galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Hobbit – Na progu - The Hobbit: On the Doorstep

Nemomon - Czw 13 Wrz, 2012
Temat postu: The Hobbit: On the Doorstep
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=3563

http://fantasyflightgames...7&esem=1&epmi=s

Ciąg dalszy Hobbita ;) .

balint - Czw 01 Lis, 2012

Przeniesione z Q4/2012 na Q1/2013
schen - Czw 01 Lis, 2012

Nie powiem, by ta wiadomość mnie cieszyła :(
Longer - Pią 02 Lis, 2012

Myślę że ma to też dobre strony, bo pozwoli się skoncentrować w grudniu tylko na Spadkobiercach Numenoru... A tak na marginesie to jestem dopiero w pierwszym scenariuszu Hobbita. Trudne trochę te trolle... :mrgreen:
Lekt - Czw 15 Lis, 2012

Nareszcie będzie Pierścień, acz liczyłem na nieco inne zastosowanie. Dziś dokooptowałem Bilba do spółki krasnoludom na spacerku w Morii i przyznam, kiepski toż pomysł. Czekam niecierpliwie na rozszerzenie.
balint - Czw 15 Lis, 2012

Ale Bilbo jest stworzony tylko z myślą o Hobbicie... A przynajmniej tak mi się wydaje.
A II część pudełka nadal jest fazie opracowywania....

kufel - Czw 15 Lis, 2012

balint napisał/a:
Ale Bilbo jest stworzony tylko z myślą o Hobbicie... A przynajmniej tak mi się wydaje.

O_o "tylko z myślą o Hobbicie"?

Kulgan - Czw 15 Lis, 2012

kufel napisał/a:
balint napisał/a:
Ale Bilbo jest stworzony tylko z myślą o Hobbicie... A przynajmniej tak mi się wydaje.

O_o "tylko z myślą o Hobbicie"?

"Żółty" Bilbo ma zastosowanie tylko w Hobbicie :mrgreen:

kufel - Pią 16 Lis, 2012

Hmm napisałem jedno myślałem o czym innym :D
Zasugerowałem się, że Balint ma na myśli film Hobbit :)

balint - Pią 16 Lis, 2012

Mistrzu Kufel, zasada jest prosta: najpierw analizujemy tekst, potem na niego odpowiadamy, nigdy na odwrot!

pozdrawiam

Lekt - Wto 20 Lis, 2012

Kulgan napisał/a:
"Żółty" Bilbo ma zastosowanie tylko w Hobbicie :mrgreen:

Owszem, też wynotowałem ewidentnie, iżby to był karciany eksperyment. Nader nieudany, na starcie wręcz Bilbo zarobił podstęp, traktujący o losowaniu dodatkowej karty z talii Spotkań po wyczerpaniu hobbita. I tak ani na wyprawę z nim, ani do wali, ani do obrony. Stąd empirycznie sprawdzone, iż Złoty Bilbo nie odnajduje się pośród Gimliego w Morii, ani najpewniej nigdzie indziej :)

Berestaszek - Wto 20 Lis, 2012

Nader nieudany? Jakaś kpina? Grałeś w ogóle w scenariusze z hobbita czy tylko próbujesz wbijać sobie posty? Tam dużo kart z strefy przeciwności współgra z bilbem... Ponadto nie oszukujmy się wyobrażasz sobie rozgrywanie scenariuszy opartych na hobbicie bez głównego bohatera?
Lekt - Wto 20 Lis, 2012

Ujmując grzeczność. Ciut za stary jestem na "nabijanie postów", nabić to mogę sobie najwyżej fajkę dobrym tytoniem. Zatem bądź łaskaw darować ludowi złośliwości i przypomnij sobie wartości netykiety.
Nie napisałem, iżbym grał w scenariusze z Hobbita bez Bilba. Zapędziłem go do kopalni Morii z rozszerzeniem Khazad-Dum w ramach kombinacji, frajdy i ciekawości. Dodam, dla całkowitej pewności, iż ciągle chodzi o Bilbo Bagginsa z rozszerzenia "Hobbit: Górą i Dołem", nie zaś bohatera Bilba z CMP :)
Hobbit bez Bilba to wszak byłaby nowina...
Za kpinę można jedynie uznać Twą pyszałkowatość.

Berestaszek - Wto 20 Lis, 2012

albo twoje kombinowanie wszak w instrukcji od scenariusza napisano wyraźnie że używa się go tylko i wyłącznie w scenariuszach z hobbita.
Lekt - Wto 20 Lis, 2012

Berestaszek napisał/a:
albo twoje kombinowanie wszak w instrukcji od scenariusza napisano wyraźnie że używa się go tylko i wyłącznie w scenariuszach z hobbita.

Wystarczyło by zwykłe "przepraszam". Z mej strony koniec tematu, każdy gra jak lubi.

balint - Sro 21 Lis, 2012

Kończąc kłótnie, między użytkownikami forum (takie zachowanie "dobre, bo polskie :sad: ), to na stronie FFG status produktu został zmieniony z "under development" na "printing", który to proces szacowany jest przez FFG na 6-8 tygodni.
Longer - Sro 21 Lis, 2012

Lekt napisał/a:

Wystarczyło by zwykłe "przepraszam". Z mej strony koniec tematu, każdy gra jak lubi.

