|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Gra o Tron - PFB #94 - nabór
Grefin - Pon 25 Maj, 2015 Temat postu: PFB #94 - nabór Zbieramy ekipę do nowej gry.
Propozycje początkowych mapek (jeśli nic się nie zmieni ):
Taniec ze Smokami
Five Kings and a Prince
Zainteresowanych grą proszę o głosowanie w ankiecie, gdzie będzie toczyć się walka.
Dla urozmaicenia rozgrywki IV deck Westeros: taki lub taki.
Przesyłajcie mi listę 3 rodów którymi chcecie zagrać, w kolejności "lubienia" Chyba, że większość będzie wolała losowanie. Jestem otwarty na propozycję wprowadzenia innych, dodatkowych zasad (cele gry, draft?). Piszcie, proponujcie, macie większe doświadczenie.
Wstępna lista graczy wygląda tak:
1. Zmar
2. Czarny Jaszczur
3. guzu
4. Sznycelek
5. Przeczenie
6.
Czarny Jaszczur - Pon 25 Maj, 2015
O których kartach mowa gdy wspominasz IV deck Westeros? Chodzi o te, ktore przedstawił Guzu w temacie "Taniec ze smokami z nowym Deck IV Westeros"?
Grefin - Pon 25 Maj, 2015
Tak, dokładnie te
http://www.forum.galakta....5d076f479533f3b
Georgie - Pon 25 Maj, 2015
zgłaszam się ! jak juz pisałem Grefinowi nie grałem jeszcze w taniec ze smokami, ale doswiadczenia z podstawki mam spore wiec chyba nie bedzie problemów
1: moje podstawowe pytanie, czy karty rodów zostają nie zmienione ?
2 : do tego, mowa była o celach, mam nadzieje ze sobie odpuscimy
po 3, Georgie zawsze za losami bitwy
po 4 i ostatnie Witam Grefina na forum, widze ze Zmar go wciągnał dzieki mu za to, wiecej graczy zawsze spoko
Czarny Jaszczur - Pon 25 Maj, 2015
Także się zgłaszam, mam nadzieje, że znajdzie się miejsce
Cytat: | 1: moje podstawowe pytanie, czy karty rodów zostają nie zmienione ? |
Tak, karty rodów są inne anieżli w podstawce. Ten dodatek jest o wiele bardziej kolizyjny ze względu na startowe rozłożenie sił na mapie, co widać po załączonej w pierwszym poście mapie.
Odpuściłbym sobie dokładanie celów w tej grze. Ten dodatkowy deck jest ciekawy ale jeśli chcemy go wypróbować, to wolałbym losować tylko jedną kartę co turę, dwie to stanowczo za dużo. One mają za zadanie wprowadzić ryzyko wystąpienia pewnych zdarzeń, nie zaś gwarantować je w 100%
Losy bitwy poddałbym pod głosowanie i z osobiście wolałbym zagrać bez ich udziału w rozgrywce. Jeśli nie będzie żadnych zastrzeżeń, to prześlę Ci na PW trzy rody ułożone w kolejności mojej chęci do gry nimi
Grefin - Pon 25 Maj, 2015
Tak jak napisałem, jestem do dyspozycji, to wy będziecie grać i mieć frajdę z zabawy, ja się dostosuje i zrobię taką grę jaką chcecie.
Z tego co na razie wynika, cele chyba sobie odpuścimy co mnie cieszy bo to pierwsza gra i im więcej spisów i losowań tym większe ryzyko, że coś pokręcę.
Myślałem o zrobieniu draftu ale przy tym rozstawieniu wojsk to może wyjść jedna wielka porażka.
Grefin - Pon 25 Maj, 2015
Georgie napisał/a: |
Witam Grefina na forum, widze ze Zmar go wciągnał dzieki mu za to, wiecej graczy zawsze spoko |
Witam również . Tak się składa, że pracuję w domu przy laptopie więc będę bywał często. Wiadomo każda wymówka dobra żeby nie zabrać się do roboty
Georgie - Wto 26 Maj, 2015
bez losów też jest spoko, karty obczaje to nie bedzie problem.
IV deck jestem za, ale moze faktycznie jak napisał Germanus, 1 na ture
guzu - Wto 26 Maj, 2015
ja bym z wielką chęcia zagrał w to !!!
Five Kings and a Prince
CARD REFERENCE
House Cards
[imageid=2404420smallinline]
[4] Robb Stark: If you are attacking and win this combat, you may place a Support or Defence Order token (rules permitting) in the embattled area after combat.
[3] Roose Bolton: 1 Sword, 1 Fortification
[2] Walder Frey: If your opponent is higher on the Victory track, this card loses 1 combat strength. If your opponent is lower on the Victory track, this card gains 1 combat strength.
[2] Greatjon Umber: 2 Swords
[1] The Blackfish: If you have a Defence Order token in the embattled area, its value is doubled.
