galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Talisman: MAGIA I MIECZ - The Highland - Kolejny duży dodatek do TMiMa

Nemomon - Czw 11 Lut, 2010
Temat postu: The Highland - Kolejny duży dodatek do TMiMa
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=1102

*Później wyedytuję co jest znane z artykułu*

Freeasy - Pią 12 Lut, 2010

:) o żesz ... ale zaje..e! No to na gwiazdkę Polska wersja :-)
Nemomon - Pią 12 Lut, 2010

mam sekunde czasu, to zacząłem czytać ten artykuł. I już się wkurwiłem. Gemy wracają <_< Przykładowy:



Inne, to: Szmaragd warty 3MZ wymieniany także na obszarze Bram Miasta; Rubin warty 4 MZ.

Freeasy - Pią 12 Lut, 2010

Ha więc po Górach będzie Miasto a na końcu Las. Kosmicznej Otchłani się nie doczekasz
Nemomon - Pią 12 Lut, 2010

Grunt, że Ty Piratki się doczekałeś ;)
Freeasy - Pią 12 Lut, 2010

Ano masz rację? Tylko po co się zapuszcza w góry? No i nie ma papugi. Bez papugi to raczej nie piratka.

Jest jeszcze jakaś babka z dzidą, chłop, coś co mi przypomina Żywiołaka z Heroes i jakiś Elf, ale Elf już był.

Nemomon - Pią 12 Lut, 2010

Przypuszcza się jeszcze, że będzie Walkiria oraz Góral oraz Leśny Duszek.
Freeasy - Pią 12 Lut, 2010

Leśnego duszka nie zauważyłem w pierwszej chwili. A co to są GEMy? Nie kojarzę ich ze starego MiMa
Nemomon - Pią 12 Lut, 2010

Przykładowy jest powyżej. Występowały one jedynie w Trzeciej Edycji.

Idem spać, Przyjacielu. Dzisiaj dokończymy ;)

Freeasy - Pią 12 Lut, 2010

Poza tym, że może zabraknąć SZ to nie widzę w tym nic strasznego. Dobranoc!
mrsin - Pią 12 Lut, 2010

nie widzę potencjalnych problemów związanych z gemami, zapowiadają się nie najgorzej.
Nowy dodatek z planszą cieszy :) choć po cichu liczyłem na miasto.

INTEROUTLET - Pią 12 Lut, 2010

6 nowych bohaterów :lol:
Nemomon - Pią 12 Lut, 2010

http://www.boardgamegeek.com/

Reklama po prawej stronie pokazuje nam figurki oraz planszę.

Nemomon - Pią 12 Lut, 2010

John uploadował grafikę przodu pudełka. Jest ona tutaj: http://images.boardgamege...s/pic667546.jpg
wookash966 - Pią 12 Lut, 2010

Ze strony FFG:


Arbaal - Pią 12 Lut, 2010

Patrząc na postacie na okładce można wnioskować że dochodzi Pirat(piratka?), Góral, Walkiria, Wampir(to po lewej?), Coś latającego(nie chce zgadywać) i Elf bawiący się magią. Całkiem fajnie że 6 postaci choć zakładałem że będzie 5.
Kufir - Pią 12 Lut, 2010

I znowu nie widzę Barbarzyńcy ... :(
Nemomon - Pią 12 Lut, 2010

Na Talisman Island pojawiła się grafika prezentująca pudełko do Highland Expansion w trójwymiarze. O ile samą rozpixelowaną grafikę frontu przedstawiłem oczko wyżej, o tyle tutaj mamy okazję zapoznać się z bokiem pudełka. Widzimy na nim kogoś z różdżką w łapie oraz ptasim hełmem na czapie. Warto sobie przypomnieć panele boczne dostępnych do tej pory pudełek, w Reaperze był na nim Żniwiarz, w Dungeonie Pan Ciemności, w Frostmarch - Królowa Lodu. Czyli główne postaci danego dodatku....
Freeasy - Sob 13 Lut, 2010

Generalnie żeńskie postaci w Talisman Magia i Miecz mają fajne balony :-) to coś z dziwną fryzurą na głowie faktycznie wygląda jak Wampirzyca. Ha więc będę miał to com chciał w wersji żeńskiej: Piratka, Wampirzyca. No i latającego króla orłów (choć nie wiem czy Król do Orła pasuje). Po polskiemu będzie trzeba wymyślić jakieś bardziej trendy nazewnictwo. Co do postaci na boku pudełka to hmm skoro nie Orzeł to jakeś alternatywne zakończenia. Zgadzam się, że Orzeł będzie mógł przenieść Cię w dowolne miejsce. Jak np Korona Władzy. Liczę że wraz z dodatkiem pokażą się oficjalne wydruki alternatywnych zakończeń dostępnych na FFG. I liczę na to, że Galakta będzie naciskać, żeby tak się stało :-) A może pojawi się coś ala Żniwiarz? Ta postać z różczką? Albo to jakaś wyjątkowa karta przygody? Hmm ale na Polski to rozumiem że nazwa dodatku będzie: Góry?

Co do postaci:
Leśny duszek
Góral (bo ma tarczę, Pastuch by nie miał)
Ondyna (Żywiołak Wody) ewentualnie Wampirzyca
Walkiria
Piratka (szpady i buty z holewami)
Mroczny elf (szpiczaste uszy a zwykły już jest)

8janek8 - Sob 13 Lut, 2010

Freeasy napisał/a:
to coś z dziwną fryzurą na głowie faktycznie wygląda jak Wampirzyca.

A może Banshee: http://pl.wikipedia.org/wiki/Banshee

Freeasy napisał/a:
Liczę że wraz z dodatkiem pokażą się oficjalne wydruki alternatywnych zakończeń dostępnych na FFG. I liczę na to, że Galakta będzie naciskać, żeby tak się stało :-)

Obawiam się, że Galakta nie ma praktycznie żadnego wpływu na zawartość pudełka. Raczej mało prawdopodobne, żeby to co pojawia się online znajdowało się poźniej w pudełku - taka już polityka FFG :(

Freeasy napisał/a:
Hmm ale na Polski to rozumiem że nazwa dodatku będzie: Góry?

Się zobaczy. Tutaj jest ta swoboda, że nie było wcześniej polskiego tłumaczenia tej krainy. Ale dużo opocji do wyboru nie ma :)

Piotr - Sob 13 Lut, 2010

Skoro Sprite to Skrzat (bo Leśny Duszek chyba nie bardzo pasuje do wyglądu i tłumaczenia, poza tym to nie duch tylko Poszukiwacz - postać jak najbardziej materialna) to ciekawe jak teraz bedzie się nazywał Leperchaun?
Kufir - Sob 13 Lut, 2010

Ta mała istotka ze skrzydełkami to bardziej przypomina Wietrzniaka niż Leśnego Duszka.
Nemomon - Sob 13 Lut, 2010

Sprite będzie Dzwoneczkiem ;)
Kufir - Sob 13 Lut, 2010

A czym jest ten dzwoneczek w fantastyce ?
Nemomon - Sob 13 Lut, 2010

Takie małe coś, co lata obok Piotrusia Pana ;)
Kufir - Sob 13 Lut, 2010

Mam nadzieję, że żartujesz z tym Dzwoneczkiem.
Arbaal - Sob 13 Lut, 2010

Co do tego Dzwoneczka to tak średnio mi się podoba ta postać, wolał bym jakieś barbarzyńce, wikinga czy też demona.
Jeśli chodzi o tą kobitkę po lewej to na 99% jest to wampir. Na jednym dużym skanie pudełka łatwo zauważyć kły. Dodatkowo ma dość jasną skórę i takie tam.
Najbardziej chyba cieszy mnie walkiria. Liczę tylko na to że umiejętności tej postaci nie będą ani zbyt słabe ani tak mocne żeby wypaczać rozgrywkę.
Dzisiaj o 15 znowu rozkładam plansze na stole :P

kowal85 - Sob 13 Lut, 2010

Freeasy napisał/a:
Co do postaci na boku pudełka to hmm skoro nie Orzeł to jakeś alternatywne zakończenia. )


Cod do 'orzeua' to chyba raczej jest "Rok", taki nieco większy 'orzeu' :D

na dowód pirnt screen z HoMM2 :)


Freeasy - Sob 13 Lut, 2010

HoMM to dla mnie trójka była najlepsza (off top).

Ja tam wolę Wampirzycę. Zamiast Skrzydlatego czegość wolałbym też Barbarzyńcę a jeszcze bardziej Centaura. Jednak mimo wszystko postaci i sam dodatek zapowiadają się najbardziej ciekawie. W kolejnym (stawiam na odpowiednik Smoków) nieplanszowym pewnie znów powstanie jakaś postać z planszy. Byłbym za Czarnym Rycerzem.

Sewhoe - Sob 13 Lut, 2010

Na okładce to nie jest Sprite, lecz Pragnienie :D
Kufir - Sob 13 Lut, 2010

Cytat:
Cod do 'orzeua' to chyba raczej jest "Rok", taki nieco większy 'orzeu' Very Happy



Oczywiście że to Rok, tak samo jak na okładce nie jest żaden DZWONECZEK tylko często występujący w fantastyce W I E T R Z N I A K!!!