Co znaczy każdy gra jak się lubi. To może napiszemy swoje zasady gry?...
Na pewno nie grałeś człowieku w hobbitę. Bo złoty jest tylko do dodatku. A gościu że Ci pojechał to miał rację... :twisted:
A to zwykłe przepraszam to masz na myśli chyba z Twojej strony... :mrgreen:

Lucie - Nie 06 Sty, 2013

No i tak... Jak ktos chce psa uderzyc, to kij znajdzie. Nie sposob nie zgodzic sie z kolega, ze kazdy gra jak lubi. Bo wprawdzie tak wlasnie jest. Juz nie takie pomysly na forum wypisywano bez wiekszego oburzenia i zbednych komentarzy. Uwazam, ze nie powinnismy poddawac sie wzajemnie tak zdecydowanej i ostrej krytyce. Nie przystoi to. Nie wydaje mnie sie rowniez by "pojechanie" komukolwiek mialo swoje uzasadnienie. Dajmy sobie wszyscy na luz. Forum chyba jest do uzyskiwania pomocy, rozwiewania watpliwosci i dzielenia sie swoimi doswiadczeniami. Nikt nie stworzyl go na podobienstwo ubitej ziemii.
Berestaszek - Nie 06 Sty, 2013

Przemilczę powyższy post, a zwłaszcza jego pierwszą część. Natomiast garstka nowinek, część osób które zagląda na strone FFG już wie, ale pewnie nie wszyscy:


Nowy bilbo, który niespecjalnie do mnie przemawia, no ale zobaczymy jakie skarby zgarniemy w tym dodatku.

Znamy już 3 questy, które będą:

Pierwszy - Flies and Spiders - będzie to podróż przez mroczną puszczę z pająkami w roli głównej. Pająki mają nie tyle opierać się na zabijaniu, tylko otruciu bohaterów, przez co staną się bezużyteczni dla drużyny.



Drugi - The Lonely Mountain - Będziemy mieli możliwość zabrania skarbów, które są przygotowane specjalnie na ten scenariusz. Będziemy mieli ukraść 5 ereborskich artefaktów sprzed nosa Smauga. Twórca podpowiada, że najlepiej jest ukraść tylko jeden i przejść dalej z scenariuszem, ponieważ Smaug cały czas znajduje się w skarbcu.



Trzeci - The Battle of Five Armies - Będzie zapewne jednym z najciekawszych scenariuszy jak do tej pory. Mają być aktywne 3 karty wyprawy. Co ture pierwszy gracz ma wybrać 1 aktywną gdzie gracze będą walczyć z wrogami. Od tego wyboru ma zależeć co się będzie działo na polu bitwy.



Ogólnie scenariusze wyglądają przyzwoicie, w każdym jest coś nowego, natomiast zobaczymy jak wyjdzie. Osobiście nie mogę się doczekać by spróbować rozegrać 3 scenariusz no ale jeszcze trochę poczekamy...


Edit: jeszcze pare kart, które udało się znaleźć :)







Jest jeden z 5 skarbów (tylko czemu go można zdobyć w jaskini smauga :<) Nadaje się na talie na hobbitach, których można się już niedługo spodziewać ;]


schen - Pon 21 Sty, 2013

No i w końcu pierwsze info o nowych bohaterach!



Na Barda bardzo liczyłem i się nie zawiodłem, zapowiada się świetnie :) Bombur jest lekkim zaskoczeniem, zwłaszcza, że jest już w wersji sprzymierzeńca (choć wybitnie słabego). Jego zdolność może być przydatna zwłaszcza przy chęci szybszego skorzystania z Oriego, czy Thorina. W innych wypadkach jest no cóż... niewiele przydatny. Dodatkowo jego statystyki są też niekonieczne, choć punkty życia jak na ten koszt bohatera są dość imponujące. No i nie można pominąć faktu, że jego zdolność pasuje do niego idealnie x)

No i nowy łuk... cudo :) Ciekawie byłoby zagrać w grze wieloosobowej (acz nie tylko - choć głównie w takiej rozwijają skrzydła) drużyną złożoną z trójki łuczników ;)

Berestaszek - Pon 21 Sty, 2013

Łuk jest naprawdę dobry. Dorzućmy do tego dwalina i mamy dunherna z obniżarką zagrożenia :D Już sobie wyobrażam talie legolas + bard + cokolwiek czerwonego i nagle - 4 tarcz u przeciwnika(ewentualnie więcej jak dobierzemy jeszcze jednego elfa) weee :D Bombur też jest mega sprawą. Ori, Bombur + Dain = 4 krasnale. Pierwszoturowy ereborski kronikarz i dociąg dwukrotne woo hoo! :)
stforek - Pon 21 Sty, 2013

Od razu nasuwa się pytanie czy zdolność Bombura działa na karty typu 'Wyczerp X Dwarfów'.

Na przykład: zagrywamy 'Nie próżnujemy', wyczerpujemy Bombura i dostajemy 2 zasoby.

To byłoby miłe :mrgreen:

Kulgan - Pon 21 Sty, 2013

Berestaszek napisał/a:
Łuk jest naprawdę dobry. Dorzućmy do tego dwalina i mamy dunherna z obniżarką zagrożenia :D

Niestety, Dwalin nie ma wydrukowanego Dystansu, więc tegoż łuku nie dostanie :razz:

Berestaszek napisał/a:
Bombur też jest mega sprawą. Ori, Bombur + Dain = 4 krasnale. Pierwszoturowy ereborski kronikarz i dociąg dwukrotne woo hoo!

Chyba jednak wolę grać Thorinem bądź Norim miast nowego Bombura - do Wyprawy go nie wyślę, do walki też nie bardzo, tylko właściwie do obrony sie nada - trochę mało jak dla mnie.

Berestaszek napisał/a:
Już sobie wyobrażam talie legolas + bard + cokolwiek czerwonego

Tu faktycznie można się rozmarzyć, tym bardziej, że talie mono taktyczne już robią furorę :mrgreen:

JollyRoger1916 - Pon 21 Sty, 2013

Dokładnie i nie pomoże tu nawet skrytka. Bombur jest spoko przy tym koszcie i naszym ulubionym stylu gry (mono wiedza i mono taktyka, obrońcy z wiedzy bo płonąca gałąź i dystansowcy z taktyki). Wiedza teraz ma mocnych obrońców i doszedł kolejny. Płonąca Gałąź i może brać śmiało leszczyków, a my się nie obawiamy cienia, a jak mu tarcze podpakujemy to już mistrzostwo. Wreszcie może powstać sensowna monotalia na krasnoludach, bo mono z przywództwa zabija zagrożeniem. Liczyłem na 3 kraśka z taktyli, bo chciałbym móc zrobić mono taktykę na krasnoludach, ale Bard też mnie bardzo cieszy, lepszy trochę od swojego wnuka jest. Wypas. Grafiki o niebo lepsze na razie od pierwszego zestawu z Hobbita. Często w grach dwuosobowych korzystam z dystansu, więc ten dodatek muszę mieć i to im szybciej tym lepiej. Z graniem w ostatni DnŻ poczekam, żeby Bard utłukł gadzinę jak w oryginale :)
Berestaszek - Wto 22 Sty, 2013

kurde rzeczywiście nie doczytałem dobrze tej karty łuku damn! :< a już widziałem talie na secrecy :< No nic poczekamy na nowe karty z tą talią... Tak jak Jolly napisał Bombur + gałąź i masz pewność że Bombur obroni albo otrzyma konkretną ilość obrażeń co ułatwi planowanie gry :) dodaj do tego ereborskiego kronikarza i może już obronić dwa ataki także jest naprawdę niezły jak na ten koszt
Kulgan - Wto 22 Sty, 2013

Berestaszek napisał/a:
Tak jak Jolly napisał Bombur + gałąź i masz pewność że Bombur obroni albo otrzyma konkretną ilość obrażeń co ułatwi planowanie gry :)

To ja już wolę Noriego z kontrą do cienia, bo na początek 6 do Wyprawy (z Orim) mocno robi. Gałęzią jeszcze nie zdarzyło mi się zagrać :razz: Ale gra nauczyła mnie, że karty nigdy nie grane w którymś momencie mogą pasować do kolejnego pomysłu na kolejną talię :mrgreen:

crabtree - Wto 29 Sty, 2013

Pytanie kiedy wyjdzie ten dodatek?? Bardzo nie lubię czekać :P
balint - Wto 29 Sty, 2013

Na stronie FFG od dwóch tygodni (mniej więcej) produkt ma status On shipping, co według FFG oznacza 4-6 tygodni. A biorąc pod uwagę jak sytuacja wyglądała u nas ze SN, to jeszcze dwa tygodnie trzeba doliczyć na spedycję w kraju między Odrą a Bugiem.
crabtree - Sro 30 Sty, 2013

Nie ma rady, trza czekać. Trochę się rozbestwiłem, bo wcześniej miałem zaległości, kupiłem cały cykl Khazad-dum, zaraz potem SN i Hobbita - wszystko praktycznie w ciągu miesiąca czy dwóch. I dlatego teraz brakuje mi cierpliwości! :)
balint - Pon 11 Lut, 2013

Na stronie FFG ukazało się info, że w USA dodatek będzie juz w przyszłym tygodniu.
chelcho - Pon 11 Lut, 2013

Wg info z Galakty dodatek będzie na koniec lutego

Z tego co rozumiem to Wielki Cisowy Łuk daje to co Ręce na Łuku, ale tylko w fazie fazie walki i bez +1 do siły. Ciekawe czy Ręce na Łuku będą trigerować zdolność Bard-a tzn.: będzie to atak dystansowy?

Berestaszek - Pon 11 Lut, 2013

Nie będzie ponieważ atak z "dłonie na łuku" będzie zwykłym atakiem.
Garść nowych kart:

Kosmos karta. W najgorszych tarapatach uratuje tyłek. Ciekawe czy jeszcze ktoś pamięta czasy jak bagienne żmije dostawały nagle boosta do ataku i zadawały dokłądnie 1 obrażenie naszemu boahterowi heh stare dobre czasy...

Króla spod góry już widzieliśmy w pełni. 3 karta z newsa już kiedyś była pokazana, lecz jednak nie dało się odczytać całości:

I jest to karta która oj będzie grana. Gracze używający filiego i kiliego się napewno ucieszą. Co do pozostałych to karta do rozważenia.

Jak w poprzednim dodatku tak i w tym dostajemy proponowane deck listy wygląda to tak:
http://www.fantasyflightg...d-Decklists.pdf
Niby dwie dwustrefowe. Ale kurcze Ori albo się wysypie albo i nie. A najlepsze combo Ori + Thorin + Nori powinno być w jednej talii! Już nie patrząc na to czy to klimatyczne czy nie jednak gra 2 taliami krasnoludzkimi bez Daina to porażka, talie tylko dla klimatycznych graczy :>

wojo - Wto 12 Lut, 2013

Powód dla którego nie ma Daina w tej talii wynika wg. mnie bardziej z faktu że chcieli pokazać mocne talie złożone na podstawce plus dwa pudełka hobbita.

Ogólnie podoba mi się ten koncept że ktoś kto nie wszedł "we wszystkie dodatki" może zbudować sobie fajne talie na podstawce i tych rozszerzeniach. Gorzej że musi mieć oba - także nie widzę aby te rozszerzenia przyciągnęły dużą falę nowych graczy.

schen - Wto 12 Lut, 2013

Balint zacny, nada się nawet do niekrasnoludzkich talii :)

Przy czym, skoro są już zamieszczone przykładowe talie. I nie ma w nich ostatniego bohatera ze sfery ducha, bardzo prawdopodobne wydaje się, że nie będzie to krasnolud. Co mnie bardzo cieszy :] Może moje nadzieje co do pojawienia się Thranduila zostaną spełnione :P A przynajmniej to jedyna postać, która mi przychodzi w tym momencie do głowy. Jakoś np. duchowego Gwaihira nie widzę specjalnie, choć kto wie...

Szuli - Wto 12 Lut, 2013

Czy Bombur sprzymierzeniec był taki strasznie słaby to nie wiem napewno nieklimatyczny. Ale niech mi ktoś wyjaśni dlaczego z wiedzy, lepiej by było gdyby dali go do ducha. Co do 5 bohatera to może Oin :mrgreen: (wiecie oco mi chodzi?).
Wydarzeni spoko :grin: niezłe rzeczy może robić. Balin też i jak to zauważył schen nada się do większości tali. Choć motłochu nie przytamuje.

chelcho - Sro 13 Lut, 2013

Berestaszek napisał/a:
Nie będzie ponieważ atak z "dłonie na łuku" będzie zwykłym atakiem.

