galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Legendy - Oficjalna zapowiedź i opis szczegółowy

Michal - Pią 25 Mar, 2011
Temat postu: Oficjalna zapowiedź i opis szczegółowy
W związku z oficjalnym zapowiedzeniem przez nasze wydawnictwo polskiej edycji rozszerzenia Legendy zapraszamy do zapoznania się z oficjalną zapowiedzią oraz dokładniejszym opisem rozszerzenia.
awojdi - Pią 25 Mar, 2011

to kiedy będzie w sklepach?
DaRKeR - Pią 25 Mar, 2011

zapewne późną wiosną :D (lol nie wiem skąd mi się jesień wzięła), równocześnie z angielską wersją.
Michal - Pią 25 Mar, 2011

Dokładna data premiery jeszcze nie jest znana, ale wiemy, ze to jest wiosna tego roku :)

(nie jesień ;) )

DaRKeR - Pią 25 Mar, 2011

no tak, chyba sen to niezły pomysł :)
ygeth - Pią 25 Mar, 2011

Właściwie to już mamy wczesną wiosnę.
Więc legendy wejdą najpóźniej za miesiąc :mrgreen:
Macie już te pudełka na magazynie czy jeszcze się drukują w Chinach?

Michal - Pią 25 Mar, 2011

ani tu, ani tu - są w drodze
Asus - Czw 31 Mar, 2011

Doczekać się nie mogę. Tak jak większość dodatków rozpatrywałem w kategoriach:
kiedyś kupię/może kupię/nie jestem pewien - to ten dodatek jest w 100% must have!
Archaon jest genialny!
Może w tym dodatku twórcy trochę poprawią chaos! :D
Trzeba zacząć oszczędzać piniążki... Zastanawiam się ile będzie kosztował "legendarny" dodatek.

Standardowo 89.90 czy może jak w przypadku ostatniego Dungeoneera* scena lekko skoczy w górę.

*Wybaczcie jeżeli się pomyliłem, ale tak mi się kojarzy że ostatni Dungeoneer właśnie był minimalnie droższy od pozostałych.

Gość - Wto 19 Kwi, 2011

Wiadomo już coś bliżej odnośnie samej premiery?
ygeth - Sro 20 Kwi, 2011

Właśnie. Kiedy premiera Legend :twisted: ?
Gość - Czw 21 Kwi, 2011

Mają być w Maju ale to chyba kolidowało z Twin Tailed Comet..
Asus - Pią 22 Kwi, 2011

Mnie zastanawia czy kupować Marsz Potępionych, czy może chwilkę poczekać i jednak wziąć Legendy...
DaRKeR - Pią 22 Kwi, 2011

jedno i drugie :)
Asus - Pią 22 Kwi, 2011

Oj tak piniążkami szastać nie wolno :D
Obecnie zamierzam zakupić odkupienie czarodzieja, taniec mistrza śmierci i marsz potępionych i/lub legendy....
Powiedzcie mi - tak odbiegając od tematu - używacie jakichś szczególnych pudełek na karty? Dajmy na to coś takiego:
http://www.rebel.pl/produ...-Box-Black.html

DaRKeR - Pią 22 Kwi, 2011

dobre są też po wodzie kolońskiej :) np. po Str8 etc. :) A takie matowe Deckboxy szybko się brudzą.
Gość - Pią 29 Kwi, 2011

Właśnie obejrzałem Kairosa... i zastanawiam się czy autorzy gry nie chcą właśnie w tym dodatku mocno wzmocnić chaosu. Jeżeli w ciągu 3 tur położylibyśmy w królestwie 3 rozwinięcia zyskalibyśmy przyrost surowców równy 9, 3 symbole chaosu i mocną obronę w postaci 6 punktów wytrzymałości do przebicia (zanim przeciwnik dokopie się do legendy/stolicy).
DaRKeR - Pią 29 Kwi, 2011

rozwinięcia nie mają symboli loyalności, zatem akurta tego nam nie dostarczą, poza tym jeśli będziesz miał unity tylko w królestwie, to w turze przeciwnika kairos zginie, jak przeciwnik zaatakuje go przez questa (pamiętajmy że kairos ma tylko 3 punkty wytrzymałośći.)
Asus - Pią 29 Kwi, 2011

W takim razie ów jednostki-rozwinięcia są traktowane jako neutrale.
Z kolei po opuszczeniu gry przez Kairosa podejrzewam, że uzyskane dzięki niemu unity i tak pozostaną. Gdyby Kairos nie był taki drogi (6 surowców) byłby z niego niezły sposób na szybkie wzbogacenie się (na początku rozgrywki) w ciągu I tury.

