galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

WHI - zestaw podstawowy - Parę pytań od laika

nanautzin - Czw 05 Sty, 2012
Temat postu: Parę pytań od laika
Witam

Zakupiłem dziś WH:I i w związku z tym mam parę pytań.

1. Gdy karty mają na sobie wymuszony efekt, który zaczyna się od słów "Na początku twojej tury każdy z graczy musi..." to taki efekt dotyczy też mnie (osoba zagrywająca)? Mowa tu np. o kartach Zguboskoczkowie czy Spaczeniowy meteoryt.

2. Czy istnieje możliwość zniszczenia jakiejś jednostki, jeśli przeciwnik nie wystawia jej do obrony, a ma ona jakiś wredny efekt np. Zguboskoczkowie?

3. Czy jednostka wykonująca misję może również bronić tej części stolicy?

4. Czy do misji można dołączyć więcej niż jedną jednostkę?

5. Czy można odwołać jednostkę z misji, by tylko broniła danego obszaru stolicy i dać w zamian za nią inną jednostkę?

6. Jaki dodatek polecacie, aby kupić pierwszy? :)

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

RasTafari - Czw 05 Sty, 2012

1. Jeśli nie jest napisane inaczej dotyczy wszystkich graczy czyli ciebie również
2. istnieje
3. może
4. nie
5. pewnie i można chociaż nie ma nic o tym w instrukcji a poza tym jeśli taka jednostka zejdzie z misji tracisz położone na tej misji żetony (jeśli już tam jakieś były)
6. wszystkie :razz: a tak serio to chyba marsz potępionych

nanautzin - Czw 05 Sty, 2012

Dzięki za pomoc, a o to kolejne pytania :P :

1. Czy jeśli jednostka otrzyma po kontrataku tyle obrażeń, że powinna zginąć to nie bierze już udziału w ataku?

2. Czy karty spaczone dalej wykorzystują swoje efekty, np. Zguboskoczkowie?

3. Czy przy karcie Dominacja Slaanesha mowa jest o taktykach wyciągnietych od przeciwnika? Tzn. możemy użyć jego taktyk przeciw niemu lub aby wspomóc siebie?

4. Czy w przypadku umiejętności Valkia Krwawa można te obrażenia przesunąć nawet na spaczoną jednostkę wroga czy musi być to nasza spaczona jednostka?

5. W instrukcji jest zapis w przebiegu tur " obaj gracze mają możliwość wykonania akcji (w tym wykorzystania kart Taktyka)". Czym są owe akcje? To te, które jednostki/wsparcie/misje mają? Czy mowa tu tylko o taktykach?

6. Czy można w.w. akcje/taktyki zagrywać kiedy się chce?

7. Czy jest jakaś maksymalna ilość kart, jaką można mieć na ręce/dociągnąć?

ygeth - Czw 05 Sty, 2012

1. Zginie przed walką.
2. Tak. Nie może tylko atakować i bronić.
3. Tak - moja ulubiona taktyka :mrgreen:
4. Ty wybierasz jednostkę, obojętnie jaką.
5. Mowa ogólnie o akcjach. Wchodzą do tego akcje z wsparć, jednostek, misji i taktyk.
6. Jeśli na karcie nie piszę inaczej to możesz taką akcję odpalić w każdej "luce" na akcje opisanej w instrukcji.
7. Nie ma takich ograniczeń.

Pzdr.

nanautzin - Czw 05 Sty, 2012

Kolejne pytanko:

1. W przypadku gdy zostaje zniszczony jakiś obszar np. misja to czy można tam dalej dokładać jednostki lub wykonywać tam misję?

PS. Jestem po pierwszej rozgrywce i ku mojej uldze dziewczynie się podoba (mi również i to bardzo) ;) Poprzednie dwa tytuły gier musiałem sprzedać :P

Bryndzollo - Czw 05 Sty, 2012

nanautzin napisał/a:
Kolejne pytanko:

1. W przypadku gdy zostaje zniszczony jakiś obszar np. misja to czy można tam dalej dokładać jednostki lub wykonywać tam misję?


Można dokładać. To że obszar płonie, nie wyklucza rozwijania go.

nanautzin napisał/a:
PS. Jestem po pierwszej rozgrywce i ku mojej uldze dziewczynie się podoba (mi również i to bardzo) ;) Poprzednie dwa tytuły gier musiałem sprzedać :P


Miałem tak samo:) Arkham Horror nie wypalił, Mutant Chronicles też nie, dopiero Inwazja tak zafascynowała Żonkę, że sama chce grać i ciągle pyta, czy wyszło coś dla Krasnoludów :smile:

nanautzin - Czw 05 Sty, 2012

Czyli wtedy tak naprawdę mija się z celem dokładanie tam jakichś mocnych jednostek ? A jeśli będę miał na tym obszarze jakąś wredną jednostkę jak np. Zguboskoczkowie i przeciwnik będzie mnie atakował to nie mam obowiązku wystawiać jakichkolwiek jednostek do obrony?
Bryndzollo - Czw 05 Sty, 2012

