galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

X-Wing - Zasady - Ogólnie

Kajak - Sob 20 Paź, 2012
Temat postu: Ogólnie
1)Czy w turze w której się odstresowałem luźnym przelotem mogę od razu zrobić akcję?
2)Czy będąc zestresowanym mogę wykorzystać to że mam namierzony statek wroga?

Barbus - Sob 20 Paź, 2012

1)Tak
2)Tak

Kajak - Czw 25 Paź, 2012

Czy podczas wykonywania ruchu linijki mogą wystawać poza obszar gry?
Crane - Czw 25 Paź, 2012

Kajak napisał/a:
Czy podczas wykonywania ruchu linijki mogą wystawać poza obszar gry?

To jest ciekawe pytanie, moim zadaniem mogą.

Kajak - Czw 25 Paź, 2012

Owoż mam jeszcze jedno pytanie.
Czy dane" torpedy protonowe" do odpalenia potrzebują jeno namierzonego celu czy tez myszą być tez w promieniu broni podstawowej?
Prosił bym tez szanownych interlokutorów o jednoznaczne roztrząśnięcie poprzedniej kwestii.

Barbus - Czw 25 Paź, 2012

Celu musi znajdować się w kącie ostrzału na podstawce. Gdyby nie musiał, to byłoby to napisane na karcie jak w przypadku działka jonowego.
Kajak - Czw 25 Paź, 2012

Nie dorobiłem się jeszcze działek jonowych , ale dziękuje za odpowiedź,
przy okazji następne pytanie.
Na karcie uszkodzeń, jest akcja do wykonania , czy ja mam obowiązek ja odrobić zamiast normalnej akcji , czy też mogę to zrobić kiedy chcę a wykonywać sobie normalne akcje.

Wikary - Pią 26 Paź, 2012

Nie musisz wykonywać akcji z karty uszkodzeń. Pilot o mocnych nerwach może ignorować palący się kokpit :) .

Wykonywanie akcji po ruchu jest nie jest obligatoryjne.

martoln - Sob 27 Paź, 2012

Barbus napisał/a:
Celu musi znajdować się w kącie ostrzału na podstawce. Gdyby nie musiał, to byłoby to napisane na karcie jak w przypadku działka jonowego.


jest bezpośredni zapis dotyczący tego problemu w instrukcji - by odpalić rakiety musisz mieć przeciwnika w zasięgu(k.ostrzału), dodatkowo ograniczonym do wartości z karty

brak zapisu na karcie jest poboczny

Tarnom - Sob 27 Paź, 2012
Temat postu: Rakiety kasetowe
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak działa karta rakiety kasetowe?
lesar - Sob 27 Paź, 2012

Jeżeli atakujesz wcześniej namierzony cel, to po wybraniu akcji: rakiety kasetowe wykonujesz ten atak dwukrotnie tzn. dwa razy atakujesz i za każdym razem możesz przerzucić kości. Warunek jest tylko taki aby atak był z odległości 1-2. Karta jest jednorazowa.
martoln - Sob 27 Paź, 2012

lesar napisał/a:
Jeżeli atakujesz wcześniej namierzony cel, to po wybraniu akcji: rakiety kasetowe wykonujesz ten atak dwukrotnie tzn. dwa razy atakujesz i za każdym razem możesz przerzucić kości. Warunek jest tylko taki aby atak był z odległości 1-2. Karta jest jednorazowa.


to ze 2 razy atakujesz ok - ale skad info ze mozesz jakikolwiek wynik przerzucic?
przerzucanie jest możliwe po wydaniu skupienia - w przypadku rakiet - musisz wydać skupienie by z nich skorzystać, nie możesz więc czegokolwiek przerzucać. Amen :)

lesar - Sob 27 Paź, 2012

Pomieszałeś wszystko. Przerzucanie jest tylko możliwe przy namierzaniu celu. Karty z rakietami właśnie z tą akcją są powiązane, a nie ze skupieniem. Przy skupieniu możesz zamienić dowolną ilość kości z oczkiem na uszkodzenie (przy ataku) lub na unik (przy obronie). Tak więc za wcześnie z tym Amen. Ja mogę teraz powiedzieć Amen :grin:
martoln - Sob 27 Paź, 2012

pomieszalo mi sie nazewnictwo - nie zasada.

przerzucasz faktycznie przy namierzeniu. jak namierzysz mozesz:

a)odpalic torpedy wykorzystujac namierzenie - a skoro wykorzystujesz(odrzucasz) namierzenie, nie mozesz tego zrobic ponownie w celu przerzucenia kosci
b) przerzucic kosci jesli atakowales podstawowa bronia

zachecam do lektury faq - tam wszystko jest opisane

amen :P

Kajak - Sob 27 Paź, 2012

Gdzie owoż faq się znajduje?
martoln - Sob 27 Paź, 2012

google.pl / faq x-wing fantasy flight games
lesar - Sob 27 Paź, 2012

Jednak uważam, że ta karta deje możliwość wykonać dwukrotnie akcję namierzania celu - odrzucając dla porządku żetony namierzenia - wyraźnie jest na niej napisane: przeprowadź ten atak dwukrotnie. Atak czyli namierzanie celu, a jak namierzanie celu do przerzucanie kości, czyli raz atakuje - jak mi coś nie pasuje to przerzucam, potem drugi raz atakuję i znowu mogę przerzucić.
Kajak - Sob 27 Paź, 2012

E , co mi prostemu chłopy z takiego faqu jak on po brytyjsku jest.
lesar - Sob 27 Paź, 2012

Jednak FAQ mówi faktycznie, że po wydaniu namierzonego celu aby użyć dodatkowej broni nie można przerzucać.
martoln - Sob 27 Paź, 2012

lesar napisał/a:
Jednak uważam, że ta karta deje możliwość wykonać dwukrotnie akcję namierzania celu - odrzucając dla porządku żetony namierzenia - wyraźnie jest na niej napisane: przeprowadź ten atak dwukrotnie. Atak czyli namierzanie celu, a jak namierzanie celu do przerzucanie kości, czyli raz atakuje - jak mi coś nie pasuje to przerzucam, potem drugi raz atakuję i znowu mogę przerzucić.


lesar, nie masz racji - przeprowadz atak dwukrotnie - odnosi sie jednak tylko i wylacznie do faktycznego ataku z wykorzystaniem parametrów torped - liczba kości. Wykonujesz ten atak dwukrotnie. W obu przypadkach obrońca również dwukrotnie rzuca kośćmi.

martoln - Sob 27 Paź, 2012

lesar napisał/a:
Jednak FAQ mówi faktycznie, że wydanie po wydaniu namierzonego celu aby użyć dodatkowej broni nie można przerzucać.


ufff :) więc mamy zgodność

lesar - Sob 27 Paź, 2012

Mam nadzieję, że GALAKTA przetłumaczy FAQ
lesar - Sob 27 Paź, 2012

martoln napisał/a:
ufff :) więc mamy zgodność

Amen amenów :grin:

martoln - Sob 27 Paź, 2012

pytanie z mojej strony - karta LUKE SKYWALKER

ma napisane "kiedy sie bronisz, mozesz zmienic 1 ze swoich wynikow skupienie na unik"

pytanie - czy jesli jeden po drugim zaatakuje Luka siedem niezaleznych tie-fighterow to czy za kazdym razem gdy bedzie on sie bronil moze zmienic zgodnie z powyzszym textem skupienie na unik, czy moze to zrobic wyłącznie raz....

