galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Plany wydawnicze - Battlestar Galactica - pytania o zasady

Fisk - Pon 18 Mar, 2019
Temat postu: Battlestar Galactica - pytania o zasady
Czołem!

W czwartek czeka nas kolejna rozgrywka, a pojawiło się kilka pytań, dlatego prośba o pomoc :)

1. Ile ciężkich raiderów startuje z basestara podczas aktywacji ciężkiego raidera (przy założeniu, że żadnego nie ma na planszy)? Raz w instrukcji napisano, że jednego a w innym miejscu, że dwa.
2. Czy spadek jednego z zasobów do zera powoduje z automatu porażkę ludzi? Czy sprawdza się tę wartość na koniec gry?
3. Czy akcja z Dowództwa i aktywacja do 2 viperów umożliwia aktywację tego samego vipera dwa razy? Czy dwóch różnych? Podobnie zdolność Lee Adamy, czy działa tak, że można jednego vipera aktywować 6 razy?
4. Czy zdolność Lee Adamy do obsadzenia vipera przy wystawianiu go z rezerwy działa przy każdym pobieraniu viperów z rezerwy, w tym przy kartach ataku z Krzysu?
5. Co z ujawnieniem się Lee Adamy jako Cylon i losowym odrzucaniem przez niego kart? Ta umiejętność w turze ujawnienia nadal działa?
6. Gdy w grze są 2 basestary i wylosujemy kartę ataku z rozstawieniem kolejnego basestara, to zostawiamy jak jest czy przestawiamy jednego basestara wg rozstawienia z karty? Jeśli przestawiamy, to kto decyduje o tym, którego basestara przestawiamy? Aktywny gracz?
7. Czy ilość kart dołożonych do testu umiejętności jest jawna?
8. Czy admirał może konsultować swój wybór?
9. Czy po skoku z Kontroli FTL rozpatruje się kartę Kryzysu?
10. Jeśli po skoku sprawdzamy kartę Kryzysu i jest tam przygotowanie do skoku, to znacznik przeskakuje na kolejne pole? Czy do końca tury znacznik zostaje na polu automatyczny skok?
11. Czy przy rozpatrywaniu karty punktu docelowego, która nakazuje uszkodzić 2 vipery należy wybrać vipery w przestrzeni kosmicznej czy mogą być te w rezerwie?
12. Czy przy rozpatrywaniu karty punktu docelowego, która nakazuje wylosować statek cywilny należy losować statek spoza planszy czy może być ten znajdujący się w przestrzeni kosmicznej?
13. Czy ujawniony Cylon dobiera dwie rózne karty umiejętności czy może brać tego samego typu? Kolega tłumacząc zasady, był przekonany, że muszą być różne, ale w instrukcji jest zapis, że dowolne...
14. Są karty umożliwiające podglądanie losowych kart Lojalności - czy wybrany gracz wie, która z jego kart Lojalności została w ten sposób podejrzana?
15. Czy zdolność Helo zmieniająca wybór z karty Kryzysu może zostać aktywowana na samym początku gry, gdy jego postać znajduje się poza planszą? Czy ta zdolność działa na karty Superkryzysu? Czy Helo będąc poza planszą może zagrywać karty niebędące akcją, np. przerzut przy obronie vipera?
16. Czy zdolność Boomer do przeglądania talii kart Kryzysu działa na koniec tury, ale jeszcze przed jej dobraniem karty Kryzysu czy już po?
17. Czy jeśli ktoś przed fazą uśpionych agentów ujawni się jako Cylon, to dobiera kartę Lojalności, gdy nastąpi właśnie ta faza? Czy zostanie jedna nierozdana karta?
18. Czy z pola Kontrola Uzbrojenia można atakować ciężkie raidery?
19. Czy karty Kworum wykładane przed innym graczem wykłada się odkryte czy zakryte?
20. Symbol startu viperów - czy tam wykłada się vipery, które startują? Jeśli oba są zajęte, to nie można startować nowymi?
21. Jeśli na jednym polu są dwa obsadzone vipery i następuje aktywacja raiderów, to kto decyduje, który pilot zostanie zaatakowany? Aktywny gracz?

Czy jest gdzieś dostępne oficjalne polskie faq?

Z góry dziękuję!

Radziol88 - Pon 18 Mar, 2019

Doczytaj instrukcję, bo tu dużo podstawowych braków jest i możesz jeszcze coś ważnego pomijać.
1. 1, 2 się odnosi do zwykłych.
2. Na koniec tury gracza się sprawdza.
3. Dowolna kombinacja, nie ma limitu aktywacji dla jednego vipera.
4. Tak
5. Wszystko, zarówna plus jak i minus przestaje działać natychmiast, więc nie odrzuca losowo.
6. Nic nie przestawiasz. Jak brak w puli to się nie dokłada.
7. Tak
8. Tak, bez zdradzania szczegółów.
9. Tak, to zwykła akcja jak każda inna.
10. Po skoku znacznik natychmiast wraca na 0, więc cokolwek ma go przesunąć, to przesunie.
11. Nie można, a należy wziąć te z rezerwy.
12. Spoza planszy, chyba że brakuje.
13. Więc jaka jeszcze wątpliwość?
14. Tak
15. Wszystko co nie jest zabronione jest dozwolone, więc tak na wszystko za wyjątkiem superkryzysu, na który ludzie nie mogą bezpośrednio wpływać.
16. Po wszystkim.
17. Dobiera i jest cała procedura co z tą kartą można jeszcze zrobić.
18. Wszystko
19. Odkryte
20. Vipery wykłada się na przestrzeń, nie na te małe paski. Nie ma limitu startu w jednej turze.
21. Zawsze decyzje podejmuje aktywny gracz, chyba że podane inaczej.

Polskiego faq chyba nie ma.

Fisk - Wto 04 Cze, 2019

Cytat:
13. Czy ujawniony Cylon dobiera dwie rózne karty umiejętności czy może brać tego samego typu? Kolega tłumacząc zasady, był przekonany, że muszą być różne, ale w instrukcji jest zapis, że dowolne...

Radziol88 napisał/a:
13. Więc jaka jeszcze wątpliwość?

Dopowiem tylko, że różnica wynikała z tego, że dodatek Pegaus zmienił (doprecyzował?) zasady z podstawowej wersji gry.

Tura ujawnionych Cylonów
BSG, str. 20
Faza umiejętności
1. Gracz losuje dwie dowolne karty umiejętności.

BSG Pegasus, str. 7
W turze ujawnionych Cylonów wprowadzono następujące zmiany.
- Faza otrzymywania kart umiejętności: Gracz prowadzący Cylona losuje 2 karty umiejętności dowolnych rodzajów. Jednakże każda z tych kart musi należeć do innego rodzaju. Innymi słowy, podczas swojej fazy otrzymywania kart umiejętności gracz prowadzący Cylona nie może wylosować więcej niż 1 kartę umiejętności z tej samej talii umiejętności.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group