galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - ARCHIWUM - Karty o wątpliwej użyteczności

Berestaszek - Czw 10 Sty, 2013
Temat postu: Karty o wątpliwej użyteczności
Jest pomysł na pewnego rodzaju gre, zabawe. Ktoś podaje jednego z bohaterów, który jego zdaniem nie ma dobrego użycia, lub nie jest pewien czy jest dobry. Następnie każdy może się wypowiedzieć na jego temat, do czego jest dobry, w jakiej talii jest mile widziany. Czy nadaje się do gry solo czy duo etc. Załóżmy że czas na jednego z bohaterów trwa nie więcej niż tydzień (może skończyć się wcześniej jak będzie dużo osób odpowiadało :) )Wszystkie zgromadzone dane możemy zebrać na jakąś małą baze dzięki czemu później gdy będzie dużo nowych kart będziemy mogli łatwiej przeglądać (ogromne ułatwienie dla tych co nie mają klaserów) Z czasem jeżeli pomysł się przyjmie można przejść o krok dalej i zamiast tylko bohaterów to dorzucić każdą jedną kartę która waszym zdaniem jest mało użyteczna etc.

To na początek proponuję Dwalina


Niby zdolność ok, ale czy znajdzie się miejsce dla niego w drużynie? Ewentualnie mogłoby się znaleźć jeżeli grałoby się dwoma taliami krasnoludzkimi (lub więcej) Bo do gry solo i tak najlepsze combo można osiągnąć Norim, Orim i Dainem. Zdecydowanie nadaje się do obniżania zagrożenia, ale nie na wszystkich questach. Zakładając, że gramy w dwuosobową grę, pierwszy gracz ma noriego, oriego i daina. To dobrym składem dla niego może być thalin + hama + dorzucenie do niego nieoczekiwanej odwagi + skrytki dunedainów Dodatkowe karty, które są mile widziane w talii z dwalinem to te, które pozwalają mu na natychmiastowy atak wroga np. szybkie uderzenie lub dłonie na łuku o ile posiada się dodatek z dystansem. Jakie są wasze wrażenia dotyczące tego bohatera? [/b]

Mitrel - Czw 10 Sty, 2013

Pomysł przeciętny gdyż często wychodzą dodatki (aktualizacje) które mogą starą nieużywaną kartę przerobić w epickie combo :)
A z drugiej strony ile trzeba by było założyć tematów by ta cała "LotRopedia" objęła przynajmniej połowę kart.
Powstało wiele stron ze skanami kart gdzie można komentować daną postać itd, wydaje mi się to lepszym wyjściem.

crabtree - Czw 10 Sty, 2013

Może warto by było zmienić nazwę tematu na "Mało przydatne karty?" i dopuścić od razu opis kart wszystkich rodzajów, bez żadnych ograniczeń czasowych?
Berestaszek - Czw 10 Sty, 2013

Ok done. W sumie masz racje co do ograniczeń czasowych oraz co do tego że tylko bohaterowie czy coś. Aczkolwiek w sumie fajnie by było dodatkowo zaktualizować to na zasadzie głównie bohaterów bo to zazwyczaj pod nich się combo trzepie a nie pod sprzymierzeńców :P Natomiast co do postu Mitrela to jak wychodzi chyba nawet mniej niż 10 rodzajów kart w małych pudełeczkach to nie jest problem. Natomiast zamiast robić taką bazę można po prostu zastanawiać się nad tymi najmniej używanymi kartami i przedstawić możliwości ich uzycia w pierwszym poście będę potem to składał w całość.
wojo - Czw 10 Sty, 2013

Wracając do samego tematu to zawsze uważałem że Dwalin może się nieźle sprawdzić w decku skupionym na tajności (o ile gramy scenariusz z dużą ilością słabych orków - jak np. 7 poziom) - Chociaż w dodatkach które grałem jeszcze niezbyt jest ten koncept rozwinięty to można o tym pomyśleć.
crabtree - Czw 10 Sty, 2013

To w takim razie ja wstawiam moją ulubioną, nieprzydatną kartę:

Nazwa: "Mistrzostwo w Fechtunku"!
Koszt: 1 zasób taktyki.
Opis: "Do końca fazy zwiększ o 1 Atak lub Obronę postaci."

W zasadzie ciężko znaleźć zastosowanie dla tej karty, czasem 1 punkt ataku czy obrony może być kluczowy, ale praktycznie w nowych przygodach, takiej dopałki się nie zauważy. Gdyby koszt zagrania wynosił 0, to jeszcze można by było się zastanowić nad kartą, ale i tak uważam że karta niewiele czyni.