[1] Rickard Karstark: 1 Fortification
[0] Catelyn Stark: After combat, your opponent's House card is not discarded, but instead returned to his hand. You may choose to return your entire House card discard pile into your hand (excluding this card).
[imageid=2404418 smallinline]
[4] Tywin Lannister: If you have more available Power tokens than your opponent, this card gains 1 combat strength.
[3] Ser Jaime Lannister: If the final combat strength results for this combat are tied, you win this combat irrespective of your position on the Fiefdom Influence track.
[2] The Mountain: 3 Swords
[2] Joffrey Baratheon: If your opponent's House card has a higher combat strength, this card loses 1 combat strength. If your opponent's House card has a lower combat strength, this card gains 1 combat strength.
[1] Tyrion Lannister: You may immediately discard one of your available Power tokens to cancel all text abilities printed on your opponent's House card.
[1] Littlefinger: After combat, if your opponent has a lower position on the King's Court Influence track, you may swap one of your Order tokens for a Consolidate Power Order token (rules permitting).
[0] Cersei Lannister: 2 Fortifications
[imageid=2404416 smallinline]
[4] Stannis Baratheon: If you win this combat, you may choose to move up your position on the Iron Throne Influence track by the number of opponent's units defeated.
[3] Ser Davos Seaworth: If you win this combat, you may discard one of your available Power tokens to update your Supply after combat.
[2] Salladhor Saan: If Baratheon Ships are attacking, defending, or supporting in this combat, this card gains 1 combat strength and a sword icon. If neither the embattled area nor an adjacent sea area contain Baratheon Ships, this card loses 1 combat strength.
[2] Ser Axell Florent: 1 Sword, 1 Fortification
[1] Tycho Nestoris: If you win this combat, you may collect a number of Power tokens equal to your position on the Victory track after combat.
[1] Monford Velaryon: 2 Swords
[0] Melisandre: You may immediately discard any House card in your hand except “Stannis Baratheon”. The printed combat strength of the discarded card is added to Melisandre's combat strength.
[imageid=2404417 smallinline]
[4] Balon Greyjoy: 1 Sword
[3] Victarion Greyjoy: If the embattled area is a sea area, reduce the combat strength of your opponent's House card by 2 (to a minimum of 0).
[2] Theon Greyjoy: If you are attacking an area that contains either a Stronghold or a Castle, this card gains 1 combat strength and a sword icon. If defending a Stronghold or a Castle, this card loses 1 combat strength.
[2] Andrik the Unsmiling: If you are attacking and win this combat, place and resolve a Raid Order token in the embattled area after combat. You may only resolve this Raid Order against the opponent you defeated or any player who supported your opponent.
[1] Asha Greyjoy: If you are attacking, you may choose that both you and your opponent do not receive any support in this combat.
[1] Dagmar Cleftjaw: 1 Sword, 1 Fortification
[0] Aeron Damphair: If Greyjoy Ships are attacking, defending, or supporting in this combat, you may discard up to four of your available Power tokens to increase the combat strength of this card by the number of Power tokens discarded.
[imageid=2404421 smallinline]
[4] Renly Baratheon: If you win this combat, you may add a Footman or upgrade a Footman to a Knight in the embattled area (rules permitting).
[3] Randyll Tarly: 2 Swords
[2] Ser Loras Tyrell: All attacking (but not supporting) Tyrell Knights add 3 combat strength instead of 2.
[2] Brienne of Tarth: Immediately remove your opponent's Order token from the embattled area.
[1] Queen of Thorns: You may immediately discard one of your available Power tokens to swap any two of your Order tokens from anywhere on the board. You may not swap the March Order token used to start this combat.
[1] Mace Tyrell: 2 Fortifications
[0] Margaery Tyrell: After combat, gain Power tokens equal to the combat strength of your opponent's House card.
[imageid=2404419smallinline]
[4] The Red Viper: 1 Skull
[3] Obara Sand: 1 Sword
[2] Areo Hotah:If you are defending a land area, this card gains 1 combat strength.
[2] Nymeria Sand: 1 Sword
[1] Arianne Martell: If you lose this combat, one of your opponent's attacking or defending knights is routed.
[1] Quentyn Martell: 1 Fortification
[0] Doran Martell: If you lose this combat, move your opponent down on one Influence track of your choice by a number of positions equal to the amount of combat strength by which you lost the combat.
Grefin - Wto 26 Maj, 2015
Widziałem, że dwie gry na tej mapie trwają, więc założyłem, że więcej na razie nie trzeba
Dla mnie bez różnicy która mapka, później zrobię ankietę i zobaczymy co wyjdzie.
Próbuje namówić jeszcze jednego kumpla - Mera, Zmar i ja gramy z nim na żywo, jak się przekona do gry na forum będzie nas jeszcze więcej. Obiecałem, że potrzymam dla niego jeszcze chwilę miejsce, żeby się namyślił.
