galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

X-Wing - Zasady - X-Wing i Mistrzowskie Manewrowanie

Ravenscar - Wto 07 Kwi, 2015
Temat postu: X-Wing i Mistrzowskie Manewrowanie
Cześć.
Jestem początkującym psychofanem X-Winga... czyli takim Pilotem z Akademii :)
Nurtuje mnie taki przypadek:

Do Luka Skywalkera dodaję kartę Mistrzowskie Manewrowanie. Daje mi ona darmową akcję beczki. Z racji tego, że nie jest to standardowy manewr dla X-W po wykonaniu beczki dostaję żeton stresu. Zatem czy DARMOWĄ akcję mogę wykonać jako drugą akcję podczas mojej fazy aktywacji, czy musi to być pierwsza akcja?

Barbus - Wto 07 Kwi, 2015

Jeśli karta ma nagłówek "akcja" to do jej wykorzystania jej zdolności wymagane jest poświęcenie akcji. Tak więc mając mistrzowskie manewrowanie nie wykonujesz dwóch akcji, a jedną: swoją akcję poświęcasz na uruchomienie karty, a potem możesz wykonać
"darmową" beczkę.

Ravenscar - Wto 07 Kwi, 2015

Błysk.

Rozumiem, że akcją w tej fazie jest MISTRZOWSKIE MANEWROWANIE, a "darmowa" beczka + zdjęcie namierzania to po prostu efekt TEJ akcji.

Dzięki Barbus.

Rogue30 - Wto 07 Kwi, 2015

Ravenscar napisał/a:
akcją w tej fazie jest MISTRZOWSKIE MANEWROWANIE, a "darmowa" beczka + zdjęcie namierzania to po prostu efekt TEJ akcji.
Otóż to.

Ale na wszelki wypadek:
Barbus napisał/a:
mając mistrzowskie manewrowanie nie wykonujesz dwóch akcji, a jedną

Barbus oczywiście miał na myśli, że nie robisz dwóch normalnych akcji. Ta beczka jest jak najbardziej pełnoprawną akcją, czyli Luke rzeczywiście robi dwie akcje, tyle że ta druga się wzięła z efektu karty (jak wszystkie darmowe akcje) i zachodzi wewnątrz tej pierwszej.

Czyli precyzyjnie powinno być tak:
przysługującą mi w tym kroku fazy jedną akcją jest MISTRZOWSKIE MANEWROWANIE, a "darmowa" akcja beczka + zdjęcie namierzania to po prostu efekt TEJ akcji.

Ravenscar - Wto 07 Kwi, 2015

Dzięki R30

Niech Moc będzie z Wami :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group