Jeśli zostanie on przetłumaczony jako DZWONECZEK, zastrzelę tłumacza osobiście. Królowe Loda przeżyłem tego bym nie przeżył.

mrsin - Pon 15 Lut, 2010

Faktycznie postać przypomina nieco Dzwoneczka, pewnie zrobią z niej jakiegoś Leśnego Duszka bądź coś w ten deseń.
Sikorales - Pon 15 Lut, 2010

Góral,wampirzyca,walkiria, jakaś odmiana elfa, piratka i rusałka ja myśle ze takie postacie bedą...
Niech juz dadzą następna odsłone:)

Nemomon - Pon 15 Lut, 2010

No, będę forsował tego Wietrzniaka najpewniej, leżeli nie będzie sensowniejszej opcji. Z Earthdawnem różnie moje koleje losu się toczyły, ale myślę, że nie będzie mi to przeszkadzać forsować Wietrzniaka.
yojin - Pon 15 Lut, 2010

Wietrzniak, to jakis grzyb ?
Jak taka bym na karcie postaci zobaczył to bym chyba sie ze smiechu rozłożył
Byl juz w MiM Leśny duszek i chyba on najbardziej pasuje do postaci :)

Sir Joker - Pon 15 Lut, 2010

Fakt, ja juz chyba Dzwoneczka bym wolal od Wietrzniaka ;)
tomjedi - Pon 15 Lut, 2010

Też myślę, że ten Wietrzniak to kiepski pomysł...brzmi jak ktoś kto ma problemy ze wzdęciami :wink:
Kufir - Pon 15 Lut, 2010

Sir Joker napisał/a:
Fakt, ja juz chyba Dzwoneczka bym wolal od Wietrzniaka ;)


Wietrzniak to istota występująca w szeroko pojętej fantastyce.
A Dzwoneczka macie tylko w Piotrusiu Panie.

Nemomon - Pon 15 Lut, 2010

A i tak Dzwoneczek jest szerzej znany ;)
Sir Joker - Pon 15 Lut, 2010

Nie przecze ze jest znany ale ja sie pierwszy raz spotkalem z taka nazwa.
Sxk - Pon 15 Lut, 2010

Co do "Dzwoneczka" to jest to imię, imię małej latającej wróżki z bajki o Piotrusiu Panie. Toteż przede wszystki dlatego nie będzie "Dzwoneczek", bohaterowie w Talismanie to klasy postaci np. Wojownik, Krasnolud.
Czyli jeżeli, to coś latające byłoby "Dzwoneczkiem", to Wojownik - byłby Aragornem, krasnolud - Gotrekiem, a wampir - Draculą - to tak dla Kufira, by się nie przejmował :D

Nemomon - Pon 15 Lut, 2010

Autor grafiki z przodu pudełka - Ralph Horsley - przedstawił swoją grafikę oraz concept art na swoim blogu - http://ralphhorsley.blogs...-highlands.html Możecie również odwiedzić jego stronę na Deviant Art: http://ralphhorsley.devia...lands-154213360
q_ral - Pon 15 Lut, 2010

Ciężka sprawa z tymi postaciami. Ja bym zaproponował tłumaczenie:

Chochlik (chyba, że to papuga piratki)
Karmazynowa Furiatka (współczuję tłumaczowi żeńskich odmian)
Wampirzyca (bez cienia zwątpienia)
Góral (Szkocki)
Walkiria (Choć wolałbym Barbariankę :)
Wysoki Elf (Altmer)

Poddaję się :P

Freeasy - Pon 15 Lut, 2010

Hmm

Chochlik i Wietrzniak są ok. Dzwoneczka nie przeżyję. Ale zgodzę się z Kufirem że to Wietrzniak jest

Nemomon - Pią 19 Lut, 2010

Looknijcie sobie na baner FFG, jest tam reklamówka:

http://www.fantasyflightgames.com/index.asp

Przedstawia nam ona wściekłego ptaka z okładki, który się nazywa Dreadwing:



Jest Przyjacielem, a jego efekt powoduje, że możemy rzucać 2 kośćmi za ruch i sumować wynik, jeżeli jednak wyrzucimy dublet, to możemy się teleportować do dowolnego miejsca w tej Krainie.

Warto zwrócić uwagę na "zdobnienia" tej karty, do tej pory jedynie karty Skarbów były zdobione. Podziemia, czy Zaklecia były takie same jak karty Przygód, tylko z innym tłem..

Drugą kartą jest Eyrie Vanguard:



który jest kartą Zdarzenia, a z tego, co wyczytałem, acz mogę się mylić, pozwala nam przejrzeć 3 pierwsze karty ze stosu kart Gór i ułożyć je z powrotem w dowolny sposób.

Freeasy - Nie 21 Lut, 2010

A to już pewne że ten Ciemny Elf czy inny Elf jest Alchemikiem?
Beamhit - Wto 02 Mar, 2010

Kufir napisał/a:
Sir Joker napisał/a:
Fakt, ja juz chyba Dzwoneczka bym wolal od Wietrzniaka ;)


Wietrzniak to istota występująca w szeroko pojętej fantastyce.
A Dzwoneczka macie tylko w Piotrusiu Panie.


W szeroko pojętej fantastyce? No to Earthdawn jest tak samo szeroko pojętną fantastyka, jak Piotruś Pan. Nie przypominam sobie, by wietrzniaki (windlins) jeszcze gdzieś występowały.

Kufir - Wto 02 Mar, 2010

W literaturze, autorskich systemach RPG, grach komputerowych.
Sxk - Wto 02 Mar, 2010

Mnie tam osobiście słowo "Wietrzniak" bardzo się nie podoba, a wcześniej to nawet go nie słyszałem. Toteż jestem zupełnie przeciwny "Wietrzniakowi"
Sewhoe - Sro 03 Mar, 2010

Mnie tam wietrzniak kojarzy się z puszczającym wiatry :lol: Ale kto wie, może dzięki temu lata na zasadzie odrzutu :)
wookash966 - Sro 03 Mar, 2010

Nie mówcie, że wolicie dzwoneczka... chyba, że macie jakieś inne propozycje?
moonman - Sro 03 Mar, 2010

wookash966 napisał/a:
Nie mówcie, że wolicie dzwoneczka... chyba, że macie jakieś inne propozycje?


rusałka

Beamhit - Sro 03 Mar, 2010

Kufir napisał/a:
W literaturze, autorskich systemach RPG, grach komputerowych.


Znaczy gdzie? Konkretne tytuły, bo mnie to ciekawi. Tylko proszę bez "autorskich systemach RPG" o których słyszało 1k4 + 2 ludzi.

wookash966 - Sro 03 Mar, 2010

Wietrzniaki (rasa) występują w książce "Earthdawn: Mieszkańcy Barsawii" jako mali, skrzydlaci ludkowie, których miłość do zmian czyni nieprzewidywalnymi i figlarnymi.

moonman napisał/a:
wookash966 napisał/a:
Nie mówcie, że wolicie dzwoneczka... chyba, że macie jakieś inne propozycje?


rusałka


A jak ta rusałka okaże się być facetem ? :wink:

Nemomon - Sro 03 Mar, 2010

wookash966 napisał/a:
moonman napisał/a:
wookash966 napisał/a:
Nie mówcie, że wolicie dzwoneczka... chyba, że macie jakieś inne propozycje?


rusałka


A jak ta rusałka okaże się być facetem ? :wink:


To będzie rusałek ;)

8janek8 - Sro 03 Mar, 2010

Albo rusał. Chyba, że nie rusał :)
moonman - Sro 03 Mar, 2010

rusek :)
Nemomon - Sro 03 Mar, 2010

8janek8 napisał/a:
Albo rusał. Chyba, że nie rusał :)


To zbyt groźnie brzmi, bałbym się grac nim, jeszcze by mnie rusał ;) . Inna sprawa, że przypomina mi to stwierdzenie typu:
Co oznacza "zaraz"? Zaraz, to taka duża bakteria". Chciałbyś grać takim kozakiem? ;>

moonman napisał/a:
rusek :)


Takim, to tylko specjalistyczna część użytkowników tego forum, by grała. Ciekaw jestem, jak, po tych paru minionych latach, byłby on popularny... hmm...

wookash966 - Sro 03 Mar, 2010

Poszukiwacze jeszcze nie mają nazw oficjalnie potwierdzonych, z tego co mi wiadomo, więc ciężko coś wykombinować bez "podstawki".
Pożyjemy, zobaczymy, pomyślimy :)

Nemomon - Sro 03 Mar, 2010

I z taką prędkością, z jaką FFG raczy nas informacjami, to ja za szybko bym się nie spodziewał potwierdzenia... :?
Sir Joker - Sro 10 Mar, 2010

Zaprezentowano pierwsza postac - Alchemik:

http://www.fantasyflightg...r-alchemist.png

Freeasy - Sro 10 Mar, 2010

Bardzo ciekawa postać :-)
Sewhoe - Czw 11 Mar, 2010

Ale grafika średnio ciekawa. Zbliżona do badziewnych grafik bohaterów z podstawki
8janek8 - Czw 11 Mar, 2010

Na TI zaprezentowano 2 grafiki z dodatku: http://www.talismanisland.com/
Freeasy - Pią 12 Mar, 2010

No to moim zdaniem jakość grafik stacza się po równi pochyłej. Ta z rycerzem uciekającym przed czymś co mógł toczyć olbrzymi chrząszcz gnojarz jest beznadziejna. Rysunek poszukiwacza też taki sobie - no i podłoże jest ujednolicane. Jak nic cięcie kosztów które odbija się na jakości. A podstawka i żniwiarz były takie ładne. Ostatni dodatek to chyba taki czarnobiały będzie jak pierwsza część. Jest to frustrujące
Nemomon - Czw 18 Mar, 2010

Na Talisman Island pojawiły się kolejne dwie grafiki. Tym razem Jon ukazał nam:

Flight Potion:



Thundercrest:



Credits: Talisman Island

faj3r - Pią 19 Mar, 2010

dodatek zapowiada sie ciekawie :) a alchemikiem chętnie zagram :twisted:
moonman - Pią 19 Mar, 2010

ale ten alchemik paskudny... zero klimatu...
Marcussz - Sro 24 Mar, 2010

Dziś została zaprezentowana kolejna postać z tego dodatku

8janek8 - Sro 24 Mar, 2010

Nowy artykuł na FFG: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=1211

W końcu jakiś rozsądny art Poszukiwacza :)

Neuron - Czw 25 Mar, 2010

Kurczę, świetnie się zapowiada... :shock: Przez jakiś czas nie monitorowałem forum, a tu taka niespodzianka... Na Gwiazdkę będzie jak znalazł! Ech, a my musimy niestety poczekać na Bambino Ice Queen...;)
Sewhoe - Czw 25 Mar, 2010

