galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Talisman: MAGIA I MIECZ - Smoki - pytania o zasady

gural117 - Pią 03 Lut, 2012
Temat postu: Smoki - pytania o zasady
Wczoraj rozgrywaliśmy pierwszą grę z nowym dodatkiem i nasuwają mi się pytania:
1. Jak rozumiem łuski są umieszczane na planszy tylko wtedy gdy jest koronowany smok.
2. Na jednym polu może być tylko jedna łuska
3. Jeżeli na polu po koronacji znajduję się już łuska kładziemy ją na najbliższym wolnym przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
a teraz gorsze:
4. Jeżeli zostaje wylosowana smocza łuska smoka który aktualnie jest królem zostaje ona dodane do jego puli
5. Jeżeli na aktualnym królu jest umieszczonych więcej niż 3 łuski to co się dzieje kiedy następuje koronacja innego - tutaj przykład:

Varthrax oraz Cadorus nie posiadają łusek
dziwnym zbiegiem okoliczności przez 7 kolejnych losowań zawsze była losowana łuska Grilipus'a (po 3 został koronowany)
teraz zostały wylosowane 3 łuski Varthrax'a przez co został koronowany
czy automatycznie od razu oddaje koronę Grilipus'owi (bo na nim są 4 łuski) i co się dzieje z nadmiarową ??

6. Jak rozumiem łuska zostaje do momentu kiedy nie zostanie wylosowany i pokonany wróg
7. Jeżeli na łusce został wylosowany wróg, nie został on pokonany - to czy gdy łuska jest w kolorze koronowanego smoka należy dociągnąć na danym polu kolejną kartę z talii tego króla (takie spotęgowanie mocy ??)

robal - Sob 04 Lut, 2012
Temat postu: Re: Smoki - pytania o zasady
gural117 napisał/a:

1. Jak rozumiem łuski są umieszczane na planszy tylko wtedy gdy jest koronowany smok.

Ad 1. To jest naczęstrza sytuacja kiedy łuska ląduje na panszy, ale nie powiedziałbym, że jedyna :) .

gural117 napisał/a:

2. Na jednym polu może być tylko jedna łuska

Ad 2. Tak. Na polu może być tylko jedna łuska, co innego jest z kartą.

gural117 napisał/a:

3. Jeżeli na polu po koronacji znajduję się już łuska kładziemy ją na najbliższym wolnym przeciwnie do ruchu wskazówek zegara

Ad 3. Tak. Jeśli zaczynasz ruch na polu z łuską i akurat wyciągałeś łuskę która przyczynia się do koronacji kładziesz łuskę na sąsiednie wolne-od-łusek-pole po stronie przeciwnej do ruchu wskazówek zegara.

gural117 napisał/a:

4. Jeżeli zostaje wylosowana smocza łuska smoka który aktualnie jest królem zostaje ona dodane do jego puli

Ad 4. Tak.

gural117 napisał/a:

5. Jeżeli na aktualnym królu jest umieszczonych więcej niż 3 łuski to co się dzieje kiedy następuje koronacja innego - tutaj przykład:

Varthrax oraz Cadorus nie posiadają łusek
dziwnym zbiegiem okoliczności przez 7 kolejnych losowań zawsze była losowana łuska Grilipus'a (po 3 został koronowany)
teraz zostały wylosowane 3 łuski Varthrax'a przez co został koronowany
czy automatycznie od razu oddaje koronę Grilipus'owi (bo na nim są 4 łuski) i co się dzieje z nadmiarową ??

Ad 5. Nie ma możliwości aby na którymś ze smoczych władców było więcej niż 3 łuski (nie biorę pod uwagę alternatywnych zakończeń gry). W momencie kiedy kładziesz 3 łuskę na którymś ze smoczych władców zostaje on królem. Czyli odkładasz 2 łuski na bok (nie z powrotem do póli łusek), a 1 kładziesz na plansze. Polecam Smoki instrukcja "Przykład Koronowania Króla Smoków" s9.

gural117 napisał/a:

6. Jak rozumiem łuska zostaje do momentu kiedy nie zostanie wylosowany i pokonany wróg

Ad 6 To jest najpewniejszy sposób, ale nie zamykałbym furtki dla innych możliwości :) .

gural117 napisał/a:

7. Jeżeli na łusce został wylosowany wróg, nie został on pokonany - to czy gdy łuska jest w kolorze koronowanego smoka należy dociągnąć na danym polu kolejną kartę z talii tego króla (takie spotęgowanie mocy ??)

Ad 7. Tak.

vonom - Pią 17 Lut, 2012
Temat postu: Re: Smoki - pytania o zasady
Podepnę się pod temat.

Mam problem z interpretacją rozpatrywania żetonu Smoczego Natarcia.
Wylosowałem ten żeton i w jego wyniku dociągam jeszcze dwa żetony, jeden nie króla smoków a drugi króla smoków. Co należy rozumieć przez rozpatrywanie? Mam oba położyć na odpowiednich smokach i ewentualnie jeśli wpływa to na zmianę króla smoków wykonać dalsze odpowiednie czynności czy mam pociągnąć karty przygód smoków odpowiadające tym smokom?

Wydaje mi się iż mam je traktować tak jak gdybym je pojedynczo wyciągnął więc położyć na odpowiednim smoku (i tu ewentualna koronacja). Tylko jaka kara w tym żetonie? Chyba smocze natarcie powinno być czymś jak smoczy gniew, w sensie kara.

robal - Sob 18 Lut, 2012
Temat postu: Re: Smoki - pytania o zasady
vonom napisał/a:
Podepnę się pod temat.

