|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
|
Cykl Cienie Mrocznej Puszczy - [ZP] Podróż do Rhosgobel
dadoprso - Sob 09 Kwi, 2011 Temat postu: [ZP] Podróż do Rhosgobel zapowiedź na FFG kolejnego adventure paka http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=2151
odmu - Wto 16 Sie, 2011
Trochę informacji z nowej misji
Czyli mamy bardzo fajny dodatek. Bardzo potężna umiejętność nowego orła, przy jeszcze akceptowalnych statystykach i do tego ciekawa odliczanie czasu z możliwością dodania sobie paru tur talia inną niż talia ducha .
crabtree - Wto 16 Sie, 2011
Pytanie jest takie: kiedy będzie dostępna ta przygoda??
tasiek - Wto 16 Sie, 2011
crabtree napisał/a: | Pytanie jest takie: kiedy będzie dostępna ta przygoda?? |
Zgodnie z newsem na główej stronie - jeszcze w tym miesiącu
crabtree - Wto 16 Sie, 2011
tasiek napisał/a: | crabtree napisał/a: | Pytanie jest takie: kiedy będzie dostępna ta przygoda?? |
Zgodnie z newsem na główej stronie - jeszcze w tym miesiącu |
Ale pytanie dotyczyło wersji PL, a ta jak wiadomo zawsze jest lekko spóźniona
Michal - Wto 16 Sie, 2011
Ale news ze strony głównej odnosi się do naszej wersji PL (która ma premierę równocześnie z wersją ANG, NIEM, FR czy innymi...)
crabtree - Wto 16 Sie, 2011
Aaa... widzę że pojawił się news na stronie Galakty. W takim razie czekam bardzo niecierpliwie!
kufel - Wto 16 Sie, 2011
No to Wiedza bankowo musi się znaleźć w decku
odmu - Pon 22 Sie, 2011
Bardzo solidna bohater , znany już sprzymierzeniec do wszystkiego. I czasem przydatna taktyka .
pan_satyros - Pon 22 Sie, 2011
odmu napisał/a: | I czasem przydatna taktyka . |
Czasem przydatna ? Bohater z namiestnikiem jako producent zasobów plus ta karta to spory kop dla mieszanych talii opartach między innymi na przywództwie. Dziś Aragorn miał u mnie cały stos żetonów (co najmniej 14), a karty akurat zupełnie nie szły. W tej sytuacji to wydarzenie jest idealnym rozwiązaniem. Na pewno wyląduje w moich taliach.
(chyba, że to co napisałem podciąga się pod te "czasem"w takim razie zwracam honor )
PS. Mam na uwadze przede wszystkim użyteczność w grze solo, ciekaw jestem jednak czy będzie możliwość przekazania zasobów między graczami.
kufel - Pon 22 Sie, 2011
Solidny ale ja ciągle czekam na bohaterów z mniejszym poziomem zagrożenia
true! ja nieraz splashuję taktykę jedynie po Namiestnika/Atak z zaskoczenia
odmu - Pon 22 Sie, 2011
Może faktycznie trochę nie doceniam . Ale akurat siadłem dzisiaj do partii w trzy osoby, gdzie nie mieliśmy tylko talii ducha. Osoba grająca przywództwem miała akurat tak średnio-mało zasobów, a ja grając wiedzę nawet niespecjalnie dodawałem mu kart, bo akurat nic nie podchodziło od dociągu. (A i tak nas lokacje zjadły, a myśleliśmy, że to z trollami będzie trudniej - scenariusz z Carrock)
Ogólnie wydaje się solidne, tylko szkoda mi by było trochę tej karty na jednorazowy efekt w tym stylu .
orions - Wto 23 Sie, 2011
pan_satyros napisał/a: | PS. Mam na uwadze przede wszystkim użyteczność w grze solo, ciekaw jestem jednak czy będzie możliwość przekazania zasobów między graczami. |
"Any other hero's" jak dla mnie oznacza jakiegokolwiek bohatera któregokolwiek gracza. Dla talii Aragornowatych ta karta to totalny must have według mnie (oczywiście tylko na większą ilość graczy albo talię mieszaną solo).
crabtree - Wto 23 Sie, 2011
Nowe karty na pewno znajdą się w mojej talii. W poprzednim dodatku niewiele kart dołożyłem, teraz już wiem, że Haldir dołączy do wyprawy. Bardzo uniwersalna postać o wysokiej SW. Mimo że koszt wyłożenia wyniesie 4 to i tak w porównaniu z np. Beoringiem Pszczelarzem wypada o niebo lepiej!