Nie zmienia to jednak faktu, że to bardzo pozytywna karta.

Swoją drogą sytuacja hipotetyczna:

III tura.
W królestwie leżą 3 budowle i 3 rozwinięcia.
Na stole ląduje Kairos i przemienia 3 rozwinięcia w 3 jednostki.
Docelowe 6 otrzymywanych surowców zwiększa się nam o drugie tyle.
Mając te 12 surowców jesteśmy w stanie naprawdę sporo namieszać.
:D

EDIT: Dodatkowo warto przypomnieć, że niektóre budowle mogą mieć podwójną liczbę młoteczków (tj. "jeżeli w królestwie znajdą się II rozwinięcia to do tej i do tej budowli należy dołożyć młoteczek) i ta premia nie znika! :D Bowiem skoro rozwinięcia są nadal rozwinięciami z tymże traktowanymi jako jednostki to wszystko dalej, elegancko działa ^ ^

Gość - Sob 30 Kwi, 2011

I za te 12 natychmiast trzeba wystawić jednostki broniące Kairosa od strony pola bitwy i od strony misji bo przeciwnik go zdejmie jednym atakiem.
Asus - Sob 30 Kwi, 2011

Jak dla mnie to po zrobieniu swojego "komba" Kairos byłby zbędny, toteż zbytnio bym się nim nie przejmował.
Dużo lepszą legendą na jego miejsce byłby Archaon, a za resztę piniążków można by przywołać ogromną liczbę stworzonek, ewentualnie jedno potężne bydle w postaci komara, kilku rycerzy chaosu, wielkiego nieczystego albo innych demonów.

Gość - Nie 01 Maj, 2011

Kairos wywołuje efekt stały dopóki jest w grze. Trzeba go będzie bronić jak najdłużej jednostkami obronnymi. Teraz pytanie czy jednostki Chaosu z Legend współdziałające efektami lub akcjami z Kairosem będą obronne czy nie. Bo jak nie to Kairos będzie mniej atrakcyjny niż się teraz wydaje.
DaRKeR - Nie 01 Maj, 2011

przecież już w cyklu wrogów wyszedł taki gościu co jak broni ma +2 wytrzymałośći (wsumie 5) a jest za 3. Będzie fajny do obrony :)
Gość - Nie 01 Maj, 2011

Do obrony dobry, wróci do gry z Legendami. Chodzi mi o nowe jednostki z rozszerzenia. Na pewno będą współdziałać z Legendami. Pytani tylko ile będą miały wytrzymałości. Jak mało to nie pół talii trzeba będzie złożyć pod Kairosa ale prawie całą.
Barry13 - Nie 01 Maj, 2011

Na pewno będą karty współpracujące z Legndami, jak choćby to:
If You control a Legend, this unit gains - "Action: When this unit attacks, destroy target damaged unit."

Asus - Nie 01 Maj, 2011

Darker - ta karta, o której mówisz to akurat mój ulubieniec a mianowicie Herold Zmian :D I faktycznie jest dość praktyczny.
ygeth - Pon 02 Maj, 2011

I tak wszystko okaże się w praktyce.
Bardziej mnie ciekawi kiedy będzie ta premiera... czy ktokolwiek zna choćby przybliżoną datę?
Nie chodzi mi o coś w stylu "w tym kwartale" :roll:

Fortep - Pon 02 Maj, 2011

gdzieś czytałem 27 maj
Asus - Pon 02 Maj, 2011

No to jeszcze tylko 25 dni jeżeli będziemy się tego trzymali.
Astro_Zombies - Czw 19 Maj, 2011

Panowie coś wiadomo o tym dodatku? Premiera...? A może gdzieś jest jakiś obszerny preview...?
Kroq-Gar - Czw 19 Maj, 2011

Astro_Zombies napisał/a:
Panowie coś wiadomo o tym dodatku? Premiera...? A może gdzieś jest jakiś obszerny preview...?


