galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Gra o Tron - PBF #57 - Nabór

guzu - Pią 30 Maj, 2014
Temat postu: PBF #57 - Nabór
Nabór do


AGoT_9pl_by_Vitezslav_v1.0


Mapa szczegółowa:




Mapa podglądowa:




Zasady:
- gramy 10 tur lub do zdobycia 7 zamków
- pogrubione linie na mapie oznaczają rzeki, lasy lub góry i są nieprzekraczalne

Założenia:
- wymagacie od prowadzącego, ja wymagam od Was
- potrzebuję 9 graczy
- ze zgłoszonych wybiorę graczy najbardziej aktywnych - ma być to szybka gra
- gra ma być Waszą główną na forum - jeśli wykonacie ruch w innej grze w której bierzecie udział, a tą zignorujecie to po pojedynczym ostrzeżeniu szukam zastępstwa (rozumiem brak czasu na grę na forum - nie rozumiem wykonywania ruchu w jednej grze, a olewania drugiej)

Zgłoszenia:
jazmatos
figol
rewolta
martin
drago
mieciu
lord_mormont
gog
beez
czyzyk
shutt
rold
dredzilla
kamo

Jazmatos - Pią 30 Maj, 2014

Po raz I jestem będę I. Zgłaszam się, tylko chcę dostać jakiś ciekawy ród :P 50 się skończyła już chyba de facto, 46 się skończyła, a w 55 jestem na wylocie, więc skupię się na tej na pewno :)
figol - Pią 30 Maj, 2014

Zgłaszam się, obecnie tylko 2 gry mi zostały :grin:
Rewolta - Pią 30 Maj, 2014

Wydaje mi się iż nie będzie tłumów ze względu na zbliżającą się sesje więc też się zgłoszę, na razie biorę udział w 2 grach, z czego 1 przejąłem :D
Będzie następna będzie po co na forum wchodzić :D

To może Guzu zrobisz opcje zaproponowaną kiedyś na forum gdzie każdy gracz podaje 3 rody którymi chciałbym najbardziej zagrać, reszte się rozlosowuje - bo widzę iż Jazmantos ma już jakieś wybrane, ja chyba też wiem kim chciałbym zagrać... :)

Oczywiście jeśli masz czas i ochotę ;)

Martin - Pią 30 Maj, 2014

Rewolta napisał/a:
To może Guzu zrobisz opcje zaproponowaną kiedyś na forum gdzie każdy gracz podaje 3 rody którymi chciałbym najbardziej zagrać, reszte się rozlosowuje - bo widzę iż Jazmantos ma już jakieś wybrane, ja chyba też wiem kim chciałbym zagrać... :)

Oczywiście jeśli masz czas i ochotę ;)


bardzo dobry pomysł ;)

Zgłaszam się chociaż mam wątpliwości co do tej mapy ale wydaje mi się że najlepszy sposób żeby je rozwiać to zagrać. Sesja sesją, ale co najmniej pół dnia spędzam w pracy, gdzie uczyć się nie mam jak, a wchodzić na forum już tak. Dlatego najczęściej piszę w godzinach kiedy nikogo tu nie ma ;p Gram w 2 grach.

Tylko jedna uwaga - wykonanie ruchu w 1 grze a w drugiej nie może być czasem spowodowane czekaniem na kruka albo po prostu potrzebą namysłu. A może w tej grze umówimy się na brak prywatnych kruków? To rozwiązanie stosowane dość często na boardgamegeeku. Mogłoby przyspieszyć grę

drago3482 - Pią 30 Maj, 2014

chętnie zagram
guzu - Pią 30 Maj, 2014

Martin napisał/a:

Tylko jedna uwaga - wykonanie ruchu w 1 grze a w drugiej nie może być czasem spowodowane czekaniem na kruka albo po prostu potrzebą namysłu.


myślałem o tym, post typu - muszę się zastanowić-przeliczyć-czekam na kruka załatwia sprawę

chociaż z drugiej strony umożliwia spore nadużywanie ;p

Martin napisał/a:

A może w tej grze umówimy się na brak prywatnych kruków? To rozwiązanie stosowane dość często na boardgamegeeku. Mogłoby przyspieszyć grę


jeśli tak chcecie nie mam nic przeciwko, tylko jak to wyegzekwować?

Rewolta - Pią 30 Maj, 2014

Bez kruków mówicie, już raz tak grałem, była to moja pierwsza gra (do tego klimatyczna chociaż wtedy znałem jedynie serial xD ), bardzo mi się spodobała, wszystko załatwiało się w polu gry i każdy jakoś dawał sobie radę ;)

Co do egzekwowania każdy siebie pilnuje i musimy sobie jakoś zaufać :D

Jestem jak najbardziej za .

Mieciu - Pią 30 Maj, 2014

Zglaszam się
Jazmatos - Pią 30 Maj, 2014

Hmm znaczy ja nie mam tak, że chciałbym kimś konkretnie grać, może po prostu nie chcę grać kilkoma frakcjami zbytnio. Chciałbym spróbować jakimś rodem, którym jeszcze nigdy nie grałem (na forum, chociaż Arrynem czy Targiem, Tullym to w sumie nigdy nie grałem tak w ogóle).

Odnośnie braku kruków, hmm niby to faktycznie przyśpieszy i mógłbym być za tym, ostatecznie często na żywo niektórzy tak grają jak sobie jakiś karteczek nie wprowadzą albo czegoś takiego. Tylko z wyegzekwowaniem będzie problem. Bo ufanie sobie tutaj nie ma nic do rzeczy bo w grze o tron wygrywasz lub przegrywasz nie ma pośrednich stadiów i środki nie mają znaczenia :P Tylko system donoszenia mógłby tu coś dać, a to by było słabe :D

Po prostu możemy zdeklarować przed grą wszyscy, że ograniczymy prywatne wiadomości do niezbędnego minimum, żeby nie było tak jak przed niektórymi turami w 46, że wysyłałem po 15-20 wiadomości :P

Tak po przeglądnięciu mapy stwierdzam, że nie chce grać Lannisterem, Greyjem, Barą (bo za często nim gram) oraz może Arrynem jeśli nie wprowadzimy u niego jakiś zmian, bo na serio ma przesrane to z mobilnością, nie może zająć żadnego zamku w 1 turze.. owszem Arryn dzięki temu nie zostanie rozgromiony, ale zanim się rozkręci to sądzę że ktoś zdąży już wygrać, dodatkowo ograniczona farma, bo skoro ciągle musi się przegrupowywać to w zbyt wielu turach UW nie położy, jeśli chce walczyć o zwyięstwo.
Stark w sumie dostał spory boost w porównaniu z 46, 55 można stwierdzić że teraz należy do najsilniejszych frakcji.

lord mormont - Pią 30 Maj, 2014

też się skuszę jeśli jest taka możliwość :lol:
Martin - Pią 30 Maj, 2014

Wyegzekwowanie jest brdzo proste - wszyscy się umawiamy że nie wysyłamy i tyle, a jeśli ktoś jakiegoś kruka by jednak dostał to może o tym powiedzieć mistrzowi gry, nawet dać dostęp do swojego konta żeby sprawdził i MG może taką osobę wyrzucić. Ale c'mon to tylko straszak. Jestem pewien, że nikt by nie oszukiwał.