No niby tak, ale liczę na faq. Inaczej trzeba będzie pokombinować gdyż zdolność Bard-a solo będzie można wykorzystać tylko z Cisowym Łukiem, ale wtedy trzeba będzie dodatkowych kart aby przeciwnicy zostali lub wrócili do strefy przeciwności: Światło w Ciemności, Świeże Ślady lub Pułapka Strażników - każda z tych kart z innej sfery wpływów :neutral:

Berestaszek - Pią 22 Lut, 2013

a hAmeryce już jest tylko czekać aż będzie u nas!







Ma być aż 6 skarbów. Pierścien i dwa wyżej wymienione. Ciekawe jakie będą kolejne.
A tak z innej beczki ktokolwiek z was używa tych skarbów? Jeżeli tak to także poza scenariuszami z Hobbita?

schen - Sob 23 Lut, 2013

No jak już sie zdobyło to się je używa ;) w końcu po to są ;) Przy czym oczywiście tylko w scenariuszach do tego przeznaczonych.
schen - Sob 23 Lut, 2013

http://boardgamegeek.com/...unboxing/page/1
Tu można już poczytać o paru kartach :) Niestety (przynajmniej dla mnie :P ) ostatni z bohaterów to również krasnolud, Oin. Co ciekawe jest on nastawiony na conajmniej dwukolorową krasnoludzką talię.

Oin (Spirit, 8 cost)
2/1/1/4
Dwarf.

While you control at least 5 Dwarf characters, Oin gets +1(ATK) and gains the (LEADERSHIP) resource icon.

Jest też paru sprzymierzeńców dających bonusy przy co najmniej pięciu krasnoludach pod kontrolą, a to sprawia, że automatycznie Bombur zyskuje na znaczeniu.

Kulgan - Nie 24 Lut, 2013

Berestaszek napisał/a:
A tak z innej beczki ktokolwiek z was używa tych skarbów? Jeżeli tak to także poza scenariuszami z Hobbita?

Oprócz Hobbita, z kumplem czasami używamy Mieczyków w innych scenariuszach, bo ładnie kokszą :mrgreen: Ale sporadycznie, żeby nie grać zbyt często "z dopingiem" :wink:

crabtree - Sro 27 Lut, 2013

Od poniedziałku Hobbit dostępny. Ma ktoś w domu??
schen - Sro 27 Lut, 2013

Ja najprawdopodobniej zamawiać będę dopiero z nowym dodatkiem nowego cyklu, który mam nadzieję, że niedługo się również pojawi :P
crabtree - Sro 27 Lut, 2013

Aż tyle cierpliwości to ja nie mam :) Hobbit już opłacony i czekam na dostawę. Dodatki to zupełnie inna historia! Na cykl przygód w Gondorze czekam z dużo większą niecierpliwością.
el - Pią 01 Mar, 2013

Hobbit już zamówiony, czekam na wrzutkę w paczkomacie :)
balint - Pią 01 Mar, 2013

Też już potwierdzenie nadania :)
crabtree - Wto 05 Mar, 2013

Ja od wczoraj mam w domu ale kart jeszcze nie rozpakowałem. Przeczytałem jedynie instrukcję i wynika z niej że w ostatniej przygodzie Sagi dojdzie do bitwy, czyli znów Taktyka się może wykazać.
el - Wto 05 Mar, 2013

Ja wczoraj rozpakowałem. Krasnoludy dostają niezłe dopałki, sporo kart nakierowanych jest na współpracę i ilość krasnoludów. Wieczorem mogę poskanować.
Gość - Wto 05 Mar, 2013

Ja już się męczę z pająkami i nie jet łatwo - szczególnie moment kiedy wszyscy wpadają w zasadzkę i tylko Bilbo zostaje przytomny. Najgorsze, że on też traci zasoby :(
chelcho - Czw 07 Mar, 2013

Cytat:
Ja już się męczę z pająkami i nie jet łatwo - szczególnie moment kiedy wszyscy wpadają w zasadzkę i tylko Bilbo zostaje przytomny. Najgorsze, że on też traci zasoby :(

Moje wrażenie jest takie, że solo bez Legolasa ciężko przejść pierwszą przygodę, chyba że przy niesamowitym szczęściu tzn. braku pająków, gdyż trzeba wykosić wszystkich wrogów i dopiero wtedy przejść do następnego etapu wyprawy. Wyjaśniam, że po przejściu pierwszego etapu wszystkie postacie tracą zasoby i stają się nieprzytomne poza Bilbem, który i tak traci zasoby.
Ewentualnie można iść z np. Ręce na Łuku lub manipulować dekiem przygód, albo liczyć na mega farta.
W 3 etapie można na turę 1 postać przygotować pod warunkiem, że Bilbo nie ukrywa się przy użyciu pierścienia przed wrogami, ale jak już zacznie się ukrywać to raczej szans na przejście nie ma.

crabtree - Pon 11 Mar, 2013

Dwie pierwsze przygody zaliczone. Pierwsza wydaje się być znacznie trudniejsza. Mroczna Puszcza jest pełna pająków, ale najgorszy jest moment rozdzielenia graczy. Pierwszy Gracz zostaje z Bilbem i musi jak najszybciej uratować pozostałe postacie, bo inaczej wyprawa nie będzie mogła zakończyć się powodzeniem. Drugi gracz w tym czasie użera się z pająkami i właściwie nie robi nic innego, bo czeka na Pierwszego Gracza. Ciekawie jest to rozwiązane ale po rozegraniu dwóch partii nasze odczucia są niejednoznaczne. Pogramy więcej to będzie więcej przemyśleń.
W drugiej przygodzie można się dobrać do skarbów i jeśli celem jest zdobycie całej puli czyli 5 sztuk, to gra jest dość wymagająca. Trzy takie zuchwałe próby okazały się nieskuteczne, natomiast gdy nastawiliśmy się na zdobycie jednego skarbu, ukończenie przygody nastąpiło stanowczo zbyt wcześnie. Mimo to podoba mi się taka decyzyjność - połaszczyć się na kolejny skarb, czy po prostu iść do kolejnego etapu i starać zakończyć misję.

