galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Spadkobiercy Numenoru - [SN] Cień nad Pelargirem

crabtree - Pon 31 Gru, 2012
Temat postu: [SN] Cień nad Pelargirem
Ruszyliśmy w dwie osoby na tę przygodę i ponieśliśmy chyba z pięć porażek, zanim udało się ją przejść! Początek przygody może być bardzo trudny - 2 zbiry w strefie przeciwności + 4 możliwych wrogów już w I rundzie gry. Przy zagrożeniu startowym w okolicach 28+, jest piekielnie ciężko rozwinąć skrzydła.
Jakoś nie czuć w tej przygodzie klimatu WP, cały czas tłuczemy zbirów i inny element. Brakuje orków, wargów i trolli, a także innych istot których imion boję się wypowiadać na głos!

balint - Pon 31 Gru, 2012

No ja też jestem po tym scenariuszu.
I osiągnąłem takie rezultaty:
- krasnoludy (które miały wymiatać na siłę) - 3 gry, 0 zwycięstw,
- elfowie (Elrond, Glorek, Legolas) - 5 gier, 3 zwycięstwa,
- gondor (Boromir - nowy, Imrahil, Beregond) - 5 gier, 2 zwycięstwa.

Tak jak pisałem w wątku "Heirs of Numenor", start jest rzeczywiście ciężki. Jeśli na początku gry wyjdą ze Skaczącej Ryby dwaj przeciwnicy, to grę można od razu poddać (co też robiłem). Metodę, która pomogła mi przejść scenariusz opisałem tutaj. Krótkie resume: zgubić Zwój Alcarona w pierwszej turze i odnaleźć go dopiero pod koniec 2B.

A że nie ma orków, wargów i trolli... Na ulicach Pelangiru ciężko o takie towarzystwo, wszak to nie jest Ankh-Morpork.

crabtree - Sro 02 Sty, 2013

Brakuje mi orków i goblinów bo oni są właśnie solą WP, a nie jakieś zbiry :P

Po rozegraniu 7 partii w 2 osoby, bilans jest bardzo zły 1-6. Cały czas szukamy odpowiednich ustawień. Dziwi to że przygoda jest nawalanką, a talia taktyki w niej słabiej się spisuje niż sądziłem. Na razie znaleźliśmy bardzo pomocny patent. W pierwszej rundzie siora wyczerpuje do wyprawy Glorfindela co oznacza wzrost zagrożenia o 1, a to z kolei sprawia że oba zbiry rzucają się na nią już przed rozpatrzeniem wyprawy. Mimo to trzeba liczyć na to że dwie kolejne odkrywane karty nie okażą się wrogami bo wtedy strefa przeciwności może się zbytnio zagęścić i ciężko cokolwiek ugrać. Podstawa to szybkie usunięcie aktywnego obszaru który generuje wrogów. Gdy to się uda, to dalej jest już dużo łatwiej.

balint - Sro 02 Sty, 2013

Zgubcie ten zwoj w pierwszej turze, to aktywny obszar przestanie Wam wogole zagrazac....
guciomir - Sro 02 Sty, 2013

Zgubić - masz na myśli dać się zranić?
balint - Sro 02 Sty, 2013

guciomir napisał/a:
Zgubić - masz na myśli dać się zranić?


Dokładnie tak. Wyłączysz wtedy "Skaczącą Rybę", a zwój podniesiesz pod koniec 2B. W ten sposób odbije się od Ciebie także wiele kart cienia.

Kulgan - Sro 02 Sty, 2013

balint napisał/a:
guciomir napisał/a:
Zgubić - masz na myśli dać się zranić?


Dokładnie tak. Wyłączysz wtedy "Skaczącą Rybę", a zwój podniesiesz pod koniec 2B. W ten sposób odbije się od Ciebie także wiele kart cienia.

Dokładnie tak. Zagraliśmy sobie dzisiaj w 3 osoby, ja w 1 turze dałem się zranić i zgubiłem zwój, który na koniec gry podnieśliśmy i było po zabawie. Lekko sie nie grało, ale spokojnie daliśmy radę. Gdybyśmy jednak zatrzymali zwój, mielibyśmy hardcore :twisted:

crabtree - Czw 03 Sty, 2013

Ciężko utrzymać ten zwój w posiadaniu i gubi się go praktycznie bez własnej woli. "Karczemna awantura" to jednak wymagająca przygoda dla 2 osób, ale mi to odpowiada. Łatwe przygody mnie nie pociągają zbytnio.
Kulgan - Czw 03 Sty, 2013

crabtree napisał/a:
Karczemna awantura" to jednak wymagająca przygoda dla 2 osób, ale mi to odpowiada. Łatwe przygody mnie nie pociągają zbytnio.

