|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Władca Pierścieni LCG - Budowa talii - Test Talii Biała Rada - One To Rule Them All (prawie)
13thcaesar - Czw 05 Lut, 2015 Temat postu: Test Talii Biała Rada - One To Rule Them All (prawie) Wczoraj zakończyłem testowanie mojej Talii "Biała Rada". Zajęło mi to jakieś dwa tygodnie intensywnego grania Zawsze chciałem stworzyć Talię "One To Rule Them All" - czyli jedną Talię, którą będę wstanie przejść wszystkie scenariusze... i byłem bliżej osiągnięcia tego celu niż dalej. Przeszedłem tą Talią 28 scenariuszy, w tym 3 Gen Con'owe. Dodatkowo jako ze "Przeprawa Przez Mroczną Puszczę" to scenariusz "treningowy" rozegrałem ją w trybie Koszmarnej Talii.
Tylko 4 razy ingerowałem w skład Talii (a poza tymi czterema przypadkami grałem wszystkie scenariusza bez jakichkolwiek modyfikacji):
* Podróż do Rhosgobel - zamieniłem 3x Płomień Anora na 3x Wiedza Imladrisa.
* Brama Czerwonego Rogu/Droga Do Rivendell - usunąłem z Talii Arwenę Undomiel.
* Krew Gondoru - usunąłem z Talii Faramir'a.
Nie testowałem jej na scenariuszach z rozszerzeń Saga, bo osobiście uważam że lepiej przechodzić je tematycznymi Taliami.
Poniżej zamieszczam wyniki tych testów, naliczane według aktualnego systemu punktacji:
1. Przeprawa Przez Mroczna Puszcze (Koszmarna Talia):
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 24
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 2
10 Punktów Za Rundę - 40
Ostateczna Punktacja - 62
2. Podróż W Dół Anduiny:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 38
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 1
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 11
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 118
3. Polowanie Na Golluma:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 29
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 9
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 120
4. Starcie U Stóp Samotnej Skały:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 36
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 13
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 123
5. Podróż Do Rhosgobel:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 34
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 2
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 4
10 Punktów Za Rundę - 50
Ostateczna Punktacja - 82
6. Wzgórza Emyn Muil:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 31
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 22
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 109
7. Martwe Bagna:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 35
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 14
10 Punktów Za Rundę - 60
Ostateczna Punktacja - 81
8. Powrót Do Mrocznej Puszczy:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 41
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 60
Ostateczna Punktacja - 101
9. W Otchłań:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 39
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 9
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 120
10. Siódmy Poziom:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 25
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 60
Ostateczna Punktacja - 85
11. Ucieczka Z Morii:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 23
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 17
10 Punktów Za Rundę - 140
Ostateczna Punktacja - 146
12. Brama Czerwonego Rogu:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 27
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 5
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 122
13. Droga Do Rivendell:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 25
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 70
Ostateczna Punktacja - 95
14. Czatownik:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 31
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 5
10 Punktów Za Rundę - 60
Ostateczna Punktacja - 86
15. Mroki Morii:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 33
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 1
10 Punktów Za Rundę - 20
Ostateczna Punktacja - 52
16. Kamienne Podstawy Ziemi:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 27
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 1
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 5
10 Punktów Za Rundę - 80
Ostateczna Punktacja - 103
17. Cień I Płomień:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 0
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 2
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 88
18. Cień Nad Pelargirem:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 29
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 3
10 Punktów Za Rundę - 120
Ostateczna Punktacja - 146
19. Obawy Namiestnika:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 39
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 4
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 135
20. Las Druadan:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 32
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 122
21. Spotkanie Przy Amon Din:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 47
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 5
10 Punktów Za Rundę - 50
Ostateczna Punktacja - 92
22. Atak Na Osgiliath:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 22
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 1
10 Punktów Za Rundę - 120
Ostateczna Punktacja - 141
23. Krew Gondoru:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 19
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 8
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 101
24. Polowanie Na Orka:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 29
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 110
Ostateczna Punktacja - 139
25. W Głąb Fangornu:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 35
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 1
10 Punktów Za Rundę - 30
Ostateczna Punktacja - 64
26. Mrok Nad Osgiliath:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 34
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 1
10 Punktów Za Rundę - 70
Ostateczna Punktacja - 103
27. Bitwa O Miasto Na Jeziorze:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 26
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 25
10 Punktów Za Rundę - 100
Ostateczna Punktacja - 101
28. Kamień Erech:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 32
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 1
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 7
10 Punktów Za Rundę - 80
Ostateczna Punktacja - 106
Niestety, nie mogę jednak tytułować tej Talii "One To Rule Them All" , ponieważ nie udało mi się nią przejść 5 poniższych scenariuszy:
1. Ucieczka Z Dol Guldur.
2. W Głąb Ithilien.
3. Oblężenie Cair Andros.
4. Dolina Morgul.
5. Brody Na Isenie.
Ale myślę, że 28 z 33 scenariuszy to chyba nadal dobry wynik
drumdaar - Czw 05 Lut, 2015
Czytaloby sie to swietnie i az chcialo przyklasnac gdybys podal spis omawianej talii [/list]
13thcaesar - Czw 05 Lut, 2015
Skład Talii zamieściłem w wątku "Wasze Talie:)" http://www.forum.galakta....t=3970&start=75
13thcaesar - Czw 05 Lut, 2015
Ok mogę dodać kolejny scenariusz do listy ukończonych Talią "Biała Rada" - W Głąb Ithilien.