Wstępna lista graczy wygląda tak:
1. Zmar
2. Georgie
3. Czarny Jaszczur?
4. guzu?
5. Mero?
6.
P.S. nie sądzicie, że na tej mapce od guzu King's Landing, The Eyrie, Storms End powinny mieć garnizony? albo przynajmniej jedno z nich żeby Baratheon sobie bezkarnie w pierwszej turze nie zajął 3 twierdz?
guzu - Wto 26 Maj, 2015
te co trwały się zakończyły nagle - to jest update tamtej mapki, dowódców po przeprowadzonych grach na bgg
Stark i Martell równie dobrze mogą na The Eyrie lub SE wbić
Grefin - Wto 26 Maj, 2015
Przeglądam sobie jeszcze raz ten IV deck Westeros i zaczynam mieć wątpliwości. Wydarzenia fajne, owszem, ale strasznie losowe, uderzające często w jednego gracza, potrafiące cały konflikt wywrócić do góry nogami, albo nie robiące kompletnie nic.
Znalazłem inna wersję IV decku jeszcze i przyznam, że wygląda na bardziej zbalansowaną:
1 - Pirates & Bandits: Each player loses half of his Power Tokens (losses are rounded up). Each Consolidate Power order yields one Power Token less this turn, if able.
eg. a Consolidate Power order is placed on an area with a crown symbol. 1 Power Token is received. Thus, a Consolidate Power order placed on an area with no crown symbol is effectively useless.
2 - Choppy Seas: Each house loses one Ship not in port (in reverse Iron Throne order). Strength of Ship support per territory is halved this turn (rounded down).
eg. 1 Ship with a Support order would provide 0 support strength. 2 (or 3) Ships with a Support+1 order would provide 1+1 = 2 support strength
3 - Schemes: Each star order you are using this turn has to be paid for with 1 Power Token (levied after revealing orders and if an additional star order is placed using the Raven). If you cannot pay for them, you cannot use them. The maximum number of star orders available is still determined by position on the King's Court track.
4 - Wolves on the Prowl: Each house must downgrade one Knight that is not inside walls (fort/city/stronghold). If unable to downgrade, the Knight dies.
Supporting Knights (no matter where) provide only one point of support strength this turn.
5 - Large Crops: Each house goes up one level on the Supply track until the next Supply adjustment. Wildling strength (if any) is doubled.
6 - High Taxes: Each house gains as many Power Tokens as they are lacking cities/strongholds for the win. Each Consolidate Power order yields an additional Power Token this turn, if able.
7 - High Council: Each house may choose to discard one of his house cards from his hand. Wildling Strength is halved (round up).
8 - High Morale: Troops marching with high spirits this turn, adding +1 to any March orders' existing modifier (hence, -1,0,+1 become 0,+1,+2)
9 - Hold The Line: Troops defending with high spirits this turn, adding +1 defensive strength to any area that is attacked. Eligibility for this defensive bonus is restricted to units that have not, or are not clearly intending to move this turn (ie. units that have had Raid, Support, Defense, Consolidate Power or no orders placed). Units that have marched this turn and are subsequently attacked are not eligible.
10 - Outlaws & Mercenaries: All Power Tokens that have been placed on the board are removed, except those on cities and strongholds.
For each battle this turn, the victor may steal one Power Token from the defeated house (if able).
11 - Riots: For each city under your control, pay 1 Power Token or remove a unit there worth at least 1 muster point. If unable to remove a unit or pay 1 Power token, remove at least 1 muster point from nearest area.
12 - Equal footing: For this turn, all houses are considered to occupy the top position on the King's Court track, and are able to use multiple star orders and The Raven, in reverse King's Court track order.
13 - Change of heart! Swap any one of your March orders for an unused Defense order or swap any one of your orders for an unused March order, in reverse Iron Throne track order (before the Raven).
14 - Faceless Men strike! Everyone bids for the services of the Faceless Men! The high bidder may permanently remove an opponent's house card of his choice.
15 - Reshuffle
Czarny Jaszczur - Wto 26 Maj, 2015
Ten dodatek zaproponowany przez Guzu jest bardzo ciekawy ale jak pomyślę, że drugi raz zastanie nas spora aktualizacja w trakcie gry to mnie szlag trafia na miejscu
Grefin - Wto 26 Maj, 2015
Jak to spora aktualizacja?
