galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Gra o Tron - Robert's Rebellion

guzu - Wto 22 Lip, 2014
Temat postu: Robert's Rebellion
Robert's Rebellion


Chciałbym zaproponować nową grę. Jeszcze świeża, autorstwa Erika Amberger'a http://boardgamegeek.com/...berts-rebellion

Gra jest jeszcze w fazie przygotowania - ale przecież my sami możemy ją dokończyć lub zmodyfikować na podstawie tego co autor już przygotował :)

Mapa




Karty rodów


Baratheon
Robert Baratheon [4] Ta karta otrzymuje +1 do siły za każdy symbol władzy lub zaopatrzenia wydrukowany na obszarze objętym bitwą
Stannis Baratheon [3] Jeśli przegrasz broniąc zamku lub twierdzy i po bitwie zachowasz chociaż jedną jednostkę na tym obszarze to przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą.
Ser Cortnay Penrose [2] [miecz][wieża]
Thoros of Myr [2] Jeśli bitwę zapoczątkował rozkaz marszu +1, ta karta otrzymuje +1 do siły, [miecz] oraz [wieża]
Selwyn Tarth[1] Jeśli kontrolujesz Tarth, ta karta otrzymuje +1 do siły kiedy walczysz na morzu lub wyspie oraz +1 do siły za każdą jednostkę znajdującą się na Tarth
Davos The Smuggler [1] Jeśli przegrasz bitwę, możesz wycofać się na teren, skąd następił atak przeciwnika
Maester Cressen [0] Wylosuj pięć Kart Losów Bitwy i wybierz jedną - zachowasz dla tej bitwy jej wartość oraz symbole bitwy

Stark
Eddard Stark [4][miecz][miecz]
Benjen Stark [3] Jeśli wygrasz, możesz usunąć jeden z rozkazów wsparcia przeciwnika, który był wykorzystany w tej biwie
Roose Bolton [2] Jeśli przegrasz tę bitwę, weź cały swój stos odrzuconych kart Rodu na rękę (razem z tą kartą)
Greatjon Umber [2][miecz]
Ser Rodrick Cassel [1][wieża][wieża]
The Blackfish [1] Podczas bitwy nie otrzymujesz strat wynikających ze zdolności kart Rodów, symboli bitwy ani kart Losów Bitwy
Catelyn Stark [0] Jeśli na obszarze ogarniętym bitwą posiadasz żeton obrony, jego wartość ulega podwojeniu

Greyjoy
Euron Crow's Eye [4][miecz]
Victarion Greyjoy [3] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział jednostki Statków (w tym wspierające jednostki Statków Greyjoyów) zapewniają premię do siły +2, a nie +1
Rodrik Greyjoy [2][miecz]
Balon Greyjoy [2] Wydrukowana siła karty Rodu twojego przeciwnika spada do 0
Dagmer Cleftjaw [1][miecz][wieża]
Aeron Greyjoy [1] Jeśli wygrasz - zdobywasz 1 żeton władzy, a przeciwnik traci 1 żeton władzy. Jeśli przegrasz - tracisz 1 żeton władzy, a przeciwnik zdobywa 1 żeton władzy
Rodrik Harlaw [0] Natychmiast zamień na planszy jeden ze swoich normalnych rozkazów na rozkaz specjalny

Lannister
Tywin Lannister [4] Jeśli wygrasz tę bitwę, otrzymujesz 2 żetony Władzy
Ser Gregor Clegane [3][miecz][miecz][miecz]
Ser Amory Lorch [2][miecz]
Ogar [2][wieża][wieża]
Gerion Lannister [1] Możesz natychmiast usunąć przylegający do obszaru bitwy rozkaz marszu lub umocnienia władzy
Ser Kevan Lannister [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Lannisterów) zapewniają premię +2, a nie +1
Cersei Lannister[0] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden dowolny żeton Rozkazu pokonanego przeciwnika

Arryn
Bronze Yohn Royce [4][miecz][wieża][wieża]
Nestor Royce [3] Jeśli wygrasz, możesz zwiększyć o 1 swoją pozycję na Torze Zaopatrzenia
Lyn Corbray [2] Jeśli atakujesz, ta karta otrzymuje [miecz][miecz]
Jon arryn [2] Ta karta otrzymuje +1 do siły za każdy rozkaz wsparcia użyty podczas tej bitwy
Vardis Egen [1][wieża]
Ser Denys Arryn [1] Ta karta otrzymuje +1 do siły za każdy wydrukowany symbol władzylub most na obszarze ogarniętym bitwą
Lysa Arryn [0] Jeśli bronisz zamku lub twierdzy, możesz natychmiast wybrać inną kartę rodu

Tyrell
Mace Tyrell [4] Natychmiast zniszcz jedną z atakujących lub broniących się jednostek Piechurów przeciwnika
Jon Fossoway [3] Jeśli się bronisz, wszystkie machiny oblężnicze (w tym wspierające Machiny Oblężnicze Tyrellów) zapewniają premię +2, a nie +0
Randyll Tarly [2][miecz][miecz]
Ser Paxter Redwyne [2] Jeśli Twoja jednostka statków (w tym wspierająca jednostki Statków Tyrellów) bierze udział w bitwie, ta karta otrzymuje +1 do siły oraz [wieża]
Alester Florent [1][wieża]
Ser Quentin Tyrell [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Rycerzy (w tym wspierające jednostki Rycerzy Tyrellów) zapewniają premię +3, a nie +2; wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Tyrellów) zapewniają premię +0, a nie +1
Queen of Thorns [0] Natychmiast usuń jeden żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę

Targaryen
Rhaegar Targaryen [4] Jeśli wygrasz bitwę, możesz przesunąć dowolną ilość jednostek na przylegający do bitwy obszar, własny lub wolny
Ser Arthur Dayne [3] [miecz][wieża]
Jon Connington [2] Jeśli twoja karta Rodu "Rhaegar Targaryen" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
Ser Gerold Hightower [2] Po bitwie możesz cofnąć na rękę Ser Jonothor Darry lub Ser Barristan Selmy
Ser Jonothor Darry [1] [miecz][miecz]
Ser Barristan Selmy [1] [wieża][wieża]
Aerys II Targaryen [0] Natychmiast przesuń przeciwnika na wybranym przez Ciebie torze wpływów lub uczyń go "Hand of The King"

Martell
The Red Viper [4][miecz][miecz][wieża]
Areo Hotah [3][wieża]
Ser Ryon Allyrion [2][miecz]
Anders Yronwood [2] Jeśli wygrasz możesz natychmiast mobilizować na obszarze ogarniętym bitwą
Ashara Dayne [1] Po bitwie, możesz zmusić jednostkę przeciwnika do wycofania na wybrany przez Ciebie obszar - jesli to możliwe
Ellaria Sand [1] Jeśli się bronisz, ta karta otrzymuje symbol fortyfikacji. Jeśli atakujesz, ta karta otrzymuje symbol miecza
Doran Martell [0] Natychmiast zamień się z przeciwnikiem na wybranym przez ciebie torze Wpływów

Warunki zwycięstwa


Natychmiastowe zwycięstwo jeśli któryś z graczy będzie kontrolował 7 zamków lub twierdz.

Warunki zwycięstwa dodatkowe:

Targaryen losuje wśród żetonów władzy jednego gracza (nie może to być oczywiście Targaryen lub Baratheon), który na początku gry będzie jego "Hand of the King".
Następnie każdy z graczy losuje bez ujawniania żetony władzy innych graczy - w ten sposób ustanawiamy warunki zwycięstwa.

The King
Posiada najwięcej wojska na planszy i ma mocne karty, jednak narażony jest na ciągłe ataki.
Wygra jeśli będzie posiadał na koniec gry najwięcej zamków i twierdz lub zdobędzie trzy obszary rodowe innych graczy.

The Loyalist
Gracz który podczas losowania wyciągnie żeton władzy Targaryena będzie jego jedynym wiarygodnym sojusznikiem. Może się ujawnić, lecz nie powinien.
Wygra jeśli Targaryen wygra grę, a on będzie kontrolował swój obszar rodowy.

The Rebel
Gracze, których celem jest obalić króla Targaryena.
Wygra jeśli Targaryen przegra oraz jeśli będzie miał więcej zamków i twierdz od przeciwnika, którego żeton władzy wyciągnął podczas losowania

The Conqueror
Gracz, który podczas losowania wyciągnął własny żeton władzy. Nie obchodzi go kto jest królem.
Wygra jeśli na koniec gry będzie miał największą ilość zamków i twierdz.

The Hand of the King
Ma wiele dodatkowych przywilejów podczas gry.
Na początku każdej tury (oprócz pierwszej) może przejrzeć wierzchnie karty z każdej Talli Westeros i jedną z nich umieścić na spodzie talii.
Decyduje o wyniku remisu z innym graczem podczas licytacji (oprócz remisu z posiadaczem Żelaznego Tronu)
Posiada jeden dodatkowy rozkaz podczas każdej tury.
Jeśli zdradzi Króla - spada na ostatnią pozycję Toru Królewskiego Dworu oraz traci przywileje.
Wygra jeśli Targaryen wygra grę oraz posiada drugą co do ilości liczbę zamków i twierdz.

Influence Tracks
Iron Throne - 1. Targaryen 2. Baratheon 3. Lannister 4. Martell 5. Arryn 6. Stark 7. Tyrell 8. Greyjoy
Fiefdoms - 1. Greyjoy 2. Baratheon 3. Targaryen 4. Tyrell 5. Arryn 6. Martell 7. Stark 8. Lannister
King´s Court - 1. Lannister 2. Targaryen 3. Stark 4. Baratheon 5. Arryn 6. Martell 7. Greyjoy 8. Tyrell

To by było na tyle z tego co zostało do tej pory przygotowane. Brakuje jeszcze setupu wszystkich rodów.
Jak Wy to widzicie? Pomysł z losowaniem sprzymierzeńców i rebeliantów mi się podoba. Jednak jeszcze bardziej podoba mi się pomysł z komentarza sugerujący, by na stałe ustalić
rebeliantów - Stark/Arryn/Baratheon oraz sprzymierzeńców króla Lannister/Tyrell/Martell - wśród nich wybieramy Hand of the King. Conqueror - Greyjoy.