Rzeczywiście wampirzyca wygląda soczyście :twisted:
Freeasy - Czw 25 Mar, 2010

I znów to samo podłoże
Marcussz - Czw 25 Mar, 2010

Ale za to ikona dodatku inna 8) I jaka fajna
Arbaal - Czw 25 Mar, 2010

Mnie nie podoba się to że nowsze postacie są silniejsze niż te z podstawki ale to już kwestia gustu.
Wampirzyca jak na razie będzie dla mnie moją ulubioną postacią :D Choć poczekam jeszcze na Walkirie :P
Co do dzwoneczka to będzie epic fail. Nigdy nie zagram tą śmiechową postacią. Kiedy gram w MiM zawsze rozdaje po dwie karty żeby została opcja wyboru :lol:

Nemomon - Czw 25 Mar, 2010

Mało, u mnie zawsze rozdaje się po trzy.Jeżeli jakimś przypadkiem wszystkie trzy to crap, to rozdajemy graczowi 4 kartę.
Kufir - Czw 25 Mar, 2010

Sęk w tym że ja przykładowo lubię grać słabym Poszukiwaczem. Co to za wyzwanie wygrać grę jakimś Mędrcem czy Wróżką ? Ale wygrać Elfem, Kapłanem to jest coś! :)
Nemomon - Czw 25 Mar, 2010

Takie samo, gdy reszta graczy także gra Mędrcami i Wróżkami ;)

Zresztą sam Kufirze doskonale wiesz, że u mnie partyjki TMiMa są jak sztuka dla sztuki - gra się dla samej gry, a nie dla wygrywania. Ja już nie pamiętam, kiedy ostatni raz byłem w Wewnętrznej Krainie.

Freeasy - Czw 25 Mar, 2010

A u mnie się rozdaje albo po 3 postaci albo po 1. A jak się trafi crap to trudno. Trzeba grać. Wróżkę już parę razy uśmierciłem.
wookash966 - Czw 25 Mar, 2010

Mi wszystko jedno kim gram, złodziej też kozak :) , nawet lubię grać tymi co się rzadko nimi gra. Kart też rozdaję po 3, ewentualnie jak "crapy" to z pośród odrzuconych przez innych graczy losuje się jeszcze.

Mnie Dzwoneczek ciekawi, jakie będą jego "zabójcze" parametry...
Co do Alchemika to grafikę chyba ja lepszą bym narysował - kiczowaty troszkę jest... a Wampirzyca może być.

Ehh, Czekam z niecierpliwością widoku planszy...

Freeasy - Pią 26 Mar, 2010

No i nazwa Dzwoneczek zaczyna się przyjmować. Kurde zagram tym dzwoneczkiem ale wcześniej będę musiał się napić. Na trzeźwo to może być zbyt traumatyczne przeżycie (Młodzieży poniżej 18 roku życia czytającej to forum przypominam, że alkohol szkodzi zdrowiu i nie należy go pić)

Grafika Wampirzycy super, tylko to podłoże bruździ. Akurat Wampirzycę wolałbym bardziej przypakowaną. Poza tym kiedy poznać że akurat jest noc a kiedy dzień w Magii i Mieczu? Moim zdaniem parametry jej powinny się znacząco różnić jak atakuje (noc) od tych jak jest atakowana (dzień). No i trudno będzie zabić cho**rę (Autocenzura)

j13 - Pią 26 Mar, 2010

Offtopując do offtopu :wink: , ale czy gracie w waszych składach Mroczną Kultystką? Raz wylosowałem tę kartę (zawsze po 2 lub trzy karty wybieramy, ale twardo się trzymam zasady, że wybieramy tylko z tych, nie ma późniejszego dobierania z "odpadów") i po pokonaniu pierwszego wroga, gdy w darze otrzymałem punkt siły, wspólnie stwierdziliśmy, że postać jest przegięta i grając nią praktycznie zawsze będziesz głównym faworytem.
Nemomon - Pią 26 Mar, 2010

Były kiedyś teorie, że Mroczna Kultystka szybko ginie. Oczywiście były one torpedowane przez innych użytkowników tegoż forum, ale teorie te wspierały również i osoby "z zewnątrz".
Freeasy - Pią 26 Mar, 2010

Grając przeciwko kultystce nigdy nie przegrałem. Bo szybko ginie. Oczywiście jak gram przeciwko niej to z pomocą z mojej strony. Raz miałem wyrównaną walkę rycerz vs kultystka i szybko nie zginęła ale w końcu i tak zginęła.
faj3r - Pią 26 Mar, 2010

mnie też wydaje sie, że postać jest mocna. dlaczego ma szybko ginąć?
j13 - Pią 26 Mar, 2010

faj3r napisał/a:
mnie też wydaje sie, że postać jest mocna. dlaczego ma szybko ginąć?

Chyba dlatego, że na Mroczną Kultystkę reszta współgraczy ustawia wtedy "celownik" i ładuje w nią czarami i atakami wręcz :wink:

faj3r - Pią 26 Mar, 2010

j13 napisał/a:
faj3r napisał/a:
mnie też wydaje sie, że postać jest mocna. dlaczego ma szybko ginąć?

Chyba dlatego, że na Mroczną Kultystkę reszta współgraczy ustawia wtedy "celownik" i ładuje w nią czarami i atakami wręcz :wink:

...a tu sie zgodzę. jak gram Mroczną Kultystką, Czarownicą, lub Złodziejem to zawsze jest drużyna vs ja.

Freeasy - Pią 26 Mar, 2010

Co potwierdza że Kultystka szybko ginie :-) kolejny dowód do tezy
Kufir - Pią 26 Mar, 2010

To tym sposobem można powiedzieć że wszystkie potężni Poszukiwacze szybką giną. Bez sensu.
Sxk - Sob 27 Mar, 2010

No też tak myślę - dziwny ten argument, że Kultystka szybko ginie. Natomiast to rzeczywiście może byc ciekawe granie wszyscy na jedną/ego, ja jednakże gram bez Kultystki.
Arbaal - Sob 27 Mar, 2010

Imho kultystka ma taką sama przeżywalność jak wiele innych postaci. Faktem jest że przy odrobinie szczęścia potrafi się znacznie szybciej rozwinąć. Nie znaczy to że jest nie do pokonania. Ostatnio Grałem amazonką przeciwko kultystce i mędrcowi. (postacie były uczciwie wylosowane) Grając amazonką rozwinąłem się szybciej i wygrałem gre.
Freeasy - Pon 29 Mar, 2010

Kufir napisał/a:
To tym sposobem można powiedzieć że wszystkie potężni Poszukiwacze szybką giną. Bez sensu.


Nie wszyscy tylko Kultystka :-)

Czarnoksiężnik też jest potężny a szybko nie ginie.

Nemomon - Pon 29 Mar, 2010

Freeasy napisał/a:
Czarnoksiężnik też jest potężny a szybko nie ginie.


Może dlatego, że za często nie gra xD

Kufir - Pon 29 Mar, 2010

Opowiadacie jakieś farmazony z tą Kultystką. Jedna z najlepszych Poszukiwaczy w grze. Błyskawicznie zyskuje wysokie statystyki Siły/Mocy i zaczyna panować na Planszy. Grając tym Poszukiwaczem dążymy za wszelką cenę do walk z Poszukiwaczami (najlepiej na moc, nie ma wtedy zbyt dużych możliwości aby pokonany ochronił się przed strata punkty życia) lub po prostu z Wrogami. Może mieć trudny początek (jak każdy inny Poszukiwacz), bo nie wiadomo jak ułoży się gra, jakie napotkamy karty Przygód oraz jaki obszary przyjdzie nam badać. U mnie Kultystka nigdy szybko nie ginie, za to prawie zawsze wygrywa grę.
Freeasy - Pon 29 Mar, 2010

Kufir napisał/a:
Grając tym Poszukiwaczem dążymy za wszelką cenę do walk z Poszukiwaczami (najlepiej na moc, nie ma wtedy zbyt dużych możliwości aby pokonany ochronił się przed strata punkty życia) lub po prostu z Wrogami.


I właśnie przy tej strategii szybko ginie bo za dużo pojedynków toczy. Żeby nie zginęła na początku musi uważać na te walki bo za silna nie jest. A taki rycerz na starcie ma siłę 5 i szybko może pozbierać trofea i co więcej zabić kultystkę. A jak już się dorwie do świątyni...

Czarnoksiężnik z kolei jest mocny w czarowaniu. I jego inni poszukiwacze boją się atakować - a to może rzucić cios psioniczny a to przypadek.

Kufir - Pon 29 Mar, 2010

Cytat:
I właśnie przy tej strategii szybko ginie bo za dużo pojedynków toczy.



Trzeba wiedzieć kiedy się opłaca przystąpić do walki a kiedy nie. Kiedy i jakie obszary opłaca się badać, a jakie nie.
Gram w Magię od 16 lat więc ja z tym nie mam najmniejszych problemów.
Jest masa innych Poszukiwaczy którzy nie mają umiejętności pozwalających na przetrwanie na początku gry i jakoś każdym można wygrać grę.

Freeasy - Pon 29 Mar, 2010

Kufir, ale sporo osób z którymi gram tego nie wie i się podpala mając kultystkę. Każdym poszukiwaczem można wygrać urzywając odpowiedniej dla niego strategii. Ale mnie osobiście znacznie trudniej się gra przeciwko Wróżce, Czarnoksiężnikowi czy Amazonce niż przeciwko Kultystce. Powiem tak, grając przecwiko kultystce jeszcze nie udało mi się przegrać, ale grając kultystką też mi się nie udało przegrać. A przeciwko wróżce już parę razy umoczyłem.

Wracając do tematu - Wampirzyca jak dla mnie mogłaby mieć więcej mocy lub siły tak żeby sumowały by się do 7. Wówczas by mi pasowała do mojego przekonania jak ta postać powinna wyglądać.

