galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

X-Wing dyskusja ogólna - Wave 4

Gothik - Pią 07 Lut, 2014
Temat postu: Wave 4
Bez niespodzianek: www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=4645
Kierowca - Pią 07 Lut, 2014

Suuper! Defender piękny, a phantom ma aż 4 kostki na atak!!! Rety, muszę znaleźć pracę...
Barbus - Sob 08 Lut, 2014

Wow, chłopaki mają niezłe tempo.
michcio694 - Sob 08 Lut, 2014

Wave 4 + Imperial Aces + transporter i korweta rebeli = O_O
Remi - Sob 08 Lut, 2014

Już zaczynam oszczędzać ;)
Barbus - Sob 08 Lut, 2014

Trochę czasu chyba jest. Nie sądzę, żeby W4 i wielkie statki ukazały się wcześniej niż w maju.
Barbus - Sro 12 Lut, 2014

Ja jak zwykle nie mogę się doczekać i analizuję wszystko co się da. Oto co wiemy obecnie o W4.

E-Wing
Atak 3 Zwinność 3 Kadłub 2 Osłona 3
Akcje: skupienie, namierzenie, beczka, unik
Ulepszenia: astromech, systemy, torpedy, talent(dla unikatowych)
Piloci:
Nieznany pilot PS 1 – 27p
Nieznany pilot PS 3 – prawdopodobnie 29p
Etahn A’baht PS 5 – 32p
Nieznany pilot PS 8
Karty ulepszeń:
Zaawansowane sensory (są już w Lambdzie)
Nieznany talent Outmaneuver(taki jak w TIE Defender)
Astromech R7 – nieznana umiejętność
Astromech R7-T1(unikat) - 3p
Flechette torpedoes
Manewry: prawdopodobnie zbliżone do X-Winga. Może będzie 5 na wprost i więcej zielonego. Nie sądzę, żeby był zwrot 1, bo w połączeniu z astromechem R2 byłby dosyć mocny.


Z-95 Headhunter
Atak 2 Zwinność 2 Kadłub 2 Osłona 2
Akcje: skupienie, namierzenie
Ulepszenia: rakiety, prawdopodobnie talent dla unikatowych pilotów
Piloci:
Pilot Eskadry Bandytów PS 2 – 12p
Pilot Eskadry Tala PS 4 – 13p
Porucznik Blount PS 6 – 17p
Airen Cracken PS 8 – 19p

Karty ulepszeń:
Munitions failsave
Wingman
Nieznany Talent
Rakiety szturmowe (takie jak w YT-1300, Firespray, Bombowiec TIE)
Rakiety jonowe

Manewry

Tie Defender

Atak 3 Zwinność 3 Kadłub 3 Osłona 3
Akcje: skupienie, namierzenie, beczka
Ulepszenia: działko, rakiety, talent dla unikatowych
Piloci:
Pilot eskadry Delta PS 1 – 30p
Nieznany pilot PS 3 – pewnie 32p
Nieznany pilot PS 6 -?
Nieznany pilot PS 8 - ?

Karty ulepszeń:
Munitions failsave
Nieznany talent Predator
Nieznany talent Outmaneuver (taki sam, jak w E-Wingu)
Działko jonowe (jest już w Firesprayu, Lambdzie i B-Wingu)
Rakiety jonowe (takie jak w Z-95)
Manewry: 5 na wprost zielone. Zwrot 1 czerwony. Jakiś biały k-turn.

