galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Szturm na Uthulan - Mistrzowie miecza Hoetha

ragathol - Pią 15 Paź, 2010
Temat postu: Mistrzowie miecza Hoetha
Witam może mi ktoś wyjaśnić interpretacje tej kary, na karcie jest napisane:

POLE BITWY. Anuluj wszystkie obrażenia w walce przydzielone tej jednostce.

Czyli rozumiem że na polu bitwy jeśli się broni tylko ta jednostka a ja atakuje i mam 4 młotki to przydzielam jej 3 tak żeby zabić i jeden mogę stolicy. Po przydzieleniu jednostka ta anuluje wszystkie swoje przydzielone obrażenia ale stolica dostaje 1.

Bo w instrukcji jest napisane żeby przydzielić obrażenia stolicy trzeba zabić obrońców i w tym przypadku trzeba brać pod uwagę wszelkie bonusy tzn. odporność itp. A mistrzowie miecza anulują obrażenia wiec biorąc to pod uwagę nigdy nie zadam obrażń stolicy. Bardzo proszę o wyjaśnienie karty

ygeth - Pią 15 Paź, 2010

Rozumiem to tak, że musisz zabić tą jednostkę. Przydzielając obrażenia musisz zawsze uwzględnić wszystkie odporności i inne podobne zdolności kart. Innymi słowy w normalnym ataku nie pokonasz Mistrzów miecza ani nie przyznasz żadnych obrażeń stolicy bo nie zabiłeś tej jednostki. Jedynym sposobem na pozbycie się efektu tej karty jest jej spaczenie przed atakiem lub usuniecie jej ze stołu jakąś taktyką.
Tak ja to rozumiem.

ragathol - Pią 15 Paź, 2010

właśnie tu jest problem bo karta nie jest droga jej koszt to 4 a z pkt. lojalności to 6. Nie jest to karta rzadka wiec mogę wystawić 3 szt. i dodatkowo ma 3 wytrzymałości wiec czarami nie mam szans jej zabić bo Wysokie elfy są mistrzami w uzdrawianiu Chyba jest coś nie tak z tą interpretacją kary?

Spaczenie i karty tym podobne tylko ja zablokują

ttrotyl - Pią 15 Paź, 2010

Ja jednak opowiadałbym się za rozwiązaniem przedstawionym w pierwszym poście przez Ragathola. Przydzielamy tyle obrażeń, żeby teoretycznie móc usunąć jednostkę z Pola Walki, a reszta idzie na Stolicę. A że jednostka nadal pozostanie to już jest zysk wystawiającego tą jednostkę, bo za każdym razem będzie ona zmniejszała ilość potencjalnie zadawanych obrażeń Stolicy.
Cogito - Pią 15 Paź, 2010

ygeth ma racje działa dokładnie tak, a karta jakos specjalnie mocna nie jest, mozesz spalic 2 pozostałe strefy (dziala tylko w battlefieldzie) lub pozbyć się jej na 100 innych sposobów, nie widziałem w żadnym turniejowym decku jak do tej pory...
ragi - Pią 15 Paź, 2010

Zaczerpniete z http://deckbox.org/forum/viewtopic.php?id=232

Swordmasters of Hoeth

Q. If I defend with Swordmasters of Hoeth, and the attackers have 20 damage to assign, how much damage MUST be assigned to the Swordmasters before damage can be assigned to my capital?
A. All of it. Units must be assigned enough damage to destroy them, including cancellation effects. Since Swordmasters cancel all combat damage, no damage can be assigned to the capital (see Combat Damage above). James' Ruling


Co oznacza, ze nawet jeśli atakujący mieliby do przydzielenia 20 ran to wszystkie musiałyby zostać przydzielone Mistrzom (bo ile by się ich nie przydzieliło to ta karta wszystkie anuluje...) i stolica nie otrzyma ani jednej rany.
Sposobem na pokonanie jest np. spaczenie przez chorobę. Taka karta nie może wtedy ani atakować ani bronić się więc jest w naturalny sposób pomijana....

ttrotyl - Pią 15 Paź, 2010

Bardzo lubię Warhammera Invasion, ale jego przepisy coraz bardziej przypominają mi polskie przepisy prawne. Możliwości interpretacyjne są tak szerokie, że ręce opadają. Bez względu co napiszecie w tym wątku nie przekonacie mnie do Waszego rozwiązania. Co z tego, że ktoś coś stwierdził na Deckbox. Ja twierdzę co innego i kto ma rację, a raczej prawo do stwierdzenia, że ma rację.
Ale i tak będę w to cholerstwo grał:-)
Ale i tak się z Wami nie zgadzam:-(

ragi - Pią 15 Paź, 2010

Dodam jeszcze, że mówimy tu tylko o anulowaniu obrażeń przydzielonych w walce. Jeżeli przydzielamy obrażenia, które są wynikiem kart poza fazą Pola Bitwy to są one normalnie zadawane (patrz 17 strona polskiej instrukcji - "Obrażenia poza walką").

Główny cel tej karty to opóźnić atak na jedną ze stref stolicy. Jeśli nie możemy nic poradzić na tę kartę to zawsze pozostają pozostałe strefy.....


PS1. Oczywiście dopóki nie gramy na turniejach to zasady możemy sobie naginać dowoli... ;-)

PS2: (do ragathola) Napisałeś:
Bo w instrukcji jest napisane żeby przydzielić obrażenia stolicy trzeba zabić obrońców i w tym przypadku trzeba brać pod uwagę wszelkie bonusy tzn. odporność itp.

W instrukcji napisano też:

Złota zasada
Jeśli zasada wynikająca z treści karty jest sprzeczna z zasadą z tej instrukcji, pierwszeństwo ma zasada znajdująca się na karcie.


