galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

WHI - zestaw podstawowy - "rozkminka " zasad gry - pytania

Ralh - Sob 04 Cze, 2011
Temat postu: "rozkminka " zasad gry - pytania
Witam mam dwa pytanka a zapewne w późniejszym czasie będzie ich zapewne więcej... :roll:
1- sytuacja wygląda tak przeciwnik atakuje moja strefę królestwa jednostka z silą 3 ja nie wyznaczam obrońców ale posiadam w niej wioskę niczyja to wtedy on przydzielając obrażenia niszczy mi wioskę za jedno a dwa przydziela stolicy? ( on decyduje gdzie je skieruje czy w takiej sytuacji może tylko na strefę)
2- dotyczy jednostek wypełniających misję, jak je zniszczyć? skoro obrońca ich nie wyznacza do obrony,a ja nie posiadam taktyk ("iż musi się bronić daną jednostka)
bo czytając forum uznaje sie zasade ze nawet jak strefa płonie obrazenia nie przechodza na jednostki gdy ich obronca nie wyznaczy, to co jednostki wykonujace misje sa niezniszczalne? ( chodzi mi o te co sie ich nie poświeca aby aktywować akcje z misji) rozumiem mozna je przesunać ale nie kazdy ma wymagana taktyke....

prosze o cierpliwość :) i wyrozumiałość
pozdrawiam.

Susa - Sob 04 Cze, 2011

1. Nie, nie niszczy Wsparć. Obrażenia niczego nie niszczą (chyba, że wyznaczasz obrońców).

2. Zniszczyć można je np. combem DElfickim: odrzucasz przeciwnikowi kartę z ręki ze zwiadu, a potem przydzielasz obrażenie z Łupieżców Helbane. To tylko jeden sposób (który mi przyszedł od razu do głowy), ale takich sposobów jest więcej.

Ralh - Sob 04 Cze, 2011

[quote="Susa"]1. Nie, nie niszczy Wsparć. Obrażenia niczego nie niszczą (chyba, że wyznaczasz obrońców).

rozwinięć również?

Następne pytanko :P

Czy obrażenia od kontrataku mojej wyznaczonej jednostki na obronce mogę rozdzielic na dwie jednostki ataujace?
np obronca moj ma 3 kontrataku a przeciwnik atakuje dwoma jednostkami posiadajacymi trzy wytrzymalosci razem.. niszcze je kontratakiem zanim ich obrazenia zostana przydzielone?

Susa - Sob 04 Cze, 2011

Nie niszczą rozwinięć. Rozwinięcia dodają +1 do wytrzymałości danej strefy Stolicy. Np. masz 2 rozwinięcia na Misji to przeciwnik musi zadać 8+2=10 obrażeń, żeby podpalić. Rozwinięcia niszczą inne karty.

Kontrataku nie można rozdzielać.

Ralh - Sob 04 Cze, 2011

Następne pytanka ...
1- Przeciwnik na początku swojej tury używa chmurę much i zadaj obrażenie jednostce mojej która ma już ich 3/4 i w konsekwencji ginie i pytanko czy mogę przed odłożeniem jej na stos kart odrzuconych zastosować taktykę wychłostać więźnia i zyskać z tej jednostki 2 żetony zasobów?
2- O co chodzi z opuszczoną kopalnią? " na początku swojej tury możesz cofnąć jedno ze swoich rozwinięć na rękę jego właściciela" - mysle że to błedne tłumaczenie...
3- obóz zwiadowców " za każdym razem kiedy przeszukujesz swoją talię, możesz poszukać jednej karty więcej" rozumię że to nie chodzi o dobieranie jedej karty więcej co ture?

czekam na odpowiedzi i to tyle na dziś , pozdrawiam

Susa - Nie 05 Cze, 2011

1. Nie jestem pewna... Mógłbyś zacytować tekst z tej karty (Chmura much)?

2. Nie, nie jest to błędne tłumaczenie. Jeżeli kładziesz rozwinięcie z np. DElfickich Krasnoludzkich niewolników, czyli pierwsza karta z talii, to możesz położyć jakąś ważną kartę. Opuszczona kopalnia jest właśnie po to, żeby cofnąć tę kartę na rękę. Co prawda tę kartę używałam raczej w talii krasnoludzkiej.

3. Nie, nie chodzi o Fazę Misji, bo wtedy losujesz kartę. Chodzi o karty z efektem np. Akcja: Kiedy ta karta wchodzi do gry przeszukaj ileś tam wierzchnich kart z talii. Jeżeli znalazłeś coś tam cofnij tę kartę na rękę <- Oczywiście to tylko przykład ;)

DaRKeR - Nie 05 Cze, 2011

Ralh napisał/a:
Następne pytanka ...
1- Przeciwnik na początku swojej tury używa chmurę much i zadaj obrażenie jednostce mojej która ma już ich 3/4 i w konsekwencji ginie i pytanko czy mogę przed odłożeniem jej na stos kart odrzuconych zastosować taktykę wychłostać więźnia i zyskać z tej jednostki 2 żetony zasobów?
2- O co chodzi z opuszczoną kopalnią? " na początku swojej tury możesz cofnąć jedno ze swoich rozwinięć na rękę jego właściciela" - mysle że to błedne tłumaczenie...
3- obóz zwiadowców " za każdym razem kiedy przeszukujesz swoją talię, możesz poszukać jednej karty więcej" rozumię że to nie chodzi o dobieranie jedej karty więcej co ture?

czekam na odpowiedzi i to tyle na dziś , pozdrawiam


1. Nie bo na Muchach jest Wymuszony, nie zdołasz na to odpowiedzieć.

2. i 3. już Susa wytłumaczyła.

