galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

WHI - zestaw podstawowy - Pytania początkującego

gracz6 - Pon 09 Sty, 2012
Temat postu: Pytania początkującego
Witam.

Jeżeli temat już był poruszany to przepraszam, ale szukałem i nie znalazłem.

1. Czy w tej samej kolejce co zagrałem kartę misji mogę już umieścić na niej zasób?
2. Czy płacę za jednostkę która zagrywam za wykonywanie misji? I
3. Czy mogę bronić daną jednostka?
4. Czy misje mogę wykonywać w nieskończonść razy czy tylko raz? ( place np 3 za zagranie misji i potem mogę wykonać ja x razy, czy za kazdy kolejny place koszt karty "x" ?)
5. Czy po wykonaniu misji odrzucam karte misji na stos kart odrzuczonych?
6. Czy zasoby za wykonywanie misji daje se swoich zasobów? czy z ogólnej puli?
7. Czy jednostka ginie jak używam "nagrodę" tej misji czy zostaje dalej w strefie misji ?
8. Jeżeli mam 2 karty misji takie same to mogę robić 2 misje jednoczesnie?

z góry thx za odp

_________________

Zobacz spis gier mmorpg

Yatmai - Pon 09 Sty, 2012

1. wnioskuję, że chodzi o misje z podstawki, a tam żetony kładzie się w fazie misji - podpowiedź, faza stolicy w której możesz zagrać misję, jest po fazie misji :)
2. nic mniej i nic więcej niż jakbyś ją zagrywał w dowolne inne miejsce
3. oczywiście
4. misja wchodzi do gry za koszt X i już w grze zostaje, niektóre wymagają poświęcenia jednostki i wrzucenia noweg dla ponownego wykonania, ale kosztu samej misji już nie ponosisz
5. nie, misja zostaje
6. z ogólnej puli
7. jeśli misja wymaga poświęcenia jednostki, to ginie przez poświęcenie (niektóre misje tego nie wymagają)
8. możesz

Ravandil - Wto 10 Sty, 2012

1. kartę misji zagrywasz do strefy misji w fazie stolicy, następnie możesz umieścić na niej jednostkę (zagrywając z ręki i płacąc), większość misji z podstawki ma: umieść żeton na początku tury, więc na początku twojej następnej tury umieszczasz na niej żetonik itd.
gracz6 - Wto 10 Sty, 2012

Dzięki za odp.
Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam jeszcze:
1.
Karta " Kuźnia Węgielna" z podstawy nr. 14
Królestwo Wymuszony : Na początku swojej tury wylecz 1 obrażenie stolicy "

Znaczenie karty znam. Chodzi mi o napis Królestwo - tzn , że ta karta może być zagrana tylko do Królestwa, czy w Królestwie daje poprostu ten efekt ? , a w misji dałaby tylko 1 młotek?

Tak samo np

Zabójca Trolli nr. 4 PODSTAWA

Pole Bitwy. Ta jednostka zyskuje 2ATK. Jesli w tej strefie znajduja sie conajmniej 2 rozwiniecia

Tzn, że ta karte moge zagrac tylko na Pole Bitwy , Czy tylko na polu bitwy da 2 atk za 2 rozwiniecia ?

2. Runy np (Runa Żywotności : Każda jednostka atakujac te strefe traci 1 ATK chyba ze atakujacy zaplaci 1 zeton zasobow za kazda jednostke) zagrywa się jako dodatek do jednostki ( które ginie wraz z jednostka) czy poprostu jak zwykłe, niezależne wsparcie ?

3. Każdy gracz w swojej turze może zagrać 1 rozwinięcie a co np jeżeli mam kartę : Krasonoludzcy kamieniarze : Wymuszony : kiedy ta jednostka wchodzi do gry umiesc w tej strefi wierzchnią karte ze swojej tali jak rozwiniecie" wiec moge dac 1 niezalezne rozwiniecie + 1 z efektu wymuszonego tej karty?

Susa - Wto 10 Sty, 2012

1. Chodzi o to, że ta akcja działa tylko na Królestwie. Np. jeśli dasz Kuźnię na Misję (bo możesz tak zrobić) to nie będziesz leczyć Stolicy, bo akcja działa tylko na Królestwie. To samo z Zabójcą Troli: tylko na Polu Bitwy dostanie 2 atk za 2 rozwinięcia.

