|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
X-Wing - Zasady - maskowanie
tencogoniema - Sob 29 Lis, 2014 Temat postu: maskowanie szukalem ale nie znalazem odpowiedzi
gralem kilka razy i ostatnio ktorys statek mial maskowanie, rozumiem ze uzywa jej sie po ruchu ale jak inni dokoncza swoje ruchu a ja uzylem maskowania zeby utrudnic przeciwnikowi zestrzelenie mnie a po ruchach okazuje sie ze jestem na super strzeleckiej pozycji bo wrog jest pare cali przed moim statkiem to nie moge strzeli? Troche bez sensu.
Dobrze to rozumiem?
pozdro
Patsy - Sob 29 Lis, 2014
Wszystko jest dobrze, statek zamaskowany nie może strzelać. Ale wraz z Phantomem jest ulepszenie za 4 punktu (Zaawansowane systemy maskowania), które pozwalają wykonać akcje maskowania natychmiast po ataku i dzięki nim możemy, przy dobrym manewrowaniu strzelać i być zamaskowani co turę. Tu oczywiście dochodzi problem incjatywy, który jest przyczyną obecnego wyścigu zbrojeń/inicjatywy w rozpiskach turniejowych.
Bananas - Nie 30 Lis, 2014
Podłącze się pod pytanie. Jeśli Phantom ma "zaawansowane systemy maskowania" i spotyka się z pilotem Rebelii tak że obydwaj mogą strzelać, i mają taką samą wartość umiejętności pilota, to jeśli Phantom strzela jako pierwszy i po ataku się maskuje, to czy pilot Rebelii strzela do Phantoma zamaskowanego (4 kości obrony), czy do nie zamaskowanego (2 kości obrony) ???
Mareczq - Nie 30 Lis, 2014
No według mnie będzie miał 4 kości, ale niech ktoś się wypowie kto zna lepiej zasady
Bananas - Nie 30 Lis, 2014
No według mnie też... Ale mój syn twierdzi że powinien strzelać do nie zamaskowanego
Ale on gra Rebelią hahahaha
ytsunkai - Nie 30 Lis, 2014
Dlatego właśnie inicjatywa jest taka ważna dla Phantoma - zwłaszcza w starciu z Hanem .
Jeśli ma inicjatywę, to po strzale maskuje się, dostaje dwie dodatkowe zielone kostki. I przeciwnik ma trudniej.
Jeśli przeciwnik ma inicjatywę ... to phantom ma słabo.
W skrócie - to samo wyszkolenie - strzelanie w jednym momencie.
Statek drugi , nawet zestrzelony może oddać, ale uwzględniane są wszelkie efekty strzału i ewentualnych krytyków.
Teokrata - Wto 02 Gru, 2014
veteran instincts albo Roark Garnet i Han albo Wedge strzela przed Whisper bez żadnej dyskusji... przeważnie śmiertelnie
ytsunkai - Wto 02 Gru, 2014
Teokrata napisał/a: | veteran instincts albo Roark Garnet i Han albo Wedge strzela przed Whisper bez żadnej dyskusji... przeważnie śmiertelnie |
no to jest oczywista oczywistość
jedak musisz wyrzucić punkty na HWK a jak trafisz swarma to gorzej ...
papier, nożyce, kamień ...
szkoda tylko, ze Imperium nie ma takiej możliwości jaką daje Roark, czy też Carlist Rieekan w dużym statku (jak by mógł być w małym to dopiero byłaby masakra
Patsy - Wto 02 Gru, 2014
Teokrata napisał/a: | veteran instincts albo Roark Garnet i Han albo Wedge strzela przed Whisper bez żadnej dyskusji... przeważnie śmiertelnie |
W wyścigu o inicjatywę to się zgadza, że na Roarka nie ma mocnych.
Co do Instynktu Weterana na Hanie czy Wedgu, to teoretycznie istnieje sposób ale jest wymagający i niepewny.
