galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Gra o Tron - Nowe warianty rozgrywki

guzu - Sro 15 Lip, 2015
Temat postu: Nowe warianty rozgrywki
Tworzę temat, gdzie możemy wrzucać tworzone przez nas lub znalezione w internecie interesujące, różne od oryginalnych warianty gry.

Na początek oryginalna mapa z innym ustawieniem początkowym na mapie i na torach wpływów. Jak się podoba?


ZMar - Sro 15 Lip, 2015

Plama w Winterfell co oznacza?
guzu - Sro 15 Lip, 2015

Puste Winterfell :twisted:
Jazmatos - Sro 15 Lip, 2015

Znaczy ja wiem, że to pewno ma odzwierciedlać Realia na poziomie pomiędzy 2, a 3 tomem książki no ale na pewno nie chciałbym grać Barą czy Starkiem, choć pewno zależy od kart.
Germanus - Sro 15 Lip, 2015

Myślałem, że to atomówka walnęła na północy
ZMar - Sro 15 Lip, 2015

Germanus napisał/a:
Myślałem, że to atomówka walnęła na północy


Amerykanie tam ropę wydobywają.

Leśnik - Czw 16 Lip, 2015

Stark ma miecz i gwiazdkę to coś jeszcze wskóra ale Bara to jest w tragicznej sytuacji...

Ale ciekawy początek rozgrywki. Pytanie jak karty.

Gog - Czw 16 Lip, 2015

widzę, że konkurs na najbardziej niezbalanowane gówno trwa w najlepsze:d ben on knee, foc, dwd, podstawka, ta mapka, mapka z targiem (z górami itd) a jeszcze 9tka bez stawiania statków bez portu bosko ;d
Dredzilla - Pią 17 Lip, 2015

A próbował ktoś zagrać podstawowy wariant z zamianą na torze miecza? Po prostu zamienic miejscami Tyrella z GJ, wiem że może nie ma to bardzo istotnego wpływu na rozgrywkę, ale GJ musi być ostrożniejszy, a Tyrell dzięki temu może czuć się pewniej na początku 2 rundy jeśli nie pójdzie Mobilizacja lub Starcie Królów
ZMar - Pią 17 Lip, 2015

Dredzilla napisał/a:
A próbował ktoś zagrać podstawowy wariant z zamianą na torze miecza? Po prostu zamienic miejscami Tyrella z GJ, wiem że może nie ma to bardzo istotnego wpływu na rozgrywkę, ale GJ musi być ostrożniejszy, a Tyrell dzięki temu może czuć się pewniej na początku 2 rundy jeśli nie pójdzie Mobilizacja lub Starcie Królów


Ciekawa propozycja. Bardzo ciekawa.

player698 - Pią 17 Lip, 2015

Ma, i to bardzo istotny. W pierwszej rundzie, jeśli grający Lannisterami jest nieostrożny, może stracić bardzo łatwo stolicę (Loras + Mace combo). Co prawda, Tyrell się wystrzela na początku, ale mieć 3 zamki z możliwością mobilki +2 na początku, jeśli padnie mobilka...
ZMar - Pią 17 Lip, 2015

player698 napisał/a:
Ma, i to bardzo istotny. W pierwszej rundzie, jeśli grający Lannisterami jest nieostrożny, może stracić bardzo łatwo stolicę (Loras + Mace combo). Co prawda, Tyrell się wystrzela na początku, ale mieć 3 zamki z możliwością mobilki +2 na początku, jeśli padnie mobilka...


Lannister musiałby zacząć od zajęcia Searoad Marches, a taki manewr zrobić mogą tylko i wyłącznie początkujący gracze, nikt, kto nieco pograł tak nie rozpocznie Lannisterem.

Dredzilla - Pią 17 Lip, 2015

player698 napisał/a:
Ma, i to bardzo istotny. W pierwszej rundzie, jeśli grający Lannisterami jest nieostrożny, może stracić bardzo łatwo stolicę (Loras + Mace combo). Co prawda, Tyrell się wystrzela na początku, ale mieć 3 zamki z możliwością mobilki +2 na początku, jeśli padnie mobilka...