Nie masz przymusu wybierania jakiekolwiek jednostki na obrońcę, niezależnie od tego ile ich masz i jaką strefę atakuje przeciwnik. Chyba że tak nakazuje jakaś karta, np.ta karta. A rozwiajanie spalonych stref ma zalety, jak chociażby dodatkowe zasoby w królestwie czy dociąg w misji. Nie zapominaj też, że są takie jednostki, które mogą atakować z różnych stref, nie tylko z pola bitwy. Np. ten pan . Masz go w płonącym królestwie, daje Ci zasoby, a jednocześnie możesz go wyznaczyć na atakującgo.
Yatmai - Pią 06 Sty, 2012

Bryndzollo napisał/a:
dopiero Inwazja tak zafascynowała Żonkę, że sama chce grać i ciągle pyta, czy wyszło coś dla Krasnoludów :smile:


Co kobiety mają z tymi krasnoludami? ;)

nanautzin - Pią 06 Sty, 2012

Hehe też tego nie wiem, moja również gra krasnoludami. Tylko tutaj to przypadek, bo losowaliśmy rasy, jednak zmienić już jej nie chce ;)
Ja skolei grałem orkami, dziś spróbuje imperium.

Takie pytanko dotyczące strategii:
W ostatniej grze miałem 5 pkt. (toporków) na misji i dobierałem 5 kart co turę, natomiast na królestwie tylko 4 pkt. Jest to chyba zła taktyka, aby dobierać dużo kart, ponieważ bałem się, że mi się skończą, a do tego mogłem mało co wystawić? Lepiej pierw rozwijać królestwo i tylko zabezpieczyć misję przed atakami?

Yatmai - Pią 06 Sty, 2012

To całkiem dobra taktyka - raz, że masz większy wybór kart, a zatem i odpowiedzi na akcje przeciwnika, dwa, że nadmiar możesz wsadzić w rozwinięcia, które oprócz HP dla stref dają dopałkę do wieeelu zdolności.
nanautzin - Pią 06 Sty, 2012

A właśnie apropo rozwinięć. To mogę tylko robić jedno rozwinięcie na turę? Tak zrozumiałem z instrukcji.
Yatmai - Pią 06 Sty, 2012

Tak, chociaż przykładowo Blask Morrslieba pozwala na więcej
nanautzin - Pią 06 Sty, 2012

Kolejne pytania:

1. Czy jeśli jednostka będąca na królestwie dostaje dodatkowe "toporki", dzięki np. rozwinięciom to wtedy mamy też dodatkowe zasoby?

2. Ta sama sytuacja co wyżej tylko jeśli jednostka otrzymuje "toporek" na jedną turę.

3. Karta "Pogrzebanie uraz" u krasnoludów. Jak rozumieć jej działanie? Jednostki, które trafiły na stos podczas mojej lub przeciwnika tury? Czy podczas obu? Jeśli ta pierwsza opcja to troszkę dziwna karta, bo dostajemy zasoby już tak naprawdę w momencie kiedy ich i tak nie wykorzystamy, tj. po walkach, czyli moglibyśmy użyć ich tylko na taktyki/akcje.

4. "Krew dla Boga Krwi" w talii chaosu - czy jeśli postać jakaś ma bonusy do "toporków" to jest to też liczone jako jego siła podczas użycia tej karty?

5. Czy po wykonaniu misji odchodzi ona na stos kart użytych czy zostaje dalej w grze i można ją wykonywać ponownie?

6."Chmura much" w talii chaosu - obrażanie zadaję pierw jednostce, do której dołączyłem chmurę, a później obojętnie której?

7. W kartach typu " ... zadaj 1 obrażenie wybranej jednostce lub Stolicy" możemy zadać bezpośrednio obrażenia jednemu z obszarów stolicy nawet jeśli są tam jednostki, które mogą bronić czy musimy pierw zadać obrażenia jednostce tak jak w zwyczajnej walce?

8. Czy Wysokie Elfy to ciekawa rasa do gry? :) W podstawce ich karty wydają się być mocne. Nie wiem jak w Szturmie na Ulthuan. Zastanawiam się właśnie jaką rasą powinienm grać :P Ewentualnie czy chciałoby się komuś pokrótce scharakteryzować rasy? Byłbym wdzięczny.

Yatmai - Pią 06 Sty, 2012

1. Tak
2. Tak, o ile już w fazie królestwa ma doliczone te młotki
3. Podczas aktualnej tury, a co zrobisz z tą kasą.... Taktyki, akcje jednostek typu wydaj X zasobów żeby....
4. Tak
5. Zostaje, w niektórych misjach trzeba poświęcić jednostkę na niej, niektóre są ciągłe, ale nie znam przypadku opuszczenia gry przez misję.
6. Tak, sam wybierasz w co strzela twoja jednostka
7. Tak
8. Zależy jak lubisz grać, ja tam ich osobiście nie lubię, ale to zależy od preferowanego stylu gracza. Najlepiej poskładaj talię, pograj z kolegą i sam sprawdź co ci najbardziej odpowiada.

nanautzin - Sob 07 Sty, 2012

1. Johannes Broheim z talii Imperium- on może w jednej turze przesuwać się co fazę do każdej ze stref? Czyli w fazie królestwa da mi zasób, później przesunę go do fazy misji i da mi dodatkową kartę, następnie do fazy pola bitwy i będę mógł nim zaatakować, a na końcu znowu faza królestwa?

