galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Rozwinięcia

Werne - Czw 19 Sie, 2010
Temat postu: Rozwinięcia
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jakie karty mogą posłużyć jako rozwinięcia?
Ile one wtedy kosztują czy bierze się pod uwagę pkt lojalności kiedy je się rzuca i kiedy jest zagrywana karta po niej to czy rozwinięcie daje pkt lojalności.
Czy rozwinięcia można odkrywać na drugą stronę i grać nimi normalnie.
Czy można dodawać rozwinięcia do stref już podpalonych?
Czy jest jakieś ograniczenie rzucania stref na turę?

Z góry dzięki za odpowiedzi na te pytania.

DaRealOdi - Czw 19 Sie, 2010

A czytałeś instrukcję? Tam jest wszystko wyjasnione...

Każda karta
Zagrywasz zakrytą, nic nie kosztuje, nie daje pkt lojalności
Nie
Tak
Jedno rozwinięcie w turze aktywnego gracza

Ajgor - Nie 22 Sie, 2010
Temat postu: Re: Rozwinięcia
Werne napisał/a:
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jakie karty mogą posłużyć jako rozwinięcia?
Ile one wtedy kosztują czy bierze się pod uwagę pkt lojalności kiedy je się rzuca i kiedy jest zagrywana karta po niej to czy rozwinięcie daje pkt lojalności.
Czy rozwinięcia można odkrywać na drugą stronę i grać nimi normalnie.
Czy można dodawać rozwinięcia do stref już podpalonych?
Czy jest jakieś ograniczenie rzucania stref na turę?

Z góry dzięki za odpowiedzi na te pytania.


Werne - Często staram się bronić tych co mają wątpliwości odnośnie zasad i nawet ostatnio prosiłem mądrzejszych o wyrozumiałość w udzielaniu odpowiedzi, ale w takich przypadkach niestety mają rację. (po co tworzyć osobny wątek dla rozwinięć?)

Odpowiedzi na te pytania są w instrukcji i na forum, mógłbyś skorzystać z tych pomocy w pierwszej kolejności. :)

Mordeczka - Nie 22 Sie, 2010
Temat postu: Re: Rozwinięcia
Ajgor napisał/a:
Odpowiedzi na te pytania są w instrukcji i na forum, mógłbyś skorzystać z tych pomocy w pierwszej kolejności. :)

Niestety, ale większość z ludzi woli odpalić komputer, wejść na forum, stworzyć konto i zadać pytanie o banalne rzeczy niż przeczytać dokładnie instrukcję czy też forum. Nic nie pomoże przypominanie o tym, że w pudełku oprócz kart jest i instrukcja :evil:

Anirier - Nie 29 Sie, 2010

Być może pytanie jest lamerskie ale co właściwie znaczy "zagranie" kartą rozwinięcia?
Czy należy rozumieć to tak że dodaje 1 punkt do wytrzymałości danej strefy po czym odkładam tą kartę? Bo zakładam że to co jest na karcie ma drugorzędne znaczenie bo w zasadzie się nią nie gra.

Syndelis - Nie 29 Sie, 2010

Kladziesz odwrocona karte obok innych kart, bo dla niektorych kart (u ktorych jest to w opisie) rozwiniecie daje rozne bonusy.
Anirier - Nie 29 Sie, 2010

Czy to oznacza że nie mogę jej położyć jeżeli w danej strefie nie ma żadnej innej karty? Bo w instrukcji na rysunku 2 zakryte karty leżą w strefie samodzielnie.
Czy to oznacza że strefa ma wówczas 10 punktów wytrzymałości zamiast 8?
I czy te karty wykładam na stół z ręki czy z puli kart na stole?
I czy wyłożenie karty koszulką do góry jest równoznaczne z jej "zagraniem" i dodaniem punktu wytrzymałości?.

Wybaczcie, może odpowiedzi na te pytania są oczywiste ale instrukcja tego nie precyzuje a jest to moja pierwsza karcianka i podczas wczorajszej pierwszej gry pogubiłem się z tymi rozwinięciami.

Bryndzollo - Nie 29 Sie, 2010

Anirier napisał/a:
Czy to oznacza że nie mogę jej położyć jeżeli w danej strefie nie ma żadnej innej karty? Bo w instrukcji na rysunku 2 zakryte karty leżą w strefie samodzielnie.