Grałem talią złożoną z 60 kart, drugi gracz podobnie

kufel - Pon 11 Mar, 2013

crabtree napisał/a:


Grałem talią złożoną z 60 kart, drugi gracz podobnie

:mrgreen:

TomB - Pon 11 Mar, 2013

crabtree napisał/a:


Grałem talią złożoną z 60 kart, drugi gracz podobnie

Pierwszy raz czytając to forum roześmiałem się w głos. Kciuk w górę.


Czy są jakieś przepisy, które opisywałyby przejście wszystkich sześciu scenariuszy za jednym zamachem? Nie mam jeszcze tej części Hobbita, a w jedynkę nie grałem, ale z tego, co piszecie, byłoby to niesłychanie trudne.

chelcho - Pon 11 Mar, 2013

A mnie solo w 2 misję (ze smokiem) idzie słabo. Skarb najczęściej uda mi się ukraść (tylko czemu jest to po raz kolejny beznadziejny Łuk), ale ukończenie przygody nie jest łatwe: 10 pkt. przeciwności (6 smok + 4 góra) i smok atakujący najczęściej 2x to przegięcie. Raz myślałem, że się uda, ale wyciągnąłem wydarzenie, dzięki któremu Samug zaatakował w wyprawie, a potem jeszcze dostał kartę z włamaniem, czyli łącznie 3 ataki w turze z siłą 8 no i się drużyna sypnęła, a Finta zużyła się na włamanie (wyrzuciłem 3 wydarzenia).
Podstawowa strategia solo to nie iść zbyt wcześnie na włamanie, tylko zebrać karty na ręce i zasoby - czyli nie należy wcześnie robić postępu w wyprawie.

Cała seria Hobbita ma przygody, których rozgrywka znacznie różni się od innych i na dodatek są naprawdę bardzo trudne.

Kulgan - Pon 11 Mar, 2013

Pyknięte wczoraj wszystkie 3 Przygody, z jedną porażką podczas wizyty u Smauga. Za drugim razem zdobyliśmy wszystkie Skarby :mrgreen:

Tak na dobrą sprawę tylko częściowo poczuliśmy klimat Przygód, bo koks Bilbo z Węzłami, Kolczugami, Żądełkiem i innymi bajerami brał wszystkich na klatę, zaś Dain i Oin ze Skarbami, w tym z cudownym, a przez Chelcho znienawidzonym, Łukiem, robiły porządek podczas ataku. Nawet nie potrzebowałem mieć w talii Mistrzów Bitwy :mrgreen:

Beravora dobierała karty przed włamaniami (i nie tylko), Bombur robił za zastępcę Bilba, gdy się zmęczył lub był z wizytą u drugiego gracza, Bifur swym zasobem wspomagał przygotowania Bohaterów, a Ori dobierał karty. Nawet Arwenka się pojawiła, by dać Bilbowi Wartownika :grin:

Przyjemnie się grało, momentami bardzo wymagająco, ale jakiegoś horroru nie było (poza zalaniem SP przez Obszary w przegranej grze).

chelcho - Wto 12 Mar, 2013

Tylko, że im więcej graczy, tym łatwiej ze Smaugiem sobie poradzić gdyż masz więcej kart na ręce na włamania i można większą liczbę postaci posłać do wyprawy. Łuk wtedy tez ma sens.
Wczoraj smoczysko 15 obrażeń łyknęło (Czarna Strzała z gardła sterczała), ale nie zrobiłem postępu w wyprawie i cień mnie zabił - zaliczyłem wysyp obszarów.
Ogólnie z włamaniem nie ma problemów, ale po przejściu do 3 etapu smok robi z drużyny miazgę, chyba że ma się Hamę z Fintą. Ale i tak wtedy trzeba jakoś postęp w wyprawie robić.

chelcho - Wto 02 Kwi, 2013

W święta miałem trochę czasu i wreszcie udało mi się zmęczyć solo przygodę nr 2 ze Smaugiem. Kluczem do zwycięstwa zgodnie z przewidywaniem okazała się Finta, choć smok kilka razy trzasną drużynę atakiem z podstępu.
Dopiero za 4 razem poszedłem kraść (czyli sukces w wyprawie), a do tego czasu zbroiłem się i zbierałem karty. Bilbo ukradł Arcyklejnot co pozwoliło wystawić mi Haldira, który dołączył do Arweny, Beorna, Gandalfa (drużyna to Elrond, Glorfindel, Legolas no i Bilbo).
Na szczęście nagi płat udało mi się odkryć tanim kosztem (1 karta) za pierwszym razem i w dwie tury natłukłem smokowi 17 ran (mimo, że Czarna Strzała spadła na włamaniu), pchnąłem wyprawę i wygrałem z 47 punktami zagrożenia.
Mimo wszytko lubię klimat i mimo, że czasami lepiej by do talii pasował Hama to jednak trzymam Legolasa, bo w końcu to elf :)

stforek - Sro 03 Kwi, 2013

Smaug (Złocisty i Wspaniały) jest odporny na karty graczy, więc Finta nie niego nie działa.
chelcho - Czw 04 Kwi, 2013

stforek napisał/a:
Smaug (Złocisty i Wspaniały) jest odporny na karty graczy, więc Finta nie niego nie działa.