Wtedy mamy wersję ociekającą tematem. Martin kiedyś prowadził grupową rozgrywkę, ale chyba średnio to wyszło. Jestem ciekawy jakby to wyglądało w praktyce ;)

PS. to nie jest nabór :twisted:

Shutt - Wto 22 Lip, 2014

Kolejne modyfikacje, brzmi fajnie, bo teraz jest większa kmina z tymi funkcjami.
Pisałbym się o ile ktoś mnie zechce z taką ilością gier :???:

Jazmatos - Wto 22 Lip, 2014

Lannisterzy nigdy nie wsparli Targa. Więc nie mogą być po jego stronie. Dołączyli się na sam koniec rebelii, co również mogło by pozwolić im na bycie conquer :) I też uważam, że Stark/Arryn/ Baratheon muszą być w rebelii. Tyrell i Martell mogą być po stronie króla. A Lanni i Grey mogą się przyglądać, a na pewno będą obiektem zabiegów dyplomatycznych obu stron. Hmm z tym, że skoro Targ ma mieć dużą przewagę, to trzeba by naprawdę mocno zgarnizonować Barę, żeby nie padł za szybko skoro z 3 stron otoczony :) Trzeba wziąć poprawkę na Stannisa jedzącego szczury :P
gamaliel - Wto 22 Lip, 2014

wsparli nie wsparli
ale jednak Jaimi był w gwardii
a Tywin był namiestnikiem

a co do Baratheona to garnizon 4 na Storms End przynajmniej (tak jak w DwD)

Jazmatos - Wto 22 Lip, 2014

gamaliel napisał/a:
wsparli nie wsparli
ale jednak Jaimi był w gwardii
a Tywin był namiestnikiem

a co do Baratheona to garnizon 4 na Storms End przynajmniej (tak jak w DwD)


Oj widzę fabuły nie pamiętamy :) Jaimie został wcielony do gwardii nieco na siłę na złość Tywinowi bo Aerys chciał go pozbawić dziedzica, a przecież pod koniec Tywin zrezygnował z bycia namiestnikiem, gdy limit obelg i poniżeń osiągnął punkt krytyczny i wyjechał z KL, aby udać się na skałę, skąd obserwował przebieg rebelii aby stanąć po zwycięskiej stronie. Ostatnim namiestnikiem to był chyba piromanta (alchemik).

Gog - Wto 22 Lip, 2014

w ogole mozna wiecej ról dorobic np;) w ogole :d
Jazmatos - Wto 22 Lip, 2014

W sumie powinni jak nic być też Tully w tej grze po stronie rebeliantów, jednak byli ważni. Bo tak 3 na 3 gdzie Targ ma być silniejszy ponoć. A Grey i Lanni to prędzej będą skubać rebeliantów niż króla :) Fabularnie to było ok, wojska się mogły przemieszczać jak chcą, ale w sumie niby jak Stark ma tutaj aktywnie wspomóc rebelie. No chyba, że wprowadzi się zasadę, że można np robić transport morski przez statki sojusznika (w tym przypadku np Arryna).
Gog - Wto 22 Lip, 2014

super pomysł, ale mapa do wyjebania ktoś żałosnie poszedł na latwizne
Jazmatos - Wto 22 Lip, 2014

Plus z góry jest założenie, że gra się na losy bitwy też.
Maester Cressen [0] Wylosuj pięć Kart Losów Bitwy i wybierz jedną - zachowasz dla tej bitwy jej wartość oraz symbole bitwy

drago3482 - Wto 22 Lip, 2014

Czy ustalone jest już z góry początkowe rozmieszczenie wojsk, bo to też w miarę ważna informacja
Shutt - Wto 22 Lip, 2014

Mapę trzeba prawie na pewno zmienić o ile Stark ma walczyć z Targiem.
Tyrella dalbym na neutrala, bo inaczej Bara ma prze...

guzu - Wto 22 Lip, 2014

drago3482 napisał/a:
Czy ustalone jest już z góry początkowe rozmieszczenie wojsk, bo to też w miarę ważna informacja


w materiałach ustawienie Targa, Bara i Arryna tylko

lord mormont - Wto 22 Lip, 2014

Shutt napisał/a:
Mapę trzeba prawie na pewno zmienić o ile Stark ma walczyć z Targiem.
Tyrella dalbym na neutrala, bo inaczej Bara ma prze...


wydaje mi się, ze z tymi kartami ma spore szanse, nawet otoczony...
... o ile Stark i Arryn szybko uderzą z Północy :wink:

guzu - Wto 22 Lip, 2014

Jazmatos napisał/a:
Plus z góry jest założenie, że gra się na losy bitwy też.
Maester Cressen [0] Wylosuj pięć Kart Losów Bitwy i wybierz jedną - zachowasz dla tej bitwy jej wartość oraz symbole bitwy


nie koniecznie, można grać i bez losów, a tylko dla Cressena wylosować

Jazmatos napisał/a:
No chyba, że wprowadzi się zasadę, że można np robić transport morski przez statki sojusznika (w tym przypadku np Arryna).


