|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
|
Civilization - Civilization PBF
Night wolf - Czw 14 Lut, 2013 Temat postu: Civilization PBF Witam
Szukam chętnych graczy do Cywilizacji przez PBF, oczywiście będę moderatorem. Sesja odbyłaby się tutaj na forum Galakty. Na razie bez dodatku (no chyba że ludzie będą bardzo chcieli grać z dodatkiem wtedy dokonam zakupu ), co do zasad na jakich się to odbędzie dogadamy się jak już uzbiera się 4 graczy.
TomBird - Nie 17 Lut, 2013
Ja chętnie Też mam tylko podstawkę
Matthias[Wlkp] - Pon 18 Lut, 2013
W sumie to czemu by nie . Podstawka może być.
Rojber - Pon 18 Lut, 2013
Ja również chętnie zagram. Mam obie wersje ale nie ma problemu - mogę zagrać w podstawową.
Koomote - Wto 30 Kwi, 2013
Chętnie zagram (z dodatkiem lub bez) jeśli nadal coś takiego organizujecie.
TERF - Sob 01 Cze, 2013
podłanczam się do listy
TERF - Pon 03 Cze, 2013
cos pomysł upadl?
jak cos ja tez moge grac z dodatkiem (posiadam i całkiem całkiem) lecz mapa na 5 musi byc inna niz w instrukcji
Night wolf - Pon 15 Lip, 2013
Oj dawno mnie nie było tutaj na forum tzn w temacie civki Zacząłem grać w GoTa i BSG na innym forum może przez to ;/. Ale dalej jestem zainteresowany prowadzeniem teraz mam już jakieś doświadczenie w tym więc będzie mi łatwiej Tylko czy dalej są chętni? Preferowałbym grę w 4 osoby bez dodatku którego nie mam
Obiecuje zaglądać teraz cały czas do tego tematu Zamiast czekać na PW
TERF - Pon 15 Lip, 2013
ja ja ja ja chetny
Koomote - Pon 15 Lip, 2013
Jestem chętny.
Night wolf - Sro 17 Lip, 2013
Na razie tylko wasza dwójka się zgłosiła ;/
TERF - Pią 19 Lip, 2013
Oj przedtem tylu chetnych a teraz coś słabo
Rojber - Sob 20 Lip, 2013
Oczywiście jestem chętny do gry moi przyjaciele!
TomBird - Sob 20 Lip, 2013
Również chętny
4 osoby i mistrz gry musiałby być. Ja jako mistrz odpadam
TERF - Sob 20 Lip, 2013
mistrzów to teraz mamy 2
wiec jest nas łącznie 5. Musicie ustalic kto nim bedzie i gramy
Night wolf - Sob 20 Lip, 2013
A kto oprócz mnie miałby jeszcze prowadzić ?
TERF - Sob 20 Lip, 2013
hehe nie doczytałem wypowiedzi TomBird do konca. Wiecmamy 4 wiec go?
Rojber - Sob 20 Lip, 2013
Jedziemy!
Night wolf - Nie 21 Lip, 2013
Dobra to zaczynajmy zabawę, ale wpierw ustalmy kilka rzeczy
Skład:
TomBird
Rojber
Koomote
TERF
Chcecie losować miasta czy wybierać ?
TERF - Nie 21 Lip, 2013
nie miasta tylko nacje
ja jestem za losowaniem
TomBird - Nie 21 Lip, 2013
Ja również jestem za losowaniem.
Chociaż na co dzień gram bez Amerykanów, którzy są po prostu słabi. Ale jakby co się dostosuję
Rojber - Nie 21 Lip, 2013
Amerykanie przy odpowiedniej taktyce też mają swoje atuty, ale jak uważacie. Losujemy
Night wolf - Nie 21 Lip, 2013
Amerykanie się nie wylosowali
Wyszło z losowania coś takiego:
Jeśli ktoś ma jakieś zażalenia to pisać jak nie to zakładam nowy temat i rozpoczynamy Turę "0".
Jakieś pytania organizacyjne?
Koomote - Nie 21 Lip, 2013
Nigdy wczesniej nie gralem przez forum, dlatego mam pyt. Gdzie mam opisywać swój ruch? I jak wyglądają tury? Ile jest czasu na ruch?:) i takie tam
TERF - Nie 21 Lip, 2013
pierwszy gracz to kto?
oraz można gdzies umiescic na foum lub na plaszy opisy rodow i cudow swiata
dobrze tez zrobic jakas rozpiske technologi aby mozna bylo z kazdego miejsca grac a nie tylko w domu
TomBird - Nie 21 Lip, 2013
Dla Egiptu musi być jeszcze wylosowany cud świata
Rzeczywiście rozpiska technologii mogłaby przyspieszyć nasze ruchy.
Wskazujemy pierwszego gracza i jedziemy No chyba, że na początek wszyscy podajemy gdzie ustawiamy pionki
Night wolf - Nie 21 Lip, 2013
Koomote napisał/a: | Nigdy wczesniej nie gralem przez forum, dlatego mam pyt. Gdzie mam opisywać swój ruch? I jak wyglądają tury? Ile jest czasu na ruch?:) i takie tam |
Tury wyglądają dokładnie tak samo jak w rzeczywistości, będziesz pisał w odpowiednim wątku który dopiero założę. Gra przez forum jest znacznie dłuższa, może trwać nawet miesiącami... dlatego dałbym na odpisy maksymalnie 24h chyba że macie inną propozycję.