PS3. ygeth ma racje

SeeM - Sob 16 Paź, 2010

ttrotyl napisał/a:
Bardzo lubię Warhammera Invasion, ale jego przepisy coraz bardziej przypominają mi polskie przepisy prawne. Możliwości interpretacyjne są tak szerokie, że ręce opadają.


Tak - możliwości interpretacji jest wiele, ale prawidłowe rozumowanie jest zawsze tylko jedno. :)

Ajgor - Sob 16 Paź, 2010

POLE BITWY. Anuluj wszystkie obrażenia w walce przydzielone tej jednostce. (a przydzielam zgodnie z instrukcją np. 3, dlaczego mam jej przydzielić całe 20 jeśli posiadam tyle?)

Dla mnie walka to to kilka kolejnych ruchów, a jednym z tych ruchów jest przydzielanie obrażeń. Bardziej jestem za anulowaniem obrażeń przydzielonych jednostce i zadaniem obrażeń stolicy. Nie rozumiem z jakiego powodu ta jednostka ma blokować zadawanie obrażeń stolicy. Moim zdaniem anulowanie przydzielonych obrażeń to wystarczający bonus. Karta ma określoną odporność, to przydzielamy tyle ile trzeba, a to co zostanie dajemy stolicy. To mam grać tak, że ta zdolność się zapętla (pochłania wszystkie żetony obrażeń) i jednostka nie ginie, więc nie mogę przydzielić nic stolicy? Niech mi ktoś logicznie wytłumaczy i uzasadni dlaczego tak to jest interpretowane.

Keil - Sob 16 Paź, 2010

Bo żeby zadać stolicy obrażenia musisz zniszczyć jednostki broniące tej strefy.
Ja tak to rozumuję.

ragi - Sob 16 Paź, 2010

To był tylko przykład. Jeżeli w teorii atakowałbyś wieloma jednostkami to mogłoby się tych punktów tyle nazbierać. Co nie zmieniłoby faktu, że nawet jeśli miałbyś tych punktów setkę to efekt i tak byłby ten sam.
Dlatego musiałbyś przydzielić wszystkie obrażenia tej jednostce bo wymagane jest żeby przydzielić jednostce broniącej tyle punktów (łącznie ze wszystkimi modyfikatorami wynikającymi z tekstu karty) ile potrzeba by ją zniszczyć zanim przydzielisz resztę punktów stolicy. Z tekstu karty (patrz też: Złota zasada) wynika, że nie będziesz nigdy w stanie przydzielić tyle punktów jednostce bo są one automatycznie anulowane.

Ajgor - Sob 16 Paź, 2010

No jasne że tak, więc mając pięć młotków przydzielam tej karcie 3 i 2 stolicy. :mrgreen:
sirafin - Sob 16 Paź, 2010

PRZYKŁAD 1:
Atakujący: ma w sumie 11 młotków ataku
Obrońca: jednostka 3 wytrzymałość, 2 odporność

Atakujący MUSI przydzielić broniącej jednostce 3 żetony za wytrzymałość, plus 2 bo wie, że tyle anuluje efekt odporności, który jest znany w momencie przydzielania obrażeń. Dopiero wtedy może przydzielić pozostałe 6 żetonów stolicy.


PRZYKŁAD 2:
Atakujący: ma w sumie 11 młotków ataku
Obrońca: jednostka 3 wytrzymałość, ∞ odporność (odrzuca wszystkie przydzielone żetony obrażeń)

Atakujący MUSI przydzielić broniącej jednostce 3 żetony za wytrzymałość, plus reszta bo wie, że tyle anuluje efekt zdolności, który jest znany w momencie przydzielania obrażeń. Tak więc nie zada obrażeń stolicy.

ragi - Sob 16 Paź, 2010

Nie. Te Twoje trzy to za mało.... Tekst karty jest ważniejszy niż zasady podstawowe. Może Ci się to nie podobać ale zasad nie zmienisz.

Sirafin bardzo ładnie to przedstawił.

Ajgor - Sob 16 Paź, 2010

Ragi - Nie chodzi mi o podobanie, czy upieranie się przy swoim. Zwyczajnie pojawiły się wątpliwości. Niby łatwy tekst, niby staram się go traktować dosłownie bez kombinowania, a i tak się pogubiłem. Zwyczajnie nie pokumałem, że zdolność karty powinienem traktować jak nieskończoność odporności. Generalnie problem pojawił się właśnie w związku z tą zdolnością, powstało w główce pytanie czy efekt się zapętla i pochłania wszystko, czy nie. Cały czas za mało gram. :oops: Zapomniałem podziękować za waszą cierpliwość - Dzięki!
ragi - Sob 16 Paź, 2010

Bo żeby być precyzyjnym na tej karcie nie ma nic o odporności. Przykład serafina daje ten sam efekt ale powód nie przydzielenia punktów stolicy jest inny.
Złota zasada to nie to samo co odporność. Tam po prostu pisze, że wszystkie przydzielone punkty trzeba anulować ... i tu powinieneś skończyć swoje "kombinowanie".
Ale rozumiem, że nie jest to łatwe. Wszyscy przez to przechodziliśmy ;-)

Ajgor - Sob 16 Paź, 2010

Ragi, już wszystko miałem poukładane z tą grą, tylko kupuję te wszystkie dodatki, ale mało gram. Jak mawiają prorocy, przyjdzie dzień że i ja Tobie coś wyjaśnię. :mrgreen:
sirafin - Nie 17 Paź, 2010

Oczywiście ∞ odporność to nie to samo, zdolność Mistrzów miecza Hoetha działa TYLKO w walce i TYLKO na Polu Bitwy więc jest znacznie słabsza ;) W przykładzie celowo uprościłem opis karty, by wyraźniej pokazać analogię i jasno przedstawić mechanizm "niedostępnej stolicy".
Don_Silvarro - Nie 17 Paź, 2010

Rulebook .pdf z FFG.com, str 12, wytłuszczenie moje napisał/a:

[...]]the attacking player must assign damage equal to the number of hit points each defending unit possesses to that unit before any damage can be assigned to the attacked section on the defending player’s capital


Ten ustęp jasno mówi, że anulowanie obrażeń, odporności, ch*je muje dzikie węże i cała reszta nie mają nic do rzeczy. Liczy się tylko cyferka w tarczy w lewym dolnym rogu.

