galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Cykl Cienie Mrocznej Puszczy - The Lord of the Rings: The Dead Marshes

Wacho - Pon 06 Cze, 2011
Temat postu: The Lord of the Rings: The Dead Marshes
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=2334
http://www.fantasyflightg...esem=2&esum=187
kolejny dodatek zapowiedziany - zapowiada się smakowicie :grin:

crabtree - Wto 07 Cze, 2011

No niech wreszcie wyjdzie pierwszy dodatek bo już mnie nosi! :D
Redgarex - Wto 07 Cze, 2011

Zapowiadają już 5 dodatek do przodu, a nie wydali jeszcze żadnego. Toż to istna tortura...
crabtree - Wto 07 Cze, 2011

Za to jak wydadzą wszystkie naraz to nam wir w portfelu się zrobi! Trochę się jednak ociągają...
Redgarex - Wto 07 Cze, 2011

Wszystkie naraz? Będzie wychodził jeden na miesiąc ;p
Robaczyw - Pią 16 Wrz, 2011

No i wiadomo już, że w tym dodatku nowym bohaterem będzie Boromir, który nawiasem mówiąc wydaje się bardzo mocarny :roll:

http://www.boardgamegeek....me-the-dead-mar

kufel - Pią 16 Wrz, 2011

I znów nie ma najbardziej oczekiwanej pieśni - Ducha :D
Robaczyw - Pią 16 Wrz, 2011

kufel napisał/a:
I znów nie ma najbardziej oczekiwanej pieśni - Ducha :D


Może będzie w Emyn Muil? : P

odmu - Pon 03 Paź, 2011

Jest o mechanice escape w końcu :) - zapowiada się bardzo smacznie i chyba na trochę wyższym poziomie trudności :)

Cytat:
The Dead Marshes introduces a new, scenario-specific mechanic called an escape test. In most scenarios, as the heroes push forward on their quest, they need to split their efforts between the quest and defending themselves against the enemies that assault them. Now, the escape test creates a new problem for which heroes will need their Willpower. Gollum plies every devious trick he can in order to lose them, and at the end of each quest phase, your heroes need to commit Willpower against Gollum’s attempts at escape. Many of the scenario’s encounter cards have an Escape value, and the heroes must commit Willpower to the escape test greater than the Escape value on the cards dealt, or Gollum gets closer to finding a means of eluding them. If he succeeds, he slips free into the marshes.


http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=2707

Berestaszek - Wto 04 Paź, 2011

podoba mi się karta dla wiedzy :D Szkoda że nie napisali na czym ten test polega ;P
odmu - Wto 04 Paź, 2011

Jak nie napisali ;) . Odkrywasz kartę mówiąca Escape test - no to musisz wyczerpać ileśtam postaci, następnie rozdaje się każdemu graczowi kartę z talii przeciwności - aby udało się pokonać test należy mieć więcej słoneczek (lub jak było widać na już pokazanej karcie może się to zmienić na atak) niż suma wartości liczb przy napisach escape na kartach. Jak się nie uda to coś w tył. Fajne będzie większe kombinowanie kto idzie na wyprawę, kto pilnuje testów escape :) . Chociaż to wygląda też na trudniejszy scenariusz, ale głównie przez losowość (w końcu nie każda karta będzie miała wartość Escape :) ) i raz testy będą łatwe, a raz bardzo trudne :) .
Berestaszek - Wto 04 Paź, 2011

Dobra nie czytałem tego przypisu u góry masz racje :D
odmu - Pon 17 Paź, 2011


Osobiście czekałem na coś co daje dystans :) . Trochę drogo, ale ja tam jestem zadowolony :) .

aramir - Wto 18 Paź, 2011

Coś wiadomo kiedy polska edycja będzie ??
kufel - Wto 18 Paź, 2011

No pewnie końcem miesiąca tak jak zwykle
Jakoś tak średnio pasuje mi ten Boromir... Zdolność taka sobie, no i 11 punktów :/ To już 1000x wolę Branda :D

Avael - Wto 18 Paź, 2011

W sumie zdolność Boromira była chyba inspirowana jego postawą w książce. Poświęcił się chłopak dla reszty.
Tylko jego koszt jest nieco za duży.

aramir - Wto 18 Paź, 2011

jeszcze jedno takie ogolne pytanie moge sobie kupić ten dodatek i zagrać w ten scenariusz nie majac wczesniejszych ?? tzn czy kazdy dodatkowy scenariusz jest kompletny ??
kufel - Wto 18 Paź, 2011

