galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Khazad-Dum - Duży dodatek - Khazad-dum

orions - Sob 10 Wrz, 2011
Temat postu: Duży dodatek - Khazad-dum
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=2633

FFG zapowiedziało wypuszczenie w 4 kwartale 2011 dużego dodatku do WP. 165 nowych kart, nowe scenariusze, nowi bohaterowie, itp. itd. Wszystko mocno nastawione na krasnale.

Mniam :)

kufel - Sob 10 Wrz, 2011

Wreszcie! Zawsze chciałem złożyć talię Krasnoludów :D
"As the story expands into Dwarven ruins, players gain the services of two new Dwarf heroes, as well as new Dwarf allies, attachments, and events."
Mrrrrrrauuuuuuuuuuuuu!

guciomir - Sob 10 Wrz, 2011
Temat postu: Re: Duży dodatek - Khazad-dum
orions napisał/a:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=2633

FFG zapowiedziało wypuszczenie w 4 kwartale 2011 dużego dodatku do WP. 165 nowych kart, nowe scenariusze, nowi bohaterowie, itp. itd. Wszystko mocno nastawione na krasnale.

Mniam :)


Nastawione na krasnale? Pewnie tak jak teraz jesteśmy nastawieni na Rohan, dużo kart ale inne też się pojawiają.

Karharoth - Sob 10 Wrz, 2011

165 kart, 3 scenariusze, karty graczy w 3 sztukach. Piekna sprawa!
crabtree - Nie 11 Wrz, 2011

Niby ok, ale liczyłem jednak na pewną chronologiczną całość po cyklu Mrocznej Puszczy. mimo to i tak kupię bo gra jest absolutnie wciągająca! :)
Kulgan - Nie 11 Wrz, 2011

Mnie bardzo cieszy to, że zapowiadają się klimatyczne przygody osadzone w jednym świecie, czyli Morii. To pozwala czekać na kolejne dodatki rozgrywające się w czasie wojny w Rohanie, na polach Pellenoru, w Mordorze, na Ścieżce Umarłych czy też w Fangornie. Cudny pomysł moim skromnym zdaniem :)
orions - Pon 12 Wrz, 2011

Mam tylko nadzieję, że te 3 scenariusze też będą fabularnie spięte ze sobą, tak jak scenariusze z podstawki i cyklu Mirkwood. Możliwość zrobienia "kampanii" jest fajna.

Z innej beczki - podobał mi się komentarz na temat karty "Khazad! Khazad!" - "Tak jakby mój Gimli nie był już teraz dość bestialski" :)

Robaczyw - Wto 13 Wrz, 2011

Jakieś typy odnośnie nowych bohaterów? Kim będą tajemnicze dwa krasnale?

Swoją drogą ciekawe ilu nowych bohaterów dojdzie. Czterech na pewno... Choć fajnie gdyby pojawiło się ich troszeczkę więcej :P

Stephan - Nie 25 Wrz, 2011

Wydaje mi się, że twórcy sprawili sobie mały kłopot kłopot tym dodatkiem. Zakładam, że większość przygód (jak na Morię przystało) będzie dziać się pod ziemią. Czy wobec tego będzie można w misjach podziemnych używać orłów?

Jeżeli nie - to Ci, którzy tworzą sobie talie oparte na orłach (a w dotychczasowych dodatkach ukazało się trochę tego ptactwa o ile się orientuję) mają kłopot. Sporo niezłych kart gracza okaże się zbędnych.

Jeżeli tak - to szlag trafi resztki lore i jakikolwiek związek tejże karcianki z realiami Śródziemia :lol:

guciomir - Nie 25 Wrz, 2011

To jest tylko gra, a nie rzeczywistość.

W rzeczywistości nie ma orków, nie ma inteligentnych orłów, nie można mieczem zadźgać latającego smoka, w rzeczywistości nie trzeba ograniczać wielkości drużyny do sześciu osób (bo na więcej nie ma już miejsca), w rzeczywistości nie zdobywa się punktów doświadczenia, rany mogą się paskudzić, nie istnieje pojęcie punktów życia, a koń raczej nie wejdzie do żadnych lochów. Ba, koń jak i bohaterowie muszą coś jeść a czasami pójść do wychodka. W rzeczywistości bohater nie napotyka na swojej drodze progresywnie trudniejszych przeciwników, z których wylatują potężniejsze przedmioty.

Tak się składa że wszystkie gry fantasy nie odwzorowują rzeczywistości i skończonym frajerstwem byłoby upieranie się że jest inaczej. Karcianki mają znacznie trudniej niż gry RPG, które w ilości absurdów bez problemu mogą konkurować o palmę pierwszeństwa.

LOTR FFG świetnie radzi sobie z tworzeniem wrażenia przeżywania określonej przygody.

p.s.
jak czytam wypociny pierwszego malkontenta forum, który problemów szuka absolutnie wszędzie, to nie mogę zrozumieć skąd biorą się tacy ludzie

Stephan - Nie 25 Wrz, 2011

Ojej ojej, nie nakręcaj się tak, guciomir :) A skąd się biorą ludzie można sprawdzić w podręczniku do biologii 4 klasy szkoły podstawowej :mrgreen:

Natomiast fakt, że to jest gra fantasy nie oznacza, że każdą bzdurę można przełknąć; nawet bowiem światy fantasy mają swoje realia - a już Śródziemie (do którego karcianka się odwołuje) ma akurat bardzo jasno określone realia. Niektórzy "fani" Tolkiena przełknęli Gimlego Namiestnika Gondoru, okej. Niech im będzie. Ale orły fruwające w podziemiach (bo rozumiem, że są to orły a nie przebrane nietoperze)? To jeszcze większy absurd, niż Frodo z mieczem świetlnym. :mrgreen:

kufel - Nie 25 Wrz, 2011

znów offtop
guciomir - Nie 25 Wrz, 2011

Orły mogą się przecisnąć przez korytarze, skoro olbrzymie trolle czy balrog jakoś sobie radzą ;)
Stephan - Nie 25 Wrz, 2011

kufel napisał/a:
znów offtop

Dlaczego? Wątek, jak głosi tytuł, dotyczy nadchodzącego dużego dodatku. Czy dywagacje nad kwestią kompatybilności z nim starych kart jest rażącym odbieganiem od tematu? :roll:

guciomir napisał/a:
Orły mogą się przecisnąć przez korytarze, skoro olbrzymie trolle czy balrog jakoś sobie radzą

W sumie o tym nie pomyślałem :mrgreen:

guciomir - Nie 25 Wrz, 2011

Stephan napisał/a:
kufel napisał/a:
znów offtop

guciomir napisał/a:
Orły mogą się przecisnąć przez korytarze, skoro olbrzymie trolle czy balrog jakoś sobie radzą

W sumie o tym nie pomyślałem :mrgreen:


O i robaków do jedzenia będą miały pełno!

crabtree - Pon 26 Wrz, 2011

Orły w podziemiach Morii? A czemu nie? Przecież Moria jest ogromna, zresztą w świecie fantasy bogata wyobraźnia jest niezbędna. Inaczej wszystko może wydawać się zabawne.
Czekam na dodatek bardzo niecierpliwie!

Stephan - Pon 26 Wrz, 2011

crabtree napisał/a:
Orły w podziemiach Morii? A czemu nie? Przecież Moria jest ogromna, zresztą w świecie fantasy bogata wyobraźnia jest niezbędna.


No to moja wyobraźnia tu wysiada. Nie muszę chyba przypominać sceny rozstania u bram Morii z kucykiem Billem (który nie dość, że od orła dużo mniejszy, to jeszcze do przemieszczania się nie potrzebuje występujących wysoko prądów powietrznych), gdyż nawet on nie raczył zapuścić się w gościnne odmęty Khazad-Dum...

crabtree - Pon 26 Wrz, 2011

Stephan napisał/a:
crabtree napisał/a:
Orły w podziemiach Morii? A czemu nie? Przecież Moria jest ogromna, zresztą w świecie fantasy bogata wyobraźnia jest niezbędna.


No to moja wyobraźnia tu wysiada. Nie muszę chyba przypominać sceny rozstania u bram Morii z kucykiem Billem (który nie dość, że od orła dużo mniejszy, to jeszcze do przemieszczania się nie potrzebuje występujących wysoko prądów powietrznych)

A skąd wiesz że orzeł z gry jest dużo większy od kucyka? Może ma rozmiary zbliżone do "rzeczywistego" orła? Skoro po moim pokoju kanarek sobie latał bez problemów to dlaczego orzeł nie miałby tego dokonać w ogromnych komnatach Morii?

Kulgan - Pon 26 Wrz, 2011

Stephan napisał/a:
Wydaje mi się, że twórcy sprawili sobie mały kłopot kłopot tym dodatkiem. Zakładam, że większość przygód (jak na Morię przystało) będzie dziać się pod ziemią. Czy wobec tego będzie można w misjach podziemnych używać orłów?

Jeżeli nie - to Ci, którzy tworzą sobie talie oparte na orłach (a w dotychczasowych dodatkach ukazało się trochę tego ptactwa o ile się orientuję) mają kłopot. Sporo niezłych kart gracza okaże się zbędnych.