Mistrzom trzeba przydzielić 3 obrażenia, reszta może iść w stolicę. Działanie ich zdolności polega na tym, że nie odwalą na tę okoliczność kity, i tyle.

Ravandil - Nie 17 Paź, 2010

Don_Silvarro, polecam zapoznać się z FAQiem. ;)
ttrotyl - Nie 17 Paź, 2010

Przyglądam się tej dyskusji, sam w niej przez chwilę brałem udział i niestety ale ręce mi opadają. Jestem ciekaw kiedy na turnieju dojdzie do konfliktu w sprawie tej karty. Bez względu na wszystkie argumenty tutaj przytoczone nie ma jasnej informacji jak zachować się w tym konkretnym przypadku. Powoływanie się na FAQ, czy na złotą zasadę nie jest do końca przekonywujące - to są tylko pieprzone interpretacje osób, które uważają, że są mądrzejsze od innych bo grają w W:I dłużej lub bardziej wgryzły się w te przepisy (bez urazy, nie mam nic do takich osób). Przyznać jednak trzeba, że tekst na karcie jest niespójny z zasadami gry i tyle - DO DUPY!!!
A ja i tak uważam, że po przydzieleniu tej jednostce 3 obrażeń resztę przenosimy na stolicę - argumenty przytoczone wyżej nie przekonały mnie. Chyba, że oficjalny FAQ odniesie się konkretnie do tej karty.

ragi - Nie 17 Paź, 2010

Polecam kilkukrotne przeczytanie instrukcji ze zrozumieniem (nie tylko opisu fazy bitwy). Zwracam po raz nie wiem który uwagę na złotą zasadę. Skoro po Polsku jest nie jasne to przytaczam w wersji orginalnej:

The Golden Rule
If the rules text of a card contradicts the text of this rulebook, the rules on the card take precedence.

Ponowne przeczytanie tego wątku od początku również pomoże. W końcu zrozumiesz... I nie pisze tego ze złośliwością. Wyciąganie kawałka tekstu z całości niczego nie dowodzi stąd i Twój wniosek jest błędny.
FAQ oczywiście pomoże bo precyzuje m.in. przydzielanie obrażeń w fazie pola walki. Przytaczam kawałek:

Core Set Rulebook Errata
On page 12 of the Core Rulebook, the second paragraph under “4.
Assign Damage” it should read “The attacking player assigns damage to his opponent first. Damage must be assigned to defending units before it can be assigned to the defending player’s capital. In other words, the attacking player must assign enough damage to destroy each defending unit before any damage can be assigned to the defending player’s capital. Note that more damage can be assigned to a unit at the attacker’s discretion, in anticipation of damage cancellation effects, but a minimum damage necessary to destroy each defending unit must be assigned before any damage can be assigned to the defender’s capital.

Mam nadzieje, że pomogłem zrozumieć.

SeeM - Nie 17 Paź, 2010

ttrotyl napisał/a:
A ja i tak uważam, że po przydzieleniu tej jednostce 3 obrażeń resztę przenosimy na stolicę - argumenty przytoczone wyżej nie przekonały mnie. Chyba, że oficjalny FAQ odniesie się konkretnie do tej karty.


Każdy sędzia turniejowy powie ci co innego - jak się nie podoba, to po prostu nie pograsz. :) To nie jest też kwestia przekonania, tak samo jak nie jest kwestią przekonania działanie jakiejkolwiek innej karty.

sirafin - Nie 17 Paź, 2010

Na bogów, co niektórzy tacy sfrustrowani?

Jakoś na forum FFG potrafią się spokojnie zapytać i przyjąć odpowiedź do wiadomości bez żadnych "ch*jów mujów". Ja nie wiem, myślicie że ktoś ma inne zdanie po to, żeby wam zrobić na złość, czy co? Mam nadzieję, że korespondencja z FFG wystarczy, by rozstrzygnąć jak należy interpretować treść tej karty, bo ciężko będzie załatwić wizytę domową do każdego, kto zechce jeszcze osobistego potwierdzenia ustnego od twórców :?

Cytat:
> Message from:
> Tobogan
>
> Rule Question:
> Hi there.
>
> Since the release of the FAQ, there have been a little controversial
> about Combat Damage, arguing that you have to apply damage equal to
> defending units remaining hit points plus active damage cancellation
> on those units, which seem weird because removes optional decisions
> to players. So the question is this:
>
> If i attack with a total power of, lets see, 20, and my opponent
> only defends with the brand new Swordmasters of Hoeth, do I have to
> assign ALL of those 20 damage to the Swordmasters, or just 3, which
> would be neccesary to kill them in a normal situation and the
> remaining 17 damage to the capital?
>
> Thanks."

Cytat:
Hi,

Yes, in your example you must assign all 20 damage to the Swordmasters
of Hoeth.