Zarys tury:
1.Początek tury
Zaczynamy od pierwszego gracza deklaracje ustroje, karty kultury, miasta itd. Jeśli nic nie robisz to też to piszemy żeby inni nie czekali
Budowa miasta - każde miasto które stawiamy od razu nazywamy ułatwi to później zarządzanie miastem.
2.Handel
Sumuje wam wymianę handlową, tutaj możecie deklarować swoje oferty handlowe jak wszyscy pasują to przechodzimy dalej. Tutaj niema kolejności
3. Zarządzanie Miastami
Zaczynamy od pierwszego gracza deklaracje.
4.Ruch
tak jak wyżej
przykład:
Wóz C4>D4 odkrywa E4
Armia C2>E2
itd
5.Badanie
Każdy deklaruje jaka technologie kupuje.
Wszystkie deklaracje pogrubiamy żebym nie musiał szukać w tekście informacji.
TERF napisał/a: | pierwszy gracz to kto?
oraz można gdzies umiescic na foum lub na plaszy opisy rodow i cudow swiata
dobrze tez zrobic jakas rozpiske technologi aby mozna bylo z kazdego miejsca grac a nie tylko w domu |
Pierwszego gracza zaraz wyznaczę jak założę nowy temat. Cud też będzie, pisałem że to podgląd na sytuacje.
Co do rozpiski postaram się zrobić, większość materiału mam po angielsku/polsku na jutro przygotuje każdemu plik z rozpiską.
Wpierw rozpoczynamy od tury 0 czyli każdy będzie deklarował gdzie co stawia. I teraz jak często mam aktualizować mapę?
Ogólnie są 3 sposoby chyba że ktoś ma pomysł na jakiś inny.
I. Będę pisał miedzy waszymi postami po waszych deklaracjach.
II. Będę aktualizował pierwszy post w którym będzie zawsze aktualna mapa.
III. Zrobimy osobny wątek dla mnie, w którym będę zbierał poszczególne tury, żeby było czytelne dla każdego.
TomBird - Nie 21 Lip, 2013
24h na ruch jest jak dla mnie ok. Jeśli ktoś nie wykona w tym czasie ruchu, wtedy przychodzi kolej następnej osoby. Jeśli 2-3 razy pod rząd się tak zdarzy, to ta osoba powinna automatycznie być wykluczona z gry, chyba że uprzedzi wcześniej, że jej nie będzie.
Jak dla mnie pierwsza opcja jest w porządku. Niech wszystko będzie w jednym wątku, a ukazywanie zmian po każdym ruchu będzie pozwalało no spojrzenie wstecz na ruchy przeciwników.
Mam jeszcze dwa pytania. Jak będzie wyglądała walka? Może najlepiej byłoby je odbywać między sobą na np. GG, albo PW, w czasie kiedy obie osoby są online? Znacznie byłoby to przyspieszone.
Kolejne pytanie to używanie kart kultury, które na przykład przerywają ruch gracza w pewnym momencie. Jak wyglądać będzie ich używanie?
Reszta jak dla mnie jasna, można zaczynać
No i liczę, że wszyscy postaramy się być aktywni i przynajmniej jedną turę dziennie uda się rozegrać, żeby nie trzeba było grać do grudnia, albo jeszcze dłużej
Night wolf - Pon 22 Lip, 2013
Problem jest z wykluczaniem taki że trzeba będzie szukać gracza w zastępstwo a to też może trochę trwać ;/
Co do walki to odbywać się będzie przez forum, każdy ma do tego wgląd, poza tym jeśli na gg i pw gracze umieją się skontaktować to tym bardziej tutaj.
Co do kart kultury to po prostu po zadeklarowaniu swoich ruchów ktoś może zadeklarować użycie wszelkiego rodzaju kart Zdrad. Wtedy osoba musi podać na nowo swoje ruchy od momentu przerwanego ruchu. Ruchy które zostały podane nad ruchem który został przerwany nie można już zmienić.
Przykładowo
Gracz A
Wóz C2>C5
Armia D2>D3
2xArmia F5>D8
Wóz F8>H6
Armia G3>H4
Gracz B
Ktoś rzuca na "Armia F5>D8" Zdradę w D5
Gracz A
Wóz C2>C5 <-nie może zmienić
Armia D2>D3 <-nie może zmienić
Armia F5>D8 <- może zmienić od miejsca na które została rzucona zdrada czyli D5.
Wóz F8>H6 <- może zmienić całkowicie ruch
Armia G3>H4 <- może zmienić całkowicie ruch
Warto więc przemyśleć kolejność wykonywania ruchów.
TomBird - Pon 22 Lip, 2013
Ok, w takim razie wszystko jasne
Ewentualnie mógłby być osobny temat do samych walk, żeby główny był bardziej przejrzysty, ale o tym już można zdecydować w trakcie gry
Jak dla mnie można zaczynać!
TERF - Pon 22 Lip, 2013
ok dla mnie też
Koomote - Pon 22 Lip, 2013
Dla mnie ok. Zauważyłem, że mapa jest odwrotnie ustawiona , choć zapewne nie ma to kolosalnego wpływu na rozgrywkę.
Rojber - Pon 22 Lip, 2013
Ja również zaznajomiłem się z ogólnymi zasadami. Czekam na cud hehe
TERF - Pon 22 Lip, 2013
a jeszcze gdzie umiescic trzeba ilość pkt handlowych graczy oraz ilość monet
Night wolf - Pon 22 Lip, 2013
Wysłałem wszystkim spisy, oprócz Koomote bo masz zablokowane PW.