Ograniczenie ilości kruków może nie przynieść skutku, bo nie wiadomo gdzie jest ta granica ;) Ja proponuję, żeby każdy się na ten temat wypowiedział jednoznacznie, tzn. TAK/NIE co do braku kruków i potem już po tym jak guzu wybierze graczy, będzie mógł policzyć która opcja wśród wybranych wygrała

Jazmatos - Pią 30 Maj, 2014

Martin napisał/a:
Wyegzekwowanie jest brdzo proste - wszyscy się umawiamy że nie wysyłamy i tyle, a jeśli ktoś jakiegoś kruka by jednak dostał to może o tym powiedzieć mistrzowi gry, nawet dać dostęp do swojego konta żeby sprawdził i MG może taką osobę wyrzucić. Ale c'mon to tylko straszak. Jestem pewien, że nikt by nie oszukiwał.

Ograniczenie ilości kruków może nie przynieść skutku, bo nie wiadomo gdzie jest ta granica ;) Ja proponuję, żeby każdy się na ten temat wypowiedział jednoznacznie, tzn. TAK/NIE co do braku kruków i potem już po tym jak guzu wybierze graczy, będzie mógł policzyć która opcja wśród wybranych wygrała


No to co napisałem, system donoszenia i sprawdzania tylko :P Jeśli wybór jest tylko między zero albo wszystko. To wybieram opcję zero, będzie się szybciej grało i nie będzie trzeba poświęcać czasu na spiski, które niby lubię ale za dużo trzeba myśleć i kruków wymieniać, a i tak ostatecznie ktoś Cię może wykiwać :P

Gog - Pią 30 Maj, 2014

ja zgłosiłem się w naborze jak coś:D baratheon na pewno ma zaczynac z jedną beczką będąc na srodku?:D
Germanus - Pią 30 Maj, 2014

mapka Essos wygląda ciut inaczej.... północy kraniec ma być bardziej wydłużony, przy Pesos jest długa zatoka....
Jazmatos - Pią 30 Maj, 2014

W sumie to Targ wcale nie ma, aż tak rewelacyjnej pozycji bo praktycznie nie ma kontroli na morzu. Żeby się zabezpieczyć przed takim Martellem, musiały najpierw z morza przegnać Barę, a ten dzięki odseparowaniu Końca Burzy od Morza Dornijskiego nie ma powodu do walk z Martellem.
Martin - Pią 30 Maj, 2014

Do tego Targ nie ma gwiazdek na początku... Za to ma Barristana, którego siła wynosi 6 jeśli ma rozkaz obrony, więc pojechać go już na samym początku się nie da.

Moją uwagę zwrócił też Tyrell, który ma tu w sumie tylko jeden sensowny cel - Lannistera ;p

Beez - Pią 30 Maj, 2014

Zgłoszę się tu bo prowadzenie mi się skończyło jak i parę innych gier :)
guzu - Pią 30 Maj, 2014

Karty rodów:

Stark
Eddard Stark [4][miecz][miecz]
Robb Stark [3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodnie z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek
Roose Bolton [2] Jeśli przegrasz tę bitwę, weź cały swój stos odrzuconych kart Rodu na rękę (razem z tą kartą)
Greatjon Umber [2][miecz]
Maester Luwin [1] Podczas bitwy nie otrzymujesz strat wynikających ze zdolności kart Rodów, symboli bitwy ani kart Losów Bitwy
Ser Rodrick Cassel [1][wieża][wieża]
Catelyn Stark [0] Jeśli na obszarze ogarniętym bitwą posiadasz żeton obrony, jego wartość ulega podwojeniu

Greyjoy
Euron Wronie Oko [4][miecz]
Victarion Greyjoy [3] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział jednostki Statków (w tym wspierające jednostki Statków Greyjoyów) zapewniają premię do siły +2, a nie +1
Balon Greyjoy [2] Wydrukowana siła karty Rodu twojego przeciwnika spada do 0
Theon Greyjoy [2] Jeśli bronisz obszaru, na którym znajduje się Twierdza lub Zamek, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza
Asha Greyjoy [1] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, ta karta otrzymuje dwa symbole miecza i jeden symbol fortyfikacji
Dagmer Rozcięta Gęba [1][miecz][wieża]
Aeron Mokra Czupryna [0] Możesz natychmiast odrzucić dwa ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby odrzucić Aerona Mokrą Czuprynę i wybrać z ręki inną kartę Rodu (jeśli jakąś jeszcze posiadasz)

Arryn
Bronze Yohn Royce [4] Jeśli posiadasz więcej dostępnych żetonów Władzy od twojego przeciwnika, ta karta otrzymuje +1 do siły
Littlefinger [3] Jeśli kontrolujesz The Eyrie po tej bitwie, otrzymujesz tyle żetonów Władzy, ile wynosi podwojona wydrukowana wartość Siły karty Rodu twojego przeciwnika
Nestor Royce [2][wieża][wieża]
Lyn Corbray [2][miecz]
Lothor Brune [1][miecz][wieża]
Alayne Stone [1] Jeśli wygrasz bitwę i kontrolujesz The Eyrie, możesz odrzucić 2 ze swoich dostępnych żetonów Władzy, aby zmusić twojego przeciwnika do odrzucenia wszystkich dostępnych żetonów Władzy
Lysa Arryn [0] Jeśli twój przeciwnik posiada więcej dostępnych żetonów Władzy od ciebie, otrzymujesz 3 Żetony Władzy

Lannister
Tywin Lannister [4] Jeśli wygrasz tę bitwę, otrzymujesz 2 żetony Władzy
Ser Gregor Clegane [3][miecz][miecz][miecz]
Ser Jaime Lannister [2][miecz]
Ogar [2][wieża][wieża]
Tyrion Lannister [1] Możesz natychmiast anulować wybraną przez przeciwnika kartę Rodu i cofnąć ją na jego rękę. Musi on wybrać i ujawnić inną kartę Rodu. Jeśli nie posiada innej karty Rodu na ręce, podczas tej bitwy nie może wykorzystać karty Rodu
Ser Kevan Lannister [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Lannisterów) zapewniają premię +2, a nie +1
Cersei Lannister [0] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden dowolny żeton Rozkazu pokonanego przeciwnika