Ha to teraz czekam na dzwoneczka. Buhahahaha!

Arbaal - Pon 29 Mar, 2010

Cytat:
Trzeba wiedzieć kiedy się opłaca przystąpić do walki a kiedy nie. Kiedy i jakie obszary opłaca się badać, a jakie nie.
Gram w Magię od 16 lat więc ja z tym nie mam najmniejszych problemów.

Jak byłem małym szczylem to grałem z kumplami w taką grę magiczny miecz. Teraz mam 21lat i mam swoją najnowszą magię i miecz(+dodatki) i Już po pierwszej grze potrafiłem z jakąś 80-90% precyzją stwierdzić co się statystycznie bardziej opłaci. Jeśli chodzi o walkę to zawsze byłem hardkorem i lubię ryzykować :D
Cytat:
Powiem tak, grając przecwiko kultystce jeszcze nie udało mi się przegrać, ale grając kultystką też mi się nie udało przegrać. A przeciwko wróżce już parę razy umoczyłem.

Powiem tak. Kiedy kupiłem grę za pierwszym razem poległem w wewnętrznej krainie i później się spakowaliśmy. Za każdym następnym razem a było tego sporo i nie wiem teraz ile, wygrywałem. Bez względu na postać, zawsze pierwszy na koronie, zadania czarownika zrobione i takie tam. to szczęście przeznaczenie czy może klątwa tej gry ? :lol: Dodam że nie gram z idiotami. Dwie gry do tyłu jak pamiętam spotkałem 3 razy żniwiarza i za każdym razem turlałem sześć na kości.
Cytat:
Wampirzyca jak dla mnie mogłaby mieć więcej mocy lub siły ...

Mnie by rajcowały większe cycki i dekolt :D ale mimo to jak na razie będzie to dla mnie postać numer 1. (choć czekam na walkirie jeszcze)

faj3r - Pon 29 Mar, 2010

Kufir napisał/a:
Gram w Magię od 16 lat więc ja z tym nie mam najmniejszych problemów.

Kufir, w każdym z wątków po kilka razy przypominasz wszystkim obecnym, że grasz w MiM już 16 lat. Może weź wrzuć to w swój podpis, zaoszczędzimy czasu na wyjaśnienia i miejsca na forum.
Dobrze, że nie dodajesz wprost "jak nie grasz tyle co ja, to się nie znasz".

j13 - Wto 30 Mar, 2010

faj3r napisał/a:
Kufir napisał/a:
Gram w Magię od 16 lat więc ja z tym nie mam najmniejszych problemów.

Kufir, w każdym z wątków po kilka razy przypominasz wszystkim obecnym, że grasz w MiM już 16 lat. Może weź wrzuć to w swój podpis, zaoszczędzimy czasu na wyjaśnienia i miejsca na forum.
Dobrze, że nie dodajesz wprost "jak nie grasz tyle co ja, to się nie znasz".

Gram w Talismana, a raczej w Magię i Miecz od lat 20, posiadałem i grałem już w pierwsze wydanie, gdzie była gruba puzzle'owata plansza, a na okładce miecz i kula. Dostanę VIPa na forum? :wink:

Nemo Edit: Nie :P

Kufir - Wto 30 Mar, 2010

faj3r napisał/a:
Kufir napisał/a:
Gram w Magię od 16 lat więc ja z tym nie mam najmniejszych problemów.

Kufir, w każdym z wątków po kilka razy przypominasz wszystkim obecnym, że grasz w MiM już 16 lat. Może weź wrzuć to w swój podpis, zaoszczędzimy czasu na wyjaśnienia i miejsca na forum.
Dobrze, że nie dodajesz wprost "jak nie grasz tyle co ja, to się nie znasz".



Będę to powtarzać bo na forum jest maja początkujących graczy, którzy chcą wprowadzać swoje mało przemyślane interpretacje oryginalnych zasad gry.

Sir Joker - Wto 30 Mar, 2010

Masz na mysli Nemomona? ;)
Freeasy - Wto 30 Mar, 2010

Kufir napisał/a:
faj3r napisał/a:
Kufir napisał/a:
Gram w Magię od 16 lat więc ja z tym nie mam najmniejszych problemów.

Kufir, w każdym z wątków po kilka razy przypominasz wszystkim obecnym, że grasz w MiM już 16 lat. Może weź wrzuć to w swój podpis, zaoszczędzimy czasu na wyjaśnienia i miejsca na forum.
Dobrze, że nie dodajesz wprost "jak nie grasz tyle co ja, to się nie znasz".



Będę to powtarzać bo na forum jest maja początkujących graczy, którzy chcą wprowadzać swoje mało przemyślane interpretacje oryginalnych zasad gry.


Mam nadzieję że nie masz na myśli mnie. W sumie to gram od ok 22 lat(choć z dość długą przerwą) więc jak grasz regularnie od 16 lat to masz większą praktykę, ale nie o licytowanie stażu tutaj chodzi. Miałem właśnie tą pierwszą edycję z puzlowatą planszą, mieczem i kulą na okładce, aż do teraz łezka kręci mi się w oku. Niestety dzieciarnia zniszczyła więc musiałem przesiąść się na nówkę. Nota bene łaziła ta gra za mną od jakiegoś czasu i po 2-3 latach ukazała się wersja 4,5. Ależ to była radość dla mnie i frajda. 3 edycji zupełnie nie kojarzę. Mam wrażenie, że teraz sporo osób po latach wraca do gry (dzięki nowej edyji) którą znało z czasów dzieciństwa ... ech ... wspomnienia.

Nemomon - Sro 31 Mar, 2010

Ja tylko przypomnę, iż MiM w Polsce pojawił się w 1989 roku, a więc ma 2010 - 1989 = 21 lat. Jak również nie chce mi się przenosić waszych postów i tworzyć z nich nowy temat, ale gdyby wam się chciało rozpocząć takowy i zostawić Highlands w spokoju... :) .
Freeasy - Sro 31 Mar, 2010

Nemomon jesteś pewien? Mam wrażenie że grałem w MiM będąc ciut (o rok) młodszym. Bardziej kojarzę która klasa podstawówki niż ile lat miałem. Ale może mi się coś pomyliło. Dawno to było
Nemomon - Sro 31 Mar, 2010

Raczej tak, w którymś z WH z 1989 roku prezentowana była nasza wersja. Gdzieś mam screena, ale teraz za późno jest go szukać.
Freeasy - Sro 31 Mar, 2010

Wracając do tego głównego wątku i patrząc na tą wampirzycę skojarzył mi się wątek z innego forum - erotyka w grach fantasy. No ale może jest po prostu późno i mam jakieś głupie myśli :-)
Nemomon - Sro 31 Mar, 2010

Na Talisman Island możemy zobaczyć trzeci już Sneak Peek dodatku Highlands. Tym razem obie karty są całkowicie nowe, nie występujące w Trzeciej Edycji:

Stormwing:



Mountain Dragon:



Polecam również udać się na Talisman Island w celu zapoznania się z nowinkami w sprawie Poszukiwaczy z niemieckiego czasopisma Mephisto.

Nie zapomnijcie również przyjrzeć się pewnej Błyszczącej Gwieździe ;)

Credits: Talisman Island

Freeasy - Sro 31 Mar, 2010

Górski smok jest w deche!!!
Nemomon - Sro 31 Mar, 2010

Hmmm... mnie się najbardziej ptaq podoba. Smok mi D&D przypomina, czy coś w ten deseń.
Nemomon - Pią 02 Kwi, 2010

Oto i ten screen o którym mówiłem:


aro_kal - Pią 02 Kwi, 2010

Nemomon -> proszę Cię, daruj sobie te wszystkie wstawki z języka angielskiego. Niemal nie ma takiej Twojej wypowiedzi byś nie wrzucił jakiegoś obcego wyrazu np. well, screen, sneak peak itd. Cenię Twoją robotę jako zaawansowanego tłumacza gry MiM (zaawansowanego, bo starasz się by przetłumaczone opisy, zasady pasowały optymalnie do mechaniki gry), ale Twoich wypowiedzi nie potrafię przeczytać bez małego skręcenia kiszek. Przypominają mi one zdania, które padały z ust szlachcianek w dawnych czasach w Polsce. Tyle że wtedy one dodawały trochę francuszczyzny. To tylko prośba, a Ty zrób z nią co chcesz.
kokos - Pią 02 Kwi, 2010

aro_kal napisał/a:
Przypominają mi one zdania, które padały z ust szlachcianek w dawnych czasach w Polsce. Tyle że wtedy one dodawały trochę francuszczyzny.
do diaska, świetną masz pamięć jak na swój wiek :P - no ale mniejsza z tym - jeżeli już odezwałem się w dyskusji to stanę w obronie nenomona - też uwielbiam nasz ojczysty język (i głupio mi, gdy czasem popełniam podstawowe błędy) jednak według mnie wcale nie nadużywa obcojęzycznych zwrotów - zresztą jak tu przetłumaczyć sneak peak, żeby było ładnie? - dodam, że mi z kolei nie podoba się słówko "zajawka" (na wypadek jakbyś miał ze zaproponować) i wolę już angielską wersję :roll:
Nemomon - Sro 07 Kwi, 2010

http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=1243
Freeasy - Sro 07 Kwi, 2010

Góral na bruku jest już sztuczny. Bleee... nie mogą czegoś zrobić z tym podłożem!!!

A postać ok - zbalansowana, choć gra nią będzie prosta. Nie tak zagmatwana jak strategia gry alchemikiem. Mam wrażenie, że w górach postaci są słabsze niż w żniwiarzu, podziemiach czy królowej lodu.

No i moja cierpliwość się kończy...

