galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Horror w Arkham - Z jakich kart korzystać. Łączenie dodatków. I inne.

kegarx - Pon 05 Maj, 2014
Temat postu: Z jakich kart korzystać. Łączenie dodatków. I inne.
Witam.
Posiadam dodatki Dunwich, Innsmouth, Król w Żółci. Każdy z tych dodatków uzupełnił podstawowe talie w grze o całkiem sporą liczbę nowych kart.
Nie ma problemu gdy gramy ze wszystkimi dodatkami na raz. Używa się wszystkich kart i koniec.

A co gdy np. Chciałbym zagrać tylko z dodatkiem innsmouth bez króla w żółci. Z których kart powinienem zrezygnować?
a) z wszystkich kart z nieużywanego dodatku - łącznie z przedmiotami sojusznikami etc.;
b) tylko z kart przedwiecznego;
c) korzystaj z wszystkich kart tylko ignoruj te, których nie da się wykonać... np brama i potwór pojawia się na Szatańskim polu chmielu.

Ot taka - prosta dość zagwozdka.

Dalej.
W instrukcji Innsmouth w części pt. "łączenie kilku rozszerzeń". Napisane jest, że:
Podczas rozgrywki z więcej niż jednym dodatkowym miastem należy odjąć 1 od liczby graczy przy ustalaniu limitu potworów i bram. Oraz dodatkowo liczba bram powodująca przebudzenie przedwiecznego powinna zostać zwiększona o 1. Natomiast instrukcja w kingsport nic nie wspomina o zwiększeniu limitu bram. Czy to błąd jakiś? Jak być powinno? Zwiększać limit bram czy nie?
Wątpliwość ta pojawiła się tylko dla tego, że grając kingsport i dunwich mamy inne warunki gry niż gdy w przypadku gry z dodatkiem Innsmouth i Dunwich.

groan - Pią 09 Maj, 2014

Witaj,
Na pierwsze pytanie trudno jest udzielić odpowiedź. To zależy od preferencji. Ja np. ignoruję karty Mitów z dodatków które nie używam. Korzystam jednak z małych kart badaczy (bo często jest po prostu łatwiej wygrać). Zauważ że przy małych dodatkach w regułach też masz dwie opcje (stała i objazdowa) - tak naprawdę musisz sobie odpowiedzieć na jedno ważne pytanie - czy chce ci się oddzielać talie z konkretnych dodatków.
Jeśli chodzi o drugie pytanie. Polska instrukcja przedstawia to trochę "nieszczęśliwie". Angielska instrukcja mówi wyraźnie jeśli używasz obu dodatków planszowych Dunwich i Innsmouth, w tym konkretnym przypadku zwiększ liczbę wymaganych otwartych bram o 1.
pzdr
Groan

kegarx - Pon 12 Maj, 2014

Hej groan. Dzięki za odp.
Co do instrukcji
Czyli, ze miasto Innsmouth powoduje dodatkowe zwiększenie limitu bram o 1? Dobrze myślę?

groan - Pon 12 Maj, 2014

Tak. Ale jak wspomniałem tylko jeśli używasz razem Innsmouth i Dunwitch.
kegarx - Sro 14 Maj, 2014

Nadal jest to dla mnie dziwnie niespójne... ale co tam:)
goki - Pią 16 Maj, 2014

za kazdy dodatek 'z plansza' powyzej pierwszego liczysz jakbys gral o 1 gracza mniej (tzn przy wyliczaniu limitow bram/potworow itp

dodatkowo, jesli grasz innsmouth + dunwich, to liczba bram otwartych aby przedwieczny sie przebudzil jest +1

Kod:
The rules are unchanged when using more than one
expansion city, except that the number of players should
be counted as being one less for each expansion board
in play beyond the first. So, if six players are playing a
game using both Dunwich and Innsmouth (for a total of
two expansion cities), they are counted as having one less
player, for a total of five players. This modified number
of players is used only for determining the monster limit,
the maximum number of monsters that may be in the
Outskirts, the maximum number of gates that can be open
at once, and the number of monsters that are drawn and
placed when a gate opens. It reduces the level of difficulty
for the players since they have so much more ground to
cover. However, it does not apply to various card effects
(such as Rumor mythos cards), to the number of successes
needed to remove a doom token in the Final Battle, nor to
the number of gate trophies the investigators must have for
a victory by closing all the gates on the board.
This handicap cannot drop the modified number of players
below one, and it is recommended that players play with
more investigators if it would do so.
Finally, if specifically using both Dunwich and Innsmouth
together, increase the number of gates that must be open at
the same time to awaken the Ancient One by one.
No special rules are required to use the smaller expansions
(e.g., Curse of the Dark Pharaoh or The King in Yellow) in
conjunction with the expansion cities

kegarx - Pią 16 Maj, 2014

dzięki. Teraz wszystko jasne:)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group