Adventure packi zawierają scenariusze, które wykorzystują zestawy przeciwności z podstawki.
Tak wiec do rozegrania któregokolwiek scenariusza potrzebna jest podstawka no i sam AP :D

l33tm4st3r - Wto 18 Paź, 2011

kufel napisał/a:
No pewnie końcem miesiąca tak jak zwykle
Jakoś tak średnio pasuje mi ten Boromir... Zdolność taka sobie, no i 11 punktów :/ To już 1000x wolę Branda :D


a jak dla mnie jest od Branda znacznie lepszy i to tylko za 1 PZ więcej :P
każdy ma swoje preferencje :P

crabtree - Wto 18 Paź, 2011

Dla mnie cecha Boromira jest świetna! Można go dać do wyprawy, do bloku i do ataku! I to kosztem 2 punktów zagrożenia. Dużo ciekawsza postać od Branda.
Gildiril - Sob 22 Paź, 2011

Na FFG można już zobaczyć spoiler kart gracza
Kod:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_foros_discusion.asp?efid=201&efcid=4&efidt=567323


Cytat:
Hero
Boromir - See FFG page

Neutral
Song of Battle - Already spoiled by that magazine cover.

Lore
Fast Hitch - See FFG page

Silvan tracker - Ally - 3 cost - 1 Will/1 Att/1 Def - 3 Health
Silvan.
Reaction: After a Silvan-Character is readied during the refresh phase, heal 1 damage on that character.

Spirit
We don't sleep - Event - 5 cost
Action: Until the end of the phase Rohan characters don't exhaust if they commit to the quest.

Elfhelm - Ally - 4 cost - 1 Will/2 Att/2 Def - 3 Health
Warrior. Rohan.
If Elfhelm is ready, he gains:
Reaction: After your threat was raised because of an unsuccesful quest or an encounter or the effect of a quest card, reduce your threat by 1.

Tactic
Vassal of the Windmaster - Ally - 1 cost - 0 Will/3 Att/0 Def - 1 Health
Eagle. Creature.
Ranged. Can't have any restricted attachments.
Forced: After an attack with the Vassal of the Windmaster has been resolved, Vassal of the Windmaster is discarded.

Taunting Song - Attachment - 1 cost
Song.
Attach to a Hero.
Action: Exhaust Taunting Song to choose a Hero. Until the end of the phase, the Hero that has Taunting Song attached suffers all the damage that would be dealt to the chosen Hero.

Leadership
Cache of the Dunedain - See FFG page

Dunedain Observer - Ally - 3 cost - 1 Will/1 Att/1 Def - 2 Health
Dunedain.
Reaction: Discard Dunedain Observer to cancel the shadow effects of cards that just triggered.


Cytat:
Difficult of the Dead Marches is 5.Only 2 quest cards.

l33tm4st3r - Sob 22 Paź, 2011

fajne karty, naprawdę mi się podobają :D
szczególnie nowi sojusznicy :D

Berestaszek - Nie 23 Paź, 2011

Fajnie scenariusz poziom 5 to jest szansa że byłbym w stanie go ukończyc solo :D

Jakie poziomy mają scenariusze z 3 i 4 dodatku?

crabtree - Nie 23 Paź, 2011

Rhosobel ma bodajże 6, a Emyn Muil 4. Chociaż wydaje mi się że oba scenariusze są źle oszacowane, bo ja bym im odjął po jednym punkcie. Oczywiście wszystko zależy od tego jakimi sferami się gra.
odmu - Nie 23 Paź, 2011

Mnie osobiście cieszy pierwsza pieśń, która robi coś innego niż dawanie surowców. Szkoda tylko, że karta jest w taktyce a nie w wiedzy i grając mono dalej nie skorzystam z bonusu wejścia minstrela :/. Ale duch dostaje w końcu jakieś konkrety do walki - to mnie cieszy :) . Nie wiem teraz czy nie interpretuję błędnie zasad, ale tego nowego orła nie cofniemy do ręki po ataku Urodzonym w chmurach, czy też się mylę i jest na to okienko?
crabtree - Nie 23 Paź, 2011

odmu napisał/a:
Nie wiem teraz czy nie interpretuję błędnie zasad, ale tego nowego orła nie cofniemy do ręki po ataku Urodzonym w chmurach, czy też się mylę i jest na to okienko?