Chyba nie.

Michal - Pią 20 Maj, 2011

http://www.galakta.pl/artykul_262.html
http://www.galakta.pl/artykul_263.html

Premiera - początek czerwca

Asus - Pią 20 Maj, 2011

Wyśmienicie!! :D
Astro_Zombies - Pią 20 Maj, 2011

W artykule jest napisane "późna wiosna" i już jest późna wiosna. ;p
Zapewne nie ma jeszcze wstępnej daty. To najwyżej kupię sobie jakiś ciekawy Battlepack, bo nie wiem ile na to będę czekał.

DaRKeR - Pią 20 Maj, 2011

niektóre sklepy wrzucają już datę legend na 10 czerwiec i sądzę że właśnie na początku czerwca trzeba się spodziewać Legend :)
Astro_Zombies - Pią 20 Maj, 2011

Aha to trochę mi rozjaśnia sprawę. To jeśli to ma być rzeczywiście w okolicach drugiego tyg. czerwca to spokojnie mogę zastanowić się teraz nad kupnem jakiegoś packu. Dzięki za info.
Barry13 - Czw 02 Cze, 2011

Na zagranicznym forum pojawił się nieoficjalny spoiler kart z Legend(tłumaczone translatorem z francuskiego)
DWARFS:

Legends:

Grombrindal
Cost: 6DDDD
Hammers: 2 per box
PV: 4
Chaque2 unit you control gets a hammer if an area is in flames

Thorgrim Grudgebearer
Cost: 7DDDDD
Hammers: 3 per box
PV: 4
Action: When at least one dwarf unit that you control leaves play, inflict 3 points of damage to a target unit.

Units:

Veteran killer
Killer
Cost: 2DD
Hammer: 1
PV: 2
Action: Sacrifice this unit for your units gain 2 Stamina until end of turn.

Wrangler veteran
Prowler
Cost: 3D
Hammer: 1
PV: 3
Action: When this area is attacked, inflict 1 point of damage to target attacking unit ..

Arquebusier dwarf
Warrior. Elite
Cost: 4DD
Hammers: 2
PV: 4
If you control a legend, this unit gains Endurance 2.

Supports:

Rune sharp
Attachment. Rune.
Cost: 2DD
Attach to a target unit that you control.
The attached unit wins 2 hammers.
If the unit attached leaves play, you can spend 2 resources to return that card to its owner's hand

Tactics:

Explosive charge
Cost: 3DD
Choose an area. Destroy up to 3 developments in that area. Then each player takes 3 damage indirectly.


EMPIRE:

Legends:

Karl Franz
Cost: 6EEEEE
Hammers: 2 per box
PV: 4
Action: Sacrifice a development to move a target unit that you control to its current area to another of your zones.
(Indeed, it is normal that the griffin Karl Franz has teeth image ?!?!)

Volkmar the severe
Cost: 5EEEE
Hammer: 1 per box
PV: 4
If a unit was going into the discard pile to its owner or was to be returned to its owner's hand from play, you can instead put it at the bottom of the deck of the owner.

Units:

The Black Watch
Knight. Elite
Cost: 3E
Hammer: 1
PV: 3
If you control a legend, this unit can defend any area.

Wizard combat
Magus
Cost: 3EE
Hammer: 1
PV: 3
If the unit survives the battle and defends, return all attacking units in the owner's hand.

Priest of Verena (gasp! Vade retro advance !!!!)
Priest
Cost: 2EE
Hammer: 1
PV: 1
Action: At the beginning of your turn, move a targeted expansion of its current area to another area controlled by the same player.

Supports:

Blessed Hammer
Attachment.
Cost: 2EE
Attach to a target unit that you control.
The attached unit wins Counterstrike 2.
If the unit attached leaves play, you can spend 2 resources to return that card to its owner's hand

Tactics:

Call for reservations
Cost: 2EEE
Action: Return a target unit that you control to its owner's hand. Then put into play from your hand a unit with a printed cost of 3 or less.