Tie Phantom
Atak 4 Zwinność 2 Kadłub 2 Osłona 2
Akcje: skupienie, beczka, unik, maskowanie
Ulepszenia: system, załogant, talent dla niektórych unikatowych,
Piloci:
Pilot eskadry Sigma PS 3 – 29p.
Nieznany pilot PS 5 - 30p?
Nieznany pilot PS 6 - 31p?
Whisper PS 7 - 32p.
Karty ulepszeń:
System kontroli ognia (taki jak w B-Wingu)
Specjalista zwiadu (jak w HWK-290)
Nieznany załogant (tactician?)
Zaawansowane urządzenie maskujące (tylko dla TIE Phantom)
Nieznana modyfikacja

Manewry: cholera wie :)

Oldster - Sro 12 Lut, 2014

Widzę Barbus że trochę się narobiłeś, ale faktycznie jest w tej grze coś takiego że widząc nowe statki człowiek nie może przestać o nich myśleć :)
Remi - Czw 13 Lut, 2014

Jony w imperium? Gra nabierze zupełnie innego wymiaru :P
ataman - Nie 16 Lut, 2014

To może ja jeszcze uzupełnię o kilka informacji.

Barbus napisał/a:

E-Wing
Nieznane torpedy(wygląda na flechette torpedoes) siła 3?, zasięg 2-3?

Flechette Torpedo:
Zasięg: 2-3
Koszt: 2
Atak: 3
Dodatkowy efekt: obrońca dostaje stres (i to niezależnie od tego, czy atak torpedami trafił, czy nie)
(odpalenie wymaga i zużywa TL)

Barbus napisał/a:

Tie Phantom
Nieznana modyfikacja tylko dla TIE Phantom
Nieznana modyfikacja

Pierwsza modyfikacja (tylko dla Tie Phantom) wygląda na Advanced Cloacking Device. Nie mam jednak pojęcia co ona robi.
Druga natomiast nazywa się: Stygium Particle Accelerator, a jej działanie to: dostajesz żeton uników za każdym razem, gdy robisz cloack lub decloack.

Shantruin - Nie 16 Lut, 2014

ataman napisał/a:
Dodatkowy efekt: obrońca dostaje stres (i to niezależnie od tego, czy atak torpedami trafił, czy nie)


Pod warunkiem, że po ataku obrońca ma 4 lub mniej punktów kadłuba ;)

ataman - Nie 16 Lut, 2014

Shantruin napisał/a:
ataman napisał/a:
Dodatkowy efekt: obrońca dostaje stres (i to niezależnie od tego, czy atak torpedami trafił, czy nie)


Pod warunkiem, że po ataku obrońca ma 4 lub mniej punktów kadłuba ;)


Aaaah, racja! Na szczęście tekst odnosi się do punktów kadłuba, czyli bez tarcz. Zatem efekt stresu działa bez problemu na wszystkie małe statki z wyjątkiem Y-winga oraz Tie-Bombera.

Shantruin - Nie 16 Lut, 2014

Zadziała i na duże, jak i na Y-wing i Bombera, jeśli się je wcześniej sprowadzi do odpowiednio niskiego poziomu ;) I ten cudownie niski koszt! Cudo!

Można też dodać, że wśród pilotów Z-95 obstawiani są, częściowo na podstawie rozszyfrowania kart ze zdjęć: Tala Squadron Pilot (PS4), Lieutenant Blount (PS6 - niech nam żyją rebelianckie składy 666666:X.Y.A.B.HWK.Z), Airen Cracken (PS8).

Barbus - Nie 16 Lut, 2014

Fajnie, że jeszcze bardziej różnicują rakietki i torpedy pod względem działania i kosztu. Wreszcie będzie można w pełni docenić ładowność bombowców, Y-Wingów i B-Wingów.
Shantruin - Pon 17 Lut, 2014

Dokładnie, taki sobie najtańszy Bomber z zestawem Ion Pulse Missiles i Flechette Torpedoes kosztuje tyle co Rookie Pilot, a ma potencjał żeby ustawić całą grę dzięki "kontrolnym" efektom tych pocisków :)
ataman - Sro 19 Lut, 2014

Shantruin napisał/a:
Zadziała i na duże, jak i na Y-wing i Bombera, jeśli się je wcześniej sprowadzi do odpowiednio niskiego poziomu ;) I ten cudownie niski koszt! Cudo!

