|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Gra o Tron - arrynowie mapa na 7 graczy
kuba929 - Wto 29 Gru, 2015 Temat postu: arrynowie mapa na 7 graczy Posiadam grę o tron edycji 2. Poprosiłbym o szablon który po wydrukowaniu mógłbym umieścić na podstawowej mapie po którym mógłbym grać w 7 osób. Najlepiej ten z tematu http://www.forum.galakta....d3355d4b49d9836 3
Gog - Sro 30 Gru, 2015
gówno jakich mało,mam to druknietę, ale wolałbym się turlać nago kilometr po szkle rozitym niż w to zagrać
kuba929 - Sro 30 Gru, 2015
to jakie rozszerzenie proponujesz jak chcemy zagrać z kolegami na 7 graczy ?
guzu - Sro 30 Gru, 2015
kuba929 - Pią 01 Sty, 2016
mam jeszcze pytanie do tego w jakim programie układacie siły na mapie itp ???
guzu - Sob 02 Sty, 2016
w gimpie, obecnie są edytowalne dla każdego mapy w przeglądarce
Gog - Sob 02 Sty, 2016
kuba929 napisał/a: | mam jeszcze pytanie do tego w jakim programie układacie siły na mapie itp ??? |
najlepiej nie zapraszać 7 osoby, albo zagrać w inną grę np cytadele
Nowakl1993 - Nie 10 Sty, 2016
Dlaczego kolega powyzej uwaza za tak tragiczy ten dodatek? Chodzi o to, ze arrynowie Mają na moj rzut oka b uprzywilejowana pozycje?
player698 - Nie 10 Sty, 2016
Myślę, że Gog wyjątkowo zgodzi się ze mną:
a) Starkowie mają bardzo słabą pozycję
b) naturalnymi wrogami stają się Arryn ze Starkiem
c) nie ma miejsca dla Arrynów w GoT, po prostu
d) chaos na wodach wschodnich - Starkowie, Baratheonowie i Arrynowie biją się o Narrow Sea
e) Greyjoy'owie praktycznie mają zamek za darmo (Twins)
no i w końcu f) gra staje się zdebalansowana i w ogólnym rozrachunku jakiekolwiek rozsądne próby grania Starkami, Arrynami, Lannisterami, a także Baratheonami kończą się porażką w tym wariancie (można próbować, ale generalnie na kilka gier, które grałem, zawsze najlepiej wychodziły na nim rody południowe oraz Greyjoy).
Gog - Nie 10 Sty, 2016
player698 napisał/a: | Myślę, że Gog wyjątkowo zgodzi się ze mną:
a) Starkowie mają bardzo słabą pozycję
b) naturalnymi wrogami stają się Arryn ze Starkiem
c) nie ma miejsca dla Arrynów w GoT, po prostu
d) chaos na wodach wschodnich - Starkowie, Baratheonowie i Arrynowie biją się o Narrow Sea
e) Greyjoy'owie praktycznie mają zamek za darmo (Twins)
no i w końcu f) gra staje się zdebalansowana i w ogólnym rozrachunku jakiekolwiek rozsądne próby grania Starkami, Arrynami, Lannisterami, a także Baratheonami kończą się porażką w tym wariancie (można próbować, ale generalnie na kilka gier, które grałem, zawsze najlepiej wychodziły na nim rody południowe oraz Greyjoy). |
Dziękuję za player, pięknie ujęte, nic dodać nic ująć
Nowakl1993 - Wto 12 Sty, 2016
W sumie po przemysleniu argumenty wydaja sie trafne, chociaz darmowe blizniaki dla greyjoya nie do konca mi sie widza. A czy Bez rzeczonych Arrynow to nie greyjoy ma lekko przekichane?
player698 - Wto 12 Sty, 2016
Nowakl1993 napisał/a: | W sumie po przemysleniu argumenty wydaja sie trafne, chociaz darmowe blizniaki dla greyjoya nie do konca mi sie widza. A czy Bez rzeczonych Arrynow to nie greyjoy ma lekko przekichane? |
W wypadku grania na tej mapie Greyjoy po dwóch kolejkach ma 6 zamków, jak umie grać i myśli. Wystarczą dwie mobilki - wtedy Starkowie, Lannisterowie i Arrynowie razem wzięci niewiele są w stanie zrobić (sam wiesz, że 3 statki na Ironman's Bay z ciągłym wsparciem potrafią zrobić ogromną różnicę, przez co często okolica od Flint's Finger do Riverrun jest przez długi czas nie do ruszenia).