Tully
Edmure Tully [4] Jeśli przegrasz możesz wycofać się na dowolny obszar sąsiadujący z polem bitwy - również z użyciem transportu morskiego - i wywołać kolejną bitwę. Twoje jednostki nie zostają rozbite
Jason Mallister [3] Jeśli bronisz zamku lub twierdzy siła statków przeciwnika wynosi 0
Titos Blackwood [2][miecz][wieża]
The Blackfish [2] Podczas tej bitwy wszystkie premie z rozkazów (+1, +2) przeciwnika zostają zniwelowane. Wszystkie Twoje premie z rozkazów (+1, +2) liczą się podwójnie
Lord Piper [1][wieża][wieża]
Karyl Vance [1] Jeśli do obszaru bitwy przylega rzeka ta karta otrzymuje symbol [miecz] oraz [wieża][wieża]
Walder Frey [0] Zignoruj tekst zdolności karty przeciwnika. Możesz użyć zdolności karty przeciwnika, zamieniając ew. nazwę rodu w tekście na Tully lub wszystkich ikon [miecza] z jego karty

Baratheon
Stannis Baratheon [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycje na Żelaznym Tronie, ta karta otrzymuje +1 do siły
Renly Baratheon [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz ulepszyć jedna z biorących w niej udział jednostek Piechurów (lub jedną wspierającą jednostkę Piechurów Baratheonów) w jednostkę Rycerzy
Brienne z Tarth [2][miecz][wieża]
Ser Davos Seaworth [2] Jeśli twoja karta Rodu "Stannis Baratheon" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza
Melisandre [1][miecz]
Salladhor Saan [1] Jeśli w tej bitwie otrzymujesz wsparcie, siła wszystkich nie należących do Baratheonów jednostek Statków spada do 0
Plama [0] Po bitwie możesz przejrzeć karty na ręce przeciwnika i odrzucić z nich jedną wybraną kartę

Targaryen
Daenersys Targaryen [4][miecz][czaszka]
Ser Barristan Selmy [3] Jeśli się bronisz ta karta otrzymuje +2 do siły. Jeśli wygrasz bitwę możesz przejąć jednostkę przeciwnika - by przejąć piechura lub statek odrzuć 2 Żetony Władzy - by przejąć rycerza odrzuć 3 Żetony Władzy. Nie możesz przekroczyć limitu zaopatrzenia
Ser Jorah Mormont [2][wieża]
Grey Worm [2] Siła każdego piechura wynosi +2, a nie +1. Za każdych dwóch piechurów w armii ta karta otrzymuje [miecz]
Rakharo [1] Jeśli atakujesz i wygrasz możesz położyć na obszarze ogarniętym bitwą rozkaz zwykłego najazdu i rozpatrzyć go natychmiastowo
Daario Naharis [1][miecz][miecz]
Lord Varys [0] Możesz przełożyć jeden ze swoich rozkazów obrony, umocnienia władzy lub wsparcia na dowolne pole z Twoimi jednostkami na którym nie znajduje się żaden rozkaz

Tyrell
Mace Tyrell [4] Natychmiast zniszcz jedną z atakujących lub broniących się jednostek Piechurów przeciwnika
Ser Loras Tyrell [3] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie
Ser Garlan Tyrell [2][miecz][miecz]
Randyll Tarly [2][miecz]
Alester Florent [1][wieża]
Margaery Tyrell [1][wieża]
Królowa Cierni [0] Natychmiast usuń jeden żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę

Martell
Czerwona Żmija [4][miecz][miecz][wieża]
Areo Hotah [3][wieża]
Ciemna Gwiazda [2][miecz]
Obara Sand [2][miecz]
Nymeria Sand [1] Jeśli się bronisz, ta karta otrzymuje symbol fortyfikacji. Jeśli atakujesz, ta karta otrzymuje symbol miecza
Arianne Martell [1] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót
Doran Martell [0] Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów

Mieciu - Pią 30 Maj, 2014

Możemy zagrać bez kruków, wprowadźmy coś takiego jak było w PBF26, tylko bez obowiązku pisania historyjek. Wszystkie propozycje zgłaszajmy publicznie.
Co myślicie o pomyśle, żeby zmniejszyć rolę wsparć w obronie na lądzie bo bez tego taki Lannister nie jest w stanie pocisnąć Tully'ego ani Tyrell nie pocisnie lądem Martella.

czyzyk29 - Pią 30 Maj, 2014

Jesli jest miejsce to sie zglaszam
Martin - Pią 30 Maj, 2014

Ale to że lannister nie pociśnie tyrella to nie jest tylko charakterystyka tej mapy - on nigdy nie miał praktycznie takiej możliwości. Co do Tyrella, to się nie zgodzę, ma on szanse z Martellem
Shutt - Pią 30 Maj, 2014

Licze, ze liczyles moje zgloszenie z tematu dyskusji.
Liczcie mnie

Jazmatos - Pią 30 Maj, 2014

Ja bym nawet powiedział, że Tyrell też dostał sporego boosta. Bo dostał dodatkową beczkę na Old Town i nie musi tracić marszu na ewentualne zdobywanie Three Towers. Plus z West Summer Sea nie można mu zająć ani tego dużego Old Town, które obecnie jest nie do ruszenia praktycznie, ani HG jak do tej pory. Czyli sobie może spokojnie farmić i budować armię. Od 1 licytacji ma bardzo dobrą sytuację i najłatwiej mu się skupić później tradycyjnie na Martellu.

Pomysł o robieniu statków tylko w porcie bym chyba odrzucił bo to da przewagę sporą niektórym. A np u Tyrella rozwiązano ową przewagę np poprzez brak dostępu west summer sea do morza więc i tak będzie mógł statki robić na jednym morza. A Arryna takie ograniczenie by po prostu zabiło, choć on skoro jest The Vale ogrodzone górami to i tak ma tylko 1 mobilizacji na morzu... Przewagi w żaden sposób nie jest sobie w stanie na morzu wypracować (co może fabularnie jest zgodne). No ale czy to fajnie grać taką frakcją? Nikt jej zbytnio nic nie zrobi, ale sama też nic nie zrobi. Naprawdę zmieńmy coś z tym Arrynem póki jeszcze nie zaczęliśmy...