Jeśli ktoś widzi błędy to pisać poprawie, robiłem to na szybko.
Co do torów będą na razie tylko jako jpg z excela postaram się dorobić wszystko do mapy
Postaram się jeszcze dzisiaj założyć temat do gry a ten zostanie jako dyskusyjny.
Mapa będzie poprawiona co do ustawień kafelków
Koomote - Pon 22 Lip, 2013
Odblokowałem PW
Night wolf - Wto 23 Lip, 2013
Tak wygląda po modyfikacji mapa:
Jakieś sugestie ?
TomBird - Wto 23 Lip, 2013
Popraw Chińczyków, bo dałeś im za dużo piechoty. Tylko Niemcy zaczynają z większą ilością jednostek.
Normalnie nie widać kto ile jednostek ma danego typu, ale jak ktoś by się uparł, to mógłby przejrzeć historię gry zawodników, więc i tak byłoby to jawne
Musiałbyś nam jeszcze na PW przesłać jakie silne te jednostki dostaliśmy
Ja teraz czekam na rozstawienie Koomote i też swoje wpiszę
Koomote - Wto 23 Lip, 2013
Miłej zabawy i powodzenie
Rojber - Wto 23 Lip, 2013
To jak z tymi kartami jednostek?
TERF - Wto 23 Lip, 2013
widze ze zielony ma 7 WH chyba jakiś błąd
A wedlug zasad nie dostaje sie na poczatku w turze 0 pkt WH a potem dopiero zaczynamy I ture?
TomBird - Wto 23 Lip, 2013
Nie no wszystko jest w porządku. Zielony ma 7 WH, bo ma Kolos Rodyjski, który zawsze na początku tury daję +3 WH
Poza tym tura 0 to było rozstawienie. Teraz gramy już praktycznie 1-szą turę, więc przy fazie handlu normalnie było podliczanie WH
Night wolf - Wto 23 Lip, 2013
Już przez chwile się zgubiłem XD
Jednostki rozesłane chyba każdy rozumie co znaczą symbole itd
TERF - Sro 24 Lip, 2013
na potwierdzenie mojej uwagi na temat WH - instrukcja s. 12
6. USTAWIENIE WSKAŹNIKA WYMIANY HANDLOWEJ
Każdy gracz zlicza wszystkie symbole wymiany handlowej(@) znajdujące się na ośmiu polach na peryferiach jego stolicy i następnie ustawia wskaźnik wymiany handlowej znajdujący się na jego arkuszu cywilizacji (większy, zewnętrzny wskaźnik) tak, aby wskazywał tę wartość. Na przykład, jeżeli na peryferiach stolicy gracza znajdują się trzy symbole wymiany handlowej, gracz ustawia swój wskaźnik na „3”.
Uwaga:
Gracze otrzymują punkty wymiany handlowej ponownie podczas pierwszej tury gry.
tez długo grałem tak jak wy aż jeszcze raz czytałem instrukcje i skorygowałem mój błąd
czyli każdemu należy doliczyć WH mi np +3
TomBird - Sro 24 Lip, 2013
Łooo, człowieku Właśnie uświadomiłeś mi, że zawsze źle grałem
Trzeba poczekać na Night Wolfa, żeby doliczył w takim razie
A ja mam jeszcze pytanie odnośnie fazy ruchu. Jeśli mamy zamiar odkryć nowy kafelek mapy, to deklarujemy, że odkrywamy, czekamy na Night Wolfa, żeby odkrył i później ruszamy dalej, tak?
Rozumiem, że jak dwa kafelki będę chciał odkryć, to mogę zadeklarować, że oba odkryję i później dokończyć ruchy wszystkimi pionkami? Czy pojedynczo musi być odkrywane?
Koomote - Sro 24 Lip, 2013
Zgadza się, w chwili obecnej Egipt powinien mieć 11 handlu.
TERF - Sro 24 Lip, 2013
jak dla mnie to mozna od razu bedzie szybciej np ja wykonam wozem 1 ruch wozem i odkrycie oraz jedna armia odkrywa i robiu ruch(ale bede musial czekac na kafelek oraz druga armia robi 2 ruchy.
I tu jest pytanie czy tak mozna bo armie stoja na jednym kafelku i podczas pierwszego ruchu ich uklad sie nie zmieni
TomBird - Sro 24 Lip, 2013
W Twoim wypadku akurat to jest dość jasna sytuacja. Wozem odkryjesz kafelek i już tam nie wjedziesz A tam gdzie masz dwie armie to będziesz musiał odkryć jedną z armii i poczekać, aż zobaczysz jak wygląda tam mapa Czyli zostanie Ci 1 ruch armią, którą odkryłeś i 2 ruchy drugą armią, która tam stoi
Night wolf - Sro 24 Lip, 2013
W pierwszych turach to raczej czyjeś ruchy nie wpływają na kogoś innego więc jeśli ktoś chce to może pisać nie czekając na innych, ale musi pamiętać że jeśli taki ruch wybrał to już go nie zmieni.
Podczas ruchów mapę będę aktualizował bardzo często zwłaszcza w pierwszych turach podczas odkrywania
TomBird - Sro 24 Lip, 2013
Jest jeszcze jeden błąd.