Balerion - Wto 12 Sty, 2016
Po pierwsze nie zniechęcałbym się do gry z Arrynami.
Zagrałem kilka razy z Arrynami jako 7 ród. Mapka nieco inna niż ta powyżej, karty rodu też inne. Muszę powiedzieć, że gra się dobrze, nie ma jakiegoś wielkiego naruszenia balansu, Greyjoy'owie nie maja wcale łatwiej, Bliźniaki nie są za darmo. A wszystko oczywiście zależy kto i jak gra. Greyjoy'owie nie są sami na mapie. Arrynowie nie są skazani na Starków( w mniejszym stopniu niż Grey z Lannisterem) w wersji w którą gram równie dobrze mogą wybrać się na Baratheonów.
Oczywiście nikogo nie namawiam, po co mi to?;) jak ktoś woli się "turlać nago kilometr po szkle rozitym" to nie będę go powstrzymywał:))
Balerion - Wto 12 Sty, 2016
player698 napisał/a: | Nowakl1993 napisał/a: | W sumie po przemysleniu argumenty wydaja sie trafne, chociaz darmowe blizniaki dla greyjoya nie do konca mi sie widza. A czy Bez rzeczonych Arrynow to nie greyjoy ma lekko przekichane? |
W wypadku grania na tej mapie Greyjoy po dwóch kolejkach ma 6 zamków, jak umie grać i myśli. Wystarczą dwie mobilki - wtedy Starkowie, Lannisterowie i Arrynowie razem wzięci niewiele są w stanie zrobić (sam wiesz, że 3 statki na Ironman's Bay z ciągłym wsparciem potrafią zrobić ogromną różnicę, przez co często okolica od Flint's Finger do Riverrun jest przez długi czas nie do ruszenia). |
jeśli będą 2 mobilki, jeśli dobrze gra, jeśli inni nic nie widza i nie reagują - tak wtedy mogę się zgodzić
Gog - Wto 12 Sty, 2016
Balerion napisał/a: | Po pierwsze nie zniechęcałbym się do gry z Arrynami.
Zagrałem kilka razy z Arrynami jako 7 ród. Mapka nieco inna niż ta powyżej, karty rodu też inne. Muszę powiedzieć, że gra się dobrze, nie ma jakiegoś wielkiego naruszenia balansu, Greyjoy'owie nie maja wcale łatwiej, Bliźniaki nie są za darmo. A wszystko oczywiście zależy kto i jak gra. Greyjoy'owie nie są sami na mapie. Arrynowie nie są skazani na Starków( w mniejszym stopniu niż Grey z Lannisterem) w wersji w którą gram równie dobrze mogą wybrać się na Baratheonów.
Oczywiście nikogo nie namawiam, po co mi to?;) jak ktoś woli się "turlać nago kilometr po szkle rozitym" to nie będę go powstrzymywał:)) | na innej mapie z innymi kartami gra się spoko, no kuźwa komentarz roku nie ma co to moze wklej ? rozrysuj? opisz?
player698 - Sro 13 Sty, 2016
Balerion napisał/a: | Po pierwsze nie zniechęcałbym się do gry z Arrynami.
Zagrałem kilka razy z Arrynami jako 7 ród. Mapka nieco inna niż ta powyżej, karty rodu też inne. Muszę powiedzieć, że gra się dobrze, nie ma jakiegoś wielkiego naruszenia balansu, Greyjoy'owie nie maja wcale łatwiej, Bliźniaki nie są za darmo. A wszystko oczywiście zależy kto i jak gra. Greyjoy'owie nie są sami na mapie. Arrynowie nie są skazani na Starków( w mniejszym stopniu niż Grey z Lannisterem) w wersji w którą gram równie dobrze mogą wybrać się na Baratheonów.
Oczywiście nikogo nie namawiam, po co mi to?;) jak ktoś woli się "turlać nago kilometr po szkle rozitym" to nie będę go powstrzymywał:)) |
Rozpisując pozostałe możliwe warianty początku gry:
1. Arryn wchodzi w konflikt z Baratheonem.
a) Stark ma sojusz z Arrynem - Stark daje wsparcie, Arryn gra +2 obroną na Narrow Sea + wsparcie z własnego morza. Efekt oczywisty - Baratheon jest niegrywalny (trwa impas na linii Arryn - Baratheon, więc wcześniej czy później Martell lub dobrze rozwinięty Lannister to wykorzysta)
b) Stark jest neutralny - Baratheon wbija się na Narrow Sea, jednocześnie chroniąc Smoczą przed głównym kierunkiem ekspansji. Ataki na Shipbreaker Bay ze strony Martella nie przynoszą większego sensu (wsparcie +1 z Blackwater Bay), także jego ekspansja zatrzymuje się na Kingswood. W międzyczasie Baratheon - czy to do spółki z Greyjoy'em, czy sam - rozmontowuje rozpaczliwą obronę Arryna.
c) Stark ma sojusz z Baratheonem - muszę się rozpisywać?