Przekazanie zasobów to też super karta.
Natomiast nowy bohater dość kosztowny i chyba u nas się nie sprawdzi póki co
Kulgan - Wto 23 Sie, 2011
3 bardzo sensowne karty. W końcu Bohater nie-hobbitowy i świetny do gry wieloosobowej, gdzie postacie schodzą często jako "mięsko" Na pewno lepszy od Gloina.
kufel - Wto 23 Sie, 2011
Gdyby jeszcze nie kosztował 11... ehhh
Kulgan - Wto 23 Sie, 2011
Fakt, to jego największy feler, ale w grach wieloosobowych to mniej boli
kufel - Wto 23 Sie, 2011
Zależy, w większości scenariuszy PZ 28 to już bardzo dużo a w Massing są takie wredne Wilki:
Na początku gry umieszcza się ich w strefie przeciwności ilu jest graczy. Jak nie zagrasz żadnego sprzymierzeńca (albo 2) lub nie wskoczy z zaskoczenia Gandalf lub nie Pozdrowią Cię Galadrimowie to żegnamy się z bohaterem/ami (zależy w ilu graczy się gra)
Na domiar złego efekty cienia w tym scenariuszu są masakrujące... w przenośni i dosłownie
l33tm4st3r - Pon 29 Sie, 2011
karty z najnowszej zapowiedzi (http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=2602)
zielona karta bardzo mi się podoba
odmu - Pon 29 Sie, 2011
Mi się karta ducha bardzo podoba - tani dociąg . To lubię . Zresztą karta wiedzy też ładnie się zapowiada, szczególnie na takie latające przeszkadzajki .
kufel - Wto 30 Sie, 2011
Fajna, kart nigdy za wiele Problem jest tylko w tym, że można to zagrać tylko na obszar, który już jest w strefie przeciwności. Legolas z Ostrzem ładnie radzi sobie z obszarami, które pojawiają się w fazie odkrywania.
Za to Infighting... hohoho! Wróg wyskakujący w fazie odkrywania potrafi być upierdliwy, faza akcji i bam! Do piachu
Z dodatku na dodatek Wiedza ma coraz większe szanse na złożenie uniwersalnego mono (mam na myśli bohaterów, bo Pieśń Królów+Atak+Namiestnik zawsze mile widziane )
Mirkwood Flock.. wrrrr Bye, bye Dunhern :/ Wiedza będzie miała Haldira za to Duch... bida
Robaczyw - Wto 30 Sie, 2011
Widzę że ten dodatek wprowadzi wiele naprawdę użytecznych kart
crabtree - Czw 01 Wrz, 2011
Kurcze liczyłem na to, że w weekend zagram w nowy dodatek, a tu lipa, bo wygląda na to, że jeszcze nie ma go w sprzedaży ;]
Michal - Czw 01 Wrz, 2011
Nie wiem gdzie zamawiałeś, ale najnowszy Zestaw Przygodowy jest już dostępny
urbanski.tomasz - Czw 01 Wrz, 2011
może i dostępny, ale w sklepie Galakty nie można go dodać do koszyka...
Michal - Czw 01 Wrz, 2011
Hmm, dziwna sprawa - zaraz to sprawdzę.
urbanski.tomasz - Czw 01 Wrz, 2011
i już jest, dziękuję:)
l33tm4st3r - Czw 01 Wrz, 2011
karty, których jeszcze nie zaspoilowano:
Przywództwo: Dunedain Quest - kolejny dodatek, ten daje +1 "słoneczko"
Taktyka: To the Eyrie - wydarzenie, koszt:2 i zmęczenie wybranego orła, by sprzymierzeniec odchodzący z gry wrócił do naszej ręki
Wola: Escort from Edoras - rohański sprzymierzeniec, koszt:2, 2/0/0, jak przydzielisz do wyprawy to dostaje +2 "słoneczka" ale pod koniec fazy odchodzi z gry
a po za tym niektóre karty z nowej przygody (której poziom trudności to 6):
kufel - Czw 01 Wrz, 2011
Może nie wszyscy już widzieli więc...