2. Po prostu, jak niezależne Wsparcie

3. Każdy gracz może zagrać jedno rozwinięcie z ręki w każdej turze. W przypadku K. Kamieniarzy zagrywasz z talii, więc możesz zagrać i z efektu, i z ręki.

gracz6 - Nie 15 Sty, 2012

Pytania odnośnie kart z podstawy :

ORKOWIE :

1.Totem Gorka nr 70
"Atakujące lub broniące się jednostki w tej strefie zyskują 1 ATK "

Zliczam wszystkie młotki z moich jednostek i dodaje 1 na końcu ( np 5+1) , czy do każdej mojej jednostki dodaje 1? ( np 1+1 ; 2 +1 ; 2+1 ) ?

2. "Sztandara czerwonych słondz" nr 71
"
Królestwo. Każdy przeciwnik, który podczas fazy królestwa zbierze 7 lub więcej żetonów zasobów, musi przydzielić jeden z nich wybranej przez ciebie jednostce jako obrażenie "

Czyli wróg który dostaje 7 zasobów, daje 1 dmg swoim jednostka wybranym przez mnie i te golda co daje jako dmg to traci i lacznie ma 6 golda do wydania ?

3. ODERŻNIJTA ICH ŁBY nr 75
Akcja : odwróć wybrane rozwinięcie. jeśli jest to jednostka, pozostaw ją w grze, a następnie poświęc pod koniec tej tury. Jeśli to nie jest jednostka , poświęć ją natychmiast.

Ta karte moge stosowac do odkrywania moich rozwiniec i wroga ? Jak odkryje jednostke to moge jak w tej turze atakowac ?

IMPERIUM

4. MIEJSKIE BRAMY nr 40
Wymuszony : na początku swojej tury umieść w tej strefie wierzchnią kartę jako rozwinięcie

Podczas kazdej mojej tury czy tylko jednorazowa po wstawieniu tej karty ?


5. ŚWIĄTYNIA SIGMARA nr 39

Królestwo. przeciwnicy nie mogą wybierac twoich jednostek za cel efektow kart chyba ze zaplac o 1 zeton zasobow wiecej za kazdy efekt



Jak zagrywwam takie karty np " zniszcz wszystkie strefy bez rozwiniec w grze " to tez musze placic ? itp

6. MISJA : OBRONA GRANIC nr 43

Misja. jeśli na tej karcie znajduje sie 3 lub wiecej zasobow przekieruj pierwszy punkt obrazen zadany twojej stolicy w kazdej turze na inna wybrana jednostke lub stolice


Pyt. Za kazde 3 golda moge raz uzyc tego efektu ? a jak mam 9 golda to moge 3 pierwsze pkt obrazen przesunac ?

CHAOS

7. KRWIOPIJEC nr 92

Żadne obrażenia nie moga byc anulowane
Wymuszony na poczatku twojej tury kazdy gracz musi poswiecic jakas jednostke w odpowiadajacej strefie"


Zadne obrazenie nie moga byc anulowane ale tylko zadane przez ta jednostke czy ogolnie od gracza ktory wystawil ta jednostke. mam tu na mysli np Gracz A posiada krwiopijce , a gracz B chce uzyc karty "anuluj wszystkie obrazenia przyznane podczas fazy pola bitwy" czy gracz B moze to anulowac?

Kiedy gracz A ma tylko krwiopijce na polu bitwy i nie ma innych jednostek do poswiecenia to musi go poswiecic ?

Proszę o pomoc bo chce grać a nie wiem nie raz co dokladnie robić i przez moje niektore interpretacje karty sa slabsze lub lepsze.

Pozdrawiam

DaRKeR - Nie 15 Sty, 2012

gracz6 napisał/a:
Pytania odnośnie kart z podstawy :

ORKOWIE :

1.Totem Gorka nr 70
"Atakujące lub broniące się jednostki w tej strefie zyskują 1 ATK "

Zliczam wszystkie młotki z moich jednostek i dodaje 1 na końcu ( np 5+1) , czy do każdej mojej jednostki dodaje 1? ( np 1+1 ; 2 +1 ; 2+1 ) ?

2. "Sztandara czerwonych słondz" nr 71
"
Królestwo. Każdy przeciwnik, który podczas fazy królestwa zbierze 7 lub więcej żetonów zasobów, musi przydzielić jeden z nich wybranej przez ciebie jednostce jako obrażenie "

Czyli wróg który dostaje 7 zasobów, daje 1 dmg swoim jednostka wybranym przez mnie i te golda co daje jako dmg to traci i lacznie ma 6 golda do wydania ?

3. ODERŻNIJTA ICH ŁBY nr 75
Akcja : odwróć wybrane rozwinięcie. jeśli jest to jednostka, pozostaw ją w grze, a następnie poświęc pod koniec tej tury. Jeśli to nie jest jednostka , poświęć ją natychmiast.

