galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Runebound - Wyspa strachu

ziober80 - Czw 11 Gru, 2008
Temat postu: Wyspa strachu
Witam,

Ostatnio kupiłem dodatek Wyspę Strachu i mam problem z interpretacją zasad dotyczących tzw. "kafelków".
a. Czy ktoś mógłby mi wskazać, kiedy "kafelek" umieszcza się na mapie i jakie są jego skutki (w uproszczeniu)?
b. Czy przed umieszczeniem "kafelka" oznaczającego równiny można przemieszczać się pomiędzy wyspami piechotą?
c. Wreszcie, czy jak dwie wyspy są połączone "kafelkiem" oznaczającym równiny, to czy droga morska (przebiegająca w tym samym miejscu) wówczas jest definitywnie zablokowana?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Ziober

PS. Jako, że jest to mój inauguracyjny post, pozdrawiam wszystkich graczy. Przy okazji życzę udanych rozgrywek na wyspach.

dorota - Czw 18 Gru, 2008

trudno mi odpowidziec bo sama nie do konca zrozumialam, ale mysle ze te kafelki oznaczone numerami kladzie sie po rozstrzygnieciu wydarzenia w danym miejscu. po ich polozeniu juz sie w tym miejscu nie rozstrzyga zadnej przygody.
natomiast nie mam pojcia na jakiej zasadzie umieszcza sie 3 pozostale kafelki, i czy wchodzac na ruiny roztrzyga sie przygode- pewnie tak- ale z ktorej talii, morskiej?

mysle ze jak sie polaczy wyspy rownina to juz nie mozna przeplynac, takie jednoczesnie udogodnienie i utrudnienie

ziober80 - Czw 18 Gru, 2008

Witam,

dzięki za odpowiedź i wskazówki. Zanim jednak pojawiła się odpowiedź rozegrałem kolejne partie gry, podczas których natrafiłem na karty wydarzeń, więc wiele się wyjaśniło. Faktycznie zatem od tych kart zależy, co dzieje się z kafelkami na planszy. Niestety nie przyglądam się kartom przed rozgrywką i stąd moje pytania, tym bardziej że pierwsza rozgrywka nie doprowadziła do wyciągnięcia zielonej karty wydarzenia (zapanowała konsternacja i pojawiły się pytania o inne wyspy tzn. przemieszanie się między wyspami).

Pozdrawiam

moonman - Pon 22 Gru, 2008

czy Wy też nie macie symbolu Wyspy Strachu (ster) na przedmiocie SŁONECZNA ZBROJA PŁYTOWA?
ziober80 - Wto 23 Gru, 2008

Faktycznie, brak jest takiego oznaczenia na tej karcie.
moonman - Czw 01 Sty, 2009

uff.. jakos udalo sie zamiast w Magie i Miecz zagrac w Wyspe.
ale i tak 1h - w sumie skonczylo sie na zielonych i jednej wyprawie na sasiednia wyspe.

pytania:
1. czyli te szesciokatne kafelki - wszystko bedzie wyjasnione w kartach przygod? kiedy dokladnie je ukladac itd.? bo w instrukcji nie znalazlem.

2. niektore zielone karty mozna zatrzymac jako wykonane zadania i niby zatrzymywac pod karta bohatera.
po co te zadania?

ziober80 - Czw 01 Sty, 2009

Odpowiedzi na pytania znajdziesz podczas rozgrywki - zarówno wykorzystywanie kafelków i zadań wynika z przebiegu gry i treści losowanych kart.

Pozdrawiam

zloty - Wto 06 Sty, 2009

Troche ślimaczy sie te podróżowanie po morzu, nie wydaje wam się?, mało kart jest "kotwiczkowych" a za kazdym razem tzreba walczyć zeby dopłynąć gdzieś tzreba zmarnowac min 3 tury, wyporzyczenie statku płyniecie itp. strasznie sie ciągnie
Pajhi - Pią 09 Sty, 2009

Zadam takie pytanie:
Przebieg tury podczas żeglowania:
Faza 1,2,3,4, i dochodzimy do piątej gdzie pisze "......Podczas tej fazy,oprócz wydawani punktów Doświadczenia,gracz może wydawać również żetony mapy,które pozwolą mu odnaleść WYSPĘ STRACHU lub Legendarne Przedmioty..........."
Wychodzi że z opisu że LP(Legendarne Przedmioty)można zdobyć TYLKO podczas żeglowania, podczas podróży po lądzie nie da się tego zrobić.

Jak dla Mnie trochę nie tak powinno być z LP,ale chciałem zwrócić uwagę że taki zapis istnieje w instrukcji.LP powinno się zdobywać także na suchym lądzie :twisted:
Jak wy widzicie ten zapis z LP z instrukcją?

