|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Gra o Tron - nowy pbf
Germanus - Nie 15 Mar, 2015 Temat postu: nowy pbf Jako że własnie skończyłem prowadzić pbf'a zastanawiam się co nowego ruszyć. Chciałbym się Was spytać co by wam najbardziej odpowiadało. Oto lista możliwych gier:
Kandydat nr 1: Podbój Aegona
Kandydat nr 2: Taniec Smoków
Kandydat nr 3: Podstawka z dodatkiem Taniec ze Smokami z draftem rodów
Kandydat nr 4: WoW by Germanus z modyfikacją kart rodów jak w pbf 65
Kandydat nr 5: Gra o Tron w wersji Królestwa Polskiego (rozbicie dzielnicowe po śmierci Leszka Czarnego, walka o tron krakowski).
Słucham opinii na temat kandydatów
Sardo - Nie 15 Mar, 2015
A mógłbyś jakieś linki podrzucić? Bo nie bardzo jestem pewien co co oznacza
Tak na sucho 5 mnie ciekawi i chyba do takiego czegoś byłbym najbardziej chętny.
Germanus - Nie 15 Mar, 2015
1 i 2 to tylko pomysł na osadzenie wydarzeń
Jeśli chodzi o 5 to byłoby to na 5 graczy (Wielkopolska Przemysła II, Dolny Śląsk Henryka IV Prawego, Czechy Wacława II, Mazowsze Bolesława II, Kujawy Władysława I Łokietka). Brak floty. Atak dzikich to wydarzenia zewnętrzne.
czarnylord23 - Nie 15 Mar, 2015
Jestem świeżo po Koronie Śniegu i Krwi oraz Niewidzialnej Koronie => piszę się na 5. propozycję.
PS Tylko wolałbym nie grać Przemyślidą.
Czarny Jaszczur - Nie 15 Mar, 2015
Trochę jak "Randka w ciemno", intryguje mnie kandydat numer pięć, także to jemu zadam pytania. Mapę oraz karty będziesz tworzył od podstaw (opierał się na faktycznej sytuacji politycznej z tego okresu i historycznych postaciach) czy będziesz bazował już na gotowym projekcie?
Germanus - Nie 15 Mar, 2015
mapkę będę robił sam (będę potrzebował grafik do gimpa - twierdza, zamek itp). Jako historyk będę robił zgodnie z wydarzeniami historycznymi (postacie plus mapa terenów). Reszta aby był w miarę balans (koronki i beczki na mapie)
Gog - Nie 15 Mar, 2015
opcja 5:p
Leśnik - Nie 15 Mar, 2015
Wersja nr 5 jest mega intrygująca. Jeśli się zmieszczę to bardzo chętnie zagram.
Bez flot też może być ciekawie. Jeszcze tak nie grałem.
Germanus - Nie 15 Mar, 2015
ok to będę robił 5. Jak rozumiem piątka graczy która tu pisała jest chętna na taki pbf
Poproszę o udostępnienie mi grafiki beczki, korony, zamku i twierdzy, jak ktoś ma.
czarnylord23 - Nie 15 Mar, 2015
Podaj maila to wyślę.
Richtus - Nie 15 Mar, 2015
Też chętnie bym zagrał, brzmi ciekawie.
Leśnik - Pon 16 Mar, 2015
Potwierdzam chęć gry, w gimpie nic nie pomogę bo juk w swoim pbfie ostanio chciałem się nauczyć przewracać jednostki to mi się udało, ale żeby już je przywrócić to musiałem mapę odtwarzać od startowej.
Sznycelek - Pon 16 Mar, 2015
Leśnik napisał/a: | Potwierdzam chęć gry, w gimpie nic nie pomogę bo juk w swoim pbfie ostanio chciałem się nauczyć przewracać jednostki to mi się udało, ale żeby już je przywrócić to musiałem mapę odtwarzać od startowej. |
Też tego szukałem na początku ale już ogarnąłem co i jak - po tym jak przewrócisz pionka o kąt "x", to go potem przywracasz do pionu przesuwając o kąt "-x"
Czarny Jaszczur - Wto 17 Mar, 2015
Post Richtusa chwyta mnie za serduszko i nie wiem co z tym fantem zrobić. Bardzo chętnie bym zagrał ale jak patrzę na te biedne, maślane oczka proszące o udział to aż łza ciśnie mi się na oczko. Wszyscy potwierdzili już chęć udziału czy zdołamy go tutaj jeszcze przygarnąć bez zmiany gracza?
PS. Coś tam cichutko obiecałeś na drugą połowę lutego
Germanus - Wto 17 Mar, 2015
mam już 5 graczy. Teraz pracuję nad mapką. Jak będzie gotowa wrzucę projekt do dyskusji. Karty rodów startowo na bazie kart oryginalnych, ale nad tym też będzie można popracować
Germanus - Wto 17 Mar, 2015
czarnylord23 napisał/a: | Jestem świeżo po Koronie Śniegu i Krwi oraz Niewidzialnej Koronie => piszę się na 5. propozycję.
PS Tylko wolałbym nie grać Przemyślidą. |
Jak rozumiem w przeciwieństwie do niego lubisz koty?:)
Germanus - Wto 17 Mar, 2015
ok, prototyp powinien być gotowy w następnym tygodniu. Potrzebuję jeszcze toru dla 5 graczy i normalnego toru dzikich
Leśnik - Wto 17 Mar, 2015
Dzicy to może być najazd Tatarskich Hordy.
Gog - Wto 17 Mar, 2015
albo mongołów :p
Leśnik - Wto 17 Mar, 2015
Ziemie Polskie XII-XIII w. częściej były najeżdżane przez Tatarów niż Mongołów, jako Krakowianin powinieneś coś o tym wiedzieć.