Możesz kiedy zechcesz (raz w swojej turze) i do jakiej strefy masz ochotę.

Anirier napisał/a:
Czy to oznacza że strefa ma wówczas 10 punktów wytrzymałości zamiast 8?


Jeżeli są w niej 2 rozwinięcia, to właśnie to oznacza.


Anirier napisał/a:
I czy te karty wykładam na stół z ręki czy z puli kart na stole?


Karty wykładasz z ręki.


Anirier napisał/a:
I czy wyłożenie karty koszulką do góry jest równoznaczne z jej "zagraniem" i dodaniem punktu wytrzymałości?.


Tak

Ajgor - Nie 29 Sie, 2010

Anirier - Zapoznaj się z działem "Instrukcja" oraz "Interpretacja kart", znajdziesz tam sporo odpowiedzi, a także masę informacji, które pomogą Ci rozwinąć pewien specyficzny tok myślenia. :D Na 14 str. instrukcji w punkcie 3, masz informację która odpowiada na twoje pytanie. Na str. 11 masz napisane: "Zagranie karty Jednostki, Wsparcia lub Misji z ręki (lub zagranie zakrytej karty jako rozwinięcia) uważa się za wykonywanie akcji w trakcie fazy Stolicy." Z czasem będzie łatwiej, przeczytaj spokojnie instrukcję 2-3 razy. :)
Pajhi - Nie 29 Sie, 2010

Ajgor napisał/a:
Anirier - Zapoznaj się z działem "Instrukcja" oraz "Interpretacja kart", znajdziesz tam sporo odpowiedzi, a także masę informacji, które pomogą Ci rozwinąć pewien specyficzny tok myślenia. :D Na 14 str. instrukcji w punkcie 3, masz informację która odpowiada na twoje pytanie. Na str. 11 masz napisane: "Zagranie karty Jednostki, Wsparcia lub Misji z ręki (lub zagranie zakrytej karty jako rozwinięcia) uważa się za wykonywanie akcji w trakcie fazy Stolicy." Z czasem będzie łatwiej, przeczytaj spokojnie instrukcję 2-3 razy. :)


Ajgor pamietasz jak pisałem o TYM kiedyś??To niektórzy PSY na Mnie wieszali.A teraz jakie banalne pytania tylko komuś sie instrukcji nie chce dokładnie przeczytać :evil:

Ajgor - Nie 29 Sie, 2010

Pajhi - Właśnie z tego powodu staram się dbać o twoje zdrowie psychiczne i zastępuję Cię kiedy jesteś nieobecny. :D Może troszkę łagodniej, choć są pytania na które bezwzględnie Ci co znają zasady powinni odsyłać pytających do lektury, dla zasady!
ttrotyl - Nie 29 Sie, 2010

Co do rozwinięć jeszcze jedno pytanie: czy jeśli strefa jest spalona można tam nadal umieszczać rozwinięcia - bo jednak czasami i taki ruch jest zasadny.
SeeM - Nie 29 Sie, 2010

Można w spalonej. Strefa spalona nie różni się niczym od niespalonej poza tym, że daje zwycięstwo przeciwnikowi.
Brolu - Pon 07 Mar, 2011

Witam wszystkich! Rozwinięcia. Niby wszystko zostało wyjaśnione a jednak... Mam pytanie do zacnego grona, myślę że pytanie nie głupie i ciekawe. Otóż, skoro w FAQ (przy pozycji opisu karty Oderżnijta ich łby jest napisane że Jeśli odkrytą kartą rozwinięcia jest karta
jednostki, nie uważa się, aby „weszła
ona do gry” (karta była już w grze jako
rozwinięcie
).

No więc skoro była już w grze jako rozwinięcie, to w przypadku zniszczenia rozwinięcia analogicznie do w/w mogę wykorzystać zdolności kart które je posiadają w przypadku opuszczenia gry, np. Kryptowe Ghuoule czyli niszczę rozwinięcie, Ghoul spada, ja dostaję 2 żetony. Inny przykład: Krasnoludzcy Łowcy(czy jakoś tak) - jest niszczone rozwinięcie, tym rozwinięciem była jednostka krasnoludów, więc Łowcy zadają 1 DMG.
Czekam na odzew :)

DaRKeR - Pon 07 Mar, 2011

w przypadku ghuli jest że kiedy jednostka opuszcza grę to ta akcja działa, a grę opuszcza rozwinięcie, po czym na stos kart odrzuconych wchodzi jednostka.
- więc nie nie działa.