:oops: No to oszukałem i będę musiał raz jeszcze przejść :cry:

stforek - Czw 04 Kwi, 2013

Nie ma się co wstydzić, taka gra :twisted:

Mi się udało przejść Smauga drużyną Dain/Nori/Bifur + mieszanka krasnoludów.
Dzięki Bifurowi można szybko wystawiać tanie Krasnoludy z Wiedzy.
Zdolność Noriego pozwala trzymać cały czas niski poziom zagrożenia (klasyk: kombo z Bofurem z Ducha) i mieć kontrolę nad grą.
Brakuje tu killerów z Taktyki, ale jak Krasnoludów kupa, to Smauga boli pupa :razz:

balint - Sob 20 Kwi, 2013

Guys,

Pytanka o zasady dotyczące scenariusza Muchy i Pająki:
1. grając solo muszę normalnie przejść etap 3 oraz 4, tzn. najpier obudzić śpiących, a potem jeszcze odwiedzić Polanę pająków? Zakładam że tak, ale chciałbym abyście potwierdzili moje domniemania,
2. Podła Klucha ma tekst
Cytat:
Po odkryciu: Ten wróg atakuje postać, do której dołączono najwięcej kart trucizny.

I teraz:
A. Jeśli Podła Klucha atakuje po odkryciu, to czy nadal liczy się do zagrożenia w strefie przeciwności? Według mnie nie powinna, ale tu także chciałbym zasięgnąć Waszego języka. Moją opinię dotyczącą "wyjścia" za strefy przeciwności po wykonaniu ataku argumentuje inną kartą: oddziałem Haradrimów (nie pamiętam dokładnej nazwy) z SN, na której to karcie widniej wyraźny zapis głoszący, że wróg atakuje ze strefy przeciwności, czyli w niej pozostaje,
B. Nieprzytomne postacie nie walczą, ale Podła Klucha atakuje postać z największą ilością kart trucizny. Rozumiem, że to jest ten wyjątek w zasadach, kiedy to nieprzytomna postać może jednak zostać zaatakowana?

Tradycyjnie już liczę na Wasze wypowiedzi.
Dziękuję i pozdrawiam.

schen - Pon 29 Kwi, 2013

A czy przypadkiem przy tym jak postać staje się nieprzytomna nie odrzuca się kart trucizny?
Kulgan - Pon 06 Maj, 2013

balint napisał/a:
2. Podła Klucha ma tekst
Cytat:
Po odkryciu: Ten wróg atakuje postać, do której dołączono najwięcej kart trucizny.

I teraz:
A. Jeśli Podła Klucha atakuje po odkryciu, to czy nadal liczy się do zagrożenia w strefie przeciwności? Według mnie nie powinna, ale tu także chciałbym zasięgnąć Waszego języka. Moją opinię dotyczącą "wyjścia" za strefy przeciwności po wykonaniu ataku argumentuje inną kartą: oddziałem Haradrimów (nie pamiętam dokładnej nazwy) z SN, na której to karcie widniej wyraźny zapis głoszący, że wróg atakuje ze strefy przeciwności, czyli w niej pozostaje,
B. Nieprzytomne postacie nie walczą, ale Podła Klucha atakuje postać z największą ilością kart trucizny. Rozumiem, że to jest ten wyjątek w zasadach, kiedy to nieprzytomna postać może jednak zostać zaatakowana?

A. Według mnie Klucha atakuje postać ze Strefy Przeciwności i tam pozostaje.

B. Tak jak napisał schen: gdy postać staje się nieprzytomna, odrzuca się wszystkie dołączone do niej karty trucizny.

JollyRoger1916 - Pon 06 Maj, 2013

Nie grałem, ale z reguły jak napisane jest, że wróg po odkryciu atakuje to faktycznie robi to z SP, jakby było napisane, że ma wejść w zwarcie (są tacy wrogowie) to wchodzi w zwarcie i walczymy normalnie w fazie walki.
balint - Pon 06 Maj, 2013

No bałem się takiej odpowiedzi (bałem się w takim sensie, że utrudnia grę :smile: ) .

Hmmm... Twórcy gry troszkę zamętu wprowadzają, bo macie pełną rację odnośnie zasady zasadzka, ale troszkę namieszał tu tekst zasady Elity Haradrimów:
Cytat:
Forced: When Haradrim Elite enters play, it makes an immediate attack from the staging area against the first player
, stąd też wyniknęła moja wątpliwość.

Dzięki za Wasze opinie :)

schen - Sob 11 Maj, 2013

Swoją drogą trzeba przyznać, że galakta się niezbyt postarała w tłumaczeniu. Tylu baboli, literówek, złych form wyrazów, a nawet elementów nie przetłumaczonych, nie było do tej pory w żadnym innym dodatku. Tu, rzucają się w oczy cholernie często... Dość mocno mnie to zawiodło :/
maclis - Wto 25 Cze, 2013

Mam pytanie: jaki poziom trudności mają scenariusze w tym dodatku?
Lekt - Pią 09 Sie, 2013
Temat postu: Rażące będy na kartach!
schen napisał/a:
Swoją drogą trzeba przyznać, że galakta się niezbyt postarała w tłumaczeniu. Tylu baboli, literówek, złych form wyrazów, a nawet elementów nie przetłumaczonych, nie było do tej pory w żadnym innym dodatku. Tu, rzucają się w oczy cholernie często... Dość mocno mnie to zawiodło :/

Na szybko wychwycone błędy:
1. Karta skarbu Złoty Puchar zamiast Akcja: jest Action: - co wygląda nader śmiesznie :)
2. Wydarzenie ze strefy Taktyki "Udany Strzał" - proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale bablo nie-unikatowości bez wyraźnego powodu w toku zdania, gdzie wyraz nie jest przeniesiony - wygląda to fatalnie.

Nie krytykuję bezwarunkowo Galaktyki za błędy, sami przy projekcie PAK WP LCG popełniliśmy ich mnóstwo, ale nas jest 2 z doskoku 3 (TomB pamiętamy o Twoich zasługach :) , a Wydawnictw po prostu dało ciała. Skoro płacę za kilkadziesiąt kart 100 złotych oczekiwałbym produktu doskonałego, sprawdzonego kilkukrotnie przez wielu ludzi.
Błędy zdarzając się każdemu i nie popełnia ich ten, kto nic nie robi (taki wyświechtany absolut, acz wiecznie aktualny), jednak Galaktyka powinna te karty po prostu wymieniać na życzenie klienta.
Co o tym sądzicie?

macils napisał/a:
Mam pytanie: jaki poziom trudności mają scenariusze w tym dodatku?