Gog - Wto 17 Mar, 2015
Leśnik napisał/a: | Ziemie Polskie XII-XIII w. częściej były najeżdżane przez Tatarów niż Mongołów, jako Krakowianin powinieneś coś o tym wiedzieć. | 3 najazdy mongołów lata 1241-88
Richtus - Wto 17 Mar, 2015
Czarny Jaszczur napisał/a: | Post Richtusa chwyta mnie za serduszko i nie wiem co z tym fantem zrobić. Bardzo chętnie bym zagrał ale jak patrzę na te biedne, maślane oczka proszące o udział to aż łza ciśnie mi się na oczko. Wszyscy potwierdzili już chęć udziału czy zdołamy go tutaj jeszcze przygarnąć bez zmiany gracza?
PS. Coś tam cichutko obiecałeś na drugą połowę lutego |
Trochę mam opóźnienia, nie? ^^
Wciągnęły mnie studia trochę ale powoli porządkuję swoje sprawy.
Leśnik - Wto 17 Mar, 2015
Internety napisał/a: | Tatarzy czy Mongołowie?
Tatarzy to tylko jedno z plemion mongolskich. Wszelako mieszkańcy Europy wobec najeźdźców z Azji zaczęli używać wymiennie nazw Mongołowie i Tatarzy, powodując tym samym pewne zamieszanie terminologiczne. Tatarami nazywali wszystkie ludy wchodzące w skład imperium Czingis-chana. Miano to jednak szczególnie przylgnęło do Mongołów, zamieszkujących Złotą Ordę. Nazwę tę przyjęły później grupy narodowościowe, które ukształtowały się po rozpadzie Złotej Ordy w chanatach krymskim, syberyjskim, astrachańskim i kazańskim. We współczesnej historiografii również często stosuje się te dwie nazwy zamiennie.
Cały tekst: http://www.edulandia.pl/e...l#ixzz3UfYXu31C |
A więc jeden czort.
czarnylord23 - Wto 17 Mar, 2015
Germanus napisał/a: | czarnylord23 napisał/a: | Jestem świeżo po Koronie Śniegu i Krwi oraz Niewidzialnej Koronie => piszę się na 5. propozycję.
PS Tylko wolałbym nie grać Przemyślidą. |
Jak rozumiem w przeciwieństwie do niego lubisz koty?:) |
Nic do nich nie mam, ale raczej nie lubię gościa z innych powodów.
PS Co do dzikich to mogą to być Tatarzy/Mongołowie, a mogą być też Litwini, Jaćwingowie, Prusowie i Brandenburczycy.
PS2 Poszedł kolejny mail.
Germanus - Wto 17 Mar, 2015
atak dzikich to będą wydarzenia zewnętrze jak najazd tatarów (tatarami nazwano Mongłów którzy zostali w Europie), atak Litwy, próa porwania księcia, intrygi krzyżaków itp, itd
Germanus - Sro 18 Mar, 2015
w gimpie mam już większość gotowe. Zostaje jeszcze mapka. Zrobię ją częściową, wrzucę na neta a potem podyskutujemy gdzie dać koronki, beczki itp
Germanus - Sro 18 Mar, 2015
na razie wygląda to tak:
tor wpływów:
Tron: Mazowsze, Kujawy, Śląsk, Czechy, Wielkopolska
Lennicy: Czechy, Śląsk, Wielkopolska, Kujawy, Mazowsze
Dwór: Wielkopolska, Kujawy, Mazowsze, Śląsk, Czechy
Talia Sąsiadów:
PRÓBA PORWANIA
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 3 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Pozostali gracze: Niszczą po 2 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Może odzyskać 1 wybraną kartę Rodu ze swojego stosu odrzuconych kart Rodu.
INTRYGI KRZYŻAKÓW
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Wybiera jedno:
a) Niszczy 2 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy;
b) Spada o 2 pozycje na torze Wpływów, na którym zajmował najlepszą pozycję.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Sąsiad natychmiast atakuje ponownie z siłą 6. Nie bierze udziału w licytacji obrony przeciwko temu atakowi (nie otrzyma też żadnych nagród, ani kar).
ZAMACH NA KSIĘCIA
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Jeśli posiada więcej niż jedną kartę Rodu na ręce, odrzuca wszystkie karty o największej sile.
Pozostali gracze: Jeśli posiadają po więcej niż jednej karcie Rodu na ręce, muszą wybrać i odrzucić jedną z tych kart.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Bierze cały stos odrzuconych kart Rodu z powrotem na rękę.
ATAK BRANDENBURGII
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Zamienia wszystkie swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów. Każda jednostka Rycerzy, która nie może zostać w ten sposób zastąpiona, zostaje zniszczona.
Pozostali gracze: Zamieniają po 2 swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów. Każda jednostka Rycerzy, która nie może zostać w ten sposób zastąpiona, zostaje zniszczona
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Może natychmiast zamienić do 2 jednostek Piechurów z dowolnych obszarów na planszy na dostępne jednostki Rycerzy.
CISZA NA GRANICACH
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Nic się nie dzieje.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Nic się nie dzieje.
NAPAD PRUSÓW
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Spada o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Pozostali gracze: Spadają o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Następnie gracze redukują armie, aby sprostać nowemu limitowi Zaopatrzenia.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Wspina się o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie wyżej niż 6).
NAJAZD TATARÓW
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Przesuwa swoje żetony Wpływów na najniższe pozycje wszystkich torów Wpływów.
Pozostali gracze: W kolejności rozgrywki, każdy gracz wybiera tor Lenników lub Królewskiego Dworu i przesuwa swój żeton Wpływów na najniższą pozycję tego toru.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Przesuwa swój żeton Wpływów na najwyższą pozycję wybranego toru Wpływów i otrzymuje odpowiedni żeton Dominacji.
NAJAZD LITEWSKI
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 2 ze swoich jednostek w jednym ze swoich Zamków lub Twierdz. Jeśli nie może tego zrobić, niszczy 2 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Pozostali gracze: Niszczą po 1 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Może mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza.