Jeżeli tak - to szlag trafi resztki lore i jakikolwiek związek tejże karcianki z realiami Śródziemia :lol:


To na pewno będzie krach gry! No bo skoro polecą Orły w Morii to masakra, a jak nie polecą, to jeszcze gorzej. Biada twórcom, biada i jeszcze raz biada!

A tak poważnie, skoro komuś będą przeszkadzać Orły w Morii, to je sobie wymieni na Krasnoludy, które będą doskonale pasowały pod klimat :wink:

Z drugiej strony, skoro Mistrz Tolkien zdecydował, że kochający życie na powierzchni Elf zszedł do podziemi, to dlaczego nie mogą tam latać Orły? Nie stwarzajmy sztucznych problemów tam, gdzie nie musi ich być - cieszmy się grą :mrgreen: A na Morię czekam z niecierpliwością :grin:

kufel - Pon 26 Wrz, 2011

Kulgan napisał/a:
Nie stwarzajmy sztucznych problemów tam, gdzie nie musi ich być

Daj spokój, widzisz przecież, że człowiek to przykład typowego forumowego trolla, pisze tylko po to żeby pisać. Nieważne co kto mówi, pisze i tak zawsze będzie źle a on ma rację.

asertus - Pon 26 Wrz, 2011

Moim nasz troll, zwrócił uwagę na ciekawą sprawę z pewnego punktu widzenia.
Bo to że orły trochę słabo są klimatyczne to racja( w tym dodatku).
Więc myślę, że w tym zestawie nie pojawią się żadne karty Orłów.
A co za tym idzie Taktyka będzie rozwijana w innym kierunku.
A więc myślę sobie że być może i inne sfery dostaną takiego powiewu świeżości.

I wydaje mi się, że wcale nielogicznym nie byłoby to ażeby każdy nowy set wprowadzał nowe keywordsy.

Co imho daję nowe niemałe możliwości deckbuilderskie

Stephan - Pon 26 Wrz, 2011

No i masz ci los - oto jak zostałem trollem :grin: Nie obraź się kufel, ale mam nieco dłuższy staż na forum niż ty i raczej nie możesz mi zarzucić, że pojawiłem się tu tylko po to, żeby dla draki psuć wam klimat. Naprawdę chodzi mi o coś więcej niż tylko puste przekomarzanie się. Sądzę, że teraz zapodałem ciekawy temat do dyskusji: czy stare karty będą kompatybilne z nowym dodatkiem?

Podałem serię argumentów na to, że niekoniecznie tak musi być: nie chodzi tylko o orły (serio uważam Was za inteligentnych ludzi i nie zamierzam nikogo więcej przekonywać, że orły [albo: karty ze słowem kluczowym orzeł] w podziemiach nie mają po prostu racji bytu - podobnie jak ryby na pustyni czy Olifanty w Fangornie) ale na przykład o konie. Skoro nawet kucyków nie dało się sprowadzić do Morii, to czy będzie tam można zagrać kartę Konny Łucznik?

Jeżeli twórcy serio traktują uniwersum, w którym osadzili grę, wydawałoby się, że powinni te karty "zbanować". W końcu: fani Tolkiena, którzy kupili tytuł nie dla jego powalającej mechaniki, ale dla klimatu ukochanego świata, wypunktują takie kwiatki.

Kulgan - Pon 26 Wrz, 2011

Stephan, kiedy rozegrałeś ostatnią swoją grę we Władcę LCG? Grałeś może w którąś Wyprawę z dodatku? Bo Twoje argumenty są tak absurdalne, że aż musiałem zadać to pytanie (a właściwie 2).

W tej chwili krytykujesz grę za wszystko. Zadałem sobie trud, żeby przejrzeć Twoje posty na tym forum i zauważyłem, że chciałeś, żeby można było grać jedną rasą i żeby była zabawa ze składaniem decków. Wraz z nowymi dodatkami przybliżyliśmy się do tego, ale krytykujesz, że to jest nieklimatyczne. Zbliża się bardzo klimatyczna Moria, to marudzisz, że inne karty spoza niej tę klimatyczność zepsują. Czyli cokolwiek nie zrobią twórcy gry /a właściwie nie udostępinią, bo zrobili to już dawno tworząc grę i kolejne dodatki/, to bedziesz marudził dla zasady.

Ja potrafię zrozumieć, że karcianka rozminęła się z Twoimi oczekiwaniami, że wolałbyś, żeby była bliższa karciance Middle-Earth, ale twórcy gry mieli pomysł na grę kooperacyjną i w tym klimacie ją rozwijają. I robią to naprawdę dobrze :grin:

I żeby nie było, że to tylko offtop, to powtórzę się, że Moria mnie bardzo kręci i nęci - nawet gdybym miał ją przemierzać bez żadnego Krasnoluda, za to z całą rzeszą Leśnych Elfów :mrgreen:

Wallenstein - Wto 27 Wrz, 2011

Kulgan napisał/a:
...że wolałbyś, żeby była bliższa karciance Middle-Earth...


W której nota bene można było Gwaihirem wjechać do Morii, a nawet do Under Deepsów. :grin: Co gorsza karty environmentów (jak Sun czy Moon) działały pod ziemią. :roll:

Mnie osobiście również trochę przeszkadzają orły w Morii, tytuł namiestnika dla każdego, lub rożne cuda znajdowane pod przydrożnym kamieniem, ale jest to tylko gra. Jeżeli chcemy zachować jej deckbuildingowy charakter to niestety musimy się liczyć z tym, że takich niepasujących rzeczy będzie coraz więcej.

Więc albo się nie będzie zwracać na to uwagi, albo polecam wymyślenie lepszej gry, w której liczba niedorzeczności będzie mniejsza. Czego nam wszystkim graczom życzę.


P.S. Tolkienowy orzeł jest większy od kuca.
P.P.S. Mnie osobiście bardziej przeszkadza to, że za parę dodatków zwykły "no name" hobbit będzie miał statystyki lepsze niż Gandalf, czy Aragorn :???: No ale taki urok karcianek z dodatkami.

Stephan - Wto 27 Wrz, 2011

Kulgan napisał/a:
W tej chwili krytykujesz grę za wszystko.


Bez przesady :wink: Akurat graficznie karcianka rządzi.

Cytat:
Jeżeli chcemy zachować jej deckbuildingowy charakter to niestety musimy się liczyć z tym, że takich niepasujących rzeczy będzie coraz więcej.


W pewnym sensie masz rację. Ale o ile takie "kwiatki" jeszcze przejdą od biedy w grze rywalizacyjnej, to w koopie są już niedopuszczalne. Postawię teraz ryzykowną tezę, z którą się pewnie nie zgodzicie, ale ja to widzę tak: ME:TW było grą rywalizacyjną, gdzie satysfakcja z pokonania przeciwnika oraz jego talii (a przy okazji ciśnienie na złożenie fajnego decku) była na tyle duża, że pozwalała przymknąć oko na drobne nieścisłości.

Kooperacja akurat działa inaczej. Satysfakcja z pokonania scenariusza w naszym LCG jest tak naprawdę żadna. Nigdy nie możemy powiedzieć: "wygraliśmy, bo świetnie graliśmy i mamy genialnie skrojony pod własny styl grania deck". Zawsze jest to: "wygrałem, bo miałem fuksa i tyle". Z drugiej strony frustrujące porażki powodowane są nie tyle rażącymi błędami, ile takim ułożeniem kart w strefie przeciwności oraz efektów cienia na wrogach, że Dobry Boże nie pomoże. Przechodzenie scenariuszy jest emocjonujące, ale dostarcza emocji takich samych, jak rosyjska ruletka. Jak trafimy na nabój, to game over. Sam pamiętam, jak z żoną zabieraliśmy się za Ucieczkę z Dol Guldur. Pięć pierwszych prób skończyło się już przy losowaniu więźnia (moja Eowina albo jej Gimli, bez których nie wyobrażamy sobie rozgrywki).

Dlatego sądzę, że aby zrekompensować te braki, losowa gra kooperacyjna powinna stawiać na klimat. Twórcy powinni dbać o najdrobniejsze szczegóły świata przedstawionego (orły to tylko wierzchołek góry lodowej :razz: ) tak, aby chociaż frustracje wynikające z losowości mechaniki były równoważone przez świetne oddanie realiów Śródziemia. I owszem, karty scenariuszy tak czynią. Mamy szczegółowy flavour tekst, opisujący okoliczności przygody i pozwalają się wczuć. Mamy fajnie dobranych wrogów (pająki w lesie, trolle nad Anduiną i tak dalej...). I niestety zupełnie nie przystającą do tego talię gracza.

Kulgan napisał/a:
Czyli cokolwiek nie zrobią twórcy gry /a właściwie nie udostępinią, bo zrobili to już dawno tworząc grę i kolejne dodatki/, to bedziesz marudził dla zasady.