High Elf:

Legends:

Tyrion
Cost: 6HHHHH
Hammers: 2 per box
PV: 4
Each unit you control gets "Redirect the first point of damage done to this unit at each turn to a target unit in a corresponding area.

Teclis
Cost: 5HHHH
Hammer: 1 per box
PV: 3
Action: At the beginning of your turn, reveal the top 5 cards of your deck. You can play a tactical map and proved without paying the cost (in accordance with any restrictions). Then shuffle your deck.

Units:

Knight Ellyrien
Warrior. Cavalry
Cost: 3H
Hammer: 1
PV: 3
If you control a legend, this unit gains Counterstrike 2.

Peerless master of swords
Warrior. Elite
Cost: 5HH
Hammers: 2
PV: 3
Action: When this unit is an opposition in battle, inflict damage on X a targeted enemy unit. X is the number of enemy units.

Supports:

Elven steed
Attachment.
Cost: 1HH
Attach to a target unit that you control.
The attached unit gets +3 PV.
If the unit attached leaves play, you can spend 2 resources to return that card to its owner's hand

Judgement of LOEC
Attachment
Cost: 1HHH
Attach to a unit or a targeted development.
The map attached is considered to have a blank text box, it loses all its power and it becomes a development.

Tactics:

Lord of the earth
Cost: 3HHH
Action: X inflict indirect damage to target player. X is the number of developments that you control.

ORC:

Legends:

Azhag the slaughterer
Cost: 7OOOOO
Hammers: 3 per box
PV: 5
Each unit damaged you control can not be targeted by opposing card effects.

Grom Big Panse
Cost: 5OOOO
Hammers: 2 per box
PV: 4
Action: Sacrifice development to reduce the cost of a unit quevous play this next round (to a minimum of 1).

Units:

Goblin Blind River
Goblin
Cost: 2O
Hammer: 1
PV: 2
If you control a legend, this unit gains a hammer.

Kosto rabid
Warrior
Cost: 3OO
Hammer: 1
PV: 3
Battlefield: each damaged unit you control gets a hammer.

Red Orc tet
Warrior. Elite
Cost: 5OO
Hammers: 2
PV: 4
Action: When the unit comes into play, inflict 1 point of damage each unit with a printed cost of 3 or less.

Supports:

Tank Killer
Attachment. Cavalry
Cost: 2OO
Attach to a target unit that you control.
Action: When the unit attached attack, the damage can not be canceled until the end of turn.
If the unit attached leaves play, you can spend 2 resources to return that card to its owner's hand

Tactics:

Armed Jusko Dens
Cost: 2O
Action: Take up to 2 cards support "attachment" of your discard pile and attach them to a target unit that you control (in accordance with any restrictions).

CHAOS:

Legends:

Archaon
Cost: 7CCCCC
Hammers: 3 per box
PV: 5
Action: When Archaon attack, spend X X resources to inflict damage to a target unit.

Kairos weaver of destinies
Cost: 6CCCC
Hammers: 2 per box
PV: 3
Every development that you control becomes a unit with 2 PV and 2 hammers. It still counts as development.

Units:

Dogs of Chaos
Creature
Cost: 2C
Hammer: 1
PV: 2
Action: When the unit comes into play, reveal a legend or a unit Chaos of your hand. If you do, inflict 2 points of damage to a target unit in a box.

Rogue Leader
Warrior
Cost: 3C
Hammer: 1
PV: 3
Action: At the beginning of your turn, inflict 1 point of damage to a targeted capital (you choose the area). (Oh well I love this card!)

Bloodthirsty
Demon
Cost: 4CC
Hammers: 3
PV: 3
Double all damage assigned to units when they are assigned.

Supports:

Oozing eye
Attachment. Disease
Cost: 1CC
Attach to a target unit.
The attached unit can not attack.
If the unit attached leaves play, you can spend 2 resources to return that card to its owner's hand

Tactics:

Illusion of Seduction
Cost: 2CC
Action: Select a target unit. Corrupt this unit. Then, this unit deals that much damage that his power to another target unit.