2. Czy "wykopaliska spaczonych" i "wioski niczyje" znajdują się jeszcze w jakichś dodatkach po 3 sztuki czy tylko w podstawce? Pytam, ponieważ chcę grać z dziewczyną, a z tego co poczytałem to to jest podstawa każdego decka. Z drugiej strony nie bardzo widzi mi się kupowanie podstawki po raz drugi.

PS. Zdecydowałem się na grę Chaosem :) Dziś po partii tą rasą wydają mi się oni świetni. Dużo kombinowania i częste spaczenia ;) Jakie dodatki polecacie kupić dla Chaosu i Krasnoludów (dla mojej dziewczyny).

ygeth - Sob 07 Sty, 2012

1. Dokładnie tak :)
2. Te karty są tylko w podstawce. Zajrzyj do działu http://www.forum.galakta.pl/viewforum.php?f=66. Możesz spokojnie odkupić od kogoś te karty.

Dla Chaosu zdecydowanie Chaos Moon (Zbezczeszczona Świątynia), Kometa z Dwoma Warkoczami (Czarnoksiężnik Tzeentcha) i Nieuchronne Miasto (dodatek ukierunkowany na Chaos). Co do krasi to nie mogę pomóc :sad: - nie gram nimi.

Pzdr.

nanautzin - Sob 07 Sty, 2012

1. Czy kuźnie krasnoludów stackują swoje leczenie? Tj. 2 kuźnie = 2 obrażenia leczone na turę.

2. Kapliczka nurgla - jeśli mam w jej strefie jednostkę to po spaczeniu jej w następnej turze mogę ją od razu odpaczyć i znowu spaczyć, aby kapliczka nie zadała mi obrażeń czy obrażenia są zadawane przed spaczenie/odpaczeniem?

DaRKeR - Sob 07 Sty, 2012

nanautzin napisał/a:
1. Czy kuźnie krasnoludów stackują swoje leczenie? Tj. 2 kuźnie = 2 obrażenia leczone na turę.

2. Kapliczka nurgla - jeśli mam w jej strefie jednostkę to po spaczeniu jej w następnej turze mogę ją od razu odpaczyć i znowu spaczyć, aby kapliczka nie zadała mi obrażeń czy obrażenia są zadawane przed spaczenie/odpaczeniem?


1. Tak
2. Kapliczka nurgla tak nie działa. Pewnie mówisz o meteorze spaczenia czy jakoś tak. http://deckbox.org/whi/Warpstone%20Meteor

Wymuszony tego wsparcia musisz wykonać przed wszystkim innym, a jednostkę odpaczasz dopiero w fazie królestwa gdy dobierasz zasoby.

nanautzin - Sob 07 Sty, 2012

Wybacz, masz rację ;) Pomyłeczka, chodziło o meteor spaczenia. Dzięki za wyjaśnienie :) w takim razie trzeba mieć minimum 2 jednostki, żeby nie tracić żyć.
DaRKeR - Sob 07 Sty, 2012

nanautzin napisał/a:
Wybacz, masz rację ;) Pomyłeczka, chodziło o meteor spaczenia. Dzięki za wyjaśnienie :) w takim razie trzeba mieć minimum 2 jednostki, żeby nie tracić żyć.


Nie no styka jedna, ale musisz mieć ją odpaczoną na początku tury, spaczasz na meteor, po czym odpaczasz w królestwie.

nanautzin - Sob 07 Sty, 2012

Hmm, ale w pierwszej turze wystawiam meteor. W drugiej turze spaczam jednostkę. Na początku trzeciej tury mam ciągle spaczoną jednostkę, więc otrzymuje obrażenia, chyba że mam drugą, którą mogę spaczyć znowu, a w fazie królestwa odpaczyć tą pierwszą. Mylę się?
DaRKeR - Sob 07 Sty, 2012

nanautzin napisał/a:
Hmm, ale w pierwszej turze wystawiam meteor. W drugiej turze spaczam jednostkę. Na początku trzeciej tury mam ciągle spaczoną jednostkę, więc otrzymuje obrażenia, chyba że mam drugą, którą mogę spaczyć znowu, a w fazie królestwa odpaczyć tą pierwszą. Mylę się?


Tak mylisz się, wystawiasz meteor i jednostkę, na początku kolejnej tury spaczasz jednostkę z meteoru, w królestwie tej samej tury zbierasz zasoby i odpaczasz jednostkę.

nanautzin - Sob 07 Sty, 2012

Ok ;p zgadzam się z tym co napisałeś ;) Ah te początki, zawsze są ciężkie :P
Dzięki za wyjaśnienie co i jak :)

nanautzin - Czw 22 Mar, 2012

Pytania przenoszę do działu legendy, bo tego dodatku dotyczą, wybaczcie ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group