Tak, bo gra poszła w złym kierunku. Kupując podstawkę liczyłem, że dodatki będą odchodzić od schematu "kolejny liniowy scenariusz + karty przeciwności do niego [i tylko do niego]". Że kolejne adventure-packi będą zawierać moduły, z których moglibyśmy dowolnie składać sobie przygody na kolejne sesje. W ten sposób, żeby deckbuliding dotyczył nie tylko talii gracza, ale także talii przygód. Do tego jakiś ciekawy mechanizm sprzężenia zwrotnego między jednym i drugim, fajny system punktacji... i gra by zmiotła wszystko w promieniu roku świetlnego. Rozziew między tym, jak mogło być genialnie a jak jest w rzeczywistości jest dla mnie jednak ogromny :sad:

Kulgan - Wto 27 Wrz, 2011

Stephan napisał/a:
Satysfakcja z pokonania scenariusza w naszym LCG jest tak naprawdę żadna. Nigdy nie możemy powiedzieć: "wygraliśmy, bo świetnie graliśmy i mamy genialnie skrojony pod własny styl grania deck". Zawsze jest to: "wygrałem, bo miałem fuksa i tyle".


Gdybym nie czytał Twoich pierwszych postów pomyślałbym, że nigdy w to nie grałeś, takie brednie tu wypisujesz. Pół ostatniego weekendu spędziłem na grze z kumplem we Władcę. Ja grałem swoim deckiem = "genialnie skrojonym pod własny styl grania". Kumpel grał swoim deckiem. Zagraliśmy sobie 3 przygody z podstawki pod rząd i zakończyło się to happy endem. Co ciekawe, kumpel zaczął sarkać, że nie jest tak, jak by chciał i zaczął mieszać z kartami. Złożył nowy stary deck i przetestowaliśmy go na Anduinie - porażka. Poprawki = zmiana koncepcji decka i kolejne testy. Znowu zmiany i znowu przetestowanie. Finalny efekt to czterosferowy deck "genialnie skrojony pod jego własny styl grania" i uśmiech tryumfu na jego twarzy. W końcu złożył deck, którym gra sprawiła mu przyjemność.

Nie odpowiedziałeś mi na pytanie, kiedy ostatnim razem grałeś we Władcę LCG. Domyślam się, że bardzo dawno i obecne uwagi formułujesz tylko na podstawie opinii innych graczy i to najlepiej tych, które Ci odpowiadają. Skąd więc możesz wiedzieć, jak wygląda satysfakcja z gry? I po co używasz słów zawsze i nigdy, skoro dotyczy to tylko Twoich subiektywnych odczuć?

Stephan napisał/a:
Kupując podstawkę liczyłem, że dodatki będą odchodzić od schematu "kolejny liniowy scenariusz + karty przeciwności do niego [i tylko do niego]". Że kolejne adventure-packi będą zawierać moduły, z których moglibyśmy dowolnie składać sobie przygody na kolejne sesje. W ten sposób, żeby deckbuliding dotyczył nie tylko talii gracza, ale także talii przygód. Do tego jakiś ciekawy mechanizm sprzężenia zwrotnego między jednym i drugim, fajny system punktacji... i gra by zmiotła wszystko w promieniu roku świetlnego. Rozziew między tym, jak mogło być genialnie a jak jest w rzeczywistości jest dla mnie jednak ogromny :sad:


Być może, gdyby tak się stało, jak piszesz, byłoby cudownie. Ale twórcy gry wymyślili to sobie inaczej. Za bardzo popuściłeś wyobraźnię i to Ciebie zniszczyło. Zamiast szukać mocnych stron gry, zacząłeś porównywać ją z Twoim wyobrażeniem. Zabrało Ci to radość z gry a zostawiło frustrację, którą nieustannie tu wylewasz.

I czasami piszesz nieprawdę, jak choćby to, że karty przeciwności są tylko dopasowane do jednego scenariusza. To oczywista bzdura - Orki z Dol Guldur występują we wszystkich trzech scenariuszach podstawki, a kilka innych występuje także w scenariuszach z dodatków. Karty przeciwności są pogrupowane w specjalne zestawy, które można wykorzystać w różnych scenariuszach. Wiemy, co nas może spotkać, ale nie wiemy kiedy i w jakich okolicznościach - i to daje dodatkową radość w grze :grin:

Stephan - Wto 04 Paź, 2011

Cytat:
Nie odpowiedziałeś mi na pytanie, kiedy ostatnim razem grałeś we Władcę LCG. Domyślam się, że bardzo dawno i obecne uwagi formułujesz tylko na podstawie opinii innych graczy i to najlepiej tych, które Ci odpowiadają. Skąd więc możesz wiedzieć, jak wygląda satysfakcja z gry? I po co używasz słów zawsze i nigdy, skoro dotyczy to tylko Twoich subiektywnych odczuć?


No przyznam, że dawno (ok. 4 miesiące). Opinie formułuję jednak na podstawie własnych doświadczeń i systematycznej lustracji ukazujących się kart.

Jeśli zaś chodzi o odczucia: subiektywnie oceniać mogę ilustracje czy kolorystykę (tutaj daję 6kę). To, co grze zarzucam, jest jednak jak najbardziej obiektywne: że jest zbyt losowa, że niektóre karty mocno godzą w logikę świata, że zbyt wolno i zbyt dużym kosztem (w porównaniu z innymi karciankami) rozwija się talię gracza, że większość (!!! - nie wszystkie, ale duża część z nich) kart przeciwności jest dopasowana tylko do jednego scenariusza i przez to są "jednorazówkami" (prawdopodobnie wraz z Khazad-Dumem będzie można ponad dwie setki kart przeciwności użyć jako paliwa do grilla), że twórcy oszukali paskudnie klientów pisząc o "taliach turniejowych" (nawet recenzent Rebel Times [nr 46] dał się nabrać, pisząc iż [...] Władca Pierścieni jako gra turniejowa sprawdza się wyśmienicie. Czy to drużynowo, czy indywidualnie: przejście uczestników zawodów przez te same scenariusze łatwo pozwala wyłonić tych, którzy poradzili sobie najlepiej - mieli dobrze przygotowaną talię, podejmowali słuszne decyzje podczas rozgrywki, no i oczywiście dopisało im trochę [sic!] szczęścia [...] [podkr. moje]) i ma skopany system punktowy. Zgadzam się jednak, że ocena wymienionych faktów jest kwestią osobistą każdego gracza i jako taka jest subiektywna.

Ja, ze względu na wymienione wady, oceniam grę nisko. Gdyby nazywała się "Heroic Quest" czy jakoś tak i nie żerowała na moim ukochanym uniwersum, to nie "wylewałbym swoich frustracji". Po prostu bym jej nie kupił. Wy pewnie też nie. Nic mnie jednak tak nie irytuje, jak myśl, że mogło być tak pięknie, że tak niewiele brakowało. Gdyby twórcy nieco się przyłożyli, zmienili parę aspektów i dopracowali kilka innych... Wiecie, czasem drugie miejsce boli bardziej, niż dziesiąte.

I na tym podsumowałbym nasz "spór". Was, mimo pewnych wad, gra zachwyca. Mnie, ze względu na pewne wady, odrzuca. I tyle. Mam tylko nadzieję, że potencjalni nabywcy poczytają sobie uważnie zapis naszej utarczki i, kupując grę, podejmą bardziej świadomą decyzję niż ja w połowie kwietnia tego roku.

Pozdro!

Kulgan - Wto 04 Paź, 2011

Stephan napisał/a:
Jeśli zaś chodzi o odczucia: subiektywnie oceniać mogę ilustracje czy kolorystykę (tutaj daję 6kę). To, co grze zarzucam, jest jednak jak najbardziej obiektywne: że jest zbyt losowa, że niektóre karty mocno godzą w logikę świata, że zbyt wolno i zbyt dużym kosztem (w porównaniu z innymi karciankami) rozwija się talię gracza, że większość (!!! - nie wszystkie, ale duża część z nich) kart przeciwności jest dopasowana tylko do jednego scenariusza i przez to są "jednorazówkami" (prawdopodobnie wraz z Khazad-Dumem będzie można ponad dwie setki kart przeciwności użyć jako paliwa do grilla), że twórcy oszukali paskudnie klientów pisząc o "taliach turniejowych" (nawet recenzent Rebel Times [nr 46] dał się nabrać, pisząc iż [...] Władca Pierścieni jako gra turniejowa sprawdza się wyśmienicie. Czy to drużynowo, czy indywidualnie: przejście uczestników zawodów przez te same scenariusze łatwo pozwala wyłonić tych, którzy poradzili sobie najlepiej - mieli dobrze przygotowaną talię, podejmowali słuszne decyzje podczas rozgrywki, no i oczywiście dopisało im trochę [sic!] szczęścia [...] [podkr. moje]) i ma skopany system punktowy. Zgadzam się jednak, że ocena wymienionych faktów jest kwestią osobistą każdego gracza i jako taka jest subiektywna.


Jeśli oczekwiałbym gry turniejowej, to faktycznie bym się zawiódł mocno, bo perspektyw na to póki co nie ma, z tym polemizowac nie zamierzam.

Natomiast Twoje zdanie dalej pozostanie subiektywne, bo jest to tylko Twoja opinia skonfrontowana z Twoimi oczekiwaniami. Kropka.

I jeszcze raz sprostuję totalną bzdurę, że karty z talli Spotkań /zwane tutaj kartami przeciwności/ są "jednorazówkami". Bo nie są. Używa się je w kilku scenariuszach. Oczywiście dotyczy to kart z podstawki, bo gra się nimi także w scenariuszach dodatków. Czy karty przeciwności z dodatków będą wykorzystane w scenariuszach kolejnego bloku, tego nie wiem, podejrzewam jednak, że tak. Zobaczymy.