(pzdro dla Wikarego który zainspirował powyższe pytanie cudownie zmienianymi skupieniami"

lesar - Sob 27 Paź, 2012

każdy atak i obronę rozpatruje się oddzielnie, tak więc za każdym razem możesz zmieniać
Wikary - Sro 31 Paź, 2012

Martoln, nie śmiałbym Cię oszukać. kto jak kto?? Ale ja?? :razz:

P.S. polecam przeczytanie instrukcji :grin:

lesar - Sro 31 Paź, 2012

ja mam kolejne pytanie: jeżeli mój statek straci wszystkie osłony i jego kadłub ma dwa uszkodzenia to R2-D2 normalnie może mu odbudować jedną osłonę nawet jak ma już uszkodzony kadłub? Czy tylko jak kadłub ma swoją nominalną wartość to wtedy odbudowuje?
Crane - Czw 01 Lis, 2012

lesar napisał/a:
ja mam kolejne pytanie: jeżeli mój statek straci wszystkie osłony i jego kadłub ma dwa uszkodzenia to R2-D2 normalnie może mu odbudować jedną osłonę nawet jak ma już uszkodzony kadłub?

Odzyskujesz osłonę niezależnie od stanu kadłuba.

Leviathan - Czw 01 Lis, 2012

Crane napisał/a:
lesar napisał/a:
ja mam kolejne pytanie: jeżeli mój statek straci wszystkie osłony i jego kadłub ma dwa uszkodzenia to R2-D2 normalnie może mu odbudować jedną osłonę nawet jak ma już uszkodzony kadłub?

Odzyskujesz osłonę niezależnie od stanu kadłuba.


Tak jest.

ttrotyl - Sob 03 Lis, 2012

Moje pierwsze pytanie odnośnie tej gry.
Wpierw namierzam Y-Wingiem wrogiego Tie, następnie podczas ataku używam działka jonowego. Czy kości rzucone w ramach ataku działkiem mogą być przerzucone dzięki zużyciu namierzania? Bo ja tak robię :mrgreen:

Crane - Sob 03 Lis, 2012

ttrotyl napisał/a:
Wpierw namierzam Y-Wingiem wrogiego Tie, następnie podczas ataku używam działka jonowego. Czy kości rzucone w ramach ataku działkiem mogą być przerzucone dzięki zużyciu namierzania?

Tak mogą być przerzucone.

FilipsO - Nie 04 Lis, 2012

Czy działo jonowe działa tak jak myślę? Że rzucam trzema kośćmi ataku, sprawdzam czy jest jakieś trafienie lub krytyk wtedy anuluję wszystko i w przeciwnika 1 obrażenie? Bo w gruncie rzeczy u nas zawsze się trafia i zastanawiamy się czy robimy źle.
ttrotyl - Nie 04 Lis, 2012

Ale chyba trzeba pamiętać o tym, żeby jednostka atakowana wykonała rzuty obronne - tak jak przy każdym innym ataku
Barbus - Nie 04 Lis, 2012

FilipsO napisał/a:
Czy działo jonowe działa tak jak myślę? Że rzucam trzema kośćmi ataku, sprawdzam czy jest jakieś trafienie lub krytyk wtedy anuluję wszystko i w przeciwnika 1 obrażenie? Bo w gruncie rzeczy u nas zawsze się trafia i zastanawiamy się czy robimy źle.


Robicie źle, bo statek atakowany się broni. Jeżeli po anulowaniu kości wynikami uników zostały jakieś wyniki obrażenia, to wtedy przeciwnik otrzymuje jedno obrażenie i żeton jonów.

Wikary - Nie 04 Lis, 2012

To ja się podepnę pod temat działa jonowego. Bo chcę się upewnić.

Czy trafienie z działa jonowego w myśliwiec posiadający przynajmniej jedną osłonę spowoduje dołożenie żetonu jonów, czy osłona zniweluje tą zdolność??

Wg mnie działo jonowe zadziała, bo statek musi zostać tylko trafiony a nie musi być zadane uszkodzenie.

Crane - Nie 04 Lis, 2012

Wikary napisał/a:
Czy trafienie z działa jonowego w myśliwiec posiadający przynajmniej jedną osłonę spowoduje dołożenie żetonu jonów, czy osłona zniweluje tą zdolność??

Dokładasz żeton bo trafiłeś, osłony tylko przejmują uszkodzenie.

Barbus - Nie 04 Lis, 2012

Gdyby osłona niwelowała żeton jonów, to byłoby to napisane na karcie...
martoln - Pon 05 Lis, 2012

Barbus napisał/a:
Gdyby osłona niwelowała żeton jonów, to byłoby to napisane na karcie...


trudno uznać taki argument, zapisy na karcie nie zawsze są potrzebne - np - nie ma ani słowa na ww karcie o rzutach obrońcy - a wynika to z zasad itp itd. Ostatecznie - działo trafia - dajemy znacznik jonów, niezależnie czy były osłony, czy kadłubek golas, wystarczy trafić przy równoczesnych niefartownych rzutach obrońcy i braku uniku w liczbie równej liczbie trafień.

Barbus - Pon 05 Lis, 2012

martoln napisał/a:
Barbus napisał/a:
Gdyby osłona niwelowała żeton jonów, to byłoby to napisane na karcie...


trudno uznać taki argument, zapisy na karcie nie zawsze są potrzebne - np - nie ma ani słowa na ww karcie o rzutach obrońcy - a wynika to z zasad itp itd.


Wiadomo, bo tekst na kartach jest tworzony w założeniu, że reguły podstawowe znasz przystępując do gry. Na kartach są opisane wszystkie odstępstwa od reguł podstawowych. Jak dla mnie logiczne.

Mitril - Pią 09 Lis, 2012

Witam,

Chciałbym rozwiać swoje niejasności, stąd mam następujące pytanie o zasady. Zakładam, że rozegram bitwę z użyciem następujących jednostek:

Rebelia
Wedge – 9 pilotaż
Luke – 8 pilotaż
“Dutch” – 6
Pilot Eskadry Czerwonych – 4
Total: 105 pkt.

Imperium
Vader – 9
Mauler – 7
Klątwa – 6
Backstabber – 6
Nocny – 5
Pilot Eskadry Czarnych – 4
Total: 105 pkt.

Mając taka rozpiskę na obie strony konfliktu będę miał kilka pytań i proszę o Wasz komentarz, że dobrze „pilotuję” zasady i tak:

1/ Rozumiem, że pierwszeństwo ma Imperium – mamy remis w ilości punktów użytych do konstrukcji eskadr;
2/ Faza poruszania się (od najniższej umiejętności pilotażu):
- rozumiem, że poruszam się najpierw Pilotem Eskadry Czarnych (Imperium ma inicjatywę);
- następnie rusza się Nocny (5), Backstabber (6), Klątwa (6), Dutch (6); Mauler (7), Luke (8), Vader (9), Wedge (9)
3/ Faza walki (strzelamy od najwyższego poziomu walki:
- strzelamy w następującej kolejności: Vader (9), Wedge (9), Luke (8), Mauler (7), Klątwa (6), Backstabber (6), Dutch (6), Nocny (5), Pilot Eskadry Czarnych (4) i na końcu Pilot Eskadry Czerwonych (4)

Będę wdzięczny za komentarz.