29. W Głąb Ithilien:
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 37
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałych Przy Życiu Bohaterach - 2
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 3
10 Punktów Za Rundę - 70
Ostateczna Punktacja - 106
Jednak nie obyło się bez małej ingerencji w Talię:
* Wyrzuciłem z Talii Denethora i na jego miejsce dołożyłem drugą kartę Beorn'a.
* Dodałem do Talii 3x Rozniecić Ognie Sygnałowe.
Tak więc 29 z 33 scenariuszy mam zaliczonych tą Talią
13thcaesar - Sob 07 Lut, 2015
Zaliczyłem kolejny scenariusz tą Talią - Polowanie Na Golluma (Koszmarna Talia). Ta Talia świetnie daje sobie radę również z tym scenariuszem, i w przypadku grania tą Talią zdecydowanie polecam rozgrywać zarówno Polowanie Na Golluma, jak i Przeprawę Przez Mroczną Puszczę w ich Koszmarnych wersjach, rozgrywki są dużo ciekawsze.
Poniżej zamieszczam wynik z jednej z rozgrywek:
Polowanie Na Golluma (Koszmarna Talia):
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 30
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałych Przy Życiu Bohaterach - 3
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
10 Punktów Za Rundę - 120
Ostateczna Punktacja - 153
13thcaesar - Sob 07 Lut, 2015
Dzisiaj mam za sobą kolejną partię, tym razem w scenariusz Wzgórza Emyn Muil (Koszmarna Talia). Właściwie ten scenariusz w Koszmarnej wersji ograłem już wcześniej, ale postanowiłem rozegrać go jeszcze raz.
A tak przedstawia się wynik dzisiejszej partii:
Wzgórza Emyn Muil (Koszmarna Talia):
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 32
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 33
10 Punktów Za Rundę - 200
Ostateczna Punktacja - 199
To była najdłuższa rozgrywka jaką rozegrałem Talią "Biała Rada" (20 rund) - najdłuższa ale niezbyt wymagająca. Właściwie jest to chyba najsłabszy scenariusz w Koszmarnej wersji, nawet Przeprawa Przez Mroczną Puszczę jest bardziej koszmarna i trudniejsza.
Fakt, Robakołaki... to znaczy "Kopiąca Bezimienna Istota" może trochę dokuczać gdy pojawi się na początku gry, ale w moich partiach zdarzyło się to tylko raz, w większości pojawiały się one później, gdy miałem już wystawionych kilku sprzymierzeńców i z łatwością mogłem je ubić.
Jest też pewien denerwujący obszar "Ciernie I Kolce" zadający po 1 obrażeniu wszystkim postaciom przydzielonym do Wyprawy, dlatego trzeba się go jak najszybciej pozbywać.
Gra przedłuża się również z powodu warunku jaki pojawia się w tej wersji: Podczas każdej rundy na każdym z obszarów w strefie przeciwności można umieścić nie więcej niż po 1 żetonie postępu. - tak więc nie wystarczy wystawić trzech Zwiadowców Z Północy żeby obszary spadały masowo, jak to można było robić w normalnej wersji, a także Asfaloth'a używa się głównie na aktywny obszar.
Podsumowując tak jak wcześniej Przeprawę Przez Mroczną Puszczę i Polowanie Na Golluma, tak również ten scenariusz polecam rozgrywać w wersji Koszmarnej niż w normalnej, zwłaszcza tą Talią. W przypadku tego scenariusza nie jest on może aż tak koszmarny, ale napewno lepszy od swojej pierwotnej wersji.
13thcaesar - Sob 07 Lut, 2015
13thcaesar - Nie 08 Lut, 2015
Dzisiejszy (w sumie to już wczorajszy ) dzień poświęciłem scenariuszowi Podróż W Dół Anduiny (Koszmarna Talia). Tak wygląda wynik jednej z dwóch zwycięskich partii, które rozegrałem:
Podróż W Dół Anduiny (Koszmarna Talia):
Ostateczny Poziom Zagrożenia - 39
Koszt Zagrożenia Wszystkich Martwych Bohaterów - 0
Żetony Obrażeń Na Pozostałch Przy Życiu Bohaterach - 0
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 13
10 Punktów Za Rundę - 90
Ostateczna Punktacja - 116
Ten scenariusz w Koszmarnej wersji potrafi dokopać już na dzień dobry, właściwie to najwięcej zależy od tego co trafi do strefy przeciwności już na etapie Przygotowania.
Miałem partię w której podczas Przygotowania odkryłem Mokradła Gladden (obszar, który posiada 10 zagrożenia i 10 punktów wyprawy). Więc w tej partii razem z Górskim Trollem miałem już 11 zagrożenia w strefie przeciwności na dzień dobry. Dodatkowo podczas pierwszej fazy Wyprawy odkryłem Wrony Ze Wschodu, a w wyniku mrocznej fali drugą kopię Mokradeł Gladden. Tak więc miałem 22 zagrożenia podczas pierwszej Wyprawy, do której przydzieliłem 3 Bohaterów dających mi w sumie 9 Siły Woli... i mój poziom zagrożenia z 32 podskoczył do 45. Oczywiście w drugiej rundzie było już po grze.
Tak więc w tym scenariuszu bardzo dużo zależy już od tego jakie szczęscie mamy podczas Przygotowania, zanim jeszcze zacznie się gra.
Jakkolwiek szczęscie mi dopisało w 2 partiach i udało mi się zaliczyć ten scenariusz moją Talią
|
|