James

Ajgor - Nie 17 Paź, 2010

Panowie spokojnie... No jeśli takie było wyjaśnienie FFG, to znaczy że takie są oficjalne zasady. Jaki to problem używać tej karty właśnie w taki sposób, że jeśli mamy 20 żetonów, to wszystkie trzeba jej przydzielić? Żaden problem, a jeśli ktoś woli grać inaczej, to proszę bardzo, wystarczy się umówić i tyle. Na turniejach gra się stosując zasady obowiązujące na danym turnieju i można to zaakceptować. :wink:
ttrotyl - Nie 17 Paź, 2010

Przyjąłem do wiadomości i stosowania. W tym temacie zamykam gębę:-)
ygeth - Pon 18 Paź, 2010

Panowie i panie ;)
Odporność na ataki tej karty nie jest niczym niesamowitym. Wystarczy jakaś ofensywna taktyka za 2-3 surowca i koleś leci ze stołu. Nie widzę w tym żadnego kłopotu, karta jest naprawdę prosta do zdjęcia.

Pozdrawiam.

Majster666 - Pon 18 Paź, 2010

jednostka jest fajna ale chroni tylko pole bitwy wiec łatwo mozna zniszczyc pozostałe strefy jak sie kto uprze:P
ragathol - Wto 19 Paź, 2010

Dziękuje za tak burzliwą dyskusje na temat tej karty i wyjaśnienie mi jej działania.
Mam jednak jeszcze jedno pytanie odnośnie tej karty:

Jeśli Mistrzowie miecza będą wyznaczeni do ataku a ja do obrony wyznaczę jednostkę z kontratakiem, co wtedy?

Mi się wydaje że kontratak zada im obrażenia bo są to obrażenia zadawane natychmiastowo a nie przydzielane.

proszę o wypowiedz

Cogito - Wto 19 Paź, 2010

Przesłanki złe ale wniosek dobry, damage z counterstrike'u wejdzie, ponieważ są to obrażenia nieanulowalne (patrz instrukcja) - cannot be cancelled (a słowo cannot jak również instrukcja tlumaczy zawsze przeważa)
ziggy - Sro 20 Paź, 2010

Geeez o co ta afera? Jeśli nie potraficie znaleźć consensusu w kwestii interpretacji Swordmasters Of Hoeth, to napiszcie do James'a Hata z FFG albo zajrzyjcie na forum whinvasion.pl , gdzie sprawa elfickiego tanku została już dawno wyjaśniona.

Bez filozofii, proste jak budowa cepa: trzeba przydzielić jednostce tyle DMG including cancelation effects ażeby najpierw ją zniszczyć, a później aplikować obrażenia stolicy.
Jeśli zatem wyprowadzamy atak np. za 10, a:
1) jednostka ma 2 hp i 2 toughness - w stolicę wchodzi 6 (10-2-2)
2) jednostka ma 2 hp, 2 toughness i w game txt cancel ONE combat damage - w stolicę wchodzi 5 (10-2-2-1)
3) jednostka ma 2 hp i w game txt cancel ALL combat damage (vide Swordmasters Of Hoeth) - w stolicę wchodzi 0

Można jeszcze dodać, że jeśli powiedzmy w obronie są Swordmasterzy i jakiś inny szpiczastouchy pederasta z 2 hp (bez odporności i anulowania obrażeń), a nadal atakujemy za 10, to tak czy tak w stolicę nie wejdą żadne obrażenia z tą różnicą, że zabijemy wspomnianego delikwenta z 2 hp.

Kontraatak jak najbardziej combat damage z tą różnicą, że jak napisał Cogito - nieanulowany.

Peace :wink:

Edit: OK, nie zauważyłem, że już ktoś napisał do Hata zatem -> nie było tematu :wink:

Ajgor - Sro 20 Paź, 2010

Ziggy, ale i tak Ci dziękujemy, bo się natrudziłeś z tłumaczeniem. :mrgreen:
Habuda - Czw 30 Gru, 2010

W instrukcji jest napisane aby przydzielić tyle obrażeń by móc zniszczyć obrońcę( w momencie przydzielania obrażeń efekty kart nie działają) dlatego przydziela się 3 obrażenia na jednostkę a resztę na stolice.

Efekty takie jak odporność, zaczynają działać dopiero przy ZADAWANIU obrażeń, nie PRZYDZIELANIU.
Atakujący dlatego może przydzielić(nie musi) więcej obrażeń, spodziewając się zadziałania EFEKTU karty niwelujących obrażenia,można wziąć pod uwagę odporność i przydzielić jedno obrażenie więcej, ale nie trzeba tego robić, bo przy przydzielaniu obrażeń, nie bierze się pod uwagę efektów karty,efekt zadziała dopiero po przydzieleniu, nie działa w trakcie.

Dlatego gdy atakujący ma 5 młotków,, stolica dostanie 2, a 3 zostaną anulowane przed zadaniem obrażeń karcie.

Cytat:
Don_Silvarro, polecam zapoznać się z FAQiem. ;)


Don ma racje :cool: Efekty takie jak odporność, działają dopiero po przydzieleniu obrażeń, nie w trakcie, tak jest w instrukcji.

5. ZADAWANIE OBRAŻEŃ:
......w tym momencie zaczynają wywierają swój wpływ takie efekty jak odporność...

Wcześniej nie wywierały tego wpływu, wcześniej nie trzeba było ich brać pod uwagę.
By móc zabić jednostkę wystarczą 3 młotki i tylko tyle się kładzie, później ona te młotki niweluje uzywając swego efektu karty.