Poczytałem trochę w tym temacie. Wg instrukcji wartość kadłuba (hull value) jest to ta żółta wartość na karcie i jak na razie nie ma żadnego efektu, który by tę wartość obniżał. Obrażenia nie zmniejszają wartości kadłuba - wg zapisu instrukcji to działa tak, że statek zostaje zniszczony wtedy, gdy liczba kart uszkodzeń jest większa lub równa wartości kadłuba. Dlatego duże statki, Y-wing i Bomber pozostają odporne na Flechette Torpedoes.

Shantruin - Sro 19 Lut, 2014

Ha, a to ci psikus! Faktycznie, umknął mi ten fakt, dzięki atamanie :)

Wystarczy się pocieszyć myślą, że eskadr opartych wyłącznie o duże statki tudzież Y-wingi/Bombery turniejowo lata relatywnie mało.

Z kolei Amerykanie wdali się w głębokie dyskusje na temat działania nowego droida R7-T1. Fakt faktem, angielski wordnig okazuje się byś dyskusyjny. Zasadniczym pytaniem jest, czy można wykonać boost nawet jeżeli nie założyło się Target Locka? Przyznam, że w pierwszym odruchu stwierdziłem, że nie, i nadal potrzymuję to zdanie. Aczkolwiek argumentacja na rzecz drugiego rozwiązania (boost przysługuje niezależnie od TL) bywa miejscami przekonująca - ot, choćby fakt rozdzielinia tych dwóch częsci składowych zasady droida na dwa zdania.

A co wy o tym myślicie?

Barbus - Sro 19 Lut, 2014

Moim zdaniem trzeba będzie zrobić locka, aby móc potem zrobić boosta, ale tak jak sam stwierdziłeś, tekst na karcie można różnie interpretować. Chyba dopiero oficjalne FAQ wyjaśni ten problem.
ataman - Sro 19 Lut, 2014

Faktycznie ten zapis na karcie R7-T1 jest niefajny, bo czytając go dosłownie powiedziałbym, że można zrobić boosta bez target locka, ale jakbym miał obstawiać jaka była intencja twórców (czyli co się pojawi w FAQ), to sądzę, że TL będzie konieczny, by zrobić boosta.
Barbus - Pią 21 Lut, 2014

http://www.afewmaneuvers....ve-4-ships-r144
Barbus - Pią 21 Mar, 2014

http://www.gametrademagaz...rticleID=146109

Kilka ciekawych szczegółów.

Tie Defender będzie miał biały koiogran w swoim zestawie manewrów.
Astromech R7 prawdopodobnie będzie umożliwiał odrzucenie target locka w ramach obrony przed atakiem - konkretniej będzie można zmusić atakującego do przerzucania kostek.
Cloak będzie dodawał Phantomowi dwie kostki do obrony, ale uniemożliwi mu atakowanie. Będzie można go wyłączyć w fazie aktywacji tuż przed ujawnieniem manewru.

Falcon - Pon 24 Mar, 2014

Z-95: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=4715
koozyn - Pon 24 Mar, 2014

A tutaj jeszcze info o Tie Phantom i jego Cloacking Device

Barbus - Pon 31 Mar, 2014

Więcej o cloaku. Zwłaszcza część o decloaku baardzo ciekawa.
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10014570_647101545361238_1846227777_n.jpg
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10149837_647101575361235_2095711073_n.jpg

Barbus - Sro 09 Kwi, 2014

Info o defenderze http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=4740
ataman - Sro 09 Kwi, 2014

Strasznie drogi ten Defender, jakoś mnie nie przekonuje. Nawet biały koiogran go nie ratuje.

Smakowicie za to wyglądają nowe zdolności pilotów Outmaneuver oraz Predator. Obie fajne i ciężko się zdecydować, która lepsza. :)

Shantruin - Sro 09 Kwi, 2014

Jak dla mnie Outmaneuver jest najlepszą kartą z Defendera, przycina Sokoła co do którego co jakiś czas słychać jęki jaki to jest przegięty, nie wrzuca stresu, nie jest akcją i promuje dobre latanie. Słowem - miodny.
Barbus - Sro 09 Kwi, 2014