Ta karte moge stosowac do odkrywania moich rozwiniec i wroga ? Jak odkryje jednostke to moge jak w tej turze atakowac ?

IMPERIUM

4. MIEJSKIE BRAMY nr 40
Wymuszony : na początku swojej tury umieść w tej strefie wierzchnią kartę jako rozwinięcie

Podczas kazdej mojej tury czy tylko jednorazowa po wstawieniu tej karty ?


5. ŚWIĄTYNIA SIGMARA nr 39

Królestwo. przeciwnicy nie mogą wybierac twoich jednostek za cel efektow kart chyba ze zaplac o 1 zeton zasobow wiecej za kazdy efekt



Jak zagrywwam takie karty np " zniszcz wszystkie strefy bez rozwiniec w grze " to tez musze placic ? itp

6. MISJA : OBRONA GRANIC nr 43

Misja. jeśli na tej karcie znajduje sie 3 lub wiecej zasobow przekieruj pierwszy punkt obrazen zadany twojej stolicy w kazdej turze na inna wybrana jednostke lub stolice


Pyt. Za kazde 3 golda moge raz uzyc tego efektu ? a jak mam 9 golda to moge 3 pierwsze pkt obrazen przesunac ?

CHAOS

7. KRWIOPIJEC nr 92

Żadne obrażenia nie moga byc anulowane
Wymuszony na poczatku twojej tury kazdy gracz musi poswiecic jakas jednostke w odpowiadajacej strefie"


Zadne obrazenie nie moga byc anulowane ale tylko zadane przez ta jednostke czy ogolnie od gracza ktory wystawil ta jednostke. mam tu na mysli np Gracz A posiada krwiopijce , a gracz B chce uzyc karty "anuluj wszystkie obrazenia przyznane podczas fazy pola bitwy" czy gracz B moze to anulowac?

Kiedy gracz A ma tylko krwiopijce na polu bitwy i nie ma innych jednostek do poswiecenia to musi go poswiecic ?

Proszę o pomoc bo chce grać a nie wiem nie raz co dokladnie robić i przez moje niektore interpretacje karty sa slabsze lub lepsze.

Pozdrawiam


1. Każda jednostka dostaje młotek.
2. Ty wybierasz jednostkę, a przeciwnik traci ten "przydzielony" zasób
3. Tak i Tak
4. Na początku każdej Twojej tury, czyli w turze wystawienia tego wsparcia nie dołożysz rozwinięcia. bo to nie początek tury.
5. Nie ponieważ nie wybierają one konkretnych jednostek.
6. Ta misja działa tylko jak na niej jest 3 lub więcej zasobów i niezależnie ile jest powyżej możesz przekierować tylko 1 pierwszy punkt obrażen.
7. Jak ta jednostka jest w grze, to Żadne obrażenia nie mogą być anulowane, nie ważne jest źródło.
Tak musi poświęcić Krwiopijca jak jest on sam.

gracz6 - Czw 19 Sty, 2012

null
DaRKeR - Pią 20 Sty, 2012

nie no to jakaś paranoja, przeczytaj instrukcje i FAQ 1.6 - tam jest praktycznie odpowiedź na każde Twoje pytanie.
piotrest - Sob 21 Sty, 2012

Osobiście polecam ci każdy duży dodatek bo karty są x3 :mrgreen: , szczególnie Legendy, jeśli masz zamiar grać elfami to Szturm na Ulthuan, Marsz Potępionych ma bardzo dużo fajnych kart dla wszystkich ras. Jeśli chcesz więcej to mogę ci polecić blog przema, tam znajdziesz kupę przydatnych informacji o budowie talii http://maledictor.blogspo...tonu-czyli.html
Virgo - Sob 21 Sty, 2012

piotrest napisał/a:
Osobiście polecam ci każdy duży dodatek bo karty są x3 :mrgreen:

Oprócz Assault on Ulthuan :razz:

piotrest - Sob 21 Sty, 2012

Virgo napisał/a:
piotrest napisał/a:
Osobiście polecam ci każdy duży dodatek bo karty są x3 :mrgreen:

Oprócz Assault on Ulthuan :razz:


No tak. zgadza się, my fault. :oops: ale i tak nie zmienia to faktu, że są tam świetne karty :mrgreen:

gracz6 - Wto 24 Sty, 2012

Przeczytałem FAQ 1.6 dwa razy i przejrzałem większość tematów z tego forum. Mimo tego dalej nie znam odp na parę pytań :

Proszę o cierpliwość i wyrozumiałość - jest to moja pierwsza gra tego typu

1.Jak to jest z akcjami ? Jest Faza Pola Bitwy. Między każdym z 5 etapów bitwy jest miejsce na akcje. Załóżmy że 2 graczy chce wykonać akcje. To kto pierwszy rozpoczyna ? Aktywny gracz? Czytałem na whinvasion o stosie i łancuchach akcji, ale nie znalazłem odp na to pytanie.