Leśnik - Sro 18 Mar, 2015
W dwóch przypadkach zmieniłbym nazwy:
PRÓBA PORWANIA na NAJAZD TATARÓW
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 3 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Pozostali gracze: Niszczą po 2 ze swoich jednostek z dowolnych obszarów na planszy.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Może odzyskać 1 wybraną kartę Rodu ze swojego stosu odrzuconych kart Rodu.
NAJAZD TATARÓW na INGERENCJA PAPIEŻA
Zwycięstwo Sąsiada
Gracz z najniższą stawką: Przesuwa swoje żetony Wpływów na najniższe pozycje wszystkich torów Wpływów.
Pozostali gracze: W kolejności rozgrywki, każdy gracz wybiera tor Lenników lub Królewskiego Dworu i przesuwa swój żeton Wpływów na najniższą pozycję tego toru.
Zwycięstwo Książąt
Gracz z najwyższą stawką: Przesuwa swój żeton Wpływów na najwyższą pozycję wybranego toru Wpływów i otrzymuje odpowiedni żeton Dominacji.
Królewski dwór z gwiazdkami jak w I ed? 3,3,2,1,0?
Jazmatos - Sro 18 Mar, 2015
Papierza? No kościół miał wówczas ogromne wpływy
Leśnik - Sro 18 Mar, 2015
Dużych liter nie podkreśla
Ogromny wpływ zwłaszcza polityczny czyli, kto co może i kto jest ulubieńcem. Tatarzy wpadali, rabowali i niszczyli, zarzynali lub brali w niewolę, Watykan za to decydował kto będzie królem, a kto im nie odpowiada. Dlatego taka propozycja.
Germanus - Sro 18 Mar, 2015
nie będzie ingerencja papieża tylko ARBITRAŻ PAPIEŻA
Leśnik - Sro 18 Mar, 2015
Lepiej nazwane.
czarnylord23 - Sro 18 Mar, 2015
Germanus napisał/a: | na razie wygląda to tak:
tor wpływów:
Tron: Mazowsze, Kujawy, Śląsk, Czechy, Wielkopolska
Lennicy: Czechy, Śląsk, Wielkopolska, Kujawy, Mazowsze
Dwór: Wielkopolska, Kujawy, Mazowsze, Śląsk, Czechy |
Mogę spytać dlaczego akurat takie? Tzn. kwestia balansu, czy kwestie historyczne?
Tron jestem w stanie zrozumieć, najpierw powołali księcia Mazowieckiego, po bitwach ze Śląskiem już woleli Łokietka, ale potem wpuścili Henryka i on panował, a po jego śmierci woleli Wacława niż Przemysła. Ostrze u Czech chyba też zrozumiałem, ale Dwór dlaczego taki to już chyba kwestie tylko balansu, czy może się mylę?
Gog - Sro 18 Mar, 2015
może tor papieskiego dworu czy coś takiego?:D bo tor królewskiego dworu to wpływ na młodego króla, czyli bardzo dobrze mieć, coś jak w średniowieczu chody u papieża:)
czarnylord23 - Czw 19 Mar, 2015
To nawet by się zgadzało ze stanem torów, w końcu arcybiskup Jakub Świnka zdecydowanie wspierał Przemysła II, a po jego śmierci Łokietka, a że nie lubił Niemców to wiadomo że Czechy, a potem Śląsk najdalej na torze.
Jazmatos - Czw 19 Mar, 2015
Odnośnie tronu to macie nieco niechronologicznie chyba. Ekspertem od historii nie jestem. No ale Łokietek to już był schyłek rozbicia w drodze do jednoczenia Królestwa, więc jako ostatni powinien być
http://pl.wikipedia.org/w...a_dzielnicowego
Tu macie listę z kolejnością kolejnych książąt
czarnylord23 - Czw 19 Mar, 2015
Mogę mieć trochę błędne dane, Korona Śniegu i Krwi książką czysto historyczną nie była i mogła mi trochę namieszać w głowie, ale to chyba było mniej więcej tak:
1) Śmierć Leszka Czarnego. Nowym księciem krakowskim został Bolesław Mazowiecki (co się działo wtedy z bratem Bolesława Konradem nie ogarniam jeśli mam być szczery).
2) Henryk Prawy rusza zbrojnie na Kraków i go zajmuje, ogłasza się księciem krakowskim i wraca do Wrocławia.
3) Wojska sojuszu Bolesława Mazowieckiego i Władysława Łokietka pokonują pozostałych w Małopolsce książąt śląskich (m. in. Henryka i Przemka z Głogowa), po tych walkach księciem krakowskim zostaje jednak Władysław Łokietek, a nie Bolesław Mazowiecki.
4) Henryk Prawy znowu rusza na Kraków i pokonuje Łokietka, który pozostaje jednak księciem sandomierskim.
5) Mija trochę czasu, Henryk Prawy umiera i w testamencie zapisuje Kraków Przemysłowi II.
6) Możni Krakowscy wolą Wacława II, więc Przemysł wycofuje się do Poznania jeszcze przed przybyciem wojsk czeskich.
7) Łokietek walczy z Czechami, przegrywa i składa hołd lenny Wacławowi.
8 ) Koronacja Przemysła II na króla Polski (panującego tylko nad Wielkopolską i Pomorzem Gdańskim)
9) Przemysł II umiera, Władysław Łokietek walczy z Henrykiem Głogowskim o Wielkopolskę.
10) Władysław Łokietek udaje się na wygnanie bo podpisał umowę z Wacławem, a potem nie spełnił jej warunków.
11) Koronacja Wacława II na króla Polski.
12) Władysław Łokietek wraca z wygnania, walczy z Czechami, wygrywa bo Wacław II, a potem Wacław III giną dość nagle (pierwszy na gruźlicę).