JollyRoger1916 - Czw 10 Sty, 2013

Trochę z czapy temat. Bo każdy ma swój styl gry i bezsensowne karty dla jednych, dla innych będą musiszmieć. Akurat ja osobiście często gram kraśkami z Dwalinem (solo Dain/Gloin/Dwalin, 2 graczy Thalin/Gimli/Dwalin), natomiast Eowinę omijam szerokim łukiem, a większość graczy raczej z niej korzysta na potęgę, Frodem nigdy nie grałem bo przy moim stylu gry wcale mi nie siedzi jego zdolność. Kolejny przykład dla mnie mało przydatne są pieśni, bo ich nie lubię, a wiem, że masa ludzi z nich korzysta. Nie kupuję 18 Corsetów, bo nieoczekiwana odwaga nie jest dla mnie kluczową kartą, a 2 finty w talii mi w zupełności wystarczą. Staram się grać jak najbardziej klimatyczne, co jest czasami karkołomne, ale daje sporo daje mi sporo satysfakcji, więc czasami mam w talii karty, tylko ze względu na słowa kluczowe. Przykładowo w KD praktycznie wszystkich krasnoludzkich sprzymierzeńców, bo robię sobie ekspedycję do Morii, w Spadkobierców będę grał zapewne Gondor z małym wsparciem Rohanu, żadne elfy i kraśki nie będą mi się tam pętać.

EDIT:

crabtree napisał/a:
To w takim razie ja wstawiam moją ulubioną, nieprzydatną kartę:

Nazwa: "Mistrzostwo w Fechtunku"!
Koszt: 1 zasób taktyki.
Opis: "Do końca fazy zwiększ o 1 Atak lub Obronę postaci."

W zasadzie ciężko znaleźć zastosowanie dla tej karty, czasem 1 punkt ataku czy obrony może być kluczowy, ale praktycznie w nowych przygodach, takiej dopałki się nie zauważy. Gdyby koszt zagrania wynosił 0, to jeszcze można by było się zastanowić nad kartą, ale i tak uważam że karta niewiele czyni.


Kolejny przykład. ja osobiście często używałem tej karty (fakt, przy tym stanie dodatków trochę straciła na znaczeniu). Używanie kart jest naprawdę mocno subiektywną sprawą.

crabtree - Czw 10 Sty, 2013

Ale właśnie po to jest ten temat, żeby dyskutować o kartach i ich sposobie użycia. Nie ma kart zupełnie nieprzydatnych, praktycznie każda może wziąć udział w jakimś kluczowym momencie. Tutaj "oskarżamy" karty, a jak wiadomo zawsze można wcielić się w rolę "obrońcy".
JollyRoger1916 - Czw 10 Sty, 2013

No tak może z tym, że temat jest "trochę z czapy" to przesadziłem, ale tego, że przydatność kart zależy od preferowanego stylu gry będę się trzymał z uporem maniaka ;)


EDIT:
Wracając do mistrzostwa, to jest sporo kart, które podobnie jak ta straciły miejsce w naszych taliach i tu pojawia się kolejny dylemat z oceną, czy oceniać przydatność kart na aktualny moment, czy ogólną przydatność od momentu rozpoczęcia przygody z grą.

Promulgacja - Czw 10 Sty, 2013

Temat fajny. Jest sporo kart których użyteczność jest dla mnie wątpliwa. Teraz akurat nie potrafię powiedzieć która karta wg. mnie ssie bo w pracy siedzę. Zacząłem grać w WP 24 grudnia 2012 więc jestem świeżak ale już sporo kart odrzuciłem z etykietką - crap.
Dwalina używałem w Morii ale nie sprawdzał się w moich taliach. Bardzo rzadko udawało się nim zbić zagrożenie. Jego miejsce z powodzeniem zajął niebieski Glorfindel. :-D

Berestaszek - Czw 10 Sty, 2013

zmieniłem trochę nazwę mam nadzieję że bardziej odpowiada :) Jolly oczywiście że mowa o aktualnym użyciu
wojo - Czw 10 Sty, 2013

Dla mnie jedną z najsłabszych kart jest: Tylna straż,

Jedyne zastosowanie jakie widzę to może w Bramie czerwonego rogu aby nie stracić przypadkiem bohaterów w czasie snieżycy - ale ponieważ nie jest to odpowiedź to nawet w tym przypadku jest bardzo słabe.