To samo z rangerem, tam jest jak jednostka opuszcza grę, a grę opuszcza rozwinięcie, a na discard wchodzi jednostka.

RasTafari - Pon 07 Mar, 2011

DaRKeR tylko jeżeli rozwinięcie zostało ściągnięte przez Rip Dere'Eads Off i była tam jednostka to chyba jest ona traktowana jako jednostka już i będzie schodzić pod koniec tury jako jednostka a nie rozwinięcie i uwzględniane są jej zdolności?
DaRKeR - Pon 07 Mar, 2011

no tak ale to inna sytuacja.

ja opisywałem co się dzieje jeśli jest niszczone rozwinięcie którym jest jednostka.

Brolu - Pon 07 Mar, 2011

Dzięki :) Nie rozumiem jednak dlaczego nie działają zdolności aktywujące się przy wejściu do gry kart odwróconych z Oderżnijta ich łby! . Z tego co piszesz to w grze nie było karty (np. Grimgora) tylko rozwinięcie. Gdy kładę rozwinięcie na blat to nie mogę korzystać ze zdolności kart, nie mogę nimi atakować itd. co jest oczywiste. Jasne jest również to, że jeśli nie mam tej karty na ręce ani nie jest na discardzie, tylko leży jako rozwinięcie to jest w grze ale działa na całkowicie innych zasadach. Więc moje kolejne pytanie brzmi - na jakiej podstawie nie można wykorzystywać zdolności aktywowanych przy wejściu karty do gry? We FAQ przy definicji wejścia do gry jest napisane Kiedy karta jest zagrywana uważa się, że nie jest ona poza grą, ani nie jest w grze. Więc wnioskując z powyższych uważam, że zdolności aktywowane powinny zostać rozpatrywane jako zdolności po wejściu jednostki do gry.
Czekam na opinie :)

Czarny - Pon 07 Mar, 2011

Nie powinny, właśnie dlatego że karta, która leży jako development nie jest zagrywana do gry tylko odwracana. Chodzi o to, że zagrywając np. takiego Grimgora jako development nie grasz go jako jednostki. On wchodzi do gry i już jest na stole, tylko nie jest jednostką ale developmentem (dlatego jego zdolności nie działają). Poza tym w Ripie nigdzie nie występuje słowo "play" jako czasownik, więc akcja związana z wejściem do gry Grimgora nie działa.
Brolu - Wto 08 Mar, 2011

Dzięki za rozwianie wątpliwości :)
puma1944 - Czw 16 Cze, 2011

Jesli rozwiniecie jest jednostka a ja jej zadam tyle ran ile posiada wytrzymałosci to rozwiniecie spada czy zostaje nadal?? bo jest jednostka a zarazem rozwinieciem??
RasTafari - Czw 16 Cze, 2011

Jeśli rozwinięcie jest jednostką i dostanie tyle obrażeń (lub więcej) co jej wytrzymałość to spada na stos kart odrzuconych.
puma1944 - Czw 16 Cze, 2011

Dzięki wielkie :mrgreen:
piotrest - Sob 18 Cze, 2011

RasTafari napisał/a:
Jeśli rozwinięcie jest jednostką i dostanie tyle obrażeń (lub więcej) co jej wytrzymałość to spada na stos kart odrzuconych.


Tzn., że przeciwnik atakując strefę, w której mamy np. 1 rozwinięcie będące jednostką z 2 młotkami i 2 pkt wytrzymałości (umiejętność Kairosa Tkaczu Losu i innych tego typu kart) żeby zadać obrażenia naszej stolicy musi przydzielić 3 obrażenia (2 na jednostkę/rozwinięcie + 1 na rozwinięcie-bo karta jest wciąż traktowana jako rozwinięcie) czy tylko 2 obrażenia na jednostkę/rozwinięcie? I rozumiem, że tak czy siak ta karta rozwinięcia spada na discard jeśli otrzyma odpowiednią ilość obrażeń? Jeśli to banalne pytanie to sorki, ale stanowi to dla mnie zagwozdkę :oops:

Bryndzollo - Sob 18 Cze, 2011

Wytłumaczę na przykładzie :smile:

A:

Atakujesz 3 młotkami w strefę bez żadnej jednostki, ale z jednym rozwinięciem - obrażenia jakie przydzielasz stolicy to 3.