myślę, że byłoby to nawet wskazane, tylko wtedy mamy te role ujawnione

Jazmatos - Wto 22 Lip, 2014

Ale to co z tego, że mamy? Ja sobie zdaję, że może fajny element losowy jest i losowanie i w ogóle, ale jaki to ma sens? Albo się robi modyfikacje fabularną, albo się udaje, że się robi używając tylko nazwy. Bo tak to Tyrell i Martell mógłby wylosować rebeliantów, a Stark i Bara Lojalistów i jaki by to miało sens? Ja z góry bym role przydzielił, a losował to kto kim zagra po prostu :)
guzu - Wto 22 Lip, 2014

proponowane przez autora ustawienie

Arryn
The Eyrie - piechur, piechur
Gulltown - rycerz
Gulltown port - statek

Targaryen
Maidenpool - piechur
Crackclaw Point - piechur
King's Landing - piechur, rycerz
Blackwater Bay - statek
South Narrow Sea - statek
Dragonstone - piechur, rycerz

Baratheon
Blackhaven - piechur
Storm's End - piechur, rycerz
Storm's End port - statek
Shipbreaker Bay - statek

Jazmatos - Wto 22 Lip, 2014

No to istotnie spora przewaga Targa. Nie wiem czy nie dałbym piechura jeszcze do tego drugiego zamku Barze, no i ten garnizon do SE tak 4-5 powinno styknąć
Martin - Wto 22 Lip, 2014

Mi to wygląda na inspirowane Battlestar Gallacticą - nikt nie jest do końca pewien, jaki jest cel gry pozostałych graczy (z wyjątkami). I to mi się wydaje fajne. Wtedy na przykład: król do końca nie będzie wiedział, kto jest jego lojalistą. Może dostać kruka "to ja jestem twoim jedynym prawdziwym sojusznikiem". I co? Może takich kruków dostać 6 ;p Ja, grając rebeliantem na pewno próbowałbym tak blefować.

Zmienianie czegoś, żeby było bardziej fabularnie, zniszczy tę ideę twórcy. Oczywiście można tak zrobić. Nie wiemy, czy twórca to w jakikolwiek sposób przetestował. Ale zmiany, które proponujecie na pewno nie zostały przetestowane przez nikogo, więc skąd wiadomo, że miałyby ulepszać rozgrywkę? ;)

Jazmatos - Sro 23 Lip, 2014

Po prostu sobie jakoś nie wyobrażam rozgrywki Starkiem lub Barą jako Lojalista i tyle. To trochę jakby zrobić jakąś wariację na temat Star Warsów i stwierdzić hmm to jednak Jedi byli źli, a Sith dobry :) Owszem można, ale może kanonu się należy trzymać, albo nie nazywajmy tego klasykiem? Robert's Rebelion, a Robert wylosuje, że jednak się nie buntuje, tylko potulnie wspiera swojego suwerena? No bitch pls :D Blefować to w każdej rozgrywce będzie mógł Lannister, który sobie czekał na wybór strony, aby być po zwycięskiej stronie. Tak samo Grey się może wmieszać. Z tym, że i tak takiemu Starkowi trochę trudno jest fizycznie obalać Targa. Chyba, że wprowadzicie ten wspólny transport morski.
Martin - Sro 23 Lip, 2014

Cóż, to jest gra. Jakbyś chciał, żeby było sciśle fabularnie, to w takiej np. podstawce Stark musiałby zawsze znikać z mapy w 3-4 turze, bo przecież tak było w książce ;) Ale tworząc grę, chcesz żeby była grywalna. Tutaj nikt nie powiedział, że to ma być jakoś wyjątkowo fabularne, nie zauważyłem też żeby ktoś to nazwał, tak jak piszesz, klasykiem. To po prostu propozycja luźno oparta na temacie rebelii w królestwie.

Moim zdaniem, jedyny sposób, żeby w to się dobrze grało, to trzymać się zamysłu twórcy, który spędził nad tym chyba trochę czasu i może przetestował to jakoś. W przeciwieństwie do nas.

Jazmatos - Sro 23 Lip, 2014

Oj no przecież zagracie jak będziecie chcieli, a znając niechęć Guza do zmian zamysłu twórcy to zapewne będzie to niezmieniona forma :) Nie jest to przytyk :P
guzu - Sro 23 Lip, 2014

równie dobrze można założyć że Baratheon nie może być loyalist ani hand of the king ;)

natomiast pozostali rebelianci będą losowani

co do setupu to myślę, że pozostałe rody będą miały ustawienie domyślne

Czarny Jaszczur - Sro 23 Lip, 2014

Założyłem że Targ jest królem a Bara rebeliantem oraz przeprowadziłem losowanie.

Pierwszy losował Targ, wybór padł na Martella i to on został Namiestnikiem. Dalej mamy Bare [Stark] ; Arryna [Targ] ; Starka [Grey] ; Grey [Arryn] ; Lannister [Lannister] ; Tyrell [Tyrell] ; Martell [Bara]


Cytat:
The King - Targaryen
Posiada najwięcej wojska na planszy i ma mocne karty, jednak narażony jest na ciągłe ataki.
Wygra jeśli będzie posiadał na koniec gry najwięcej zamków i twierdz lub zdobędzie trzy obszary rodowe innych graczy.

The Loyalist - Arryn
Gracz który podczas losowania wyciągnie żeton władzy Targaryena będzie jego jedynym wiarygodnym sojusznikiem. Może się ujawnić, lecz nie powinien.
Wygra jeśli Targaryen wygra grę, a on będzie kontrolował swój obszar rodowy.