13) Wieeeeele lat później (w międzyczasie ginie Henryk Głogowski) mamy koronację Łokietka na króla Polski.
Tor jest zrobiony pod kolejność, a że Łokietek i Henryk byli książętami krakowskimi więcej niż raz to można zrobić wiele wersji takiego toru. Co najwyżej chyba Przemysł mógłby być przed Wacławem, ale jego pobyt na stołku wynikał z testamentu, możni Krakowscy go nie chcieli więc można powiedzieć że go nie było i dlatego jest ostatni.
PS Germanus napisał/a: | mapkę będę robił sam (będę potrzebował grafik do gimpa - twierdza, zamek itp). Jako historyk będę robił zgodnie z wydarzeniami historycznymi (postacie plus mapa terenów). Reszta aby był w miarę balans (koronki i beczki na mapie) | Czyli twórca pbf'a i tak wie najlepiej, dlatego chętnie przeczytałbym co on ma na ten temat do powiedzenia, bo moje informacje na podstawie książki częsciowo historycznej wzbogacone wikipedią raczej nie są pełne.
Germanus - Czw 19 Mar, 2015
Tor tronu jest historyczny.
Powołanie Bolesława Mazowieckiego (1), Łokietek na (2) bo był najbliższym krewnym, (Reszta już w zależności od upodobań, tu wyszło z wyliczeń aby były miejsca mniej więcje po równo. Miecz dla Czech bo na mapie będzie tylko fragmencik Królestwa a siłę mieli największą. Tor dworu to wypadkowa wpływów w Krakowie i Gnieźnie oraz balans. Przemysł po śmierci Prawego przejął Kraków więc miał tam też jakieś wpływy plus przemożny wpływ u arcybiskupa.
Jeśli chodzi o rozstawienie to będzie po równo wojsk - konnica plus 2 piechurów. Natomiast niektórzy będa mieli dodatkowy garnizon (Gdańsk) oraz żetony wpływów na mapie, ale to wyjdzie w praniu
Germanus - Czw 19 Mar, 2015
ps. co do testamentu względem Przemysła to to nie jest on pewny (możliwe, że to późniejsze fałszerstwo). Dla fanów Korony Krwi i Śniegu to polecam przeczytać biografię Przemysła II (np. wyd. Avalon autorstwa Nowackiego).
Czarny Jaszczur - Pią 20 Mar, 2015
Wybaczcie, że nie udzielałem się ostatnio w temacie prac nad projektem ale miałem mega urwanie głowy. W kilku słowach napiszę, że na chwilę obecną wręcz ocieka klimatem i historią nam najbliższą (co jest na olbrzymi plus), nic tylko wyczekiwać wersji beta mapy
Germanus - Wto 24 Mar, 2015
tu wstępna mapka.
Twierdze: Kraków, Poznań, Wrocław, Płock, Gdańsk, Łęczyca
Zamki: Opawa, Bytom, Opole, Głogów, Kalisz, Sandomierz, Brześć Kujawski, Czersk, Lublin
Czarny Jaszczur - Wto 24 Mar, 2015
W sumie piętnaście ufortyfikowanych terenów, co na pięciu graczy daje trzy, dobry wynik
Na pierwszy rzut oka dziwiło mnie lekko zastosowane tutaj rozmieszczenie wojsk startowych ale po chwili namysłu doszedłem do wniosku że daje to każdemu z graczy dostęp do poudniowego-wschodu. Nawet tym jednym piechurem można coś zająć, wpadnie mobilizacja i bam, powstaje silny garnizon
Germanus - Wto 24 Mar, 2015
dojdzie pewnie jeszcze jeden zameczek, ale to wyjdzie w praniu.
Prawdopodobnie z pierwotnego ustawienia torów zamienię miejscami czechy ze śląskiem.
Jutro powrzucam zamki, twierdze i niektóre koronki i beczki. Wrzucę też wstępne karty postaci.
Leśnik - Sro 25 Mar, 2015
Ja tak bez wizualizacji nie potrafię tego ogarnąć, poczekam na mapkę z miastami, beczkami i koronkami. Miejscami jest bardzo ciasno na starcie, miejscami trzeba iść i iść.
Germanus - Sro 25 Mar, 2015
Proszę
Drobny błąd. Garnizon i rycerz ma być na Łęczycy a nie na Brześciu
Germanus - Sro 25 Mar, 2015
Wielkopolska
Przemysł II [4] [miecz][miecz]
Mszczuj [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz ulepszyć jedna z biorących w niej udział jednostek Piechurów (lub jedną wspierającą jednostkę Piechurów Wielkopolski) w jednostkę Rycerzy.
Tomisław z Szamotuł [2] [wieża]
Beniamin Zaremba [2] [miecz]
Arkembold Zaremba [1] Każdy gracz (oprócz twojego przeciwnika), który wspiera twojego przeciwnika, musi zamiast tego udzielić wsparcia tobie.
Jakub Świnka [1] Zignoruj tekst zdolności wydrukowanej na karcie Rodu twojego przeciwnika.
Mikołaj Łodzia [0] Jeśli bronisz swojego obszaru rodzinnego lub obszaru, na którym znajduje się jeden z twoich żetonów Władzy, ostateczna siła twojego przeciwnika wynosi 2.
Śląsk
Henryk IV Prawy [4] Jeśli wygrasz tę bitwę, otrzymujesz 2 żetony Władzy
Henryk III Głogowczyk [3] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
Bolesław I opolski [2] [wieża][wieża]
Przemek Żagański [2] Jeśli twoja karta Rodu "Henryk IV Prawy" znajduje się na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
Szymon Gall [1] [miecz]
Nanker [1] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
Imbram Ilkowic [0] [wieża]
Kujawy
Władysław I Łokietek [4] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, usuń z planszy wszystkie rozkazy Wsparcia (w tym własne rozkazy) sąsiadujące z obszarem ogarniętym bitwą. Anulujesz w ten sposób całą siłę zapewnianą przez wspierające jednostki.