A klimat gry tworzą nie tylko pieknie wykonane karty, ale i sami gracze, snujący swoje opowieści z gry, jak robi to przy innej okazji dadoprso. Mam nadzieję, że tutaj za jakieś 2 - 3 miesiące pojawi się epicka opowieść z podziemi Morii, może nawet nie jedna :wink:

Pozdrawiam Cię, Stephanie, i mam nadzieję, że spotkamy się na forum innej gry i będzie między nami mniej różnic :wink:

odmu - Wto 04 Paź, 2011

Co do turniejów - ja w sumie mogę polemizować - ta gra turniejowo nie musi być kompletnie losowa - wystarczą wcześniej ustawione talie przeciwności przez organizatorów turnieju + poboczne talie efektów cienia. Co prawda wymaga to by każdy gracz przynosił przygody od siebie, trochę organizacji, ale jest możliwe ;) .

A co do dodatku - co sądzicie o karcie Zigil Miner? (krasnolud za 2 dla ducha 1/1/1/1, który po wyczerpaniu i wybraniu jakiejś liczby sprawdza dwie wierzchnie karty talii, czy któraś nie ma takiego kosztu i jeśli znajdzie się takowa to dodajemy sobie tyle surowców - ale odkryte karty spadają). Póki co łączy się to ładnie z nową kartą Gildora, choć wydaje się to póki co dość drogim combem, ale zasobów można z tego też dużo zebrać - talie o wysokich kosztach można by ładnie złożyć. Nie sądzicie, że karta jest trochę za silna?

rudy_stp - Wto 11 Paź, 2011

odmu napisał/a:


A co do dodatku - co sądzicie o karcie Zigil Miner? (krasnolud za 2 dla ducha 1/1/1/1, który po wyczerpaniu i wybraniu jakiejś liczby sprawdza dwie wierzchnie karty talii, czy któraś nie ma takiego kosztu i jeśli znajdzie się takowa to dodajemy sobie tyle surowców - ale odkryte karty spadają). Póki co łączy się to ładnie z nową kartą Gildora, choć wydaje się to póki co dość drogim combem, ale zasobów można z tego też dużo zebrać - talie o wysokich kosztach można by ładnie złożyć. Nie sądzicie, że karta jest trochę za silna?


Dziś przeglądałem zapowiedź dodatku i też mnie poraziła ta karta. Żadne "odrzuć" tylko wyczerp... a sam sprzymierzeniec o koszcie zaledwie 2... niby poświęca się dwie karty ale mając w talii "wolę zachodu" mamy bardzo ciekawy sposób na zasoby. Szczególnie jeżeli większość kart ma koszt 1,2,3 możemy liczyć że dwa razy trafimy, a raz nie. Dzięki temu mówiąc stale "3" mamy średnio 2 nowe zasoby na turę... "namiestnik gondoru" daje też 2 na turę (choć mój ulubiony sposób na zasoby to Gloin, tankuje i daje przeważnie po 2 zasoby). Więc równie potężne... do czasu kiedy nie wejdzie drugi górnik... choć teraz zobaczyłem gdzie jest haczyk w tym wszystkim... Górnik ma 1 życia... jedna zła karta z talii spotkań i wracamy do powolnego zbierania zasobów...

Zresztą "Khazad Khazad" też bardzo potężne i o zawrotnym koszcie 0. Może mi się zdaje ale talia taktyki dostawała do tej pory najbardziej spaktakularne karty. Ciekawe jak będzie teraz.

guciomir - Sro 12 Paź, 2011

Górnik jest świetny, ale niestabilny, więc raczej niebezpiecznie będzie na nim budować talię. Szczególnie na początku gry może nas bardzo boleć, jeśli jego zdolność nie zadziała, jedno pudło i gra może być przegrana. W środku gry z kolei, jak już sytuacja trochę się stabilizuje, to ta karta będzie rządzić. Szczególnie jeśli mamy kolorowych bohaterów, bo górnik może wspomóc każdego z nich.

Z drugiej strony Namiestnik działa zawsze i jest dużo bardziej "odporny" na wrogie efekty.

Berestaszek - Sob 15 Paź, 2011

dobra informacja: wszystkie karty dla graczy będą w 3 kopiach
zła informacja : 6 talii przeciwności

guciomir - Sob 15 Paź, 2011

A nie 9 czasem? (6 do ogólnego użytku + 3 do konkretnych scenariuszy)

Moim zdaniem to rewelacyjna wiadomość. Będzie więcej różnorodności

kufel - Sob 15 Paź, 2011

Jasne! Więcej scenariuszy - lepsza zabawa
"Warto także zaznaczyć, że te nowe zestawy spotkań będą wam potrzebne do rozegrania scenariuszy, które opublikowane zostaną w nadchodzącym cyklu Zestawów Przygodowych pt: Dwarrowdelf."

Berestaszek - Nie 16 Paź, 2011

9? Przecież wtedy nie byłoby miejsca na karty dla graczy. Nie wiem jak wy ale jednak przy takim dużym dodatku spodziewam się że dostanę jednak trochę więcej kart dla graczy.

To co przytoczył Kufel brzmi dosyc znajomo. Mamy przecież pare countersetów z core seta które też są niezbędne do cyklu mrocznej puszczy nie? :>

Berestaszek - Pon 17 Paź, 2011

Jakie są wasze pomysły na scenariusze? Wiadomo że są trzy. Wiadomo że jest 7 poziom. Pewnie jest to 2 lub nawet i 3 scenariusz. może pierwszy to będzie wejście do środka (w tym może nawet i walka z krakenem? chociaż wydaje mi się że ta walka będzie dopiero w AP dwarrowdelf w końcu jest tam narysowana macka która aż sugeruje że chodzi o tego krakena!). A ostatni to może podróż w głąb morii zdobycie trochę mithrilu i ucieczka przed Balrogiem? :D
aramir - Sro 26 Paź, 2011

Wiadomo już kiedy dodatek trafi do sprzedaży ?
ps jak myslicie do jakich stref beda bohaterowie w tym dodatku ?

Michal - Sro 26 Paź, 2011

Data premiery jeszcze nie została ustalona.

A co do Bohaterów - na razie dla całego świata pozostają oni tajemnicą ;)

guciomir - Sro 26 Paź, 2011

Mozna domyslic sie ze skoro w najblizszym dodatku jest Boromir z Taktyki, to w "powrocie do mirkwood" oraz w Khazad Dum będą przestawiciele pozostałych sfer.
crabtree - Sro 26 Paź, 2011

Pewnie najpierw skończy się cykl Mrocznej Puszczy i dopiero wkroczy Moria żeby nie było zamętu.
l33tm4st3r - Sro 26 Paź, 2011

co do bohaterów to ja mam taką teorię:

w cyklu mrocznej puszczy do tej pory bohaterowie układali się tak:
wiedza->duch->przywództwo->taktyka->taktyka

moim zdaniem w 6 dodatku będzie bohater z przywództwa, a to z takiego powodu, że "2 seria bohaterów" jest w odwrotnej kolejności niż pierwsza na zasadzie ostatni będą pierwszymi :P

to by zostawiło wiedzę i ducha nieobsadzone, w sam raz dla Khazad-Dum, które ma mieć 2 krasnoludzkich bohaterów - są to jedyne sfery bez krasnoludzkiego bohatera :P

jak dla mnie trzyma się kupy :P

Marcussz - Sro 26 Paź, 2011

Jako że jest to duży dodatek, mój typ co do bohaterów, to że dostaniemy 4 - po jednym na każdą sferę.
Gildiril - Sro 26 Paź, 2011

Marcussz napisał/a:
Jako że jest to duży dodatek, mój typ co do bohaterów, to że dostaniemy 4 - po jednym na każdą sferę.


Niestety ale widziałem info na stronie ffg że będzie ich dwóch.

aramir - Sro 26 Paź, 2011

l33tm4st3r napisał/a:
co do bohaterów to ja mam taką teorię:

w cyklu mrocznej puszczy do tej pory bohaterowie układali się tak:
wiedza->duch->przywództwo->taktyka->taktyka

moim zdaniem w 6 dodatku będzie bohater z przywództwa, a to z takiego powodu, że "2 seria bohaterów" jest w odwrotnej kolejności niż pierwsza na zasadzie ostatni będą pierwszymi :P

to by zostawiło wiedzę i ducha nieobsadzone, w sam raz dla Khazad-Dum, które ma mieć 2 krasnoludzkich bohaterów - są to jedyne sfery bez krasnoludzkiego bohatera :P

jak dla mnie trzyma się kupy :P


Mi taka opcja pasuje bo składam talie na wiedze i przydałby mi krasnolud :)

guciomir - Czw 27 Paź, 2011

z forum bgg

Hero: Dwalin (Dwarf, Spirit Sphere)
Will: 1
Attack: 2
Defense: 2
HP: 4
Ability: Response: After Dwalin attacks and destroys an Orc Enemy, lower your threat by 2.