Pozdrawiam,
Mitril

Wikary - Pią 09 Lis, 2012

Tak właśnie jest.

Obydwie kolejności podałeś dobrze.

W fazie poruszania się zapomniałeś jeszcze o Pilocie Eskadry Czerwonych, który porusza się po Pilocie Eskadry Czarnych.

W przypadku Backstabbera i Klątwy gracz wybiera, którym statek ma poruszyć się lub strzelać jako pierwszy.

Pamiętać należy także że dwa myśliwce o tej samej wartości pilota strzelają symultanicznie.

Przykładowo: Backstabber (6) atakuje Dutcha (6) i udaje mu się zniszczyć rebeliancki myśliwiec. Dutch ma jeszcze prawo do oddania strzału przed zdjęciem modelu ze stołu.

Mitril - Pią 09 Lis, 2012

Wikary,

dziękuje za komentarz i jeszcze jedno - rozumiem, że strzelanie symultaniczne funkcjonuje zawsze, gdy walczą piloci o tym samym poziomie, czy tylko wtedy, gdy np. "Dutch" ma zginąć?

Teraz widze jakie błędy robiłem grając z synami :)

Pozdrawiam,
Mitril

Barbus - Pią 09 Lis, 2012

Mitril napisał/a:

rozumiem, że strzelanie symultaniczne funkcjonuje zawsze, gdy walczą piloci o tym samym poziomie, czy tylko wtedy, gdy np. "Dutch" ma zginąć?l


Zasada symultanicznego ataku nie ma zastosowania np. do kart trafień krytycznych. Czyli np. jeśli Dutch dostaje od Backstabbera kartę z krytycznym uszkodzeniem broni(obniżenie siły broni głównej o 1) to ma ona wpływ na atak Dutcha, mimo że jest symultaniczny z atakiem Backstabbera. Głupie, ale takie reguły.

Wikary - Pią 09 Lis, 2012

Cytat:
dziękuje za komentarz i jeszcze jedno - rozumiem, że strzelanie symultaniczne funkcjonuje zawsze, gdy walczą piloci o tym samym poziomie, czy tylko wtedy, gdy np. "Dutch" ma zginąć?


Dutch posłużył tylko jako przykład :)

martoln - Sob 10 Lis, 2012

Barbus napisał/a:
Mitril napisał/a:

rozumiem, że strzelanie symultaniczne funkcjonuje zawsze, gdy walczą piloci o tym samym poziomie, czy tylko wtedy, gdy np. "Dutch" ma zginąć?l


Zasada symultanicznego ataku nie ma zastosowania np. do kart trafień krytycznych. Czyli np. jeśli Dutch dostaje od Backstabbera kartę z krytycznym uszkodzeniem broni(obniżenie siły broni głównej o 1) to ma ona wpływ na atak Dutcha, mimo że jest symultaniczny z atakiem Backstabbera. Głupie, ale takie reguły.


mam dodtkowe pytanie z czego wynika powyższa zasada z krytycznym trafieniem?

Falcon - Sob 10 Lis, 2012

Instrukcja str 16
Mareczq - Sob 05 Sty, 2013

Nie jestem pewien czy to dobrze rozumiem.

Wybieram Y-Winga z "Dutch" Vander za sterami, któremu będzie pomagał droid R5-K6.

Zgodnie z FAQ-iem, R5-K6 może spowodować, że dany statek może w tej samej turze uzyskać 2 namierzenia (jedno przez akcję, a drugie przez otrzymanie namierzenia z R5-K6).

Pytanie teraz, czy to samo tyczy się zdolności Dutch-a? Jeśli tak, to rozumiem , że tutaj mamy małe Combo. Używamy akcji aby uzyskać namierzenie celu, dzięki temu nasz sąsiadujący statek dostaje też namierzenie. Potem jak to namierzenie wydajemy to używamy zdolności R5-K6 i jak się uda otrzymujemy namierzenie ponownie. I teraz możemy wybrać kolejny statek w odległości 1-2 , który uzyska namierzenie.

Czy dobrze to rozumiem? Czy jednak zasady gdzies tutaj zadziałają, których nie zauważyłem?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Barbus - Sob 05 Sty, 2013

Ja bym przychylał się do twojej wersji. Na karcie Dutch'a napisane jest, że umiejętność działa "po namierzeniu" a nie np. "po wykonaniu akcji namierzania". Z resztą nie jest to jakaś potężna konfiguracja.
Mareczq - Sob 05 Sty, 2013

Zła też nie jest. Jak to dobrze wykorzystasz możesz mieć dla 2 swoich statków po darmowej akcji - dodasz do tego statek ze skillem 9 i Swarmem to naprawdę może to pozwolić twoim 2 X-Wingom strzelać z namierzenia i się koncetrować w jednej turze. W przypadku Wedge Antilles pozwala to bardzo zwiększyć szansę na zniszczenie statku (nawet Tie/A) w jednym ataku. Można to też połączyć z Garven Dreis tutaj jednak jest to już cięższe to wykonania, ale też możliwie;) Można tak nawet dać statkom z tokenem stersu możliwość optymalnego strzelania.

Nie twierdzę, że to jakieś super mega combo, ale jednak jak się dobrze w około tego zagra może zadziałać.

Z ciekawości jakie taktyki są uważane za najmocniejsze turniejowo na 100 pts?

Barbus - Sob 05 Sty, 2013

Tak, ale po pierwsze polegasz na rzucie kostką, a po drugie jeżeli trzy statki zaatakują z namierzeniem jeden myśliwiec przeciwnika, to prawdopodobnie zestrzelą go zanim Dutch będzie mógł skorzystać z nowego namierzenia w następnej kolejce.
ryach - Nie 06 Sty, 2013

Chciałbym się upewnić co do strzelania z torped protonowych, w zasadach pisze ze można strzelić albo z broni podstawowej albo z dodatkowej, za to w FAQ na stronie 3 przy cluster missilach tekst wskazuje jakby można było atakować i pociskami i bronią podstawowa nie mam jeszcze tej karty wiec możliwe ze ona pozwala na dodatkowy atak ale na wszelki wypadek chciałem zapytać.
I drugie pytanie jeżeli w trakcie manewru mój statek wyleci poza pole gry ale skończy go z powrotem na terenie walki to czy wypada z rozgrywki czy nie.
I jedno dotyczace przyszlosci czy wedlug zasad mozna miec luka jako wsparcie na sokole, i jako pilota xwinga.

Barbus - Nie 06 Sty, 2013

ryach napisał/a:
Chciałbym się upewnić co do strzelania z torped protonowych, w zasadach pisze ze można strzelić albo z broni podstawowej albo z dodatkowej, za to w FAQ na stronie 3 przy cluster missilach tekst wskazuje jakby można było atakować i pociskami i bronią podstawowa nie mam jeszcze tej karty wiec możliwe ze ona pozwala na dodatkowy atak ale na wszelki wypadek chciałem zapytać.