Kazimierz II Łęczycki [3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodnie z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek.
Siemowit dobrzyński [2] [wieża]
Leszek inowrocławski [2] [miecz]
Chebda ze Służewa [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Kujaw) zapewniają premię +2, a nie +1.
Borzywoj [1] [wieża]
Wisław biskup [0] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden dowolny żeton Rozkazu pokonanego przeciwnika.
Mazowsze
Bolesław II [4] Natychmiast zniszcz jedną z atakujących lub broniących się jednostek Piechurów przeciwnika.
Konrad II Czerski [3] [miecz][miecz][miecz]
Gedko [2] Jeśli bronisz obszaru, na którym znajduje się Twierdza lub Zamek, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza.
Chwalisław [2] [miecz]
Tomasz biskup [1] [wieża]
Sułek z Niedźwiedzia [1] Jeśli to ty atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Rycerzy (w tym wspierające jednostki Rycerzy Mazowsza) zapewniają premię do siły +3, zamiast +2.
Paweł z Przemankowa [0] Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów.
Czechy
Wacław II [4] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Lenników, ta karta otrzymuje +1 do siły.
Mikołaj opawski [3] Jeśli twoja karta Rodu "Wacław II" nie znajduje się na twojej ręce, ta karta otrzymuje +1 do siły i 3 symbole miecza.
Kazimierz bytomski [2] Po bitwie możesz mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza
Henryk z Lipy [2] [miecz]
Henryk z Lichtenburga[1] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, ta karta otrzymuje dwa symbole miecza i jeden symbol fortyfikacji.
Henryk z Rosenberga [1] [wieża]
Aleksy z Lekinsteinu [0] Natychmiast usuń jeden żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę.
Leśnik - Sro 25 Mar, 2015
Karty gięte, ale u wszystkich. Mama też wygląda ciekawie, choć Czechy zaczynają słabiutko.
Wielkopolska zaczyna z Gdańskiem? To mają 5 punktów mobili na starcie, jeśli zajmą Głogów to 6 podczas, gdy Czesi muszą walczyć o 3 punkty mob. z Śląskiem lub wszystkie siły wysłać by zając Kraków co daje 4 punkty mob.
Germanus - Sro 25 Mar, 2015
jest po Kępie to trudno aby nie miała Gdańska
jest też opcja aby przesunąć chłopka na Gdańsk z Kalisza. Kalisz bez żetonu. To by rozwiązało ten problem.
Jak podpakować Czechy? Mają Kazimierza aby robić mobilki bez względu na wynik walki i wydarzenia. Wacław aby szybko Śląsk ich nie zajął. Mikołaj też aby się przebijać. Aleksy aby kontrolować Śląsk przed rozpędzeniem (Czechy mają ruch przed Śląskiem, a ten nie ma nic co blokuje umiejętności przeciwnika).
czarnylord23 - Sro 25 Mar, 2015
To ja tylko zadam pytanka o "skrzyżowania":
1) Płock, Sochaczew, Czersk, Ciechanów
2) Płock, Sochaczew, Brześć, Dobrzyń
3) Kalisz, Konin, Przemęt, Głogów
4) Wrocław, Głogów, Kalisz, Ruda
5) Poznań, Konin, Przemęt, Międzyrzecz
6) Opawa, Opole, Nysa
7) Czersk, Sochaczew, Kielce, Łęczyca
Kalisz, Konin, Łęczyca Sieradz
Gdzieś tam da się przejść z przeciwległych obszarów do siebie? (jak np. Płock i Czersk)
Ogólnie widzę chaos, co oznacza że będzie grało się mocno inaczej niż w standardowego GoT'a. Ciężko stwierdzić, czy jest odpowiedni balans, ale wierzę że jest i czekam na losowanie rodów.
Czarny Jaszczur - Sro 25 Mar, 2015
Nowe gry najlepiej testować grając w nie
@ Czarny, może byś odpalił siostrę bliźniaczkę i zaprosił Germanusa? Tak jak zrobiliśmy z Twoją 'Rebelią Roberta'
czarnylord23 - Sro 25 Mar, 2015
Ledwo mam czas by #73 kończyć, a ty chcesz bym nowego PBF'a prowadził? Może jak skończę, zobaczymy jak będzie dalej w tym semestrze.
Germanus - Czw 26 Mar, 2015
czarnylord23 napisał/a: | To ja tylko zadam pytanka o "skrzyżowania":
1) Płock, Sochaczew, Czersk, Ciechanów
2) Płock, Sochaczew, Brześć, Dobrzyń
3) Kalisz, Konin, Przemęt, Głogów
4) Wrocław, Głogów, Kalisz, Ruda
5) Poznań, Konin, Przemęt, Międzyrzecz
6) Opawa, Opole, Nysa
7) Czersk, Sochaczew, Kielce, Łęczyca
Kalisz, Konin, Łęczyca Sieradz
Gdzieś tam da się przejść z przeciwległych obszarów do siebie? (jak np. Płock i Czersk)
Ogólnie widzę chaos, co oznacza że będzie grało się mocno inaczej niż w standardowego GoT'a. Ciężko stwierdzić, czy jest odpowiedni balans, ale wierzę że jest i czekam na losowanie rodów. |
Na skrzyżowaniach nie graniczą z sobą terytoria na przeciwko, czyli:
1) Czersk z Płockiem i Ciechanów z Sochaczewem
2) Płock z Brześciem i Sochaczew z Dobrzyniem
3) Kalisz z Przemętem i Konin z Głogowem
4) Wrocław z Kaliszem i Głogów z Rudą
5) Poznań z Przemętem i Międzyrzecz z Koninem
6) Opawa z Nysą
7) Czersk z Łęczycą i Sochaczew z Kielcami
Sieradz z Koninem i Łęczyca z Kaliszem.