Gog - Pią 30 Maj, 2014

wydaje sie zeby vale mialo dostep do morza i tam byl piechur zamiast w guilttown i tyle
Rold - Pią 30 Maj, 2014

chetny.
co do krukow to co tylko prowadzacy zechce :)

duzo wchodze na forum i nie przeciagam ruchow :)
mam 4 miesiace wakacje jeszcze xD

Martin - Pią 30 Maj, 2014

a zwrociliscie uwagę na idiotyczne umiejscowienie casterly rock? :p
figol - Pią 30 Maj, 2014

O, widzę jest dużo chętnych, mogę być rezerwowym w takim razie :grin:
Dredzilla - Pią 30 Maj, 2014

Zgłaszalem sie juz wzcesniej ale moge ponownie
Zglaszam swoj udzial ;D

Jazmatos - Pią 30 Maj, 2014

Także, niech GM przeczyta nasze uwagi, podejmie decyzje o ewentualnych zmianach, ustali czy gramy z czy bez kruków i można chyba losować :)
Martin - Pią 30 Maj, 2014

no i decyzję co do losowania - całemu losowe czy wybór wg preferencji ;)
guzu - Pią 30 Maj, 2014

1. co do zmian na mapie i kart rodów - nic nie ruszamy, gramy tak jak autor ustawił

2. co do kruków - dla mnie bez różnicy, myślę jednak że ich brak będzie ze stratą dla większości osób, bo pewne osoby będąc blisko siebie i tak i tak będą ze sobą konsultowały ruchy i współpracowały

3. co do wyboru rodów, mi bez różnicy

gdy wybiorę osoby, zagłosujecie w węższym gronie nad pkt. 2 i 3

Gog - Pią 30 Maj, 2014

kiedy wybierzesz?:D
Kamo - Pią 30 Maj, 2014

Dobra Guzu bo widzę że mnie pominąłeś, a pisałem Ci na PW :D , to się trochę zareklamuję. :D

Mam tylko 1 grę w której się udzielam, I jestem bardzo aktywny wchodzę co dzień rano i wieczorem a jak nie pracuję to cały dzień nawet co 2 godziny.

Gog - Sob 31 Maj, 2014

ja jestem znany :d teraz gram 2 gry w sumie jestem na forum 2-03 razy dziennie :D
guzu - Sob 31 Maj, 2014

Gog napisał/a:
ja jestem znany :d teraz gram 2 gry w sumie jestem na forum 2-03 razy dziennie :D


znany i roztrzepany, czasami się nie ogarnie kilku gier na raz co nie :razz:

dobra Pany nie reklamować mi się tu, siedzę z Wami na forum pół roku wiem co kto jak często ;)

cierpliwości...jutro wieczorem decyzja...przecież może się ktoś jeszcze zgłosić

Gog - Sob 31 Maj, 2014

guzu napisał/a:
Gog napisał/a:
ja jestem znany :d teraz gram 2 gry w sumie jestem na forum 2-03 razy dziennie :D


znany i roztrzepany, czasami się nie ogarnie kilku gier na raz co nie :razz:

dobra Pany nie reklamować mi się tu, siedzę z Wami na forum pół roku wiem co kto jak często ;)

cierpliwości...jutro wieczorem decyzja...przecież może się ktoś jeszcze zgłosić
ej mam juz tylko 3 gry :d z czego w 1 mam 3 jednostki na krzyz:D wiec twoj argument jest inwalidą:D a i prawie wcale nie piszę kruków :D
Jazmatos - Sob 31 Maj, 2014

A ja jestem najbardziej znany z nieudanych spisków i tego, że ciągle robię alarmy, że ktoś wygra gdy chce żeby go natłukli... Taka mała reklama..., jakby mnie ktoś nie znał z tej strony :) Co by tu jeszcze... Jestem na forum bardzo regularnie... czasami gram dobrze, przeważnie źle, marudzę, że karty westeros mnie nie lubią (choć w sumie tak jest)... i lubię manipulować innymi graczami używając głupich argumentów w stylu ''bo tak'' :P

Liczę na pozytywnie rozpatrzenie mojego wniosku udziału w tej rozgrywce.

Pozdrawia
Niedoszły Król Westeros

PS. Czuję się niepewnie z przeświadczeniem, że wiesz co my jak często :P

Shutt - Sob 31 Maj, 2014

Ja tam na forum moge byc caly dzien :P
Nadal nie rozumiem czemu bez zmian, chyba, że guzu chce to sprawdzić.
Jednak niektóre rzeczy aż się rzucają w oczy.

W 53 mnie random-Tyrell przymulil.

Proponuję ogarniętych ludzi wziąć, żeby coś naprawdę przetestować, a nie włóczyć się przez 3/4 gry po mapie.

Mieciu - Sob 31 Maj, 2014

Zaznaczam, że mam tylko jedną aktywną grę, która nie przykuwa tak bardzo mojej uwagi bo słabo mi w niej idzie. :)
Z moją frekwencją na forum chyba nigdy nie było problemu :)

Martin - Sob 31 Maj, 2014

A ja rezygnuje bo rold wziął mnie do 58 a obawiam się ze kolejna 9-osobowka mogłaby się nie skończyć w 2 miesiące po których niestety nie będę miał czasu na grę na forum. Zbliżają się wakacje i pewnie nawet najbardziej ogarnięci gracze będą lagowac ;)

ale skorzystam z okazji do zareklamowania się skoro wszyscy to robią :p Jestem super, spiewam, tancze, recytuje, biegam, skacze i gotuje, w wolnym czasie grywam w gota Kiedy najdzie mnie ochota

guzu - Sob 31 Maj, 2014

Gracze:
jazmatos
rewolta
drago
mieciu
gog
beez
shutt
rold
dredzilla

Odpowiedź na dwa pytania jako potwierdzenie zgłoszenia:
1) rody losowane/wybierane
2) z krukami/bez kruków

Jazmatos - Sob 31 Maj, 2014

Potwierdzam
Wolałbym wprowadzić jednak wyboru rodów, a przynajmniej wskazania preferencji jakiś.
Z krukami gra się zawsze, może zagrajmy raz bez :)

Rold - Sob 31 Maj, 2014

Kurcze.... Nawet nie zdążyłem zareklamować mojej 50% skuteczności na forum :/

A) Wybierane.
B Co do kruków to się dostosuję :)

Mieciu - Sob 31 Maj, 2014

1)Wybierane
2)Bez kruków

Shutt - Sob 31 Maj, 2014

Mieciu napisał/a:
1)Wybierane
2)Bez kruków


Tak samo.

Rewolta - Sob 31 Maj, 2014

1 jak wolicie
2 bez kruków

drago3482 - Sob 31 Maj, 2014

1. wybierane
2. bez kruków

Beez - Sob 31 Maj, 2014

wybierane
z krukami :)

Jazmatos - Sob 31 Maj, 2014

A wybieranie, że tak zapytam to na jakiej zasadzie by miało polegać, kto pierwszy ten lepszy? Jak rejestracja na USOSie :P Czy wskazywania preferencji :D Czy losowana będzie kolejność wyboru z kolei? Z tym, że ostatni i przed ostatni to się za wiele nie nawybiera.
guzu - Sob 31 Maj, 2014

najprościej dla mnie ustawić kolejność Wam i wybieracie według niej

najtrudniej dla mnie ustawić Wam rody według Waszych preferencji

Gog - Sob 31 Maj, 2014

bez kruków wybieranie :d kazdy daje po 3 rody :d jak sie uda ustawic tak zeby kazdy mial ktorys co chce:d jak nie to losowanie :D
Jazmatos - Sob 31 Maj, 2014

Czy ktoś będzie chciał grać Arrynem w takim kształcie? :P Ja się dostosuję do formy wyboru/preferencji.
Shutt - Sob 31 Maj, 2014

Arryn musi wyjsc i tyle. Po tym tylko siedzi i trzepie koronki.
Wg mnie kiepski pomysl ale ograjmy to najpierw.