Encounter: Cave-Troll (Troll)
Encounter level: 33
Threat: 4
Attack: 6
Defense: 4
HP: 7
Ability: For each excess point of damage dealt by Cave-Troll (damage that is dealt beyond the remaining hit points of the character damaged by this attack) you must damage another character you control.
Victory: 2

This one is mostly revealed:

Encounter: Goblin Follower (Goblin, Orc)
Encounter level: 33
Threat: 1
Attack: 3
Defense: 2
HP: 4
Ability: When Revealed Goblin Follower engages the last player.
Shadow Effect: Attacking enemy gets +1 attack or +?(can't see) attack if attacking the last player.

The rest are only partially visible:
Ally: Veteran of ???(Some Dwarf, full name not visible. Appears to be Tactics Sphere)
Cost: 4
Will: 0
Attack: 3
Defense: 2
HP: 3

Encounter: Orc Horn Blower (Orc, Summoner)
Encounter Level: 45
Threat: 2
Attack: 1
Defense: 1
HP: 3
Ability: Surge. And an ability I can't read. Because it is called Summoner I assume its ability will involved bringing other orc enemies in to play.

The article also mentions 3 cards: Khazad! Khazad!, Durin's Song, and Zigil Miner. I think this have all been heard of previously.

Berestaszek - Czw 27 Paź, 2011

już mi się ten bohater krasnal podoba! Tylko ciężko będzie z jego atakiem ciekawe jaki jest jego koszt....
guciomir - Czw 27 Paź, 2011

Wszystko wskazuje ze 9
Berestaszek - Pią 28 Paź, 2011

Gdzieś czytałem że była sobie taka karta (lub ktoś ją wymyślił),że dodaje się dystans do postaci to prawda? :D Jeżeli tak to witaj kombinacjo dunhern + Dwalin :D
crabtree - Pią 28 Paź, 2011

A na czym będzie polegała to kombinacja?
Wikary - Pią 28 Paź, 2011



Jest taka karta :)

również jestem ciekaw koncepcji comba :)

theNat - Pią 28 Paź, 2011

Że niby dunhern ściąga a dwalin obniża ? chyba nie , bo dunhern musi atakować sam.
Berestaszek - Sob 29 Paź, 2011

Z tego co orientuje się to Dunhern atakuje a z racji Dystansu można dołączyc atak do poprzedniego. Już gdzieś czytałem że takie combo robili tyle że z Legolasem. Myślałem że to możliwe...
l33tm4st3r - Sob 29 Paź, 2011

to zupełnie bez sensu - starałeś się chociaż przeczytać napisy na kartach ?

Dunhern musi atakować SAM, żeby móc namierzać strefę przeciwności i dostać bonus do ataku
a umiejętność "dystans" pozwala atakować przeciwników po "drugiej stronie stołu", czyli tych co walczą z którymś z twoich współgraczy, a nie strefę przeciwności - a nawet gdyby z tą umiejętnością można było atakować strefę przeciwności, to i tak nie można było by atakować jej z Dunhernem, bo on musi atakować SAM

clear enough ? :P

crabtree - Sob 29 Paź, 2011

Gdyby do ataku Dunherna na SP można było dołączyć jakiś łuczników to gra był stała się bardzo przyjemna, zwłaszcza Starcie z Trollami :)
Kulgan - Sob 29 Paź, 2011

Rzekłbym raczej, że zbyt prosta i banalna :razz:
Berestaszek - Nie 30 Paź, 2011

No to jak nie w tę stronę to w inną. Dunhern prawie zabija potwora z SP (tak żeby został 1 hp potworkowi) ściągam go do siebie i powalam Dwalinem :D

Tak swoją drogą czy można potworom zadac mniej obrażeń niż maksymalne? (tak właśnie żeby ten 1 punkcik został? :P )

crabtree - Nie 30 Paź, 2011

Berestaszek napisał/a:

Tak swoją drogą czy można potworom zadac mniej obrażeń niż maksymalne? (tak właśnie żeby ten 1 punkcik został? :P )

Niestety nie można w taki sposób manipulować obrażeniami.

Berestaszek - Nie 30 Paź, 2011

Czy ktoś ma może w angielskiej wersji kartę Dunherna? Bo nadal nie mogę przebolec że postacie dystansowe nie mogą doń dołączyc! :P (inna rzecz że mogą tylko łucznicy innego gracza :D )
pan_satyros - Nie 30 Paź, 2011

Berestaszek napisał/a:
Czy ktoś ma może w angielskiej wersji kartę Dunherna? Bo nadal nie mogę przebolec że postacie dystansowe nie mogą doń dołączyc! :P (inna rzecz że mogą tylko łucznicy innego gracza :D )

1. Eng wersje karty możesz w każdej chwili zobaczyć/przeczytać w necie. Od fag na bgg po listy kart.
2. Łucznicy innego gracza nie mogą dołączyć do specialnego ataku dunherna. Przeczytaj opis cechy dystans i zastanów się raz jeszcze nad tym co napisałeś.

l33tm4st3r - Nie 30 Paź, 2011

Berestaszek napisał/a:
Czy ktoś ma może w angielskiej wersji kartę Dunherna? Bo nadal nie mogę przebolec że postacie dystansowe nie mogą doń dołączyc! :P (inna rzecz że mogą tylko łucznicy innego gracza :D )


.

daj już sobie spokój...

1) dystans pozwala atakować potwory będące w zwarciu z innym graczem
2) Dunhern może W POJEDYNKĘ atakować potwory w strefie zagrożenia, czyli niebędące w zwarciu z żadnym z graczy

zsumuj sobie tę wiedzę i wyciągnij wnioski...

odmu - Pon 07 Lis, 2011

Taki przeciek od francuzów - ma być 11 kart (podział 3-3-2-2 i jedna neutralna) dla graczy po 3 sztuki i 2 bohaterów. Czyli 130 kart idzie na przeciwności i zadania. Poziomy trudności zadań to chyba 3, 5 i 7. Dawno nad francuskim siedziałem, więc pewnie coś jeszcze przegapiłem - http://www.edgeent.com/v2...11&efidt=159959
Mnie osobiście chyba cieszy taki rozkład, choć chyba trochę osób ponarzeka.

Snowb - Wto 08 Lis, 2011

Mnie zastanawia spadek trudności scenariuszy, mam nadzieje że oceniając to FFG wzielo pod uwage wypuszczone do tej pory karty graczy. O ile na poczatku bylo trudno to np Rhosgobel juz przeszlismy za pierwszym razem i to bez zadnego problemu, a Emun Muil ma trudnosc 4 i ponoc jest zupelnie proste. Jak sie okaze ze Kazad stoi na niskim poziomie trudnosci to bedzie duze rozczarowanie.

Poza tym to jestem ciekawy czy w pudelku bedzie cos poza samymi kartami?? Skoro to takie duze pudlo to moze dorzucą chociaz jakies nowe tokeny czy liczniki czy cokolwiek? Bo jak same karty w takim "de luxe expansion" to troche lipa. Ktos ma doswiadczenie jak to jest w innych grach LCG z FFG?

guciomir - Wto 08 Lis, 2011

Snowb napisał/a:
Mnie zastanawia spadek trudności scenariuszy, mam nadzieje że oceniając to FFG wzielo pod uwage wypuszczone do tej pory karty graczy. O ile na poczatku bylo trudno to np Rhosgobel juz przeszlismy za pierwszym razem i to bez zadnego problemu, a Emun Muil ma trudnosc 4 i ponoc jest zupelnie proste. Jak sie okaze ze Kazad stoi na niskim poziomie trudnosci to bedzie duze rozczarowanie.

Poza tym to jestem ciekawy czy w pudelku bedzie cos poza samymi kartami?? Skoro to takie duze pudlo to moze dorzucą chociaz jakies nowe tokeny czy liczniki czy cokolwiek? Bo jak same karty w takim "de luxe expansion" to troche lipa. Ktos ma doswiadczenie jak to jest w innych grach LCG z FFG?


Rhosgobel to bodaj najtrudniejszy scenariusz wśród dodatków. Szczególnie solo jest morderczy (no chyba że grasz specjalnie przygotowaną talią). W duecie właściwie wszystko wydaje się łatwiejsze. Emyn Muil czasami jest łatwe, a czasami trudne - dużo zależy od tego co talia przeciwności na ciebie przyszykowała. A Bagna zdają mi się faktycznie dość proste, ale to zależy z pewnością od dobrej taktyki i talii którą gram.

Wikary - Wto 08 Lis, 2011

Na stronie FFG ukazała się nowa wiadomość dotycząca Khazad-dum.

no i pokazali dwie nowe karty:


według mnie bardzo fajna lokacja


i taka podrasowana "pieśń"

Avael - Wto 08 Lis, 2011

To czy dany scenariusz jest łatwy czy trudny jest rzeczą względną. Może był to zwyczajny fart w rozdaniu kart? Poza tym cała zabawa nie polega, w gruncie rzeczy, tylko na przejściu ale na ustaleniu jakiegoś rekordu wynikowego. Wtedy zaczyna się zabawa. Potrafię ciągle przechodzić pierwszy scenariusz z podstawki. I co z tego, że niby prosty? Zawsze można podwyższyć swój końcowy wynik. Jeżeli i to nie wystarcza to bierzemy dwa scenariusze pod rząd. Takich wariacji można mnożyć, a wtedy gra się nie znudzi.