Berestaszek - Czw 10 Sty, 2013

faktycznie nie specjalna karta natomiast jakbyśmy grali talią w której chociaż 2 bohaterów chodzi na questa to można niby użyć. Na początku myślałem że trzeba mieć w grze tego sprzymierzeńca, to już myślałem że jeszcze gorsze. A tak to znośnie ale lepiej mieć dodatkowego sprzymierzeńca in game aniżeli go wywalić dla maks +3 słoneczek (no chyba że się gra w 4 graczy to wtedy może ta karta nabrać rumieńców)
JollyRoger1916 - Czw 10 Sty, 2013

Berestaszek napisał/a:
Jolly oczywiście że mowa o aktualnym użyciu


No to faktycznie mistrzostwo jest już zbędne i tylko zapycha rękę. Także sądzę, że tylnia straż jest słabiutką kartą, jak już umieszczam sprzymierzeńców w talii, to nie po to, żeby ich odrzucać dla nawet kilku p-któw siły woli, na dopałkę tejże jest masa lepszych kart. Hej jednak ten temat jest spoko ;)

schen - Czw 10 Sty, 2013

Co do Dwalina to nie jest taki zły. Ale po pojawieniu się Noriego mocno stracił u mnie na znaczeniu. Poprzednio służył mi głównie do duchowych zasobów w krasnoludzkiej talii, ale pod tym względem Nori niestety go przebija dość znacznie (czego nie ma np. w wypadku Bifura i Oriego, gdzie obaj bohaterowie swoje plusy mają).

Mistrzostwo fechtunku tragiczne nie jest, w niektórych sytuacjach może być przydatne, choć w sumie faktycznie efekt mógł być ciut większy bądź koszt mniejszy.

Co do Rear Guard to szczerze nie wiedziałem, że można discardować postać np. z ręki. W takim wypadku, w grze wieloosobowej zwłaszcza, również może to być dość przydatne do kontroli wyprawy. Ogólnie rzecz biorąc sporo jest kart, których zastosowanie zależy od tego w ile osób gramy.

JollyRoger1916 - Czw 10 Sty, 2013

Deszcz strzał, nigdy to nie była zbyt mocna karta, ale od kiedy doszedł deszcz kamieni już totalnie nie ma szans znaleźć się w mojej talii.
crabtree - Pią 11 Sty, 2013

JollyRoger1916 napisał/a:
Deszcz strzał, nigdy to nie była zbyt mocna karta, ale od kiedy doszedł deszcz kamieni już totalnie nie ma szans znaleźć się w mojej talii.
Tylko że to są karty o innym zastosowaniu, Deszcz strzał działa na wszystkich wrogów będących w zwarciu, a Deszcz kamieni na jednego przeciwnika w SP. W pierwszym przypadku wyczerpujesz tylko 1 postać, w drugim tyle ile chcesz zadać obrażeń. Wg mnie obie karty mogą się przydać, ale wszystko zależy od sytuacji. Obie karty świetnie współpracują z Thalinem.

Wczoraj przeglądałem karty Wiedzy i znalazłem kolejny typ do "plebiscytu" - "Bogactwo Lorien". Kosztem 3 zasobów można dobrać 3 karty. Za duży koszt, za mały profit. Można ją wykorzystać chyba w wielkiej desperacji, gdy zasobów dużo, a kart na ręku mało. Po kilku rundach taka sytuacja może nastąpić, ale 3 zasoby to spory wydatek.

wojo - Pią 11 Sty, 2013

Bogactwo Lorien jest faktycznie drogie ale przyznam się że reguralnie go używam jeżeli mam bohatera z wiedzy w drużynie - dociąg jest tak ważny w tej grze że naprawdę warto. Zwłaszcza im dłużej trwa gra to surowce tracą na znaczeniu a karty zyskują - w takich scenariuszach dobrze być gotowym na przedłużające się zmaganie mając to w tali.

Dzięki za wyjaśnienie z odrzuceniem sprzymierzeńca z ręki w celu użycia Rear Guard, również to przegapiłem. Teraz przynajmniej widzę zastosowanie tej karty (np. przy większej ilości graczy gdy jeden z nich ma dużo sprzymierzeńców unique z przywództwa można rozważyć).

Skoro tak dobrze poszło z Rear Guard to czy ktoś widzi sens włożenia do talii - Zbliża się koniec?:


Berestaszek - Pią 11 Sty, 2013

bogactwo lorien może współgrać z bifurem. jak widzisz że za dużo żetonów masz na innych postaciach (np thorin z namiestnikiem gondoru :D ) w ostatnim dodatku dostaliśmy karty które dokładają żeton zasobu do bohatera za 0 (co prawda do gondoru no ale zawsze coś).

