| 
				
					| 
							
								|  | galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
 |  |  X-Wing - Zasady - Promień ściągający [Pytanie]
 
 Biafra - Czw 18 Sie, 2016
 Temat postu: Promień ściągający [Pytanie]
 Czołem
 
 Chciałbym zweryfikować moje postrzeganie tej niezmiernie niebezpiecznej broni dodatkowej.
 Dla dobra dyskusji wstawiamy nasz promień na B-winga i lecimy zniszczyć ostatni Tie kryjący sie w polu asteroid.
 
 Faza walki strzelamy z promienia wypadają dwa hity zaś Tie broni tylko jeden - jednym słowem promień trafia i teraz :
 
 -Promień nie zadaje obrażeń.
 -Do końca tej tury walki Tie ma zieloną kostkę mniej.
 -Atakujący (b-wing) wybiera "manewr" dla Tie beczkę lub dopalacz umieszczając go na asteroidzie.
 -Tie musi wykonać rzut na obrażenia i nie może wykonać ataku w tej turze.
 
 Na koniec fazy walki zdejmujemy token promienia ,Tie znów ma trzy zielone kostki i zlatuje z asteroidy przy wykonaniu swojego manewru.
 
 Czy tak ? Czy jednak nie ?
 
 I gwoli ścisłości czy promień jest legalny tzn. Czy można go wystawiać na turniejach ?
 costi - Czw 18 Sie, 2016
 
 Dokładnie tak jak napisałeś. Dodajmy, że przesunąć mały statek można tylko przy pierwszym trafieniu promieniem - gdyby strzelał do tego samego TIE drugi B-Wing, to jedynym efektem drugiego trafienia jest obniżenie zwrotności o kolejny punkt.
 
 Pytania o legalność nie rozumiem... jest oficjalną kartą? Jest. X-Wing to nie Magic, że jest lista kart zbanowanych
   Biafra - Czw 18 Sie, 2016
 
 Rozumiem.
 
 Oczywiście w następnej turze znów będę mógł tego biednego Tie przestawić.
 
 Dzięki za odpowiedź.
 
 Pytanie o legalność wynika z chęci startu na OMP ,wiesz głupio by było przyjechać z rozpiską która okazała by się nie działać, a wiem ze na jednej z imprez można było kupić już statki z 9 fali.
 costi - Czw 18 Sie, 2016
 
 Tak, można miotać raz na turę co turę
   
 Na OMP będzie wszystko do Weteranów Imperium włącznie.
 Biafra - Pią 19 Sie, 2016
 
 Swoją drogą co z dużymi statkami ?
 costi - Pią 19 Sie, 2016
 
 -1 zwrotności i tyle.
 Biafra - Pią 19 Sie, 2016
 
 Czyli brak kumulacji jak przy jonach.
 
 Jeszcze raz dzięki
 costi - Pią 19 Sie, 2016
 
 Chyba się nie zrozumieliśmy - jak obrzucisz duży statek kilkoma żetonami TB to za każdy dostaje -1 zwrotności, zgodnie z zasadami Tractor Beam. Natomiast efekt przemieszczenia dotyczy tylko małych statków.
 
 http://xwing-miniatures.w...ki/Tractor_Beam
 Biafra - Pią 19 Sie, 2016
 
 Dokładnie tak to zrozumiałem ;]
 costi - Sob 20 Sie, 2016
 
 A to ok
   Biafra - Nie 21 Sie, 2016
 
 A co powiesz na wysłanie tego biednego Tie poza mapę ? Można czy nie.
 costi - Nie 21 Sie, 2016
 
 A jest napisane, że można?
   
 Każesz mu wykonać beczkę albo boosta - oba te manewry mają wpisane ograniczenia: nie można wpaść na inny statek, na przeszkodę ani wylecieć za mapę. Zasady promienia ściągającego czynią wyjątek tylko dla przeszkód, ergo reszta zasad dalej obowiązuje.
 Biafra - Nie 11 Wrz, 2016
 
 Załóżmy ,że dwaj dzielni piloci eskadry glewi w swych gwiezdnych fortecach scigają ostatniego rebelianckiego łobuza.
 
 Po wykonaniu manewrów sytuacja wyglada następująco jeden z pilotów eskadry glewi [nazwijmy go Bob] blokuje drogę rebeliantowi sprawiając ,że ten zderza się z ostatnim wyprodukowanym w Sienar Fleet Systems Tie defenderem. W tym czasie towarzysz broni Boba siada na ogonie archaicznego myśliwca Z-95. Otwiera przepustnice i szyje w kadłub używając swojego promienia ściągającego. Akcja kończy się pomyślnie i Zetka traci jeden punkt zwrotności ,a ponadto zostaje przesunięta nieznacznie  od Boba.
 
 I teraz tak czy skoro Bob nie styka się już z Zetką to może otworzyć do niej ogień ? Czy jednak ta możliwość jest bezpowrotnie utracona przez gwiezdną stłuczkę z tury manewrów ?
 Shantruin - Nie 11 Wrz, 2016
 
 Może. W momencie gdy Bob aktywuje się w fazie walki nie styka się z rebeliantem i inic nie uniemożliwia mu strzelania.
 
 PS. Trafienie z Tractor Beama nie zadaje obrażeń (więc zakładam, że Glewia nr 2 miała tytuł Tie/D)
 Biafra - Pon 12 Wrz, 2016
 
 Pisałem o stracie punktu zwrotności [zielona kostka] ,ale oczywiście śmiało można założyć ,że Bob i jego kumpel posiadają ten tytuł.
 
 Dzięki za rozwiane watpliwości !
 
 |  |