P.S.
A nowe karty rządzą :) Narvi`s Belt zwłaszcza.

l33tm4st3r - Pon 28 Lis, 2011

Na stronie FFG dostępna jest kolejna zapowiedź Khazad-dum

LINK

a oto nowe kart (oraz znany już miner w lepszej rozdzielczości):



możemy już coraz bardziej określić co przyniesie nowy dodatek - wszyscy wiedzieli o podziemiach i krasnoludach, teraz możemy zobaczyć że nowe lokacje będą trudniejsze niż stare i że w podziemnych scenariuszach krasnoludy będą dodatkowo promowane :P

po za tym pod koniec artykułu potwierdzono, że dwaj nowi bohaterowie z dodatku umożliwią granie krasnoludami we wszystkich sferach - znamy już bohatera ze sfery ducha, teraz czekamy na wiedzę :)

EDIT - pojawiła się kolejna zapowiedź LINK



jak widać łatwo nie będzie :P
chamski ten efekt cienia z wyskakującym goblinkiem :O

tak po za tym - wszystkie potwory pokazane póki co w zapowiedzi miały coś koło 3 ataku, a nie jak dotychczas 2 - będzie trudniej :P

odmu - Pon 05 Gru, 2011

Ten goblinek - przynajmniej nie zaatakuje tuż po wejściu, a w następnej kolejce już coś na niego będziemy mieli :) .
l33tm4st3r - Pon 05 Gru, 2011

odmu napisał/a:
Ten goblinek - przynajmniej nie zaatakuje tuż po wejściu, a w następnej kolejce już coś na niego będziemy mieli :) .


no jak wejdzie z cienia, to tak ale i tak to jedna karta więcej w strefie przeciwności, 1 mrok więcej na wyprawie i 1 przeciwnik więcej do zjedzenia

ale najgorzej jak wejdzie niespodziewanie przy normalnej wyprawie, szczególnie jak nie masz czym bronić - 5 obrażeń na bohatera...

guciomir - Wto 06 Gru, 2011

Mroczna puszcza była zorientowana na questowanie, Khazad Dum będzie zorientowany na walkę. Ciekawie się zapowiada. Przede wszystkim, kiedy złożymy talie radzące sobie z Khazad Dum, podejrzewam że będzie im ciężko jak zaczniemy nimi grać Mroczną Puszczę.
l33tm4st3r - Wto 06 Gru, 2011

No nie wiem czy mogę się zgodzić - pokazane póki co obszary też nie są łatwe:
zbrojownia ma aż 3 zagrożenia i wzmacnia potwory, rozgałęzienia też nie są przyjemne, bo zwiększają zagrożenie pozostałych obszarów, a jak je zwiedzisz to musisz kolejną kartę do strefy zagrożenia dodać a tunele mają aż 7 buforu i potrafią usuwać żetony postępu

jak dla mnie wcale nie będzie przenosimy uwagi z questowania, tylko dodatkowo utrudniamy walkę :P

kufel - Wto 06 Gru, 2011

Z drugiej zaś strony mamy karty takie jak Untroubled by Darkness czy Ancestral Knowledge które z Dwarf-Zero robią Questing-Hero :D
Sky - Wto 06 Gru, 2011

Nie było w grudniowych odpowiedziach Galakty ani słowa o terminie.

Czy mam szykować się na zejście do Morii na święta czy dopiero w karnawale?

l33tm4st3r - Wto 06 Gru, 2011

Sky napisał/a:
Nie było w grudniowych odpowiedziach Galakty ani słowa o terminie.

Czy mam szykować się na zejście do Morii na święta czy dopiero w karnawale?


jak dla mnie styczeń (niestety)

guciomir - Wto 06 Gru, 2011

przykro mi ze dla ciebie dopiero styczen. Dla reszty swiata grudzien, 15sty, jesli wierzyc niemieckiemu wydawcy.

A w zapowiedziach galakty o LOTR nie muszą pisać, bo jak na razie LOTR ma światowe daty wydania, a nie krajowe.

Karharoth - Wto 06 Gru, 2011

guciomir napisał/a:
przykro mi ze dla ciebie dopiero styczen. Dla reszty swiata grudzien, 15sty, jesli wierzyc niemieckiemu wydawcy.

A w zapowiedziach galakty o LOTR nie muszą pisać, bo jak na razie LOTR ma światowe daty wydania, a nie krajowe.



Nooo, oby się sprawdziło :D

guciomir - Wto 06 Gru, 2011

No ja tez trzymam kciuki. Na 100% nie wiadomo, ale ta data brzmi obiecujaco
Karharoth - Czw 08 Gru, 2011

http://www.forum.galakta....=2305&start=480


A jednak w styczniu.A już zacierałem ręce na świąteczne granie.

l33tm4st3r - Czw 08 Gru, 2011

guciomir napisał/a:
przykro mi ze dla ciebie dopiero styczen. Dla reszty swiata grudzien, 15sty, jesli wierzyc niemieckiemu wydawcy.


a nie mówiłem :roll:

guciomir - Czw 08 Gru, 2011

wykrakałeś, wstydź się
odmu - Pon 12 Gru, 2011


Ciekawa lokacja, fajna pochodnia, średnio ciekawe wydarzenie. I strasznie dużo miejsca zostało na tej lokacji - mogli dać jakiegoś flavora.

l33tm4st3r - Pon 12 Gru, 2011

ciekawa ta mechanika z ciemnością, będzie fajnie :D
odmu - Pon 19 Gru, 2011


Dwóch ciekawych bohaterów. Co zwraca moją szczególną uwagę to poziom zagrożenia Bifura :) - 7 a statystyki wskazują na 8. A umiejętność dość ciekawa :) .

guciomir - Pon 19 Gru, 2011

Bifur + Dain + Thalin = 3 sfery o solidnej obronie (Dain) oraz bardzo wysokiej sile woli (3+2=5). Do tego Thalin pomaga dość znacznie w walce a Bifur ułatwia nieznacznie zarządzanie zasobami (tak jakby w grze znajdowała się jedna darmowa pieśń). Będę próbował właśnie takiego decku na krasnalach.
aramir - Pon 19 Gru, 2011

co daje umiejetnośc bohatera wiedzy bo u mnie z angielskim cieżko
l33tm4st3r - Pon 19 Gru, 2011

raz na turę możesz przenieść zasób z puli innego bohatera na Bifura
aramir - Pon 19 Gru, 2011

Ten krasnolud jest boski :D
ps ale wiedza ma tez bohatera za 9pkt a ze statytyk wychodzi 6 :D

l33tm4st3r - Pon 19 Gru, 2011

koszt bohatera to nie tylko statystyki, ale także umiejętność - Bifur jest tańszy niż suma statystyk bo jego umiejętność sama w sobie nic nie daje, potrzebujesz innego bohatera by działała
Biblo odwrotnie - dostajesz darmowy dociąg co kolejkę, bardzo cenna rzecz

Avael - Czw 22 Gru, 2011

Za krasnali trzeba będzie wywalić trochę mniej niż stówę :) Już pojawiły się w przedsprzedaży w co poniektórych sklepach.

Ilość kart - 165. Mniej o 60 w porównaniu do podstawki. A różnica w cenie tylko 15 zł ;]

guciomir - Sob 31 Gru, 2011

Na zagranicznych forach pojawiają się plotki jakoby światowa premiera Khazad Dum miała miejsce w najbliższą środe. Zastanawiam się czy to prawda
kufel - Sro 04 Sty, 2012

Galakto! Kiedy ten dodatek!
Give It tu Usssss.... My... My! MY Precioussss!

Michal - Sro 04 Sty, 2012

U nas dodatki będą po 20.01. Tak wynikło z transportu.
Za kilka dniu uruchomimy przedsprzedaż dodatku w naszym sklepiku

guciomir - Sro 04 Sty, 2012

Szkoda, ze tak pozno

Zaraz, zaraz... dodatki, a nie dodatek? Czyzby cos jeszcze oprocz khazad dum sie zblizalo? :)

kufel - Sro 04 Sty, 2012

1000 dodaktÓW Khazad-Dum ;)
guciomir - Sro 04 Sty, 2012

Nie zapeszaj!
guciomir - Sro 04 Sty, 2012

Za granicą dodatek jest już chyba w sprzedaży

zgodnie z forum BGG wygląda na to że bedziemy uciekać przed Balrogiem
http://boardgamegeek.com/...ores-now/page/2

3 quests

challenge rating 3/5/7

1 has 2 stages
1 has 3 stages
1 has 2 stages but 7 vaiable different stage 2.. Lots of intersting mechanics there (its called Flight from Moria and it has a monster called "the Nameless fear" 27 health, immune to player card and effects, it cannot engage or be engaged... its Threat value grows as you collect Victory points. (along with attack/defend values)

one of the card sets for encoutners is not used in the inital 3 quests, but meant to be used in the future expansion packs..