Mordeczka - Czw 30 Gru, 2010

Ojej, znowu się zaczyna. Jeśli jednostka ma 3 hp i 2 odporności i zadajesz 5 obrażeń, to nic nie wejdzie w stolicę. Musisz przydzielić 5 obrażeń tej jednostce aby ją zniszczyć. Spodziewać to się możesz zagrania taktyki przez przeciwnika, a nie odporności, która istnieje ciągle.
DaRKeR - Czw 30 Gru, 2010

i tak w kółko ;D
sirafin - Czw 30 Gru, 2010

To że temat ZNOWU wyłazi któryś raz z kolei, dowodzi tylko że można było to napisać w instrukcji jaśniej ;)

Nie ma nad czym debatować bo wszystko już zostało ustalone i wiemy że Odporność trzeba brać pod uwagę. W FAQ uwzględniono to zagadnienie, więc zamiast bawić się znowu w bitwę na argumenty i domysły wystarczy odesłać do FAQ i ucinamy dyskusję.

FAQ str. 15 napisał/a:
Przydzielając obrażenia broniącym
się jednostkom, gracz atakujący musi
zadać tyle obrażeń, by zniszczyć
jednostki wyznaczone do obrony,
zanim będzie mógł zadać obrażenia
stolicy przeciwnika. Oznacza to, że
atakujący musi brać pod uwagę
wytrzymałość jednostki i wszelkie
efekty anulujące obrażenia, które są
aktywne
, zanim obrażenia zostaną
przyznane.

Brakuje chyba słówka "stolicy" na końcu ;)
I ewentualnie zmienić "aktywne" na "znane", żeby się znowu ktoś nie przyczepił że Odporność jest aktywna dopiero przy zadawaniu obrażeń a nie przy przydzielaniu.

Mordeczka - Czw 30 Gru, 2010

sirafin napisał/a:
...wystarczy odesłać do FAQ i ucinamy dyskusję.

Sam widzisz powyżej, że odesłanie do FAQ niczego nie zmienia :roll:

sirafin - Czw 30 Gru, 2010

FAQ-tycznie... Przecież to stary dobry temat, w którym wrzucałem nawet korespondencję z FFG, nie wiem czemu mi się zdawało że to jakiś nowy wątek jest :D
Habuda - Czw 30 Gru, 2010

Cytat:
Ojej, znowu się zaczyna. Jeśli jednostka ma 3 hp i 2 odporności i zadajesz 5 obrażeń, to nic nie wejdzie w stolicę. Musisz przydzielić 5 obrażeń tej jednostce aby ją zniszczyć. Spodziewać to się możesz zagrania taktyki przez przeciwnika, a nie odporności, która istnieje ciągle.




No to czemu w instrukcji jest napisane że efekty kart działają dopiero przy zadawaniu obrażeń a nie ich przydzielaniu(np odporność ?)

Cytat:
ewentualnie zmienić "aktywne" na "znane", żeby się znowu ktoś nie przyczepił że Odporność jest aktywna dopiero przy zadawaniu obrażeń a nie przy przydzielaniu.


W Polskiej instrukcji jest napisane że efekty kart działaja DOPIERO w fazie zadawania obrażeń, własnie np odporność no jak byk nie inaczej, dlatego nie rozumiem czemu ma byc dla jakies karty zrobiony wyjątek.

Jestem nowy na forum, to mnie poprostu zaskoczyło, dodatku nie mam ale dla mnie i moich znajomych jest oczywiste ze skoro efekty kart działaja dopiero przy zadawaniu obrazen(nie przydzielaniu) to ciosy w stolice wchodzą.

FAQ było pisane przez kogos kto tak a nie inaczej zinterpretował te karte, Instrukcja natomiast odnosi sie do zamysłów twórców tej gry a ci napisali tak nie inaczej(chyba że tłumaczenie polskie jest błedne)

Mordeczka - Czw 30 Gru, 2010

Za instrukcją "Za każdym razem, gdy jednostce z Odpornością przydzielane są obrażenia, słowo kluczowe neguje tyle obrażeń, ile wynosi znajdująca się przy nim wartość. Przydzielone obrażenia są negowane zanim zostaną zadane. Jednostka nie otrzymuje zanegowanych obrażeń."
Habuda - Czw 30 Gru, 2010

No i ? Tu jest napisane tylko ze odpornośc niweluje obrażenia NIM ZOSTANA ZADANE, nim zostana przydzielone o wartośc jaka obok nich sie znajduje. NP odporność 2

Za instruukcją:

5. ZADAWANIE OBRAŻEŃ:
......w tym momencie wywierają swój wpływ takie efekty jak odporność...


Nie wcześniej.

Mordeczka - Czw 30 Gru, 2010

Nie chcę mi się tłumaczyć takich rzeczy. Instrukcja nie jest napisana idealnie, faq też nie wyjaśnia wszystkich rzeczy. Zatem graj jak uważasz, ale przyjęte jest, że odporność jest brana pod uwagę podczas przydzielania obrażeń. To tyle w tym temacie.
GambitGrelfer - Czw 30 Gru, 2010

Przejrzałem cały temat i jestem w kropce. Może ktoś wreszcie wrzucić totalne, ostateczne, oficjalne działanie tej karty od FFG (twórców, czyli jak to ma działać według nich), nie interpretacje graczy?
sirafin - Czw 30 Gru, 2010

FAQ jest do ściągnięcia ze strony FFG, odpowiedzi na pytania również udzielali twórcy gry. Po to właśnie jest FAQ, przecież nie będą robić przedruku instrukcji za każdym razem jak wyjdzie jakaś nieścisłość.

Wiedziałem że będzie afera o to "aktywne efekty" :D To jest po prostu kolejne nieprecyzyjne wyrażenie zamysłu autorów. Pisząc "aktywne efekty anulujące" mieli na myśli między innymi Odporność i nie wpadli na to że lepszym określeniem byłoby "znane efekty anulujące", bo w rzeczywistości Odporność "aktywuje się" trochę później. A skąd wiemy że to mieli na myśli? Bo wynika to z odpowiedzi ekipy FFG, na pytania które zadawali gracze.