DARK ELVES:

Legends:

Malekith
Cost: 6DDDDD
Hammers: 2 per box
PV: 4
Action: At the beginning of your turn, each opponent must sacrifice a unit.

Morathi
Cost: 5DDDD
Hammer: 1 per box
PV: 3
Action: Spend 2 resources to choose a target unit. This unit loses all power until end of turn.

Units:

Gas thief
Thief
Cost: 2DD
Hammer: 1
PV: 1
Action: When at least one unit leaves play, draw a card.

Dark Elf Assassin
Warrior
Cost: 3DD
Hammer: 1
PV: 3
If you control a legend, this unit gains "Action: When cetet unit attacks, destroy target damaged unit.

Monster from the depths
Creature
Cost: 6DDD
Hammers: 3
PV: 4
Action: corrupt this unit and choose up to two units targeted. These units can not attack or defend until the end of turn.

Tactics:

Horeur black
Cost: 2DD
Fate
Action: Select a target unit with a printed cost of 2 or less. Put this at the bottom of the unit owner's deck

Wind Blade
Cost: 1DD
Fate
Action: Target opponent discards a card from his hand. Then, draw a card.

NEUTRAL:

All factions:

Watchtower
Support
Building
Cost 2
Hammer: 1
Limited
Action: At the beginning of your turn, a target opponent reveals his hand.

Order only:

Units:

Kroxigor
Lizard Man. Warrior
Cost: 6
Hammers: 3
PV: 4
Savagery 2
What: Spend a resource and discard uen card from your hand to cancel the next point of damage inflicted on this unit.

Rider Terradonis
Lizard Man.
Cost: 4
Hammer: 1
PV: 3
This unit wins as many hammers as the number of units Lizardmen in this area.

Sentinel of the shadow
Sylvan elf. Warrior
Cost: 2
Hammer: 1
PV: 2
Action: When at least one unit controlled by your opponent leaves the game, put the top card of your deck face down in this area as development.

Wild Rider
Sylvan elf. Warrior
Cost: 3
Hammer: 1
PV: 3
If you have at least 5 developments in this area, this unit gains 4 hammers. (OUCH!)

Supports:

Goblins guards
Sylvan elf. Attachment

Attach to a target unit that you control.
This card comes into play with 3 pawns resources above.
If the attached unit receives one point of damage, remove a piece of this resource card instead.

Tactics:

Stalking the prey
Cost: 2
Lizard Man
Action: A target unit you control gets savage X, where X is its power printed

Destruction only:

Units:

Stormvermin
Skaven. Warrior
Cost: 4
Hammers: 2
PV: 4
What: Spend a resource to redirect the next 2 points of damage to a target unit that you control to that unit.

Blood Dragon Knight
Undead. Vampire
Cost: 4
Hammers: 2
PV: 4
Action: When this unit attacks, inflict as much damage as its power to a target unit in the defense area.

Swarm of bats.
Undead. Creature
Cost: 2
Hammer: 1
PV: 1
Action: When this unit attacks, discard the top 4 cards of your deck. This unit earns as much power as the number of units and discarded until end of turn. (Ideal for self-grinding in decks Raise Dead)

Supports:

Curse of the years
Dead Alive. Attachment. Fate
Cost: 2
Attach to a target unit.
The attached unit gets -1 VP for each pin resource on this map.
Action: At the beginning of your turn, its controller, put a marker on this map resource.

Howling bells
Ckaven. War machine
Cost 3
Hammer: 1
Each unit Skaven attacking you control gets a hammer.

Tactics:

Experiments on warpstone
Cost: 1
Skaven
Action: Select a target unit that you control.
This unit wins 3 hammers until end of turn. Sacrifice this unit at the end of turn.