Otóż na imiennym Phantomie można wziąć talent zmyłki. Do tego trzeba wrzucić Vadera lub Soontira z Instynktem Weterana, którzy muszą utrzymywać się w zasięgu 2 od Phantoma. Doprowadza to wtedy do tego że Phantom może mieć podczas strzelania PS 11 i o kolejności atakowani decyduje inicjatywa.
ytsunkai - Sro 03 Gru, 2014
Cytat: | Otóż na imiennym Phantomie można wziąć talent zmyłki. Do tego trzeba wrzucić Vadera lub Soontira z Instynktem Weterana, którzy muszą utrzymywać się w zasięgu 2 od Phantoma. Doprowadza to wtedy do tego że Phantom może mieć podczas strzelania PS 11 i o kolejności atakowani decyduje inicjatywa. |
No oczywiście, ale (i) Soontir jest ewidentnie lepszy z PTL, a Vader obecnie to bardziej jako załogant bo jako pilot to chwilowo się nie kwalifikuje (choć jest i tak najlepszym pilotem Tie/Adv) - może kiedyś FFG wymyśli cos dla niego.
No i dodatkowo pilnowanie się zasięgu ...
to chuba wolę przyjąć hita na zasięgu 3 i potem kombinować.
Taperonix - Sro 03 Gru, 2014
Ten talent zmyłki to co on robi i w jakim rozszerzeniu był bo nie kojarzę?
ytsunkai - Sro 03 Gru, 2014
decoy (2)pkt, by w Z-95 Headhunter.
na zasięgu 1-2 możesz zamienić się PS z wybranym innym pilotem do końca fazy.
Teokrata - Sro 03 Gru, 2014
Patsy napisał/a: | Teokrata napisał/a: | veteran instincts albo Roark Garnet i Han albo Wedge strzela przed Whisper bez żadnej dyskusji... przeważnie śmiertelnie |
W wyścigu o inicjatywę to się zgadza, że na Roarka nie ma mocnych.
Co do Instynktu Weterana na Hanie czy Wedgu, to teoretycznie istnieje sposób ale jest wymagający i niepewny.
Otóż na imiennym Phantomie można wziąć talent zmyłki. Do tego trzeba wrzucić Vadera lub Soontira z Instynktem Weterana, którzy muszą utrzymywać się w zasięgu 2 od Phantoma. Doprowadza to wtedy do tego że Phantom może mieć podczas strzelania PS 11 i o kolejności atakowani decyduje inicjatywa. |
publikowalem to 15 wrzesnia, na forum FFG tez...
http://starwars.sztab.com....php?f=23&t=711
http://community.fantasyf...us-for-defense/
Patsy - Sro 03 Gru, 2014
Teokrata, to dlaczego teraz piszesz, że nie ma "dyskusji"?
Przyznaje Ci pomysł ciekawy, dzięki za linki.
Teokrata - Czw 04 Gru, 2014
Patsy napisał/a: | Teokrata, to dlaczego teraz piszesz, że nie ma "dyskusji"?
Przyznaje Ci pomysł ciekawy, dzięki za linki. |
bo ten build jest tylko teoretyczny, raczej nie da sie tak grać, a dokładniej grać się da ale z wygrywaniem gorzej no i jeśli rebelia majaca PS11 bedzie miala np 97 punktow to i tak zawsze bedzie pierwsza, a jesli ma Roarka to na pewno bedzie pierwsza, wiec...
phantomy sa super, ale jesli przeciwnik bedzie chcial go zestrzelic to to zrobi, wiec reszta eskadry musi byc tak samo grozna jak ten statek, wtedy uganianie sie za Whisper moze oznaczac utrate wlasnych statkow, zas ignorowanie jej to samo
dlatego jedne z popularniejszych rozpisek to phantom + decimator czy mini swarm
Patsy - Czw 04 Gru, 2014
Teokrata napisał/a: | Patsy napisał/a: | Teokrata, to dlaczego teraz piszesz, że nie ma "dyskusji"?