Dredzilla - Sob 31 Maj, 2014

1 obojetnie
2 z krukami

Rold - Sob 31 Maj, 2014

Jazmatos napisał/a:
Czy ktoś będzie chciał grać Arrynem w takim kształcie? :P Ja się dostosuję do formy wyboru/preferencji.


:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Nie no... całkowicie poważnie to sądzę że Trzeba znieść te klify koło the Vale, albo chociaż umożliwić produkcję statków na Narrow sea. Bo inaczej Arryn nic nie zrobi, bo jest na środku mapy :)
Ten jeden zamek to cholernie mało ;/

Rold - Sob 31 Maj, 2014

Shutt napisał/a:
Arryn musi wyjsc i tyle. Po tym tylko siedzi i trzepie koronki.
Wg mnie kiepski pomysl ale ograjmy to najpierw.


Musi wyjść, ale nie ma gdzie, bo nie ma statków :) musiałby wejść Starkowi albo Baratheonowi na morze. A to nie jest wykonalne :p

guzu - Sob 31 Maj, 2014

zostawiamy jak jest ! Rold jaką masz skuteczność? 50%? Dostaniesz Arryna, wykaż się :D
Rold - Sob 31 Maj, 2014

Znaczy chciałbym nim zagrać bo podobają mi się te karty :D Tylko niestety nie miałbym szans przez tę pozycję, ale zagrać mogę. :p (4 gry na forum 3x Arryn)

To jak wybieramy Guzu? ;)

Shutt - Sob 31 Maj, 2014

W pierwszej turze mobilizujesz statek i wyplywasz na morze w 1szej rundzie.
guzu - Sob 31 Maj, 2014

przesyłajcie do mnie na PW 3 rody w kolejności którymi najbardziej byście chcieli grać

1.
2.
3.

Rewolta - Nie 01 Cze, 2014

Dobrze by było jutro rano ruszyć ;d
guzu - Nie 01 Cze, 2014

mam preferencje 6 osób :oops:
guzu - Nie 01 Cze, 2014

jeszcze dredzilla i kamo
Jazmatos - Nie 01 Cze, 2014

I co wszyscy mają takie same? :P
Kamo - Nie 01 Cze, 2014

guzu napisał/a:
Gracze:
jazmatos
rewolta
drago
mieciu
gog
beez
shutt
rold
dredzilla

Odpowiedź na dwa pytania jako potwierdzenie zgłoszenia:
1) rody losowane/wybierane
2) z krukami/bez kruków


Guzu to w końcu jestem graczem czy nie? :D Bo tutaj mnie nie ma a z poprzedniego postu wynika że chcesz moje preferencje :)

Dredzilla - Nie 01 Cze, 2014

Moje tez posłane
guzu - Nie 01 Cze, 2014

sory kamo drago został
Gog - Nie 01 Cze, 2014

daj mu co zostanie:d kto nie przychodzi sam sobie szkodzi:D
Jazmatos - Nie 01 Cze, 2014

To jak, możemy zaczynać?
Dredzilla - Nie 01 Cze, 2014

Chyba jeszcze czekamy na deklaracje ostatniego westerowicza
Gog - Nie 01 Cze, 2014

miała być szybka gra a czekamy cały dzien na deklarację? seriously?:D
guzu - Nie 01 Cze, 2014

mam wszystkich, do 20 powinienem się wyrobić
guzu - Nie 01 Cze, 2014

Gracze:
jazmatos - Tully
rewolta - Arryn
drago - Martell
mieciu - Baratheon
gog - Lannister
beez - Greyjoy
shutt - Stark
rold - Targaryen
dredzilla - Tyrell

Udało się każdemu przyznać choć jeden ród który wymienił.

Możecie wysyłać rozkazy.

Gog - Nie 01 Cze, 2014

to sa kruki czy nie ?:D
Beez - Nie 01 Cze, 2014

Wiem ludzie, że głosowaliście za brakiem kruków ale przemyślcie to:

-Gra jest testowa tzn, że powinna być grana jak najbardziej normalnie
-Jest wariantem 9-os w którym wariant dyplomacji jest 3x większy niż w wersji 6-os
-I bardziej osobisty powód - ciężko mi będize z Roldem udawać że gra nie istnieje - zwłaszcza po paru piwach :D

Jazmatos - Nie 01 Cze, 2014

Będę miał Goga, Beeza, Shutta za sąsiada nie wiem czy to tak dobrze :P Chyba znowu sobie długo nie pogram :D Ja w kwestii kruków jestem elastyczny, że tak powiem, mogą być :)
Gog - Nie 01 Cze, 2014

hm nie popatrzyłem na karty i se wziąłem lanniego:d hahah grey i tully op karty, a ja mam znow ten bezuzyteczny crap ahah :d no nic gramy:D nawiązując do wypowiedzi Beez, jak niebędzie kruków to dopiero bedzie zaspamowany temat:D
Beez - Nie 01 Cze, 2014

Gog napisał/a:
hm nie popatrzyłem na karty i se wziąłem lanniego:d hahah grey i tully op karty, a ja mam znow ten bezuzyteczny crap ahah :d no nic gramy:D nawiązując do wypowiedzi Beez, jak niebędzie kruków to dopiero bedzie zaspamowany temat:D


:D Karty Lanniego nie są takie złe - ale Tully ma faktycznie porównywalne do Gj-a jeśli chodzi o siłe. U mnie GJ-3 wybór ;/ Szkoda że Martella/Starka nie dostałem :D

I każdy kto pamięta spam w 46 powinien się oburzać na brak kruków bo teraz ten spam byłby jak najbardziej dozwolony i wręcz wskazany... a chcemy zrobić to w miare szybko i przejrzyście nie?:D

Jazmatos - Nie 01 Cze, 2014

No u mnie Tully to też była 3 opcja :D Ale ok spróbujemy jakoś, choć trochę ciasno tam jest :)
Gog - Nie 01 Cze, 2014

moje rozkazy juz poszly:d
Shutt - Nie 01 Cze, 2014

moje tez
Dredzilla - Nie 01 Cze, 2014

Moje też i podobnie jak Beez jestem za krukami , takie gry czesto ciagna się po 3-4 miesiace, bez tych krukow to do wrzesnia bedziemy grac
Edit: I co z mobilizacja statkow? wszedzie czy tylko tam gdzie port?

Mieciu - Nie 01 Cze, 2014

Guzu a jaki miałeś system przydzielania bo ja dałem Tully'ego na drugiej pozycji i go nie dostałem, a Jazmatos dał go na 3 pozycji i go dostał:P
Shutt - Nie 01 Cze, 2014

Pisal o tym, zrobil tak, ze kazdy dostal rod ze swojej listy.

Np nikt nie chcial Bary oprocz Ciebie, wiec kolejnosc nie byla wazna, a tylko fakt, ze jako jedyny wybrales Bare.