2. Arryn wchodzi w konflikt z Greyjoy'em.
a) Stark ma sojusz z Arrynem - Stark zajmuje Palec Flinta i Greywater Watch. Arrynowi udaje się zająć The Twins, w międzyczasie Lannister zajmie Riverrun. Efekt tych działań jest taki, że wcześniej czy później Stark dogada się z Baratheonem (wariant 1c), lub Arryn/Stark dogada się z Greyjoy'em (Greyjoy odzyskuje to, co jego, zaś Arryn i Stark wchodzą w konflikt...)
b) Stark jest neutralny - dowódcy Greyjoy'ów są chyba najsilniejsi w całej grze, na dodatek mają Ostrze i pierwsi dochodzą do Twinsów. Arrynowie nie są słabi, ale ich dowódcy są głównie defensywni i Twinsów nie odzyskają. Greyjoy ma 4 zamki z widokiem na piąty (Riverrun), lub dogaduje się z Baratheonem, razem rozmontowują Arryna (wariant 1b), lub dostaje mobilkę (dodatkowe Starcie królów wzmacnia Greyjoy'a, który może zbierać pieniążki w Pyke - 3 na turę - i osłabia Arryna, który zajęty ogarnianiem okolicznych włości w pierwszej kolejce nic nie zbierze, w drugiej zbierze max 2 koronki - itd.)
c) Stark ma sojusz z Greyjoy'em - muszę się rozpisywać?
Do wariantu dodajmy sojusz Lannistera z Arrynem (wtedy w zależności od Starka: albo Arryn jest niegrywalny - bowiem Stark i Baratheon wspierają Greyjoy'a, albo niegrywalny jest Greyjoy, bowiem Stark jest chwilowo dogadany z Greyjoy'em i Arrynem, Greyjoy zajmuje Riverrun i staje się zbyt potężny, Greyjoy jest atakowany z tego powodu z trzech stron, zaś później po nim pozostają blisko siebie Stark, Arryn i Lannister. Dwa z tych rodów walczą bezpośrednio o zwycięstwo (będą miały 4-5 zamków), trzeci odchodzi z kwitkiem.) Lannister na początku gry nie ma bezpośredniego dostępu do Arryna, jak i Arryn do Lannistera, więc nie biorę pod uwagę wariantu konfliktu Lannistera z Arrynem.
Dodatkowo, w wariantach 1a i 1c Lannister jest niegrywalny (ze względu na kierunki ekspansji: 1a - Baratheon jest zmuszony ekspandować na zachód, czyli na Lannistera - istnieje przy tym wysokie prawdopodobieństwo, że jest dogadany z Greyjoy'em); 1c - Greyjoy (efekty oczywiste, znane Tobie pewnie nawet z podstawki - po prostu Lannister, zamiast skupić się na grze, jest zmuszony odpierać ataki Greyjoy'a, jeden nieopatrzny ruch i całość burzy się jak domek z kart).
Większość scenariuszy więc prowadzi do powyższych:
1. konfliktu ze Starkiem, do którego dochodzi wcześniej lub później
2. niegrywalności jednego z rodów (najczęściej Lannistera lub Arryna).
Balerion - Sro 13 Sty, 2016
Gog napisał/a: | Balerion napisał/a: | Po pierwsze nie zniechęcałbym się do gry z Arrynami.
Zagrałem kilka razy z Arrynami jako 7 ród. Mapka nieco inna niż ta powyżej, karty rodu też inne. Muszę powiedzieć, że gra się dobrze, nie ma jakiegoś wielkiego naruszenia balansu, Greyjoy'owie nie maja wcale łatwiej, Bliźniaki nie są za darmo. A wszystko oczywiście zależy kto i jak gra. Greyjoy'owie nie są sami na mapie. Arrynowie nie są skazani na Starków( w mniejszym stopniu niż Grey z Lannisterem) w wersji w którą gram równie dobrze mogą wybrać się na Baratheonów.