Te tereny nie granicą z sobą. Jeśli nie ma więcej uwag to zrobię drobne korekty na mapie i zaczynamy test
Germanus - Czw 26 Mar, 2015
Po zmianach
Piechur Wielkopolski z Kalisza do Gdańska, brak tam garnizonu -> mniej punktów mobilizacji na starcie niż wcześniej, brak możliwości zajęcia nowego zamku w 1 turze
Dodatkowy piechur dla Czech -> małe dopakowanie plus trzeba założyć że Wacek miał trochę więcej wojska niż by to wynikało z mapki
Likwidacja innych żetonów na mapie
Jak nie będzie więcej uwag to byśmy jutro ruszyli z wybieraniem rodów
Leśnik - Czw 26 Mar, 2015
Skoro Wlkp. została osłabiona, a Czesi podpakowiani i mówisz o wybieraniu to ja zgłoszę się jako chętny do poprowadzenia Wielkopolski lub Śląska. Pochodzenie dokąd da się ustalić mam Wielkopolskie i jestem pyrą, a we Wrocławiu obecnie mieszkam, dlatego jeśli można zgłosić jakieś sympatie i oczekiwania to takie są moje.
Germanus - Czw 26 Mar, 2015
zgłoszenie na priv. Podajecie trzy "rody" którymi chcecie grać. Od 1 do 3. Jeśli żaden inny gracz nie zdecyduje się na Twój wybór z nr 1 to go dostajesz. Jak jest więcej chętnych np. na Wielkopolskę to jest losowanie. Potem patrzę na nr 2 itd. Mam nadzieję że jest to zrozumiałe
Germanus - Czw 26 Mar, 2015
ps. pyra czy kartofel to i tak jesteś ziemniak
Germanus - Czw 26 Mar, 2015
Dla osób grających. Jeśli są jakieś uwagi podczas gry, co do balansu, mapy, kart rodów to pisac w tym wątku aby nie zaśmiecać pbf'a
Gog - Pią 27 Mar, 2015
hmm można tu podać grubą rozkminę ?:D
Germanus - Pią 27 Mar, 2015
jasne, wrzucajcie tu konstruktywne uwagi w trakcie gry
Gog - Pią 27 Mar, 2015
więcej obszarów i prawie każdy powinien mieć garnizon :)ale garnizony siłowe/beczkowe/wykupowane za żetony/posiadanie odpowiedniej pozycji na jakimś torze byłoby bardzo klimatycznie
Germanus - Sob 28 Mar, 2015
tu jest 40 obszarów dla 5 graczy. W 2 ed masz 38 obszarów lądowych dla 6 graczy. Więc więcej obszarów może być ale bez przesady;) Garnizony neutralne to tylko w Małopolsce i Raciborzu, Cieszynie oraz Legnicy bo reszta należy de facto do jednego z graczy...
Germanus - Nie 29 Mar, 2015
po analizie scenariuszy z 1 tury dochodzą do wniosku, że jednak balans na linii czechy-śląsk jest za bardzo zachwiany. Śląsk następnym razem będzie miał [0] z umiejętnością kopiowania umiejętności zagranej przez przeciwnika karty
czarnylord23 - Pon 30 Mar, 2015
Mi się wydaje, że gdybym po prostu miał Piechura w Głogowie a nie Opolu to byłoby mi łatwiej. Zresztą gdybym rzucił [4] w 1 ruchu to też wyglądałoby to trochę inaczej. Ale trochę nie pomaga fakt, że mam miecz tylko na [1] na początku.
Gog - Pon 30 Mar, 2015
ja też nie mam co robic w pierwszej turze 0 koron, ani nic do zajęcia
Germanus - Pon 30 Mar, 2015
hmmm, na Mazowszu można Czersk zrobić z koronką zamiast beczki -> to by pomogło?
Germanus - Sro 01 Kwi, 2015
będzie prowadzony bliźniaczy pbf przez innego gracza. Będą tam już drobne zmiany (np. koronka na czersku zamiast beczki)
Czarny Jaszczur - Sro 01 Kwi, 2015
Można też pomyśleć o przesunięciu piechura Śląska z Opola do Rudy i przenieść tam koronkę. Kraków wciąż będzie pod ręką a Czesi nie będą mieli możliwości ściągnięcia marszu z Wrocławia/Ślązacy blitzkriegu na Opawę (zostanie Lorasowanie)
Germanus - Sro 01 Kwi, 2015
ok przetestujemy ten wariant
Germanus - Wto 14 Lip, 2015
wkrótce wyjeżdżam na wakacje, ale po powrocie będę chciał odpalić znów polski scenariusz ze zmianami.
I tu pytanie do was co i dlaczego zmienić.
Punkt wyjścia to pbf 95. Na razie zamierzam:
1. osłabić WLKP -> Gdańsk tylko zamek. Czy zmieniać granice prowincji na północy? Z jednej strony to Kujawy mają daleko do Gdańska, z drugiej armia jaka tam się produkuje potrzebuje czasu aby dojść do środka mapy...
2. Poprawić Kujawy lekko osłabiając Czechy. Zamiana umiejętności kart o sile [0]
3. Likwidacja skrzyżowań -> więcej interakcji
4. Słyszałem, że problemem są prowincje śląskie, ale tu trudno coś zrobić...
Czekam też na wasze opinie
player698 - Wto 14 Lip, 2015
Powinienem sie odezwac po zakonczeniu, ale skoro jedziesz na wakacje...
1. Palacym problemem jest zbyt niska odleglosc miedzy Czechami a Slaskiem, a takze Kujawami a Mazowszem. Warto przemyslec zwiekszenie dystansu.