DAWAĆ TEGO DZWONECZKA :)

Kufir - Sro 07 Kwi, 2010

Góral fajny :) Nie Dzwoneczka tylko Wietrzniaka ;)
Sir Joker - Sro 07 Kwi, 2010

Ja juz wole Dzwoneczka ;P Wietrzniaka to sobie moze Goral puscic (jak w pewnej reklamie) ;P
Freeasy - Sro 07 Kwi, 2010

Jak dzwoneczek też będzie na tym bruku to się zawezmę i gór nie kupię!!!
Libero - Czw 08 Kwi, 2010

Góral nie przypadł mi do gustu. Zarówno grafika jak i umiejętności wypadają przeciętnie i nieciekawie. Z szarży raczej rzadko będzie się korzystać. Strata tury to zbyt wielka cena, zwłaszcza jak gra się po 6 osób. Można wtedy iść do sklepu po piwo. Dodatkowa karta przygody też już była. Bodajże Zawadiaka ma coś takiego.

Też czekam na Dzwoneczka. Wg mnie będzie nazywał się Leśny Duszek. Najbardziej ciekawy jestem jednak jak będzie wyglądała plansza.

faj3r - Czw 08 Kwi, 2010

moim zdaniem Góral jest bardzo klimatyczny - pod warunkiem, że nie zostanie przetłumaczony jako "Nieśmiertelny" ;-)
maxus32 - Czw 08 Kwi, 2010
Temat postu: "Bruk"
Panowie Szlachta....to jest Góral na bruku w mieście ;-) ....Stąd to podłoże ;-)
Freeasy - Czw 08 Kwi, 2010

Ale dodatek to Góry a nie Miasto. Powinien albo po trawie biegać wypasając owce albo po jakichś skałach. No ale zobaczymy co zrobią z dzwoneczkiem vel wietrzniakiem vel leśnym duszkiem vel przerośniętą ważką[/u]
Libero - Czw 08 Kwi, 2010

Czy ten dodatek też ma mieć formę Podziemi? Tzn planszy na rogu z bossem na końcu?
Kufir - Czw 08 Kwi, 2010

Tak, nie wiadomo tylko co będzie nagrodą za pokonanie głównego bosa - Rocka (Króla Orłów)
Nemomon - Wto 13 Kwi, 2010

Highland zmienił wczoraj status, teraz jest na statku.
Marcussz - Wto 13 Kwi, 2010

Nemomon napisał/a:
Highland zmienił wczoraj status, teraz jest na statku.

Podobnie dodruk Królowej. Czyżby i nasza już płynęła??

Nemomon - Wto 13 Kwi, 2010

Jon z Talisman Island po raz kolejny zaprezentował nam grafiki z nadchodzącego dodatku - Highland. Tym razem mamy do czynienia z:

Gong of War:



oraz Treasure Hunter:



Credits: Talisman Island

kokos - Wto 20 Kwi, 2010

nie rozumiem w czym wam bruk przeszkadza :P - kto podczas gry zwraca uwagę na to na czym stoi jego bohater na karcie postaci? :roll: ...jeżeli już komuś ten detal tak bardzo przeszkadza, proponuje w przerwie po szarżowaniu wziąć kredki od młodszego rodzeństwa i przerobić kostkę na skały :twisted: ...a highlands kupię choćby nawet ten przerośnięty trzmiel nazywał się kurduplem ze skrzydełkami ;)
Freeasy - Wto 20 Kwi, 2010

Ja się bruku czepiłem po tym jak ktoś mi zwrócił na to uwagę. Wcześniej tego nie widziałem a teraz wali mi to po oczach :-) Highlanda też kupię, pewnie na święta. Choć szkoda, że nie da się czegoś zmienić i wrócić do tej różnorodności z podstawki. Chiałem się dowiedzieć na MiM czy to tylko ja tak mam niestety Nemo mnie ocenzurował :-( i teraz czuję że jestem sam
Nemomon - Sro 21 Kwi, 2010

FFG po raz kolejny zafundowało nam newsa, tym razem nareszcie nie pojedynczego Poszukiwacza, tylko coś, czym Góry będą dysponowały - kartami Reliktów. Ma ich być 4 sztuki. Każdy Poszukiwacz, który pokona Eagle Kinga, losowo może otrzymać 1 kartę Reliktu. O ile wielkiego ptaka znamy już od dawna, o tyle zaprezentowana została i druga karta Reliktów, która jest Bronią, dodaje 2 do Mocy podczas walki psychicznej, a jak pokonamy tym Poszukiwacza i zmusimy do straty punktu Życia, to ten Poszukiwacz nie może użyć Pancerza. Czyli zwykły badziew, że żal dupę ściska, biorąc pod uwagę fakt, że póki co istnieją trzy karty chroniące przed stratą Życia w walce psychicznej (kast oraz tarcza ze Frostmarch, oraz good-only Tarcza Wiary czy coś z Podziemi (o ile się do tych kart dokopiemy kiedyś)). Standardowo, jak pokonamy Króla Orła, to się on odradza &c. Jest też mała sugestia, chociaż to może mi się tak tylko wydaje, że będziemy mieli możliwość spadania na niższy level Gór, coś jakbyśmy tratwą musieli przejść na obszar położony w niższym poziome Gór. A w pierwszym poziomie Gór byśmy lądowali na Skałach. Ale jak mówiłem, to może jedynie tylko moje przewidzenie.

http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=1282

8janek8 - Sro 21 Kwi, 2010

Nemo, zauważ, że "Windlord Amulet" uniemożliwia użycie Pancerza przez przeciwnika po przegraniu jakiejkolwiek walki (nie tylko psychicznej), co daje już jakiś sens tej karcie.
Nemomon - Sro 21 Kwi, 2010

Cóż teoretycznie tak, w praktyce skoro Broń jest do walki psychicznej, to i efekt także się tyczy jedynie walki psychicznej. Aczkolwiek generalnie masz rację, nie zauważyłem, że tam nie precyzują rodzaju walki.
Nemomon - Pią 23 Kwi, 2010

Jon New z Talisman Island zwrócił moją uwagę na coś takiego: http://www.tabletopgamingnews.com/2010/04/22/35503 Wynika z tego, że wydanie Gór planowane jest na początek maja. Póki co jednak status tego dodatku na stronie FFG, to "On the boat".
Nemomon - Sro 28 Kwi, 2010

Na Talisman Island Jon New zamieścił ostatni już przedsmak najnowszego dodatku do Talisman Magia i Miecz - Highland.

Cyclops:



Roc



Credits: Talisman Island

Nemomon - Sob 01 Maj, 2010

Jon New z Talisman Island tym razem zaprezentował nam wygląd tylnego pudełka do Highland. O ile zawsze grafiki umieszczam na forum, to tym razem, aby nie psuć niespodzianki, polecam wam się przejść na jego stronę i obadać to pudełko. Tyły kart zarówno Reliktów, jak i Gór, wyglądają rewelacyjnie. Możemy się również przekonać, że po raz kolejny wróciły do nas pewne typy kart, póki co nie napiszę jakich, dopóki sami się nie przekonacie, w wystarczającej ilości. Skład ilościowy niedługo będzie jawny, póki co jednak nie ma powodu go ogłaszać.

Credits: Talisman Island

Matthias[Wlkp] - Nie 02 Maj, 2010

Skład ilościowy jest na pudełku. Jeśli mnie wzrok nie myli:

- 1 Rulebook
- 1 Highland board
- 142 Highland Cards
- 10 Spell Cards
- 12 Adventure Cards
- 4 Relic Crads
- 3 Alternative Ending Cards
- 6 Character Cards
- 6 Plastic Figures

;)

EDIT: Poprawione.

Nemomon - Nie 02 Maj, 2010

3 ;)
Sir Joker - Nie 02 Maj, 2010

Druga edycja Talismana miala ta przewage, ze kazda plansza miala inne zasady. Tutaj mamy tylko inaczej podane podziemia. Za to ten dodatek ma u mnie duzy minus.
Sxk - Pon 03 Maj, 2010

Racja. Jeżeli będzie to tylko kolejny obszar do eksplorowania, plus giga boss na końcu, to możliwe, że nie kupię tego dodatku.
wookash966 - Pon 03 Maj, 2010

Też jestem tego zdania, że to będą Podziemia z inną szatą graficzną. Od tego momentu zaczynam się niepokoić o kolejne dodatki. Jeśli będą na jedno kopyto to gra może na tym stracić.
revix - Wto 04 Maj, 2010

Ja jestem pełen optymizmu przecież to całkowicie bezsensowne żeby w każdym narożniku była inna plansza która praktycznie daje to samo...co to za różnica czy to podziemia czy góry czy puszcza ....
...skoro i tak sprowadza się to ostatecznie do kolejnej drogi do korony władzy? Oczywiście sądzę że, jak w podziemiu powinien być jakiś (stosunkowo mało prawdopodobny )sposób przedostania się na KW z gór ale pod żadnym pozorem nie powinien być to główny cel odwiedzania gór! Ewentualnie dodatkowa szansa na szybsza wygraną, bo jeśli tak by było to otrzymamy drugie podziemia tylko że, w górach a mam nadzieje nie taki jest cel twórców gry :roll:

Nemomon - Czw 06 Maj, 2010

Na FFG kolejny News na temat Highland. Co prawda spodziewałem się go wczoraj, nie dzisiaj, ale trudno. Dobre (?) i tyle. Oczywiście, były ostatnim razem karty Reliktów, dzisiaj się spodziewałem jednego z ostatnich, jeżeli nie ostatniego newsa zawierającego opis ostatniego pola albo instrukcję do Gór. W zamian otrzymałem kolejnego Poszukiwacza: Walkirię: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=1318 Nasza przyjaciółka oczywiście jest nam znana z okazji Miasta do starej edycji MiMa. Trochę ucięli z jej zdolności tym razem jednak.
Arbaal - Pią 07 Maj, 2010

Jak to będzie? Walkiria dodaje sobie +1 do zwykłej walki czy do walki psychicznej także?
Znam kartę wcześniejszej Walkirii a jak to będzie teraz? Ona przywłaszcza sobie karty martwych przyjaciół innych poszukiwaczy? Kojarzę że np. na przepaści można stracić przyjaciela i domyślam się że takich sobie weźmie. A w przypadku gdzie przyjaciel opuszcza poszukiwacza z innych przyczyn opisanych na karcie przygody(klątwa wiedzmy?) gdzie trzeba odłożyć przyjaciela na stos kart odrzuconych? Takiego przyjaciela może Walkiria dołączyć do siebie?

revix - Pią 07 Maj, 2010

Chyba nie, sądzę że Walkiria może przyłączyć jedynie uśmierconych przyjaciół czy to nad przepaścią czy w wieży wampira... zbyt wielu innych opcji chyba nie ma, prawda?
8janek8 - Pią 07 Maj, 2010

Arbaal napisał/a:
Jak to będzie? Walkiria dodaje sobie +1 do zwykłej walki czy do walki psychicznej także?