Cytat:
Q. If I defend with a unit with toughness or other damage cancellation abilities, does the attacker have to assign damage equal to the current hitpoints remaining of the unit or the total damage required to destroy it?

A. The total damage required to destroy it at the point where damage is assigned. For example, if you defend with a unit with toughness 1 and 2 hitpoints, at least 3 damage must be assigned to that unit before further damage can be assigned to the capital.



-----------------------

Cytat:
> Message from:
> Tobogan
>
> Rule Question:
> Hi there.
>
> Since the release of the FAQ, there have been a little controversial
> about Combat Damage, arguing that you have to apply damage equal to
> defending units remaining hit points plus active damage cancellation
> on those units, which seem weird because removes optional decisions
> to players. So the question is this:
>
> If i attack with a total power of, lets see, 20, and my opponent
> only defends with the brand new Swordmasters of Hoeth, do I have to
> assign ALL of those 20 damage to the Swordmasters, or just 3, which
> would be neccesary to kill them in a normal situation and the
> remaining 17 damage to the capital?
>
> Thanks."

Cytat:
Hi,

Yes, in your example you must assign all 20 damage to the Swordmasters
of Hoeth.

James

Habuda - Czw 30 Gru, 2010

No cóż mnie to nie przekonuje, kończę tu rozmowę więcej napisze na PW bo moim celem nie było rozpoczęcie kłótni tylko rozwianie mych wątpliwości, pozdrawiam :)
Mordeczka - Czw 30 Gru, 2010

Tu nie ma nic przekonywać, tak się gra i tyle, czasami trzeba użyć trochę logiki, bo tak jak już pisałem, instrukcja i faq nie są napisane idealnie.

Przykład z faq:
P: Czy zostaje zniszczona jednostka, która ma 0 punktów wytrzymałości, ale żadnych żetonów obrażeń.
O: Tak, zostaje natychmiast zniszczona, ponieważ jej obrażenia są równe punktom wytrzymałości.


Gdybym miał do tego podchodzić mechanicznie, to bym stwierdził że można posiadać 0 obrażeń na jednostce, a tym samym wiele efektów np. u Orków będzie uruchamiana. Czy będzie się tak grało? Nie, pomimo tego, że z faq wynika co innego.
Odnośnie odporności to traktuj to jako zbroję na jednostce, wtedy wszystko stanie się logiczne :smile:

DaRKeR - Czw 30 Gru, 2010

OMG...

oficjalna zasada FFG i Turniejowa.

MUSISZ ZADAĆ TYLE OBRAŻEŃ JEDNOSTCE (UWZGLĘDNIAJĄC ODPORNOŚĆ) ILE TRZEBA BY JĄ ZABIĆ, DOPIERO POTEM MOŻNA BIĆ W STOLICĘ.

Habuda - Czw 30 Gru, 2010

Ech juz wyjasniłem to na PW, kierujac sie sama instrukcją w której jak byk jest napisane ze efekty kart działaja dopiero przy zadawaniu obrażeń, logiczne jest ze nie dzialaja w ich przydzielaniu, a aby zabic postac która ma dwa wytrzymałosci, trzeba jej dać 2 trafienia, co z tego ze ma odpornosc skoro w fazie przydzielania obrazen ona by nie działała. Więc nie ma co obrazać ludzi i widziwiać że ktoś rozumie tak a nie inaczej. Nie miałem doczynienia z tym FAQ wczesniej, moim zdaniem twórcy zrobili błąd piszac o tym ze efekty wywieraja wpływ dopiero w fazie zadawania obrazen, a ze pozniej napisali ze działaja w fazie ich przydzielania to juz nic innego jak własnie niezgodnosc z tym co napisali wczesniej. No ale jak tak ma byc to trudno.
Co jednak nie zmieni faktu ze ludzie tacy jak ja którzy opieraja sie tylko na instrukcji nie czytajac dyskusji w necie na ten temat( i miedzy innymi wyprostowania tego o co chodziło twórcom) nie bedą popelniuac błedu mysląc ze obrazenia wchodza.

Cytat:
MUSISZ ZADAĆ TYLE OBRAŻEŃ JEDNOSTCE (UWZGLĘDNIAJĄC ODPORNOŚĆ) ILE TRZEBA BY JĄ ZABIĆ, DOPIERO POTEM MOŻNA BIĆ W STOLICĘ.


Odpornosc nie działa w fazie PRZYDZIELANIA obrazen według instrukcji. Prosze nie krzyczc bo według punktu piątego fazy bitwy jej efekt zaczyna dzialac dopiero w fazie przyznawania, w instrukcji jest bład jak miało byc inaczej i tyle.
Na zasady turniejowe nie ma co sie powoływac. Zasady trudniejowe moga byc różne.

DaRKeR - Czw 30 Gru, 2010

prosze bardzo oficjalne FAQ FFG ver. angielska:

Q: How exactly does
assigning combat damage to
defending units work?
A: When assigning damage to
defending units, the attacking player
must assign enough damage to destroy
the defending units before being able to
deal damage on the opponent’s capital.
This means that the attacker must
take into account the unit’s hit points
and any damage cancellation effects
that are already active before damage
is assigned.
The attacker is allowed to
assign more damage than is necessary
to destroy a unit in anticipation of
more damage cancellation effects if he
so chooses.


Toughness
The Toughness keyword is always followed by a numeric
value (Toughness 1, Toughness 2, etc.). Whenever
a unit with the Toughness keyword is assigned
damage, the Toughness keyword cancels its numeric
value of that damage before the damage is applied.
Cancelled damage is not applied to the unit.
Some card effects deal damage that is “uncancellable.”
This damage cannot be cancelled by Toughness.
When a unit is gaining Toughness from multiple
sources, the numerical effects stack on top of each
other.