2. Na mapie mozna znalezc miejsce dla 6 gracza (albo Lublin - Sandomierz, wtedy polnocne tereny WLKP powinny troszke bardziej "zubozec", albo Pomorze, wtedy tereny dookola WLKP powinny byc atrakcyjniejsze).
3. Troche wiecej zamkow w centrum (Dobrzyn, Sieradz?)
4. Likwidacja "blankow".
To jest tak na goraco, wnioskow szczegolowych mam wiecej, ale to juz po zakonczeniu gry.
Germanus - Wto 14 Lip, 2015
Zamku w Dobrzyniu = rzeź na linii Kujawy Mazowsze. W sieradzki to możnaby zrobić.
Śląsk tam co najwyżej brak połączenia opola z opawą
Mazowsze to myślę aby Wisła nie do przejścia. Most w dobrzyniu
czarnylord23 - Wto 14 Lip, 2015
Wisła nie do przejścia to fajny pomysł. Tylko wtedy Płock żeby z Czerskiem sąsiadował.
Opole niegraniczące z Opawą też wydają się dobrym pomysłem.
Może połączyć Wieliczkę i Sącz? Jak Wacław ma Kraków to i tak ma za dużo koronek.
Może połączyć również Przemęt i Międzyrzecz?
Germanus - Wto 14 Lip, 2015
Myślę nad zmianą 3 u Kujaw na: jeśli wygrasz bitwę przeprowadził licytację na torze na którym zajmujesz najniższą pozycję
player698 - Wto 14 Lip, 2015
Łączenie jest logiczne tylko w wypadku, kiedy ilość symboli na mapie zostanie zachowana, a także mapa będzie zaprojektowana na 5 osób.
Wtedy: Przemęt + Międzyrzecz
Wieliczka + Sącz (koronka przeniesiona na Rudę)
Żagań + Legnica (koronka/beczka przeniesiona na Dobrzyń)
+ np. przeniesienie beczki z Gdańska na Nakło.
Edit: przeprowadzenie licytacji na późniejszym etapie dla Kujaw nie wydaje się jakoś specjalnie przydatna, wydaje mi się, że ciekawsza jest aktualna umiejętność.
Germanus - Wto 14 Lip, 2015
player698 napisał/a: | Edit: przeprowadzenie licytacji na późniejszym etapie dla Kujaw nie wydaje się jakoś specjalnie przydatna, wydaje mi się, że ciekawsza jest aktualna umiejętność. |
szczególnie jak biskup krakowski się na niego zasadzi i zrzuci go na ostatnie miejsce
Leśnik - Sro 15 Lip, 2015
postaram się napisać swoje spostrzeżenia jutro jak wytrzeźwieję po wygranej Wielkopolan nad Sarajewem.
player698 - Sro 15 Lip, 2015
Germanus napisał/a: | player698 napisał/a: | Edit: przeprowadzenie licytacji na późniejszym etapie dla Kujaw nie wydaje się jakoś specjalnie przydatna, wydaje mi się, że ciekawsza jest aktualna umiejętność. |
szczególnie jak biskup krakowski się na niego zasadzi i zrzuci go na ostatnie miejsce |
Szczególnie, jak po 4-5 turze Kujawy będą pozbawione żetonów. Tak, rzeczywiście, możliwość licytacji wiele zmienia w wypadku Kujaw
Czarny Jaszczur - Sro 15 Lip, 2015
Jeśli miałbym uszeregować rody w kolejności od najlepszego do najgorszego (położenie, dostępne prowincje, zasoby, karty) to byłoby to:
Czechy -> Wielkopolska -> Śląsk -> Kujawy -> Mazowsze
Czytam Wasze posty w tym temacie i jeśli miałbym się do niektórych przychylić lub coś dodać, to wyglądałoby to następująco.
Mapa
- zredukować twierdze w Gdańsku na zamek (OP wylęgarnia której nikt nie jest w stanie zagrozić)
- zlikwidować Nakło a teren rozdzielić między sąsiednie prowincje (dwóch rycerzy i wieczne wsparcia, nikt tego nie zrobił ale to gorsze niż Stoney Sept w podstawce)
- zlikwidować Międzyrzecz (połączyć z Przemetem [?] ; lepsze niż góry dla Wielkopolski, jeszcze nikt ich nie przekroczył
- zlikwidować Wieliczkę/Sącz poprzez połączenie
- nieprzekraczalna Wisła od Torunia -> Dobrzyń -> Płock (całe) ; most w Dobrzyniu ; zrobić dostęp z Płocka do Czerska
Karty:
Wielkopolska
-Mikołaj Łodzia [0] sprawia, że ziemie Wielkopolski, najbardziej rozległe i bezpieczne, są nietykalne, bardzo ciężko wypracować sposobność do przejęcia ziem ; może zamienić ją z Nankerem [1]?
Kujawy
Są pośrodku mapy, mają styczność z trzema innymi graczami i prócz swojej [4] i [1] Chebda to mają kupę na ręce w postaci [3] i [0]. Mają tylko jedną wieże w kartach a sąsiedzi minimum jedną kartę z 2/3x miecz. Borzywoja [1] zamieniłbym na ''nie otrzymujesz żadnych strat'' a z zerówki uczynił narzędzie do zbierania żetonów władzy/karania sąsiadów. "Po bitwie otrzymujesz tyle żetonów władzy ile pól z nadrukowanym symbolem władzy kontrolujesz / Natychmiast zredukuj pulę dostępnych żetonów władzy o połowę, zaokrąglając w górę / Po bitwie możesz zamienić się ze swoim przeciwnikiem na jednym z torów wpływów"
Śląsk
Tutaj karty bardzo mi się podobają (gra się przeciw nim bardzo nieprzyjemnie) i nic bym nie zmieniał
Mazowsze
Bardzo dobre karty, szkoda że w 100% kierowane przeciwko Kujawom, jeśli rzeka poprawi interakcje między Mazowszem a Czechami to nie widzę potrzeby dokonywania zmian.
