galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Runebound - KOŚCI RUCHU

ttrotyl - Sob 20 Sie, 2011
Temat postu: KOŚCI RUCHU
Mam krótkie pytanie: co w końcu wpływa na zmniejszenie ilości kości ruchu: ilość ran czy ilość żetonów zmęczenia?
Shuwar - Sob 20 Sie, 2011

W idealnych warunkach (bez żadnych żetonów) rzucasz 5 kośćmi.
Jeśli masz na sobie lub sprzymierzeńcu jakiekolwiek żetony ran / zmęczenia (bez względu na ich ilość) rzucasz tylko 4 kośćmi.

ttrotyl - Sob 20 Sie, 2011

I to wszystko? A ja myślałem, że ten system jest bardziej skomplikowany.
Corypheaus - Sro 24 Sie, 2011

Dziwne, a ja myślałem że tylko znaczniki zmęczenia wpływają na ilość kostem. Wielkie dzięki! :wink:
gwizdzius - Sro 24 Sie, 2011

Jest jeszcze jedna rzecz. Jeżeli masz zmęczenie, możesz je odrzucić, jeśli będziesz rzucał jeszcze mniejszą ilością kości.

Czyli:
5 kości - jeśli bez ran i zmęczenia
4 kości - jeśli jest chociaż jedna rana lub zmęczenie
3 kości - jeśli jest zmęczenie (obojętnie w jakiej ilości), a chcesz odrzucić jeden punkt zmęczenia
2 kości - jeśli jest zmęczenie (j.w.), a chcesz odrzucić 2 punkty zmęczenia
1 kość - jeśli jest zmęczenie (j.w.), a chcesz odrzucić 3 punkty zmęczenia
0 kości - jeśli jest zmęczenie, a chcesz odrzucić 4 punkty zmęczenia

Odrzucać można tylko z jednej postaci w trakcie rundy

Mariusz - Sro 24 Sie, 2011

Jeśli chcesz odpoczywać (pozbywac sie żetonów zmęczenia), musisz odłożyć przynajmniej 2 kości ruchu. wtedy za każdą odłożoną kość ruchu odrzucasz 1 zmęcza. czyli jak masz 1 zmęcza na bohaterze to i tak musisz odłożyć min 2 kośći. jak masz 2 zmęcze tez 2 kości, jak masz 3 to 3 kośći itd

pozdrawiam

Mariusz

Shuwar - Sro 24 Sie, 2011

Hmm hmm...
Nie widzę nic na temat tego, że można odrzucać żetony tylko z jednej postaci (zawsze gram inaczej i wydaję mi się to logiczne; odpoczywamy drużyną, a nie ja leżę, wy biegacie :mrgreen: ).
I skąd ten pomysł, że muszę wykorzystać min. 2 kości na odpoczynek (chyba, że uwzględniać stratę 1 kości z racji zmęczenia) ?
Możecie napisać skąd macie te informacje ? Bo w instrukcji nic takiego nie widzę...

gwizdzius - Czw 25 Sie, 2011

str. 4 instrukcji - prawy róg, druga kropka:

"... Każda niewykorzystana koość pozwala usunąć z karty Bohatera lub jego Sprzymierzeńca jeden żeton Zmęczenia ...", więc pewnie masz rację. Można zabrać żetony zmęczenia z dowolnej postaci.

Mariusz - Czw 25 Sie, 2011

Mariusz napisał/a:
Jeśli chcesz odpoczywać (pozbywac sie żetonów zmęczenia), musisz odłożyć przynajmniej 2 kości ruchu. wtedy za każdą odłożoną kość ruchu odrzucasz 1 zmęcza. czyli jak masz 1 zmęcza na bohaterze to i tak musisz odłożyć min 2 kośći. jak masz 2 zmęcze tez 2 kości, jak masz 3 to 3 kośći itd

pozdrawiam

Mariusz


czołem!

ja nie sugerowałem że nie mogą odpoczywać sprzymierzeńcy tylko podawałem przykład odpoczynku. wcześ niej natomiast podałem zasady odpoczynku i co to wogóle jest ponieważ pojawiały się rany w niektórych postach.

...Przed rzutem kośćmi ruchu, gracz może zdecydować siê na
odpoczynek. Aby odpoczywać, gracz rzuca po prostu mniej niż
czteroma kośćmi ruchu. Każda niewykorzystana kość pozwala
usunąć z karty Bohatera lub jego Sprzymierzeñca jeden żeton"

to cyatat z instrukcji. a teraz matematyka :)
mamy pięć kości ruchu, każą rzucać mniej niż czterema, czyli muszę odłożyć conajmniej 2.
chyba że jest błąd w instrukcji. ja w każdym razie gram tak :)

kam - Czw 25 Sie, 2011

jak widac punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :)
Mariusz - Czw 25 Sie, 2011

kam napisał/a:
jak widac punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :)


tzn że można to jakoś inaczej policzyć? :p
instrukcja jasno określa zasady i nie ma tu miejsca na interpretację

kam - Czw 25 Sie, 2011

chodzilo mi tylko o to, ze mnie (oraz pewnie kolege pare postow wyzej) zmylily te "dwie kosci". z mojego punktu widzenia, jak masz pretekst do odpoczynku, to znaczy, ze nie ma juz mowy o pieciu kosciach ;)
Shuwar - Czw 25 Sie, 2011