Lots of crazy monsters in this set. a Lot of goblins, and shadow effects that pull more monsters into play.. Not to mention more trolls and a monster immune to 'ranged' attacks

kufel - Czw 05 Sty, 2012

guciomir napisał/a:
wygląda na to że bedziemy uciekać przed Balrogiem

Eeee tam uciekać! Bring'em on! :D

Michal - Czw 05 Sty, 2012

Ech, człowiek użyje liczby mnogiej i już zaczynają się mnożyć domysły :)

Miałem na myśli dodatki:
Khazad-Dum w wersji polskiej
Khazad-Dum w wersji angielskiej

Teraz chyba wszystko jasne ;)

guciomir - Czw 05 Sty, 2012

*Dwalin
Spirit Hero
W: 1
A: 2
D: 2
H: 4
Dwarf. Response: After Dwalin attacks and destroys an Orc enemy, lower your threat by 2.

*Bifur
Lore Hero
W: 2
A: 1
D: 2
H: 3
Dwarf. Action: Pay 1 resource from a hero's resource pool to add 1 resource to Bifur's resource pool. Any player may trigger this ability. (Limit once per round.)

*Narvi's Belt
Leadership Attachment
Cost: 2
Item. Attach to a Dwarf hero. Action: Exhaust Narvi's Belt to give attached hero a resource icon of your choice until the end of the phase.

Durin's Song
Leadership Event
Cost: 1
Song. Action: Choose a Dwarf hero. That hero gets +2 will, +2 attack, and +2 defense until the end of the round.

Ever Onward
Leadership Event
Cost: 3
Response: After players quest unsuccessfully, choose a player. That player does not raise his threat.

Veteran of Nanduhirion
Tactics Ally
Cost: 4
W: 0
A: 3
D: 2
H: 3
Dwarf. Warrior. Veteran of Nanduhirion enters play with 1 damage on it.

Dwarrowdelf Axe
Tactics Attachment
Cost: 1
Item. Weapon. Attach to a Dwarf character. Restricted. Attached character gets +1 attack. Response: After attached character attacks, deal 1 damage to the defending enemy.

Khazad! Khazad!
Tactics Event
Cost: 0
Action: Choose a Dwarf character. Until the end of the phase, that character gets +3 attack.

Zigil Miner
Spirit Ally
Cost: 2
W: 1
A: 1
D: 1
H: 1
Dwarf. Exhaust Zigil Miner and name a number to discard the top 2 cards of your deck. If at least one of those cards has a cost equal to the named number, choose a hero you control. That hero adds resources to his resource pool equal to the named number.

Untroubled by Darkness
Spirit Event
Cost: 2
Action: Each Dwarf character gets +1 will until the end of the phase. (+2 instead if the active location is an Underground or Dark location.)

Erebor Record Keeper
Lore Ally
Cost: 1
W: 1
A: 0
D: 0
H: 1
Dwarf. Erebor Record Keeper cannot attack or defend. Action: Exhaust Erebor Record Keeper and pay 1 Lore resource to choose and ready a Dwarf character.

Ancestral Knowledge
Lore Event
Cost: 1
Action: Exhaust a Dwarf character to place 2 progress tokens on the active location. (4 progress tokens instead if it is an Underground or Mountain location.)

Boots from Erebor
Neutral Attachment
Cost: 0
Item. Attach to a Dwarf or Hobbit character. Limit 1 Boots from Erebor per character. Attached character gets +1 hit point.

odmu - Czw 05 Sty, 2012

Topora to już słabszego nie mogli zrobić :/. I ten krasnalek mały... Za silne te karty tak moim zdaniem :/
kufel - Pią 06 Sty, 2012

Hmm za silne czy nie to się dopiero okaże jak zobaczymy z czym przypadnie nam się zmagać... Tu jestem pełen obaw :/
l33tm4st3r - Pią 06 Sty, 2012

toporek i buciki wymiatają :D
guciomir - Pią 06 Sty, 2012

http://boardgamegeek.com/...d-dum-card-list

a tutaj jest opis wszystkich questów. Wyglądają bardzo fajnie. Szczególnie Into the pit wydaje się być kozacki. A we flight from moria uciekamy przed balrogiem.

Taperonix - Sob 07 Sty, 2012

Witam w usa już jest długo oczekiwany, wielki: Khazad-Dum, a my czekamy (jakie to smutne) mam nadzieje, że statek, którym płyną do nas dodatki nie zatonie. Pozdrawiam.
crabtree - Sob 07 Sty, 2012

Taperonix napisał/a:
Witam w usa już jest długo oczekiwany, wielki: Khazad-Dum, a my czekamy (jakie to smutne) mam nadzieje, że statek, którym płyną do nas dodatki nie zatonie. Pozdrawiam.

Nie łudź się... somalijscy piraci znają temat i na pewno ten statek u nich "zabaluje" kilka tygodni ;)

guciomir - Nie 08 Sty, 2012

skany kart http://www.cardgamedb.com...r/_/khazad-dum/
guciomir - Pon 09 Sty, 2012

Michal napisał/a:
U nas dodatki będą po 20.01. Tak wynikło z transportu.
Za kilka dniu uruchomimy przedsprzedaż dodatku w naszym sklepiku


Czy mozemy sie spodziewac ze kolejne dodatki beda mialy premiery rownolegle ze swiatowa? Czy moze opoznienie Khazad Dum wplynie na opoznienie kolejnych dodatkow?

Michal - Pon 09 Sty, 2012

Kolejne dodatki powinny mieć premierę bez opóźnień.
rafhie - Wto 10 Sty, 2012

Opis na stronie wydawcy juz jest a tu cisza, ja po lekturze nabrałem jeszcze wiekszej ochoty na ten kopalniany dodatek. a praktycznie cala mroczna puszcza jeszcze przede mną ehhh
kufel - Wto 10 Sty, 2012

No to dajesz, dajesz! Bo Mroczna puszcza przy Khazad Dum to będzie małe miki ;)
rafhie - Wto 10 Sty, 2012

No daje ile moge, poki co walcze jeszcze z zasadami i pyram po forum :) . Na weekendzie z dziewczyną powalczymy z dwoma 7kowymi zadaniami. Jeśli sie powiedzie to trzeba bedzie kupić następne dodatki na kolejny weekend hehe :)
kufel - Wto 10 Sty, 2012

Nie patrz na cyferki bo nijak się mają do poziomu trudności ;)
rafhie - Wto 10 Sty, 2012

A udało Ci sie je przejsc w pojedynke ??? Bo mi jeszcze nie i jakoś tak sie zgadzam z tymi 7kami hehe :)
ps. zaraz bedzie off top :)

kufel - Wto 10 Sty, 2012

Które konkretnie?
rafhie - Wto 10 Sty, 2012

Starcie pod Samotną skałą i Ucieczka z Dol guldur
kufel - Wto 10 Sty, 2012

Starcie tak, Ucieczki nie.
Kacper86 - Pią 27 Sty, 2012

Czy dzisiaj mamy premiere? :D Tak wynika ze sklepiku galakty (choc termin zostal przesuniety z 25 na 27, wiec nie wiem czy nie bedzie znowu przesuniety ;])
Michal - Pią 27 Sty, 2012

Zgodnie z informacją, premiera jest dziś :) Do osób, które gry zamówiły w naszym sklepiku wysłaliśmy dzisiaj bardzo wiele pudełek :)
sONY - Sro 01 Lut, 2012

Czy dodatek faktycznie miał już swoją premierę? W Warszawskim Wargamerze, Graalu, oraz Altdorfie cały czas nie mają..
100ch - Sro 01 Lut, 2012

Tak, premiera już była. Ja dodatek mam od wczoraj (kupiony w jednym sklepie w Krakowie)
Kacper86 - Sro 01 Lut, 2012

Z tego co rozumiem, to w piatek byly dopiero wysylane do sklepow. Do sklepu, w ktorym ja kupuje (Meeple.pl/Sopot), gra przyszla dopiero dzisiaj :)
Gata - Sro 01 Lut, 2012

W Wawie w sklepiku Planszomanii jest od wczoraj. Nie bardzo wiem czy dostępna od ręki, bo zamawiałam. Ale całkiem dobry kontakt mailowo/telefoniczny z nimi jest, więc spokojnie można się wywiedzieć :-)
dadoprso - Sro 01 Lut, 2012

Dodatek mam od poniedziałku
prosto z Galakty :lol: kurier :lol:

ojbodzio - Sob 04 Lut, 2012

Witam,
mam mały problem z jedną kartą z dodatku a mianowicie:
Czy kartę "Żaden z Was nie Może się Mierzyć" (numer 28) można akcją Denethora przełożyć na spód talii spotkań :?:

Karharoth - Nie 05 Lut, 2012

Na szczęście można.
Al Maretta - Pon 06 Lut, 2012

Czy mam rozumieć że adventure packi z serii dwarowdelf mogę kupować tylko gdy mam Khazad ??
Niniut - Pon 06 Lut, 2012

Zdecydowanie tak :)
guciomir - Pon 06 Lut, 2012

Karty graczy zadziałają niezależnie od tego czy masz Khazad Dum czy nie. Ale z przygodami i taliami przeciwności będzie problem.
sONY - Czw 09 Lut, 2012

Czy ktoś już grał? My podchodziliśmy już 4 razy do pierwszej przygody i 4 porażki ;( Gramy Taktyka/Wiedza oraz Przywództwo/Duch. A przecież to jest trudność 5!
guciomir - Czw 09 Lut, 2012

Mam trochę doświadczeń w grze solo. Ogólnie nie jest jakoś specjalnie ciężko, ale trzeba inaczej grać i nastawiać się bardziej na walkę.
crabtree - Pią 17 Lut, 2012

Coś mało wrażeń z rozgrywki. Nikt nie przeżył podróży przez Morię??
dadoprso - Pią 17 Lut, 2012

Próba pierwszego podejścia zakończyła sie klęską!!! Nie nastawiłem się na walkę i przegrałem!!! miałem za mało sprzymierzeńców i poległem. Zaznaczam że grałem talią bez krasnali!!! teraz coś zmontuje i napisze co osiągnąłem :cool:
guciomir - Pią 17 Lut, 2012

crabtree napisał/a:
Coś mało wrażeń z rozgrywki. Nikt nie przeżył podróży przez Morię??