2 Czy niebezpośrednie obrażenia można przyznawać w stolice nawet jeżeli w tej strefie są jednostki ? Czy najpierw trzeba jednostki zabić żeby uderzyć w stolice?




3 . Te 2 dmg zadaje prosto w stolice ( pomijajac jednostki ) i np pale ja odrazu czy te 2 dmg musze najpierw przydzielic jednostkom przeciwnika w tej strefie a jezeli ich nie ma to w stolice ?




4 Jak gracz nie poswieci rozwiniecia to ten 1 dmg idzie prosto w 3 stefy stolicy omijajac def jednostek czy dopiero w stolice jak nie ma jednostek ?



5. Moge wydać np 6 golda zeby dodac 3 mlotki jednej jednostce ( w jednym oknie na akcje)?
6. Moge wykorzystywac jego akcje pare razy w turze ? tzn na w kazdym oknie na akcje ?



7. Jezeli zagrywam osąd vereny i zabijam 5 jednostek krasnoludzkich to krasnolud moze mi zadac 5dmg?



8. Mam 3 jednostki A ( koszt 1 ) , B ( koszt 1) , C ( koszt 2) , jezeli przeciwnik ma ta rune w krolestwie. to ja musze zaplacic ? (A+B+C)+1 CZY A+1 + B+1 + C+1 ?



9. Tutaj chodzi o obrazenia ktore juz ma zadane ? Czy tez o obrazenia ktore maja byc zadane ? Czy o oba "typy" ?



10. Atakuje strefe 5 jednostkami ( wszystkie maja po 1 atk ) , ale mam tylko 3 golda, które opłacam. wiec zadaje tylko 3 dmg , czy 0 dmg - bo nie bylem w stanie oplacic wszystkigo ?

DaRKeR - Sro 25 Sty, 2012

1. Tak aktywny gracz zawsze ma pierwszeństwo (btw. jest to w FAQ)
2. Możesz je przydzielać gdzie chcesz, to nie atak, nie musisz zabić najpierw jednostek.
3. Jak wyżej właściwie, jednostki muszą zginąć tylko przy ataku jak są obrońcami.
4. Jak wyżej...
5. Tak możesz. Tylko to będą 3 akcję za 2 zasoby, albo w odpowiedzi na siebie, albo następując po sobie.
6. Tak.
7. To zależy, bo jednostki opuszczą grę, jednocześnie z rangerem nie masz tak miejsca na jego odpalenie, dopiero jak spadną mógłbyś odpalić, ale wtedy nie ma go już w grze. Jeśli Ranger przetrwa Verenę, to zanim ktokolwiek cokolwiek jeszcze zrobi, po rozpatrzeniu Vereny odpali się 5 razy FORCED rangera i strzelisz 5 razy.
8. Za każdą jednostką +1, czyli A+1, B+1 etc.
9. Obrażenia które już są zadane, move przesuwa obrażenia, redirect odbija obrażenia które mają być zadane.
10. Zadasz 3 dmg. Generalnie tyle zadasz za ile zapłacisz ;]

rutek28 - Sob 09 Cze, 2012

Witam

Mam kilka pytań do samej rozgrywki:

1. Jeżeli atakuje strefę pola bitwy i jest tam tylko spaczona jednostka, czy mogę zadać jej obrażenia??
2. Jeżeli przeciwnik atakuje to muszę wyznaczać obrońce czy może zadać obrażenia bezpośrednio stolicy?
3 w sytuacji kiedy strefa płonie (pole bitwy) przeciwnik ma na tej strefie jednostki i ja chce na ta strefę atakować to czy przeciwnik musi się bronic jednostki które są w strefie pola bitwy czy tez może nie wyznaczać obrońców.

Dragold - Sob 09 Cze, 2012

Co do 1. Zadać obrażenia możesz tylko broniącym się jednostkom, a spaczona jednostka nie może się bronić, czyli odpowiedź brzmi "nie". Ale lepiej, żeby ktoś to potwierdził.
Co do 2 i 3. W istrukcji pisze wyraźnie, że nie musisz przydzielać ani jednego obrońcy, jeśli nie chcesz.