Mam problem z interpretacją rozpatrywania żetonu Smoczego Natarcia.
Wylosowałem ten żeton i w jego wyniku dociągam jeszcze dwa żetony, jeden nie króla smoków a drugi króla smoków. Co należy rozumieć przez rozpatrywanie? Mam oba położyć na odpowiednich smokach i ewentualnie jeśli wpływa to na zmianę króla smoków wykonać dalsze odpowiednie czynności czy mam pociągnąć karty przygód smoków odpowiadające tym smokom?

Wydaje mi się iż mam je traktować tak jak gdybym je pojedynczo wyciągnął więc położyć na odpowiednim smoku (i tu ewentualna koronacja). Tylko jaka kara w tym żetonie? Chyba smocze natarcie powinno być czymś jak smoczy gniew, w sensie kara.


Dobrze ci się wydaję. Ciągniesz po jednym żetonie i wprowadzasz jego efekt do gry. Smocze natarcie ma raczej na celu przyspieszenie pojawiania się łusek. Chociaż jest prawdopodobieństwo, że ktoś w wyniku wylosuje dwa smocze gniewy.

ekszgora - Pon 20 Lut, 2012
Temat postu: smoczy gniew
a ja mam pytanie dotyczące żetonu smoczego gniewu, poszukiwacz wylosował żeton smoczego gniewu, jest początek gry, nie ma jeszcze króla smoków, jaki jest w związku z tym efekt smoczego gniewu i czy w ogóle jest?
michalm - Pon 20 Lut, 2012

Nigdy nie ma bezkrólewia. Podczas przygotowania gry najpierw trzy karty Smoczych Władców rozkładasz losowo zakryte. Następnie jedną z nich odwracasz i kładziesz na niej żeton korony - mamy króla. Dalej odwracasz pozostałych dwóch Władców.
ekszgora - Sro 22 Lut, 2012

michalm napisał/a:
Nigdy nie ma bezkrólewia. Podczas przygotowania gry najpierw trzy karty Smoczych Władców rozkładasz losowo zakryte. Następnie jedną z nich odwracasz i kładziesz na niej żeton korony - mamy króla. Dalej odwracasz pozostałych dwóch Władców.


no tak, moje niedoczytanie, dzięki!

Batman - Czw 08 Lis, 2012

Mam dwa pytania.

Pierwsze dotyczy jednego z alternatywnych zakończeń - "Królestwo Smoków". Jeżeli dobrze rozumiem - w tym zakończeniu nie losujemy żetonów smoków na początku każdej tury poszukiwacza? Nie jest to napisane wprost, ale inny wariant nie ma sensu, a może się mylę? Fragmenty opisu karty:

*Na początku gry wylosuj jedną kartę Smoczego Władcy i umieść ją odkrytą na Koronie Władzy - będzie on Królem Smoków w tej rozgrywce.

*Za każdym razem, kiedy poszukiwacz ma wylosować żeton Smoka, zamiast tego pada ofiarą Smoczego Gniewu Króla Smoków.

Drugie pytanie dotyczy jednej ze specjalnych zdolności Smoczej Kapłanki:

*Za każdym razem kiedy spotykasz Smoka, możesz złożyć ofiarę zamiast go atakować. (...)

Pytanie brzmi - czy kiedy kapłanka wylosuje w swojej turze wroga - smoka, który ją atakuje, może skorzystać ze swojej specjalnej zdolności, czy też może z niej korzystać jedynie wówczas, gdy trafia na pole z już odsłoniętą kartą smoka (ona atakuje smoka, a nie na odwrót)?

Boskurek - Wto 13 Lis, 2012

Cześć.
Co do zakończenia "Królestwo Smoków", masz rację, nie losuje się w nim normalnie żetonów, tylko za każdym razem na początku swojej tury padasz ofiarą gniewu Króla Smoków. Ponadto niektóre spotkania wymuszają na Tobie ciągnięcie dodatkowo żetonów, więc wtedy znów padasz ofiarą gniewu... Jest to trudna rozgrywka...
Odnośnie pytania o Smoczą Kapłankę - nie ma znaczenia, czy wroga wylosujesz, czy już jego karta jest odkryta - za każdym razem, gdy go spotykasz możesz używać swoich umiejętności na nim. Wyjątek stanowią zdolności Poszukiwaczy, które są konkretnym zapisem ograniczone, np. Filozof może odrzucić tylko już odkrytą kartę przygody, nie może odrzucić natomiast tej, którą wylosował. Ale np. Zabójca może sztyletować każdego wroga, który walczy na siłę.

Rebelix - Pią 23 Lis, 2012

Witam, jestem nowy na tym forum. T:MiM zakupiłem niedawno ze względów sentymentalnych jak pewnie większość tutaj. Powoli zaczynam kolekcjonować rozszerzenia i tak oto dzisiaj doszło do mnie rozszerzenie Smoki. Przeglądam sobie instrukcję i mam w głowie pytanie na które jakoś nie potrafię sobie w tej instrukcji znaleźć odpowiedzi więc może ktoś tutaj mi pomoże.