Wg mnie można tak zrobić. Orzeł opuszcza grę bo wraca na rękę więc zadaje 2 obrażenia.

l33tm4st3r - Nie 23 Paź, 2011

jemu chodzi o jeszcze nowszego orła, tego z 3 ataku za 1 zasób :P
guciomir - Nie 23 Paź, 2011

crabtree napisał/a:
Rhosobel ma bodajże 6, a Emyn Muil 4. Chociaż wydaje mi się że oba scenariusze są źle oszacowane, bo ja bym im odjął po jednym punkcie. Oczywiście wszystko zależy od tego jakimi sferami się gra.


Punktacja jest zupełnie pozbawiona sensu. Może dla 2 graczy lepiej pasuje, ale solo nic się nie zgadza.

crabtree - Nie 23 Paź, 2011

l33tm4st3r napisał/a:
jemu chodzi o jeszcze nowszego orła, tego z 3 ataku za 1 zasób :P

No fakt :P Mimo to zdania nie zmieniłem :D

guciomir - Nie 23 Paź, 2011

Nowe karty:
Silvan Tracker - jak na razie słabiutki bo nie ma za dużo silvanów dostępnych. Jak będzie więcej, to może stanie się ciekawszy. Na razie prawie nikt nie będzie grał tej karty ze względu na umiejętność, ale ma w sobie pewien potencjał. Z drugiej strony, tracker sam w sobie ma dość dobre statystyki, a jego umiejętność to tak jakby +1 pancerza.

We don't sleep - talie czysto rohanowe pewnie się ucieszą, ale ogólnie karta jest słaba. Można porównać z "przygotuj wszystkie postacie w grze" z talii przywództwa, które kosztuje tyle samo, działa na wszystkich i jest bardziej uniwersalne, bo można go użyć już po fazie wyprawy a nie przed. Moim zdaniem nowa karta to badziew, ale ludzie będą jej próbować.

Elfhelm - w teorii ciekawy, ale w praktyce raczej nie widzę dla niego miejsca (no chyba że nowy quest coś zmieni). Statystyki i koszt ma ten sam co Northern Tracker ale zdolność jest znacznie słabsza. Duch raczej nie potrzebuje kart używanych na wypadek nieudanej wyprawy, a i inne efekty może kontrować albo po prostu zbijać zagrożenie. Siła Elfhelma tkwii w jego statystykach, bardzo solidnych. Wielu graczy będzie nim grać, ale moim zdaniem znacznie bardziej przydałby się na przykład w talii Taktyki, Duch ma już lepszego Northern Trackera.

Taunting Song - nie wiem co o tym myśleć. Gracze spekulują że będą ładować sobie Gimliego albo Gloina, ale obecnie jest to wystarczająco łatwe i takie "kombo" nie jest potrzebne moim zdaniem. Jak na razie, podejrzewam, że karta będzie stanowiła tarczę chroniącą rannego bohatera (kosztem bardziej zdrowego), albo ewentualnie ktoś będzie kombinował z Frodo.

Dunedain Observer - moim zdaniem najciekawsza karta z zestawu, która nie tyle co obiecuje potencjał ale posiada go już na starcie. Przywództwo nie ma dobrych sojuszników, więc umiarkowane statystyki Observera raczej nie są minusem dla tej sfery. Lubię takie karty, zagrywasz od razu, nie musisz czekać na odpowiedni moment. Sojusznik trochę pracy wykona, a później poświęci się dla dobra sprawy.

No i na koniec orzełek. Szkoda, że jednorazowego użytku, dużo przez to traci. Gdyby miał o 1 ataku mniej, ale zostawał w grze to z chęcią bym nim grał. Trzeba go raczej traktować jak direct damage o ograniczonej możliwości używania (bo wróg i tak zdąży zaatakować). Nie podoba mi się, ale będę nim próbował grać, talie trójsferowe potrzebują tanich sojuszników.

A teraz karty zaspoilerowane przez FFG:

Boromir - rewelacja, +1 zagrożenia to mała cena za rozwalenie przeciwnika itp. Ciekawe czy jak już trochę testów się odbędzie, Boromir zostanie uznany za lepszego od Gimliego?

Fast Hitch - badziew, ale ma potencjał. Unexpected Courage znacznie lepsze, ale kto wie, może jak pojawi się więcej hobbitów to warto będzie go używać.