Tei-chan - Sob 10 Sty, 2009

Hmm to logiczne, że LP powinno zdobywać się też na suchym lądzie. Myślę, że może jakiś mały zapisek w tej sprawie powinnien pojawić się w FAQ albo erracie. Lub poprostu trzeba wprowadzić domową zasadę, która to skoryguje.
smoku - Nie 11 Sty, 2009

Wcale w trakcie gry nie wyjaśniły się zasady z wszystkimi kafelkami.
Mam pytanie czy:
Kafelki z oznaczeniem cyfrowym układamy na planszy już na początku gry i
jeżeli tak to co z nimi robimy po rozstrzygnięciu wyzwania(czy odwracamy je na drugą stronę ,czy pozostają bez zmian).????????
Jeżeli pozostają bez zmian to kiedy je odwracamy???????

Sosza - Nie 11 Sty, 2009

Wyjaśniają się. Przeczytaj dokładnie karty zdarzeń.
smoku - Nie 11 Sty, 2009

Fakt wyjaśniły się.
Dla wszystkich szukających : kiedy i jak rozkładamy kafelki - decydują karty zdarzeń.
W każdym kolorze (zielony,żółty,karty przygód morskich itd.) jest karta , która wpływa na położenie kafelków.
Przed pierwszą rozgrywką ,dobrze jest przejrzeć wszystkie karty.

Pajhi - Pon 12 Sty, 2009

smoku napisał/a:
Fakt wyjaśniły się.
Dla wszystkich szukających : kiedy i jak rozkładamy kafelki - decydują karty zdarzeń.
W każdym kolorze (zielony,żółty,karty przygód morskich itd.) jest karta , która wpływa na położenie kafelków.
Przed pierwszą rozgrywką ,dobrze jest przejrzeć wszystkie karty.


No właśnie kolego,aż się zdziwiłem jak przeczytałem że nie przeglądałeś kart przed rozgrywką.Zawsze jak zakupie jakąś grę wcześniej oglądam i czytam żeby wychwycić jakieś nieścisłości,uszkodzenia.

Tei-chan - Wto 13 Sty, 2009

Ja też tak mam, że zawsze odrazu sprawdzam cała zawartość paczuszki. Lepiej już po otwarciu pudełka zajrzec czy czegoś nie barkuje aby potem w trakcie rozgrywki się nie zdziwić z lekka.
Pajhi - Sro 14 Sty, 2009

Ja znalazłem jeszcze coś ciekawego z WS(Wyspa Strachu)
Na karcie postaciSTALOWE ROGI jest napisane"Podczas fazy handlu nie możesz wynajmować Sprzymierzeńców".Tekst wiadomo o co chodzi ,ale ten pan może posiadać SPRZYMIERZEŃCÓW!

1-z innych kart Przygód np:WSPÓŁPLEMIENIEC KRWAWEGO OGNIA-"Nagroda:Zatrzymaj tę kartę.Odtąd staje się SPRZYMIERZEŃCEM o następujących cechach 1/1 3/1 1/0.....to jest oczywiście przykład bo w podstawce jest więcej takich kart.

2-z innych kart Przygód np:GNIAZDO JADOWITEGO PAJĄKA"Nagroda:Możesz zyskać 1O lub wylosować kartę Handlu.Jeżeli wylosowałeś SPRZYMIERZEŃCA,którego cena jest mniejsza od 5O możesz go zatrzymać.W przeciwnym wypadku odrzuć tę kartę"

Nie pamiętam jak jest na angielskiej karcie(Jak ktoś posiada prosiłbym o napisanie).
To są Moje pierwsze spostrzeżenia dotyczące tej karty oczekuje na wasze opinie.

CubeX - Sob 17 Sty, 2009

To, o czym piszesz powyżej jest zupełnie oczywiste. Stalowe Rogi to ulubiony bohater mojego syna, grywa tylko nim i kilkakrotnie już dysponował sprzymierzeńcami "zdobytymi" tak właśnie, jak opisałeś to powyżej. Biorąc pod uwagę, że z wynajmem kapitanów nie ma już żadnego problemu dla tego Bohatera - wbrew pozorom bardzo często nie walczy on samotnie. Biorąc pod uwagę jego żywotność i "parę w łapie" (która zasilona fajną bronią jest zabójcza dla silnych stworów nawet), to naprawdę silny bohater.
Pajhi - Sob 17 Sty, 2009

Pajhi napisał/a:
Zadam takie pytanie:
Przebieg tury podczas żeglowania:
Faza 1,2,3,4, i dochodzimy do piątej gdzie pisze "......Podczas tej fazy,oprócz wydawani punktów Doświadczenia,gracz może wydawać również żetony mapy,które pozwolą mu odnaleść WYSPĘ STRACHU lub Legendarne Przedmioty..........."
Wychodzi że z opisu że LP(Legendarne Przedmioty)można zdobyć TYLKO podczas żeglowania, podczas podróży po lądzie nie da się tego zrobić.