Georgie - Wto 26 Maj, 2015
ja niestety wycofuje sie z tej gry, bede zawalony teraz do konca czerwca i nie chce rozgrywki zamulac zycze powodzenia
Sznycelek - Wto 26 Maj, 2015
Grefin napisał/a: | Jak to spora aktualizacja? |
Mapa została zmieniona, dodano nowe tereny, zamki, beczki (itd.), została poprawiona graficznie. W 87 i 90 graliśmy na poprzedniej wersji i ta zmiana zresetowała całą rozgrywkę, której nie dało się odzyskać, stąd obawy Jaszczura że może się to stać ponownie.
guzu - Wto 26 Maj, 2015
Czarny Jaszczur napisał/a: | Ten dodatek zaproponowany przez Guzu jest bardzo ciekawy ale jak pomyślę, że drugi raz zastanie nas spora aktualizacja w trakcie gry to mnie szlag trafia na miejscu |
będzie motywacja by tempo nie siadło
Sznycelek - Wto 26 Maj, 2015
W sumie to się mogę zapisać, od siebie gwarantuje miejsce w nowej grze, którą wkrótce założę.
Czarny Jaszczur - Wto 26 Maj, 2015
Głos w ankiecie oddałem, wysłałem także swoje preferencje rodowe na oba scenariusze. Teraz tylko czekam na zakończenie rekrutacji i start rozgrywki
Grefin - Wto 26 Maj, 2015
Ankieta na razie dość jednogłośna, wszyscy chcą grać w Five Kings and a Prince.
Zastanawiam się jeszcze którego IV decku Westeros użyć no i czekamy na komplet graczy.
ZMar - Wto 26 Maj, 2015
Mi tam <>< rodzaj mapy.
Zasady też. 3 talie Westeros, 4, 5 czy ile tam komu pasuje
Draft kart, brak draftu, totalnie nie ma to dla mnie znaczenia.
Ważne jest to z kim się gra, a wygrana, przegrana, ot to tylko wypadkowa samej rozgrywki
guzu - Wto 26 Maj, 2015
w tym wariancie trzeba grać z tymi kartami rodów i kartami crisis zamiast westeros
Przeczenie - Sro 27 Maj, 2015
Jeśli jest miejsce, to bym dołączył.
Tym razem ogarniam przed zaczęciem, gdzie jest temat z pbfem, więc może uda mi się naprawić pierwsze złe wrażenie przez bardziej ogarnięte uczestnictwo.
Czarny Jaszczur - Sro 27 Maj, 2015
Jak się ma gra?
Sznycelek - Sro 27 Maj, 2015
Chyba jeszcze 1 osoby brakuje, albo źle liczę po alkoholu >.<
Grefin - Sro 27 Maj, 2015
Przygotowuje powoli wszystko, ale na razie znajomy mój zamula i nie może zdecydować, jak do jutra rana się nie namyśli to mam innego kandydata w jego miejsce, takiego co będzie regularniej bywał na forum.
Przy dobrych wiatrach powinienem jutro w dzień podać kto gra jakim rodem, żebyście już mogli rozmyślać nad taktyką i rozkazami a wieczorem uruchomię temat.
Grefin - Sro 27 Maj, 2015
Jako lekturę do poduszki podaje którego IV decku Westeros będziemy używać, lekka modyfikacja III i karty Kryzysu które zastępują w tej wersji karty dzikich, mapka na 100% Five Kings and a Prince,
IV DECK
Pirates & Bandits: Each player loses half of his Power Tokens (losses are rounded up). Each Consolidate Power order yields one Power Token less this turn, if able.
eg. a Consolidate Power order is placed on an area with a crown symbol. 1 Power Token is received. Thus, a Consolidate Power order placed on an area with no crown symbol is effectively useless.
Choppy Seas: Each house loses one Ship not in port (in reverse Iron Throne order). Strength of Ship support per territory is halved this turn (rounded down).
eg. 1 Ship with a Support order would provide 0 support strength. 2 (or 3) Ships with a Support+1 order would provide 1+1 = 2 support strength
Schemes: Each star order you are using this turn has to be paid for with 1 Power Token (levied after revealing orders and if an additional star order is placed using the Raven). If you cannot pay for them, you cannot use them. The maximum number of star orders available is still determined by position on the King's Court track.
Wolves on the Prowl: Each house must downgrade one Knight that is not inside walls (fort/city/stronghold). If unable to downgrade, the Knight dies.
Supporting Knights (no matter where) provide only one point of support strength this turn.
Large Crops: Each house goes up one level on the Supply track until the next Supply adjustment. Wildling strength (if any) is doubled.
High Taxes: Each house gains as many Power Tokens as they are lacking cities/strongholds for the win. Each Consolidate Power order yields an additional Power Token this turn, if able.
High Council: Each house may choose to discard one of his house cards from his hand. Wildling Strength is halved (round up).
High Morale: Troops marching with high spirits this turn, adding +1 to any March orders' existing modifier (hence, -1,0,+1 become 0,+1,+2)
Hold The Line: Troops defending with high spirits this turn, adding +1 defensive strength to any area that is attacked. Eligibility for this defensive bonus is restricted to units that have not, or are not clearly intending to move this turn (ie. units that have had Raid, Support, Defense, Consolidate Power or no orders placed). Units that have marched this turn and are subsequently attacked are not eligible.
