|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Talisman: MAGIA I MIECZ - Jak grać z dużą ilością dodatków
Edroh - Nie 01 Cze, 2014 Temat postu: Jak grać z dużą ilością dodatków Cześć wszsytkim.
Mam pytanie dotyczące zasad gry: jak grać używając wszystkich dodatków? W pewnym momencie chyba tego wszystkiego jest za dużo naprzykład karty smoków a karty przygód. Z tego co się dowiedziałem to jedno wyklucza drugie więc wszsytkie poprzednie dodatki i ich karty przygód stają się bezużyteczne.
Czy trzeba stosować jakieś specjalne zasady używając wszystkich dodatków? Albo czy są jakieś niepisane usprawienia do zasad dzięki którym gra się lepiej?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam!
Boskurek - Nie 01 Cze, 2014
Hej.
Ja grywam różnie, czasem z wszystkimi dodatkami. Wszystko da się bez problemu pogodzić. Jedyną kwestią jest dogadanie się na jakie zakończenie się gra. A tu mamy albo standardowe zakończenie z rzucaniem Zaklęcia Rozkazu, albo zakończenie ze Smoków (czyli trzech Smoczych Władców i walka z jednym z nich na koniec), albo jedno z wielu zakończeń alternatywnych. I w zasadzie niezależnie od zakończenia można zawsze użyć Wilkołaka i Żniwiarza, niezależnie od zakończenia można grać z dodatkami Góry, Podziemia, Miasto. I nic się wzajemnie nie wyklucza. Zwiększają się możliwości wygrania, ale też w pewnym momencie może zrobić się gnój, bo postacie mają takie przedmioty/zdolności/przyjaciół, że trup ściele się gęsto i jedna osoba może praktycznie zdominować rozgrywkę. A wtedy reszta ma ochotę wypieprzyć grę za okno. Ale wracając do tematu - wszystko da się ogarnąć na standardowych zasadach gry.
Pozdrawiam
el_g - Nie 01 Cze, 2014
Edroh napisał/a: | Mam pytanie dotyczące zasad gry: jak grać używając wszystkich dodatków? | Dlugo A tak na serio to wg zasad (nic sie nie wyklucza, wszystkie dodatki gladko ze soba wspolgraja), jesli jakies Ci nie pasuja nic nie stoi na przeszkodzie na ich zmodyfikowanie - jesli tylko wszyscy gracze wyraza na to zgode.
Edroh napisał/a: | W pewnym momencie chyba tego wszystkiego jest za dużo naprzykład karty smoków a karty przygód. Z tego co się dowiedziałem to jedno wyklucza drugie więc wszsytkie poprzednie dodatki i ich karty przygód stają się bezużyteczne. | Owszem, grajac we wszystkie dodatki na raz kart jest multum i jeszcze wiecej, trzeba znalezc swoj sposob, zeby to wszystko ogarnac, rozmiescic i zeby jeszcze bylo miejsce dla graczy xD
Natomiast jesli chodzi o kompatybilnosc podstawki z dodatkami i dodatkow z dodatkami to jest to zrobione tak, ze nic sie nie wyklucza, za to niektore elementy sprytnie sie uzupelniaja. Oczywiscie dochodza nowe zasady z poszczegolnych dodatkow, ale nie jest to problem, ktorego nie da sie pokonac
Edroh napisał/a: | Czy trzeba stosować jakieś specjalne zasady używając wszystkich dodatków? Albo czy są jakieś niepisane usprawienia do zasad dzięki którym gra się lepiej? | Nie trzeba stosowac specjalnych zasad, wszystko znajdziesz w instrukcjach poszczegolnych dodatkow. Niepisane usprawnienia sa... spisane i mozesz ich poszukac w roznych miejscach na tym i innych forach. Dla przykladu ja ostatnio zaczalem uzywac kosci k12 do rzutow w walce i jestem z tej zmiany zadowolony - pojedynki nabraly rumiencow
Zeniffar - Sro 16 Lip, 2014
Posiadam wszystkie dodatki do MiM, i z wszystkimi gra się ciężko. Jednak jest to wykonalne i posiada sporo minusów... Miejsce... zajmuje to bardzo, bardzo dużo miejsca, czeka się bardzo długo na swoją turę, syf na planszy i wszędzie obok, mnóstwo kart żetonów i zasad do spamiętania.