Chodzi mi po głowie kwestia losowania żetonów smoków będąc w krainie wewnętrznej. Nie wyczytałem, że nie należy tego robić więc przyjmuję, ze losuje się je na początku swojej tury normalnie, tak jak ma to miejsce w przypadku innych krain. O ile w przypadku chodzenia po Smoczej Wieży raczej problemu nie widzę ponieważ tu cytuję: "Po tym jak Poszukiwacz zakończy swoją turę, wszystkie karty i żetony w Smoczej Wieży zostają odrzucone.". O tyle nasuwa mi się taki oto scenariusz przy poruszaniu się po Krainie Smoków:

Rozpoczynam moją turę na obszarze Kopalnia Smoczego Kamienia(w poprzedniej turze uzyskałem wynik 0) a zatem losuję żeton smoków. Wylosowałem smoczą łuskę Cadorusa i kładę ją na jego karcie. Jest to jego 3 łuska w efekcie czego zostaje koronowany na króla smoków. Odrzucam dwie z jego smoczych łusek a trzecią kładę na obszarze Kopalnia Smoczego Kamienia następnie postanawiam dokonać odwrotu i cofam się na obszar Równiny Grozy. W mojej następnej turze (po losowaniu żetonu smoków) postanawiam przesunąć się na obszar Kopalnia Smoczego Kamienia i tak oto dochodzę do problemu. Z jednej strony instrukcja nakazuje mi rozpatrzeć smocza łuskę Cadorusa (bo jest to obecny król smoków) co za tym idzie zignorować polecenie wynikające z obszaru. Z drugiej strony ta sama instrukcja mówi, że muszę wykonać polecenie zawarte na obszarze. Jak mam się odnaleźć w takiej sytuacji?

EDIT:
OK, nowy dzień i nowe spojrzenie w instrukcję. Wyraźnie w instrukcji jest zaznaczone, że przebywając w kranie wewnętrznej nie umieszcza się smoczych łusek na obszarach, zamiast tego wszystkie 3 należy odrzucić. Mój błąd.


Chciałbym się również odnieść do sytuacji z poprzedniego postu i zakończenia Królestwo Smoków. Padanie ofiarą Smoczego Gniewu na początku każdej tury jest chyba absurdem? Jak niby Kleryk który rozpoczyna grę bez przedmiotów, przyjaciół, zaklęć i posiada tylko 3 punkty życia miałby sobie poradzić tracąc punkt życia na samym początku każdej tury? Ja osobiście zrozumiałem to tak, że przy rozgrywaniu partii z alternatywnym zakończeniem Królestwo Smoków nie losuje się żetonów smoków na początku tury. Gdyby wynikło z polecenia kart (np. Smocza Żerdź), że należy wylosować żeton smoków to wtedy padamy ofiarą Smoczego Gniewu. Ale Smoczy Gniew na początku każdej tury? To zabija całą rozgrywkę.

Boskurek - Pon 26 Lis, 2012

Rebelix napisał/a:
Chciałbym się również odnieść do sytuacji z poprzedniego postu i zakończenia Królestwo Smoków. Padanie ofiarą Smoczego Gniewu na początku każdej tury jest chyba absurdem? Jak niby Kleryk który rozpoczyna grę bez przedmiotów, przyjaciół, zaklęć i posiada tylko 3 punkty życia miałby sobie poradzić tracąc punkt życia na samym początku każdej tury? Ja osobiście zrozumiałem to tak, że przy rozgrywaniu partii z alternatywnym zakończeniem Królestwo Smoków nie losuje się żetonów smoków na początku tury. Gdyby wynikło z polecenia kart (np. Smocza Żerdź), że należy wylosować żeton smoków to wtedy padamy ofiarą Smoczego Gniewu. Ale Smoczy Gniew na początku każdej tury? To zabija całą rozgrywkę.

