galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Cykl Dwarrowdelf - [ZP] Mroki Morii

l33tm4st3r - Sro 11 Sty, 2012
Temat postu: [ZP] Mroki Morii
I oto stało się, na stronie FFG pojawiła się zapowiedź czwartego dodatku z cyklu Dwarrowdelf, zatytułowanego "The Long Dark"



Jak zapewne pamiętacie w poprzednim dodatku walczyliśmy z pradawnym strażnikiem wrót Morii, tym razem pójdziemy dalej, głęboko w podziemia Khazad-dum, żeby zbadać przyczynę wzmożonej aktywności orków - więcej informacji TUTAJ

Od strony mechaniki gry możemy spodziewać się kolejnej porcji kart związanych z ciemnością oraz podziemiami, ale także nową zasadę "zgubienia drogi" - nie wiadomo jeszcze o co chodzi, ale zapewne graczy to zaboli :D

a teraz to, na co wszyscy czekali, nowe karty:


oprócz pokazanych kart wiadomo jeszcze, że w dodatku będzie 4 nowych sojuszników;
wódz goblinów z samych statystyk wygląda już porządnie, dodanie przykrej umiejętności oraz efektu cienia tylko umacnia go jako "ciężką" kartę
kolczuga wygląda świetnie, szczególnie pamiętając o ostatniej modzie na silne krasnoludzkie karty - ale i tak mi najbardziej pasuje na Bilbo Bagginsa z pochodnią :D

guciomir - Sro 11 Sty, 2012

Warlord będzie ciężki. Jak na razie w dodatkach karty były w wielu egzemplarzach, więc i tutaj raczej spotkamy kilku warlordów, a nie tylko jednego.
l33tm4st3r - Sro 11 Sty, 2012

guciomir napisał/a:
Warlord będzie ciężki. Jak na razie w dodatkach karty były w wielu egzemplarzach, więc i tutaj raczej spotkamy kilku warlordów, a nie tylko jednego.


nigdzie nie napisałem że będzie tylko jeden :) no chyba, że tak sobie tylko "głośno" myślisz :P

guciomir - Sro 11 Sty, 2012

Głośno myślę :)

Zbroja jest dość silna, z tego co czytałem w Khazad Dum jest mnóstwo walki więc kto wie, może warto zacząć dozbrajać postacie?

Jak sądzicie, co będzie triggerowało "lost" ? FFG mogą pójść po najmniejszej linii oporu i ustalić, że gubimy się w wyniku przegranej wyprawy.

odmu - Czw 12 Sty, 2012

Efekty cienia, efekty odsłonięcia - i już lost odpalony. Może być ciekawie.
Podoba mi się ten pancerz - jak dla mnie o wiele ciekawszy od tego z podstawki.

l33tm4st3r - Wto 08 Maj, 2012

na stronie FFG nowy artykuł "zajawkowy" dla tego dodatku LINK



nowe karty bardzo mocne, ale nie bardzo podoba mi się grafika na nowym krasnoludzie - jakoś mało pasuje do stylistyki reszty kart :/

guciomir - Wto 08 Maj, 2012

Krasnal jest ciekawy i pewnie będzie grany w taliach opartych na krasnoludach. Dodatek z kolei jest słabiutki, bardzo sytuacyjny. Nikt rozsądny nie wrzuci tego do talii, która miałaby być używana do wszystkich przygód (podstawka, khazad, mroczna puszcza). No ale jeśli będzie kiedyś turniej z samego cyklu dwarrowdelf, to może wtedy attachment się sprawdzi.
Avael - Sro 09 Maj, 2012

guciomir napisał/a:
Nikt rozsądny nie wrzuci tego do talii, która miałaby być używana do wszystkich przygód (podstawka, khazad, mroczna puszcza).