The Hand of the King - Martell
Ma wiele dodatkowych przywilejów podczas gry.
Na początku każdej tury (oprócz pierwszej) może przejrzeć wierzchnie karty z każdej Talli Westeros i jedną z nich umieścić na spodzie talii.
Decyduje o wyniku remisu z innym graczem podczas licytacji (oprócz remisu z posiadaczem Żelaznego Tronu)
Posiada jeden dodatkowy rozkaz podczas każdej tury.
Jeśli zdradzi Króla - spada na ostatnią pozycję Toru Królewskiego Dworu oraz traci przywileje.
Wygra jeśli Targaryen wygra grę oraz posiada drugą co do ilości liczbę zamków i twierdz.

The Rebel
Baratheon [vs Stark]
Stark [vs Grey]
Grey [vs Arryn]
Gracze, których celem jest obalić króla Targaryena.
Wygra jeśli Targaryen przegra oraz jeśli będzie miał więcej zamków i twierdz od przeciwnika, którego żeton władzy wyciągnął podczas losowania

The Conqueror - Lannister i Tyrell
Gracz, który podczas losowania wyciągnął własny żeton władzy. Nie obchodzi go kto jest królem.
Wygra jeśli na koniec gry będzie miał największą ilość zamków i twierdz.





Zastanawia mnie sens losowania żetonu przez Namiestnika bo nie wprowadza to żadnych zmian w obecnym rozdaniu [a może coś pomyliłem lub przeoczyłem]


I tak by wyglądało losowanie. Targ jest królem, jego namiestnikiem jest Martell a oddanym sojusznikiem Arryn. Smoki będą dążyć do zagłady wszystkich pozostałych rodów, Arryn będzie go wspierać a Martell starać się zachować umiar w pomocy królestwu. Lanni oraz Tyrell mają wyjebane na obecną sytuację i bawią się w podboje a rebelianci starają się zdetronizować króla i pilnują swoich 'celowych' przeciwników coby nie mieli więcej posiadłości.

A co się dzieje gdy Namiestnik zdradza? Ta funkcja przestaje wtedy istnieć? W tym przykładzie Arryn widzi że obóz króla nie wygra i zdradza, staje się buntownikiem, traci przywileje i co dalej? Losuje żeton rywala jak każdy buntownik a przypinka namiestnika ląduje w koszu? ;p


Reasumując osobiście uważam że wystarczy ustawić Targa jako króla a Bare jako rebelianta i wylosować pozostałe role. Resztę ukryć, niech każdy zna tylko swoje zadanie i tylko niech GM ma wgląd na wszystko [jako że nadzorował tajne losowanie]. Nikt nie może być niczego pewien ;)

guzu - Sro 23 Lip, 2014

Czarny Jaszczur napisał/a:

A co się dzieje gdy Namiestnik zdradza? Ta funkcja przestaje wtedy istnieć? W tym przykładzie Arryn widzi że obóz króla nie wygra i zdradza, staje się buntownikiem, traci przywileje i co dalej? Losuje żeton rywala jak każdy buntownik a przypinka namiestnika ląduje w koszu? ;p


Targ ma kartę dzięki której może zmienić Hand of The King -
Aerys II Targaryen [0] Natychmiast przesuń przeciwnika na wybranym przez Ciebie torze wpływów lub uczyń go "Hand of The King"

W przypadku zdrady:
As appealing as this office may seem, it carries risks. Other Lords might question your commitment to the rebellion and the "Mad King" is notorious to punish any sign of treason. Should a player ever lose his handship, he is immediately moved to the last space on the King´s Court Track.

Martin - Sro 23 Lip, 2014

Czarny Jaszczur napisał/a:

A co się dzieje gdy Namiestnik zdradza? Ta funkcja przestaje wtedy istnieć? W tym przykładzie Arryn widzi że obóz króla nie wygra i zdradza, staje się buntownikiem, traci przywileje i co dalej? Losuje żeton rywala jak każdy buntownik a przypinka namiestnika ląduje w koszu? ;p


Nie, nie, u Ciebie namiestnik (Hand of the King) to Martell. Wylosował on żeton Bary, czyli jest rebeliantem, którego głównym wrogiem jest Bara (i to jest informacja znana tylko jemu), a równocześnie namiestnikiem (o czym wiedzą wszyscy) i korzysta z przywilejów namiestnika. Czyli ma 2 sposoby na wygranie gry - sposób rebelianta lub namiestnika. I od niego tylko zależy, jak się zachowa. Z kolei Arryn jest lojalistą, czyli jego celem jest pomagać królowi. Ale król o tym nie wie, tzn. nie może być tego pewien. Dla króla najlepiej by było, żeby lojalista był jednocześnie namiestnikiem. Gdyby tak wyszło w losowaniu, to ich szanse byłyby nieporównywlnie większe. I znów widzę tu inspirację BSG i funkcjami prezydenta/admirała ;)