Zawsze atakujesz raz bronią podstawową lub dodatkową. Rakiety kasetowe działają tak, że w ramach tego jednego ataku możesz przeprowadzić dwa z siłą 3. Stąd takie pytania w FAQ.

ryach napisał/a:

I drugie pytanie jeżeli w trakcie manewru mój statek wyleci poza pole gry ale skończy go z powrotem na terenie walki to czy wypada z rozgrywki czy nie.


Tu nie mam pewności, ale z tekstu w instrukcji wynikałoby, że dopiero po wykonaniu manewru patrzysz, czy podstawka wystaje za pole bitwy.

ryach napisał/a:

I jedno dotyczace przyszlosci czy wedlug zasad mozna miec luka jako wsparcie na sokole, i jako pilota xwinga.


Nie można. Jeżeli przy nazwie karty znajduje się kropka, to nie możesz mieć więcej niż jednej karty o tej nazwie w swojej eskadrze. To dotyczy też większości astromechów, a także umiejętności Squad Leader.

Mareczq - Nie 06 Sty, 2013

Cytat:
Tak, ale po pierwsze polegasz na rzucie kostką, a po drugie jeżeli trzy statki zaatakują z namierzeniem jeden myśliwiec przeciwnika, to prawdopodobnie zestrzelą go zanim Dutch będzie mógł skorzystać z nowego namierzenia w następnej kolejce.


No właśnie po to Ci jest Swarm na 9-ce, aby Dutch był pierwszy:) Do tego raczej ja bym nigdy 3 namierzeń na 1 statek nie przeprowadził (no chyba, ze mówimy o 2-giej fali, wtedy możliwie, że bym się pokusił o jedną sawlę w Slave-1), raczej bym to na 2-3 statki rodzielił. Zresztą drugie namierzenie wybierasz po tym jak Ci się uda z kostką.

No i przez to doszło moje kolejne pytanie. Wydaje namierzenie Dutchem, to umiejętność robota R5-K6 (i zarazem umiejętność Dutcha) wykonuje przed moim atakiem/przeżutem kośćmi? Czy najpierw przeżucam kości / wykonuje atak torpedą? To w sumie ma duże znaczenie przy tej taktyce;)

Cytat:
ryach napisał/a:

I drugie pytanie jeżeli w trakcie manewru mój statek wyleci poza pole gry ale skończy go z powrotem na terenie walki to czy wypada z rozgrywki czy nie.



Tu nie mam pewności, ale z tekstu w instrukcji wynikałoby, że dopiero po wykonaniu manewru patrzysz, czy podstawka wystaje za pole bitwy.


Poprawna odpowiedź, sprawamy po tym jak się ruszył już czy jakakolwiek część podstawki wystaje.

Barbus - Nie 06 Sty, 2013

Mareczq napisał/a:

Do tego raczej ja bym nigdy 3 namierzeń na 1 statek nie przeprowadził (no chyba, ze mówimy o 2-giej fali, wtedy możliwie, że bym się pokusił o jedną sawlę w Slave-1), raczej bym to na 2-3 statki rodzielił. Zresztą drugie namierzenie wybierasz po tym jak Ci się uda z kostką.


No nie rozdzielisz tego na dwa statki, bo R5-K6 pozwala ci namierzyć myśliwiec, na który zużyłeś target locka, a piloci, którzy namierzają z Dutch'em muszą namierzyć ten sam statek.

Mareczq - Nie 06 Sty, 2013

z "Dutch" Vander możesz wybrac inny statek niż "Dutch" Vander namierzył. Fakt sam Duch musi mieć 2xto samo namierzenie, ale już dwa inne statki nie.
Barbus - Nie 06 Sty, 2013

Na karcie Dutch'a jest jak byk napisane: "... wybierz przyjazny statek w zasięgu 1-2. Wybrany statek może namierzyć ten sam cel, co ty"
Mareczq - Nie 06 Sty, 2013

Oj to jest chyba rozbierzność między Angielksą, a Polską wersją.

Angielski tekst:
After acquiring a target lock, choose another friendly ship at Range 1-2. The chosen ship may immediately acquire a target lock.

Nigdzie nie ma, że musi to być ten sam statek. W FAQ-u zagranicznym też nie widzę żadnej poprawki na ten temat. Więc chyba galakta zrobiła fajnego buga.

martoln - Nie 06 Sty, 2013

Mareczq napisał/a:
Oj to jest chyba rozbierzność między Angielksą, a Polską wersją.

Angielski tekst:
After acquiring a target lock, choose another friendly ship at Range 1-2. The chosen ship may immediately acquire a target lock.

Nigdzie nie ma, że musi to być ten sam statek. W FAQ-u zagranicznym też nie widzę żadnej poprawki na ten temat. Więc chyba galakta zrobiła fajnego buga.


Nie ma rozbieżności. Po tym jak namierzysz i otrzymasz "target lock" na konkretny statek wroga, inny friendly statek może otrzymać tego samego target locka którego już dostałeś.

Mareczq - Nie 06 Sty, 2013

No nie zgadzam się. Zobacz jak jest napisane w przypadku R5-K6:
"... immediately acquire a target lock on the same ship."

określenie "target lock" trzeba traktować jako całość - określenie akcji.

Chyba jednak miałem rację, jest błąd w Polsiej wersji:

http://new.fantasyflightg...=6&efidt=752742

Barbus - Nie 06 Sty, 2013

No to Galakta się machnęła:D i to grubo.
Mareczq - Nie 06 Sty, 2013

No, teraz ta strategia ma sens. Jak przeszukałem oficjalne forum, to parę innych tematów potwierdziło w 100% moją tezę. Takie zagrania są wykorzystywane, i nawet niektórzy używają Target Lock bez efektu, aby tylko spróbować comba z R5-K6.

Mail do galakty poszedł, mam nadzieję, że zaktualizują FAQ.

Barbus - Nie 06 Sty, 2013

Nie ma co szukać na forach, wystarczy spojrzeć na angielską kartę. Chyba przejrzę też całą resztę. Sam Dutch nabrał sensu, bo można fajnie strzelić z protonówek z jego pomocą. Wcześniej nie miało to sensu, bo wszystkie statki musiałyby walić w jeden cel.
regrof - Nie 06 Sty, 2013

Ciekawe czy Galakta machnęła się gdzieś jeszcze.
Mareczq - Nie 06 Sty, 2013

No właśnie dla mnie Horton Salm jest słabaszy mimo większego skilla;)

Jak tak patrzyłem i kombinowałem nad mocną rebeliancką strategią, to wydawało mi się to bardzo mocno.

ryach - Wto 08 Sty, 2013

Dziekuje za szybkie odpowiedzi.
Nadal gnebi mnie zasada dotyczaca zagrywania kart z tymi samymi postaciami, zasady mowia ze nie mozna miec tej samiej karty jezeli jest oznaczona kropka, i dotyczy to tej samej karty o ile sie niemyle, a Luk Skaywalker, wystepuje na dwoch roznych kartach jedna to pilot x- winga, druga to dodatek do statku sokol milenium. Czyli wypada chyba na to ze mozna miec ich obu w rospisce.
- Ostanio dostalem karte direct hit ktora zadaje dwa obrazenia besposrednio w kadlub jak ja rospatrzyc poprawnie jezeli moj statek posiada tarcze, cz traci on jedna tarcze za ta karte, a nastepnie o trzymuje on hity w kadlub, nawet gdy nadal posiadam tarcze, czy otrzymuje wszystkie trzy obrazenia w tarcze a dopiero jak one sie wyczerpia obrywam po kadlubie, czy jako ze mam tarcze krytyk nie nastepuje a ja trace tylko jedna tarcze w za obrazenie.
- Vader moze wykonac dwie akcje czy moga to byc dwie akcje focusu, lub unikow?