Musisz sobie ustalić kilka własnych zasad ułatwiających rozgrywkę. Ja na ten przykład wprowadziłem miedzy innymi to, że ruszam się śmiercią przy wyniku 1 a wilkołakiem przy wyniku 6. Mając setki kart przygód dobrze jest tez wprowadzić, że każda karta zdarzenia zmienia porę z dnia na noc i odwrotnie chyba, że karta mówi coś innego. Jeśli gra się z kimś nowym lepiej zagrać np. bez smoków i wprowadzać go do świata MiM małymi krokami, jeśli sami wybieracie sobie postacie to z nowym graczem proponuję tego uniknąć i wylosować bohaterów, ewentualnie wylosować po dwie postacie i dać wybór z tych dwóch, tak aby szybciej rozpocząć zabawę. Takich przykładów można tu wymieniać sporo, są to małe zmiany, ale dość pomocne i w trakcie rozgrywki z wieloma dodatkami sam zaczniesz wprowadzać własne zasady. Trzeba pamiętać aby zawsze wszystkich poinformować co i jak i czy inni gracze się zgadzają na takie modyfikacje.
Gawin - Sro 10 Gru, 2014
Siemka wlasnie zakupilem Puszke Pandory i zastanawiam sie co sie robi z kartami nieszczesc. Wedlug tego co wyczytalem na jednej z kart alt. zakonczenia kladzie sie je na pola krainy wew. i na korone. Jednak poza ta karta alt. zak. nigdzie nie widze zastosowania kart nieszczesc, czy jesli zmieszam wszystkie karty alt. zakon. z zalozmy wszystkich dodatkow i nie wylosuje akurat karty alt. zakon. z dodatku Puszka.... to czy w ogole maja te karty jakas role. Gdzie sie je rozklada, na instrukcji w tym dodatku nie doczytalem nic
Nemomon - Sro 10 Gru, 2014
Gawin napisał/a: | Siemka wlasnie zakupilem Puszke Pandory i zastanawiam sie co sie robi z kartami nieszczesc. Wedlug tego co wyczytalem na jednej z kart alt. zakonczenia kladzie sie je na pola krainy wew. i na korone. Jednak poza ta karta alt. zak. nigdzie nie widze zastosowania kart nieszczesc, czy jesli zmieszam wszystkie karty alt. zakon. z zalozmy wszystkich dodatkow i nie wylosuje akurat karty alt. zakon. z dodatku Puszka.... to czy w ogole maja te karty jakas role. Gdzie sie je rozklada, na instrukcji w tym dodatku nie doczytalem nic |
Cześć,
Zgadza się. Z kart Nieszczęść można korzystać jedynie w powiązaniu z Alternatywnymi Zakończeniami z gry z rozszerzenia. Aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie, byś sam wymyślił jakieś extra domowe zasady związane z tymi kartami i w nie grał. Przykładową domową zasadą może być to, iż jak gracz wyrzuci "6" za ruch, to w tej turze musi losować karty Nieszczęść, zamiast kart Przygód czy innych (np. Smoków).
Pozdrawiam,
Marcin
el_g - Sob 13 Gru, 2014
Ja stosuje zasade, ze karte nieszczesc kladzie sie na gorze talii kart przygod za kazdym razem jesli dochodzi do spotkania smierci lub wilkolaka z graczem
Xan - Sob 13 Gru, 2014
el_g napisał/a: | Ja stosuje zasade, ze karte nieszczesc kladzie sie na gorze talii kart przygod za kazdym razem jesli dochodzi do spotkania smierci lub wilkolaka z graczem |
Ciekawy sposób. Jak to wypada w praniu? Często zdarza Wam się zapomnieć o umieszczeniu tej karty, gdy Poszukiwacza odwiedzi Śmierć lub Wilkołak?
el_g - Nie 14 Gru, 2014
Xan napisał/a: | el_g napisał/a: | Ja stosuje zasade, ze karte nieszczesc kladzie sie na gorze talii kart przygod za kazdym razem jesli dochodzi do spotkania smierci lub wilkolaka z graczem |
Ciekawy sposób. Jak to wypada w praniu? Często zdarza Wam się zapomnieć o umieszczeniu tej karty, gdy Poszukiwacza odwiedzi Śmierć lub Wilkołak? | Zdarzalo sie na poczatku, tak samo gdy podczas pierwszych rozgrywek ze smiercia/wilkolakiem zapominalismy o ich przesuwaniu. Teraz raczej problemow z pamietaniem nie mamy.
|
|