Zwróćcie uwagę na kartę Targa: Aerys II Targaryen [0] Natychmiast przesuń przeciwnika na wybranym przez Ciebie torze wpływów lub uczyń go "Hand of The King". Jak rozumiem, to jest sposób króla na poradzenie sobie z namiestnikiem wywołującym rebelię. I wydaje mi się to bardzo klimatyczne, bo niby czemu namiestnik nie miałby się zbuntować? Aerys swoich namiestników pod koniec rządów zmieniał bardzo często :) Jedyne, co wydaje mi się niedopracowane (niezrozumiałe), to stwierdzenie "Natychmiast przesuń przeciwnika na wybranym przez Ciebie torze wpływów". O ile, w dół czy w górę? I którego przeciwnik? Jeśli tego, z którym toczę walkę, to czy to znaczy, że jeśli chcę kogoś uczynić namiestnikiem, to muszę go zaatakować? :P Bez sensu. Niejasne jest też: "Jeśli zdradzi Króla - spada na ostatnią pozycję Toru Królewskiego Dworu oraz traci przywileje", bo nie jest jasno określone co nazywamy zdradą.

guzu - Sro 23 Lip, 2014

Martin napisał/a:
Jedyne, co wydaje mi się niedopracowane (niezrozumiałe), to stwierdzenie "Natychmiast przesuń przeciwnika na wybranym przez Ciebie torze wpływów". O ile, w dół czy w górę? I którego przeciwnik? Jeśli tego, z którym toczę walkę, to czy to znaczy, że jeśli chcę kogoś uczynić namiestnikiem, to muszę go zaatakować? :P Bez sensu. Niejasne jest też: "Jeśli zdradzi Króla - spada na ostatnią pozycję Toru Królewskiego Dworu oraz traci przywileje", bo nie jest jasno określone co nazywamy zdradą.


Cały opis to moje nieudolne tłumaczenie :-)

Tak brzmi oryginał, pewnie znajdziecie odpowiedzi na nurtujące Was pytania :)

Cytat:

Introduction
Fifteen years before the events of "A Song of Ice and Fire", the Seven Kingdoms are still under the rule of "Mad King" Aerys II Targaryen. His paranoia and cruelty have incited a rebellion led by the young and powerful Robert Baratheon, who means to set an end to the Targaryen dynasty once and for all. Many great houses heed this call for justice, while others stay loyal to their king and some pursue other motives still.

Robert´s Rebellion attempts to recreate this atmosphere by adding two new playable houses, revised maps for 7 or 8 players, house cards, a new allegiance system, optional rules and everything you need to print and (with some artistic skill) reproduce your own copy. Have fun!

Allegiance and victory conditions
In Robert´s Rebellion, you will find that players will more urgently have to form teams in order to win the game and more than a single faction can do so.

After assigning houses to the players, form a pool of influence tokens from all houses (or any other way to randomly determine someone´s allegiance).
The Targaryen player starts by drawing and revealing one of the influence tokens at random (make sure it is not the Targaryen or Baratheon token). This player will be the "Hand of the King" at the start of the game, a special office later described.
In turn the other players draw, but don´t reveal an influence token (make sure that the Baratheon player does not draw the Targaryen token). This will determine their "allegiance" and victory conditions.

The King
He starts with twice the amount of units than everyone else, has considerably strong house cards and positions on the influence tracks, but he must beware of attacks on all fronts.
He wins the game if he controls more castles and strongholds than anyone else at the end of the game or captures three enemy home regions.

The Loyalist
The player who has drawn the Targaryen token will be his only reliable ally. A public declaration of his loyalty could however draw the "unwanted attention" of the Rebels.
He wins the game if the Targaryen player wins and he still controls his home region.

The Rebel
The common rebel´s main goal is to usurp the King, but he still fights some quarrel of his own. A player who has drawn the token of a different house will be that house´s archenemy.
He wins the game if the Targaryen player loses and he controls more castles and strongholds than that player.

The Conqueror
A player who draws the token of his own house will take on the role of a ruthless and egoistic conqueror. He doesn´t care who sits on the Iron Throne as long as he is the one with the most power. His only objective is to expand his reign on the cost of everyone else.
He wins the game if he controls more castles and strongholds than anyone else at the end of the game.

Additionally all players can still achieve immediate victory by controlling seven or more castles and strongholds as long as the Targaryen player does not control as many.

The Hand
The Hand of the King has some advantages over the other players. At the beginning of each turn (except the first), he may secretly look at the top cards of all Westeros Decks and place one of them on the bottom of the Deck, he decides ties when bidding on the influence tracks (except when in a tie with the king) and may play one additional special order each turn.
Apart from his own, he can pursue an optional victory condition. He wins, if the Targaryen player wins and he controls the second-most castles and strongholds of all players.
As appealing as this office may seem, it carries risks. Other Lords might question your commitment to the rebellion and the "Mad King" is notorious to punish any sign of treason. Should a player ever lose his handship, he is immediately moved to the last space on the King´s Court Track.