Wikary - Wto 08 Sty, 2013

Ryach

1. Jeśli nazwa karty oznaczona jest kropką to możesz mieć tylko jedną kartę z tą nazwą na stole. Jeśli masz Luka jako pilota, to nie możesz go używać w Sokole. Ne ma znaczenia, że jest to inny typ karty.

2. jeśli masz osłony to nie możesz otrzymać trafienia krytycznego. Jeśli statek posiada osłony a na kostce wypadnie trafienie krytyczne to jest usuwana osłona bez rozpatrywania efektu krytyka.

3. Jeden pilot nie może wykonać dwóch jednakowych akcji w tej samej turze.

Barbus - Wto 08 Sty, 2013

ryach napisał/a:
Dziekuje za szybkie odpowiedzi.
Nadal gnebi mnie zasada dotyczaca zagrywania kart z tymi samymi postaciami, zasady mowia ze nie mozna miec tej samiej karty jezeli jest oznaczona kropka, i dotyczy to tej samej karty o ile sie niemyle, a Luk Skaywalker, wystepuje na dwoch roznych kartach jedna to pilot x- winga, druga to dodatek do statku sokol milenium. Czyli wypada chyba na to ze mozna miec ich obu w rospisce.


Cytuję instrukcję: "Gracz nie może wystawić do gry dwóch(lub więcej) kart o tej samej, unikatowej nazwie". A unikatowa nazwa, to ta z kropką:)

Mareczq - Czw 10 Sty, 2013

Niestety Galakta nie odpisała na mojego maila o błędzie na karcie "Dutch" Vander.

Mam nadzieje, że jednak to uwzględnią w FAQ.pl, bo wczoraj miałem na ten temat kłótnię i mój przeciwnik nie chciał uwierzyć, że karta działa inaczej niż jest napisane (i w sumie mu się nie dziwie). Na szczęście był dostęp do neta, i dopiero po pokazaniu tematów z forum FFG dał się przekonać do mojej racji.

Don_Silvarro - Pią 11 Sty, 2013

Mareczq napisał/a:

wczoraj miałem na ten temat kłótnię i mój przeciwnik nie chciał uwierzyć, że karta działa inaczej niż jest napisane


Podrzucę taki odnośnik, gdyby powtórzyła się komuś taka sytuacja:
http://bgg.cc/thread/9112...der-card-upload

Jest skan oryginalnej karty, co powinno być najlepszym argumentem do momentu wyjścia erraty PL.

ttrotyl - Sro 06 Lut, 2013

Naszła mnie taka drobna wątpliwość.
Nachodzenie na inne statki
Statki dopóki ich podstawki się stykają nie mogą do siebie strzelać. Ale do innych celów mogą. Mam nadzieję, że się nie mylę.

Barbus - Sro 06 Lut, 2013

Nie mylisz się.
martoln - Nie 03 Mar, 2013

no to pytanie.... :)

sytuacja na stole:

falcon + han solo + pilot luke. Strzelają w cokolwiek. Same pudła. Używam zdolności hana - przerzucam wszystkie kości. Same pudła. Wykorzystuję zdolność luka. Rzucam jeszcze raz w ramach nowego ataku

.....iiiiii........... pytanie:

zważywszy że 3 rzut kośćmi traktowany jest jako nowy atak - czy moge wykorzystać ponownie zdolność hana i przerzucić 4 raz te kości?

Wikary - Wto 05 Mar, 2013

Na karcie Luka jak byk stoi, że po jego ataku nie można już wykonać kolejnego w tej rundzie.
Mareczq - Wto 05 Mar, 2013

No, ale przecież zdolność Hana, nie mówi, że masz kolejny atak, tylko to , że wszystkie możliwie kości przerzucasz. Ogólnie jego zdolność jest problematyczna, bo sama z siebie wymaga FAQ-a jak najszybciej.
Crane - Wto 05 Mar, 2013

Moim zdaniem można, trzeba pamiętać że przerzuca się wszystkie kości, a nie wybrane jak przy Target Lock.
Barbus - Wto 05 Mar, 2013

Ja też bym powiedział, że można. Sam mam pytanie: zdolność R2-D2 rozpatrujemy przed detonacją min zbliżeniowych czy po?
martoln - Wto 05 Mar, 2013

Wikary napisał/a:
Na karcie Luka jak byk stoi, że po jego ataku nie można już wykonać kolejnego w tej rundzie.



pało :)

też mi się wydaje że można.

Don_Silvarro - Wto 05 Mar, 2013

Barbus napisał/a:
Ja też bym powiedział, że można. Sam mam pytanie: zdolność R2-D2 rozpatrujemy przed detonacją min zbliżeniowych czy po?


Przed. R2-D2 ładuje tarczę natychmiast po zakończeniu ruchu, ale przed deklaracją akcji. Miny zbliżeniowe eksplodują na koniec fazy aktywacji, a więc wtedy, gry wszystkie statki na stole wykonały ruch oraz akcję.

Mareczq - Wto 05 Mar, 2013

Cytat:
Sam mam pytanie: zdolność R2-D2 rozpatrujemy przed detonacją min zbliżeniowych czy po?


Moim zdaniem przed.

Barbus - Sro 06 Mar, 2013

Don_Silvarro napisał/a:
Barbus napisał/a:
Ja też bym powiedział, że można. Sam mam pytanie: zdolność R2-D2 rozpatrujemy przed detonacją min zbliżeniowych czy po?


Przed. R2-D2 ładuje tarczę natychmiast po zakończeniu ruchu, ale przed deklaracją akcji. Miny zbliżeniowe eksplodują na koniec fazy aktywacji, a więc wtedy, gry wszystkie statki na stole wykonały ruch oraz akcję.


To ładunki sejsmiczne eksplodują na koniec fazy aktywacji. Miny zbliżeniowe eksplodują po wykonaniu manewru.

Don_Silvarro - Sro 06 Mar, 2013

Pardonsik :smile:

W takim razie skłaniałbym się ku wykorzystaniu zapisu w FAQ:

Cytat:
P: Czy gracz może w dowolnej kolejności
rozpatrzyć kilka efektów, które zachodzą
w tym samym momencie?
O: Tak


wg. którego gracz poruszający statek może, ale nie musi aktywować R2 przed łomotnięciem miny.