Zbliża się koniec nadaje się idealnie do scenariuszy gdzie trzeba zebrać jakąś kartę celu (altheas, ślady golluma itd). Jest bardzo sytuacyjny bo używa się tylko wtedy jak trafi taki cel na discarda.

Anyway widzę że temat się przyjął :D

Avael - Pią 11 Sty, 2013

Berestaszku, temat jest świetny. Jak się okazuje wymienione karty o wątpliwej użyteczności mają jednak swoje zastosowanie. Nie wiem jak innym, ale mi otworzyło się kilka klapek:) I pewnie jeszcze jakieś się otworzą.

Pozdrawiam

crabtree - Pią 11 Sty, 2013

No dalej zapodawać jakieś karty! Zasada jest taka że w każdej odpowiedzi musi być własna propozycja.
JollyRoger1916 - Pią 11 Sty, 2013

Ja wiem, że deszcz strzał i deszcz kamieni ma inne zastosowanie, ale w moich taliach jest miejsce na jeden deszcz i lepiej się sprawdza ten kamienny, a deszczu strzał prawie nie używałem, a pakowałem do moich talii, więc tylko zapychał, wcale nie jest jakiś wybitnie mocarny, zwłaszcza, jak deszczem kamieni ściągasz słabszych wrogów w SP i już tak wielu ich nie wejdzie w zwarcie. Deszcz kamieni za to okazał się ważną kartą przy przechodzeniu scenariuszy solo taktyką, zawsze ściągnięcie kogoś w SP zmniejsza trochę zagrożenie. Szczerze, tez nie skumałem, że tylna straż działa na karty z ręki, przydatność trochę wzrosła w moich oczach :) Zbliża się koniec też wydaje mi się mało przydatna kartą.
wojo - Pią 11 Sty, 2013

Nie przekonaliście mnie do Zbliża się Koniec nawet w tych szczególnych okolicznościach - zwłaszcza że trzeba poświęcić krasnoluda żeby ją odpalić. Dodatkowo karta nawet jeżeli cofnie cel z powrotem do talli to nie gwarantuje że nie wyląduje na spodzie. Moim zdaniem jest to najgorsza ze wszystkich dostępnych kart graczy. Gdyby pozwalała na położenie przetasowanego discarda na wierzch talii spotkań to przynajmniej miałaby czasem sens ale obecnie jest całkiem do niczego. Dobra ale nie znęcajmy się nad tą porażką.

Ciekaw jestem czy ktoś używa Keeping Count/ Raz, Dwa, Trzy - liczysz Ty (czy jak to się nazywa po polsku). Pomysł tematycznie świetny ale użyteczność wg mnie kiepska choć może się mylę:

JollyRoger1916 - Pią 11 Sty, 2013

Znowu się zgadzam, próbowałem coś pograć tym całym "Raz, Dwa, Trzy - liczysz ty", jednak karta dla mnie jest totalnie niefunkcjonalna i wprowadza sporo zamętu z jej pilnowaniem.
crabtree - Pią 11 Sty, 2013

wojo napisał/a:

Ciekaw jestem czy ktoś używa Keeping Count/ Raz, Dwa, Trzy - liczysz Ty (czy jak to się nazywa po polsku). Pomysł tematycznie świetny ale użyteczność wg mnie kiepska choć może się mylę:
Obrazek

No masz rację, żeby to zadziałało trzeba zagrać 2 takie karty. Jeśli ten warunek zostanie spełniony, to wtedy można się zabawić. Jedyne co ratuje tę kartę to 0 koszt. Mimo wszystko można z tym spróbować, zwłaszcza w przygodach z SN, gdzie siła ataku jest niezbędna!


"Mroczna Wiedza" - postać dostaje -1SW ale może podejrzeć jakąś kartę cienia. Przyznam że tylko raz z tego skorzystałem! Czasem może się przydać żeby puścić atak bez bloku. Lepszym wyborem do talii jest Płonąca Gałąź.

kufel - Pią 11 Sty, 2013

Teraz questowanie nie opiera się wyłącznie na Sile Woli więc karta mocna zyskała.
Berestaszek - Pią 11 Sty, 2013

Co do keeping count to karta jest genialna! Tylko aby dobrze jej użyć trzeba mieć drugi komplet 3 tych kart u innego gracza. Wtedy jest spora szansa na to że będą 2.