Outlaws & Mercenaries: All Power Tokens that have been placed on the board are removed, except those on cities and strongholds.
For each battle this turn, the victor may steal one Power Token from the defeated house (if able).
Riots: For each city under your control, pay 1 Power Token or remove a unit there worth at least 1 muster point. If unable to remove a unit or pay 1 Power token, remove at least 1 muster point from nearest area.
Equal footing: For this turn, all houses are considered to occupy the top position on the King's Court track, and are able to use multiple star orders and The Raven, in reverse King's Court track order.
Change of heart! Swap any one of your March orders for an unused Defense order or swap any one of your orders for an unused March order, in reverse Iron Throne track order (before the Raven).
Faceless Men strike! Everyone bids for the services of the Faceless Men! The high bidder may permanently remove an opponent's house card of his choice.
Reshuffle
Modyfikacja III
Replaced Rains of Autumn (no m+1 orders) and Storm of Swords (no defence orders) with a Last Days of Summer and Winter is Coming card respectively. This leaves the deck as follows:
Westeros III custom:
* 5 cards that can limit orders
--> 3 mandatory (no support; no raids; no cp)
--> 2 choice cards (no m+1, no defence, or nothing happens)
* 4 Wildling symbols in the Westeros III deck (10 Wildling symbols in total)
* Winter is Coming card included
Karty Kryzysu
Wielki Turniej!
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Zamienia wszystkie swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów, lub tak dużo jak to możliwe.
Pozostali gracze: Zamieniają po 2 swoje jednostki Rycerzy na dostępne jednostki Piechurów, lub tak dużo jak to możliwe
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływów na najwyższą pozycję toru Lenników i bierze Ostrze Valyriańskiej Stali.
Potok Krwi
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 3 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 ze swoich jednostek, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odzyskać 1 wybraną kartę Rodu ze swojego stosu odrzuconych kart Rodu.
Przeklęci Najemnicy
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Niszczy 1 swojego rycerza i 1 piechura, gdziekolwiek.
Pozostali gracze: Niszczą 2 swoich piechurów, gdziekolwiek.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może wybrać i usunąć jedną wrogą jednostkę z obszaru przylegającego do jego ziem. Może później umieścić taką samą, swoją jednostkę na dowolnym obszarze który kontroluje.
Debts are called
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Odrzuca 9 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Pozostali gracze: Odrzucają 3 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Każdy przeciwnik musi odrzucić 1 ze swoich żetonów władzy (jeśli posiada), zyskujesz 2 żetony władzy za każdy odrzucony przez przeciwników.
Miasto Złotej Kompanii
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Musi wycofać wszystkie jednostki z losowej Twierdzy lub zamku który posiada (zachowując normalne zasady dotyczące odwrotów). Na tym obszarze zostaje umieszczony neutralny garnizon o sile 4. Jednostki nie są rozbite po przeprowadzeniu odwrotu.
Pozostali gracze: Nic się nie dzieje.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może mobilizować wojska (zgodnie z normalnymi zasadami mobilizacji) na jednym z kontrolowanych przez siebie obszarów, na którym znajduje się Zamek lub Twierdza.
Władca mórz
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Nie może umieszczać rozkazów na wszystkich swoich obszarach gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Pozostali gracze: Nie mogą umieścić rozkazu na jednym ze swoich obszarów gdzie stacjonują statki w czasie fazy planowania, w tej rundzie.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może zrekrutować statek na dowolnym wodnym obszarze gdzie nie ma statków przeciwników. Zyskuje 1 żeton władzy za każdy statek stacjonujący w porcie.
Take the black
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Jeśli ma na ręce więcej niż 2 karty rodu odrzuca 2 losowe karty.
Pozostali gracze: Jeśli mają na ręce więcej niż 1 kartę rodu, odrzucają 1 losowa kartę.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Może odrzucić lub wziąć spowrotem na rękę jakiekolwiek karty rodu.
Długa zima
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Spada o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Pozostali gracze: Spadają o 1 pozycję na torze Zaopatrzenia (nie niżej niż 0).
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wspina się o 2 pozycje na torze Zaopatrzenia (nie wyżej niż 6).
Obrońcy Wiary
Kryzys!
Gracz z najniższą stawką: Przesuwa swój żeton wpływu na torze gdzie posiada najwyższą pozycję na ostatnie miejsce.
Pozostali gracze: Odrzucają 2 ze swoich dostępnych żetonów władzy.
Kryzys zażegnany
Gracz z najwyższą stawką: Wybiera tor Żelaznego Tronu albo Królewskiego Dworu i przesuwa swój żeton wpływu na najwyższą pozycję.
Chaos is a ladder
Po licytacji natychmiast potasujcie tę talię. Następnie wylosujcie i rozpatrzcie nową kartę.