Influence Tracks
Iron Throne - 1. Targaryen 2. Baratheon 3. Lannister 4. Martell 5. Arryn 6. Stark 7. Tyrell 8. Greyjoy
Fiefdoms - 1. Greyjoy 2. Baratheon 3. Targaryen 4. Tyrell 5. Arryn 6. Martell 7. Stark 8. Lannister
King´s Court - 1. Lannister 2. Targaryen 3. Stark 4. Baratheon 5. Arryn 6. Martell 7. Greyjoy 8. Tyrell

Optional rules (for game balance and personal preferences)
When bidding on the Iron Throne Track, the Targaryen player does not have to bid any tokens, but stays on the first space for the whole game. Other players may bid regularly for all other positions.
The Targaryen player gets a second -1 march order. Recommended at least for the 8-player game.
The Targaryen player starts with more power tokens
Move the ship in Dragonstone´s harbor to King´s Landing´s, if you want to prevent an early naval attack. Recommended only for the 7-player game
The Baratheon player can not become Hand of the King

You can download all the files here:
https://www.dropbox.com/s...DFLouwGRert8...

I will be updating the missing files in the next few days.
Also, if anyone has some high quality templates for the Stark House cards, those would be much appreciated.

A lot of the artwork is based upon the "Winds-Of-Winter-Expansion", without it this would have been much harder. Thanks a lot.
Thanks also go out to all creative minds, posting their variants on this forum and adding new ideas to this great game.

I hope you like this one, any response would be great

Martin - Sro 23 Lip, 2014

Nie takie znowu nieudolne tłumaczenie ;) Czyli trochę mi się wyjaśniło. Nie ma pojęcia zdrady namiestnika. Tytuł ten traci się, kiedy zostanie wybrany nowy namiestnik.

[quote='Aerys Targaryen']Immediately move one of your opponent's influence tokens to a position of your choice or make him "Hand of the King".[/quote]

Tylko nadal nie podoba mi się, to że wygląda na to, że aby uczynić kogoś nowym namistnikiem, trzega go zaatakować :P Czy może ta karta pozwala wybrać dowolnego gracza?

Czarny Jaszczur - Sro 23 Lip, 2014

Na potrzeby takiego scenariusza uznałbym że po użyciu tej karty można wybrać każdego.

Wiem że Lanni jest po mojej stronie więc go zaatakuje, zniszcze i przyznam mu tytuł Namiestnika [fuck the logic] / podejrzewam że to Stark jest moim wiernym sojusznikiem ale nie mogę go zaatakować i przyznać tytuł ponieważ Arryn blokuje mnie swoimi wojskami :P

guzu - Sro 23 Lip, 2014

tylko wtedy pytanie kim się staje zdymisjonowany Hand of The King :)

może opponent's to każdy oprócz obecnego Hand of The King

Martin - Sro 23 Lip, 2014

Cytat:
tylko wtedy pytanie kim się staje zdymisjonowany Hand of The King :)


Zwykłym graczem. Przecież wcześniej wylosował tokena więc jest ukrytym rebeliantem/lojalistą/zdobywcą (jakoś brak mi dobrego tłumaczenia dla conqueror w tym kontekście). A namiestnik to była jego 'oficjalna' funkcja.

Rold - Sro 23 Lip, 2014

A nie sądzicie ze fajniej by było zagrać na tej mapie z 59?
Bo mnie od tej wersji odstrzasza mapa która mi się nie podoba :)

W dodatku tam ułożenie morz pozwala na większa ingerencjie w konflikt bara_targ
i w ogóle świat jest bardziej otwarty.

Ale w tych kooperacyjnych wersjach nie podoba mi się to ze gdy jedna strona zacznie wygrywac nagle cała gra się wali :/

Mieciu - Czw 24 Lip, 2014

W tej grze podoba mi się to, że grę może wygrać więcej niż jeden gracz. Ogólnie cały zarys jest ciekawy, natomiast razi w oczy to, że rebelianci, żeby wygrać grę będą się tłukli nawzajem, ale na to ciężko cokolwiek poradzić. Ja bym tą grę przetestował bez ściśle określonego podziału na rebeliantów, zdobywców i rojalistów. Jedynym pewnikiem jest tylko Targaryen jako Król. Baratheon może być równie dobrze królewskim namiestnikiem. :)

Uznajmy, że transport morski jest możliwy we wszelkich przypadkach, np. Greyjoy może przewieźć Starka, żeby pomóc mu pocisnąć Tyrella. ;) Problem trochę polega na tym, że jeśli taki Stark wylosuje Martella czy Tyrella, to może wogóle nie mieć możliwości ofensywnych przeciwko swojej wylosowanej ofierze.

Właściwie to namiestnik ma najlepiej, bo może wybrać drogę służalczą wobec Targa albo grać jako rebeliant (Targ powinien rządać jego pomocy, bo przecież namiestnik od tego jest :) ). Rojalista nie ma wyboru i musi na dobre i na złe pomagać Targowi.

Niejasny jest drugi warunek zwycięstwa Targa (chodzi o słowo "captures", które w tym wypadku chyba bardziej znaczy kontrolować), bo może też chodzić o zdobycie 3 terenów rodowych podczas całej gry.

Cytat:
Should a player ever lose his handship, he is immediately moved to the last space on the King´s Court Track.

Moim zdaniem tu nie ma mowy o "zdradzie" namiestnika tylko o jego zwykłym odwołaniu. Ja bym to tłumaczył tak: "Jeśli gracz straci swój tytuł namiestnika, jest natychmiast przesuwany na ostatnią pozycję na Torze Królewskiego Dworu."