B:

Atakujesz 3 młotkami w strefę gdzie nie ma żadnej jednostki, ale z jednym rozwinięciem, które jest traktowane jak jednostka z 2 punktami wytrzymałości - przydzielasz 2 obrażenia rozwinięciu/jednostce i 1 obrażenie stolicy

piotrest - Nie 19 Cze, 2011

Bryndzollo napisał/a:
Jeżeli ma 2 Hp, to spada na stos kart odrzuconych, a 3 obrażenie idzie w stolicę. Rozwinięcie jest traktowane jak jednostka, czyli musi otrzymać co najmniej tyle obrażeń ile ma wytrzymałości żeby spadło.


Oznacza to, że nie może być jednocześnie jednostką/rozwinięciem i rozwinięciem - czyli przyjąć 3 hitów i spaść na kupkę. dzięki

dix - Pią 01 Lip, 2011

Nie bardzo rozumiem całej idei jednostki jako rozwinięcia. Wychodzi na to, że kładąc na rozwinięcie jednostkę o toughness np. 4, dodaję stolicy niejako 4 punkty, a nie 1. I pytanie czy muszę o tym przeciwnikowi powiedzieć czy też nie? I jeżeli tak rzeczywiście jest, to gdzie to mogę znaleźć (zasady? który FAQ?), co?
Jak do tej pory grałem tak, że jedno rozwinięcie to 1hp dla danej strefy i nic poza tym, nie liczyło się za specjalnie co się tam położy. Czy ktoś mi wyjaśni dokładniej resztę zasad dla rozwinięć?

DaRKeR - Pią 01 Lip, 2011

dix napisał/a:
Nie bardzo rozumiem całej idei jednostki jako rozwinięcia. Wychodzi na to, że kładąc na rozwinięcie jednostkę o toughness np. 4, dodaję stolicy niejako 4 punkty, a nie 1. I pytanie czy muszę o tym przeciwnikowi powiedzieć czy też nie? I jeżeli tak rzeczywiście jest, to gdzie to mogę znaleźć (zasady? który FAQ?), co?
Jak do tej pory grałem tak, że jedno rozwinięcie to 1hp dla danej strefy i nic poza tym, nie liczyło się za specjalnie co się tam położy. Czy ktoś mi wyjaśni dokładniej resztę zasad dla rozwinięć?


Twoje pierwsze zdanie zupełnie nie wiem do czego się odnosi.

Natomiast to jak grasz jest jak najbardziej prawidłowe. 1 rozwinięcie = 1 dodatkowy HP dla strefy.

dix - Pią 01 Lip, 2011

DaRKeR napisał/a:
Twoje pierwsze zdanie zupełnie nie wiem do czego się odnosi.


Do dyskusji ileś stron wcześniej. Ostatnie dwa dni nudziłem się w pracy i czytałem cały wątek ;) Nie bardzo rozumiałem, ale skoro gram dobrze, to nie ma o czym mówić. Tylko z Fortecą niczyją nadal nie jestem pewien, ale skoro to anuluje tylko pierwsze obrażenie przydzielone stolicy, to nie jest to już taka mocarna karta jak mi się wydawało (grałem tak, że forteca dawała jakby odporność 1 dla stolicy).

GambitG - Pią 01 Lip, 2011

Zasada jest taka: choćby się waliło i paliło masz prawo wyłożyć co najmniej jedno rozwinięcie w swojej turze. Nie zawsze masz możliwość zagrać jednostki z wt 4, albo wysoką odpornością bo są po prostu drogie. Jedno rozwinięcie = jeden hp dla strefy. Są karty, które w prosty sposób są w stanie niszczyć tak jednostki jak i rozwinięcia.
radaner - Sob 02 Lip, 2011

To ja mam pytanie, gdy przeciwnik ma w grze Kairosa i ja niszczę wybrane rozwinięcie przeciwnika to czy jest to uznawane że zostaje niszczona jednostka? Chodzi o to czy Hekart/Złodziej esencji są aktywowane?Czy tylko wtedy gdy tym rozwinięciem faktycznie była karta jednostki.