Niemcom nie odjąłeś dostępnych do wybudowania pionków armii zostało im 5, a powinno 4. Z tego co pamiętam to tylko Rosjanie mają o jeden więcej
Jako że na razie nie ma znaczenia kto się pierwszy rusza to ja już sobie odkryję dwa kafelki
Ale reszta, taka jak badania, czy zarządzanie miastami muszą być wykonywane po kolei, nawet na początku gry
TERF - Sro 24 Lip, 2013
TomBird napisał/a: |
Ale reszta, taka jak badania, czy zarządzanie miastami muszą być wykonywane po kolei, nawet na początku gry |
akurat badania sa tajne i leca na PW
jak dla mnie to jak ktos ma życzenie i działania innych graczy go nie interesują to może wcześniej budować itd ale jak to zrobi i bedzie żałować to już tylko jego wina bez możliwości zmiany
TomBird - Sro 24 Lip, 2013
Racja, zapomniałem, że badania odkrywa się jednocześnie Tak więc rzeczywiście badania na PW
Zarządzania poza kolejką też nie powinno się robić, bo przecież są ograniczone ilości surowców i budynków. Wiadomo, że w pierwszej, czy drugiej turze się nie wyczerpią, ale tak dla zasady lepiej, żeby odbywało się to po kolei.
Natomiast ruchy w 2-3 pierwszych turach nic nie powinny zmienić. Dopiero później kolejność będzie miała znaczenie.
Więc może umówmy się, że od 4-tej tury ruch musi być też wykonywany zgodnie z kolejką?
TERF - Sro 24 Lip, 2013
jak dla mnie to wszystkie powinny byc w kolejności, jedynie jak gracz chce sam na wlasna odpowiedzialność coś zrobić to moze podać jesli to nie zblokuje w jakims stopniu gracza/y poprzedzających (np. surowce) lecz nalezy pamietac ze sa karty kultury np. blokujace akcje miejska co moze powodowac iz przeciwnik wiedzac wczesniej kto co zrobi zaplanuje sobie komu utrudnic.
I tu jest pytanie co w sytuacji np.
Gracz 4 ma karte blokujaca akcje miejska. W czasie jego nieobecności gracz 1, 2 i 3 wykonali swoje akcje ale on chcial zablokowac gracza 1 ale nie byl na forum i nie mial jak tego uczynic.
Prawidlowo powinnismy zagracz ze po kazdej akcji miejskiej wszyscy powinni deklarowac ze nie maja zadnych intencji i kolejny gracz moze wykonywac swoje czynności. Rozwiązanie najlepsze ale za to bardzo problematyczne i rozciagnie gre. (ta sytuacja nie ma miejsca na poczatku gry ale pozniej moze miec)
TomBird - Sro 24 Lip, 2013
Nie, myślę że nie ma sensu aż tak wydłużać gry. Jednak na potrzeby forumowej rozgrywki trzeba grać w odrobinę prostszą wersję.
Według mnie powinno być tak:
Załóżmy, że chcę użyć kartę kultury podczas fazy ruchu, przeciwko jednemu z graczy, w trakcie gdy będzie się on poruszał pionkiem.
Mogę to zrobić dopóki jego post z ruchami jest ostatni (czyli żaden kolejny gracz nie wykonał jeszcze ruchu). Dla dania szansy, możemy ewentualnie przyjąć, że nie można wykonać żadnej czynności przed upływem 30-60 min po akcji poprzedniego gracza...
W razie gdybyśmy bardzo chcieli użyć jakiejś karty, można ewentualnie dać znać na PW Night Wolfowi, że w przypadku "jakiegoś tam" ruchu chcemy użyć karty. Wiadomo, że go też może nie być w danym momencie na forum, ale w pewien sposób zwiększa to nasze szanse
Inne opcje gry, zbyt mocno mogą ją rozciągnąć w czasie według mnie.
Night wolf - Sro 24 Lip, 2013
Rozłożyłem armie łatwiej będzie mi to kontrolować
Co do przerwania niestety tutaj jest zawsze problem, będę rozpatrywał ruchy według kolejności co piszecie. I ewentualnie cofniemy do akcji gracza która została przerwana, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
Co do ruchów fajnie będzie jak później będziecie podawali ruch jednostkami bardziej dokładnie powiedzmy że wóz chce jechać z A1 do D4 to może to zrobić na kilka sposobów:
a1>d1>d4
a1>a4>d4
a1>a2>b2>b3>c3>c4>d4
itd
więc przy każdej zmianie kierunku trzeba to wpisać, od tego może zależeć czy ktoś wejdzie w pole jakieś akcji komuś czy nie
Koomote - Sro 24 Lip, 2013
Pomysł z "przerwą" między kolejnymi ruchami graczy jest ok, choć wolałbym żeby to była przynajmniej godzinka.
Ewentualnie, żeby ten czas skrócić (szczególnie w późniejszym etapie gry), każdy z graczy mógłby wysyłać info na PW ,że "nie reaguje w żaden sposób w tej fazie czy danej turze" lub przeciwnie podać info, że przymierzam się na zablokowanie ruchu, akcji itd"
MalyFarciarz - Sro 24 Lip, 2013
Siema Chciałem wytknąć Wam błąd i dlatego się zarejestrowałem. Egipcjanie powinni dostać cud po zbudowaniu początkowego miasta.