Z grubsza, przydzielasz DMG tak by zniszczyć jednostkę i jako że głupi nie jesteś wiesz że ma Odporność i potrzebujesz więcej DMG żeby zniszczyć jednostkę.
To logiczne że odporność działa przy DEALowaniu obrażeń bo można nią wyparować nie tylko obrażenia w walce. Więc działa tak, a nie inaczej.

Inna sprawa że nie rozumiem czemu wojujesz z całym światem, na prawdę nie chcemy Cie oszukać. Tak się gra i to że się tutaj będziesz rzucał tego nie zmieni...

DaRKeR - Czw 30 Gru, 2010

dodam jeszcze że na Odporności nie jest napisane że "aktywuje" się przy przydzielaniu obrażeń, tylko że wtedy te obrażenia są anulowane.

Bo Odporność jest takim Constant Effectem

"Constant Effects
Card effects that do not have a bold trigger are considered
constant effects. Constant effects continually
affect the game state, as long as the card is in play
and any other specified conditions are met.
Example: Kris has played the Boar Boyz into his
battlefield. The Boar Boyz card has the text: “This
unit gains ** while you control at least 1 damaged
unit.” This text is active as long as the Boar Boyz are
in play, and whenever Kris controls at least one
damaged unit, the Boar Boyz card gains 2 power
icons."

I Jest aktywna cały czas :) Dlatego też musisz ją cały czas brać pod uwagę.

sirafin - Czw 30 Gru, 2010

DaRKeR napisał/a:
dodam jeszcze że na Odporności nie jest napisane że "aktywuje" się przy przydzielaniu obrażeń, tylko że wtedy te obrażenia są anulowane.
W zasadzie to Instrukcja rodzima mówi dokładnie: "wywierają wpływ" więc ta "aktywacja" to znów tylko interpretacja ;)

Tak czy siak, po to twórcy gry odpowiadają na pytania i wyjaśniają tego typu wątpliwości w FAQ, żeby było wiadomo jaka jest właśnie oficjalna wersja.

Asus - Pią 28 Sty, 2011

Koledzy, powiedzcie mi, co by się stało gdyby głównego bohatera tematu napotkał wróg pod postacią Krwiopijcy? ;>
Obrażenia nie mogą być anulowane i basta, król parkietu z okładki kosi Mistrzów miecza, czy tym razem również dochodzi interpretacja, która racja jest mojsza, a która twojsza?

Deer Dance - Pią 28 Sty, 2011

Kiedy wchodzi Krwiopijca do gry żadne ale to żadne obrażenia nie mogą być anulowane. Nie działa odporność, nie działają fortece anulujące obrażenia stolicy (działa chyba kuźnia węgielna krasnali bo to przecież leczenie obrażeń stolicy ale nie jestem pewny). Zdolność krwiopijcy stoi niejako ponad innymi. To samo dotyczy na przykład karty Mob Up! u Orków, na których nie zadziała w odpowiedzi runa Valaya bo tamta taktyka "stoi" ponad resztą. Jak się mylę to przepraszam ale raczej nie:)
Asus - Pią 28 Sty, 2011

Czyli mało kto może temu pociesznemu panu z okładki podskoczyć ...
Z tego co widziałem to obok niego w miarę przyzwoicie wyglądał wyłącznie Król Kazador i jeszcze jakiś krasnolud :mrgreen:

Zważywszy, że już tak zepsułem cały główny nurt dyskusji, mógłbym przy okazji zapytać do dokupić chaosowi?
Mam już zgubę derricksburga i furie są bardzo przydatne - w którym cyklu wrogów/innym cudzie znajdzie się jeszcze kilka fajnych stworków (np. Wielki Nieczysty :D Gdzieś go widziałem, ale gdzie nie wiem) ?

Deer Dance - Pią 28 Sty, 2011

Napisz do użytkownika szymuss to Ci odpowie ładnie o chaosie.

Co do Krwiopijcy jeżeli nie masz jakiejś jednostki w polu bitwy razem z nim, a co za tym idzie na początku tury nie masz kogo poświęcić to ten stwór ginie.

awojdi - Pią 28 Sty, 2011

polecam tę stronkę http://war.dbler.com/ (ew. deckbox.org ale tam nie masz obrazka wszystkich kart)

możesz sobie do woli wyszukiwać oglądać i oceniać co chcesz kupić...
chyba, że jesteś z tych co lubią mieć niespodziankę przy otwierania battlepacka ;)

szymuss - Pią 28 Sty, 2011

Zalezy co chcesz tym Chaosem robic ( kolego wyzej) . Czy spaczac i na tym expic jednostki ,ale to nie ten temat;p jak cos zaloz nowy to pogadamyD:
SeeM - Wto 01 Lut, 2011

Deer Dance napisał/a:
Kiedy wchodzi Krwiopijca do gry żadne ale to żadne obrażenia nie mogą być anulowane.

To samo dotyczy na przykład karty Mob Up! u Orków, na których nie zadziała w odpowiedzi runa Valaya bo tamta taktyka "stoi" ponad resztą. Jak się mylę to przepraszam ale raczej nie:)


Nie mylisz się. Jeśli jest napisane "nie może", to nie może i już. Efekt karty z tym słowem jest zawsze ponad innymi.

BasTom - Sob 12 Lut, 2011

widze ze bardzo ta karta Was podzieliła... faktycznie można się zamotać ale rozwiązanie jest proste


sirafin napisał/a:
PRZYKŁAD 1:
Atakujący: ma w sumie 11 młotków ataku
Obrońca: jednostka 3 wytrzymałość, 2 odporność

Atakujący MUSI przydzielić broniącej jednostce 3 żetony za wytrzymałość, plus 2 bo wie, że tyle anuluje efekt odporności, który jest znany w momencie przydzielania obrażeń. Dopiero wtedy może przydzielić pozostałe 6 żetonów stolicy.