Jak dla Mnie trochę nie tak powinno być z LP,ale chciałem zwrócić uwagę że taki zapis istnieje w instrukcji.LP powinno się zdobywać także na suchym lądzie :twisted:
Jak wy widzicie ten zapis z LP z instrukcją?


Wczoraj ze znajomymi zagraliśmy partyjkę WS i mam małe spostrzeżenia dotyczące tego co napisałem wcześniej:
Z GRY KTÓRĄ ROZEGRALIŚMY dochodzę do wniosku że żle pisałem.Powinno być tak jak w instrukcji pisze!Jak ktoś uważa że jest inaczej,niech zagra jedną partię WS i sam zobaczy o co tu chodzi.Czyli ja wracam do ZASADY jak w
INSTRUKCJI
Jeszcze dalej pociągnę temat LP.Ja sie one maja do przedmiotów które posiadamy?
Pokaże przykład wczorajszy:
GRACZ -A- Posiada LP Miecz Antenora, ORCZY NARAMIENNIK Z DZIKA i KĄSACZ DUSZ.Dochodzi do ostatniego BOSSA z WS i wykonuje taka sytuację:
UŻYWA LP(Miecz A)przypomnę Walka wręcz:Odrzuć zanim twój bohater wykona rzut ataku,aby atak powiódł się automatycznie/gracz posiada zdolność z karty swojej,zadania 2RAN do tego tapuje KĄSACZA DUSZ to następne 3RANY i rana z ORCZEGO NARAMIENNIKA 1RANA.Wychodzi że podczas ataku zadaje jak sami pewnie policzyliście 6RAN.
I tu rodzi się pytanie?
CZY GRACZ UŻYWAJĄC LP(przedstawionego w przykładzie powyżej)MOŻE UŻYWAĆ INNYCH PRZEDMIOTÓW POSIADAJĄCYCH W EKWIPUNKU,CZY UŻYCIE TEGO LP POWODUJE AUTOMATYCZNE TRAFIENIE ALE RANY KARTA PRZYGÓD DOSTAJE OD PODSTAWOWYCH RAN WYNIKAJĄCYCH Z CHARAKTERYSTYKI DANEJ POSTACI!!!???
Może trochę zawiłe ale jak ktoś GRA to będzie wiedział o co chodzi.Oczekuję na rzetelną rozmowę wTYM TEMACIE!

ps:
Znalazłem mały błąd(literówkę) na karcie:"ŻMIJOOGONOWY PEŁZACZ"..text:Przed walką:Test R10.Jeżeli test się powiedzie,za każdym razem kiedy PEŁACZ chyba powinno byc PEŁZACZ :D [/b]

CubeX - Nie 18 Sty, 2009

Pajhi napisał/a:

Wychodzi że z opisu że LP(Legendarne Przedmioty)można zdobyć TYLKO podczas żeglowania, podczas podróży po lądzie nie da się tego zrobić.

Jak dla Mnie trochę nie tak powinno być z LP,ale chciałem zwrócić uwagę że taki zapis istnieje w instrukcji.


Nie widzę w tym nic dziwnego. Wyróżnikiem Wyspy Strachu są operacje związane z poruszaniem się po morzu, więc to iż LP mozna znaleźć TYLKO żeglując jest zupełnie normalne.

Pajhi napisał/a:
CZY GRACZ UŻYWAJĄC LP(przedstawionego w przykładzie powyżej)MOŻE UŻYWAĆ INNYCH PRZEDMIOTÓW POSIADAJĄCYCH W EKWIPUNKU,CZY UŻYCIE TEGO LP POWODUJE AUTOMATYCZNE TRAFIENIE ALE RANY KARTA PRZYGÓD DOSTAJE OD PODSTAWOWYCH RAN WYNIKAJĄCYCH Z CHARAKTERYSTYKI DANEJ POSTACI!!!???