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013
Właśnie dzisiaj zobaczyłem errate i jest tam trochę zmian szkoda że galakta jeszcze nie umieściła u siebie tego ;/
TERF - Czw 25 Lip, 2013
Night wolf napisał/a: | Właśnie dzisiaj zobaczyłem errate i jest tam trochę zmian szkoda że galakta jeszcze nie umieściła u siebie tego ;/ |
oooo a jest juz errata? dzieki za info. Galakta niestety czasem tak ma do BW tez jeszcze nie zrobiła choć obiecali rok temu
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013
Prośba od razu piszcie jakie badania robicie mi na pw przyspieszy to rozgrywkę połowa ludzi mi już podała
TERF - Czw 25 Lip, 2013
czy armia z wozem moze atakować wioski? bo ja gram ze nie ale nie jestem pewien czy to tak na pewno jest
TERF - Czw 25 Lip, 2013
TomBird napisał/a: | Również pass w 1-szej i 2-giej fazie
W pierwszej fazie bodajże deklarujemy do których miast wysyłamy to co zbierają wozy, tak? Ale jako, że na razie tylko stolica, to można pominąć |
tak? ja zawsze gralem ze podczas zarzadzania aby przyspieszyc gre bo wowczas sie liczy produkcje ale jak tak chcecie to bede o tym teraz pamietac
TomBird - Czw 25 Lip, 2013
TERF napisał/a: | czy armia z wozem moze atakować wioski? bo ja gram ze nie ale nie jestem pewien czy to tak na pewno jest |
Armia razem z wozem z tego co wiem to może. Tak samo jak możesz zaatakować inne armie razem z wozem. W przypadku porażki - wóz na pewno znika.
Tak czy inaczej można najpierw zaatakować wioskę armią i później dołączyć wozem i w sumie na to samo wyjdzie
TERF napisał/a: | tak? ja zawsze gralem ze podczas zarzadzania aby przyspieszyc gre bo wowczas sie liczy produkcje ale jak tak chcecie to bede o tym teraz pamietac |
Ja też tak gram, bo jest zdecydowanie szybciej, ale nie wiem czy preferujecie dokładnie trzymać się zasad wypisanych w instrukcji, czy ten aspekt również uprościmy
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013
Mi to obojętne, zależy to od was niby ma to pewne znaczenie ale minimalne
TERF - Czw 25 Lip, 2013
TomBird napisał/a: | TERF napisał/a: | czy armia z wozem moze atakować wioski? bo ja gram ze nie ale nie jestem pewien czy to tak na pewno jest |
|
Armia razem z wozem z tego co wiem to może. Tak samo jak możesz zaatakować inne armie razem z wozem. W przypadku porażki - wóz na pewno znika.
Tak czy inaczej można najpierw zaatakować wioskę armią i później dołączyć wozem i w sumie na to samo wyjdzie
Instrukcja str. 20
Cytat: | Pionki wozów nie mogą wejść na pole, na którym znajduje się znacznik chatki lub wioski. |
To oznacza ze nie wolno. Ale jak chcecie grac inaczej to ok. Jak dla mnie łączy się pionki z wozami w celu ich obrony a nie ataku. Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna.
Oczywiscie dostosuje sie do reszty i bede sie stosowac do waszej decyzji.
TomBird - Czw 25 Lip, 2013
TERF napisał/a: | Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna. |
Nie, w żadnym wypadku wóz nie może wpłynąć na wielkość ręki bitewnej.
Poza tym, skoro instrukcja jasno mówi, że wozem nie można wjechać na wioskę, to w takim razie tego nie róbmy. Nie pamiętam szczegółowo wszystkich zasad, a nie chce mi się przeglądać dokładnie instrukcji
Tak więc tylko i wyłącznie pionkami armii możemy wjechać na wioski/miasta
TERF - Czw 25 Lip, 2013
TomBird napisał/a: | TERF napisał/a: | Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna. |
Nie, w żadnym wypadku wóz nie może wpłynąć na wielkość ręki bitewnej. |
Instrukcja str.20
Cytat: | PIONKI WROGÓW
Wozy nie mogą wchodzić na pola, na których znajdują się pionki wrogów. Jeżeli armia wejdzie na pole, na którym znajduje się wrogi pionek, jej ruch natychmiast się kończy. Jeżeli na polu znajdują się tylko wrogie wozy, zostają one natychmiast zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup tak, jakby wygrał bitwę(patrz strona 25). Jeżeli na polu znajduje się co najmniej jedna wroga armia, dochodzi do bitwy (patrz strona 23). Jeżeli na polu znajduje się mieszanka zarówno armii jak i wozów, dochodzi do bitwy, jednak jeśli strona, która przegra bitwę, ma na polu wozy, zostają one zniszczone wraz z armiami. Następnie łup jest przyznawany normalnie.