Jeszcze nie grałem bo przed chwilą wróciłem do domu ale wrażenia te co ostatnio... Bez Wiedzy może być ciężko... bez Ducha też! Paskudne te podstępy...brrr
Jutro na pewno spróbuję/spróbujemy, napiszę jak było
edit:
No Panowie (i Panie oczywiście!), nie byłbym sobą gdybym nie poświęcił kolacji, odpoczynku i innych mało ważnych rzeczy i nie zagrał w nowy scenariusz
Grałem nieco zmodyfikowaną talią Przywództwo/Duch (wyrzuciłem Krasnale, Synów Arnoru i 1 Grobowiec a za to weszło 2x Radagast, 2x Mathom i 2x Przewodnik z Lorien)
Myślałem, że będzie dużo gorzej (choć przyznam że było niewesoło) Zaliczyłem 3x Chmarę owadów jako karty cienia! Na szczęście od czego mamy Pospieszne ciosy! Wyczerpanie, ataki upierdliwych Nietoperzy (długo nie mogłem wyciągnąć Łucznika, choć Mathom, Szlachetne Poświęcenie i obszary Góry Mrocznej Puszczy pomagają w mieszaniu z talią
Koniec końców rzutem na taśmę (Wilyador miał na sobie 15 żetonów obrażeń choć wcześniej leczyłem go Radagastem) ukończyłem 2 etap wyprawy, miałem 3 Athelasy co wyleczyło Orła
Wynik 25 punktów! 22 zagrożenia, 7 ran na bohaterach i 4 punkty za Rhosgobel
Jutro gramy w parze,ciekawe czy też tak ładnie pójdzie!
Stół po zakończeniu gry
edit2: Wiedza dostała potężnego boosta w tym dodatku!
Haldir: miód, Spory: no comment!
Na wieczorne giercowanie muszę w końcu złożyć mono Wiedzę (ew. Wiedzę z Frodem/Eowiną, nie widzę możliwości zaliczenia scenariusza bez Pospiesznego Ciosu, Sprawdzianów Woli)
crabtree - Pią 02 Wrz, 2011
O co chodzi z tym efektem wymuszony z etapu 2B?? Czyli jeśli użyję jakiejś karty do wyleczenia orła to ta karta mi wypada z gry. Ok, ale czy akcje bohaterów (leczenie Glorfindela) i sprzymierzeńców (córka Nimrodel) podpadają pod ten efekt??
Kwestia druga jest taka że grając wiedzą można wyleczyć pacjenta we własnym zakresie, bez użycia liści Athelas?
l33tm4st3r - Pią 02 Wrz, 2011
crabtree napisał/a: | O co chodzi z tym efektem wymuszony z etapu 2B?? Czyli jeśli użyję jakiejś karty do wyleczenia orła to ta karta mi wypada z gry. Ok, ale czy akcje bohaterów (leczenie Glorfindela) i sprzymierzeńców (córka Nimrodel) podpadają pod ten efekt??