Druga sprawa : gdy np zagrywam na misję Hekarti Seasoned Corsair, który swoją akcją ściąga jakiś unit to czy kładę zasób na misji? Jestem prawie pewien że tak, analogicznie do Gwardii elektorskiej z imp.

Trzecia sprawa : odwrotna, gdy Złodziej esencji ma zostać zniszczony to czy jego akcja jest aktywowana? <wiem może troche głupie się wydawać to pytanie ale skoro Gwardia dostaje za siebie mlotek to czemu karty nie dostać za spadajacego złodzieja esencji>

GambitG - Sob 02 Lip, 2011

W Hekarti liczy się to co spad z gry i wchodzi na discard. A nie to być w obu przypadkach jednostka. A przypadku złodzieja esencji rozwinięcia są traktowane jak jednostki zgodnie z tekstem karty.
DaRKeR - Sob 02 Lip, 2011

1.Dobra wygląda to tak.

Hekarti sprawdza co wchodzi na discard z gry. Czyli jeśli na discard z gry wchodzi jednostka to kładziemy żeton.
czyli jeśli zniszczysz rozwinięcie z kairosa czy czegoś tam innego, a pod rozwinięciem była jednostka, tzn. że na discard trafia jednostka (która była rozwinięciem) i była w grze. więc dajemy żeton.

Jeśli pod rozwinięciem jest taktyka/support/legenda to na discard trafia karta inna jak jednostka, więc hekarti nie dostaje żetonu.

Złodziej essencji może odpalić zawszę swoją akcję jak ginie jednostka (sprawdza w momencie umierania, a nie patrzy co wchodzi na discard)

2. Jak najbardziej.

3. Nie ponieważ gdy złodziej esencji zginie to już nie odpali akcji.

Dziobak - Pią 15 Lip, 2011

Hej, tu Grzywka.

Mam pytanie, czy akcja Gwardii elektorskiej lub Rycerzy Morra jest odpalana, gdy w strefie development staje się jednostką?

Anatem - Pią 15 Lip, 2011

Myślę, że odpowiedź brzmi - nie.
Sytuacja analogiczna jak z Grimgorem odwróconym z Oderżnijta im łby. Wtedy jego zdolność też się nie odpalała, bo już wszedł do gry jako rozwinięcie.

Co do Rycerzy Morra, to w ogóle inna sytuacja, bo ich zdolność można odpalić kiedy to oni wchodzą do strefy, a nie inna jednostka...

Shinji - Pią 15 Lip, 2011

Myślę, że akcja Gwardii się odpala, ponieważ tekst na tej karcie brzmi "kiedy w tej strefie pojawia się jednostka", a nie "kiedy jednostka wchodzi do gry"... :roll:
Ravandil - Pią 15 Lip, 2011

Hmmm... dobre pytanie.
W angielskich wersjach jest enters this zone i pytanie czy enters play = enters zone ??
Wydaje mi się że te zwroty są dość równoznaczne i to by oznaczało że się nie odpala zdolność Gwardii.

Zdaje się, że polskim FAQ nie ma wyjaśnionego czegoś takiego jak "pojawianie się".

Chociaż:
przy przesuwaniu jednostek jest tak:

"A unit that moves from one zone to
another is considered to have entered
the new zone, but is not considered
to have entered play."

Czyli jeśli przesuwamy jednostkę do innej strefy to ona "enters zone" ale nie "enters play"

Ale czy devel zamieniony w jednostkę enters zone ?? napewno nie enters play. Powiedziałbym że nie.... DaRKeR ! Help :)

Anatem napisał/a:
Co do Rycerzy Morra, to w ogóle inna sytuacja, bo ich zdolność można odpalić kiedy to oni wchodzą do strefy, a nie inna jednostka...

Anatem, chyba się mylisz: when a unit enters this zone...

Dziobak - Pią 15 Lip, 2011

Cytat:
Co do Rycerzy Morra, to w ogóle inna sytuacja, bo ich zdolność można odpalić kiedy to oni wchodzą do strefy, a nie inna jednostka...

Opis na karcie jest poprawny, dopisany z bokowca już nie - 'when a unit enter this zone', co również pokrywa sie z wersją polska tej karty 'kiedy jakaś jednostka...'