Przykład:
Armia wchodzi na pole, na którym znajdują się dwie wrogie armie i wrogi wóz. Dochodzi do bitwy, a atakujący gracz odnosi zwycięstwo. Dwie armie oraz wóz zostają zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup za zabicie jednostek wroga. |
Ręka bitewna str. 23
Cytat: | +2 do wielkości ręki za każdą przyjazną jednostkę, poza pierwszą, która znajduje się na polu (należy pamiętać, że gracze nie mogą przekroczyć limitu ustawienia swoich
cywilizacji). |
Musze znaleść jeszcze co to jest przyjazdna jednostka. Dziś może po pracy przeczytam całość dla odświerzenia pamięci
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013
TERF napisał/a: | TomBird napisał/a: | TERF napisał/a: | Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna. |
Nie, w żadnym wypadku wóz nie może wpłynąć na wielkość ręki bitewnej. |
Instrukcja str.20
Cytat: | PIONKI WROGÓW
Wozy nie mogą wchodzić na pola, na których znajdują się pionki wrogów. Jeżeli armia wejdzie na pole, na którym znajduje się wrogi pionek, jej ruch natychmiast się kończy. Jeżeli na polu znajdują się tylko wrogie wozy, zostają one natychmiast zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup tak, jakby wygrał bitwę(patrz strona 25). Jeżeli na polu znajduje się co najmniej jedna wroga armia, dochodzi do bitwy (patrz strona 23). Jeżeli na polu znajduje się mieszanka zarówno armii jak i wozów, dochodzi do bitwy, jednak jeśli strona, która przegra bitwę, ma na polu wozy, zostają one zniszczone wraz z armiami. Następnie łup jest przyznawany normalnie.
Przykład:
Armia wchodzi na pole, na którym znajdują się dwie wrogie armie i wrogi wóz. Dochodzi do bitwy, a atakujący gracz odnosi zwycięstwo. Dwie armie oraz wóz zostają zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup za zabicie jednostek wroga. |
Ręka bitewna str. 23
Cytat: | +2 do wielkości ręki za każdą przyjazną jednostkę, poza pierwszą, która znajduje się na polu (należy pamiętać, że gracze nie mogą przekroczyć limitu ustawienia swoich
cywilizacji). |
Musze znaleść jeszcze co to jest przyjazdna jednostka. Dziś może po pracy przeczytam całość dla odświerzenia pamięci |
Tutaj od razu jest błąd:
za każdą przyjazną jednostkę<----jednostki to karty
W innym temacie jest o tym:
Ash napisał/a: | Matthias[Wlkp] napisał/a: | Czy ktoś miał już okazję porównać wersję PL i ENG? Ktoś już wyhaczył jakieś błędy, na które zwrócić uwagę? |
W rozdziale 'Walka': 1. Przygotowanie sił bitewnych napisane jest:
'+2 do wielkości ręki za każdą jednostkę', a powinno być '+2 do wielkości ręki za każdą armię'.
Błąd dosyć dużego kalibru. Jaki sens ma wydawanie gry po Polsku, jeżeli i tak muszę przeczytać angielską instrukcję??? Ktoś z Galakty grał w tę grę? Przecież ten fragment jest tak głupi, że aż się prosiło spojrzeć w angielską wersję jak jest naprawdę. Gdzie errata panowie? |
Michal napisał/a: | Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Faktycznie, niestety tutaj wdarł się błąd, na szczęście jednak jest on w takim miejscu, że z kontekstu wynika iż chodzi o figurkę.
Na pewno poprawimy to podczas dodruku. |
TomBird - Czw 25 Lip, 2013
Hmm, dziwne Zawsze grałem w ten sposób że wóz nic nie daje w bitwie, a tylko dodatkowe armie mogą zwiększyć rękę bitewną. Przynajmniej kilku ciekawych rzeczy się dowiem
Ale tak czy inaczej, już doszliśmy do tego, że wjechać wozem nie można na wioskę ani wrogą jednostkę, czyli w ten sposób nie powiększy się ręka bitewna. Tylko i wyłącznie w obronie to zadziała. Tak przynajmniej wynikałoby z instrukcji
EDIT: Dopiero teraz zauważyłem co napisał Night Wolf, więc nieaktualne, to co powyżej wyskrobałem
Na szczęście okazało się, że pod tym względem dobrze grałem
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013
W ang. instrukcji:
Cytat: | +2 hand size for each friendly army figure in the square
beyond the first (remember that players cannot exceed their
civilization’s stacking limit) |
MalyFarciarz - Czw 25 Lip, 2013
Wóz nie zwiększa ilości ręki, nawet podczas obrony. Liczą się jedynie pionki.
To nie jedyny błąd jaki popełniliście. Tylko Egipt mógł zbadać technologie w 1 turze.
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013
Czemu tylko egipt? każdy miał po 6 WH tyle ile jest wymagane na I poziomie.
MalyFarciarz - Czw 25 Lip, 2013
Nie mogli mieć po 6 WH ponieważ zaczynasz od 0. W fazie handlu podliczasz i mieli po 3. Podliczyłeś 2 razy. Sprawdź w instrukcji
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013
W fazie 0 dostajesz i w 1 tirze dostajesz już o tym była mowa tutaj Też tak grałem jak ty
Cytat: | 6. USTAWIENIE WSKAŹNIKA
WYMIANY HANDLOWEJ
Każdy gracz zlicza wszystkie symbole wymiany handlowej
( @ ) znajdujące się na ośmiu polach na peryferiach jego stolicy
i następnie ustawia wskaźnik wymiany handlowej znajdujący się
na jego arkuszu cywilizacji (większy, zewnętrzny wskaźnik) tak,
aby wskazywał tę wartość. Na przykład, jeżeli na peryferiach
stolicy gracza znajdują się trzy symbole wymiany handlowej,
gracz ustawia swój wskaźnik na „3”.
Uwaga: Gracze otrzymują punkty wymiany handlowej ponownie podczas pierwszej tury gry.
|
MalyFarciarz - Czw 25 Lip, 2013
Sam zauważyłem teraz, że źle graliśmy.
TERF - Czw 25 Lip, 2013
dlatego lubie choc raz zagrac przez pbf bo mozna wyjasnic wszystkie niejasnosci we wlasnej grze.