Gość - Nie 05 Cze, 2011

poza perełkami ( priest of verena! ) nic ciekawego
DaRKeR - Nie 05 Cze, 2011

no tak nie warto kupować, najmocniejszego rozszerzenia jakie do tej pory zostało wydane :)
Mouse - Pon 06 Cze, 2011

co rozumiesz przez "najmocniejsze" ?
DaRKeR - Pon 06 Cze, 2011

Bardzo dużo, bardzo silnych kart, zwłaszcza dla Chaosu. I sądzę że po tym rozszerzeniu na turniejach Każda rasa nawet HE będą miały szansę :)
Czarny - Pon 06 Cze, 2011

Nie rozpędzałbym się tak z tymi HE na Twoim miejscu, ale może... :mrgreen:
DaRKeR - Pon 06 Cze, 2011

Teclis i taktyka co strzela niebezpośrednie równe rozwinięciom są bardzo sytymi kartami :)
Mouse - Pon 06 Cze, 2011

Ja wole poczekać z oceną samych kart legend do czasu aż zobaczę dokładne ich zasady

Jeżeli chodzi o chaos to karty są ciekawe, ale nie są to game winnery.

Taktyka co zadaje tyle obrażeń co jest rozwinięć już jest i nie jest to taki szał jak można by się spodziewać, a ta jest droższa o 1 + 3 kosztu lojalności.

awojdi - Pon 06 Cze, 2011

Mouse napisał/a:

Jeżeli chodzi o chaos to karty są ciekawe, ale nie są to game winnery.

to chyba dobrze nie?

Mouse napisał/a:

Taktyka co zadaje tyle obrażeń co jest rozwinięć już jest i nie jest to taki szał jak można by się spodziewać, a ta jest droższa o 1 + 3 kosztu lojalności.


jeżeli masz na myśli "niespodziewany atak" to:
1. dotyczy tylko developków z pola bitwy (ale to właściwie nieważne)
2. między indirectami a zadawaniem obrażeń w którą chcesz strefę, to więcej niż duża różnica

puma1944 - Pon 06 Cze, 2011

Najsłabiej wypadaja krasie nie ma nic szczególnie ciekawego,choc mnie ciekawi ten veteran killer :wink: kolejny zabójca do decku na poświecanie ale niestety przy tych abstrakcjach które wyciagaja darki,chaos,i imperium to nie ma szans na przebicie sie krasiami do turniejowych top 4
Mouse - Wto 07 Cze, 2011

awojdi napisał/a:
to chyba dobrze nie?

zgadzam się, ale i tak pomarudze, że disorder dostał więcej ciekawych pozycji. Największa szkoda, że krasnale najsłabiej - dziś znowu będę próbował coś nim zdziałać :)

awojdi napisał/a:
między indirectami a zadawaniem obrażeń w którą chcesz strefę, to więcej niż duża różnica


spoiler napisał/a:
Lord of the earth
Cost: 3HHH
Action: X inflict indirect damage to target player. X is the number of developments that you control.


...ale w jednym i drugim przypadku, są to indercty :mrgreen:

awojdi - Wto 07 Cze, 2011

Mouse napisał/a:

spoiler napisał/a:
Lord of the earth
Cost: 3HHH
Action: X inflict indirect damage to target player. X is the number of developments that you control.



aaahh.. myślałem, że śmiesz krytykować wyczekiwaną przeze mnie chaosową taktykę z morsslieba (zadająca obrażenia w strefę za poświęcanie developek) :) zwracam honor

Gość - Wto 07 Cze, 2011

Chyba najlepszy dodatek jak na razie
Czarny - Sro 08 Cze, 2011

puma1944 napisał/a:
Najsłabiej wypadaja krasie nie ma nic szczególnie ciekawego,choc mnie ciekawi ten veteran killer :wink: kolejny zabójca do decku na poświecanie ale niestety przy tych abstrakcjach które wyciagaja darki,chaos,i imperium to nie ma szans na przebicie sie krasiami do turniejowych top 4


Nie prawda, po prostu trzeba składać inne decki i spokojnie można grać.