Oldster - Nie 10 Mar, 2013

W tą sobotę na Łódzkim Porcie Gier udało mi się nabyć A-winga i przyznaję że mimo iż model jest niewielki to posiada duży potencjał. Moją uwagę zwróciła karta "Rakiety samonaprowadzające", fragment jej tekstu brzmi:

Atak [naimierzony cel]: Odrzuć tę kartę aby wykonać atak.

To co intryguje to brak wymogu odrzucenia żetonu namierzonego celu. Czy w takim razie dobrze to interpretuję - wykonując atak odpalam rakiety do namierzonego celu jedynie zakrywając kartę rakiet, a żeton namierzonego celu mogę wydać na przerzut w tym ataku?

Barbus - Nie 10 Mar, 2013

Oldster napisał/a:
W tą sobotę na Łódzkim Porcie Gier udało mi się nabyć A-winga i przyznaję że mimo iż model jest niewielki to posiada duży potencjał. Moją uwagę zwróciła karta "Rakiety samonaprowadzające", fragment jej tekstu brzmi:

Atak [naimierzony cel]: Odrzuć tę kartę aby wykonać atak.

To co intryguje to brak wymogu odrzucenia żetonu namierzonego celu. Czy w takim razie dobrze to interpretuję - wykonując atak odpalam rakiety do namierzonego celu jedynie zakrywając kartę rakiet, a żeton namierzonego celu mogę wydać na przerzut w tym ataku?


Wydaję mi się, że tak. W przeciwnym razie większy koszt tych rakiet w porównaniu np. z wstrząsowymi byłby trochę nieuzasadniony.

Elrond - Wto 02 Kwi, 2013

Mam pytanie odnośnie wpadania na inne statki oraz przeszkody.
Czy jeżeli wpadnę na inny statek to:
1. Tracę akcję
2. Nie mogę atakować statku który styka się ze mną.
3. Wrogi statek stykający się ze mną też nie może mnie atakować.
4. Mogę atakować inne statki z którymi nie stykam się.

Jeżeli chodzi o przeszkody to:

1. Jeżeli wpadnę na jakąś to tracę akcję, zostaję przyblokowany i nie mogę w nikogo strzelać oraz rzucam kością czy nie dostałem obrażeń?

Patrik - Sro 03 Kwi, 2013

Elrond napisał/a:
Mam pytanie odnośnie wpadania na inne statki oraz przeszkody.
Czy jeżeli wpadnę na inny statek to:
1. Tracę akcję
2. Nie mogę atakować statku który styka się ze mną.
3. Wrogi statek stykający się ze mną też nie może mnie atakować.
4. Mogę atakować inne statki z którymi nie stykam się.

Jeżeli chodzi o przeszkody to:

1. Jeżeli wpadnę na jakąś to tracę akcję, zostaję przyblokowany i nie mogę w nikogo strzelać oraz rzucam kością czy nie dostałem obrażeń?


1. Tak
2. Tak
3. Tak
4. Tak

Natomiast co do przeszkod to z tego co wiem to niemozesz atakowac tylko w momencie kiedy skonczysz manewr na przeszkodzie. A cala reszta sie zgadza.

Elrond - Sro 03 Kwi, 2013

Cytat:
Natomiast co do przeszkod to z tego co wiem to niemozesz atakowac tylko w momencie kiedy skonczysz manewr na przeszkodzie. A cala reszta sie zgadza.


Tak też myślałem. Dzięki za potwierdzenie :)

FilipsO - Sob 07 Wrz, 2013
Temat postu: Pytania dot. dodatkowych broni
2 pytania, nasunęły mi się:
1. Czy przy użyciu dodatkowej broni premie z zasięgu wciąż mają miejsce? Np: Strzelam z działa jonowego na zasięgu 1. Czy dostanę dodatkową kość ataku?
2. Czy mogę użyć żetonów namierzenia celu by przerzucić atak wykonany dodatkową bronią, który NIE wymagał wykorzystania żetonu namierzonego celu?

Barbus - Sob 07 Wrz, 2013

1. Nie. Działa to w obie strony. Obrońca w zasięgu 3 też nie dostaje premii (strona 10. instrukcji)
2. Tak

marioosh - Sob 07 Wrz, 2013
Temat postu: Re: Pytania dot. dodatkowych broni
FilipsO napisał/a:
2 pytania, nasunęły mi się:
1. Czy przy użyciu dodatkowej broni premie z zasięgu wciąż mają miejsce? Np: Strzelam z działa jonowego na zasięgu 1. Czy dostanę dodatkową kość ataku?
2. Czy mogę użyć żetonów namierzenia celu by przerzucić atak wykonany dodatkową bronią, który NIE wymagał wykorzystania żetonu namierzonego celu?


Ad 2. Nawet możesz użyć żetonu namierzenia celu w przypadku broni, która potrzebuje żetonu namierzonego celu, ale z jakiegokolwiek przypadku, żeton ten pozostał w grze. Np. poprzez umiejętność która pozwala odrzucić żeton skupienia zamiast żetonu namierzonego celu.

NightCrawler - Nie 08 Wrz, 2013

Rozumiem że strzelając do innego statku przez obstacle (szczególnie przez obstacle token) broniący się dostaję dodatkową kostkę obrony.
Pytanie - bo nie widzę tego przy walce - czy strzelając przez inny statek swój/wrogi do drugiego statu - broniący się dostaje kostkę obrony dodatkową za model na linii ostrzału?

Wydaje mi się, że w instrukcji było, że strzelać można przez modele bez żadnych kar z racji oddania możliwości różnicy poziomów w 3D i manewrowania statków ponad/pod innymi modelami

krilan - Pią 13 Wrz, 2013

1. Czy jeśli wyposażę Slave1 w działko jonowe to mogę nim strzelać co turę czy tylko raz w grze?
2. Zdolność Hana solo daje przerzut dowolnych kości ataku. A kolejne zdanie na karcie mówi że należy przerzucić największą możliwą ilość kości. Czyli wybieram które kości przerzucam, czy wszystkie?

Barbus - Pią 13 Wrz, 2013

1. Działkiem jonowym możesz strzelać przez całą grę. Jeśli broń dodatkowa jest jednorazowego użytku, to na jej karcie znajdziesz tekst "odrzuć te kartę".
2. Zazwyczaj Hanem przerzucasz po prostu wszystkie kości. Nigdy nie wolno ci wybierać. Może jednak stać się tak, że nie będziesz mógł przerzucić wszystkich kości i dlatego na karcie mamy stwierdzenie "tyle, ile możesz", a nie "wszystkie". Przykładem może być sytuacja, w której Han atakuje pilota wyposażonego w umiejętność "Nieuchwytność". Dzięki niej obrońca może kazać atakującemu przerzucić jedną kość ataku. Robi to przed przerzutem Hana, bo obrońca jako pierwszy modyfikuje wynik rzutu atakującego. Każda kość może zostać przerzucona tylko raz podczas jednego ataku, tak więc Han nie może jej ponownie przerzucić.

krilan - Pią 13 Wrz, 2013

Więc znajomy źle grał przeżucając Hanem tylko te kości które chciał ( które nie trafiły) Dzięki za odpowiedzi.
Barbus - Sob 14 Wrz, 2013