W instrukcji nie podali poziomu trudności, wnioskuję po przejrzeniu treści kart, iż mniej niż 7 nie wyjdzie bez względu jakby liczyć :)

Kulgan - Pią 09 Sie, 2013
Temat postu: Re: Rażące będy na kartach!
Lekt napisał/a:
Nie krytykuję bezwarunkowo Galaktyki za błędy, sami przy projekcie PAK WP LCG popełniliśmy ich mnóstwo, ale nas jest 2 z doskoku 3 (TomB pamiętamy o Twoich zasługach :) , a Wydawnictw po prostu dało ciała. Skoro płacę za kilkadziesiąt kart 100 złotych oczekiwałbym produktu doskonałego, sprawdzonego kilkukrotnie przez wielu ludzi.
Błędy zdarzając się każdemu i nie popełnia ich ten, kto nic nie robi (taki wyświechtany absolut, acz wiecznie aktualny), jednak Galaktyka powinna te karty po prostu wymieniać na życzenie klienta.
Co o tym sądzicie?

W przypadku Galakty wygląda to dosyć podbnie jak u Was :twisted: Jest tłumacz, który tłumaczy wszystko oraz grupa kilku osób, która sprawdza błędy. Czasami są to 2-3, czasami (być może) więcej. W przypadku 2 części Hobbita widać było mniej osób.

Osoby sprawdzające oczywiście robią wszysto for fun, nie oznacza to jednak, że robią to na odpiernicz. Zrobimy to źle, to sami będziemy grali kartami z błędami, więc wiadomo, że sie staramy.

Z mojego doświadczenia widzę, że jestem w stanie wychwycić błędy stylistyczne, składniowe itp., zauważę zjedzone literki, nie zawsze trafione nazwy kart, ale na przykład błędów w złym tłumaczeniu karty angielskiej mogę nie wyłapać (jak np. w Księdze Mazarbul). Szkoda, że tyle błędów przeszło w tym dodatku (niestety, nie brałem udziału przy poprawkach), ale stało się. Fajnie byłoby, żeby karty z błędami były wysyłane z którymś kolejnym dodatkiem tak jak czasami karty promo do niektórych gier :mrgreen:

TomB - Pią 09 Sie, 2013

Co innego praca przy fanowskich kartach, co innego praca wydawcy. Rozumiem, że w obu przypadkach błędy są najczęściej skutkiem "przepatrzenia" (im dłużej patrzysz na tekst, tym mniej widzisz) i mogą się zdarzyć, ale u chłopaków z PAK to kwestia wyboru, czy chcą dopieścić to, co zaprezentują światu, a wydawca ma obowiązek zrobić wszystko tip-top.

Mnie bardziej drażnią małe potknięcia, niż wielkie błędy. Księgę Mazarbul przebolałem - zdarza się, trudno. Ale literówki, pomylone wyrazy itp. dowodzą, że się takie drobiazgi bagatelizuje. Źle to świadczy o wydawcy.

Jeśli błędy ciągle się pojawiają to trzeba coś zmienić w procesie przygotowania gry. I to nie jest kwestia grywalności produktu, a raczej estetyki i nade wszystko szacunku dla klienta. Jednak.

@Lekt - pamiętaj, że zwróciłem uwagę tylko na takie właśnie drobiazgi, a i to pewnie nie na wszystkie (z przecinkami to wcale nie polegajcie na moich sądach, lepiej zasięgnąć języka jeszcze gdzie indziej); stylistykę, słownictwo itp. zostawiłem w spokoju - to już wasza sprawa.

nakano - Pią 09 Sie, 2013

W oficjalnym faq jest wymienione około 20 wzorów kart, których treść została błędnie wydrukowana. Spora część to karty bohaterów czyli występujące w jednym egzemplarzu, wszystkich by się pewnie zebrało ze 40 szt. Tak sobie myślę, że gdyby FFG wydrukowało te karty ponownie, już z poprawnym tekstem, i dołączyło do jakiegoś większego rozszerzenia to by nie zbankrutowało. W końcu zapłaciliśmy za produkt, i to całkiem niemało kupując wszystkie dodatki i rozszerzenia. No, ale to raczej pobożne życzenia.
Kulgan - Pią 09 Sie, 2013

TomB napisał/a:
Mnie bardziej drażnią małe potknięcia, niż wielkie błędy. Księgę Mazarbul przebolałem - zdarza się, trudno. Ale literówki, pomylone wyrazy itp. dowodzą, że się takie drobiazgi bagatelizuje. Źle to świadczy o wydawcy.

Jeśli błędy ciągle się pojawiają to trzeba coś zmienić w procesie przygotowania gry. I to nie jest kwestia grywalności produktu, a raczej estetyki i nade wszystko szacunku dla klienta. Jednak.

Oczywiście trudno sie z Tobą nie zgodzić. Zastanawiam się tylko, ile tych literówek bądź innych błędów znalazło się poza Hobbitem 2 (słynną już Wiedzą Imladrisa i większą czcionką w jednym z dodatków)? Bo nie ukrywam, że dobrze mi się gra we WP między innymi dzięki temu, że drobnych literówek jest minimalna ilość.

TomB - Sob 10 Sie, 2013

Sam Władca nie ma ich znowu tak wiele, przyznaję. Ale Galakta stale wypuszcza kwiatki (nie tylko ona niestety) w innych grach też, więc potencjalnie błędy mogą się pojawić znowu. Coś tu ewidentnie nie gra, ale to już rozmowa na inne miejsce.

Chodzi tylko o to, żeby spiąć się jeszcze bardziej. Ja przecież ich gry kupuję, co ważniejsze - deklaruję dalsze kupowanie, mimo możliwości wystąpienia błędów. Miło by więc było, gdyby błędy wyeliminowano (prawie) do zera.