I tak pozostaje pytanie, bo zdania są jak widać podzielone i szczerze powiedziawszy uważam, że nie jest to sytuacja analogiczna jak z Grimgorem (chyba, że na pierwszy rzut oka)...

Anatem - Pią 15 Lip, 2011

Shinji napisał/a:
Myślę, że akcja Gwardii się odpala, ponieważ tekst na tej karcie brzmi "kiedy w tej strefie pojawia się jednostka", a nie "kiedy jednostka wchodzi do gry"... :roll:


Pisałem o analogii nie homologii, która odnosi się do słowa wchodzi/pojawia się - jeżeli nie wchodzi do gry, to raczej też nie wchodzi do strefy. Inaczej trzeba by takie rozwinięcio-jednostkę, albo Grimgora spaczyć w strefie z wykopaliskami spaczenia.

Widać na deckboxie jest kolejny błąd... Dlatego tak istotne jest cytowanie tekstu karty w pytaniu.

Dziobak - Pią 15 Lip, 2011

Sorry za brak opisów, zlecilem dziewczynie znalezienie odpowiedzi/napisanie posta, bo mnie to męczyło, a internetu nie miałem. Sam czytam zwyczajowo ze skanow karty, jakoś tak, z przyzwyczajenia ;]

A co do tematu to ja patrze w druga stronę - nie wchodzi do gry, ale może wchodzić do strefy (jako, że wchodzenie do strefy jest czymś 'mniejszym' niż wchodzenie do gry).
Dlatego skaczące po stolicy jednostki odpalają skille gwardii i rycerzy morra jako wchodzące do stref, ale nie są uznawane za wchodzące do gry.

W sumie to może i masz rację z tym Grimgorem... Trochę. Ale nie poddam się bez walki :razz:
W takim razie zmieniam pytanie na: Czy grimgor jest uznawany za jednostkę wchodzącą do strefy?
Moje stanowisko: Tak

DaRKeR - Pią 15 Lip, 2011

nie odpali się ponieważ ten development był już w tej strefie i stał się jednostką (becomes a unit) a nie wszedł (enterował) do tej strefy.
Sasza - Sro 03 Sie, 2011

Witam, potrzebuje kart dodających dodatkowe rozwinięcia lub pozwalajacych wystawiać wiecej niz jedno rozwiniecie na turę. Chodzi o karty porządku, krasnoludy, imperium, neutralne i neutralne porządek. Zna ktoś cos oprócz Miejskich bram (imperium) i krasnoludzkiego przebudzenia góry?
PT_Crusher - Sro 03 Sie, 2011

Sasza napisał/a:
Zna ktoś cos oprócz Miejskich bram (imperium) i krasnoludzkiego przebudzenia góry?


Witam. Z tego co pamiętam mogą Ci się przydać następujące karty: Ancestral Tomb , Blask Morrslieba , Ancient Longbeardsi , Dwarf Masons , leśnoelficki Spearman , quest Krasi Reclaim the Hold . Więcej grzechów nie pamiętam. Możesz wejść na deckboxa i wyszukać karty ze słowem 'development' pewnie od cholery tego jeszcze jest. Swoją drogą też rozkminiam jakiś deck oparty na developkach, pakowaniu rozwinięć w swoje strefy i usuwaniu ich ze stref przeciwnika + Hidden Grove i Und Dokbar na dokładkę. Nie wiem czy to będzie grywalne, ale spróbować nie zaszkodzi.

Venar - Wto 29 Lis, 2011

Ja mam pytanie podsumowujące temat.

Jeśli gracz ma na stole rozwinięcie i w momencie obrony zagrywając kartę lub uruchamiając zdolność zamienia to rozwinięcie w jednostkę np. 2/2 to czy ta karta spada na stos kart odrzuconych po przydzieleniu obrażeń przekraczających wytrzymałość?

I drugie podobne.

Nie pamiętam nazwy karty ale Chaos ma kartę dzięki której dowolną budowlę może zamienić na jednostkę o wytrzymałości 4 z siłą jaka jest wydrukowana na karcie. Dopisek "karta nadal pozostaje budowlą". Czy po przydzieleniu obrażeń jednostce/budowli przekraczającej jej wytrzymałość spada na stos kart odrzuconych?