No tak turniejowo z tyle punktów chyba wolałbym wziąć zwykłego TIE'a i Interceptora. Ale do polatania w domu wygląda na bardzo ciekawy stateczek.
Oldster - Sro 09 Kwi, 2014

Jak patrzę na Outmaneuver i myślę że Wedge Antilles będzie redukował TIE do jednej kości obrony (lub do zera w przypadku bombowców) nie musząc robić przy tym żadnej akcji to nasuwa mi się jedno słowo - :twisted: ZŁOOO :twisted:
Oldster - Czw 26 Cze, 2014

http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=4897

BEHOLD!!! Czwarta fala dodatków do X-winga na półkach polskich sklepów tego samego dnia co premiera światowa. Wiwat Galakta :mrgreen:

Shantruin - Pią 27 Cze, 2014

Yup, wiwat :P Szkoda, że tak z zaskoczenia premiera wskoczyła przed Regio bydgoskie :P
Breed9000 - Sob 28 Cze, 2014

To chyba bardziej wina przesuniętego terminu Regio niż dystrybutora :D
Mareczq - Pon 10 Lis, 2014

Mam pytanie - czy patrząc na osobę która po prostu lubię sobie popykać w X-Winga, ale zarazem chce mieć dostęp do wszystkich staktów - warto kupować po 2 szt. statków z 4 fali? Z poprzednich falii mam min. po 2 statki z wyjątkiem dużych (tych mam po 1 szt.). Czy realnie są one na tyle słabo grywalne, że i tak raczej nigdy więcej niż 1 dla zabawy nie wystawię, a karty i tak mi po 1 szt. wystarczą?
miko - Pon 10 Lis, 2014

Defender, E-Wing, Phantom wystarczą po 1 sztuce, ale nie dla tego, że są słabe, tylko dla tego, że kosztują sporo punktów. Z-95 możesz mieć kilka, bo kosztują tylko 12 pkt i 1 szt za wiele nie ugrasz :)
Mareczq - Pon 10 Lis, 2014

Dzięki wielkie. A podpowiesz to samo o 3-fali? I czy warto kupić dwa zestawy Asów (i Imperium i Rebelii) ?
Caladan - Sob 15 Lis, 2014

Ja własnie jestem w podobnej sytuacji co ty Mareczq. W końcu mam zamiar zakupić pierwsze modele z 4 wave'a (i parę z wcześniejszych, bo mam spore braki :) .
I doszedłem do tych samych wniosków co miko że wystarczy po 1 sztuce przynajmniej defendera, e-winga i phantoma (fajne statki, fajne możliwości, tylko w cholerę pkt kosztują). Na pierwszy rzut wezmę prawdopodobnie e-winga i phantoma (bo z nim może być taka sama sytuacja jak z interceptorem za kilka mcy, że nakląd zostanie wyczerpany i cholera wie kiedy będzie dodruk)
Defender jednak z jakiś powodów jest mało popularny z tego co zdarzyłem się naczytać, więc nie grozi mu wykupienie zbyt szybkie.

ytsunkai - Sro 19 Lis, 2014

i masz racje. na początek 1 sztuka wystarczy (choć osobiście mm 2 phantomy i próbowałem na obu grać).

Natomiast jak znam życie to za parę miesięcy będziesz musial przemeblować szafkę żeby zmieściły się wszystkei graty :)

Teokrata - Pią 21 Lis, 2014

defender i e-wing to mocne statki i sa w rozpiskach ale sa tak drogie punktowo, ze mieszcza sie x1, zetki phantomy lataja w ilosci od 1 do 4, ale pamietaj ze dwie zetki beda w most wanted, wiec tutaj raczej kupilbym max 2 zetki i max 2 phantomy. osobiscie mam 2 phantomy ale jak latam takze tymi nie imiennymi, przewaznie jest tylko whisper lub echo
Barbus - Pią 21 Lis, 2014

Tyle że zetki z MW, a konkretniej ich diale chyba nie będą do używania przez Rebelsów.
Generalnie jeśli gracie standarda, to polecam kupić po jednym ze wszystkiego. Jeśli przyjdzie wam do głowy rozpa z dwoma statkami, to sobie dokupicie drugi. Sam gram dwiema zetami, a często widzi się HSF z trzema zetami.
Jeśli gracie epiki, to już warto pomyśleć np. o dwóch defenderach. Sam często biorę 3.
Jeśli chodzi o wyczerpanie zapasów, to teraz bym się tym tak nie martwił. II fala wyszła szybko, bo w swoim czasie była jedyną alternatywą dla I. Obecnie mamy większy wybór zestawów, więc presja na każdy z osobna powinna być trochę mniejsza.