Tylko w walce.

Arbaal napisał/a:
Ona przywłaszcza sobie karty martwych przyjaciół innych poszukiwaczy?

Może wskrzesić tylko zabitych Przyjaciół (w tym swoich) raz w ciągu tury (każdego gracza) w momencie, gdy zabity Przyjaciel miałby trafić na stos kart odrzuconych.

Libero - Pią 07 Maj, 2010

8janek8 napisał/a:
Arbaal napisał/a:
Jak to będzie? Walkiria dodaje sobie +1 do zwykłej walki czy do walki psychicznej także?

Tylko w walce.

Arbaal napisał/a:
Ona przywłaszcza sobie karty martwych przyjaciół innych poszukiwaczy?

Może wskrzesić tylko zabitych Przyjaciół (w tym swoich) raz w ciągu tury (każdego gracza) w momencie, gdy zabity Przyjaciel miałby trafić na stos kart odrzuconych.

Attack Score to imo rzut kością, niezależnie czy w zwykłej walce czy w psychicznej.
Czy żywych, odrzuconych przyjaciół też może sobie dodawać? Tzn czy można tę zasadę traktować jak pobranie 1 przyjaciela trafiającego na stos kart odrzuconych? Kiedy przyjaciel ginie? Na polu Przepaść? Jest napisane, że wpada w przepaść, a nie że ginie (z tego co pamiętam).

Nemomon - Pią 07 Maj, 2010

8janek8 napisał/a:
Arbaal napisał/a:
Ona przywłaszcza sobie karty martwych przyjaciół innych poszukiwaczy?

Może wskrzesić tylko zabitych Przyjaciół (w tym swoich) raz w ciągu tury (każdego gracza) w momencie, gdy zabity Przyjaciel miałby trafić na stos kart odrzuconych.


Wspomnę, że może wskrzesić danego Przyjaciela tylko raz na turę każdego gracza, jednakże w jednej turze może wskrzesić wielu Przyjaciół naraz, o ile umierają po raz pierwszy w tej turze. Generalnie będzie trzeba zrobić jakąś rozpiskę, które efekty uśmiercają Przyjaciół, a które nie, albo polegać na zdrowym rozsądku graczy.

Nemomon - Pią 07 Maj, 2010

Libero napisał/a:
8janek8 napisał/a:
Arbaal napisał/a:
Jak to będzie? Walkiria dodaje sobie +1 do zwykłej walki czy do walki psychicznej także?

Tylko w walce.

Arbaal napisał/a:
Ona przywłaszcza sobie karty martwych przyjaciół innych poszukiwaczy?

Może wskrzesić tylko zabitych Przyjaciół (w tym swoich) raz w ciągu tury (każdego gracza) w momencie, gdy zabity Przyjaciel miałby trafić na stos kart odrzuconych.

Attack Score to imo rzut kością, niezależnie czy w zwykłej walce czy w psychicznej.
Czy żywych, odrzuconych przyjaciół też może sobie dodawać? Tzn czy można tę zasadę traktować jak pobranie 1 przyjaciela trafiającego na stos kart odrzuconych? Kiedy przyjaciel ginie? Na polu Przepaść? Jest napisane, że wpada w przepaść, a nie że ginie (z tego co pamiętam).


Ale tam dalej jest napisane "during battle", czyli tylko w walce. Gdyby było "and psychic combat", to w jakiejkolwiek walce. Ale nie ma.

Piotr - Sob 08 Maj, 2010

W takich sytuacjach jak z Walkirią wychodzi na jaw, jak ważne jest precyzyjne tłumaczenie. Przykładowo w angielskiej wersji nikt nie ma wątpliwości, że Książę Wampirów zabija nam jednego przyjaciela, u nas natomiast pisze się już jedynie o odrzucaniu. Dobrze by było, jakby wyjaśnienie tej i innych (jak np. nieistniejącej w oryginale, a jedynie u nas "jakiejkolwiej walki", czy dość niejasnych przyczyn poszerzenia zdolności Czarownicy) kwestii pojawiło się w rodzimej wersji FAQa. Doceniam wkład fanów i naprawdę wysoką jakość tłumaczenia, szczególnie w odniesieniu do innych tytułów, ale pewne sprawy wymagają jednak doprecyzowania.
revix - Sob 08 Maj, 2010

Sądzę że jest to przede wszystkim kwestia zdroworozsądkowego myślenia dedukcji kiedy przyjaciel ginie a kiedy nas opuszcza. Co jest raczej łatwe do odróżnienia, a co do Walkirii to sam już się gubię ona dodaje 1 pkt do jakiejkolwiek walki czy tylko fizycznej :roll: ?
Nemomon - Sob 08 Maj, 2010

Zgadza się, angielski Książę Wampirów ma napisane, że zabija Przyjaciela. Ale przykładowa Wieża Wampira na planszy głównej już nie. Chodzi o to, że nagle FFG robi z pojedynczych i nieistotnych wyrazów nowe słowa-klucze, które wcześniej nimi nie były i doprowadza więc tym samych do ogólnego chaosu, nawet w angielskiej wersji, ponieważ ona także nie jest przygotowana na taki obrót sprawy. Uważam, że jest dobrze jak jest teraz w polskiej edycji i nie ma się czym przejmować. Polska edycja nie może być współwinna tego, że oryginalna edycja jest pełna błędów. Gdy przyjdzie czas na tłumaczenie tego Poszukiwacza, to postaramy się go odpowiednio sprecyzować. Póki co najlepiej jest grać, że każdy odrzucony Przyjaciel przechodzi pod kontrolę Walkirii. Przyjaciele generalnie aż tak często znowu też nie są odrzucani, sporo mniejsza liczba efektów powoduje na ich odrzucenie, więc Walkiria zbyt mocna pod tym względem także nie będzie.
Nemomon - Sob 08 Maj, 2010

revix napisał/a:
Sądzę że jest to przede wszystkim kwestia zdroworozsądkowego myślenia dedukcji kiedy przyjaciel ginie a kiedy nas opuszcza. Co jest raczej łatwe do odróżnienia, a co do Walkirii to sam już się gubię ona dodaje 1 pkt do jakiejkolwiek walki czy tylko fizycznej :roll: ?


Tylko zwykłej (czyli u Ciebie fizycznej) walki, która dla potrzeb mechaniki gry nazywa się po prostu "walką".

Walka - jedynie na punkty Siły
Walka Psychiczna - jedynie na punkty Siły
jakakolwiek Walka - na punkty Siły lub Mocy

Nemomon - Sob 08 Maj, 2010

Zapomniałem w sumie wspomnieć o tej Czarownicy. Nasza edycja jest poprawnie przetłumaczona. Zresztą nie tylko nasza, bowiem wszystkie inne nieangielskojęzyczne edycje także mają taki zapis. Przykładowa hiszpańska karta: http://images.boardgamege...s/pic584300.jpg Mam nadzieję, że to na zawsze rozwieje wszelkie wątpliwości co do tego Poszukiwacza.
Piotr - Sob 08 Maj, 2010

Fakt, jak na edycje 4.5 trochę za dużo różnych "kwiatków" serwuje nam FFG, dlatego tym bardziej tłumaczenie nie powinno dostarczać nowych :) . Po tylu latach można już naprawdę szczegółowo dopracować grę, uwaględniając przyszłe rozszerzenia, niestety jak widać z każdym dodatkiem pojawiają się nowe niejasności. Odnośnie Walkirii myślę jednak że interpretacja jej zdolności wskrzeszania dotyczy wyłącznie zabitych (względnie zgładzonych, uśmierconych) przyjaciół i nie ma zastosowania przykładowo do Klątwy Wiedźmy, gdzie przyjaciele "jedynie" opuszczają poszukiwacza. Jeśli by tak miało być postać to w pewnych przypadkach byłaby ona praktycznie niezniszczalna (vide św. Józefina, czy Hieromartyr z Królowej Lodu).[/i]
Arbaal - Sob 08 Maj, 2010

Zobaczymy jak zostanie przetłumaczona to się pomyśli. Moim zdaniem sytuacji w których wiemy jasno że przyjaciel umiera jest bardzo mało w porównaniu z tymi w których "wędruje na stos kart odrzuconych". Ja prawdopodobnie grał bym tak że każdy przyjaciel który zostaje wyeliminowany z rozgrywki w jakikolwiek sposób może dołączyć do Walkirii. Jak wiadomo gra jest losowa. Czasem tych przyjaciół wyciągamy a czasem nie. Umiejętność postaci o której mowa jest jej jedynym powerem. Dodatkowo jeśli któryś z graczy traci naraz kilku fajnych poszukiwaczy to i tak bierzemy jednego.
Nemomon - Wto 11 Maj, 2010

Na FFG zamieszczony został kolejny News, tym razem dotyczący Instrukcji do Gór. Można do niej dotrzeć poprzez ten link: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=1327 Będę miał chwilę czasu ją przeczytać, to zrobię notkę, co ciekawego się w niej znajduje.
Iesthir - Wto 11 Maj, 2010

Nemomon napisał/a:
Na FFG zamieszczony został kolejny News, tym razem dotyczący Instrukcji do Gór. Można do niej dotrzeć poprzez ten link: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=1327 Będę miał chwilę czasu ją przeczytać, to zrobię notkę, co ciekawego się w niej znajduje.


