galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Budowa talii - Jak zatrzymać Nawiedzone Miasto?

Barry13 - Czw 26 Maj, 2011
Temat postu: Jak zatrzymać Nawiedzone Miasto?
Sytuacja jest następująca: Gram deckiem opartym na EMP Queście(linkTUTAJ) i żaden z moich 3 kumpli nie może sobie z nim poradzić(no, może Orcza kontrola ma jakieś szanse, ale to jakieś 1/3 wygranych). Kumple grają: Orczą kontrolą, DE Discard, Krasiowa Controlka/Aggro. Macie jakieś rady co by mogli dać do decków/jaką strategię zastosować w grze, gdyż aktualnie EMP Quest miażdży system że tak powiem :)
DaRKeR - Czw 26 Maj, 2011

co najlepiej radzi sobie z Imperialnym questem

http://deckbox.org/whi/Sorcerer%20of%20Tzeentch - każde destro powinno mieć tego pana w decku.

Dwarfy i inny order może mieć jednostki skaczące jak pistolersi.

Orki dużo naporu i rzygi, jeśli skontroluje questy z jednostek to jest w domu

tak samo DE dużo jednostek i questy + burn it down x3 na świątynie sigmara.

ermidius - Pią 27 Maj, 2011

sorry że zadam tu pytanie, wypadku tego maga tzeentecha ja mogę kumulować żetony czy muszę po tym jak go położę obrazu wykonać 2 część akcji
DaRKeR - Pią 27 Maj, 2011

jeśli położysz żeton to musisz zadać obrażenia. W ten sposób żetony też się kumulują.

Za 1 razem zadajesz 1 obrażenie, za 2 razem zadajesz 2 obrażenia itd.

ermidius - Pią 27 Maj, 2011

ok dzięki nie wiem dlaczego ubzdurało mi się ze muszę usnąć żeton ;)
blazius - Sob 28 Maj, 2011

Również najpierw usuwałem żetony a ptak i tak siał postrach.
radaner - Nie 29 Maj, 2011

Właśnie, dobre pytanie, czy jak kładzie sie develop i potem położy zasób na tej karcie to czy trzeba zadać to obrażenie czy nie? Raczej pytanie dla high elfów bo oni maja indirecty dla kazdego gracza i czasem sie nie oplaca ;/

Btw faktycznie imperium na przesuwanie z tego questa, wilhelma jest mega kozackie i jedyny sposób żeby z tym wygrać to napierdzielać od 2 tury, gram z kolegą właśnie przeciwko takiemu imperium i musze miec perfekcyjną ręke + zaczynać żeby miec jakieś szanse. Gram DE na discard w dodatku, jedyna opcja to wlasnie atak od 2 tury i Shade'ami pozbawiac go kart.

blazius - Nie 29 Maj, 2011

Interpretacja jest właśnie taka, że jeśli kładziesz rozwinięcie z ręki to możesz, ale nie musisz, położyć żeton na ptaka (odpalić akcję). Jeśli żeton kładziesz to musisz zdać obrażenie jednostce. Żetony nie są kosztem akcji - kumulują się! Czyli gdy dokładasz drugi żeton w następnej turze to zadajesz dwa obrażenia. W ten sposób w końcu można zranić własną jednostkę z obrażeń które nie zmieściły się w jednostkach przeciwnikach.
Zoax - Nie 29 Maj, 2011

Ptakiem nie rozdzielasz obrażeń po jednostkach tylko zadajesz jednej wybranej jednostce obrażenia równe ilości tokenów na nich.
blazius - Pon 30 Maj, 2011

Prawda! Mój błąd.
blazius - Sob 04 Cze, 2011

Wczoraj koledzy stwierdzili że interpretacja ta może jest prawidłowa ale ptak jest za silny i marudzili. Lepiej było oczywiście gdy żetony zdejmowałem po strzale. A tak to ptak jest za tani i ktoś albo źle interpretuje albo karta jest źle przetłumaczona.
DaRKeR - Sob 04 Cze, 2011

ction: When you play a development from your hand, put a resource token on this unit. Then, deal X damage to target unit. X is the number of resource tokens on this unit.


-> bardzo proszę nie ma tutaj nic o ściąganiu zasobów.

Ptak jest bardzo mocną kartą, tak jak Rodrik, misja imperialna i wiele innych, trzeba się nauczyć przeciw niej grać, a nie marudzić.

Asus - Sob 04 Cze, 2011

A ja się dziwiłem o co cały ten szał z Magiem Tzeentcha...
Też myślałem, że po każdej turze należy wywalić jego żetony zasobów. W takim razie faktycznie warto mieć tego cudaka w talii. Dobrze ufortyfikowany z tury na turę zadawałby druzgocące straty.

blazius - Sob 04 Cze, 2011

Ptak będzie w każdej talli Chaosu. Dokładnie w każdej. W powiązaniu ze Światłe Morslieba niszczy wszelkich grubasów, np. krasnali na beczce Bugmana, Smoki. Jest zbyt tani , tak jak np Nawiedzone Miasto jest zbyt tanie.
Asus - Sob 04 Cze, 2011

Wystawiając ptaka w pierwszej turze i poświęcając strefę misji [choć niekoniecznie] i przy założeniu, że będziemy dodawali w każdej turze po rozwinięciu doprowadzimy do sytuacji gdzie przeciwnikowi ciężko będzie wystawić jakąkolwiek cięższą krowę :D
Ha! :D Genialne!
Zamawiam dodatek.