P.S. Jak ktoś ma pomysł jak przetłumaczyć Debts are called i Take the black z kart kryzysu to piszcie
guzu - Sro 27 Maj, 2015
proszę o całkowitą rezygnację z IV decku, karty kryzysu to sama w sobie innowacja, nie trzeba jej potęgować
zamiast kart weseros - karty kryzysu
Grefin - Sro 27 Maj, 2015
guzu napisał/a: | proszę o całkowitą rezygnację z IV decku, karty kryzysu to sama w sobie innowacja, nie trzeba jej potęgować
zamiast kart weseros - karty kryzysu |
Zamiast kart Westeros? przecież one maja być zamiast kart dzikich
Jak inni gracze uważają, chcecie IV deck czy nie? Trochę będzie ciekawiej ale i bardziej losowo
guzu - Sro 27 Maj, 2015
Grefin napisał/a: | Zamiast kart Westeros? przecież one maja być zamiast kart dzikich |
masz rację - zamieszałem
w tej wersji zmiany to:
* CRISIS Cards instead of Wildling cards
* NEW HOUSECARD decks for every House
* A tweaked WESTEROS III deck
* An entirely REDESIGNED MAP
nie chciałbym dodawać jeszcze IV decku kart Westeros
Grefin - Czw 28 Maj, 2015
Niestety 1 zawodnik nam odpadł, więc czekamy na 6.
guzu - Czw 28 Maj, 2015
no dalej, kto chętny, potrzebujemy jednego aktywnego gracza
Sznycelek - Czw 28 Maj, 2015
Take the black to może coś w stylu... "Przywdzianie czerni"? Albo jako zawołanie "Przywdziej czerń"
Debts are called... Coś z długami, może najlepiej do samej treści karty będzie pasowała "Spłata długów"?
Jeżeli chodzi o karty, to ja jestem za crisis, poprawionym trzecim i tu chętnie bym się pobawił z deckiem IV, ale równie dobrze może być bez.
PS: to aż dziwne, że brakuje chętnego... xD
Grefin - Czw 28 Maj, 2015
Noo, tłumaczenie takie wstawiam, pasuje do treści kart.
Wszystkie karty kryzysu przetlumaczyłem przy okazji, powstawiam linki do tytułów jakby ktoś chciał sprawdzić z orginałem. Nie mam pewności co do karty Take the Black, orginalny tekst brzmi: May discard or return to his hand any of his house House cards he wishes - przetłumaczyłem Może odrzucić lub wziąć spowrotem na rękę jakiekolwiek karty rodu.
Nie ma chyba ograniczenia ilościowego ani jakiegokolwiek innego
Grefin - Czw 28 Maj, 2015
Zgodnie z wolą większości gramy bez IV decku Westeros.
Ciągle szukamy ostatniego gracza.
Proszę kogoś biegłego w j. angielskim o sprawdzenie tłumaczenia -> w poprzednim poście
Grefin - Czw 28 Maj, 2015
Wszystko mam już w sumie przygotowane, tylko ostatni z Lordów wypłyną gdzieś za 7 morze i słuch po nim zaginął ... roześlijcie wici, może znajdziecie kogoś chętnego
Sznycelek - Czw 28 Maj, 2015
Ach ci Dzicy, już nam jednego lorda uprowadzili...
Może spróbuj dodać w opis tematu, że pilnie poszukujemy 1 gracza. Ludzie mogą myśleć, że już wszystko zaklepane i może dlatego nie zaglądają.
Grefin - Czw 28 Maj, 2015
Słuszna koncepcja
Gog - Pią 29 Maj, 2015
Witam wszystkich, podobno brakuje jednej osobY:p jak coś chętnie zagram:d tylko jak to działa ?:D
Czarny Jaszczur - Pią 29 Maj, 2015
Normalnie jak każda gra, mamy tylko inną plansze, karty rodów i kryzysowe zamiast dzikich
Sznycelek - Pią 29 Maj, 2015
Gog na ratunek! Jaszczur ci już wszystko opisał, jeszcze tylko musisz podać 3 preferowane rody do MG albo tutaj, bo chyba wszyscy zdążyli już powysyłać swoje.
Gog - Pią 29 Maj, 2015
cokolwiek
Grefin - Pią 29 Maj, 2015
Za godzinkę albo dwie podam rody, żebyście mogli wysyłać już rozkazy.
Temat z grą będzie jeszcze dziś, około 19-20
Grefin - Pią 29 Maj, 2015
Oto Wasze Rody:
Zmar Martell
Przeczenie Baratheon
Czarny Jaszczur Tyrell
Guzu Stark
Sznycelek Lannister
Przypomnienie rozkazów:
Marsz-1: M-1
Marsz+0: M+0
Marsz+1*: M+1* lub M*
Obrona+1: D
Obrona+2*: D*
Wsparcie: S
Wsparcie+1*: S*
Najazd: R
Najazd*: R*
Umocnienie Władzy: CP
Umocnienie Władzy*: CP*
PW do mnie przesyłajcie proszę w następującej formie (przykłady):
PBF#94 - Runda 1 - Rozkazy (w treści wiadomości właściwe Rozkazy)
przy licytacjach:
PBF#94 - Runda 1 - ŻT/Lennicy/KD/kryzys Licytacja: 5
dowódcy w bitwach:
PBF#94 - Runda 1 - Moat Cailin - Roose Bolton
Knujcie intrygi, planujcie taktykę, ja dokończę przygotowywania i niedługo utworzę temat.