Wiesz jeśli Martell będzie nieostrożny to też straci Starfall i Yronwood. Tak się składa że i Lanni i Martell mają kontrę na Lorasa więc da sie życ :)

player698 - Pią 17 Lip, 2015

Cytat:
Tak się składa że i Lanni i Martell mają kontrę na Lorasa więc da sie życ :)


Góra i Czerwona Żmija... jejku, zapachniało multi-kulti i genderyzmem... :D

ZMar - Pią 17 Lip, 2015

player698 napisał/a:
Cytat:
Tak się składa że i Lanni i Martell mają kontrę na Lorasa więc da sie życ :)


Góra i Czerwona Żmija... jejku, zapachniało multi-kulti i genderyzmem... :D


Chodziło o Arianne i Tyriona.

player698 - Pią 17 Lip, 2015

Spokojnie, wiem o tym :P
Leśnik - Sob 18 Lip, 2015

Jeśli Lannister ruszy się na SM i przegra z Lorasem nie zagrywając Tyriona to oznacza, że GJ w normalnej konfiguracji (mając miecz) rozsmarowałby go w 2-3 tury.

Ja jestem ciekaw takiej zamiany, niby nic rewolucyjnego a może wiele poprawić na lini GJ-Lani oraz wspomóc Tyrella przy braku Starcia/Mobilki.

player698 - Sob 18 Lip, 2015

Można by było zagrać z zamianą miejsc na torach w tym PBFie, co mam go zamiar prowadzić. Sprawdzilibyśmy, jak by to wyglądało :D
Dredzilla - Sob 18 Lip, 2015

To ja chętnie spróbuję zagrać nawet lannim :-D
player698 - Sob 18 Lip, 2015

Ok, skoro tak, to odpalam PBF-a nr 99 (ciekawe, kto będzie prowadzić jubileuszowego - warto by było, aby na 100 był skład, który zawiera tylko i wyłącznie zwycięzców :D )
Germanus - Sob 18 Lip, 2015

jak nico ponad rok temu tu się zjawiłem to był pbf 26. Jak szybko ruszyły pbf'y w tym czasie
Leśnik - Sob 18 Lip, 2015

Cytat:
Dołączył: 05 Cze 2011


Nieco ponad rok? :wink:

Ja jestem od 13 mc i wtedy ruszył 67. Czyli 30 na rok, całkiem ładnie. :smile:

Germanus - Sob 18 Lip, 2015

w grę od tron gram na forum od pbf 26. Na forum jestem od 2011 ze względu na fakt, iż byłem organizatorem turniejów WHI :)
guzu - Pon 27 Lip, 2015

wkrótce

http://schminky.github.io/Five-Kings-and-a-Prince/

Dredzilla - Pon 27 Lip, 2015

Fajna ta mapa Guzu, szkoda że pozbyli się tridentu. Tylko nie wiem o co chodzi z tą Góra w dolinie zaznaczona jak obszar
Germanus - Pon 27 Lip, 2015

Góra Przeznaczenia. Jak Frodo wrzuci tam Pierścień to wygrałeś :cool:
ZMar - Pon 27 Lip, 2015

Germanus napisał/a:
Góra Przeznaczenia. Jak Frodo wrzuci tam Pierścień to wygrałeś :cool:


Albo przegrałeś, zależy czy robiłeś za dobrego czy złego.

guzu - Pon 03 Sie, 2015


Germanus - Pon 03 Sie, 2015

to jest ciekawe :)
Dredzilla - Pon 03 Sie, 2015

Idealna mapa na pbf 200 :-D
guzu - Wto 04 Sie, 2015

Houses complete with House Cards.... So far. (Home location)

Westeros
--------

Stark: Winterfell
Greyjoy: Pyke
Lannister: Lannisport
Baratheon: Storm's End
Tyrell: Highgarden
Martell: Sunspear
Arryn: The Eyrie
Tully: Riverrun


Essos
-----
Dany Targaryen: Meereen
Aegon Targaryen: Pentos


In the process:
Dothraki Horde: Vaes Dothrak
Windblown Mercenaries: Volantis
Qarth City-States: Qarth
Free Cities of Eastern Essos: Bravvos

Dothraki Horde (I have added an additional "1 value card to each house)

4- Khal Jhaqo- Two swords.