Czechy
Zbyt dużo dobrych kart z tekstem, można by zmienić [0] Śląska na 'zignoruj treść' lub mocno osłabić [0] z usuwaniem żetony rozkazu na np. 'z obszaru na którym toczy się bitwa'' - takie sytuacje ściągnięcie czegoś
Germanus - Sro 15 Lip, 2015
dzięki Czarny za dobrą analizę
Germanus - Sro 15 Lip, 2015
Więc zmiany wyglądały by tak:
w Gdańsku na zamek
Nakło rozdzielone sąsiednie prowincje
Wieliczka/Sącz połączone
nieprzekraczalna Wisła; most w Dobrzyniu ; dostęp z Płocka do Czerska
likwidacja skrzyżowań
Wielkopolska
-Mikołaj Łodzia [0] [miecz][wieża]
Kujawy
Władysław I Łokietek [4] Jeśli w tej bitwie nie otrzymujesz wsparcia, usuń z planszy wszystkie rozkazy Wsparcia (w tym własne rozkazy) sąsiadujące z obszarem ogarniętym bitwą. Anulujesz w ten sposób całą siłę zapewnianą przez wspierające jednostki.
Kazimierz II Łęczycki [3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodnie z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek.
Siemowit dobrzyński [2] Jeśli przegrasz tę bitwę, weź cały swój stos odrzuconych kart Rodu na rękę (razem z tą kartą)
Leszek inowrocławski [2] [miecz]
Chebda ze Służewa [1] Jeśli atakujesz, wszystkie twoje biorące udział w bitwie jednostki Piechurów (w tym wspierające jednostki Piechurów Kujaw) zapewniają premię +2, a nie +1.
Borzywoj [1] [wieża]
Wisław biskup [0] Jeśli twój przeciwnik posiada więcej dostępnych żetonów Władzy od ciebie, otrzymujesz 3 żetony Władzy.
Czechy
Aleksy z Lekinsteinu [0] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz usunąć z planszy jeden z żetonów Rozkazu pokonanego przeciwnika
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wygląda to lepiej?
Czarny Jaszczur - Sro 15 Lip, 2015
Nie
Wielkopolska
Przemysł II [4] [miecz][miecz]
Beniamin Zaremba [2] [miecz]
Mikołaj Łodzia [0] [miecz][wieża]
Tomisław z Szamotuł [2] [wieża]
----------------------
4 x [miecz] ; 2 x [wieża]
Mazowsze
Konrad II Czerski [3] [miecz][miecz][miecz]
Chwalisław [2] [miecz]
Tomasz biskup [1] [wieża]
------------------------------
4 x [miecz] ; 1 x [wieża] ; instant footman kill
Czechy
Mikołaj opawski [3] [miecz][miecz][miecz] (po spełnieniu warunku)
Henryk z Lipy [2] [miecz]
Henryk z Lichtenburga[1] [miecz][miecz][wieża] (po spełnieniu warunku)
Henryk z Rosenberga [1] [wieża]
-----------------------------
6 x [miecz] ; 1x [wieża]
Kujawy
Siemowit dobrzyński [2] [wieża]
Leszek inowrocławski [2] [miecz]
Borzywoj [1] [wieża]
----------------------------
1 x [miecz] ; 2 x [wieża]
Wszyscy mają masę mieczy w kartach, Kujawy jako jedyne są pośrodku mapy i mają styczność ze wszystkimi wkoło, ta [1] z ignorowaniem wszelkich strat [Blackfish [1] Podczas bitwy nie otrzymujesz strat wynikających ze zdolności kart Rodów, symboli bitwy ani kart Losów Bitwy. ] Skoro sami nie mogą mordować, to niech choć mają szanse na ratowanie jednostek gdy ich wezma kupą z kilku stron
Germanus - Sro 15 Lip, 2015
Niech zatem Bożywoj będzie czarną rybką
ZMar - Sro 15 Lip, 2015
Czarny miał chyba dziś natchnienie
Ja mam jedną tylko drobną sugestię. Dałoby się lekko poprawić jakość graficzną?
Germanus - Czw 16 Lip, 2015
tzn? Rysownikiem nie jestem. Ma mapkę którą przerabiam i tyle
Czarny Jaszczur - Czw 16 Lip, 2015
Czesi wciąż mają mnóstwo koronek :/
A gdyby tak odznaczyć w Krakowie Wawel, przełożyć tam jedną koronkę i ustalić, że jest on zawsze pod kontrolą posiadacza Tronu Krakowskiego? Prowincja nie do zdobycia, całkowicie wykluczona z gry oprócz Gry o Tron i pobierania dodatkowego żetonu
Germanus - Czw 16 Lip, 2015
niehistoryczne
player698 - Czw 16 Lip, 2015
Czarny Jaszczur napisał/a: | Czesi wciąż mają mnóstwo koronek :/
A gdyby tak odznaczyć w Krakowie Wawel, przełożyć tam jedną koronkę i ustalić, że jest on zawsze pod kontrolą posiadacza Tronu Krakowskiego? Prowincja nie do zdobycia, całkowicie wykluczona z gry oprócz Gry o Tron i pobierania dodatkowego żetonu |
A Śląsk? troszkę przesadzasz, połączenie Wieliczki z Sączem i tak powiększa przewagę Śląska pod tym względem
Germanus - Sro 29 Lip, 2015
poproszę o przesłanie mostu, abym mógł go wrzucić na mapkę.Jest prawie ukończona
player698 - Sro 29 Lip, 2015
Jestem ciekaw, jak bardzo Twoja wersja różni się od mojej (tak, mam swoją )
czarnylord23 - Sro 29 Lip, 2015
@Germanus
Wysłałem Ci kiedyś moją Rebelię Roberta, są tam mosty które możesz skopiować.
|
|