Jazmatos - Nie 01 Cze, 2014

Mieciu napisał/a:
Guzu a jaki miałeś system przydzielania bo ja dałem Tully'ego na drugiej pozycji i go nie dostałem, a Jazmatos dał go na 3 pozycji i go dostał:P


Gdyby nie fakt, że masz Barę, a nie chce mi się znowu nim grać, to bym się wymienił :D

guzu - Pon 02 Cze, 2014

Mobilizacja statków na normalnych zasadach 2ed.

Co do przydzielania rodów to dokładnie tak jak napisał shutt.

W głosowaniu wyszło, że chcecie bez kruków więc niech tak zostanie no chyba, że zaraz będzie 5 wpisów, że gramy z krukami

Mam 5 rozkazów, brakuje jazmatosa, drago, rold i beez.

Jazmatos - Pon 02 Cze, 2014

Hmm, no ja niby głosowałem na bez. Ale dostałem Tully, którym bez dyplomacji i kruków może być ciężko. Starkiem i Tyrellem, którym docelowo chciałem grać to mógłbym bez. Jak się znajdzie inni, którzy jednak chcą grać z to ja na pewno nie będę oponował :P
guzu - Pon 02 Cze, 2014

ja bym zostawił bez kruków, przed ujawnieniem rodów tylko 2 osoby, były za krukami, dlatego teraz gdy znacie rody zaczynacie kombinować :D
Shutt - Pon 02 Cze, 2014

Panowie, mialo byc szybko...
guzu - Pon 02 Cze, 2014

został Targ i Tully
Gog - Pon 02 Cze, 2014

na mapie jest błąd :x nie da sie przekroczyc rzeki na górze bo most prowadzi z twinsów do twinsów:(
guzu - Pon 02 Cze, 2014

z The Twins możesz przejść na

- Seagard - po prostu przechodzisz przez most i dochodzisz do granicy :)
- Moat Cailin
- The Fingers
- Kingsroad

Shutt - Pon 02 Cze, 2014

Gog napisał/a:
na mapie jest błąd :x nie da sie przekroczyc rzeki na górze bo most prowadzi z twinsów do twinsów:(


Co ja czytam? xD
Polaczenie dosyc logiczne, gdyby nie to, Tully nie mialby szans z Greyem.

Gog - Pon 02 Cze, 2014

:d ironia co do pójscia na łatwiznę w wykonaniu mapy :x Sardo to to nie jest niestety:(
Rold - Pon 02 Cze, 2014

Lord Varys [0] Możesz przełożyć jeden ze swoich rozkazów obrony, umocnienia władzy lub wsparcia na dowolne pole z Twoimi jednostkami na którym nie znajduje się żaden rozkaz


Hmm. Chodzi tutaj o rozkaz z planszy czy z dostępnej puli?

Shutt - Pon 02 Cze, 2014

Przelozyc - z mapy.
Jazmatos - Wto 03 Cze, 2014

Edmure Tully [4] Jeśli przegrasz możesz wycofać się na dowolny obszar sąsiadujący z polem bitwy - również z użyciem transportu morskiego - i wywołać kolejną bitwę. Twoje jednostki nie zostają rozbite

Można wywołać bitwę rozbitymi jednostkami za 0? Czy potraktować, że nie są rozbite i atakują normalnie? Bo nie rozumiem sensu też tego drugiego zdania, czy nie zostają rozbite w ramach tej bitwy,czyli są jakby normalne czy po tej drugiej? Dziwna karta tak czy inaczej.

Mieciu - Wto 03 Cze, 2014

Wydaje mi się, że po pierwszej bitwie nie są rozbite i mają normalną siłę w następnej. Atak ma wtedy pewnie 0 siły z marszu.
guzu - Wto 03 Cze, 2014

Mieciu napisał/a:
Wydaje mi się, że po pierwszej bitwie nie są rozbite i mają normalną siłę w następnej. Atak ma wtedy pewnie 0 siły z marszu.


dokładnie tak

Dredzilla - Wto 03 Cze, 2014

Ta karta jest zbyt OP zreszta wszystkie karty tullego są bardzo dobre, co swiadczy o tym ze sojusz Grey-Tully powstac nie moze ;p
Jazmatos - Wto 03 Cze, 2014

No to jeżeli atak ma siłę 0 te po wycofaniu to co w tym takiego op? A po za tym nikt nie mówi o sojuszu, krótki pakt o nieagresji, dodatkowo żadna ze stron nie ma jakiś gwarancji jego dotrzymania (to nie 55 z jawnymi sojuszami) to zupełnie co innego.
guzu - Wto 03 Cze, 2014

Jazmatos napisał/a:
No to jeżeli atak ma siłę 0 te po wycofaniu to co w tym takiego op?.


jeśli atakuje po wycofaniu to marszem +0

Jazmatos - Wto 03 Cze, 2014

Aa ok. No ale nie zapominajmy, że to jest 4, a taką kartą docelowo chce się wygrać, a nie przegrać, oraz nie zawsze się ma taką możliwość żeby zaatakować przy wymarszu, zwłaszcza, że Tully nie ma morza.
Martin - Wto 03 Cze, 2014

Dredzilla napisał/a:
Ta karta jest zbyt OP zreszta wszystkie karty tullego są bardzo dobre, co swiadczy o tym ze sojusz Grey-Tully powstac nie moze ;p


Nie wydaje mi się, żeby ta karta była tak bardzo OP. Poza tym nie byliśmy pewni czy to jest poprawna jej interpretacja. Niewątpliwie jednak jest ciekawa ;) Ale nie zapominajmy, że to jest [4], a jej zdolność ujawnia się tylko wtedy, kiedy Tully przegra bitwę - a to się raczej rzadko zdarza, żeby ktoś rzucając [4] chciał przegrać, więc jest to raczej zdolność "ratunkowa". No i jeszcze jedna uwaga - siła tego drugiego ataku wywołanego odwrotem nie musi być taka sama jak pierwszego, bo po przegraniu bitwy Tully może ponieść straty, a nie ma nadrukowanych wież. "Jednostki nie zostają rozbite" nie oznacza, że nie zostają zniszczone ;) W najgorszym przypadku nie będzie miał co wycofywać i zdolność karty nie będzie miała zastosowania

Dredzilla - Wto 03 Cze, 2014

Raczej chodzi mi o to ze totaki loras na przegraną, zdazają sie duze bitwy z duza iloscia jednostek, do tego mozna tej karty uzyc takze jako pomoc w przewijaniu reki
Jazmatos - Wto 03 Cze, 2014

Dredzilla napisał/a:
Raczej chodzi mi o to ze totaki loras na przegraną, zdazają sie duze bitwy z duza iloscia jednostek, do tego mozna tej karty uzyc takze jako pomoc w przewijaniu reki


No ale Lorasem, planujesz 2 ataki pod rząd przecież, a planować atak przy odwrocie z góry planując odwrót rzucając 4? To trochę chyba nie to samo moim zdaniem.