"Nowy dzień, nowe spojrzenie" - dobrze powiedziane ;] Powiem szczerze - nie grałem jeszcze na to zakończenie. Po przeczytaniu treści tej karty, biorąc pod uwagę, że to karta do dodatku Smoki zakładałem, że losowanie żetonów na początku tury to rutyna. Takie "rzeźnicze" zasady (gniew smoka co turę) odstraszały mnie właśnie od tej rozgrywki. Mam natomiast w swojej ekipie ludzi, którzy non stop uważają, że jest "za łatwo, więc trzeba dowalać różne ograniczenia i obostrzenia", myślałem więc, że to zakończenie dla takich hardkorów. ;] No i na upartego, wyobrażając sobie taką rozgrywkę, wyglądałaby ona tak, że na początku byłoby pełno trupów Poszukiwaczy, aż ktoś nabiłby w końcu więcej łusek smoków i nie oddawał ich padając ofiarą smoczego gniewu (a nie traci się ich przy śmierci Poszukiwacza). Napakowany łuskami Poszukiwacz, miałby szansę zakończyć rozgrywkę. Ale to faktycznie byłaby partia dla masochistów... Może kiedyś zdecydujemy się na taką z kumplami, po wychyleniu kilku głębszych... ;]
W każdym razie: po dłuższym namyśle sądzę, że w zakończeniu "Królestwo smoków" nie powinno się losować żetonów, a jeżeli tak nakazuje jakaś karta - pada się ofiarą smoczego gniewu. Wtedy rozgrywka faktycznie ma sens. Szkoda tylko, że trzeba się tego domyślać, a nie jest to sprecyzowane np. w Instrukcji do Smoków. W tym wypadku losowanie żetonów nie ma sensu m.in. dlatego, że przez całą rozgrywkę jest jeden Król Smoków, a karty Smoków są w inny sposób wprowadzane do rozgrywki.
Mamy jeszcze zakończenie "Zabójcy Smoków". No i pytanie, czy w tym wypadku losujemy żetony i kładziemy łuski na kartach Smoczych Władców? Bo każdy z nich ma już po 5 łusek, które zabiera się po wygranej walce z danym SW. No, a jeśli nie losujemy żetonów i nie kładziemy łusek na planszy, nie wprowadzamy do rozgrywki kart Smoków. Wychodzi więc na to, że w tej rozgrywce nie ma kart Smoków i żetonów, kto dojdzie do Korony Władzy walczy ze Smoczymi Władcami i zdobywa łuski, których w całej rozgrywce jest tylko 15. Wychodzi więc na to, że w momencie, gdy którykolwiek z Poszukiwaczy zdobędzie ósmą łuskę, grę można kończyć, bo i tak już nikt inny nie ma szans na zwycięstwo.
Tylko że to znowu domysły... Jakie są Wasze interpretacje?
P.S. Grałem już na zakończenie "Król Smoków" - bez żetonów i kart Smoków. Trzeba się na niego dobrze przygotować, jest najtrudniejszym z zakończeń, w którym na KW z kimś trzeba walczyć... Najgorsze jest rzucanie kością na początku tury i to, że w 1/3 przypadków możesz szybko zginąć, w 1/3 - rozgrywkę może wygrać ktoś, kto do KW nie dotarł, a w 1/3 masz szansę na załatwienie Króla Smoków samemu. Ja się wybrałem do niego z dwoma Talizmanami. Miałem takiego pecha, że najpierw straciłem oba Talizmany, potem była tura, w której wszyscy go atakowali, a potem mnie ubił, bo już nie miałem Talizmanu ani punktów losu...

Batman - Wto 27 Lis, 2012

Cytat:

W każdym razie: po dłuższym namyśle sądzę, że w zakończeniu "Królestwo smoków" nie powinno się losować żetonów, a jeżeli tak nakazuje jakaś karta - pada się ofiarą smoczego gniewu. Wtedy rozgrywka faktycznie ma sens. Szkoda tylko, że trzeba się tego domyślać, a nie jest to sprecyzowane np. w Instrukcji do Smoków.


Zgadzam się z powyższą interpretacją i również uważam, że powinni to doprecyzować, powinno się pojawić w oficjalnym FAQu.

Cytat:

Mamy jeszcze zakończenie "Zabójcy Smoków". No i pytanie, czy w tym wypadku losujemy żetony i kładziemy łuski na kartach Smoczych Władców? Bo każdy z nich ma już po 5 łusek, które zabiera się po wygranej walce z danym SW. No, a jeśli nie losujemy żetonów i nie kładziemy łusek na planszy, nie wprowadzamy do rozgrywki kart Smoków. Wychodzi więc na to, że w tej rozgrywce nie ma kart Smoków i żetonów, kto dojdzie do Korony Władzy walczy ze Smoczymi Władcami i zdobywa łuski, których w całej rozgrywce jest tylko 15. Wychodzi więc na to, że w momencie, gdy którykolwiek z Poszukiwaczy zdobędzie ósmą łuskę, grę można kończyć, bo i tak już nikt inny nie ma szans na zwycięstwo.


Na karcie Zabójcy Smoków napisane jest:

"(...) Zamiast żetonów Życia, umieść na każdej karcie Smoczego Władcy pięć smoczych łusek."

I tutaj rozpatruję dwie interpretacje:

1. Twoja interpretacja, rozgrywka taka nie podoba mi się z powodów, które napisałeś - brak kart Smoków, maksymalnie po ósmej łusce koniec rozgrywki.
2. Początkowe pięć łusek traktujemy dokładnie tak, jak żetony życia - czyli nijak się nie mają do łusek "koronacyjnych", rozgrywamy normalną rozgrywkę według zasad smoków. Rozgrywka moim zdaniem ciekawsza i bardziej nieprzewidywalna (co nie znaczy oczywiście, że lepsza, chętnie poznam Wasze opinie).

Moim zdaniem zgodna z zamierzeniem autorów jest Twoja interpretacja. Skłania mnie do tego opis przygotowania do gry, według instrukcji:

"Przygotowanie kart Smoczych Władców: Należy potasować trzy karty Smoczych Władców i umieścić je zakryte obok planszy głównej. Następnie należy odkryć losowo jedną z tych kart i umieścić na niej żeton Korony. W tym momencie pozostałe dwie karty Smoczych Władców również zostają odkryte i na każdej karcie umieszcza się pięć żetonów Życia."

Według karty zakończenia "Zabójcy Smoków":

"Na początku gry umieść obok planszy odkryte karty Smoczych Władców. Zamiast żetonów Życia, umieść na każdej karcie Smoczego Władcy pięć smoczych łusek."