Jeśli tak robił, to faktycznie grał źle. Póki co Han może przerzucać wybrane kości tylko wydając żetony namierzonego celu. Jednakże nawet wtedy musicie pamiętać, że każda kość może zostać przerzucona tylko raz podczas jednego ataku. Tak więc nie można wykonać przerzutu za umiejętność Hana, a potem drugiego za wydanie namierzenia.
Taperonix - Czw 19 Wrz, 2013

Witam czy minę zbliżeniową mogę położyć na obszarze zajętym przez statek? I co się dzieje? Mina od razu wybucha i zadaje obrażenia? W FAQ przeczytałem jedynie o bombie że można ją zrzucić na inny statek ale bombę detonuje się na koniec fazy ruchu, a z miną jest trochę inaczej.
Barbus - Czw 19 Wrz, 2013

Minę zbliżeniową możesz położyć pod statek. Nie zostaje zdetonowana od razu ani podczas najbliższego ruchu tego statku, chyba że po jego ukończeniu nadal będzie on na nią nachodził.
Taperonix - Czw 19 Wrz, 2013

Ok ale na minie jest napisane że zostaje zdetonowana kiedy wzornik manewrów przechodzi przez minę lub podstawka statku zakończy ruch na minie. Więc jest sutuacja kiedy mina zostaje położona na środku podstawki statku następnie ten statek wykonuje manewr gdzie jego wzornik manewrów dotyka części żetonu miny a statek kończy ruch poza żetonem miny. I czy w takim przypadku mina zostaje zdetonowana czy nie?
Barbus - Czw 19 Wrz, 2013

Z FAQ:

P: Jeśli statek nachodzi na żeton przeszkody
lub bomby zbliżeniowej, to czy będą miały
dla niego zastosowanie efekty tych żetonów
kiedy wykona swój następny manewr?
O: Jest to możliwe. Jeśli po wykonaniu następnego
manewru statek w końcowym ustawieniu nachodzi
na żeton, wtedy należy rozpatrzyć jego efekty.
W innym wypadku statek nie będzie poddany
efektom żetonów, ponieważ nachodził na nie jedynie
w ustawieniu początkowym, a w przypadku żetonów
bomb i przeszkód ustawienie początkowe statku
jest ignorowane.

Oldster - Czw 19 Wrz, 2013

Jak czasami czytam polskie FAQ i porównuję je z angielskim to mnie krew zalewa jak bardzo skomplikowany jest nasz rodzimy język (albo jak mgliście napisane jest nasze polskie faq).

Z angielskiego FAQ:

Q: If a ship is already overlapping an obstacle
or proximity mine token, does it suffer the
effects of that token when it executes its
next maneuver?
A: Possibly. When it executes its next maneuver, if
the maneuver template or the ship’s final position
overlap the token, the ship hits the token and suffers
the effects.
Otherwise, the ship doesn’t suffer any of
the token’s effects because it was only overlapping
in its original position, and the original position is
ignored for obstacle and proximity mine tokens.

Teoretycznie jest to to samo o czym pisał Barbus ale pominięto zaznaczony przez mnie szczegół. Ogólnie wygląda to tak:
1. Twój statek stoi na przeszkodzie lub minie zbliżeniowej
2. wykonujesz manewr statkiem, czyli:
- przykładasz wzornik manewru do statku
- przesuwasz statek na drugi koniec wzornika
3. Przechodzisz do wykonania akcji

Zasada opisana w angielskim FAQ mówi że jeżeli wzornik po przyłożeniu do podstawki statku znajduje się na żetonie przeszkody/miny to wtedy statek trafia w tą przeszkodę/minę i odpala się jej efekt.
Podsumowując, naprawdę niefajnie jest wylądować na środku np asteroidy bo nie dość że tracisz akcję, rzucasz kością na uszkodzenie i nie możesz strzelać, to w następnym ruchu przykładając wzornik manewru znowu będzie on o asteroidę zahaczał. Tak więc znowu stracisz akcję i będziesz zmuszony rzucić kością.
Odpowiadając krótko na twoje pytanie Taperonix - tak, mina zostanie zdetonowana (przynajmniej wg angielskiego FAQ)

Barbus - Pią 20 Wrz, 2013

Mój błąd, że zaufałem polskiemu tłumaczeniu;]
Oldster - Pią 20 Wrz, 2013

"Tłumacz jest pierwszym kłamcą", choć w przypadku X-winga czytanie instrukcji czy faq, nawet po angielsku, przypomina czasem analizę przepisów prawa cywilnego.
krilan - Pią 27 Wrz, 2013

Kto zaczyna grę? Zawsze gramy ze znajomym że to imperium zaczyna ( jak w SWCCG). Wiem że ruchy i ataki zależą od zdolności pilotów, ale jeśli dwóch ma ten sam poziom, załóżmy 5 to który pierwszy się ruszy(imperialny czy rebeliantów) a następnie strzeli w fazie strzelania?
marioosh - Pią 27 Wrz, 2013

pierwszy rusza ten kto ma inicjatywę, jeżeli nie zdefiniowano gdzie indziej to jest to Imperium.
W zasadach turniejowych jest tak, że inicjatywę ma ten gracz, który wydał mniej punktów na squad, w przypadku remisu decyduje rzut monetą.

DarthBart - Sob 28 Wrz, 2013

Generalnie w przypadku gdy piloci obydwu stron mają ten sam poziom to pierwszy się porusza i strzela pilot strony o mniejszej liczbie punktów eskadry. Tj gra na 100 punktów, jeden gracz wystawił eskadrę za 100 punktów drugi za 98 punktów, drugi gracz ma inicjatywę więc to on zaczyna. Gdyby był remis w punktach eskadry to gracz stroną Imperium ma inicjatywę, gdyby oboje grali Imperium to każdy rzuca 3 czerwonymi i kto ma więcej hitów ten ma inicjatywę.
krilan - Sob 28 Wrz, 2013

Dzieki za odpowiedzi.
Oldster - Sob 28 Wrz, 2013

Tak dla przypomnienia - nie zapominajmy również o zasadzie równoczesnego ataku niezależnie od tego kto ma inicjatywę:

"Choć statki mogą przeprowadzać swoje ataki pojedynczo,
statki z wartością umiejętności pilota równą wartości
umiejętności pilota aktywnego statku mają możliwość
przeprowadzenia ataku zanim zostaną zniszczone.
Jeśli taki statek miałby zostać zniszczony, to zatrzymuje swoje
karty uszkodzeń, ale nie zostaje usunięty z obszaru gry. Może normalnie
przeprowadzić atak podczas fazy walki, ale wszelkie odkryte
karty uszkodzeń, które zostały mu właśnie zadane, mogą wpłynąć
na ten atak. Po tym jak taki statek skorzysta ze swojej możliwości
do przeprowadzenia ataku w danej rundzie, zostaje natychmiast
zniszczony i usunięty z obszaru gry."

aryss - Nie 17 Lis, 2013

Czy jest jakies ograniczenie żetonów skupienia na graczu ? Bo o ile rozumiem można wykonać:
- 1 akcje danego typu generuje 1 żeton skupienia
- Recon Specialist + tytul Moldy Crow powoduje że co akcje skuoienia otrzymujemy 2 żetony skupienia i nie znikaja one po rundzie