Dredzilla - Wto 03 Cze, 2014

Jasne ze nie to samo, do tego przy obronie, ale jednak przy ataku na tullego trzeba mocno przemyślec i wziac pod uwage te karte
Georgie - Wto 03 Cze, 2014
Temat postu: Rezerwa
Huhu dawno mnie nie było i sie pozytywnie zaskoczyłem! świetna mapa fajny pomysł, wiec chciałbym sie zapisać na liste rezerwową jeśli jakąś prowadzicie :) i do tego czekam juz na kolejnego PBF-a z tą mapą

przy okazji pozdrawiam wszystkich starych i nowych graczy:) widze ze społeczność troche urosła

Shutt - Wto 03 Cze, 2014

Dla mnie to lekka kontra na balona. Pierwsza bitwe z balonem z reguly sie przegrywa, po czyms takim Tully moze zajac inny teren Greya, który nie ma juz tej zboostowanej karty ;)
guzu - Wto 03 Cze, 2014

opinia autora na temat jego pierwszej gry

Cytat:
That was a realy interesting game.

Greyjoy attacked Lannister from the beginning, Lannister made several severe mistakes. Others remained quite peaceeful.
On the 3rd turn two wars began - Tully attacked Greyjoy and taken Seagard, Targaryen faced Martell on the battlefield in the Disputed Lands. On the turn 5 Baratheon attacked Tyrell and started pushing him back. Arryn was sitting behind waiting for a better moment. At the end on turn 9 both Greyjoy and Stark had 6 VPs (Stark captured the Twins and Norvos + 4 natural, Greyjoy captured Lannisport, Banefort and Casterly Rock + 3 natural), Tyrell got back Reach, Martell pushed Targaryen from Volantis and Myr, but Trag has retaken Myr. Arryn was waiting.
On the turn 10 Greyjoy was attacked by both Tully and Baratheon (who has taken Casterly Rock), Stark - by Arryn and Targaryen. The game ended with Greyjoy's victory with 5 VPs (Pyke, Flint's Finger, Banefort, Lannisport, Seagard) followed by Stark (Winterfell, White Harbor, Deepwood, Moat Cailin and Norvos) and Baratheon (Storm's End, Dragonstone, King's Landing, Casterly Rock).

An interesting game where Greyjoy faced Lannister, Tully and Stark at one time (but was a bit supported by Tyrell) and had enough skills to handle the situation.

The game showed:
1. It is not that hard for Greyjoy to capture the Golden Sound. From that moment Banefort is very hard to capture by both Tully and Lannister.
2. It is extremely hard to fights versus Targaryen due to strong deck (especially Daenerys).
3. It is quite hard for Baratheon to hold all of his naval areas. Only good diplomacy can help. In return Baratheon gets a good area for consolidating on Dragonstone. That helped Baratheon to remain on the top of the track during the whole game.
4. Targaryen needs a better way to moe towards Westeros. The best way that seems now is to make possible to move from Sea of Myrth to East Summer Sea and to unite Orange Bay and Bay of Royne.
5. Tully seemed to be OK in his position.
6. Banefort seems to be Greyjoys castle. So looks like Flint's may become a small one and Lannisport a big one.

Jazmatos - Wto 03 Cze, 2014

No czyli to dowodzi, że zjebałeś Guzu :P Nie no żart :P Bo nie dość, że Grey OP to jeszcze dałeś go w ręce Beeza :D
Rold - Wto 03 Cze, 2014

Jazmatos napisał/a:


Rold, może zapomniałeś, ale zrzekliśmy się pw, więc nie wolno ich wysyłać :) Oka to Martell i jedźmy z następną turą.


... poważnie takich informacji nie można wysyłać? :shock: To nie ma sensu. Myślałem że chodzi o kruki z zapytaniem o ruchy w grze ;)
W sensie:
"będę mógł się później konikiem przewinąć bez miecza? Bo mi zostanie tylko 1 na ręce ;/"
"spaliłbyś Baratheonowi wsparcie w następnej turze"
"Ile dasz na tron?"

Wydaje mi się że wszelakie inne można wysyłać przecież. W przeciwnym razie zrobi się nadspam... Pytanie otwarte do Guzu

guzu - Wto 03 Cze, 2014

dla mnie brak kruków między graczami ciężko przypilnować - kto będzie chciał i tak między sobą będzie ustalać ruchy

stracą osoby, które nie będą pisały

jednak chcieliście bez kruków - rozumiem bez jakichkolwiek - więc tego się trzymajmy - nie piszemy o grze na PW

jeśli chcecie to możemy się umówić, że o grze piszemy w temacie pole gry normalną czcionką

wszelkie ruchy piszemy boldem

Dredzilla - Wto 03 Cze, 2014

Ja tez nie kumam dlaczego wylaczylismy najfajniejszy element tej gry czyli tajna dyplomacje
Jazmatos - Wto 03 Cze, 2014

Sami głosowaliście przecież :P No ja też, ale teraz się tak nagle oburzacie :D
Beez - Wto 03 Cze, 2014

Jazmatos napisał/a:
No czyli to dowodzi, że zjebałeś Guzu :P Nie no żart :P Bo nie dość, że Grey OP to jeszcze dałeś go w ręce Beeza :D


Raczej ja sobie go dałem w swoje ręce :D
A tak na serio to przy tych kartach Tullego wygrana greyem wcale latwa sie nie wydaje...
Autor wspomina ze lannister zrobil wiele błedow i stad ten win :)

Gog - Wto 03 Cze, 2014

proponuje kruki poddac po namysle pod ponowne głosowanie jestem za :D
Rewolta - Wto 03 Cze, 2014

Co do kruków mi to lotto + czy jest ktoś w stanie rzucić w ciemno 1 na dzikich ?
Beez - Wto 03 Cze, 2014

wciaż za - tak jak bylem od poczatku
Jazmatos - Wto 03 Cze, 2014

Też jestem za.
Gog - Wto 03 Cze, 2014

czyli ja za beez za jazmatos za i dred za :) rewolta neutral
guzu - Wto 03 Cze, 2014

jako że zmieniacie reguły w trakcie gry daję możliwość veto osobom, które jeszcze nie zagłosowały oo
Shutt - Wto 03 Cze, 2014

Obojetne.
guzu - Wto 03 Cze, 2014

rold mieciu drago?
Rold - Wto 03 Cze, 2014

kruki :)
Gog - Wto 03 Cze, 2014

5 za, 2 neutral,
Mieciu - Wto 03 Cze, 2014

Zgłaszam liberum veto..., tak poważnie to mi to obojętne :)
Dredzilla - Wto 03 Cze, 2014