Moim zdaniem te różnice w przygotowaniu do gry sugerują, że autorzy chcieli, aby w Zabójcach Smoków grać bez losowania żetonów Smoków, a co za tym idzie - kart Smoków.

wonka - Nie 06 Sty, 2013
Temat postu: kolejne wątpliwości
Cześć :)
Poprosze mądre głowy o radę. Mam kilka wątpliwości dotyczacych dodatku Smoki
1. Za każdym razem gdy pokonam wroga (czy tylko smoka czy np. kultyste tez?)podnosze łuskę. Czy jesli jestem smoczą kapłanką i zabieram kultystę jako przyjaciela to tez podnosze łuskę? Czy jesli wykładam z talii smoka kartę miejsca lub zdarzenia to też łuske podnoszę? wydaje mi sie ze powinna zostac, ale..
2.Czy macie jakiś pomysł na zbalansowanie postaci? Taka smocza kapłanka czy amazonka jest tak "przypakowaną" postacią, że gdyby grała w jednej rozgrywce z np. krasnoludem lub wojownikiem to z góry wiadomo kto wygra. Poza tym bardzo szybko żaden wróg nie jest dla tych poszukiwaczy groźny(pisze o tych dwóch bo tymi akurat graliśmy)
3.Czy bonusy np. amazonki o dodatkowych 3 pkt mocy i siły sa tez aktywne przy walce z krolem smokow?Czy w wewnetrznej krainie mozna korzystac z bonusów których dostarczaja nam przyjaciele? czy kapłanka smocza moze miec tylko jednego kultystycznego przyjaciela? w instrukcji nic o tym nie ma, ale wydaje mi sie to dosc logiczne.
4.wydaje mi sie czy w wersji z wieżą i schodami nie trzeba mieć talizmanu?

Dzieki za odpowiedź :)

pzdr!

Boskurek - Nie 06 Sty, 2013
Temat postu: Re: kolejne wątpliwości
wonka napisał/a:
Cześć :)
Poprosze mądre głowy o radę. Mam kilka wątpliwości dotyczacych dodatku Smoki
1. Za każdym razem gdy pokonam wroga (czy tylko smoka czy np. kultyste tez?)podnosze łuskę. Czy jesli jestem smoczą kapłanką i zabieram kultystę jako przyjaciela to tez podnosze łuskę? Czy jesli wykładam z talii smoka kartę miejsca lub zdarzenia to też łuske podnoszę? wydaje mi sie ze powinna zostac, ale..
2.Czy macie jakiś pomysł na zbalansowanie postaci? Taka smocza kapłanka czy amazonka jest tak "przypakowaną" postacią, że gdyby grała w jednej rozgrywce z np. krasnoludem lub wojownikiem to z góry wiadomo kto wygra. Poza tym bardzo szybko żaden wróg nie jest dla tych poszukiwaczy groźny(pisze o tych dwóch bo tymi akurat graliśmy)
3.Czy bonusy np. amazonki o dodatkowych 3 pkt mocy i siły sa tez aktywne przy walce z krolem smokow?Czy w wewnetrznej krainie mozna korzystac z bonusów których dostarczaja nam przyjaciele? czy kapłanka smocza moze miec tylko jednego kultystycznego przyjaciela? w instrukcji nic o tym nie ma, ale wydaje mi sie to dosc logiczne.
4.wydaje mi sie czy w wersji z wieżą i schodami nie trzeba mieć talizmanu?

Dzieki za odpowiedź :)

pzdr!

Witam :)
Ad1. Chodzi o dowolnego wroga z talii smoków (odpowiadającego danej łusce). I musisz go pokonać/zabić zaklęciem. No ubić go trzeba w dowolny sposób. I tylko wtedy jeśli go ubijesz, bierzesz łuskę. Jak wylosujesz miejsce, czy zdarzenie, to o ile nie jest nic napisane w opisie danej karty, łuski nie ruszasz.
Ad2. Te dwie postacie w Smokach mają fory. Czy zawsze wygrają z innymi - nie byłbym taki pewien. W mojej ekipie, jak gramy i ktoś wylosuje jakąś przepakowaną postać, to z góry wiadomo, że pozostali gracze będą go chcieli skasować, zanim się wypakuje. I to jest najlepsza metoda balansowania postaci :D
Ad3. Każdy bonus wynikający ze specjalnej zdolności postaci trzeba rozpatrywać indywidualnie. Temat bonusu smoczej amazonki był już rozpatrywany na forum, nie pamiętam rozstrzygnięcia. Rozchodziło się o to, że zapis mówi o walce ze "smokiem", czyli domyślnie z wrogiem, który jest opisany jako "Wróg - smok". Smoczy Władcy nie są tak opisani, no ale smokami przecież są. Tyle tylko, że Talisman traktuje poważnie temat nazewnictwa i mamy różnicę pomiędzy np. Istotą, a Wrogiem. Ja jestem zwolennikiem, że Smocza Amazonka nie ma bonusu do walki ze Smoczym Władcą.
W Wewnętrznej Krainie nie możesz jedynie wymykać się Istotom, które tam spotkasz, ani rzucać na nie zaklęć. Poza tym wszystkie bonusy, które masz działają. Jeżeli nie ma na karcie Smoczej Kapłanki wyraźnego zapisu, że może mieć tylko jednego przyjaciela-Kultystę, to może mieć ich ile wlezie. Bo niby czemu ekipa Kultystów nie miała by pójść za Kapłanką?
Ad4. Nie, nie trzeba mieć talizmanu, żeby wejść do Wieży Smoków i tam zakończyć rozgrywkę.
Pozdrawiam :)

wonka - Nie 06 Sty, 2013

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi :)
Rebelix - Nie 06 Sty, 2013