3- Mago- If your supply track level is greater than your opponent, all opposing knights involved in the battle are immediately killed.

2- Khal Moro- One sword.

2- Khal Pono- One sword.

1- Khal Jommo- One fort.

1- Khal Zekko- If you win this battle, your opposing opponent(s) may not use raid orders during the next round.

1- Khal Motho- Khal Jhaqo is in your discard pile, this card gains +1 strength and two icons of your choice. (Sword(s) and/or fortification(s)

0- Dosh Khaleen- This card gains +1 strength for each "Khal" in your discard pile.

Dredzilla - Wto 04 Sie, 2015

Z tego Mago lepszy killer niż z Góry :-D
guzu - Sro 05 Sie, 2015

Qarth
------
4- Xaro Xhaon Daxos- If your opponent has support, there house card printed strength is reduced to 0.

3- Pyat Pree- Two swords.

2- Sorrowful Men Assassin- If your opponents house card printed combat strength is equal to or less than this card, it's combat strength is reduced to 0.

2- Tourmaline Brotherhood Agent- Two fortification icons.

1- Mathos Mallawaran- One fortification icon.

1- Wendello Qar Deeth- One fortification icon.

1- Egon Emeros- Pay X power tokens to reduce your opponents house card combat strength by X, to a minimum of 0.

0- Quaithe of the Shadow- Immediately choose one of your opponents discarded house cards and copy the ability or icons of that card.

The Free Cities
---------------

4- Edric Storm- One sword icon.

3- Ferrego Antayron- Supporting Bravvosi ships have +2 strength, instead of +1, during this battle.

2- Syrio Forel- Two sword icons.

2- Tycho Nestoris- If you lose this combat, your opponent must discard power tokens equal to the difference between your combat strengths.

1- Illyrio Mopatis- This card gains either sword icons or fortification icons equal to the amount of stars printed next to your position on the King's Court.

1- Ternesio Terys- One fortification icon.

1- Arya Stark- One fortification icon.

0- Jaqun H'ghar- Choose one of your house cards from your discard pile and copy the combat strength, abilities and icons.

Windblown Mercenaries
----------------------

4- The Tattered Prince- If you are lower than your opponent on the Iron Throne track, this card gains two sword icons.

3- Caggo Corpsekiller- Three sword icons.

2- Denzo D'hon- One fortification icon.

2- Baqq of Myr- If you win this battle, choose one of the Westeros phase decks and select a card and place it on the top of the deck. Reshuffle the remaining cards.

1- Greenguts- One fortification icon.

1- Dornish Gerrold- One sword icon.

1- Frog- This card gains +2 strength and a fortification icon if you are defending a castle or stronghold.

0- Pretty Meris- If you lose this battle, you may discard one of your opponents in-hand house cards and also return one of your house cards from the discard pile, if able.

guzu - Pią 07 Sie, 2015

łysy napisał/a:
Cześć Wszystkim

Mam taki pomysł na zmodyfikowanie zasad gry, które wprost zabraniają przekazywania innym graczom znaczników władzy. Otóż zeby urozmaicić rozgrywkę w więcej zakulisowego knucia, zdrad i innych sztyletów w plecy wpadłem na pomysł, aby takie przekupstwo było możliwe w fazie planowania i wydawania rozkazów. Oczywiście nie bez ograniczeń.

W przypadku, gdy gracz kierujący innym rodem nie chce z nami współpracować przy pomocy umowy ustnej możemy mu dać łapówkę. Maksymalna kwota łapówki to 1 żeton władzy, zeby nie było sytuacji ze ktoś komuś daje wszystkie swoje żetony, żeby tylko inna osoba nie wygrała itp zagrania niszczące rozgrywkę.