To ja dorzuce swoje pytania:
1. Jeśli wrzuce karte wsparcia z młotkami na Pole Bitwy, to te młotki mi coś dają?
2. Chodzi mi o misję "Infiltrate!". Wedłóg FAQ efekty rozgrywamy w "ustalonej kolejności", czyli od góry w dół?
3. Podobno istnieją alternatywne karty stolic do wygrania na turniejach. Czy to prawda? Jak takie coś wygląda?

rutek28 - Nie 10 Cze, 2012

to trochę bezsensu to w takim razie przy płonącym polu bitwy jednostki są nietykalne w turze przeciwnika. przeciwnik może zadawać 15 obrażeń a i tak mi nic nie zrobi dopiero jak ja zaatakuję.
Dziobak - Nie 10 Cze, 2012

Wtedy te 15 obrażeń zadajesz innej strefie i wygrywasz.
Albo ściągasz jednostki z płonącej strefy w inny sposób...

Antares404 - Pon 30 Lip, 2012

1. Rozumiem, że gdy liczba hitpointsów spadnie do 0 (nawet tylko do końca tury) to dana jednostka schodzi ?

2. Czy takie odejmowanie hitpointsów aktywuje toughness ?

pani zdejmuje pana ???

DaRKeR - Pon 30 Lip, 2012

Antares404 napisał/a:
1. Rozumiem, że gdy liczba hitpointsów spadnie do 0 (nawet tylko do końca tury) to dana jednostka schodzi ?

2. Czy takie odejmowanie hitpointsów aktywuje toughness ?

pani zdejmuje pana ???


1. dokładnie
2. obniżanie życia, nie zadaje obrażeń, zatem odporność nie zadziała.

Antares404 - Pon 30 Lip, 2012

idealnie :twisted:

wielkie dzięki za szybką odpowiedź!

Broda90 - Czw 16 Kwi, 2015

Mam pytanie:)

1. Po co są karty przymierza?
2. czy wykorzystujemy je za każdym razem grając w podstawce?
3. jak liczy się koszt karty, bo odejmuje się symbole rasy, ale kart już posiadanych na stole czy jak?
4. rozumiem, że można zagrać chaos przeciwko orkom? czy musi być chaos i krasie np.?

Germanus - Pią 17 Kwi, 2015

Broda90 napisał/a:
Mam pytanie:)

1. Po co są karty przymierza?
2. czy wykorzystujemy je za każdym razem grając w podstawce?
3. jak liczy się koszt karty, bo odejmuje się symbole rasy, ale kart już posiadanych na stole czy jak?
4. rozumiem, że można zagrać chaos przeciwko orkom? czy musi być chaos i krasie np.?


ad. 1 Karty przymierza dają Ci 2 różne lojalności
ad. 2 Jak dodasz to talii to ją masz. Generalnie jeśli roicie talie tylko na podstace to lepiej mieć bo zawsze gracie co najmniej 2 rasami
ad. 3 Dla Przykładu. Grasz Orkami. Masz wystawione, 2 orcze karty, 1 Wioskę Nieczyją i przymierze Ork/CHaos. Chcesz zagrać Grmingora (koszt 6+5 lojalności). Obecnie masz 1 lojalkę ze stolicy, 2 z kart orków i 1 z przymierza. Wioska niczyja jako karta neutralna nie daje lojalki. Zatem masz razem 4 lojalki. Koszt zagrania Grimgora wynosi wówczas 7.
ad. 4 Mogą walczyć nawet orki przeciw orkom :D

Broda90 - Sob 18 Kwi, 2015

[quote="Germanus"]
Broda90 napisał/a:
Mam pytanie:)


ad. 2 Jak dodasz to talii to ją masz. Generalnie jeśli roicie talie tylko na podstace to lepiej mieć bo zawsze gracie co najmniej 2 rasami



1. Nie ma tego w instrukcji... można łączyć rasy? i np dwie różne rasy pomieszać, ze sobą?
2. ile kart może posiadać gracz na ręce?

Przepraszam może za zbyt proste podstawowe pytania, ale chcę grać dobrze :)

Germanus - Nie 19 Kwi, 2015

Można łączyć rasy ale w obrębie dwóch stron Destrukcji i Porządku. Czyli w jednej talii mogą być Orkowie i Chaos ale nie możesz łączyć orków z krasnoludami. To jest w instrukcji:
s. 5:
"Imperium, Krasnoludy i Wysokie Elfy tworzą rasy
„Porządku”, natomiast Chaos, Orki i Mroczne Elfy to
rasy „Zniszczenia”. W danej talii nigdy nie mogą się
znaleźć karty Porządku i Zniszczenia na raz"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group