Jeśli chodzi o specjalne zdolności które dotyczą smoków to jest to sprecyzowane wyraźnie w instrukcji od rozszerzenia Smoki, str 8.
Cytat:
Pojęcie „Smok” odnosi się do każdego Wroga, którego rodzaj zawiera słowo „Smok”. Karty i specjalne zdolności, które wpływają jedynie na Smoki, nie wywierają wpływu na Smoczych Władców ani istoty w Krainie Wewnętrznej.

gwozdamin - Pią 22 Lis, 2013
Temat postu: Karty smoków a karty z podstawy.
Witam,

jestem tu nowy więc mając taką możliwość skorzystam z wiedzy i doświadczenia kolegów i koleżanek ;)

O ostatniej rozgrywce napotkaliśmy na taką sytuacje:

1. Poszukiwacz wchodzi na pole gdzie losuje się jedną kartę.
2. Znajduję się tam smocza łuska, innego koloru niż aktualny król smoków.
3. Według zasad poszukiwacz ma do wyboru spotkać łuskę, lub wykonać polecenie z obszaru.
3.1 przyjmijmy że wybrał polecenie obszaru
3.2 wylosował miejsce, nieznajomego (generalnie coś co na koniec jego tury zostaje na obszarze)
3.3 następny poszukiwacz wchodzi na to pole (łuska nadal nie jest Króla smoków, bo w między czasie nie było koronacji) to czy poszukiwacz dalej ma wybór, rozpatrywać łuskę lub obszar?
3.4 Jeżeli wybierze obszar to sytuacja jest jasna. Natomiast jeżeli wybierze łuskę to wyciąga kartę z odpowiedniej talii smoków. Tym razem również wylosował miejsce.
3.5 wreszcie trzeci gracz wchodzi na to pole (nie było koronacji króla smoków). Według zasad może wybrać obszar lub rozpatrywać łuskę. Jeżeli wybierze obszar to rozpatruje już wyciągnięta kartę tak? Jeżeli natomiast wybierze Łuskę ciągnie kolejną kartę z odpowiedniej talii i rozpatruje wszystkie karty z obszaru z talii smoków według numerów spotkania?
Jeżeli tak to by z tego wynikało, że to co dot. łusek i kart talii smoków jest całkowicie niezależną częścią która nie ma punktów styku z treścią obszaru (wyjątek łuska w kolorze króla smoków to wtedy nie ma się wyboru)

Proszę o potwierdzenie, czy dobrze myślę?

Druga wątpliwość dot. takiego scenariusza.

1. Na polu znajduje się łuska.
2. Gracz, który tu trafił decyduje, że chce spotkać łuskę
3. Losuje karte z odpowiedniej talii. Wylosował miejsce.
4. Następny gracz, który trafił na to pole również zdecydował rozpatrzyć łuskę, wylosował smoka i go pokonał - tzn. że zabiera łuskę, natomiast na polu pozostało Miejsce wylosowane wcześniej
5. W wyniku koronacji króla smoków, łuska innego koloru trafia na to pole.
6. Gracz który trafił na ten obszar może zdecydować czy spotkać łuskę czy rozpatrzyć obszar. Ja uwzględnić już wylosowane miejsce z innej talii niż kolor łuski aktualnie położony, z którego teraz będzie poszukiwacz ciągnął kartę?

Pozdrawiam,
Damian

Borg - Nie 24 Lis, 2013

3.3 Tak. Zawsze, kiedy na polu leży łuska, która nie jest koloru króla, to masz wybór.
3.4 Pamiętaj, że po wybraniu łuski rozpatrujesz wszystkie znajdujące się obecnie na obszarze karty, nie tylko tą wyciągniętą z talii smoków.
3.5 Tak, jeśli wybierze obszar, to rozpatruje już znajdujące się na nim karty. Jeśli wybierze łuskę to wyciąga kartę z talii smoków i rozpatruje zgodnie z numeracją wszystkie karty znajdujące się na obszarze (nie tylko te z talii smoków).

6. Jeśli zdecyduje się na obszar, to rozpatruje już leżącą na nim kartę. Jeśli wybierze łuskę, to ciagnie kartę z odpowiedniej talii i rozpatruje obie.

gwozdamin - Czw 28 Lis, 2013

Borg,

dzięki za odpowiedź.

Jeszcze jedno pytanie, jeżeli zdarzy się tak, że łuska trafi na obszar gdzie już jest smok z talii innej niż kolor łuski, poszukiwacz, który tam trafi zdecyduje się spotkać łuskę, wylosuje miejsce. Wówczas na polu będą dwie karty z różnych talii smoków, jeden wróg smok. W momencie kiedy go pokona nie dostaje łuski prawda? Ponieważ jest on w innym kolorze niż pokonany przed chwilą smok tak?

Pozdrawiam,
Damian

Borg - Czw 28 Lis, 2013

Chyba nie ma takiej możliwości.
Aby na planszy znalazła się karta z talii smoka, na danym polu musi być smocza łuska, natomiast aby łuska została zdjęta z pola, wróg musi zostać pokonany - karta zostanie zabrana razem z łuską jako trofeum.
Nie przychodzi nam w tej chwili do głowy inna możliwość, jeśli jednak tak by się nawet stało to w instrukcji nic takiego nie napisano - pokonujesz wroga z talii smoka, zabierasz łuskę znajdującą się na polu, nie ma nic o kolorach.

gwozdamin - Pią 29 Lis, 2013

Coś takiego może mieć miejsce jak zadziała karta, że ileś wierzchnich kart z tali smoków idzie do tali przygód wtedy można doprowadzić do takiej sytuacji. Dodatkowo, jest taka karta albo zdolność któregoś poszukiwacza, że moża najbliższego wroga przesunąć na swój obszar.