Co do mrocznej wiedzy. No cóż to jest też zależne bo gałąź można dołączyć tylko do postaci zielonych. To można rzucić na bohatera. Jeżeli mamy splash wiedzy to ta karta zyskuje. Natomiast jeżeli mamy potężnego tanka zielonego (denethor :D ) to zdecydowanie gałąź wygrywa bo jest jeszcze możliwość że wróg otrzyma więcej niż jedną kartę cienia. Tak z ciekawości spytam a co powiecie o sytuacji, gdy denethor broni się przed atakiem balroga i ma płonącą gałąź, czy anuluje również karty cienia dla innego gracza? :D



To ja mam pytanie o eomunda. Osobiście nie wyobrażam sobie użycia tego typa w talii na rohanie dlaczego? Ponieważ większość kart rohanu musi zejść by coś fajnego się stało czyli on sam nikogo nie przygotuje poza bohaterami. Inną złą rzeczą na talii rohańskiej jest to, że prawie każda jednostka ma życie 1. Jestem podstęp i pół drużyny umiera. Graliście taliami na rohanie jakie macie wrażenia?

Kulgan - Pią 11 Sty, 2013

crabtree napisał/a:
To w takim razie ja wstawiam moją ulubioną, nieprzydatną kartę:

Nazwa: "Mistrzostwo w Fechtunku"!
Koszt: 1 zasób taktyki.
Opis: "Do końca fazy zwiększ o 1 Atak lub Obronę postaci."

Karta ta działa bardzo sensownie w scenariuszu ze Smaugiem - Bitwa o Miasto na Jeziorze. Tam 1 Tarcza pozwala przeżyć Postaci, która następnie przydaje się do Wyprawy lub ataku na Smoka :mrgreen:

Dla mnie kompletnie niegrywalną kartą jest Moc Ziemi. Za 1 Ducha dołączamy ją do Obszaru, który dostaje -1 Siły Zagrożenia. Koniec. To -1 jakoś nam specjalnie nie robi. Lepiej dołożyć żeton i dać jakiemuś Bohaterowi permanentnie 1 Słoneczko poprzez Łaskę Pani.

JollyRoger1916 - Pią 11 Sty, 2013

Eomund ma zdolność średnio przydatną, ale za 3 zasoby +2 do siły woli, dodatkowo ewentualne mięso armatnie i już tak źle ten koleżka nie wygląda, do tego grając Rohanem warto robić armię sprzymierzeńców, bo są niezłe dopałki. Do tego ma unikalność, za każdym razem jak kolejny podejdzie na rękę można go poświęcić i skorzystać z jego zdolności. Może nie jest wybitny, ale totalnym leszczem też nie jest, ot taki średniak dla mnie.
schen - Pią 11 Sty, 2013

Grałem Rohanem tak jakoś przed dostaniem Khaza Dumu i Eomund był dla mnie kartą dość istotną. Jeśli gra się solo to nie ucieknie się przed starciem z wrogiem, a sporo postaci mimo wszystko wysyłanych jest na questa. Dodatkowo gdy odpowiednio rozplanuje się obronę przed większą ilością wrogów, pozwala na ponowne wkroczenie do akcji tych, którzy już byli zmuszeni do obrony. Kłania się też tutaj "Nie jestem obcoplemieńcem", gdy korzystamy nie tylko z postaci z Rohanu (choćby zwiadowcy z północy, który sprawdza się bardzo dobrze zarówno w podróży jak i walce). Gdy jest bezpiecznie można go spokojnie wysyłać również na wyprawę (2 siły woli piechotą nie chodzi, a 2 życia sprawia, że pierwszy lepszy podstęp go nie wyeliminuje).
wojo - Pią 11 Sty, 2013

Ja też zrobiłem swego czasu talię na Rohanie (mono Duch) i działa całkiem nieźle przeciwko scenariuszom z dużą ilością lokacji (a jak ma czas się rozwinąć to i twardszych gości jest w stanie rozwalić ale trzeba nazbierać sprzymierzeńców). Eomund najlepiej się sprawdza tak jak napisał Schen (jako ostatni obrońca). Można też go użyć z Atakiem z zaskoczenia, wtedy wpada na chwile coś robi i przygotowuje cały Rohan wychodząc. Rohan ma bohaterów co najmniej z 3 sfer (Hama - taktyka, Theodred - Przywództwo, no i oczywiście Duch). Rohan siły krasnoludów nie osiągnie w najbliższym czasie (bo jest mocno zorientowany na wyprawę/lokacje) ale daje radę.