Cache of Dunedain - rewelka w multi, w solo słabiutkie. Zastanawiam się czy ktoś będzie to grał ze względu na Rhosgobel, ale wydaje mi się że w Rhosgobel potrzeba postaci z dystansem / orła już na początku gry, a nie dopiero po kilku turach (czyli optymalnie bohater, a nie sojusznik/dodatek) . Nie sądzę, żeby było warto tracić na to miejsce w talii (karta nie przyda się w żadnym innym queście), już lepiej wrzucić sojuszników z dystansem, bo mogą przydać się nie tylko w Rhosgobel.

l33tm4st3r - Pon 24 Paź, 2011

Dzięki nowej zapowiedzi już wiemy jak będą wyglądały dwie kolejne z zapowiedzianych kart:



najnowszy artykuł (LINK) podpowiada ciekawe kombinacje z pierwszą "nietypową" pieśnią - podoba mi się obrona Denethorem z transferem nadmiarowych obrażeń na Gimliego :D
niby proste, ale ja na to nie wpadłem :P

crabtree - Sro 26 Paź, 2011

My tu sobie gadu gadu, a dodatek już powinien się powoli pojawiać na horyzoncie :P Jestem jak zwykle niecierpliwy ale nic na to nie poradzę!
guciomir - Czw 27 Paź, 2011

Kiedy premiera?
Berestaszek - Sro 02 Lis, 2011

Już może przypadkiem ktoś ma i chciałby się pochwalic co w środku ?:D
l33tm4st3r - Sro 02 Lis, 2011

Berestaszek napisał/a:
Już może przypadkiem ktoś ma i chciałby się pochwalic co w środku ?:D


ja się czasem zastanawiam czy Ty to nie masz 5 lat...

przecież na poprzedniej stronie Gildiril podał pełen spis kart graczy z tego dodatku...

czytaj tematy i nie zadawaj głupich pytań

guciomir - Sro 02 Lis, 2011

l33tm4st3r napisał/a:
Berestaszek napisał/a:
Już może przypadkiem ktoś ma i chciałby się pochwalic co w środku ?:D


ja się czasem zastanawiam czy Ty to nie masz 5 lat...

przecież na poprzedniej stronie Gildiril podał pełen spis kart graczy z tego dodatku...

czytaj tematy i nie zadawaj głupich pytań


A co z nowa przygoda? Karty graczy to nie wszystko

guciomir - Sro 02 Lis, 2011

Mam mieszane uczucia co do przygody. Wydaje się być ciekawa oraz całkiem trudna tak długo jak Gollum siedzi w grze. Trzeba się nieżle nakombinować, żeby Gollum nie zwiał. Podobają mi się nowe zależności między kartami (na przykład snajper ma nowego bydlaka, który go osłania, a także sauronowe karty podstępu dość mocno mogą przywalić). Podoba mi się to, że potrzeba zupełnie innej strategii niż w poprzednich przygodach. Ze względu na mechanikę ucieczki, dość mocno wzrasta zagrożenie (nie warto wysyłać co turę najlepszych questerów, więc zdarza się ich czasami wysłać zbyt mało)

Niestety, jak Gollum zwieje , zamiast ponieść porażkę, należy wtasować go do talii spotkań i wtedy gra staje się dość nudna, bo BARDZO powoli ciągnie się nowe karty, a ich duża część to karty podstępu symulujące ucieczki Golluma (a drania przecież w grze brak). Tura za turą ciągną się w nieskończość, a jak w talii gracza są sposoby liczne na obniżanie zagrożenia, to można pewnie wziąć talię przeciwności na przeczekanie...

Snowb - Sro 02 Lis, 2011

Wiecie moze czy mozna juz Martwe Bagna kupic gdzies w sklepach? Czy narazie tylko na stronie Galakty?
mykel - Czw 03 Lis, 2011

Snowb napisał/a:
Wiecie moze czy mozna juz Martwe Bagna kupic gdzies w sklepach? Czy narazie tylko na stronie Galakty?


W Gralni w Łodzi na pewno jest,. Sam dzisiaj kupowałem, a właściwie to wczoraj.

guciomir - Czw 03 Lis, 2011

Rebel tez ma
crabtree - Pią 04 Lis, 2011

guciomir napisał/a:
Mam mieszane uczucia co do przygody. Wydaje się być ciekawa oraz całkiem trudna tak długo jak Gollum siedzi w grze. Trzeba się nieżle nakombinować, żeby Gollum nie zwiał.