Czyli przykładowo:
Lannister płaci 1 zeton Tyrellowi za rozkaz wsparcia na określonym przez lannistera polu.

I tu się zaczyna zabawa, bo Tyrell, może przyjać łapówkę i albo zrobic to za co mu załacił Lannister, albo rzucić sobie np. rozkaz umocnienia władzy i to olać. Oczywiście może to też robic bez modyfikacji reguł o te łapówki, ale o ile bardziej boli zainwestowanie w coś "kasy" i zostanie wyrolowanym niż po prostu umowa słowna, poza tym umowa poparta jakąś zapłatą jednak zazwyczaj jest bardziej wiażąca.

No i druga zasada której zabrania wprost instrukcja, a mianowicie transport morski statkiem innego gracza. W połączeniu z pierwszą zasadą o łapówkach taki transport byłby możliwy tylko przy uiszczeniu łapówki. I tutaj są dwie opcje:
albo dopuszczalne jest użycie tylko 1 statku za łapówkę=1 żeton
albo za każdy użyty statek innego gracza do transportu wojsk płacimy 1 żeton

Wszelkie łapówki za lepsze pozycje na torach wpływów odpadają, bo wzmacniały by tylko osobe siedzącą na tronie dając jej więcej władzy.

Pragnę zaznaczyć, że te zmiany dodają tylko grze kolorytu od strony fabularnej są całkowicie zgodne z tłem jakim jest książkowy pierwowzór gry.

Zapraszam do dyskusji i może dzielenia się waszymi pomysłami i opiniami w tej dziedzinie rozgrywki, bo nigdzie nie znalazłem podobnego tematu.

o Wy na taką modyfikację?

player698 - Pią 07 Sie, 2015

Jestem jak najbardziej za, ponadto uważam na przykładzie #99 (marny to przykład...), że zamiana na mieczu między Tyrellem a Greyjoyem przyniosła różnicę. Mógłbym swoją następną grę poprowadzić przy takich ustawieniach.
Leśnik - Pią 07 Sie, 2015

Na łapówki gramy 60-70% gier. Oczywiście z możliwością zabrania kasy i wyrolowania kogoś. Nie blokujemy przekupowania przy remisach ale tego i tak nikt nie robi, bo się nie opłaca, podczas licytacji nikt nie będzie dopasał innego gracza. W grze live gdzie ludzie się znają jest to fajny smaczek jak się strony licytują kto ile da za wsparcie czy palenie i wcale nie wypacza rozgrywki jesli gracze są rozsądni, jednak na forum, które się opiera na pw to zbędna strata czasu, wiele musi być ujawniane przez obu graczy, strasznie to wydłuży grę a nie wniesie porównywalnych emocji.

Transport wodny nie testowaliśmy ale on też powinien mieć dwa końce i transportujący za opłatą czy przysługą jednostki innego rodu możesz je zamordować na wodzie lub spowodować zatopienie czyli jednostki i 1 statek giną.

guzu - Sro 08 Cze, 2016

https://www.facebook.com/...463883920598994

Znacie?

player698 - Sro 08 Cze, 2016

W komentarzach: "Gra nie ma szans na wydanie". Na tym chyba można zakończyć dyskusję, bo twórcy gry nie dadzą zabić własnego dziecka. Pliki chwilę pobędą w przestrzeni internetowej i zostaną usunięte.
Dredzilla - Czw 09 Cze, 2016

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1643954755925242&id=1463831123937607

Łapać póki w sieci ;-)

loonger87 - Pią 10 Cze, 2016

wie ktos moze jak wygalda poczatkow ustawienie na torach i moze mial ktos juz okazje przetestowac to?:D
guzu - Pią 10 Cze, 2016

loonger87 napisał/a:
wie ktos moze jak wygalda poczatkow ustawienie na torach i moze mial ktos juz okazje przetestowac to?:D


ustawienie na torach jest na zasłonkach w pliku z kartami rodów

loonger87 - Pią 10 Cze, 2016

Aaa:-D na to nie wpadłem żeby tam zobaczyć:-D nigdy inteligencja nie grzeszylem ;-) dzięki!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group