Kwestia druga jest taka że grając wiedzą można wyleczyć pacjenta we własnym zakresie, bez użycia liści Athelas? |
Córką Nimrodel to raczej nie poleczysz, bo ona tylko bohaterów może leczyć, a z gry wypadają tylko karty, których EFEKTEM jest leczenie (np Wiedza...), a Glorfindel ma po prostu specjalną umiejętność
i owszem, możesz leczyć we własnym zakresie (np powinieneś), ale i tak bez listków raczej nie dasz rady wygrać, bo w ostatnim etapie orzeł musi mieć 20/20 hp inaczej przegrywasz
kufel - Pią 02 Wrz, 2011
l33tm4st3r napisał/a: | a z gry wypadają tylko karty, których EFEKTEM jest leczenie (np Wiedza...), a Glorfindel ma po prostu specjalną umiejętność |
No nie bardzo, efektem zdolności Glorfindela jest leczenie, nie co innego. Użyjesz jego zdolności i bye. Instrukcja str. 23 Efekty kart
Kluczem do sukcesu jest ściągnięcie Rhosgobel w 1 etapie, nie można podróżować... cóż, za to można kłaść żetony postępu. Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku, Zwiadowca z Północy
Nie można zwlekać z zaliczaniem kolejnych etapów bo nawet mono wiedza może nie starczyć na leczenie, trzeba złapać 3 Athelasy, szybko zaliczyć 2 etap i jesteśmy w domu
l33tm4st3r - Pią 02 Wrz, 2011
kufel napisał/a: | l33tm4st3r napisał/a: | a z gry wypadają tylko karty, których EFEKTEM jest leczenie (np Wiedza...), a Glorfindel ma po prostu specjalną umiejętność |
No nie bardzo, efektem zdolności Glorfindela jest leczenie, nie co innego. Użyjesz jego zdolności i bye. Instrukcja str. 23 Efekty kart
Kluczem do sukcesu jest ściągnięcie Rhosgobel w 1 etapie, nie można podróżować... cóż, za to można kłaść żetony postępu. Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku, Zwiadowca z Północy
Nie można zwlekać z zaliczaniem kolejnych etapów bo nawet mono wiedza może nie starczyć na leczenie, trzeba złapać 3 Athelasy, szybko zaliczyć 2 etap i jesteśmy w domu |
efektem zdolności tak, ale nie całej karty, jakoś trudno w mi w to uwierzyć
czy na broszurce jest to wyjaśnione ?
kufel - Pią 02 Wrz, 2011
Efekty kart (o których mowa na karcie 2B) dzielimy na Efekty z kart Bohaterów i Efekty z kart graczy. W efekty kart wchodzą: efekty trwałe, akcje, odpowiedzi, efekty wymuszone i słowa kluczowe.
Na karcie Glorfindela mamy "Akcja: bla bla bla" więc zalicza się do efektu z karty bohatera: akcja a efektem tej akcji jest leczenie
Nie wiem co tu niejasnego.
l33tm4st3r - Pią 02 Wrz, 2011
sam nie wiem, widać nie wszystko rozumiem jeszcze
nie będę się kłócił z bardziej doświadczonym graczem
kufel - Pią 02 Wrz, 2011
Sam Glorfindel wiele tu nie poszaleje, za to Wiedza Imladris, 5 wyleczonych obrażeń za 2 punkty!
Szkoda, że nie ma jeszcze Pieśni dającej Ducha. Z taką kartą pojawiło by się sporo monodecków. Póki co bez Ducha gra się ciężko (cancele, zbijanie zagrożenia).
Są 2 sfery (poza Duchem, który mono całkiem nieźle się spisuje!) z których można robić próby z mono: przywództwo (zagrożenie przestaje być problemem, Atak+Gandalf i za 6 punktów zbijamy 10 PZ!) oraz Wiedza, która dostała potężnego boosta kartami z 2 ostatnich dodatków.
crabtree - Nie 04 Wrz, 2011
Ta przygoda wbrew pozorom potrafi być bardzo wymagająca gdy nie można znaleźć choćby 2 liści. Oczywiście bez Wiedzy zadanie leczenia Orła jest mocno utrudnione. Nowi przeciwnicy też potrafią nieźle nabroić gdy nie mamy postaci dystansowych. Podstępy też są bardzo irytujące i dobrze mieć możliwość ich neutralizacji.
Tym razem spolszczenie jednej karty jest fatalne. Chodzi o efekt cienia karty "Chmara Owadów": Jeśli postać (w tym Wilyador) posiada więcej punktów obrażeń, niż każda inna postać, ta postać otrzymuje 3 dodatkowe punkty obrażeń. Nie wiem kto (lub co??) tak przetłumaczył ale jest to mocno nie po polsku. Powinno być : Postać o największej liczbie obrażeń otrzymuje 3 dodatkowe punkty obrażeń.
kufel - Nie 04 Wrz, 2011
crabtree napisał/a: | Powinno być : Postać o największej liczbie obrażeń otrzymuje 3 dodatkowe punkty obrażeń. |
Nie zgodzę się, a co w przypadku gdy 2 postaci mają np. po 2 obrażenia?
Przy Twoim tłumaczeniu od razu pojawiają się pytania: czy jeśli kilka postaci ma tyle samo obrażeń wszystkie otrzymują te 3 obrażenia?