Przyznaje Ci pomysł ciekawy, dzięki za linki. |
bo ten build jest tylko teoretyczny, raczej nie da sie tak grać, a dokładniej grać się da ale z wygrywaniem gorzej no i jeśli rebelia majaca PS11 bedzie miala np 97 punktow to i tak zawsze bedzie pierwsza, a jesli ma Roarka to na pewno bedzie pierwsza, wiec...
phantomy sa super, ale jesli przeciwnik bedzie chcial go zestrzelic to to zrobi, wiec reszta eskadry musi byc tak samo grozna jak ten statek, wtedy uganianie sie za Whisper moze oznaczac utrate wlasnych statkow, zas ignorowanie jej to samo
dlatego jedne z popularniejszych rozpisek to phantom + decimator czy mini swarm |
Nie odmówię Ci racji, szczególnie jeśli mówimy o klasycznym 100 pkt. dogfighcie, ale zastanawiam się czy może w grze na większą ilość punktów nie dało by się coś z tym ugrać. Wtedy jest więcej punktów na eksperymentowanie i wystawienie anioła stróża dla Phantoma. Roark zawsze jest tu problemem, jeden plus że wystawia i rusza się on przed phantomem i nie jest tak manewrowy, a wiec w zależności od planszy ma której się gra, może udać się trzymać od niego z daleka.
Cóż takie gdybanie i dla zabawy może to kiedyś sprawdzę
Mareczq - Czw 04 Gru, 2014
Tylko Roar sam z siebie nie jest za specialny ;P
Teokrata - Czw 04 Gru, 2014
moj rebeliancki build to Roark, Biggs i Chewbacca z draw thier fire, gunnerem i tytulem, PS 12 dostaje przewaznie Sokol, jesli on do Ciebie nie strzela to Ty do niego tez nie. Biggs chroni wszystkich a wlochaty moze w razie czego ratowac przyjmujac i ignorujac krytyki, poza tym Roark lata z blaster turretem i reconem wiec tez nie jest taki latwy do zignorowania, bo to Sokol junior http://xwing-builder.co.u...rk-of-chewbacca
Mareczq - Pią 05 Gru, 2014
Nie wiem jak Ci się udaje tutaj dobrze Biggs-a wykorzystać ;P Chyba bym wolał zamiast niego 2x Z-95 i starać się z nich ściągnąć ogień za pomocą Chewbiego;P
Teokrata - Pią 05 Gru, 2014
Mareczq napisał/a: | Nie wiem jak Ci się udaje tutaj dobrze Biggs-a wykorzystać ;P Chyba bym wolał zamiast niego 2x Z-95 i starać się z nich ściągnąć ogień za pomocą Chewbiego;P |
Biggs jest tutaj kluczowy bo nie pozwala strzelac w HWK, wiec nie tak latwo pozbawic mnie PS12. poza tym to wyglada troche tak: moim najlepszym attackerem jest Sokol wiec przeciwnik powinien go zdjac by wygrac, moja przewaga jest Roark, wiec np phantomy musza sie go szybko pozbyc lub ustapic pola a strzelaja do Biggsa
aryss - Pią 05 Gru, 2014
Jak Ci sie latało tym czymś przeciwko typowemu swarmowi na 7 Tie ?
Jolly_Roger - Nie 15 Mar, 2015
Taka sytuacja: Phantom zdejmuje maskowanie, porusza się, ale wpada na inny statek. Traci akcję, strzela do innego statku i rozumiem, że nie może użyć darmowej akcji maskowania po strzale? Czy może?
ytsunkai - Nie 15 Mar, 2015
może użyć akcji po strzale, traci tylko fazę wykonywania akcji po ruchu.
Barbus - Nie 15 Mar, 2015
Jeżeli wpadasz na statek w fazie aktywacji, to tracisz tylko tę akcję, która przysługuje ci z bazy. Na darmowe akcje to nie wpływa. Jeśli Nocnym Potworem wykonasz zielony manewr, którym wpadniesz na statek, to nadal możesz wykonać akcję za umiejkę. Tak samo jest ze zdolnościami Squad Leadera, Lando, Ysanne i Airena.
Rogue30 - Nie 15 Mar, 2015
ytsunkai miał oczywiście na myśli, że pomijasz krok szósty fazy aktywacji (patrz podręcznik+FAQ).
Barbus miał na myśli oczywiście umiejętność Lando pilota (nie załoganta) a w przypadku Squad Leadera statek, przez niego wybrany (a nie ten, który ma ten talent).
Inaczej mówiąc darmową akcję zawsze możesz zrobić, bo jest darmowa (oczywiście jeśli nie masz stresu).
Jolly_Roger - Nie 15 Mar, 2015
Ok dzięki
|
|