Kojarzysz takie możliwości?

Pozdrawiam,
Damian

Borg - Sob 30 Lis, 2013

Akurat nie mieliśmy takiej sytuacji, ale w instrukcji jest wyraźnie powiedziane, że kiedy pokojujesz wroga z talii smoków, możesz zabrać łuskę znajdującą się na jego obszarze. Kolory według nas nie mają tu znaczenia, natomiast w sytuacji, gdy wróg znajdował się na polu bez łuski nie masz po prostu czego zabrać.
Domi - Pią 14 Mar, 2014
Temat postu: Obszar czy Łuska ?
Mam problem odnośnie dodatku Smoki. W zasadach napisane jest wyraźnie, że karty Smoków nie wliczają się do limitu kart na obszarze. Jeżeli mam taką sytuację : na obszarze Wzgórz (gdzie można wylosować jedną kartę przygody) leży łuska która nie należy do króla smoków, pod nią znajduje się karta wroga (np Smok siła 8 ) odpowiadająca kolorem łusce. Czy poszukiwacz stający na tym polu może wylosować kartę przygody i olać kartę smoka czy rozpatruje obie karty zgodnie z ich numerami ? Jeżeli chce może dociągnąć kartę z talii smoczego władcy i wtedy rozpatruje obie karty i nie korzysta z obszaru (nie losuje karty przygody)?
I teraz podobna sytuacja : zamiast obszaru wzgórz jesteśmy w wiosce. Poszukiwacz musi odwiedzić mistyka aby pozbyć się klątwy wiedźmy. Musi pokonać wroga który leży na wiosce i dopiero wtedy rzuca na mistyka ? Czy może TYLKO skorzystać z obszaru czyli wioski i olać wroga ?
Proszę o pomoc bo z ekipą kłócimy się o to strasznie ;p

Boskurek - Pią 14 Mar, 2014

Cześć. To po kolei, przypadek pierwszy.
Jeżeli zdecydujesz się wylosować kartę Przygody, to rozpatrujesz zarówno ją, jak i kartę Smoka, zgodnie z numerami rozpatrzenia. Jeżeli natomiast zdecydujesz się rozpatrzyć łuskę, losujesz kartę z talii Smoków i rozpatrujesz znowu obie karty, wg. numerów rozpatrzeń.
Przypadek drugi, obszar Wioski.
Jeżeli na obszarze Wioski (lub innym obszarze, na którym instrukcja nie nakazuje losować karty) są jakiekolwiek karty Przygody (Smoków, Podziemi itd) to najpierw rozpatrujesz wszystkie karty, a potem dany obszar (czyli np. rzucasz kością).
To krótkie i szybkie wyjaśnienie, uzasadnienia nie chce mi się o tej porze pisać. Dodam tylko, że to nie moje wymysły, a konkretne zapisy Instrukcji i FAQ, które na forum były już dyskutowane.
Pozdrawiam

Yesterday - Pią 28 Mar, 2014

Witam serdecznie :)
Jestem na etapie czy kupić rozszerzenie Smoki czy jeszcze nie, w internecie jednak można się zapoznać z instrukcją i tak też uczyniłem.

Bardzo proszę o pomoc czy ja dobrze rozumiem reguły: przed każdą swoją turą Poszukiwacz ciągnie żeton Smoków. I w przypadku Smoczego Gniewu (a załóżmy, że królem smoków jest Varthrax) traci np. Przyjaciela. Ale jest początek gry, wszyscy Poszukiwacze startują bez Przyjaciół. Czy to oznacza więc, że taki Poszukiwacz, nie pograwszy sobie jeszcze w Talisman, już na początku traci punkt życia? Toż to w 3-4 rundy można zostać zabitym...

Pozdrówka!
Mariusz.

Boskurek - Pią 28 Mar, 2014

Cześć.
Tak, jest właśnie tak jak myślisz, jak masz pecha, to i w pierwszej turze zginiesz. Jak? Losujesz żeton, a tu smoczy rajd - czyli musisz wylosować dwa kolejne żetony. Niech pierwszym będzie smoczy gniew, a drugim smoczy rajd. Czyli tracisz punkt życia i losujesz dwa kolejne. Gniew, rajd, gniew, rajd, gniew i do widzenia. To oczywiście wysoce nieprawdopodobne. Ale możliwe. A ponieważ zdarzyło mi się raz, że trafił na mnie Wilkołak i rzucając kością wyrzuciłem 4 razy pod rząd 2, a nie miałem punktów losu, to w ciągu jednej tury, mając po prostu super pecha straciłem postać, która miała 4 punkty życia. Więc generalnie takie kwiatki się trafiają.
Pozdrawiam

Frost - Sro 17 Wrz, 2014
Temat postu: Re: Smoki - pytania o zasady
robal napisał/a:


5. Jeżeli na aktualnym królu jest umieszczonych więcej niż 3 łuski to co się dzieje kiedy następuje koronacja innego - tutaj przykład:

Varthrax oraz Cadorus nie posiadają łusek
dziwnym zbiegiem okoliczności przez 7 kolejnych losowań zawsze była losowana łuska Grilipus'a (po 3 został koronowany)
teraz zostały wylosowane 3 łuski Varthrax'a przez co został koronowany
czy automatycznie od razu oddaje koronę Grilipus'owi (bo na nim są 4 łuski) i co się dzieje z nadmiarową ??