Jak bede mial chwile to moze opisze dokladniej. Generalnie questy sa fajne, nastawione na walke. Solo wszystkie są do przejścia, najłatwiejsza jest chyba ucieczka z morii, a siódmy poziom i otchłań są na równym poziomie. Gra się inaczej, wiele przyzwyczajeń z poprzednich przygód może okazać się zgubne. Grałem po około 10 razy każdą z przygód.

crabtree - Pon 12 Mar, 2012

Mam Morię w domu od 1,5 miesiąca i jakoś nie mogę się zmobilizować do gry ;]
kufel - Pon 12 Mar, 2012

No to najwyższa pora! Scenariusze naprawdę fajne
crabtree - Pon 17 Gru, 2012

Dziwnie obliczono poziomy trudności dla tego dodatku. Najprostszą przygodą jest Ucieczka z Morii, mimo że trudność wynosi 7. Trzy próby i wszystkie zaliczone. Siódmy poziom to jedna porażka i trzy zwycięstwa. Natomiast w przygodzie W Otchłań na dziesięć prób tylko dwa sukcesy, a przecież poziom trudności to zaledwie 5. Ta przygoda potrafi dać nam w kość, ale już mniej więcej wiemy jak w nią grać. Miałem problem z wyborem bohaterów ale ostatecznie stawiam na taktykę. Siora pcha wyprawę, a ja zajmuję się personelem.
wojo - Wto 18 Gru, 2012

Faktycznie z tymi poziomami trudności to FFG robi niezły bałagan - choć wynika to z tego że zupełnie inaczej wygląda on dla różnej liczby graczy (niktóre scenariusze naprawdę są łatwe solo inne w większym składzie).

Dla mnie (solo) najtrudniejszy był: 7 poziom po prostu mnie masakrował i tylko z mega optymalizacją decku udało się dojechać do +50% zwycięstw. W Otchłań było średnie i myślę że 5 jest ok. Natomiast ucieczka z Morii jest naprawdę prosta (w okolicach 4).

crabtree - Wto 18 Gru, 2012

Dla nas W Otchłań jest póki co zagadką i "ustaliliśmy" poziom trudności tej przygody na 7. Natomiast Ucieczka z Morii to pod względem wyzwania jakaś kpina, dałbym jej maks. 4. :)
Ciężko oszacować te poziomy trudności. Weźmy na ten przykład Podróż w Dół Anduiny, niby trudność 4, a scenariusz potrafi dać mocno w kość. Solo jest bardzo wymagający.
Nie wiem czym się sugerują autorzy przy ustalaniu poziomów trudności ale widać że nie zawsze potrafią dobrze to zrobić i zdarzają się im "perełki". Jednak w grze to zupełnie nie przeszkadza!

Tarkun - Wto 18 Gru, 2012

wojo napisał/a:
Dla mnie (solo) najtrudniejszy był: 7 poziom po prostu mnie masakrował i tylko z mega optymalizacją decku udało się dojechać do +50% zwycięstw. W Otchłań było średnie i myślę że 5 jest ok. Natomiast ucieczka z Morii jest naprawdę prosta (w okolicach 4).


Ja mam bardzo podobne odczucia. Z Otchłanią dawałem sobie radę raczej bez problemu, natomiast ta druga przygoda...dla mojej talii niezwykle losowa. Quest log pokazuje mi skuteczność 60% :/

crabtree - Sro 19 Gru, 2012

Widać zupełnie inaczej gra się solo, a inaczej w parze. W Otchłań rzuciłem się dwukrotnie samotnie, ale bez większych zmian w talii i dwukrotnie poległem, aczkolwiek za drugim razem byłem blisko celu. Gdy gram solo, praktycznie nie korzystam ze sfer Przywództwa i Ducha, bo korzysta z nich siora, a ja słabo znam ich możliwości. Raz mi się zdarzyło wypożyczyć Eowinę, ale do swojej talii nie dodałem żadnych kart z jej sfery. I w ten sposób udało mi się przejść Podróż w Dół Anduiny.
crabtree - Pią 21 Gru, 2012

W cyklu KD pojawiła się taka dziwna karta dla graczy, nie pamiętam dokładnej nazwy... "Nadchodzi koniec"? Mniejsza z tym bo ważna jest treść - po zagraniu tej karty należy wtasować do talii spotkań wszystkie odrzucone karty przeciwności. Moje pytanie jest proste - w jakim celu to robić? Ktoś ma jakieś sensowne uzasadnienie dla użycia tej karty?
dwarfpm - Pią 21 Gru, 2012

Np jak poszukiwana karta celu wyjdzie Ci jako cień to taki zabieg jest sensowny. Bo znów masz ją w talii spotkań i może wejść do strefy przeciwności szybciej niż jakbyś miał najpierw wykończyć talię spotkań i na nowo przetasować.
Berestaszek - Pią 21 Gru, 2012

i to jest najważniejsze użycie tej karty. ponadto ja widzisz że same karty wrogów zeszły i domyślasz się że zostały praktycznie same obszary, a twoja talia polega głównie na zabijaniu to też warto wtedy użyć (w drugą strone też to działa :P ) ale osobiście nie potrafie znaleźć dla tej karty miejsca w swoich taliach. Jest o wiele więcej naprawdę użytecznych kart by próbować z tą
Tarkun - Pią 21 Gru, 2012

crabtree napisał/a:
W cyklu KD pojawiła się taka dziwna karta dla graczy, nie pamiętam dokładnej nazwy... "Nadchodzi koniec"? Mniejsza z tym bo ważna jest treść - po zagraniu tej karty należy wtasować do talii spotkań wszystkie odrzucone karty przeciwności. Moje pytanie jest proste - w jakim celu to robić? Ktoś ma jakieś sensowne uzasadnienie dla użycia tej karty?


Athelasy i zagajniki w Rhosgobel! :) Ogólnie czasami bywają karty przeciwności, które wręcz trochę pomagają, także wtedy ta karta nabiera sensu. Chociaż nie widzę dla niej miejsca w talii, w każdym razie w mojej.

crabtree - Pią 21 Gru, 2012

dwarfpm napisał/a:
Np jak poszukiwana karta celu wyjdzie Ci jako cień to taki zabieg jest sensowny. Bo znów masz ją w talii spotkań i może wejść do strefy przeciwności szybciej niż jakbyś miał najpierw wykończyć talię spotkań i na nowo przetasować.

Faktycznie, nie pomyślałem o tym, chyba dlatego że już dawno nie zdarzyła się nam taka rozgrywka żeby karty celów pojawiały się jako cień.
Poza tym fabularny opis karty słabo pasuje do jej właściwości.

maclis - Wto 13 Sie, 2013

Odświeżę trochę temat: Słyszałem gdzieś że drugi scenariusz "Seventh Level" jest bardzo trudny solo.Czy to prawda?
wojo - Sro 14 Sie, 2013

Tak, drugi scenariusz jest trudny solo (nie jest to trudność rzędu Ucieczki z Dol Guldur ale jednak) zwłaszcza jeżeli grasz talią złożoną z dostępnych w tym czasie dodatków. Jeżeli masz jednak np pierwszego Hobbita powinno pójść znacznie łatwiej (bo daje kartę która pozwala ciachać sporą część goblinów zanim zaatakują).
ravenone - Pią 07 Kwi, 2017

Dzisiaj rozegrałem chyba najbardziej emocjonujący finisz wszechczasów w moich partiach.
Scenariusz W Otchłani, który udaje mi się przejść niezwykle rzadko.
Grałem Beravorą, Gimlim i Legolasem, więc siła woli bohaterów i sprzymierzeńców dość mozolnie pchała wyprawę do przodu. Zagrałem talią skupioną na walce, a sprzymierzeńcami były Orły. Tak wiem, do Morii nie powinno się wpuszczać orłów, ale one znalazły takie wejście wysoko w górach z napisem: "Tylko dla orłów" :grin:
No więc, szło mi mocno średnio, doszedłem do ostatniego etapu rozgrywki i 49 zagrożenia i brakującej jednej stópce do finiszu oraz z aktywnym obszarem z 5 pkt. do zapełnienia.
Z questu wyszło oczywiście +5 siły woli, więc płacząc cichutko, że zabrakło tego jednego punktu w ostatniej turze zacząłem zbierać grę... a po chwili sobie uświadomiłem, że obszar aktywny miał Ciemność, więc de facto wyczerpanie pochodni uratowało by mi dupę:D
Więcej takich scenariuszy proszę:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group