Wy robiliscie blad w fazie 0 ja za to gralem ze wozy zwiekszaja reke. W wersji ang. pisze czarno na bialym, szkoda ze ktos tego nie wylapal przed drukiem
E mozna do mapy dodac koszt budynkow aby nie lukac na technologie co chwila?
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013
TERF napisał/a: | dlatego lubie choc raz zagrac przez pbf bo mozna wyjasnic wszystkie niejasnosci we wlasnej grze.
|
Też uważam że grając PBF dużo można się nauczyć
TERF napisał/a: |
E mozna do mapy dodac koszt budynkow aby nie lukac na technologie co chwila? |
Dodam jakieś jeszcze życzenia
Swoją drogą jak rozgrywamy bitwy ? Ja mam być barbem czy inny gracz? Jeśli ja to trochę nie uczciwe może być bo znam jakie kto ma karty i mogę grać starając się niszczyć lepsze a zostawiać słabsze.
TERF - Czw 25 Lip, 2013
gracz z lewej czy z prawej? nie pamietam.
Wylosuj mu karty i przeslij i zaczniemy walke. Jest pierwsza wiec jak beda jakies mankamenty to bedziemy korygowac wtrakcie
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013
Po lewej do Koomote on zaczyna jako obrońca
Co do prowadzenia walki proponuje coś takiego:
Przykładowe otwarcie:
Kod: |
Gracz A
Obrońca:Atakujący
(P1):
atakujący wtedy może założyć kolejny front albo przejść do ataku:
Gracz B
Obrońca:Atakujący
P1:
:(P1)
Gracz A
P1:(A1)
:P1
Gracz B
:A1
:P1
:(P2)
Gracz A
:A1
:P1
(A1):P2
Gracz B
:A1
:P1
:P2-X
:(P1)
|
X to rany
() to właśnie dokładana jednostka
chyba że macie jakiś inny pomysł?
TERF - Pią 26 Lip, 2013
wyjezdzam na weekend i bede mial utrudnienia w dostepie do neta wiec prosze o wyrozumiałość.
Co do wczorajszej bitwy to byla mała i dało to się spamietac ale rozwiazanie podane przez night wolf jest ok. Dla przykładu przedstawie wczorajsza bitwe ta metoda
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
(A1) : |
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1 :
: (P2)
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1 :
(P3)-xx : P2 -xx
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1 :
P3-xx :
: (P2)
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1 :
P3-xx :
: P2
(J2) :
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1 :
P3-xx :
: P2
J2-xx : (P2)
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1-ginie : (J2)
P3-xx :
: P2
: P2
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
: J2
P3-xxx : (A1)
: P2
: P2
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
: J2
: A1
: P2
: P2
|
Jeszcze sprawa walki miedzy graczami - a raczej nagordami gramy na zasadach erraty (badz dodatku bo tam sa te same zasady walki co w erracie) czyna zasadach podstawowych z instrukcji. Osobiście preferuje z dodatku ale jak tam chcecie
TomBird - Pią 26 Lip, 2013
W trakcie bitwy na dole można też dopisywać poległe jednostki obu graczy, żeby było przejrzyściej
A możesz napisać jakie są zmiany w erracie? Zawsze grałem tylko tym co jest w instrukcji w podstawowej wersji gry
Night wolf - Pią 26 Lip, 2013
Taki sam system jest w dodatku:
Kod: |
[b]Jeśli przegrany miał jeden lub więcej pionków na polu:[/b]
Zwycięzca otrzymuje 1 łup.
[b]Jeśli przegrany bronił jednego ze swoich miast (ale nie stolicy):[/b]
Zwycięzca otrzymuje 2 łupy.
[b]Jeśli przegrany bronił swojej stolicy: [/b]
Zwycięzca natychmiast wygrywa grę osiągając zwycięstwo militarne.
Zwycięzca natychmiast wydaje zdobyty łup, zużywając go do
zakupu efektów opisanych poniżej. Zwycięzca otrzymujący
więcej niż 1 łup może zakupić tyle efektów na ile go stać i może
zakupić ten sam efekt kilka razy. Na przykład gracz, który
otrzymuje 2 łupy, może kupić jeden efekt kosztujący 2 łupy, dwa
różne efekty w cenie 1 łup każdy albo 2 identyczne efekty
w cenie 1 łup każdy.
EFEKTY KOSZTUJĄCE 1 ŁUP
Kradzież do trzech punktów wymiany handlowej ze
wskaźnika wymiany handlowej przegranego.
Kradzież do trzech żetonów kultury od przegranego.
Kradzież przegranemu jednego dowolnego surowca
(zakryte znaczniki chatek i wiosek mogą być wybierane,
ale zwycięzca nie może ich podglądnąć przed
dokonaniem wyboru).
Zmuszenie przegranego do odrzucenia żetonu monety
wybranego przez zwycięzcę. Efekt ten nie działa na
inwestycje.
EFEKTY KOSZTUJĄCE 2 ŁUPY
Nauczenie się jednej z technologii, którą zna przegrany,
a która nie jest znana zwycięzcy, bez ponoszenia jej
kosztu w punktach wymiany handlowej. Zwycięzca
musi mieć dozwolone miejsce w swojej piramidzie
technologicznej, aby móc z tego skorzystać.
Kradzież przegranemu jednej karty wydarzenia
kulturalnego. Zwycięzca podczas dokonywania wyboru
może patrzeć tylko na tyły kart.