Ad 5. Nie ma możliwości aby na którymś ze smoczych władców było więcej niż 3 łuski (nie biorę pod uwagę alternatywnych zakończeń gry). W momencie kiedy kładziesz 3 łuskę na którymś ze smoczych władców zostaje on królem. Czyli odkładasz 2 łuski na bok (nie z powrotem do póli łusek), a 1 kładziesz na plansze. Polecam Smoki instrukcja "Przykład Koronowania Króla Smoków" s9.



Nadal nie rozumiem jednej kwestii.
Konorujemy nowego króla.
Z jego karty znikają wszystkie 3 łuski i wędrują na planszę i do reszty żetonów.
W kolejnych losowaniach smoczy król znowu uzyskuje 3 łuski, szybciej niż jego konkurenci.
Czy gdy król znów otrzyma 3 łuski, powtarzamy proces?
Tzn. że znowu 2 łuski do puli a 1 na planszę?
Jeśli jednak jest inna procedura bardzo proszę o przydatne informacje, bo dziecko nie daje mi żyć :)
Dzięki.

slain78 - Sro 17 Wrz, 2014

oczywiscie że tak, w ten sposób smoczy władca może zostać kilka razy pod rząd królem smoków
Frost - Sro 17 Wrz, 2014

OK, dzięki za odpowiedź :)
JohnRaven - Sob 18 Cze, 2016
Temat postu: Łowca smoków
Witam, od dłuższego czasu korzystam z forum i jest naprawdę bardzo pomocne, jednakże nigdzie nie mogę znaleźć interpretacji zdolności łowcy smoków. Jeśli wykonuję śmiertelny cios i rzucam dwoma kośćmi, to wybieram wyższy wynik, czy sumuję oba. Jeśli sumuję, to nie wydaje wam się ta zdolność trochę przegięta?
Mati98 - Sob 18 Cze, 2016
Temat postu: Re: Łowca smoków
JohnRaven napisał/a:
Witam, od dłuższego czasu korzystam z forum i jest naprawdę bardzo pomocne, jednakże nigdzie nie mogę znaleźć interpretacji zdolności łowcy smoków. Jeśli wykonuję śmiertelny cios i rzucam dwoma kośćmi, to wybieram wyższy wynik, czy sumuję oba. Jeśli sumuję, to nie wydaje wam się ta zdolność trochę przegięta?

Rzucasz dwoma kośćmi za swój rzut ataku, więc sumujesz oba.
Ogólnie uważam, że Poszukiwacze z tego dodatku są zrobieni pod ten właśnie dodatek. (Smocza Kapłanka)
Jeżeli grasz ze Smokami, to te postacie mają przewagę nad pozostałymi. (Smocza Amazonka - zwłaszcza po zdobyciu Smoka)
Z kolei jeżeli grasz Poszukiwaczami ze Smoków bez tego dodatku, to już nie koniecznie musi tak być.
Ja na początku ze Smokami grałem tak, że wszyscy losowali Poszukiwaczy z puli z tego dodatku, jednak gra była wtedy zbyt łatwa. Teraz losujemy Poszukiwaczy z pozostałych dodatków.
Generalnie to, wg. mnie, tylko Minotaur pasuje zarówno do gry ze Smokami, jak i do zwykłej rozgrywki.

Musopp - Pią 22 Lip, 2016

Hello :P
Mam takie zapytania :) co jeśli zdecydujemy się zabrać smoczą łuski ale zamiast wroga znajduje się tam przedmiot? Przedmiot zabieramy a luka zostaje czekając aż pojawi się wróg?
I jeśli przegramy z wrogiem z karty smoków i następnym razem jak będziemy się decydować ze badamy luskę to dobierny kolejna kartę z talii smoków czy walczymy tylko z wrogiem który został ?

Berni77 - Sob 23 Lip, 2016

1. Jeżeli nie pokonasz WROGA na polu, na którym leży łuska to nie możesz jej zabrać.

2. Jeżeli chcesz spotkać smoczą łuskę to zawsze musisz dociągnąć jedną kartę z talii danego koloru łuski i jeżeli będzie to wróg to niestety walczysz z wszystkimi wrogami na obszarze na standardowych zasadach.

Cytat z instrukcji (str. 10):
"Jeżeli Poszukiwacz spotyka smoczą łuskę, musi wylosować jedną kartę z talii odpowiadającej tej łusce, nawet, jeśli na danym obszarze znajduje się już jedna lub więcej kart.
Poszukiwacz musi rozpatrzyć wszystkie karty znajdujące się na obszarze według normalnych zasad (karty muszą zostać rozpatrzone w kolejności zgodnej z ich numerem spotkań, Wrogowie o tym samym numerze spotkań sumują swoją Siłę lub Moc, itp.)."

Jednym słowem jeżeli nie uda ci się zabrać łuski za pierwszym razem to może się tam zrobić naprawdę nieprzyjemnie ;)

JohnRaven - Sob 13 Sie, 2016

Czy smocze łuski dodają bonusy podczas walki ze smoczymi władcami?
Bludgeon - Sob 13 Sie, 2016

JohnRaven napisał/a:
Czy smocze łuski dodają bonusy podczas walki ze smoczymi władcami?
Tak.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group