Wg mnie używanie innych przedmiotów i umiejętności RÓWNOLEGLE z LP jest prawidłowe. To takie mordercze combo, ale właśnie w tworzeniu takowych niejednokrotnie leży klucz do zwycięstwa. Nie znalazłem w instrukcji nakazu używania wyłącznie LP, bez jednoczesnego wsparcia mozliwościami innych przedmiotów, czy umiejętności bohatera. Dla mnie więc jest to dopuszczalne.

tygrys - Wto 28 Kwi, 2009

A ja mam pytanko bardziej ogólne: na ile ten dodatek urozmaica grę w stosunku do podstawki. Jakby ktoś mógł wypunktować co się zmienia w zasadach i jak to wpływa na grę. Czyli innymi słowy chodzi mi o porównanie z podstawką - jakie nowości i jak je odbieracie pozytywnie czy negatywnie.
zloty - Sro 29 Kwi, 2009

Bardzo dobry dodatek. ciekawe karty są, bardzo fajne jest podrózowanie statkiem, ciekawsza mapa w stosunku do podstawki, warto
tygrys - Pon 03 Sie, 2009

Hmmm a czy ktoś byłby na tyle uprzejmy, i zechciałby podesłać mi zeskanowaną instrukcję? Chciałbym po lekturze zdecydować czy kupić czy poczekać na Piaski.
Pajhi - Pon 03 Sie, 2009

Ja też osobiście polecam ,a ze skanem to ja niestety nie mam i nie znam nikogo kto by posiadał
kowal85 - Pon 03 Sie, 2009

tygrys napisał/a:
Hmmm a czy ktoś byłby na tyle uprzejmy, i zechciałby podesłać mi zeskanowaną instrukcję? Chciałbym po lekturze zdecydować czy kupić czy poczekać na Piaski.

Jeśli znajomość angielskiego nie sprawia Ci problemu, oto link:

Klik tutaj

tygrys - Wto 04 Sie, 2009

Dzięki niemniej stronę FFG już wcześniej przeorałem na wszystkie sposoby niestety mój angielski jest szczątkowy. Zdaję sobie sprawę, ze polskiej wersji nie ma w necie, stąd pytałem czy ktoś byłby na tyle uprzejmy by zeskanował własną instrukcję i mi ją przesłał - tak bezinteresownie :D
Maddas - Sob 12 Wrz, 2009

Witam!
Chciałbym zapytać, jak rozstrzygnąć taką sytuację:
Podróżując po morzu losuję kartę Straszliwi piraci. Na karcie jest napisane:
Przed walką:Twój bohater, jego sprzymierzeńcy i kapitan muszą wykonać test (magia) (11). Każda postać, której test się nie powiedzie, nie może atakować podczas tej walki..
W przypadku gdy gram np. Bohaterem i wynajętym kapitanem, żadnej z tych postaci test się nie powiódł, to bohater jest skazany na ogłuszenie? (bronić może się tylko bohater, a w przypadku jedynej możliwości jaką jest obrona czeka go stan ogłuszenia)

W zestawie są podobne karty, które w przypadku niezdanego testu uniemożliwiają uczestnictwo w walce, zarówno bohaterowi, jak i jego sprzymierzeńcom i kapitanowi. Co zrobić w przypadku, kiedy gracz jest pechowcem i dla żadnej postaci test mu sie nie powiódł?

Pozdrawiam Maddas

sirafin - Sob 12 Wrz, 2009

A przypadkiem nie ma możliwości testu Ucieczki na początku każdej rundy walki?
tygrys - Sob 12 Wrz, 2009

Nie grałem w Wyspę ale chyba to co napisał sirafin jest jedynym wyjściem. Ja miałem podobnie z jednym z przeciwników, z któregoś z dodatków karcianych dało się go tylko pokonać za pomocą runów, a takowych nie miałem więc ani ja ani moi sprzymierzeńcy nic mu zrobić nie mogli. Trzeba było uciekać.
Pajhi - Sob 12 Wrz, 2009

Panowie dla TYCH co nie posiadają instrukcji:
-Runda składa się z 4 faz:
1-UCIECZKI
2-WALKA DYSTANSOWA
3-WALKA WRĘCZ
4-WALKA MAGICZNA
Dotyczy się to też dodatku WYSPA STRACHU z małym wyjątkiem.Po nieudanym teście ucieczki w WS nie poruszamy jednostki naszej,tylko zostawiamy ją na polu na którym odbyła się walka:).Dokładnie w instrukcji nie jest to określone ,ale ta zasada dotyczy tylko walki
[/b]NA POLU KOTWICY.Pozostałe walki lądowe pozostają b/z

Pajhi - Sob 12 Wrz, 2009

Panowie dla TYCH co nie posiadają instrukcji:
-Runda składa się z 4 faz:
1-UCIECZKI
2-WALKA DYSTANSOWA
3-WALKA WRĘCZ
4-WALKA MAGICZNA
Dotyczy się to też dodatku WYSPA STRACHU z małym wyjątkiem.Po nieudanym teście ucieczki w WS nie poruszamy jednostki naszej,tylko zostawiamy ją na polu na którym odbyła się walka:).Dokładnie w instrukcji nie jest to określone ,ale ta zasada dotyczy tylko walki
NA POLU KOTWICY.Pozostałe walki lądowe pozostają b/z

Maddas - Pon 14 Wrz, 2009

sirafin napisał/a:
A przypadkiem nie ma możliwości testu Ucieczki na początku każdej rundy walki?