W skrócie znajduje się w niej to że dostajemy drugie podziemia... :P

Aczkolwiek jeśli mam być szczery to Highlands są od podziemi ciekawsze przez wprowadzenie interakcji z podstawką. I chodzi mi nie tylko o karty które przenoszą do wzgórz ale też o karty które powodują napotkanie kart z Wzgórz na planszy podstawowej. No i karty zakończeń alternatywnych wyglądają dość ciekawie :]

Wallenstein - Wto 11 Maj, 2010

Iesthir napisał/a:
I chodzi mi nie tylko o karty które przenoszą do wzgórz ale też o karty które powodują napotkanie kart z Wzgórz na planszy podstawowej.


W Podziemiach też jest karta, która powoduje konieczność ciągnięcia kart przygód z talii Podziemi podczas wędrówki po głównej planszy. Nie pamiętam nazwy karty.

Nemomon - Wto 11 Maj, 2010

Po wtóre Pokonanie Wielkiego Ptaka "teoretycznie" daje więcej. O ile można orientacyjnie się zorientować, to i Amulet i Talon dają to samo, tylko, że w innych rodzajach walki (mimo, że one same nie precyzują rodzaju walki, więc znów teoretycznie, możemy otrzymać dowolny z nich dwu, a i tak oba będą miały wplyw na jakąkolwiek walkę). Pozostaje tylko Dreadwing oraz Arnkell. Dreadwing jest latającym koniem, więc taki bardzo średni. Nie wiadomo jeszcze, co robi Arnkell. Więc nagroda w postaci Reliktu jest marna. Ale teleportacja do dowolnego obszaru w Środkowej lub Zewnętrznej jest już bardzo dobrą nagrodą. O wiele częściej i szybciej będzie można uzyskać teleportację z tego obszaru (a Siła/Moc 8 da się szybko pokonać) niźli dziadować rzutem kostką w nadziei uzyskania odpowiedniego wyniku rzutu. Widzę tylko jeden problem póki co. Jest krótka prezentacja Zaginionego Miasta, w którym można otrzymać albo kartę Ekwipunku, albo Reliktu. Tyle, że Reliktów jest 4 sztuki, więc (again) teoretycznie może się zdarzyć tak, że pokonamy Eagle Kinga za pierwszym razem, ale nie będzie miał ani jednego Reliktu. Pomijam też fakt, że póki co karty Ekwipunku nie są jakieś bojowe (dwa rodzaje Broni oraz trzy rodzaje Pancerza).
Nemomon - Wto 11 Maj, 2010

Wallenstein napisał/a:
Iesthir napisał/a:
I chodzi mi nie tylko o karty które przenoszą do wzgórz ale też o karty które powodują napotkanie kart z Wzgórz na planszy podstawowej.


W Podziemiach też jest karta, która powoduje konieczność ciągnięcia kart przygód z talii Podziemi podczas wędrówki po głównej planszy. Nie pamiętam nazwy karty.


Mieszkańcy Mroku.

Nemomon - Wto 11 Maj, 2010

Highland zmienił status na "Shipping Now" albo "On the Truck" xD
revix - Sro 12 Maj, 2010

Jak myślicie czy pomiędzy kolejnymi krainami, które będą pojawiać się w naszej grze będzie istniała jakaś interakcja? Np karty w górach które oddziaływają w podziemiach. :roll: Czy raczej wydawca nie zakłada, że kupujemy po kolei wszystkie dodatki i raczej nie przewiduje takiej opcji, bo przecież ktoś kto ma góry nie musi mieć np. Żniwiarza i miałby kilka "nieaktywnych" kart przygód etc.
Libero - Sro 12 Maj, 2010

Wątpię, żeby taka interakcja była możliwa. Dodatek powinien być samowystarczalny.
Arbaal - Sro 12 Maj, 2010

Mnie tam nie przeszkadzam że góry są podobne do podziemi. Uważam że będzie mimo wszystko warto kupić tą grę. Mamy nowe karty, nowe postacie, alternatywne zakończenia. Nie będę żałował tych 105 czy iluś tam złotych.
Ciekawi mnie bardzo tłumaczenie. Wiem co oznacza np rogue ale to bardziej pasuje mi do męskiej postaci :P
Ale ten sprite to jest dramat, nie zniżę się do tego żeby grać tą postacią, jak dla mnie ten dodatek ma 5 postaci :D i z tego co widzę to ma cycki.
Dzwoneczek to jedyna nazwa która tu pasuję.

8janek8 - Sro 12 Maj, 2010

Jak ma cycki to raczej przerwa, a nie dzwonek :lol:
Nemomon - Sro 19 Maj, 2010

Tak z kronikarskiego obowiązku muszę oświadczyć, że Highland został wydany i jest dostępny w sklepach. Na ten czas jednakże FFG nie chce się do tego przyznać i wciąż jest ikonka "shipping now".
Piotr - Czw 20 Maj, 2010

Jeden z forumowiczów na FFG zaprezentował skany planszy, kilku kart, reszty poszukiwaczy oraz alternatywnych zakończen i wygladają naprawdę ciekawie. http://www.fantasyflightg...=1&efidt=328341
Pozostaje mieć nadzieję, że do końca roku dodatek będzie dostepny w rodzimej wersji językowej.

Nemomon - Czw 20 Maj, 2010

Jako, że trzeba mieć konto, aby móc widzieć te skany, zapodam linki tutaj:

Cytat:
http://img16.imageshack.us/img16/610/img6141c.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/6130/img6134n.jpg
http://img189.imageshack....89/img6132q.jpg
http://img339.imageshack....05/img6143l.jpg
http://img245.imageshack....09/img6138y.jpg
http://img138.imageshack....62/img6140k.jpg
http://img375.imageshack....968/img6133.jpg
http://img190.imageshack....33/img6144g.jpg

Credits: burst


Inny użytkownik zapodał opisy obszarów:

Cytat:
Precipice (x2) - Draw 1 Card; discard any cards on this space at the end of your turn (great flavour of things falling to oblivion)

Waterfall - Choose 1: heal 1 life, replenish 1 fate or gain 1 spell if your craft allows.

The Ridgeway - Roll 1 die: (1) Marauders demand all your gold, pay up or fight them with strength 6; (2-3) Rock slide - lose 1 life; (4-5) Safe; (6) Prospector leads you across, gain 1 gold.

Mountain Pass - Draw 1 card even if there are already cards on this space; on your next turn instead of your normal move, roll 1 die: (1-3) Encounter this space again; (4-5) move away normally; (6) move to Lost City

Ruined Mine - Roll 1 die: (1) Cave troll S6, (2) Wraith C5, (3) lose a turn, (4) 1 gold, (5) 2 gold, (6) 3 gold.

Glacier - Roll 2 dice, if the score is less than your combined strength and craft move to any Hills in any region; if the score is equal or higher lose your next turn.

Lost City - can't make out all the details but you roll 2 dice to see what happens

Ice Bridge - CROSS THE BRIDGE

"Roll 1 die and subtract the number of Followers you have. If the score is zero or less the bridge gives way and you are killed. You may ditch any number of Followers before you roll the die."


As noted in a previous post the other spaces are normal draw-spaces: Highland Entrance, 6 x Cliff and 5 x Hills (Draw 1); 4 x Ravine (Draw 2); 3 x Canyon (Draw 3).

Credits: Archdruid

aro_kal - Czw 20 Maj, 2010

A czy ktoś wie jak wygląda wnętrze pudełka? Jest wypraska? Nie jestem wielkim zwolennikiem takich rzeczy i często obywam się bez nich, ale MiM początkowo wydawany był w niezły sposób (pomijając grubość kartonu wynoszącą dziesięciokrotność średnicy włosa łonowego), a teraz wnętrze pudełka świeci pustkami, a jakoś te kilkaset kart należy przechowywać.
Nemomon - Pią 21 Maj, 2010

Opis Reliktów:

Cytat:
Arnkell (Magic Object): Instead of moving normally you may discard Arnkell to teleport to any space in the same Region. You must ditch any followers before you move. (A rather poor relic if you ask me...)

Dreadwing (Follower): You may roll 2 dice and add them together to determine how far you move. If you role the same result on both dice for your move, you may teleport to any space in the same region instead.

Rage Talon (Magic Object)[Weapon]: Add 2 to your Strength during battle. If you defeat another character and force him to lose a life, the character cannot use Armour to prevent the loss of life.

Windlord Amulet (Magic Object)[Weapon]: Add 2 to your Craft for Psychic combat. If you defeat another character and force him to lose a life, the character cannot use Armour to prevent the loss of life.


Credits: Glen Hubbard

Libero - Pią 21 Maj, 2010

Eagle King = Jake Sully :(
Sxk - Pią 21 Maj, 2010

Libero napisał/a:
Eagle King = Jake Sully :(

:D :D :D

Nemomon - Pią 21 Maj, 2010

Kolejne skany kart:

http://i808.photobucket.c...wo/IMG_6149.jpg
http://i808.photobucket.c...wo/IMG_6146.jpg
http://i808.photobucket.c...wo/IMG_6147.jpg

Credits: burst

Muszę przyznać, że grafiki Roca, Elementala, Thundercresta oraz Windlashera bardzo mi się podobają. A najbardziej, to Roca oraz Elementala.

Arbaal - Sob 22 Maj, 2010

Czy mi się zdaje czy Król Orłów ma 8 siły i mocy? Trochę miękki chyba jest lub czegoś nie doczytałem.
Mimo wszystko dodatek mi się podoba. Nie chce się rozdrabniać ale jak wiadomo będzie mnóstwo ciekawych kart a sama plansza to nowe przygody, przedmioty, wyzwania, przyjaciele itp. Najlepszy zestaw nowych bohaterów jak do tej pory(nie mam tu na myśli siły):) Może góry będą luźniejsze niż podziemia i będzie można już na początku gry tam iść. Jak dla mnie będzie oczywiście warto go kupić w polskiej wersji językowej i chciałbym mieć cały talisman 4.5 w tym języku :)

Sxk - Sob 22 Maj, 2010

12 siła, 12 moc :D , coś nie doczytałeś :D
Nemomon - Sob 22 Maj, 2010

12/12 jako Ending, 8/8 jako obszar.