Zagraliśmy dziś 2 razy i też mamy mieszane odczucia. Ta przygoda póki co nam nie przypadła do gustu, może dlatego że zakończyła się dwoma pewnymi zwycięstwami?

guciomir napisał/a:

Niestety, jak Gollum zwieje , zamiast ponieść porażkę, należy wtasować go do talii spotkań i wtedy gra staje się dość nudna, bo BARDZO powoli ciągnie się nowe karty, a ich duża część to karty podstępu symulujące ucieczki Golluma (a drania przecież w grze brak). Tura za turą ciągną się w nieskończość, a jak w talii gracza są sposoby liczne na obniżanie zagrożenia, to można pewnie wziąć talię przeciwności na przeczekanie...

I tutaj pojawia się słaby punkt tej przygody bo opłaca się ... wtasować Golluma w talię spotkań. I wtedy przeszukujemy całą talię co jest bardzo nużące. Skoro Golluma nie ma w grze, to nie ma też testów ucieczki. Utrzymanie go w grze jest bardzo uciążliwe, więc spokojnie można go puścić i złapać później, najlepiej w 2 etapie gry. Tam tylko trzeba uważać na postęp wyprawy żeby nie przedobrzyć. W talii spotkań są 2 Trolle, Żmija, Wargowie, Czerwy... generalnie mało tych przeciwników, więc szansa na to że "schowany" Gollum wyjdzie jako cień jest dość mała.

guciomir - Sob 05 Lis, 2011

Teoretycznie karty podstępu które wywołują test ucieczki wciąż działają, nawet jeśli nie ma golluma w grze, więc może spaść w ten sposób, nie tylko jako karta cienia.

Scenariusz jest fajny, klimatyczny a także nawet dość trudny (nie grałem multi tylko solo) pod warunkiem, że gram z domową zasadą "gollum ucieka, gracz przegrywa". Według oficjalnych zasad "gollum ucieka, gracz i tak wygra, ale po kilkudziesięciu turach i otrzyma beznadziejny wynik punktowy" , gra jest mega nudna i łatwa.

Tak mi się wydaję, że zmienili system punktowania głównie ze względu na tą przygodę. Widać tutaj, że zmiana ma sens, bo bez niej faktycznie opłacałoby się od początku gry ignorować gollluma.

Z drugiej strony, karty gracza są super. W mojej talii znaleźli miejsce orzełek (rewelka, świetne mięso armatnie z opcją zamienną ataku), dunedain obserwer - bardzo solidna karta, a także elfhelm - zdolność słaba, ale całkiem niezle parametry a potrzebowałem czegoś takiego.

ojbodzio - Pon 07 Lis, 2011

Witam,
Mam pytanie czy żeby wygrać to gollum w 2-gim etapie musi być nadal we strefie przeciwności (bo inaczej jak go można złapać skoro go nie ma we strefie przeciwności)??

guciomir - Pon 07 Lis, 2011

ojbodzio napisał/a:
Witam,
Mam pytanie czy żeby wygrać to gollum w 2-gim etapie musi być nadal we strefie przeciwności (bo inaczej jak go można złapać skoro go nie ma we strefie przeciwności)??


Z pewnością musi być, bo inaczej cały quest się rozkłada, ale FFG umknęło wrzucenie czegoś w stylu "nie możesz ukończyć 1B jeśli Golluma nie ma w grze".

crabtree - Czw 10 Lis, 2011

Jeśli dobrze pamiętam to w tej przygodzie test ucieczki należy robić w każdej fazie wyprawy, bo karta Golluma ma taki efekt wymuszony. Z TS też możemy wyciągnąć kartę która też nakazuje przeprowadzenie testu ucieczki. Sporo tych testów, jak na mój gust trochę zbyt wiele, zwłaszcza że kara wtasowania Golluma jest do zaakceptowania;) Przygoda ta została spieprzona przez autorów. Ogólny zamysł był dobry ale ostatecznie przekombinowano.
Ja bym widział to inaczej:
- zwiększyłbym limit z 8 do powiedzmy 12 punktów na karcie Golluma,
- z karty Golluma usunąłbym zapis wymuszający rozpatrywanie ucieczki co rundę,
- ucieczka Golluma oznacza porażkę graczy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group