Dzięki i pozdrawiam

DaRKeR - Wto 29 Lis, 2011

jeśli coś zmienionego w jednostkę dostaje ilość obrażeń wystarczającą do zabicia, to jest odkładane na stos kart odrzuconych. Nie ma znaczenia czy to unit, czy to budowla zmieniona w unita, czy też rozwinięcie zmienione w unita :)
Venar - Wto 29 Lis, 2011

Dzięki, taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje :)
Sztyrlic - Wto 21 Lut, 2012

Rozwinięcia, które sa jednostkami nie posiadają wydrukowanego kosztu, a jego brak, nie jest równy 0. Czy jednak na takie rozwinięcia działają karty, które robia krzywdę jednostkom o wydrukowanym koszcie 2 lub niższym, czy też żadne karty o podobnym działaniu nie odnoszą skutku w przypadku rozwinięcia-jednostki?
Dziobak - Wto 21 Lut, 2012

Nie mają, więc nic im od tej strony nie zrobisz.
Łatwiej taką jednostkę rozwalić niszcząc je jako rozwinięcie.

mikals - Sob 03 Lis, 2012

Witam!
Jestem początkującym w Warhammerze. Od paru dni chodze po forum i się douczam. Ale mam takie pytanie dotyczące rozwinięć, jeśli mam jakieś rozwinięcie(karta której użyłem jest jednostką) to w jaki sposób mogę sprawić żeby ona stała się w danym polu jednostką a nie rozwinięciem? Tylko za pomocą odpowiednich akcji, czy też może coś w stylu, że poniosę odpowiedni koszt i odwrócę ją i będzie jednostka? Z góry dziękuję za wyjaśnienie.

DaRKeR - Sob 03 Lis, 2012

mikals napisał/a:
Witam!
Jestem początkującym w Warhammerze. Od paru dni chodze po forum i się douczam. Ale mam takie pytanie dotyczące rozwinięć, jeśli mam jakieś rozwinięcie(karta której użyłem jest jednostką) to w jaki sposób mogę sprawić żeby ona stała się w danym polu jednostką a nie rozwinięciem? Tylko za pomocą odpowiednich akcji, czy też może coś w stylu, że poniosę odpowiedni koszt i odwrócę ją i będzie jednostka? Z góry dziękuję za wyjaśnienie.

tylko za pomocą akcji z jakiś kart. Ale nie ma tego dużo i zwykle trwa to do końca tury.

mikals - Sob 03 Lis, 2012

Czyli najlepiej jako rozwinięć używać kart które nam się nie przydadzą albo są po prostu słabe tak?
DaRKeR - Sob 03 Lis, 2012

mikals napisał/a:
Czyli najlepiej jako rozwinięć używać kart które nam się nie przydadzą albo są po prostu słabe tak?

generalnie tak.

Dopiero cykl Ethernal war wprowadza zdolność działającą z rozwinięć czyli Zasadzka.

Pakoziom - Nie 04 Lis, 2012

Ja się dorzucę do tematu z pytaniem:
1. Czy można odpowiedzieć akcją na zagranie podziemnego wojownika z rozwinięć?

DaRKeR - Nie 04 Lis, 2012

czym jest podziemny wojownik? dawaj link do karty...
Pakoziom - Nie 04 Lis, 2012

http://deckbox.org/whi/Tunnel%20Fighter
Proszę.

DaRKeR - Pon 05 Lis, 2012

dobra po 1, nie wiem co masz na myśli poprzez "zagranie tunnel fightera z rozwinięć"

Generalnie zagrywasz go i płacisz koszt - poświęcając rozwinięcia.

Oczywiście można na to odpowiedzieć akcją, ale nie zmienisz faktu że rozwinięcia zostały poświęcone, a koszt unita zapłacony.

Imperial - Nie 11 Lis, 2012
Temat postu: Hp strefy a zniszczenie rozwinięć
Witam serdecznie,
Szukałem odpowiedzi na to pytanie i nie znalazłem, jeżeli przeoczyłem - sorry.

Jeżeli posiadam w strefie jedno rozwinięcie i otrzyma ona 8 obrażeń, to czy w momencie zniszczenia rozwinięcia strefa automatycznie płonie?

Pakoziom - Nie 11 Lis, 2012

Tak, ponieważ liczba obrażeń na strefie równa się liczbie jej wytrzymałości.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group