Kto ma chęć może już wysyłać rozkazy.
edit:
oczywiście, jeśli ktoś chce zamienić ród to ja nie widzę problemu, ale dogadujcie się między sobą na zamiany
Gog - Sob 30 Maj, 2015
rezygnuję z gry, nie chce mi się tyle pierdolić z tymi rozkazami skoro przeszkodą nie do przeskoczenia dla GM'a jest brak dwukropka, to bardzo mi przykro nie pomogę
Sznycelek - Sob 30 Maj, 2015
Panowie, naprawdę, dajcie już sobie z tym spokój.
Nie wiem w czym dokładnie macie problem, ale:
- Grefin: jak brakuje dwukropka, to zwróć uwagę żeby następnym razem dopisywał i je popraw (mnie tak Guzu poprawiał, chyba nawet 2 czy 3 razy)
- Gog: to nie powód żeby od razu rzucać grę w cholerę, a te rozkazy to wcale nie jest tyle roboty jak mówisz
Proszę was, skoro i tak nie macie ze sobą większej interakcji w grze jak tylko jedno PW na kilka dni to nie spinajcie. Gog, nie rezygnuj z takiego głupiego powodu, który można szybko naprawić.
Grefin - Sob 30 Maj, 2015
Gog napisał/a: | rezygnuję z gry, nie chce mi się tyle pierdolić z tymi rozkazami skoro przeszkodą nie do przeskoczenia dla GM'a jest brak dwukropka, to bardzo mi przykro nie pomogę |
Serio Gog? Focha strzelasz? Wszyscy jakoś mogą poświęcić 10s więcej przy wysyłaniu rozkazów, żeby były wysłane poprawnie a Tobie się nie chce.
Grefin - Sob 30 Maj, 2015
Problem najwyraźniej w tym, że wysłałem 2 wiadomości poprawiające i przypominające jak wygląda formułka do wpisywania rozkazów.
Gog - Sob 30 Maj, 2015
przykro mi nie potrafię, się dostować do panujących zasad tej gry, więc nie chce jej psuć, dlatego dziękuję i tyle, nie chodiz o Grefina jak guzu już wrzucił pomysl tej gry wieki temu, mówiłem że to debilne, więc w żadnym wypadku nie o Grefina chodzi i jego uwagi
Grefin - Sob 30 Maj, 2015
Cała operacja tak naprawdę zajmuje może minutę ...
Klikasz na mapce w swój ród okno units, ctrl+A, ctrl+C, klikasz orders, ctrl+V, kasujesz nazwy jednostek po dwukropku, wstawiasz tam swoje rozkazy, gotowe.
Nie zamierzam się kłócić i się czepiać, że ktoś gdzieś pominął plus czy nie wstawił spacji, będę to poprawiał i przypominał co zostało źle wysłane. Tak jak Gog Tobie w drugiej wiadomości po prostu przesłałem Twoje rozkazy tak jak powinny wyglądać by działały na mapce żebyś zobaczył dokładny schemat.
To naprawdę jest na tyle proste, że po kilku próbach zajmuje moment, a jak będę otrzymywał rozkazy brzmiące np: morze marsz 0, to przy większej ilości wojsk i obszarów na 100% w którymś momencie zakradną się błędy.
Gog - Sob 30 Maj, 2015
Nie przekonuje mnie ten argument błędy tak czy siak się wkradną jakos 90 gier nikt nie ma problemu, z błędów też nikt nie robi problemów Zreszta ja już podziękowałem za grę, TY się będziesz denerwować, że są niezgodne ze schematem, a ja że zawracasz dupę, nie ma sensu prowokować spin i irytacji.
Grefin - Sob 30 Maj, 2015
Błąd przy próbie wpisania poprawnie, a brak próby i napisanie byle jak to dwie różne rzeczy, ale odbiegam od tematu. Twój wybór.
Gra jak widać jest zawieszona, szukamy znowu jeszcze 1 chętnego.
ZMar - Sob 30 Maj, 2015
Gog napisał/a: | Nie przekonuje mnie ten argument błędy tak czy siak się wkradną jakos 90 gier nikt nie ma problemu, z błędów też nikt nie robi problemów Zreszta ja już podziękowałem za grę, TY się będziesz denerwować, że są niezgodne ze schematem, a ja że zawracasz dupę, nie ma sensu prowokować spin i irytacji. |
Błędy nie wkradną się jeżeli będziesz używał czegoś co się nazywa intelekt.