Mareczq - Sob 22 Lis, 2014

Coś czuję, że Galakta zacznie tworzyć "zestaw" wojenne zamiast wydawać nowe fale tak często ;) Np, Kupienie 4 sz. B-Wingów, za 199 zł itp ;P
Patsy - Sob 22 Lis, 2014

Cóż, Galakta raczej nie ma tu dużo do gadania, to raczej FFG decyduje co i jak wydawać do X-winga
Toudi - Sob 22 Lis, 2014

Mareczq napisał/a:
Coś czuję, że Galakta zacznie tworzyć "zestaw" wojenne zamiast wydawać nowe fale tak często ;) Np, Kupienie 4 sz. B-Wingów, za 199 zł itp ;P

Ok, ale gdzie tu promocja? 4 szt. Bwingów, za 150, to już zacząłbym rozumieć.

Jak na razie to robią Asy w tę myśl. A jak się czyta forum FFG, to albo kolejne asy imperium to TIE Adv + TIE Fighter, albo duży wraz z TIE Adv., jak to miało miejsce przy Transporcie z Xwingiem.

Ps. zauważył ktoś, że galakta znowu przesunęła dodruk II fali (ciekawe czy się doczekam Interceptora w sensownym czasie...)

Mareczq - Sob 22 Lis, 2014

Cytat:
Cóż, Galakta raczej nie ma tu dużo do gadania, to raczej FFG decyduje co i jak wydawać do X-winga

Nie no oczywiście masz rację, wiadomo chodziło mi o FFG ;)

Cytat:
Ok, ale gdzie tu promocja? 4 szt. Bwingów, za 150, to już zacząłbym rozumieć.

Jak na razie to robią Asy w tę myśl. A jak się czyta forum FFG, to albo kolejne asy imperium to TIE Adv + TIE Fighter, albo duży wraz z TIE Adv., jak to miało miejsce przy Transporcie z Xwingiem.

Ps. zauważył ktoś, że galakta znowu przesunęła dodruk II fali (ciekawe czy się doczekam Interceptora w sensownym czasie...)

Promocja by była taka sama jak przy Asach, realnie nie ma tutaj promocji, tylko dostał byś kolejne nowe karty/pilotów itp ; ) Mowa oczywiście o przyszłości tak pewnie za pół roku + .

Co do Dodruku, to Interoceptora masz teraz przecież w Asach Imperium ? Z Falconem jest chyba już większy problem .

Patsy - Sob 22 Lis, 2014

Problem z interceptorem w Asach, jest taki, że nie ma w nich najtańszy pilotów nieuinikatowych oraz Turra i Soontira.
Toudi - Sob 22 Lis, 2014

[quote="Mareczq"]
Cytat:
Cóż, Galakta raczej nie ma tu dużo do gadania, to raczej FFG Promocja by była taka sama jak przy Asach, realnie nie ma tutaj promocji, tylko dostał byś kolejne nowe karty/pilotów itp ; ) Mowa oczywiście o przyszłości tak pewnie za pół roku + .

Co do Dodruku, to Interoceptora masz teraz przecież w Asach Imperium ? Z Falconem jest chyba już większy problem .

Wybacz, myślałem, że przez zestaw rozumiesz, 4 dodatki w jednym. Ja tam osobiście zadowolony jestem z asów. Z mojego punktu widzenia, a jest to punkt widzenia zwykłego domowego gracza, co raz na jakiś czas zawita gdzieś na imprezę.