Mroczna wiedza z reguły się nie mieści w moich taliach aczkolwiek umieszczenie jej na Denethorze (tematyczne :) ) pozwala znacznie zwiększyć możliwość podglądu a gość i tak na wyprawę nie chodzi. Zauważcie też że można mieć kilka kopii na jednym bohaterze więc można nawet więcej cieni podejrzeć i dobrze zaplanować obronę bez osłabiani słoneczek kilku postaci.

balint - Pią 11 Sty, 2013

crabtree napisał/a:
wojo napisał/a:

Ciekaw jestem czy ktoś używa Keeping Count/ Raz, Dwa, Trzy - liczysz Ty (czy jak to się nazywa po polsku). Pomysł tematycznie świetny ale użyteczność wg mnie kiepska choć może się mylę:
Obrazek

No masz rację, żeby to zadziałało trzeba zagrać 2 takie karty. Jeśli ten warunek zostanie spełniony, to wtedy można się zabawić. Jedyne co ratuje tę kartę to 0 koszt. Mimo wszystko można z tym spróbować, zwłaszcza w przygodach z SN, gdzie siła ataku jest niezbędna!

Obrazek
"Mroczna Wiedza" - postać dostaje -1SW ale może podejrzeć jakąś kartę cienia. Przyznam że tylko raz z tego skorzystałem! Czasem może się przydać żeby puścić atak bez bloku. Lepszym wyborem do talii jest Płonąca Gałąź.


probowalem grac raz-dwa-trzy wlasnie na gondorze z SN i tu takze nie ma to wiekszego sensu....
pomysl fajny, grywalnosc zadna....

Berestaszek - Pią 11 Sty, 2013

z tym, że jest nieużyteczna nie mogę się zgodzić daje naprawdę niezłego boosta. Tylko albo wymaga kompletu na gracza, lub naprawdę dobrego dociągu kart bo inaczej się mija z celem. Próbował ktoś z was już składać talię na secrecy?
wojo - Pon 14 Sty, 2013

Berestaszek napisał/a:
faktycznie nie specjalna karta natomiast jakbyśmy grali talią w której chociaż 2 bohaterów chodzi na questa to można niby użyć. Na początku myślałem że trzeba mieć w grze tego sprzymierzeńca, to już myślałem że jeszcze gorsze. A tak to znośnie ale lepiej mieć dodatkowego sprzymierzeńca in game aniżeli go wywalić dla maks +3 słoneczek (no chyba że się gra w 4 graczy to wtedy może ta karta nabrać rumieńców)


Jak już pisałem w innym wątku, popełniliśmy tutaj błąd. Zgodnie z tą częścią instrukcji:
Cytat:
In Play and Out of Play
"In play" refers to cards that have been played or put
into play (in a player’s play area), to cards that are
waiting in the staging area, to the currently revealed
quest card, and to encounter cards that are engaged
with that player. "Out of play" states are" in a player's
hand," "in a deck," or "in a discard pile.” Card effects
do not interact with cards in an out of play state unless
the effect specifically refers to that state.


nie można wyrzucać kart z ręki (na potrzeby aktywacji innych kart) o ile polecenie explicite na to nie pozwala. W takim razie Rear Guard wraca na stos kart bezużytecznych (no może w 4 graczy się przyda).

JollyRoger1916 - Pon 14 Sty, 2013

Przypomniała mi się ta karta jak odpowiadałem w wątku z zasadami. Na początku myślałem, że jest dobra i pakowałem ją do talii, ale ostatecznie chyba nigdy z niej nie skorzystałem.

http://www.cardgamedb.com...d-together-core

Zjednoczeni. Karta jest mało użyteczna, chyba, że wejdzie na samym początku rozgrywki, później problemem jest obrócony o 180 stopni. Zdecydowanie wolałbym kartę pozwalającą bronić jednej postaci więcej niż jeden atak, ale przy tych wszystkich fintach i gąszczach włóczni i tak byłaby raczej średnia.

crabtree - Wto 15 Sty, 2013

Karta Zjednoczeni przydaje się w sytuacjach gdy atakujący przeciwnik posiada "trampling", czyli nadmiarowe obrażenia przechodzą w co innego, np. Górski Troll zwiększa w ten sposób zagrożenie broniącego się gracza. Przydatność może nie jest wielka, ale koszt wyłożenia wynosi 0, więc mimo wszystko ja tej karty nie potępię.
JollyRoger1916 - Pon 21 Sty, 2013

Zwracam honor karcie deszcz strzał. Za bardzo ostatnio koncentruję się na kasowaniu wrogów z SP i tym, że szkoda mi korzystać z tej karty na Legolasie, bo ma za mocną zdolność, jednak z Brandem (chociaż jego zdolność tez jest mocna) i skombowana z Thalinem może być zabójcza nawet dla całej masy słabszych wrogów.
crabtree - Pon 21 Sty, 2013