Faktycznie, jest to jedyny sposób na rozstrzygnięcie takiej sytuacji, jednak nie rozwiązuje tego:
Cytat:
W zestawie są podobne karty, które w przypadku niezdanego testu uniemożliwiają uczestnictwo w walce, zarówno bohaterowi, jak i jego sprzymierzeńcom i kapitanowi. Co zrobić w przypadku, kiedy gracz jest pechowcem i dla żadnej postaci test mu sie nie powiódł?

prodi33 - Pon 14 Wrz, 2009

A tam nie jest napisane że nie możesz atakować? Jeżeli tak to w tym przypadku bohater opuszcza 2, 3 i 4 fazę walki czyli atakowanie, ale nadal może korzystać z pierwszej fazy czyli ucieczki.
Maddas - Pon 14 Wrz, 2009

Dokładnie, jest napisane, ze jeżeli test się nie powiedzie, to ta postać bierze udziału w walce. Wygląda więc na to, że walka automatycznie się kończy.
Pajhi - Pon 14 Wrz, 2009

Maddas napisał/a:
Dokładnie, jest napisane, ze jeżeli test się nie powiedzie, to ta postać bierze udziału w walce. Wygląda więc na to, że walka automatycznie się kończy.


tylko należy jeszcze pamiętać że GRACZ może jeszcze raz spróbować uciec.Jeżeli nie wyjdzie rzut to jeszcze raz i jeszcze raz aż do momentu kiedy zabraknie ci życia :P

CubeX - Pon 22 Mar, 2010

Nagrodą za pokonanie jednego z zielonych wyzwań z dodatku ("Nocne cienie") jest mozliwość przemieszczenia swojego bohatera na dowolne inne pole z zielonym znacznikiem. Teoretycznie mozna więc się łatwo "telportować" na inną wyspę. Z drugiej strony w instrukcji widnieje zapis, że pokonać morze da się przemierzyć wyłącznie żeglując. Nawet posiadanie potężnych przedmiotów, typu "teleport" nie pomaga, więc zdaje mi się, że nie powinno na to pozwolić pokonanie byle zielonego cherlaka. Wg mnie więc załatwienie "Nocnych cieni" pozwala na sok na innego zielońca, ale wyłącznie na tej samej wyspie, na której właśnie sie znajdujemy. Czy waszym zdaniem logicznie (a przede wszystkim - zgodnie z przepisami) kombinuję?
Pajhi - Pon 22 Mar, 2010

CubeX napisał/a:
Nagrodą za pokonanie jednego z zielonych wyzwań z dodatku ("Nocne cienie") jest mozliwość przemieszczenia swojego bohatera na dowolne inne pole z zielonym znacznikiem. Teoretycznie mozna więc się łatwo "telportować" na inną wyspę. Z drugiej strony w instrukcji widnieje zapis, że pokonać morze da się przemierzyć wyłącznie żeglując. Nawet posiadanie potężnych przedmiotów, typu "teleport" nie pomaga, więc zdaje mi się, że nie powinno na to pozwolić pokonanie byle zielonego cherlaka. Wg mnie więc załatwienie "Nocnych cieni" pozwala na sok na innego zielońca, ale wyłącznie na tej samej wyspie, na której właśnie sie znajdujemy. Czy waszym zdaniem logicznie (a przede wszystkim - zgodnie z przepisami) kombinuję?


Tak zgodzę się z Tobą kolego.Jak sam nadmieniłeś instrukcja mówi o niemożliwości teleportowania się między wyspami więc logiczne że ta karta dotyczy się tylko wyspy na której się przebywa :!:

CubeX - Wto 23 Mar, 2010

Ołk, Twoja argumentacja trafia do mnie na tyle, że zamierzam preferowaną przez Ciebie wersję wypróbować "w praniu". Na dzisiejsze popołudnie planuję małe spotkanko przy planszy, zaproponuję więc moim współwyznawcom partyjkę podczas której zagramy tak, jak sugerujesz. Jeśli się uda - naturalnie opiszę wrażenia. W każdym razie - dzięki za zainteresowanie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group