Tak jak jest teraz jasno przekazuje: Jeśli jest postać, która ma więcej obrażeń od każdej postaci w grze, dostaje 3 kolejne obrażenia.
crabtree - Nie 04 Wrz, 2011
Jeśli jest kilka postaci o tej samej liczbie ran to żadna nie dostaje bonusowych obrażeń, to przecież oczywista sprawa
psborsuk - Nie 24 Lut, 2013
Wczoraj udało mi się przejść tę przygodę w składzie Eowina, Berevora i Denethor. Wcześniejsze próby z Eleanorą lub Dunhernem (zamiast Berevory) spełzły na niczym.
EstEst - Wto 26 Lut, 2013
Tradycyjnie, zestaw Theodred/Beravora/Gloin daje radę z tą misją, choć jest emocjonująco i zawsze na krawędzi porażki.
motti - Sob 12 Lip, 2014
Obszar 'Zagajnik'. Odpowiedź: Kiedy Zagajnik zostanie zbadany, przeszukaj talię spotkań i stos kart odrzuconych, weź 1 kartę celu Athelas i umieść ją w strefie przeciwności...
Czy dobrze rozumiem, że umieszczając Athelas w grze w ten sposób nie aktywuję słowa kluczowego athelasu "Strzeżona"?
uday - Sob 12 Lip, 2014
FAQ v1.6 (1.01) napisał/a: |
Słowa kluczowe - Mroczna Fala, Zguba, oraz Strzeżona powinny być roztrzygane w momencie w którym pojawiają się w grze, włącznie z przygotowaniem gry. |
Ergo - IMO źle rozumowałeś.
motti - Sob 12 Lip, 2014
uday napisał/a: | FAQ v1.6 (1.01) napisał/a: |
Słowa kluczowe - Mroczna Fala, Zguba, oraz Strzeżona powinny być roztrzygane w momencie w którym pojawiają się w grze, włącznie z przygotowaniem gry. |
Ergo - IMO źle rozumowałeś. |
Miałem i nadal mam wątpliwości, bowiem:
Instrukcja napisał/a: |
Słowo kluczowe strzeżona można znaleźć na niektórych kartach celów. Gdy karta celu z tym słowem kluczowym zostanie odkryta z talii Spotkań, należy odkryć kolejną kartę z talii Spotkań, |
FAQ 1.6 napisał/a: |
(1.22) Efekty „Po odkryciu”
Karta jest uznawana za odkrywaną tylko jeśli karta albo efekt gry sprawiające, że karta wchodzi do gry wyraźnie wskazują na „odkrycie” karty.
Przykład: Jeśli gracze użyją efektu karty Wyprawy 3B „Nie schodźcie za nic ze ścieżki” (ZP 121) w celu odnalezienia Leśnego Pająka i umieszczenia go w grze, efekt „po odkryciu” na
karcie Leśnego Pająka nie zostanie aktywowany, ponieważ efekt na karcie „Nie schodźcie za nic ze Ścieżki” nie używa żadnej odmiany słowa „odkryj”.
|
Nadal wydaje mi się, że Athelas, jako umieszczony w grze po wyszukaniu, a nie odkryty z talii, nie jest strzeżony? Być może jednak jest to ustalone tak jak przedstawił to uday?
Szuli - Wto 15 Lip, 2014
Ja zawsze grałem, że jak w SP została umieszczona strzeżona karta to odkrywałem tą pilnującą kartę z TS i nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale po twoim poście mam wątpliwości.
Moja rada jak czegoś nie jesteś pewny to graj zawsze tym trudniejszym wariantem.
c08mk - Sro 16 Lip, 2014
Poniżej link dotyczący słowa kluczowego Surge.
http://community.fantasyf...et#entry1061680
Czyli tekst poniżej był dobrze rozgrywany.
Cytat: | Obszar 'Zagajnik'. Odpowiedź: Kiedy Zagajnik zostanie zbadany, przeszukaj talię spotkań i stos kart odrzuconych, weź 1 kartę celu Athelas i umieść ją w strefie przeciwności...
Czy dobrze rozumiem, że umieszczając Athelas w grze w ten sposób nie aktywuję słowa kluczowego athelasu "Strzeżona"? |
adamsb81 - Pon 22 Wrz, 2014
Witam. Czy ktoś mógł by mi przesłać skan instrukcji do "podróż do rhosgobel"
Dziękuję już dostałem.
|
|