Deszcz Strzał można rzucić na dowolną postać ze słowem kluczowym dystans, więc nie trzeba zatrudniać tutaj żadnego z bohaterów.
wojo - Pon 21 Sty, 2013

Nie mając jednak bohatera z dystansem branie tego do tali jest ryzykowne - może zapychać rękę jeżeli odpowiedni sprzymierzeńcy nie wyjdą.
crabtree - Pon 21 Sty, 2013

Dlatego lepiej mieć choć jednego bohatera z dystansem. Teraz takie pytanie - jeśli zagramy DS na Legolasa i kilku wrogów zostanie w ten sposób wyeliminowanych, to czy tym samym za każdego z nich będą wygenerowane żetony postępu?
wojo - Pon 21 Sty, 2013

Nie. Efekt na Legolasie wymaga aby uczestniczył w ataku a DS to nie atak.
JollyRoger1916 - Pon 21 Sty, 2013

Dokładnie, dlatego nie gram tego z Legolasem.
zvish - Pon 21 Sty, 2013

Deszcz Strzał potrafi dać radę, jednak musi się wszystko odpowienio poukladać w grze. Ale tak chyba niestety jest z dużą ilością kart, że nie na każdą okazję sie nadają. Jednak właśnie aporpos DS to nawet czasami opłaci się Legolasa wyczerpać, żeby zrobić rzeźnie.

Podobna sytuacja s Synem Arnoru, moja małżonka niegdy nie bierze dziada do swojej tali, a tu nagle wczoraj taka sytuacja w grze że gdyby miała takiego na ręce to sytuacja mogła by sie pieknie na naszą korzyść obrócić.

zvish - Czw 24 Sty, 2013

Karta Zjednoczeni - poddana wątpliwością wcześniejw tym temacie.
Włócznicy Gondoru + Zjednoczeni i może być fajnie :D
Dzisiaj tak dali radę chłopaki :D

crabtree - Czw 24 Sty, 2013

Dla mnie największą wadą Zjednoczonych jest liczba tych kart wynosząca 1 sztukę. Jedna karta w talii pojawia się na ręce tak od święta, że nie biorę jej pod uwagę przy planowaniu taktyki na dany scenariusz. Zestaw podstawowy powinien zawierać 3 kopie każdej karty i by było ok :P
zvish - Czw 24 Sty, 2013

No fakt za mało miich. Ale właśnie z racji na to że jest tylko jedna to biorę ja bo jedna karta mnie nie zbawi, a jak wejdzie to może sie przydać.

Generalnie jeżeli chodzi o 0 - kosztowe karty taktyki to jestm fanem Zrodzonego w Chmurach, karta daje naprawdę wielkie możliwości, a najlepiej wychodzi z Gandalfem i Beornem. A być może w przyszłości jeszcze do kogoś sie przyda.

Berestaszek - Czw 24 Sty, 2013

do Potomka Thrandurila się nada. Karta idealna do talii na orłach gdzie po obronie cofniemy po prostu orla na rękę zamiast na discarda. Ponadto można zawsze w ten sposób dopakować sobie orły z gór mglistych :)
Szuli - Pią 25 Sty, 2013

Ten od obrony to skrzydlaty stróż :twisted:
JollyRoger1916 - Pią 25 Sty, 2013

Myślę, że chodzi właśnie o Potomka, który jak wchodzi s chodzi zadaje 2 rany dowolnemu wrogowi w SP, więc świetnie się nadaje do kombowania z Urodzonym. Ten do obrony może zostać za zasoby, zresztą jak sa Orły z Gór mglistych to Skrzydlaty Stróż i Wasal pana Wiatrów robią swoje i pakują OzGM, więc nie ma sensu dawać na nich UwCH.
zvish - Pią 25 Sty, 2013

No generalnie mam dwa pierwsze CMP ale widziałem na stronce co potrafią pozostałe orły za możliwości już nie mogę się doczekać reszty dodatków (już do mnie idą pozostałe 4 :D <tuptup>). Talia oparta na orłach zapowiada się mega imbastyczna :D
crabtree - Pią 25 Sty, 2013

zvish napisał/a:
No generalnie mam dwa pierwsze CMP ale widziałem na stronce co potrafią pozostałe orły za możliwości już nie mogę się doczekać reszty dodatków (już do mnie idą pozostałe 4 :D <tuptup>). Talia oparta na orłach zapowiada się mega imbastyczna :D

Orły są fajne, ale proponuję jednak wrócić do tematu kart o wątpliwej użyteczności. :)

Znalazłem kolejną kartę w sferze Wiedzy, która wydaje się być nieprzydatna:

Gdyby nie było odkrywania kolejnej karty z TS, to by było to bardzo przydatne wydarzenie.