Sądzisz, guciomirze, że będzie można przejść wszystkie przygody w oparciu o jedną talię?

guciomir - Sro 09 Maj, 2012

Ależ oczywiście że można. Jak na razie istnieje tylko 1 przeszkoda - Ucieczka z Dol Guldur, która uwala wszystkie talie solo.

Moje stare, solidne, oparte na 1 podstawce Theodred - Legolas - Eowina ma jedynie duże kłopoty z Rhosgobel i właśnie z Dol Guldur (obie przygody da radę wygrać, ale potrzeba DUŻO szczęścia, na tyle dużo, że uważam że z tymi 2 przygodami nie mam szans w równej walce). Na forach FFG i BGG gracze chwalą się taliami, które radzą sobie z wszystkim oprócz Dol Guldur (chociaż do takich sztuczek potrzeba 3 core setów).

Dodatkowo, Loragorn - nowy zielony Aragorn ze sfery wiedzy, w połączeniu z Frodo i Theodredem ma potencjał żeby przechodzić wszystkie przygody.

No i oczywiście, w grze 2-osobowej przygody takie jak Dol Guldur stają się znacznie łatwiejsze.

stforek - Czw 10 Maj, 2012

guciomir: potwierdzam. Moja talia 'na wszystko' (Gimli, Frodo, Eowina) jest chyba podobna do twojej, chodzi generalnie o to by byli ludzie do questowania i rzeźni.

Dol Guldur zaliczone tylko z uwiezionym Frodem, Rhosgobel bez problemu z 'pakietem medycznym' (Radagast, Pieśń, Wiedza), pozostałe przygody - bez problemów.

Ale fajnie jest złożyć coś pod konkretną przygodę lub cykl, np. dwie monotalie na krasnoludach w Khazad-dum.

Na Dwarrowdelf złożyłem sobie dwie talie: Aragorn(nowy)/Eowina/Frodo (quest) i Elrohir/Elladan/Legolas (wygrzew). Jak na razie dwa razy baty, w tym dwie Śnieżyce na Red Horn w praktycznie wygranej już grze :evil:

Szkoda, ze elficcy bracia są z Przywództwa i Taktyki, wiem że to pasuje ale wszystkie fajne Elfy są z Wiedzy :???:

Mam nadzieje, że w kolejnych dodatkach pojawi się jeszcze więcej Elfów i będzie można sklecić porządny mono.

Kolczugą i krasnoludzkim kiziorem z The Long Dark z pewnością nie pogardzę :mrgreen:

EDIT: Czy tylko mi Radagast kojarzy się z jakimś środkiem na przeczyszczenie? Radagast Forte :shock:

mpuchatek - Czw 10 Maj, 2012

stforek napisał/a:
Czy tylko mi Radagast kojarzy się z jakimś środkiem na przeczyszczenie? Radagast Forte :shock:
nie tylko. Chodzi zapewne o ranigast na wątrobę :)
stforek - Czw 10 Maj, 2012

mpuchatek napisał/a:
stforek napisał/a:
Czy tylko mi Radagast kojarzy się z jakimś środkiem na przeczyszczenie? Radagast Forte :shock:
nie tylko. Chodzi zapewne o ranigast na wątrobę :)


No tak, czułem że to ma coś wspólnego z piwem, tudzież z jego nadużywaniem :lol:

Żeby nie było offtopu ostatecznego: właśnie próbowałem pokonać drogę do Rivendell Loragornem, Frodem i Eowiną z elfią eskortą w postaci Elladana, Elrohira i Legolasa, i znowu na ostatniej prostej padła Arwena, przez kartę 'Śpiacy strażnik'.. Ale w ostatnich kolejkach były po trzy niedźwiedzie i trzech wargów. Jatka!

l33tm4st3r - Sro 16 Maj, 2012



ciekawy, a do tego z Rohanu :)

schen - Sro 16 Maj, 2012

Wow, gąszcz włóczni co turę brzmi całkiem przyjemnie.
stforek - Sro 16 Maj, 2012

No fajny kolega.