Nie ma ryzyka, nie ma zabawy :twisted:

crabtree - Sro 16 Sty, 2013

Wczoraj zauważyłem że stosowaliśmy efekt wymuszony "Skaczącej Ryby" niezależnie od tego czy mieliśmy zwój w posiadaniu czy nie! Jednak czytanie ze zrozumieniem czasem kuleje! :D
balint - Sro 16 Sty, 2013

crabtree napisał/a:
Wczoraj zauważyłem że stosowaliśmy efekt wymuszony "Skaczącej Ryby" niezależnie od tego czy mieliśmy zwój w posiadaniu czy nie! Jednak czytanie ze zrozumieniem czasem kuleje! :D


Powiem wiecej: kuleje nie tylko czytanie ze zrozumieniem kart, ale i postow. Od samego poczatku tego watku pisalem przeciez o tej metodzie..... :cool:

Szuli - Nie 20 Sty, 2013

Mi też udało się to w końcu przejść :smile: .
Gondor(Boromir nowy, Beregond,Theodret) 4 gry 4 prażki.
Elfy(Glorfindel,Legolas ,Eleanora) 5 gier 5 przegranych dwa razy przez miejscowe kłopoty chyba najwredniejsza karta w tym scenariuszu.
Krasie (Bifur Gimli Thalin) 0/3 podobnie tu kłopoty tam 3 zdrajców.
W między czasie zagrałem moją talią którą rozwalałem poprzednie przygody Aragorn stary, Glorek nowyi Imrahil zakończyłem grę po 3 turach :wink: .
ostatecznie sprawę załatwiły orły (synowie Elronda i Hama) zaliczone za pierwszym razem bez większych przeszkód.

Avael - Nie 20 Sty, 2013

Szuli napisał/a:

Elfy(Glorfindel,Legolas ,Eleanora) .



Sorry za czepianie się, ale Eleanora nie jest elfem :)

Szuli - Nie 20 Sty, 2013

Wiem, wiem a Theodret nie jest Gondorczykiem. Było to podyktowane małym wyborem bohaterów tych ras/frakcji :wink: .
crabtree - Nie 03 Lut, 2013

Dziś udało się przejść ten scenariusz za pierwszą próbą. Oczywiście podstawą jest upuszczenie zwoju i podjęcie go w odpowiednim momencie. Przygoda jest bardzo fajną bijatyką, na dwóch graczy jest bardzo dynamicznie! Prawie godzinę nam zeszło! :)
balint - Nie 03 Lut, 2013

crabtree napisał/a:
Dziś udało się przejść ten scenariusz za pierwszą próbą. Oczywiście podstawą jest upuszczenie zwoju i podjęcie go w odpowiednim momencie. Przygoda jest bardzo fajną bijatyką, na dwóch graczy jest bardzo dynamicznie! Prawie godzinę nam zeszło! :)


Prawda? Nareszcie posłuchałeś zamieszczonych wyżej porad :)

chelcho - Pon 04 Lut, 2013

Moja standardowa talia Aragorn, Theodred i Eowyna nie dała rady przejść tej misji, a próbowałem chyba z 20 razy. Eowyna praktycznie nic nie daje w tej misji.
Spróbowałem elfami Elrond, Glorfindel, Legolas i gra się zupełnie inaczej - zazwyczaj przechodzę. Najwredniejsze są Straty Poboczne czy jakoś tak, bo w jednej turze potrafią dać masę PZ (mój rekord to 8 ).
Najlepsze miałem rozpoczęcie: 3 wrogów i Ulice Miasta (obszar z mroczną falą) - masakra 9 PZ.
Elfami nawet jak wyskoczy 2 wrogów na stracie dałem radę przejść z niezłym dojściem.

Nie doczytałem z tym zwojem i Ryba działała do końca - chyba sobie trochę utrudniłem :)

Ogólnie bardzo fajna przygoda. nowe sposoby przechodzenia misji (Bitwa, Oblężenie) zmieniają diametralnie rozgrywkę i pewne talie po protu nie działają

EstEst - Czw 14 Lut, 2013

Dziś debiut tej przygody na dwóch graczy. Współgraczowi strasznie podobały się rozmaite kontry w sferze ducha i nie mógł się przekonać, by nie grać tą sferą, więc pierwsze dwie gry zbieraliśmy ostry łomot, bo brakowało siły ataku do wypraw.

Ja grałem moją zmodyfikowaną talią ,,Ekonomia...'' - ostatecznie w wersji ,,Ekonomia Gondoru'' (patrz temat: http://www.forum.galakta....3970&start=30). Po eksperymentach z innymi bohaterami wiedzy, Beravora została, podobnie Theodred, ale Gloina zastąpił Boromir i w związku z tym większość sprzymierzeńców wyleciała by zrobić miejsce dla Gondorczyków (liczę na więcej i lepszych sprzymierzeńców w dalszych dodatkach, bo gra na Gondorze mi pasuje). Wychodzący w połowie gry darmowi Opiekunowie Cytadeli dali mi naprawdę dużo satysfakcji (choć bardzo przydatni się nie okazali)

Za trzecim razem kolega wziął monotalię taktyczną (Beregond/Legolas/Thalin) i poszło ładnie. Co prawda skończyliśmy na poziomie zagrożenia 45/47, ale talia przeciwności nas nie rozpieszczała (w pierwszej turze cień powodujący odrzucenie wszystkich kart, potem Miejscowe Kłopoty na Boromirze i Beregondzie i niezbyt miłe efekty Skutków Ubocznych, windujące nam zagrożenie i ogólnie długotrwałe oczekiwanie na Gandalfa).

Aha, mieliśmy do dyspozycji tylko podstawkę, 2 pierwsze zestawy z CMP i Spadkobierców, więc nie jest tak, że trzeba jakieś super wyrafinowane talie do tego scenariusza robić ;)

crabtree - Czw 14 Lut, 2013

Bo ten scenariusz jest dość prosty, jeśli tylko zgubi się szybko zwój. Ja tutaj nie mam jakoś specjalnie przygotowanej talii, gram po prostu taktyką, dbam o powodzenie wyprawy, a siora stara się kasować podstępy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group