Czyli reasumując używając skupienia 2 tury pod rząd mamy na sobie 4 jego żetony? Czy też w następnej turze skupienia nie możemy uzywa dopoki starych żetonów nie zuzyjemy

DarthBart - Nie 17 Lis, 2013

Możesz tylko 1 akcję danego typu wykonać na turę ale możesz też posiadać więcej niż jeden żeton tego samego typu. W przypadku skupienia możesz zużyć żeton raz na fazę, czyli 1 na atak żeby uruchomić Blaster Turret i 1 żeby zamienić oczka na tym ataku, po 1 na obronę podczas każdego ataku przeciwnika, itd. Więc dobrze mieć ich dużo, szczególnie gdy masz żeton stresu albo chcesz inną akcję wykonać. Inaczej jest z namierzaniem, możesz mieć 1 statek namierzony na raz nie ważne ile byś namierzań nie wykonał (otrzymał z innych źródeł), zawsze liczy się ostatnie namierzenie (2 na raz jak masz weapon engineer w załodze).
aryss - Pon 18 Lis, 2013

Ok czyli dobrze to stosowaliśmy, w każdym razie dalej w temacie HWK:
Umiejetnosc Kyle odpala sie w momencie rozpoczecia fazy walki wszystkich pilotów ( zaraz po manwerach) czy też dopiero kiedy przychodzi jego kolej w fazie.

I teraz pytanie typowego newbie czy przy broniach drugorzednych ( torpedy/działka) uwzglednia się też wpływ przeszkód ? Bo ile to że nie ma bonusowych kostek w związku z odległoscią oraz że nei mozna atakować stykających się przeciwników to jest dla mnie jasne ale ta kwestia lekkie spory w czasie dzisiejszej partii wywołała

Barbus - Pon 18 Lis, 2013

aryss napisał/a:
Ok czyli dobrze to stosowaliśmy, w każdym razie dalej w temacie HWK:
Umiejetnosc Kyle odpala sie w momencie rozpoczecia fazy walki wszystkich pilotów ( zaraz po manwerach) czy też dopiero kiedy przychodzi jego kolej w fazie.

I teraz pytanie typowego newbie czy przy broniach drugorzednych ( torpedy/działka) uwzglednia się też wpływ przeszkód ? Bo ile to że nie ma bonusowych kostek w związku z odległoscią oraz że nei mozna atakować stykających się przeciwników to jest dla mnie jasne ale ta kwestia lekkie spory w czasie dzisiejszej partii wywołała


1. Umiejętność Katarna działa na początku fazy walki tak, jak to NAPISANO NA KARCIE.
2. Tak, uwzględniasz przeszkody przy broniach dodatkowych.

pleechu - Czw 25 Cze, 2015

Mina Zbliżeniowa ciąg dalszy, z FAQ 2014 str. 2:

„Kiedy podstawka statku lub wzornik manewru nachodzi na ten żeton, żeton ten zostaje zdetonowany.”
Należy zwrócić uwagę, że Miny zbliżeniowe zrzucone na statek są umieszczane pod jego podstawką i są natychmiast detonowane. Uznaje się również, że statek nachodzi na Miny zbliżeniowe kiedy wykonuje manewr, demaskuje się lub wykonuje akcję beczki lub dopalacza."

Więc, teraz pytanko: gdy taki SLAVE I wrzuca minę i ona wchodzi na podstawkę statku, to czy mina odpala się z automatu, czy jednak dopiero jednak przy ruchu tamtego, zaminowanego statku - gdy podstawka/manewr nachodzi na żeton miny etc, czyli po staremu po/w trakcie ruchu?

Jolly_Roger - Czw 25 Cze, 2015

Ja to rozumiem, że od razu po zrzuceniu miny, jeśli nachodzi a podstawkę.
Bogus_law - Czw 25 Cze, 2015

pleechu napisał/a:

Więc, teraz pytanko: gdy taki SLAVE I wrzuca minę i ona wchodzi na podstawkę statku, to czy mina odpala się z automatu, czy jednak dopiero jednak przy ruchu tamtego, zaminowanego statku - gdy podstawka/manewr nachodzi na żeton miny etc, czyli po staremu po/w trakcie ruchu?


Od razu.
Kod:
Note that a Proximity Mine token that is dropped on a ship is placed under the ship's base and does immediately detonate. A ship is also  considered to be overlapping a Proximity Mine token when it executes a maneuver, decloaks, or performs a boost or barrel roll.


oraz : http://xwing-miniatures.w...Proximity_Mines

pleechu - Czw 25 Cze, 2015

Supcio, dzięki wielkie.
puma1944 - Nie 25 Paź, 2015

Witam mam pytania:
1- jak rozpatrzymy trafienie z ion pulse missile jesli przeciwnik ma tarcze na sobie??
2- i jak rozpatrzymy trafienie z adv.homing missiles jesli przeciwnik posiada tarcze??

vonmarxx - Nie 25 Paź, 2015

Ad1. Jesli trafisz, obronca dostaje 2 zetomy jonow i 1 obrazenie, ktore jest rozpatrywane normalnie (najpierw oslony, potem hull)

Ad2. Jesli trafisz, obronca dostaje odkryta karte obrazen krytycznych, ktora jest przydzielana bezposrednio do statku - obchodzi oslony. Jesli statek ma np 2HP i 3 Oslony i oberwie z tych rakiet i rakiety trafia, to wyciagniecie Trafienia Bezposredniego zabije go od razu.

yarhma - Sro 28 Paź, 2015

Czy karta Maneuvering Fins oraz nawigator działają jednocześnie? Tzn czy w tym samym czasie koryguje i predkosc i skręt?
Martini3g - Sro 28 Paź, 2015

To działa podobnie do imperialnego Boby z nawigatorem. Jak ustawisz "ostry" skręt o prędkości 3 to możesz zmienić go na "lekki" o dowolnej prędkości, ale w tą samą stronę.
FaLqUa - Czw 05 Lis, 2015

Mam pytanie odnośnie stresu.

W instrukcji napisali, że pilot pod wpływem stresu nie może wykonywać akcji po ruchu ani darmowych akcji. Czy zdolności na kartach rozwinięć np. R2-D2 gdzie po wykonaniu zielonego manewru odzyskuję jedną osłonę też są ograniczone? Czy może dotyczy to tylko kart z napisem akcja lub darmowa akcja?

Padre - Pią 20 Lis, 2015

Mam pytanie do nowej podstawki "Przebudzenie mocy". Podstawka posiada trochę zmienioną talię uszkodzeń plus karty mają całkiem inny wzór graficzny. Jak to się ma do łączenia starej podstawki z nową? karty można wymieszać, czy raczej trzeba wybrać, którymi kartami uszkodzeń grać ?
Jolly_Roger - Pią 20 Lis, 2015

Trzeba grać jedną wybraną talią. Teraz obowiązuje ta nowa, wydaje mi się.
SaszaPL - Pią 20 Lis, 2015

Możesz przed każdym turniejem wybrać którą talią chcesz grać, ale nie można ich mieszać.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group