Ralh - Pon 06 Cze, 2011

a w przypadku gdy nie byłby wymuszony? mógłbym spokojnie zastosować tą taktykę?
DaRKeR - Pon 06 Cze, 2011

Ralh, gdyby to była po prostu Akcja, to tak. Ale nie ma co teoretyzować - jest Wymuszony więc nie ma opcji :)
Ralh - Pon 06 Cze, 2011

witam w dniu dzisiejszym :) , oto następne pytanie :

czy na akcje Załogi Głazocisku mogę wybrać jednostkę pistoleciarzy i ją poświęcić i od razu przesunąć do strefy królestwa zamiast odkładać?

o i następne bo akurat jest partia, jeżeli cofam daną jednostkę przeciwnika na rękę to co się dzieje z dodatkiem dodanym do tej jednostki ? gracz ją odrzuca czy też mu się cofa na rękę?

DaRKeR - Pon 06 Cze, 2011

1. Jak przeciwnik odpali Załogę głazocisku, to w odpowiedzi możesz przeskoczyć pistoleciarzami do innej strefy, aczkolwiek nic ci to nie da, bo dopiero przy rozpatrywaniu musisz poświęcić jednostkę, po 2 nie ważne gdzie są jednostki, załoga nakazuje Ci poświęcenie jakiejść w dowolnej strefie.

2. Dodatek spada na stos kart odrzuconych.

Ralh - Pon 06 Cze, 2011

co do odpowiedzi na pytanie pierwsze ok ale pistoleciarze maja na karcie napisane " jeżeli ta jednostka zostanie zniszczona na Polu Bitwy zamiast ją odrzucic przenies do królestwa. czyli defacto ja ja aktywuje jej przeniesienie do królestwa po tym jak ja poświece... o ile tak można :P
a i nastepne ;p puki jestes ;)
mogę w odpowiedzi na wchodzącego grimgora do gry opłacic ucznia płomienia i anulować jego akcję zniszczenia moich dodatków pomimo że na grimgorze jest napisane Wymuszony....?

DaRKeR - Pon 06 Cze, 2011

Ralh napisał/a:
co do odpowiedzi na pytanie pierwsze ok ale pistoleciarze maja na karcie napisane " jeżeli ta jednostka zostanie zniszczona na Polu Bitwy zamiast ją odrzucic przenies do królestwa. czyli defacto ja ja aktywuje jej przeniesienie do królestwa po tym jak ja poświece... o ile tak można :P
a i nastepne ;p puki jestes ;)
mogę w odpowiedzi na wchodzącego grimgora do gry opłacic ucznia płomienia i anulować jego akcję zniszczenia moich dodatków pomimo że na grimgorze jest napisane Wymuszony....?



A tak sorry pistolecierze mi się z rajtarami porąbali :D Ale i tak nie wróci do kingdoma bo zniszczenie nie równa się poświęceniu :) niestety. poświęcony wyleci na stos kart odrzuconych :)


Co do drugiego to nie :) bo jak zagrywasz w odpowiedzi na zagranie, to grimgora jeszcze nie ma w grze (wejdzie dopiero po rozpatrzeniu stosu który zapoczątkował) zatem nie możesz go wycelować.
A jeśli wejdzie do gry to pierwsze co się odpala to jego Wymuszony effect :)

Pollus - Wto 07 Cze, 2011

Czytam powyższe posty, dlatego zrodziło mi się to pytanie. Czy na Akcje Wymuszone zagrać inne akcje w odpowiedzi? Czy zawsze wymuszone dzieją się na początku?
DaRKeR - Wto 07 Cze, 2011

Nie można odpowiadać na Efekty Wymuszone.

I kolejność efektów - Efekt Trwały - Efekt Wymuszony - Akcje odpalane (w odpowiednim momencie, lub gdy zajdzie warunek odpalenia) - Akcje.

Pollus - Sro 08 Cze, 2011

Czy jeśli mam 6 kart w decku i dociąg mam 6, to czy przegrywam, czy jeszcze mam jedną turę do grania?
DaRKeR - Sro 08 Cze, 2011

przegrywasz. Tak na prawdę nie można dobrać tej ostatniej karty.
Ralh - Pią 17 Cze, 2011

Witam po chwilowej przerwie ;)
pytanie może i banalne aczkolwiek przy ostatniej grze nie mogliśmy dojść do porozumienia;p
mianowicie:
Na jednostce jest napisane Tylko Pole Bitwy, tzn. że można ja wystawić tylko w ta strefę ok , a co z nią się stanie jak użyje forsowny marsz i przesunę ja np do misji? Moim zdaniem powinna zginąć i zostać odrzucona gdyż nie może istnieć w tej strefie...
Mam rację czy nie?