Będzie ładnie pasował do Eowiny i Dunherna, a umiejętność może pozwalać na fintę bez ograniczeń.

Jakby tak było więcej ludzików z Rohanu w Taktyce, to można zrobić czystego mono decka..chociaż w Duchu jest ich tyle, że i tak można :grin:

stforek - Czw 19 Lip, 2012

Właśnie rozegrałem parę partyjek w Mrokach Morii i spieszę się podzielić wrażeniami.

Nie wiem kto dał temu scenariuszowi poziom trudności 7. Większy procent wygranych mam chyba tylko na Muchach i Pająkach..
Fakt faktem, że złożyłem sobie dwie srogie talie na krasnoludach. Bifur, Bofur i Bombur to jest ekipa :mrgreen:
Ale w porównaniu do Dol Guldur czy Powrotu do Mrocznej Puszczy, to jest majówka.

Jest jedno ale:
Wijący się korytarz

Wygląda niewinnie, ale po podróży tam w dwie rundy z rzędu obydwaj gracze ogołocili sobie rękę z kart na testach orientacji (11 Spotkań i żadnego sukcesu!).

Czy dobrze interpretuję reguły, że jak nie powiedzie się ten test, to choćby wyprawa powiodła się kilkunastoma punktami (tak właśnie miałem), to nie kładzie się żadnych żetonów postępu (także na wyprawie)? I pozamiatane..

I jeszcze jedna refleksja na temat krasnoludzkich gadżetów typu Nagolenniki Durina. Brakuje Spotkań, które by umożliwiały ich zdobycie (coś jak Pastwiska i Dębowy Las w Starciu pod Samotną Skałą). Rozegrałem już z kilkanaście partii w Mroki Morii i Kamienne Podstawy Ziemi i ani razu ich nie zdobyłem.

Pozdrawiam!

guciomir - Pią 20 Lip, 2012

Siła tego scenariusza leży w pojedynczych kartach, takich jak Wijący się korytarz. Dobrze go interpretujesz, stanowi barierę nie do przebicia.

A gadżetów lepiej żeby w ogóle nie było. Jeszcze bardziej ułatwiają ten scenariusz.

wojo - Pon 21 Sty, 2013

Ja pograłem również wczoraj w ten scenariusz. Ogólnie faktycznie jest łatwy ale to miła odmiana i lubię od czasu do czasu porostu skosić sobie scenariusz (dlatego rozegrałem wczoraj 10 partii pod rząd).

Macie rację co do wijącego się korytarza to najtrudniejsza karta w tym scenariuszu. Zwłaszcza jeżeli wyjdzie w pierwszym etapie. W drugim jestem skłonny zostawić ją w strefie przeciwności.

Ogólnie warto mieć wysoki dociąg w tym scenariuszu aby mieć szanse przy kliku kluczowych testach (morowe powietrze, korytarz). Choć dużo zależy od szczęścia. Były testy które zdawałem na 1 karcie a były takie że i 7 kat odrzuconych nie pomogło. Fajnie (znaczy wkurzając) działają pajączki zmuszając do odrzucenia aż 4 kart utrudniając testy.

Nagolenniki powinny być strzeżone lub chociaż mieć mroczną falę - w obecnym wydaniu jak wyjdą to naprawdę ułatwiają scenariusz (solo - wolna runda i bonus).

stforek - Pon 21 Sty, 2013

Scenariusz, jak i dwa następne, jest naprawdę przyjemny. Lubię grać te 3 przygody krasnoludami jako mini-kampanię.

To co, miałeś 10/10 ? :razz:

wojo - Wto 22 Sty, 2013

9/10 :)

W jednej partii pająki wyzerowały mi rękę a potem wijące się korytarze zablokowały wyprawę. Podrasowałem po tym talię zwiększając dociąg ale drugi raz taki chamski układ mi nie wyszedł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group