PRZYKŁAD 2:
Atakujący: ma w sumie 11 młotków ataku
Obrońca: jednostka 3 wytrzymałość, ∞ odporność (odrzuca wszystkie przydzielone żetony obrażeń)

Atakujący MUSI przydzielić broniącej jednostce 3 żetony za wytrzymałość, plus reszta bo wie, że tyle anuluje efekt zdolności, który jest znany w momencie przydzielania obrażeń. Tak więc nie zada obrażeń stolicy.


Sarafin się MYLI bo myli odporność z akcją, mistrzowie miecza nie mają nieskończenie odporności więc nie wsysają w siebie wszystkich zadawanych ciosów jak leci tylko tyle ile mają punktów wytrzymałości...

w instrukcji jest napisane:
"Należy zwrócić uwagę że wedle woli atakującego gracz może przydzielić jednostce więcej obrażeń spodziewając się efektów anulowania obrażeń.

Gracz musi jednak przydzielić każdej jednostce minimalnie tyle obrażeń,aby móc ją zniszczyć"

to dwa kluczowe zdania, w pierwszym widzimy że gracz wcale nie musi uśmiercać podczas ataku bo "może" (ale nie musi) przydzielić jednostce więcej obrażeń spodziewając się anulowania obrażeń... ALE NIE MUSI!!!
kolejne zdanie pozornie temu przeczy ale zmowu mamy słowo "aby móc ją zniszczyć" a nie samo " aby ją zniszczyć" słowo móc mówi nam o obowiązku zrobienia takiej możliwości a nie jej dokonania!!! amen

DaRKeR - Sob 12 Lut, 2011

musi musi


z orginału "Damage must be assigned to defending units before it can be assigned to the defending player‟s capital. In other words, the attacking player must assign enough damage to destroy each defending unit (including any cancellation effects) before any damage can be assigned to the defending player‟s capital."


Instrukcja dostała erratę -> patrz FAQ 1.2

Core Set
Rulebook
Errata
On page 12 of the Core Rulebook,
the second paragraph under “4.
Assign Damage” it should read “The
attacking player assigns damage to
his opponent first. Damage must be
assigned to defending units before
it can be assigned to the defending
player’s capital. In other words, the
attacking player must assign enough
damage to destroy each defending
unit before any damage can be
assigned to the defending player’s
capital. Note that more damage can
be assigned to a unit at the attacker’s
discretion, in anticipation of damage
cancellation effects, but a minimum
damage necessary to destroy each
defending unit must be assigned before
any damage can be assigned to the
defender’s capital. Damage tokens are
placed near the card(s) to which the
damage is being assigned, and if any
damage reaches the capital, damage
tokens are placed next to the attacked
section, but not yet applied.”


Tutaj jeszcze masz najczęściej zadawane pytania z FAQ PL

"P: Jak to dokładnie jest z tym
przydzielaniem obrażeń w walce
broniącym się jednostkom?
O: Przydzielając obrażenia broniącym
się jednostkom, zanim atakujący gracz
będzie mógł zadawać obrażenia wrogiej
stolicy, atakujący musi przydzielić każdej
z tych jednostek tyle obrażeń, ile jest potrzebne,
aby zniszczyć. To oznacza, że
atakujący musi wziąć pod uwagę punkty
Wytrzymałości oraz wszystkie efekty anulowania
obrażeń, które są już aktywne w
chwili przydzielania obrażeń. Każdej jednostce
atakujący może przydzielić więcej
obrażeń, niż potrzeba, aby ją zniszczyć,
jeśli oczekuje wystąpienia innych efektów
anulujących obrażenia."

szymuss - Sob 12 Lut, 2011

Darker ,Darker... Ciekawe czy do dzieci tez bedziesz mial taka cierpliwosc... Temat nie wiem po co odswiezany... Mistrzow H. mozna spokojnie zabic tymi kartami:

http://war.dbler.com/inde...ard&cardid=1102 - bezposrednio

np http://war.dbler.com/inde...ard&cardid=3301 + http://war.dbler.com/inde...ard&cardid=1101

http://war.dbler.com/inde...ard&cardid=2161 + http://war.dbler.com/inde...ard&cardid=4093

ZRYWACZLINOLEUM - Czw 30 Sty, 2014

przeczytałem cały temat i nadal nie wiem jak tą kartę interpretować:

pytania:

1. odporność "anuluje obrażenia" więc zdolność mistrzów miecza hoetha działa jak odporność z pewnymi ograniczeniami (tylko w polu bitwy i tylko w czasie walki) zgadza się????

2. atakując strefę z obrońcą mający 1 HP i 1 odporności musimy mu zadać minimum 2 punkty obrażeń obrońcy (minimum tyle by go zabić) by mieć możliwość przydzielania obrażeń strefie zgadza się???

3. analogicznie puki nie pozbędziemy się mistrzów miecza nie możemy zadawać obrażeń strefie pola bitwy bo mistrzowie tankują wszystkie obrażenia... trochę to OWER POWER ale z logicznego punktu widzenia tak jest zgadzacie się ???

4. skoro zdolność mistrzów miecza działa jak ODPORNOŚĆ to nieanulowalne obrażenia z np. kontrataku zostaną zadane zgadza się???

5. jeżeli z jakiegoś powodu mistrzowie miecza znajdą się w innej strefie niż pole bitwy tracą swoje zdolności to samo dotyczy obrażeń zadanych poza walką z kart taktyk???

Virgo - Czw 30 Sty, 2014

5x tak

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group