Oczywiście nikogo nie namawiam, po co mi to?;) jak ktoś woli się "turlać nago kilometr po szkle rozitym" to nie będę go powstrzymywał:)) | na innej mapie z innymi kartami gra się spoko, no kuźwa komentarz roku nie ma co to moze wklej ? rozrysuj? opisz? |
oddychaj!
Nawet ta wersja może być grywalna - zależy kto i jak gra. I nawet nie chodzi o to czy gra dobrze czy źle - nie da się matematycznie rozpisać gry jak w poście powyżej, jest więcej zmiennych, gracze popełniają błędy, zwłaszcza w grze na żywo(a tylko o takiej mówię) Grałem pewnie ze 100 razy i właściwie każda gra była inna - i to powoduję, że się nie nudzi.
A odpowiadając na pytanie o wersję to punktem wyjścia było to: https://www.youtube.com/w...CXE&app=desktop
Zostało po paru testach zmodyfikowane(nie mam teraz mapki w plik) ale Orle gniazdo zostało odsunięte od morza, most do harrenhal. Karty rodu to mix tych z uczty i nowych, generalnie bez nacisku na żw, mocne ale raczej defensywne, mało mieczy.
player698 - Sro 13 Sty, 2016
To też robi różnicę, bowiem skomentowałem oryginalny dodatek, nie zaś fanowski. Dodatek fanowski rzeczywiście jest bardziej zbalansowany, przynajmniej z tego, co widzę (nie grałem na fanowskim, więc nie wypowiadam się).
Co do mojej rozpiski: nie uwzględniałem błędów z prostej przyczyny - gracze popełniając błędy sami sobie szkodzą i sami powodują, że gra staje się dla nich utrudniona. Stark popełni błąd? Żaden problem, Arryn i Greyjoy to wykorzystają. Błąd popełni Arryn? Bądź pewny, że Baratheon i Stark pod płaszczykiem niesienia pomocy wykorzystają to. Warianty gry uwzględniają, że gracze są doświadczeni i grają raczej bez błędów, bądź z błędami niewpływającymi na grę do 4-5 tury (bowiem warianty są rozrysowane na początek). Oczywiście, nie można w 100% przewidzieć rozwoju wypadków - każda gra jest inna, ale najczęstsze warianty wyglądają właśnie tak.
Nowakl1993 - Czw 14 Sty, 2016
Ale do dwoch mobilizacji potrzeba albo min 4 pozycji na torze krolewskiego dworu albo wyjecia karty mobilizacji. W obu przypadkach potrzebujemy dobrania odpowiedbich kart westeros, co nie zawsze sie zdarzy.
Chyba ze czegos nie wiem, jestem poczatkujacy
player698 - Czw 14 Sty, 2016
Nowakl1993 napisał/a: | Ale do dwoch mobilizacji potrzeba albo min 4 pozycji na torze krolewskiego dworu albo wyjecia karty mobilizacji. W obu przypadkach potrzebujemy dobrania odpowiedbich kart westeros, co nie zawsze sie zdarzy.
Chyba ze czegos nie wiem, jestem poczatkujacy |
Nikt nie powiedział, że muszą paść, ale przy założeniu, że Baratheon w dwóch pierwszych fazach Westeros wybiera mobilkę, szanse na nią wynoszą odpowiednio 55% i 44%, czyli ok. 20% szans. Nawet bez mobilek Greyjoy ma dużą szansę zdominowania okolicy do trzeciej tury.
Gog - Pią 15 Sty, 2016
Balerion napisał/a: | Gog napisał/a: | Balerion napisał/a: | Po pierwsze nie zniechęcałbym się do gry z Arrynami.
Zagrałem kilka razy z Arrynami jako 7 ród. Mapka nieco inna niż ta powyżej, karty rodu też inne. Muszę powiedzieć, że gra się dobrze, nie ma jakiegoś wielkiego naruszenia balansu, Greyjoy'owie nie maja wcale łatwiej, Bliźniaki nie są za darmo. A wszystko oczywiście zależy kto i jak gra. Greyjoy'owie nie są sami na mapie. Arrynowie nie są skazani na Starków( w mniejszym stopniu niż Grey z Lannisterem) w wersji w którą gram równie dobrze mogą wybrać się na Baratheonów.
Oczywiście nikogo nie namawiam, po co mi to?;) jak ktoś woli się "turlać nago kilometr po szkle rozitym" to nie będę go powstrzymywał:)) | na innej mapie z innymi kartami gra się spoko, no kuźwa komentarz roku nie ma co to moze wklej ? rozrysuj? opisz? |
oddychaj!