Plusem są:
inne malowanie
nowi piloci
oraz fakt, że nie dubluje się kart, których nie będzie można użyć (unikatowe).
I co najważniejsze, dzięki asom mogę wystawić np 2 Bwingi, czy Awingi. A raczej nie zdecydowałbym się na zakup dwóch identycznych dodatków.

A co do Interceptora, Asy mam, ale chce go ze względu na pilotów (oraz fakt, że tylko jego mi brakuje z małych modeli wydanych do tej pory). A Sokoła i Slave mam dostać na urodziny, jak szczęście dopisze.


Ale, żeby nie było, że tylko offtopem lecę. Grałem ostatnio Defenderem, fajny, mocny, ale biały nawrót nie przydał mi się ani razu. A jak już go zrobiłem, to Ywing lecący za mną wypchnął mnie z planszy po kilku turach. :|

Mareczq - Sob 22 Lis, 2014

No popatrz, a ja dzisiaj grałem Defenderem i biały nawrót po prostu wygrał mi praktycznie dwie gry , tylko fakt grałem wersus elitarny oddział X-Wingów 3 szt. , a na nie właśnie miały nawrót jest naprawdę mocny. Dla mnie to mocniejszy statek od Phanotma (a nim też dzisałem grałem).
Barbus - Nie 23 Lis, 2014

Defender rządzi jak dla mnie. Obaj imienni piloci mają fajne umiejki i dobrze kopią nawet bez żadnych talentów. Polecam popróbować opcji Vessery z Lambdą albo Frajersrajem z Inżynierem Uzbrojenia na pokładzie. Sam statek też mocny. Manewrami nie wymiata, ale po prostu daje trochę inne możliwości.
Mareczq - Pon 24 Lis, 2014

Dokładnie mam takie same odczucie. Niby manewer nie wymiata, ale wraz z Push The Limit, mogłem namierzyć, skupić, zrobić nawrót i strzelać z nieprzygotowanego przeciwnika ;)
Barbus - Pon 24 Lis, 2014

PTL na Defenderze to akurat moim zdaniem słaby pomysł, bo ma słabe opcje do odstresowania się - możesz lecieć tylko prosto. W ogóle PTL wrzucałbym na statki, które mogą robić dużo różnych akcji np. beczki i dopalacze. Jeśli zależy ci na jednoczesnym skupieniu i przerzutach to drapieżnik jest dobrą opcją. Kosztuje tyle samo punktów, a nie wbija stresu. Statystycznie na trzech - czterech kostkach rzucasz jednego pustaka. Oczywiście niestatystyczne rzuty zdarzają się często, ale stres na defenderze to wrzód na tyłku.
Mareczq - Pon 24 Lis, 2014

Hmm dlaczego tylko prosto? Przecież czerwone manewry to ostry skręt 1 i 2, reszta jest biała/zielona. Chyba, że chodzi Ci o to, aby zdjąć stress, ale czasami warto zaryzykować z mocnym statkiem jak ustawisz się na naprawdę dobrej pozycji i wiesz, że przeciwnik nie zrobi tego samego.
Barbus - Pon 24 Lis, 2014

No jak używasz PTL, to dostajesz stres. Dla Defendera zielone są tylko proste, co w porównaniu np. z interceptorem a nawet zwykłym TIE stanowi bardzo ograniczone możliwości pozbywania się stresu.
Mareczq - Pon 24 Lis, 2014

Nie no dobrze, masz rację - ale porównanie go do Tie to troszkę błędna logika, to dużo potężniejszy statek. Z Drugiej strony mają stres nadal możesz zrobić nawrót - tylko nie wykonasz akcji, a to czasami jest nawet ważniejsze (czasami nie) ;)

Ja go bardzo doceniłem i polubiłem. I opcja zawrotu na stresie, naprawę się przydaje.

Z PTL pewnie masz rację, ale mimo wszystko ja bardzo lubię tym grać ;P Jakoś się przyzwyczaiłem i odruchowo zawsze to biorę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group