Germanus - Pon 06 Cze, 2011

Jeśli chodzi o pokonanie imperium na queście to tak jak mówili poprzednicy trzeba przez pierwsze tury kontrolowac jego quest. Ja gram goblińskim naporem i recepta jest proste i przeważnie skuteczna.
Postawowe karty - lober, wskrzeszenie, stopa gorka i ewentualnie piknik
Mechanika:
loper w queście najlepiej w pierwszej turze. W drugiej używamy, przeciwnik traci jednostkę na misji - rak dociągu i misja nie działa. Jak mamy na ręce to rzucamy od razu wskrzeszenie - lober wraca i czeka i tak w kółko. stopka i piknik dopełniaja zniszczenia. Jesli dorze ci podejdzie ręka to po trzech turach przeciwnik nie ma jednostek na stole i ma ok 3 karty na ręce a ty powoli dopalasz strefę...
Moje dotychczasowe gry z questem to 60 % wygranych - zawszej jak zaczynam i czasem jak zaczyna przeciwnik :mrgreen:

Germanus - Pon 06 Cze, 2011

ps. sorki za zjadanie literek :razz:
DaRKeR - Pon 06 Cze, 2011

Germanus a wiesz że Lobber z misji nie zadziała ?:D
puma1944 - Pon 06 Cze, 2011

Witam
Gram Krasiami i ostatnio nie daje nasza rasa sobie rady z imperium na quescie i calym tym imperialnym przesówaniem :cry: do tego dochodzi problem z czarnoksieżnikiem tzeentcha macie jakis sprawdzone pomysły?? co polecacie??

DaRKeR - Pon 06 Cze, 2011

dorzuć do swoich krasnoludów kilka kart mówię o świątyni sigmara, Żelaznej dyscyplinie, kuźni derricksburga i łupieżcach rodrika :)
Germanus - Pon 06 Cze, 2011

ups. chodziło mi o kingdom :razz:
Czarny - Sro 08 Cze, 2011

Świątynia Sigmara nie chodzi dobrze u Krasnoludów (przynajmniej moim zdaniem) natomiast żelazna jak najbardziej, do tego called back jakby się ptaszek za bardzo napakowął, albo jakby zabił nam coś ważnego.
nardios - Czw 09 Cze, 2011

..wystarczy przeciwnikowi przed partią wyrzucić wszystkie karty misji z talii i po problemie. Np. Ej patrz elvis za tobą i wyrzucasz karty z decka po czym obowiązkowo złowieszczo zacierasz ręce wymawiając pod nosem "muahhahahaa" raz mi się prawie sprawdził taki patent.
Mouse - Sro 29 Cze, 2011

trzeba od razu też mapy wyciągnąć, bo inaczej się połapie
GambitG - Pon 04 Lip, 2011

Germanus, twój kolega ma jakąś fatalną talię na tym queście złożoną :P .

Jeśli gra się orderem to faktycznie potrzebne są karty imperium, żeby grać przeciwko... imperium :P

Ale są też inne rady, o których warto pamiętać, jak np. ostrożne podejście do wszystkich kart z akcjami, które odpalają się tylko i wyłącznie w jednej strefie. W czasach vthc, rodricków i wilhelma raczej na nich nie możemy oprzeć talii. Dobre są tiranockie placówki i statki bo pomimo ich przesunięcia ciągle zadają obrażenia przeciwnikowi. Długie zimy pozwolą nam zagrać ponownie co ważniejsze karty zamienione w developy. W taliach destro ptak, blood dragon knight, a u orków wolf rider assault mogą być przydatne.

Jak wiemy że gramy z nawiedzonym miastem, to nie ma co równomiernie rozwijać stref. Jak mamy dobrą rękę i drogi deck to wszystko co możemy zagrywamy w kingdom, jeśli deck jest tani, to w misje.

Mnie najbardziej martwi, że jak coś już poskłada się przeciwko imperium to może sobie nie radzić np. z taliami kontrolującymi i DE/Undead obecne.

Germanus - Wto 05 Lip, 2011

GamitG:
Jeśli z fatalną talią można być na 5 miejscu w rankingu to fajnie :razz:
Ostatnio troszke pozmieniał jednostki i wygrane zdecydowanie są po jego stronie. Obacze co się zmieniło po Legendach w sierpniu :twisted:

lanowiec - Sro 06 Lip, 2011

Czy istnieją karty które mogą zniszczyć misję? albo chociaz cofnąć je na ręke?
radaner - Sro 06 Lip, 2011

możesz ew z discardowania decka 'przewinąć' misję (np z dark abyss i inne), a tak to na razie nie ma nic co by zdjeło misję ;) .
Gothik - Pon 11 Lip, 2011

Możesz już nie zatrzymywać - od wyjścia FAQ 1.5 ta karta jest już zakazana na turniejach: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=2457
Germanus - Pon 11 Lip, 2011

Innymi słowy FFG zatrzymało nawiedzone miasto... :roll:
Mouse - Pon 11 Lip, 2011

Germanus napisał/a:
Innymi słowy FFG zatrzymało nawiedzone miasto... :roll:

wreszcie !!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

lanowiec - Pon 11 Lip, 2011

właśnie zobaczyłem i bardzo bardzo jestem z tej decyzji zadowolony. Nawet ktoś kkiepsko grający, zbierze tylko deck oparty na tym queście i może wymiatać, i przez to zaczeło się robić nudnawo, bo wszystko zmiatali;P a teraz znów każdy ma szanse;]

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group