BTW, Okami ROX ;)

Nemomon - Nie 23 Maj, 2010

Przyjaciel Archdruid z FFG zapodał informację o trzech kartach:


Treasure Hunter (Przyjaciel):

'If you move into a space that contains one or more Objects, you may end your move there, instead of moving the full distance as indicated by the die roll. // The Treasure Hunter departs to the discard pile if you lose a battle or psychic combat.'

Treasure Map:

'Whenever you exchange any Bag of Gold card, you gain 1 additional gold. // You may discard the Treasure Map at the Crags to gain 2 gold.'

Treasure Chest:

'You may discard the Chest during your turn to roll 1 die and gain that much gold. If you have the Treasure Map, you may roll 1 additional die and gain that much gold.'

W sumie te dwie karty są ciekawe, bowiem występują one już w Królowej Lodu, ale mają całkowicie inny efekt. Nie będę już pisał ich efektów po ang, skoro na dniach wychodzi KL w sklepach, to od razu dam ich PL:

Treasure Chest:

Możesz odrzucić skrzynię
podczas swojej tury, aby
wylosować 5 wierzchnich kart
Przygód i wybrać jeden
z wylosowanych Przedmiotów.
Jeśli nie wylosowałeś żadnego
Przedmiotu, otrzymujesz
3 SZ. Jeśli posiadasz mapę
skarbów, możesz wylosować
10, a nie 5 kart Przygód.

Treasure Map:

Możesz odrzucić mapę
skarbów podczas
swojej tury, aby rzucić
1 kością – otrzymujesz
tyle sztuk złota.

plast - Pon 24 Maj, 2010

Mnie najbardziej podobaja sie alternatywne zakonczenia gry, a jeszcze lepiej bedzie sie zapewne gralo bez wiedzy co tak naprawde czeka na KW. Bo w tej chwili, nawet z Dance Macabre, jesli ktos chce szybko wygrac to wystarczy miec talizman + sile|moc ~8 i mozna wygrac gre w 30 min. przy odrobinie szczescia na poczatku. A tak bedzie to duze ryzyko pojsc tam tak szybko, bo a nuz wyskoczy jakis Krol Lew.. znaczy Orzel ;) .
Nemomon - Pon 24 Maj, 2010

Przyjaciel Archdruid przedstawił nam dwie kolejne karty:

Lightning Hammer:

Add 1 to your Strength in battle. Whenever you fight more than one Enemy in battle, add 3 to your Strength instead of 1

Były spekulacje, że Lightning Hammer będzie następcą Morak's Hammer (+6 do ataku, potem Młotek wraca do Karak Doom), ale jak widać się nie potwierdziły.

Magic Gateway

Roll on 2 dice against your Craft. If you fail the roll, you are teleported to the Lost City. The Gateway then disappears

Magic Gateway jest tzw. Lost Kartą, znaczy była planowana jako część dodatku, ale w procesie deweloperskim ją odrzucono. Jej odpowiednikiem na Siłę był Carrion (który także się w Trzeciej Edycji nie pojawił), ale widać nie doczekał on się swej wersji w Czwartej Edycji.

Nemomon - Wto 25 Maj, 2010

Daring Dragoon z FFG przedstawił krótko swoją pierwszą rozgrywkę z Górami. Nie ma potrzeby przedstawiać, ale ten oto fragment może wywołać uśmiech:

The Vampiress had all four Mules from the Market deck at one point due to stealing them from other players. But a bad run of luck with enemies forced her to drink the blood of all but one of them, so the Valkyrie had three mules.

:mrgreen:

Przypomina mi się też jedna rozgrywka z Astropatą oraz naszym innym kolegą. W trzeciej turze gry miał 15 sztuk złota, a w czwartej turze wyciągnął Złoto Głupców xD

[ Dodano: Wto Maj 25, 2010 10:21 pm ]
A tutaj słowa Shadw o nieśmiertelnym Alchemiku xDD

and the Alchemist sitting on 25 coin, full Health, full Fate and 8 items in pocket (2 were trinkets and he had the Miner carrying 2 other items).

:mrgreen:

A przy okazji, Przyjaciel Archdruid zdradził nam efekty dwu sów (jedna jest Nieznajomym, druga Przyjacielem):

When you take roll for movement on the turn after you land on Sage Owl, you can move any number of spaces up to the die roll - I guess the owl's advice enables you to plan your journey better.

Horned Owl adds 1 to your Craft; you can sacrifice it to avoid missing a turn.

Dremil - Pon 31 Maj, 2010

słabo z moim angielskim :/ przetłumaczysz to o Vampirze? też się pośmieje :D znana jest karta wampira w ogóle? czym się charakteryzuje?
Nemomon - Pon 31 Maj, 2010

Wampirzyca miała wszystkie 4 Muły z kart Ekwipunku naraz, a to z powodu kradzieży ich innym graczom. Jednak pech w spotykaniu Wrogów zmusił ją do wypicia krwi ze wszystkich Mułów, poza jednym, więc Walkiria posiadła 3 Muły.

Dosłownie, ale co tam.

Tutaj jest Wampirzyca: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=1211
a tutaj Walkiria: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=1318

Dremil - Pon 31 Maj, 2010

wow no to prawie nieśmiertelna postać :D jeszcze jak zdobędzie skarb z podziemi typu ze za trofeum dostaje 2HP :) )) kozacko...a kiedy polska premiera?
Nemomon - Pon 31 Maj, 2010

Nie mam pojęcia, kiedy polska premiera. Mogę przypuszczać, że w okolicach grudnia, ale bardzo proszę nie traktować mych słów jako zobowiązania.

A BTW, nieśmiertelny jest Alchemik:

and the Alchemist sitting on 25 coin, full Health, full Fate and 8 items in pocket (2 were trinkets and he had the Miner carrying 2 other items).

[...] i Alchemik siedzący na 25 monetach, posiadający maksymalną wartość Życia oraz Losu, 8 Przedmiotów w kieszeni (2 były trinketami oraz z Górnikiem noszącym 2 inne Przedmioty).

Tutaj jest Alchemik, mający zdolność leczenia się za złoto: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=1174

;)

Dremil - Pon 31 Maj, 2010

to dodatek z samymi nowymi postaciami robi niezłe zamieszanie :) Ciekawe jaki będzie następny mały dodatek, myślę ze dobrym pomysłem były by Smoki :) bo mało ich a smok z siłą 7 to żaden smok ;p
Wallenstein - Wto 01 Cze, 2010

Czas na konkurs na polską nazwę dodatku. :D
8janek8 - Wto 01 Cze, 2010

Więcej niż 2 opcje raczej nie wchodzą w grę. A może i pozostała już tylko jedna, więc konkurs na nazwę tego dodatku nie ma raczej większego sensu...
Nemomon - Wto 01 Cze, 2010

Dodatek zwyczajowo nazywany jest jako "Góry", więc takiej się spodziewam nazwy tegoż tytułu. Oczywiście, przyjdzie czas na tłumaczenie, to zaczniemy się bardziej zastanawiać, aczkolwiek jak Janek powiedział, nie ma powodów do organizowania konkursu.
Wallenstein - Wto 01 Cze, 2010

To taki żarcik był... i nawet uśmiech dałem.
8janek8 - Wto 01 Cze, 2010

Wybacz nasz brak poczucia humoru :D
PiotrM - Sro 23 Cze, 2010

Czesc,
mam pytanie donosnie Alchemika, na jego karcie jest napisane ze moze podczas swojej tury zamienic kazdy przedmiot magiczny lub nie jaki POSIADA w zloto.
Powidzmy ze mam tyle przedmiotow ile jestem w stanie uniesc i odkrywam przygode z kolejnym przedmiotem, pada decyzja czy zamienic ten nowy przedmiot ze starym czy odlozyc nowy na plansze. A teraz takie pytanie czy moge jako alchemik od razu nowy przedmiot zamienic na zloto pomimo ze nie jest ono moj bo nie miesci sie w moim ekwipunku?? Ewentualnie czy mozna zamienic po odkryciu karty przygody jeden ze swoich przedmiotow na zloto i potem juz dobrac ten swiezo wylosowany przedmiot do ekwipunku??

Nemomon - Sro 23 Cze, 2010

Musisz posiadać Przedmiot, aby móc zamienić go w złoto. Nie możesz więc zamienić Przedmiotu, który właśnie wylosowałeś, w sztuki złota. Możesz natomiast zamienić w złoto dowolny inny Przedmiot jaki posiadasz, a następnie wejść w posiadanie nowo wylosowanego Przedmiotu (i wtedy zamienić go w złoto albo zostawić takim, jakim jest).
Arbaal - Nie 27 Cze, 2010

Nie wiem gdzie o tym napisać dlatego się nie obrażę jeśli mod to prze-klei :lol:
Widziałem wyjęte z pudełka figurki z dodatku highland. Niektóre figurki(Valkiri, Alchemik, Rouge) mają skrzywione wystające elementy a mianowicie broń(włócznia, szpada, różdżka). Jak wiadomo jest to wina w jaki sposób są transportowane.
Jak sobie radzić z tym? Jak wyprostować skrzywione elementy? W poprzednich dodatkach też pewnie niektórzy mieli taki problem.

aro_kal - Pon 28 Cze, 2010

Gotujesz wodę w garnuszku, zanurzasz figurkę na kilka sekund, wyjmujesz, prostujesz, schładzasz zimną wodą.
rastatata - Wto 23 Lis, 2010

aro_kal napisał/a:
Gotujesz wodę w garnuszku, zanurzasz figurkę na kilka sekund, wyjmujesz, prostujesz, schładzasz zimną wodą.



potwierdzam

gorąca woda działa :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group