JollyRoger1916 - Pią 25 Sty, 2013

Sama w sobie nie jest to dobra karta. Trzeba spojrzeć na tą kartę globalnie pod kątem wiedzy. Jest przydatna, jeśli wiesz co cię czeka, typowo do kombowania czymś co daje możliwość podejrzenia TS.
wojo - Pią 25 Sty, 2013

Bardzo słaba jest ta karta. Jedyna użyteczność to zapobieganie zalewowi lokacjami co może się dziać w niektórych questach ale szczerze po przetasowaniu szanse na to że wyjdzie kolejna nadal jest spora.

Gdyby karta nie wymagała wyczerpania hobbita (tych jak na razie jak na lekarstwo a sensowni są chyba tylko bohaterowie) to czasem mogłoby być przydatna (np. w Mrokach Morii jest upierdliwa lokalizacja której nie da się przejść bez zaliczenia testu orientacji co jest czasem problematyczne i potrafi całkowicie zablokować wyprawę). W chwili obecnej jest bezużyteczna.

Natomiast kto wie, w przyszłości gdy będzie sensowna talia na Hobbitach, może się okazać przyzwoita.

zvish - Sro 30 Sty, 2013

Bystrooki Tuk, karta CMP 73.

Wydaje mi sie taka jakaś bez sensu. Służy chyba tylko do przekopywania się przez talię, co czasami owszem w niektórych podbramkowych sytuacjach może być przydatne, ale tak to myślę że slabo.
Chyba że czegoś nie rozumiem z tą kartą.
Jest napisane że każdy gracz odkrywa wieszchnią kartę ze swojej tali i właśnie mnie zastanawia co znaczy "odkrywa", interpretuje to jako podejrzenie.
Jednak zauważyłem że w tej grze jest to właśnie okreslane jako "podejrzeć", albo co się zdaża czasami nawet "podglądnąć". Tu jednak napisali "odkrywa", więc niewiem co ostatecznie można zrobić z tą kartą. Odkrywanie używane jest wobec kart z TS i ma zwązek z efektami odryć. Więc to służy chyba tylko do przekopywania talii.
Jak sądzicie?

crabtree - Sro 30 Sty, 2013

zvish napisał/a:
Bystrooki Tuk, karta CMP 73.

Wydaje mi sie taka jakaś bez sensu. Służy chyba tylko do przekopywania się przez talię, co
Jest napisane że każdy gracz odkrywa wieszchnią kartę ze swojej tali i właśnie mnie zastanawia co znaczy "odkrywa", interpretuje to jako podejrzenie.

Dobrze to interpretujesz. Czasem warto wiedzieć jaka karta jest na wierzchu naszej talii, o czym się przekonasz w trakcie wędrówki przez Morię.

zvish - Sro 30 Sty, 2013

A to może w przyszłych dodatkach się karta okaże użyteczna, Narazie jestem na etapie CMP więc chyba tylko zapyachacz talii.
crabtree - Sro 30 Sty, 2013

Zawsze to jakiś sprzymierzeniec, na blok się nada.
JollyRoger1916 - Nie 10 Lut, 2013

No i znowu muszę zweryfikować swój pogląd na temat karty, którą tu wrzuciłem. Wraz ze spadkobiercami i włócznią, ta karta nabiera rumieńców, zagrywamy włócznię na Beregonda i po włóczni na włóczników Gondoru i jak zagramy zjednoczonych to nie dość, że kombujemy tarcze to zadajemy wrogowi 5 obrażeń. Całkiem spektakularne zagranie :)
balint - Nie 10 Lut, 2013

A ja napiszę, że około 30% kart ma wątpliwą przydatność. W przeciwieństwie do 10% must have, najlepiej w każdej talii.
zvish - Nie 10 Lut, 2013

Karty też zyskują wątpliwą użytoczność w zależności od sytuacji, czasami nawet najlepsza karta nie pomoże, a czasami najgorsza z pozoru karta potrafi zyskać mega wartość.
Wynika to myślę z jak najbardziej pozytywnej losowości tej gry. :D

Atom - Wto 28 Sty, 2014

Oprócz sytuacji trzeba też zauważyć na ile ktoś ma mocną talię

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group