Czarny Jaszczur - Czw 24 Lip, 2014

Cytat:
A nie sądzicie ze fajniej by było zagrać na tej mapie z 59?
Bo mnie od tej wersji odstrzasza mapa która mi się nie podoba


Mi także mapa CzarnegoLorda z rebelii Roberta wydaję się odpowiedniejsza, mamy tam nawet ród Tullych zamiast Greya :)


Jeśli dany gracz podczas losowania stanie po stronie rebeliantów i dostanie swojego głównego rywala to wcale nie musi z nim otwarcie walczyć, może go gnębić politycznie, niszczyć sojuszami i intrygami. Ważne żeby w odpowiednim momencie mieć przewagę w zamkach. Transport morski poprzez okręty innych rodów ssie ;p


Byliby w ogóle jacyś chętni do zagrania takiego typu gry?

lord mormont - Czw 24 Lip, 2014

Czarny Jaszczur napisał/a:
Byliby w ogóle jacyś chętni do zagrania takiego typu gry?


to jest jedyna rzecz której jestem pewny :grin: w 100%
ja np z wielką przyjemnością zagram

Gog - Czw 24 Lip, 2014

a w ogole nie lepiej wziac mape na 12 osób albo na 18(pousuwać pare rzeczy) ? wtedy była by to dyplomatyczna epicka gra z intrygami :) dodać jakieś role?
guzu - Wto 29 Lip, 2014

Pytania
1) jakie jest ustawienie pozostałych rodów i jakie są ich karty rodów
2) czy zaatakowanie kogoś jest jedynym sposobem na zmianą Hand of The King
3) czy umożliwia transport morskich za pomocą statków innego gracz

Od autora
Cytat:
Have been working on it for quite a while and I´m almost finished making my own version. It´s still untested, so I´m not sure how everything will work out, but I will post my experiences once I find the time and players to test it.
Now to your questions:
1) I made new homescreens for Targaryen, Baratheon and Arryn. You can see their starting positions there. All other houses stay unchanged except for House cards and their positions on the Influence Tracks.
2) Starting a battle with Aerys is the only way to change the Hand. I thought about adding a new Westeros card for that, but decided that making it exclusive to the "Mad King" was rather thematic, because he used to change his hands a lot. Since it´s a strength 0 card, you can make a deal with your future hand so that he plays a weak house card, of course non-binding.
3) That was not my intention, but maybe it´s not a wrong idea. Otherwise Stark has few opportunities to attack Targaryen.

Germanus - Wto 29 Lip, 2014

zawsze można zrobić grę na dwie drużyny:
Targ, Tyrell, Lannister, Martell
Baratheon, Tully, Stark, Arryn

guzu - Wto 29 Lip, 2014

tylko to wymaga innej mapki:

- stworzyć od nowa
- zmodyfikować Winds of Winter lub oryginalną II edycję

tajne drużyny są fajne, ale i rzeczywisty podział na rebeliantów i sojuszników byłby super

Jazmatos - Wto 29 Lip, 2014

Według mnie te drużyny byłyby nie równe. Bo Bara otoczony z 3 stron byłby szybko rozwalony. A taki Stark no nie wiem, trochę trudno by miał jakoś aktywnie przeszkodzić. + Targ ma sporą przewagę do tego 3 sojuszników w korzystnej lokalizacji no nie wiem.
Gog - Wto 29 Lip, 2014

halo czemu ma miec trudno? mozna porobi ustawienia jak w DwD ;) (tzn. stark nie musi kisic się w WF)
czarnylord23 - Wto 29 Lip, 2014

To już szybciej dodać Lannisterów do rebeliantów a Freyów i Greyjoyów(ale to już bardzo aklimatyczne, ale szybciej oni niż Lannisterzy) do rojalistów i są teamy 5 vs 5. A Frey i Bara mają wtedy mocno defensywne karty. :D
Gog - Wto 29 Lip, 2014

Co Wy na to, zeby do tego dodac jakies cele każdy ród po 3 ? np ;) frey (tak strzelam na oko) jeśli w bitwie na którymkolwiek z pól dorzecza nie udzieli wsparcia sojusznikowi mimo, że ma itd i to bonusy żetony władzy, jednostki, przejscia na torze itd :) i też to nie musi byc przeciez rebelia może być to np wojna pięciu królów itd, tak zostawiam to do przemyślenia :) bo mi np sytuacja polityczna wojny 5ciu królów bardziej odpowiada :) Mamy stannisa i joffreya, renlego, mozna stanac po czyjeść stronie albo samemu starac sie wygrac mając swoj osobny cel itd :) i wtedy np nawt bolton moze wygrac jesli kazdy ze starków przegrał bitwe chociaz raz itd itd :D
guzu - Sro 30 Lip, 2014

taka mapka by się nadawała?


Jazmatos - Sro 30 Lip, 2014

Widzę Stark dostał dodatkowe zamki. Według mnie jest za mała przestrzeń pomiędzy stolicą Tully i Lannistera. Może jakaś rzeczka czy góry albo inaczej poprowadzona granica. Skoro Bara stracił port w okolicach SoD to Martell musi statkiem zaczynać w porcie w takim razie, żeby nie mieć przewagi. W sumie tak samo Seagard może okazać za dużym punktem zapalnym z przewagą dla Greya bo kontruje morze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group