Zasadą gry jest żeby każda jednostka posiadała przydzielony rozkaz.
W tym celu wystarczy odpalić sobie mapkę, przy zakładce swojego rodu w rubryce "Units" zrobić crtl+a następnie crtl+c, przejść do zakładki "Orders" zrobić ctrl+v, masz tam ładnie uzupełnione wszystkie lokalizacje swoich jednostek w miejsce jednostek wystarczy wpisać rozkaz. Całość procedury trwa zaledwie kilka sekund, a nie powoduje błędów. Jeżeli na mapie pojawią Ci się rozkazy znaczy zrobiłeś wszystko dobrze, jeżeli nie to zrobiłeś źle.
Proste.
Może i masz 90 gier za sobą, może nawet i 500, bez różnicy. Kiedyś grało się głównie edytując to wszystko ręcznie więc sposób wysyłania rozkazów nie miał znaczenia, dziś gra się na mapie w przeglądarce i prawidłowe wysłanie rozkazów ma znaczenie.
Możesz zachowywać się jak rozkapryszone dziecko, czy też kołek, z o możliwościach gry tylko w wersji archaicznej, ale wszystko poszło lekko do przodu i fajnie jest użyć odrobiny szarych komórek by nadążyć nad tym.
Prowadzę jedną grę. Większość wysyła rozkazy tak jak trzeba nie ma wtedy żadnego problemu, dla mnie jest łatwiej i dużo szybciej mogę aktualizować mapę. Zdarzają się i tak pomyłki, ale co innego drobna pomyłka, a co innego wpis: "morze marsz".
W grze #92 mam 6 osób, nie wiem jak innym ale mi już samo jej prowadzenie się podoba, cały komplet graczy wydaje się być na poziomie, bez zbędnych humorów jak o 5 latka.
Nie podoba się? Nikt Ci nie karze grać. Krzywdę komuś zrobisz? Myślisz, że ktoś będzie po tym płakał? Znajdzie się ktoś inny. Może nie z takim doświadczeniem, może nie z takimi umiejętnościami, ale wolę kogoś kto nie będzie skrzeczał przy każdej sytuacji i zachowywał się baba przy okresie.
Przyszedł nowy człowiek, który ma chęć prowadzić grę, ma chęć dołączyć do wąskiej grupy ludzi tego forum i zamiast mu pomóc, wesprzeć, podpowiedzieć, czy też dostosować się by mógł robić wszystko formalnie to nie... przecież Gog to MISZCZ i musi być jak on chce! Bo TAK!
Osobiście w tym miejscu jeszcze raz podziękuję całej ekipie grającej na #92 bo tam takich wyskoków nie ma, panuje zupełnie inna atmosfera, wszystkich graczy z #92 chętnie zobaczyłbym w każdej innej grze, każdego jednego.
PS. Gog, gramy razem na #93 widząc jak się zachowujesz zakładam, że nie darujesz mi tego. Zastanawia mnie tylko jak szybko do mnie wpadniesz
Gog - Sob 30 Maj, 2015
Nie kumam Zmar o co Ci chodzi. Grzecznie podziękowałem za grę i tyle? A Ty od razu wyzywasz stary weź ochłoń, nowoczesne granie super, po prostu mi się nie chce z tym bawić i tyle, jakie rozkapryszone dziecko. Prowadziłem z 5 gier i mi to nie przeszkadza, komus przeszkadza to ja nie chce nic psuć, ani na siłę wprowadzać swoich zasad i tyle:)
Germanus - Sob 30 Maj, 2015
peace and love
szukajcie 6 gracza, a Gog niech myśli nad rozkazami w 91
Gog - Nie 31 Maj, 2015
dobra grajmy
Sznycelek - Nie 31 Maj, 2015
Czyli... zostajesz? xD
Gog - Nie 31 Maj, 2015
jak widze jak Wam idzie szukanie 6tego, to mi żal serce ściska:D
Czarny Jaszczur - Nie 31 Maj, 2015
Prześlij poprawne rozkazy i jedziemy, reszta chyba już to zrobiła : )
Gog - Nie 31 Maj, 2015
juz wysłałem tzn grefin sobie je poprawił :p
Grefin - Nie 31 Maj, 2015
Taaaa, tłumy walą drzwiami i oknami, aż framugi popękały...
Dobrze więc, Lord Greyjoy powrócił do zamku i wydał rozkazy. Jeśli dobrze pamiętam to tylko Martell nie daje znaku życia, spróbuje go pogonić i ruszamy.
Gog - Pon 27 Lip, 2015
Przepraszam, wszystkich którzy poczuli się dotknięci w jakiś sposób moim wpisem na temat twórcy mapki 5K and 1P. Piszę tu, żeby już więcej tam nie spamować.
|
|