Lekt - Pon 19 Sie, 2013

TomB napisał/a:
Co innego praca przy fanowskich kartach, co innego praca wydawcy. Rozumiem, że w obu przypadkach błędy są najczęściej skutkiem "przepatrzenia" (im dłużej patrzysz na tekst, tym mniej widzisz) i mogą się zdarzyć, ale u chłopaków z PAK to kwestia wyboru, czy chcą dopieścić to, co zaprezentują światu, a wydawca ma obowiązek zrobić wszystko tip-top.

Chłopaki z PAKu (hehe jak to brzmi) chcą dopieścić wszystkie swoje karty na super-ultra-tip-top ;) Dlatego bywa, iż jedną kartę poprawiamy po 10 razy... a jednak nie idzie się ustrzec błędów.
Pora jednak przyznać się do małego błędu. Podczas gdy PAK rodził się w mojej głowie nie sądziłem, że przy tworzeniu opisów i parametrów kart będzie tyle babrania. Na papierze zawsze i wszędzie wszystko wygląda cudnie. Opis machnięty podczas podróży, nad jeziorem, gdzieś w tramwaju i tak jakoś poszło. Jednak rzeczywistość wali w japę mocniej niżeli cios trolla. W pierwszym rzucie poszły dwie partie, czyli karty 1-50, a robiliśmy po 25 sztuk na raz! I to właśnie był bazowy błąd. W pewnym momencie masa krytyczna została osiągnięta, a zmęczenie wzięło górę.
Teraz po powrocie do projektu nowe karty będą się ukazywały częściej - po 3 maksymalnie - i w takich seriach będziemy je robić. Ukończone dwie partie sporo mnie nauczyły, jeśli idzie o mechanikę tworzenia opisów, acz wciąż będę narzekał na brak pasujących grafik.
Stąd prośba do Was drodzy współgracze, jeżeli ktoś z Was ma zbiory grafik z kręgu fantasy pasujących do LOTR (albo z samego Władka) proszę o info wymienimy się mailami. Często bywa, iż wyszukiwarka nie ułatwia sprawy podczas kopania, a każdy ma swoich zbiorach istne skarby graficzne, które aż czekają żeby wskoczyć na kolejną kartę :) Z góry wielkie dzięki!

TomB napisał/a:
Mnie bardziej drażnią małe potknięcia, niż wielkie błędy. Księgę Mazarbul przebolałem - zdarza się, trudno. Ale literówki, pomylone wyrazy itp. dowodzą, że się takie drobiazgi bagatelizuje. Źle to świadczy o wydawcy.

Błędy zdarzają się każdemu i wszędzie, to ludzkie. Dajmy za przykład maluteńki błąd w kodzie podczas pisania gry wideo, jedena cyferka, znak obojętnie i całość gdzieś się w pewnym momencie zawiesi. My - karciankowcy - mamy nieco ułatwioną sytuację, gdyż jeśli zapomnimy o tym, iż na danej karcie jest jakiś "bablo" to gra będzie się toczyć dalej. Nie powinno to definitywnie usprawiedliwiać Galaktyki ani ekipy sprawdzającej karty, te nieliczne błędy, które się pojawiły są do przełknięcia, ale nie powinny się po prostu pojawić. Dalej obstaję przy swoim, iż Wydawca w ramach rekompensaty (przeprosin?) powinien poczuć się do odpowiedzialności i stanąwszy na wysokości zadania wymienić na życzenie klienta karty z błędami.

Podsumowując. Mym skromnym zdaniem Galaktyka powinna zrobić dodruk kart obarczonych wadami, klient w kopercie z odpowiednim dopiskiem wysyła karty do Wydawnictwa z kserokopią dowodu zakupu (znaczek na instrukcji albo opakowaniu) i czeka na nowe poprawione karty. To aż tak wiele? Potraktujmy to jako formę patcha do gry :)

TomB napisał/a:
@Lekt - pamiętaj, że zwróciłem uwagę tylko na takie właśnie drobiazgi...

Twoje uwagi bardzo nam pomogły :) Faktycznie większość błędów wynikała po prostu z jak to ładnie i zgrabnie nazwałeś "przepatrzenia" (przypominam enty raz, iż jest nas jedynie sztuk 2 :) a winny się tłumaczy i wszystkiego na Worda zrzucić nie mogę. Przecinki i sens logiczny zdań zgodnie z całym tałatajstwem zasad naszej rodzimej gramatyki powala, szeregowanie przecinków ma sens wobec żelaznych zasad, aczkolwiek nie zawsze sprawdza się w toku tworzenia opisów. To jednak można poprawić zawsze a dla nasz liczy się "mięsko" czyli grafiki, których ciągle brak (Szuli gdzieś zaginął? :) )

EDIT: 2013/10/28
I AKCJA!
Trolling level hard ;) Wybaczcie błysk, ale zdjęcie robiłem na szybko telefonem.

wojo - Pon 18 Lis, 2013


Lekt - Nie 02 Mar, 2014

wojo napisał/a:
3. Bitwa pięciu armii jest ok. [...] ale nie widzę jakiejś wielkiej masakry.

Na dwóch taliach - taktyka i przywództwo, zrobiliśmy z Creadem całą bitwę w trakcie 3 rund :)
Obie ręce weszły marzenie, wskoczyła karta czyniąca z siły woli bitwę i dogrzało 27 punktów woli z prawie zerową SP, gdzie wylosowaliśmy podstępy, które nie zrobiły nam krzywdy.
Bitwa Pięciu Armii w 3 rundach! :)

dadoprso - Wto 04 Mar, 2014
Temat postu: COME BACK
Powracam do grania w Władce tym zestawem ;)
Nie będe robił wyników tylko grał na kanwie przygody i fascynacji światem Tolkiena;)
Amen

Kaspian - Czw 05 Lut, 2015

yk

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group