Mozna zagrac na kruki np dopiero po wykonaniu westeros, tez mi taka mysl wpadła
guzu - Wto 03 Cze, 2014

został głos drago
Shutt - Sro 04 Cze, 2014

Długo jeszcze?
guzu - Sro 04 Cze, 2014

mam od niego licytację, nie mam od niego głosu w sprawie kruków

robimy tak, jeśli nie zavetuje kruków to kruki będą dostępne od Tura 2 - Faza Planowania

kruki nie są dostępne podczas obecnej Tura 2 - Faza Westeros

Rewolta - Sro 04 Cze, 2014

Ewidentnie cały spam musimy przerzucić tutaj aby guzu miał bardziej przejrzysty temat :D
guzu - Sro 04 Cze, 2014

Rewolta napisał/a:
Ewidentnie cały spam musimy przerzucić tutaj aby guzu miał bardziej przejrzysty temat :D


jak uważacie, ale myślę że moja propozycja w Pole Gry jest rozsądna

Rewolta - Sro 04 Cze, 2014

Nie no ja i tak będę się teraz starał pisać tak ale szukanie pogrubionej części tekstu przez 2 strony roboty Ci raczej nie ułatwi :D
Dredzilla - Wto 10 Cze, 2014

W sumie off top i pytanie do Drago
Czy u Was podczas grania nie romawiacie między soba? nikt nigdy nie wyjdzie na fajke z kims, nie wysle smsa, albo nie da innego znaku ? Albo jak przekazujecie sobie info o dzikich? To takie zapytanie co do veta o krukach

Jazmatos - Wto 10 Cze, 2014

Drago się nie udziela, więc nie oczekuj że Ci odpisze. Wiadomo, na żywo zawsze jest jakaś komunikacja, ja generalnie nie wyobrażam sobie gry bez długich dyskusji, karteczek, spisków na boku + kogoś kto komentuje całą grę :P
guzu - Wto 10 Cze, 2014

Panowie sami jesteście sobie winni - w pierwszym głosowaniu na ten temat nie było wątpliwości czy gracie z krukami czy nie

Przypomnę jak kto głosował:

Jazmatos napisał/a:
Z krukami gra się zawsze, może zagrajmy raz bez :)


Rold napisał/a:
Co do kruków to się dostosuję :)


Mieciu napisał/a:
2)Bez kruków


Shutt napisał/a:
Bez kruków.Tak samo.


Rewolta napisał/a:
2 bez kruków


drago3482 napisał/a:
bez kruków


Beez napisał/a:
z krukami :)


Gog napisał/a:
bez kruków wybieranie :d


Dredzilla napisał/a:
z krukami

Jazmatos - Wto 10 Cze, 2014

Guzu tylko krowa nie zmienia zdania... Ja przyznaję się, że wybrałem rody, po za Tully, których wskazałem jako ostatnich, którymi kruków bym nie potrzebował. Zrobiłem to więc celowo. Trudno jest grać, centralnym rodem bez jakiejkolwiek dyplomacji, tak szczerze to bardziej mi chodziło o zakaz kruków pod kątem ''wielkich spisków'' jak w 46. Bo istotnie nie chciało mi się w sumie wysyłać czasem po kilkanaście kruków przed i w trakcie każdej tury. Ale z drugiej strony nie móc wysłać jednego, dwóch to jakoś tak upośledzony się czuję musząc prosić kogoś jawnie, aby mnie nie atakował albo proponować lub obiecując coś :)

Obstawiam, że wszyscy Ci którzy nagle byli za przywróceniem kruków dostali po prostu rody gdzie bez dyplomacji ani rusz. Czy jest szybciej to nie wiem, za to istotnie na pewno jest więcej spamu.

guzu - Wto 10 Cze, 2014

zmienić zdanie ok, ale zmieniać zasady gry w trakcie rozpoczęcia gry to już nie halo i dziwi mnie, że nie zdajecie sobie z tego sprawy

dlatego też pozwoliłem na veto w tej sprawie, bo takich rzeczy się po prostu nie robi

może zagłosujemy teraz i zagracie z kartami rodów albo mobilka tylko w porcie i na morzu przy porcie albo do 6 zamków?

Jazmatos - Wto 10 Cze, 2014

Nie porównuj takich kwestii. Wysyłanie kruków to nie jest ''zasada gry'' w sensie twardym instrukcyjnym. Nie zmienia i nie ma wpływu na pozostałe zasady w żadnym wymiarze, tak jakbyś np zmienił że do 6 zamków gramy. To jest takie soft law, nie skodyfikowane, które bardziej normuje zwyczaj. Ok zdeklarowaliśmy się, temu nie przeczę, więc przecież nie chcę aby to była moja arbitralna decyzja. Ale z drugiej strony, nie chcę nikomu umniejszać, ale veto powiedziała osoba, która i tak się nie udziela, ani nie wdaje w żadne dyskusje. Argumentem było przyśpieszenie rozgrywki, sam oceń jako GM czy jest szybciej, na pewno musisz przebrnąć przez masę spamu :)
guzu - Wto 10 Cze, 2014

nie jest szybciej, nie jest łatwiej :razz:
Rold - Sro 11 Cze, 2014

Już mi się odechciewa walczyć o te kruki :) Możemy odpuścić Jazmatos :P
Poza tym w sumie troszke spam bluzgi na lini Shutt-Gog-Beez-Jazmatos-Dredzilla opadły :p Więc nie czyta się tego tragicznie i wbrew pierwszym odczuciom można grać :)

Taka opinia już na spokojnie. Na pewno zniechęca wersja bez kruków do zaangażowania w grę :) Sam zawsze zostawiam sobie na końcu tę grę do przemyślenia :p pomimo że zamysł pierwotny był do wręcz przeciwny :)

Poza tym zniechęca mnie też to, że znamy zwycięzcę w trzeciej turze ;/ Na pewno nie dam rady zdobyć 7 zamków zanim Beez to zrobi :P Tej wersji potrzebny jest jednak Balans na lini Grey-Lanni-Tully. Chociaż na razie nie wiem na czym miałby on polegać :P

Jazmatos - Sro 11 Cze, 2014

Nie no bo karty Grey ma faktycznie z podstawki, a one są za silne. Grey jest w stanie łatwo kontrolować całe morze, bo Stark o ile nie wypadnie mobilka w 2 turze nie jest w stanie zmobilizować statku na The Bay of Ice. Można gadać, że wsparłem Greya, atakując Lanniego. Ale tak naprawdę Tully nie może wiele zrobić, gdyby chociaż wypadła mobilka to jeszcze choć ten statek w porcie i palenie, ale to też na 1 turę bo to sprowokuje Greyja do zajęcia Seagradu .
Może zamiast piechura w WH dać mu go w Deepwood bo tam ważniejsza mobilka jak najszybsza, a na wschodzie jakoś dotrzyma do normalnej mobilki, zwłaszcza, że w tej wersji Arryn może tylko 1 statek robić. Albo zmienić karty, lub dołożyć jeden statek Lannisterowi.

Dredzilla - Sro 11 Cze, 2014

Albo przerzucic statek Starkowi na bay of ice, tylko wtedy gorzej z Arrynem

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group