Pozdrawiam.

DaRKeR - Pią 17 Cze, 2011

jednostki z ograniczeniem "Tylko Pole Bitwy" "Tylko Misja" można zagrać lub wstawić do gry tylko do takich stref. Natomiast odnosi się to tylko do zagrywania i wstawiania do gry, jeśli zostanie przesunięta do innej strefy wszystko jest w porządku :)
Ralh - Pią 17 Cze, 2011

hmm...

zaklęcie Mrocznych elfów Przywołanie gniewu Khaina: zagraj pod koniec dowolnej fazy pola bitwy- akcja: zniszcz wszystkie jednostki które brały udział w walce podczas tej fazy.
i teraz:
1- Czy mogę to zagrać na jednostki przeciwnika przed przydzieleniem obrażeń a po wybraniu przez niego strefy i atakujących?
2- "udział w walce" czy aby zaistniał muszę wyznaczyć obrońców? W przypadku gdy odpowiedz na pytanie 1 brzmi nie, przydzielam obrażenia stolicy a jego jednostki padają....

DaRKeR - Sob 18 Cze, 2011

1. nie

2. nie musisz bronić, po prostu po tym jak walnie w stolicę rzucasz to i zabijasz wszystko co atakowało.

lanowiec - Wto 21 Cze, 2011

kontratak - jak rozumiem obrażenia są przydzielane od razu, ale czy to znaczy że jeśli jednostka ma 2 wytrzymałości, to zginie natychmiast jeśli kontratak wynosi 2? Czyli do walki nie dojdzie?
RasTafari - Wto 21 Cze, 2011

obrażenia z Kontrataku są nieanulowalne a Odpornością takich obrażeń nie można anulować (instrukcja strona 16), czyli jednostka zginie.
lanowiec - Wto 21 Cze, 2011

To że zginie to rozumiem, ale czy zginie nim zdoła sama zadać obrażenia? Czy też z jej ataku normalnie gracz atakujący zada moim obrońcą obrażenia?
DaRKeR - Wto 21 Cze, 2011

jeśli obrażenia = wytrzymałości jednostka automatycznie ginie.

Jako że Kontratak, wchodzi przed "przydzielaniem" obrażeń to jednostka nawet nie zdąży przydzielić obrażeń jak zginie.

Więc tak, zginie i nie zdoła zadać obrażeń.

Pollus - Sro 22 Cze, 2011

Czy mogę przesunąć jednostkę z jej akcji (np. Pistoliers, gdzie wydając 1 zasób przesuwam ją do innej strefy) na inną strefę stolicy jeśli została ona wybrana do ataku bądź obrony?

Drugie pytanie trochę z innej beczki, czy na turniejach często jest wykorzystywana jednostka The Greatswords (Forced: After a unit enters this zone, The Greatswords gains l until the end of the turn.)? Wydaje mi się że tę jednostkę można zboostować niemiłosiernie, mając sporo zasobów samymi Pistoliers przesuwając ich ze strefy do strefy możemy dodać wiele młotków naszym miecznikom.

DaRKeR - Sro 22 Cze, 2011

1. pistoliersów możesz przesunąć, ale jak jednostka opuszcza pole bitwy automatycznie przestaje atakować.

2. kiedyś greatswordzi byli bardzo zabójczy, teraz się ich nie widuje bo jest hemmler :)

RasTafari - Sro 22 Cze, 2011

DaRKeR a można Pistoliersów przesunąć po przydzieleniu obrażeń a przed zadaniem?
DaRKeR - Czw 23 Cze, 2011

tak, ale jeśli pistolersom zostały przydzielone obrażenia to one nie znikną.
Ralh - Pią 24 Cze, 2011

Witam ponownie :)

1-Dodatek uroki czy można dodać dwa na jednostkę przeciwnika?
2- wyjaśnienie przynęty: (karta 45 krasnoludów) przeciwnik wybiera dwie moje jednostki z Pola Bitwy i one zadają sobie obrażenia równe sile czy jedna jego i jedna moja, gdyż napisane jest "każdą na innym polu bitwy"?

Pozdrawiam

p.s
Mroczne elfy rosną w siłę jeszcze tylko parę dobrych jednostek :roll: i czas na turniej :P
( na 9 walk przeciwnik grając orkami przegrał 5 oraz krasnoludami 3 jedną zwyciężając)

GambitG - Pią 24 Cze, 2011

1. Na pewno możesz zagrać więcej dodatków na jednostki przeciwnika.

2. Musi wybrać jednostki z dwóch różnych battlefieldów. Jak gracie drużynowo to może zechcieć zadać obrażenia dwóm jednostkom przeciwników.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group