Nawet ta wersja może być grywalna - zależy kto i jak gra. I nawet nie chodzi o to czy gra dobrze czy źle - nie da się matematycznie rozpisać gry jak w poście powyżej, jest więcej zmiennych, gracze popełniają błędy, zwłaszcza w grze na żywo(a tylko o takiej mówię) Grałem pewnie ze 100 razy i właściwie każda gra była inna - i to powoduję, że się nie nudzi.
A odpowiadając na pytanie o wersję to punktem wyjścia było to: https://www.youtube.com/w...CXE&app=desktop
Zostało po paru testach zmodyfikowane(nie mam teraz mapki w plik) ale Orle gniazdo zostało odsunięte od morza, most do harrenhal. Karty rodu to mix tych z uczty i nowych, generalnie bez nacisku na żw, mocne ale raczej defensywne, mało mieczy. |
grałes 100 gier w wersję z arrynem? czyli ogólnie rozegrałes z 1000 gier ogólnie ?:d WTF
Balerion - Pią 15 Sty, 2016
grałes 100 gier w wersję z arrynem? czyli ogólnie rozegrałes z 1000 gier ogólnie ?:d WTF[/quote]
A z czego to wywnioskowałeś, 1000 gier!?? Czytaj ze zrozumieniem, będzie łatwiej. Ale wytłumaczę - wypowiedź dotyczyła gier na żywo, losowości, błędów a dotyczy to każdej wersji, nawet gier na forum gdzie jest więcej czasu na przemyślenie decyzji. W różne wersje grałem ok 100, z Arrynami(nie liczę dodatku na 4 gracz) kilka.
Zauważyłem, że zawsze musisz mieć swoje ostatnie słowo i bardzo lubisz się czepiać i.... tu można jeszcze wstawić sporo, ale po co, bywalcy forum wiedzą o czym mówię Nie żeby bardzo mi to przeszkadzało a jak nie przeszkadza innym to zupełnie nie ma o sprawy - taki folklor. Wyjaśniam tylko dlaczego nie odpowiem na następny post, nie chce mi się
Pozdrawiam i miłego pisania postu...
Gog - Pią 15 Sty, 2016
Balerion napisał/a: | grałes 100 gier w wersję z arrynem? czyli ogólnie rozegrałes z 1000 gier ogólnie ?:d WTF |
A z czego to wywnioskowałeś, 1000 gier!?? Czytaj ze zrozumieniem, będzie łatwiej. Ale wytłumaczę - wypowiedź dotyczyła gier na żywo, losowości, błędów a dotyczy to każdej wersji, nawet gier na forum gdzie jest więcej czasu na przemyślenie decyzji. W różne wersje grałem ok 100, z Arrynami(nie liczę dodatku na 4 gracz) kilka.
Zauważyłem, że zawsze musisz mieć swoje ostatnie słowo i bardzo lubisz się czepiać i.... tu można jeszcze wstawić sporo, ale po co, bywalcy forum wiedzą o czym mówię Nie żeby bardzo mi to przeszkadzało a jak nie przeszkadza innym to zupełnie nie ma o sprawy - taki folklor. Wyjaśniam tylko dlaczego nie odpowiem na następny post, nie chce mi się
Pozdrawiam i miłego pisania postu...[/quote]
luz, napisane jest dwuznacznie stąd mój post, w takim razie pardon A co do reszty akurat opisana wersje na 7 doskonale opisał player, więc nic nie muszę pisać, bo nikt nawet się merytorycznie nie odniósł do argumentów. Pozdrawiam
Leśnik - Pią 15 Sty, 2016
Każdy co zagrał choćby 5 gier ale ze zrozumieniem widzi, że zaproponowany i rozpisany wariant dla 7 jest z dupy.
Stwierdzać, że coś zależy od graczy, wydarzeń i pomyłek i jak one się odpowiednio ułożą to będzie wyrównana rozgrywka jest z dupy.
Dopóki kolega Balerion nie pokarze jego wersji mapy dla 7, kart Arrynów i miejsc na torach ta dyskusja jest z zgadnijcie skąd?
player698 - Pią 15 Sty, 2016
Leśnik napisał/a: | Dopóki kolega Balerion nie pokarze jego wersji mapy dla 7, kart Arrynów i miejsc na torach ta dyskusja jest z zgadnijcie skąd? |
Dlatego rozpisywałem warianty na oryginalną wersję
Gog - Pią 15 Sty, 2016
no tak podstawka też zbalansowana jak np grey wpłynie z morza do portu i będzie dawał obronę w porcie to jest szansa na wygranie
|
|