Dokładnie o to mi chodziło.
Jeśli masz powód do odpoczynku, to już z góry rzucasz max. 4 kośćmi.
Mówienie w tym momencie, że musisz zrezygnować z 2 (czyli odejmowanie od 5) może wprowadzić w błąd :razz:
P.S. To o odpoczynku sprzymierzeńców odnosiło się do wcześniejszego postu. Po prostu nie chce mi się adresować każdego zdania :cool:

Maddas - Czw 25 Sie, 2011

Żeby rzucić 4 kostkami ruchu musimy być albo zmęczeni, albo ranni, albo zmęczeni i do tego ranni.
Z kolei żeby odpocząć musimy rzucić 4 kostkami bo jesteśmy zmęczeni minus tyle kostek ruchu o ile żetonów zmęczenia chcemy się pozbyć.
Czyli:
Nasz bohater ma dwa żetony zmęczenia, chcemy zdjąć z niego jeden żeton to rzucamy trzema kostkami (4 kostki to kara za zmęczenie minus jedna kostka bo jeden żeton chcemy z
niego zdjąć, razem daje to 3 kostki ruchu)

Pozdrawiam Maddas

Shuwar - Czw 25 Sie, 2011

W każdym razie dyskusja wre :mrgreen: i co, że temat mógł się zamknąć już po drugim poście :razz:
Miło widzieć, że Runebound ma wierne grono swoich fanów.
Gdyby to jeszcze przełożyło się na zainteresowanie ze strony wydawcy i więcej (szybciej) dodatków...

mathias999 - Pią 16 Wrz, 2011

a ja zaproponuję nowe podejście do kości ruchu i ich wykorzystywania:

gracz ma możliwość wykorzystania tyle kości ruchu na turę ile wynosi jego życie+wytrzymałość podzielona przez dwa - zaokrąglamy w dół (jednak nadal max 5 kości ruchu)

Przykład:gramy Jaesem magiem bojowym - życie=5 wytrzymałość=4 czyli 9:2= 4,5 po zaokrągleniu w dół 4 - tyle ma do wykorzystania w stanie zdrowym np jako ranny: życie=3 zmęczenie=4 3+4:2=3,5 i w dół 3 kości.

na ilość kości ruchu mają też wpływ sprzymierzeńcy:

np:

znów Jaes: 4 życia+ 5wytrzymałości =9:2 = 4,5
posiada także Padarusa łamacza Runów życie4 wytrzymałość3 =4+3:2 =3,5

razem mają 4,5+3,5= 8 i tą liczbę dzielimy znów na dwa( bo jest ich dwóch) - czyli 4 kości ruchu

za trudne? :twisted:

to jedziemy dalej:

Wspomniany Jaes i Padarus mają możliwość wzbogacenia kompanii o jeszcze jednego sprzymierzeńca, do wyboru mamy np Gryfi Wędrowiec oraz Sir Loren
Gryfi Wędrowiec 3 życia 0 wytrzymałości
Sir Loren 5 życia 0 wytrzymałości

jeśli dokupimy Gryfiego wędrowca to szybkość poruszania sie drużyny nam spadnie, bo:
Jaes 5+4:2 = 4,5
Padarus 4+3:2 = 3,5
Gryfi Wedrowiec = 3+0:2 = 1,5

Cała drużyna = 4,5+3,5+1,5: 3(dzielimy na trzy bo jest ich teraz trzech)9,5:3 =3,15 czyli po zaokrągleniu w dół tylko trzema kośćmi rzucamy i to w stanie zdrowym!
Z Sir Lorenem sytuacja jest nieco lepsza:4,5+3,5+2,5 :3=3,5 czyli 3 ale zostaje zapas na ewentualne zranienia czy zmęczenie zanim zacznie ono wpływać na szybkość ruchu całej drużyny

i jeszcze jedna propozycja: skoro możemy leczyć 1 pkt zmęczenia na trasie kosztem kości ruchu to leczymy również życie kosztem 2 kości ruchu

Ten mod spowalnia nieco grę ale zawsze nawet najbardziej poharatana drużyna może wlec się do miasta po jednym heksie bez rzucania kośćmi :lol:

By jeszcze podhardcorować rozgrywkę, przed rzutem na losowe spotkania, rzucamy dwoma kośćmi ruchu i jeśli na żadnej nie wypadnie symbol terenu na jakim jesteśmy otrzymujemy 1 pkt zmęczenia, który przyznajemy albo bohaterowi albo komuś z jego drużyny

Pozdrawiam :roll:

Arbaal - Pią 16 Wrz, 2011

W Talismanie używam wzoru na zdobywanie nowych żetonów siły. Jest on bardzo prosty.
(X/2)+4 gdzie X to obecny poziom współczynnika. Wynik zaokrąglamy w dół. Sprawdza się bardzo dobrze, nie tak często trzeba go przeliczać.
Oryginalne zasady ruchu są dla mnie jasne i przejrzyste. Mniejsza o logikę, gramy w grę przygodową.
Te wzory do ruchu nie przejdą z prostego powodu:
Cytat:
Ten mod spowalnia nieco grę

Spowolnienie gry to raz. Będzie to denerwować ludzi. W jednej rundzie mają X życia i zmęczenia, w następnej mają Y, jeszcze w następnej mają sprzymierzeńca, w kolejnej drugiego sprzymierzeńca, w kolejnej sprzymierzeniec jest ranny :D Co turę nowe obliczenia, proste obliczenia ale zajmą niepotrzebnie czas.
Mówię, że obliczenia są proste bo jestem przyszłym inżynierem :) ale mam znajomych którzy mogą mieć z nimi problem. Matematycy na pewno będą czerpać przyjemność z Twojego moda, reszta niestety nie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group