puma1944 - Sro 08 Cze, 2011

Cieżko coś wymysleć wydaje mi sie że krasie troche zostały zaniedbane, po ostatnich turniejach doszedlem do wniosku że krasie nie maja nic na imperium czy chaos, brakuje nam kart co sciagaja jednostki na królestwie czy misji, jest niby Thorgrimson ale zanim cos zrobi to albo spada albo wraca na ręke, trzeba szukac kart po innych rasach by cos ugrac, jak dla mnie narazie jedyna opcja na krasie turniejowe to szybkie natarcie na strefy,
jeszcze zostaje deck na poswiecanie ale to tez tak na dwa razy, zobaczymy jak krasie sie beda spisywac na kartach z legend szału nie bedzie ale to dopiero wyjdzie w graniu :wink:

Barry13 - Czw 09 Cze, 2011

Jak w poprzednim cyklu krasie wymiatały wszystko nikt nie narzekał:D ale w Legendach też dostały 2 dobre karty - strzelająca Legenda i taktyka niszcząca 3 developy
RasTafari - Czw 09 Cze, 2011

DaRKeR możemy się spodziewać ładnego videospojla? :mrgreen:
DaRKeR - Czw 09 Cze, 2011

oczywiście:) jak tylko będzie online wszędzie będą linki ;)
Mitril - Sob 03 Wrz, 2011

Witam,

od czasu do czasu grywam w "Inwazje" i zdziwilem się, że po otwarciu poduleka "Legend" zastalem tam, aż trzy takie same zestawy kart. Trochę nie łapie - myślalem, że jak Legenda, to jedna i niepowtarzalna postać. Czy do talii, mam wtasowywać więcej niz 1 kartę z takim samym bohaterem. Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie.

Pozdrawiam,
Mitril

Anatem - Sob 03 Wrz, 2011

Na stolicy możesz mieć w danej chwili tylko jedną legendę, więc jest to w jakimś sensie niepowtarzalna postać. Natomiast w talii możesz włożyć do 3 kopii tej samej karty, czyli w tej chwili nawet do 6 kart legend (pomijam, że to kompletnie niegrywalne, ale legalne i wykonalne).
Mitril - Sob 03 Wrz, 2011

Dziękuje za wyjaśnienie, ale jakoś kompletnie nie trafia do mnie w tasowanie do Talii kilku kopii tego samego Legendardnego bohatera - kompletnie nie klimatyczne. Dziwne to dla mnie i uważam, że lekkie nabijanie w butelkę graczy, ponieważ nadal nie rozumiem po co trzy takie same zestawy kart w jednym dodatku.

Pozdrawiam,
Kalins

GambitG - Sob 03 Wrz, 2011

Proste, chodzi o szanse wyciągnięcia karty. W Wh: I możesz mieć minimalnie 50 kart w talii, czyli jeśli tworzysz talię, to najlepiej ok 50 kart. Żeby działała ona tak jak sobie zaplanujesz, musisz mieć jak największą szansę wyciągnięcia z niej kluczowych kart, a taką np. jest Kairos u chaosu (legenda). Mając szansę, że wyciągniesz z 50 kart tą jedną są tak naprawdę niewielkie, co innego, kiedy masz jej trzy kopie.

Rozumiem lekkie zdziwienie, nie mniej jednak pamiętajmy, że to jest gra karciana, a nie roleplay, czy bitewniak. W talii możesz mieć max 3 kopie jednej karty i z tego się korzysta.

Pozdrawiam

Anatem - Nie 04 Wrz, 2011

Realia karciankowe są dość specyficzne - to że masz trzy kopie unikalnej karty w talii, min. legendy, nie znaczy jeszcze, że oni są sklonowani. Twój deck, to coś w stylu zakresu możliwości - poza niego nie wyjdziesz, natomiast ręka, to zakres kontaktów z innymi terenami.
W przypadku legend interpretacja tego, że jedna karta jest w discardzie, druga na stolicy, a trzecia jeszcze w talii może być taka, że przeciwnikowi wydawało się, że go zabił, ale tak naprawdę tylko ciężko zranił, ewentualnie gość się wycofał, ale swojego ludu tak łatwo nie zostawi i on tu jeszcze wróci...

Mitril - Nie 04 Wrz, 2011

Dziękuje za opinie i rzeczywiście po zastanowieniu się i wysłuchaniu Waszych argumentacji brzmi to sensownie.

Pozdrawiam,
Mitril


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group