Kradzież przegranemu jednego żetonu monety
i umieszczenie go na arkuszu cywilizacji zwycięzcy.
Efekt ten nie działa na inwestycje. |
A swoja drogą gdzie jest napisane coś o tym że Egipt nie może umieść od razu cudu podczas przygotowania gry?
TomBird - Pią 26 Lip, 2013
TERF napisał/a: | wyjezdzam na weekend i bede mial utrudnienia w dostepie do neta wiec prosze o wyrozumiałość. |
Ale będziesz w stanie się zalogować chociaż dwa razy dziennie? Bo jak nie, to może lepiej zrobić przerwę i powrócić do gry w poniedziałek, czy tam wieczorem w niedzielę
Chiny dostają po 3 żetony kultury za odkrycie każdej chatki i podbicie wioski, więc jest ok
Lepiej jak takie pytania w tym temacie będą zadawane, żeby ten od grania był bardziej przejrzysty.
Nagrody za wygrane bitwy są dość podobne do tych podstawowych, więc jak chcecie to można grać według erraty. Dostosuję się
TERF - Pią 26 Lip, 2013
aaa ok pomylilem graczy myslalem ze egipt o tym pisal
ok postaram sie nie zasmiecac (usune posta)
2 razy moze dam rade 1 raz na 80%. wiec jak wolicie
TomBird - Pią 26 Lip, 2013
No to można grać. Najwyżej poczekamy
Tak w ogóle, to jak ktoś z góry informuje że go nie będzie, to te "24h" nie liczymy.
Night wolf - Pią 26 Lip, 2013
Popieram to żebyście tutaj mi wytykali błędy to od razu będę starał się je poprawić
Niestety ale prowadzenie Civki jest ciężkie bardzo dużo trzeba uwzględniać. Ale myślę że za parę tur już będzie bez błędów.
To ja od razu mówię że 9 sierpnia znikam na kilka dni(od piątku do środy) raczej nie będę miał dostępu do neta, nawet nie chce, trzeba się od chamić raz na rok
TomBird - Pią 26 Lip, 2013
Night wolf napisał/a: | To ja od razu mówię że 9 sierpnia znikam na kilka dni(od piątku do środy) raczej nie będę miał dostępu do neta, nawet nie chce, trzeba się od chamić raz na rok |
Tobie nie podarujemy i opuszczą Cię kolejki!
Dopatrzyłem się jednej nieścisłości w spisie, który nam na początku przesłałeś. W opisie technologii 2-go poziomu "Matematyka" powinno być jeszcze dodane, że można aktywować tę zdolność surowcem żelaza
Night wolf - Pią 26 Lip, 2013
Poprawiona matematyka
Poprawiłem też Kolej żelazną na której powinna być moneta i odlewnictwo na której nie powinno jej być według faq.
TomBird - Sob 27 Lip, 2013
Zrobiłbym już ruch, ale poczekajmy na TERF'a i jego zarządzanie miastami, żeby nie robić chaosu w temacie
Night wolf - Sob 27 Lip, 2013
Ale on już zrobił zarządzanie
TERF napisał/a: | Niemcy
Stawiają wielkiego człowieka na N15
W fazie zarzadzania miastem budują armie na N14 |
TomBird - Sob 27 Lip, 2013
Takie pytanie - czy to na pewno ja powinienem być barbarzyńcami przeciwko Egiptowi? Wydawało mi się, że TERF.
Ale jakby co to nie ma problemu, tylko daj znać
Chyba że to chwilowe posunięcie, jako że TERF wyjechał?
Night wolf - Sob 27 Lip, 2013
Tak powinien być TERF bo on jest po lewej ale żeby nie czekać ty rozegrasz jeśli to nie problem
TERF - Sob 27 Lip, 2013
dzieki ze mnie wyreczyliscie ja nie zglaszam sprzeciwu co do zastepstwa ale do wyniku to chyba jakis blad bo podczas walki z dzikimi nie wlicza sie premi bitewnej
czyli
barbarzyncy 6
egipt 5
ale sprawdzcie bo nie mam za bardzo jak
TomBird - Sob 27 Lip, 2013
Zaciekawiło mnie to i spojrzałem. Ale nic nie jest napisanego w instrukcji, że przy walce z barbarzyńcami nie liczy się premii bitewnej. No chyba że na innej stronie coś takiego jest.
Sprawdźcie jeszcze
Rojber - Sob 27 Lip, 2013
Teraz to i ja nie wiem
Ja jedynie mogę napisać, że grałem z premią, ponieważ w instrukcji jest tak:
Cytat: | Jeżeli znacznik przedstawia wioskę, próbuje ona odeprzeć najeżdżającą
cywilizację. Gracz po lewej gracza, który przeprowadza
najazd, wciela się w rolę „gracza barbarzyńcy” i bierze po jednej
karcie jednostki artylerii, piechoty oraz jazdy dobierając je z odpowiednich
talii (jeżeli jedna lub więcej talii jest wyczerpanych,
braki należy uzupełnić dobierając z jednej z pozostałych talii
– zgodnie z wyborem gracza barbarzyńcy). Te trzy jednostki to
BARBARZYŃCY i należy je trzymać osobno od własnych jednostek
gracza barbarzyńcy. Następnie dochodzi do bitwy pomiędzy
graczem barbarzyńcą (korzystającym jedynie z jednostek barbarzyńców)
oraz graczem najeżdżającym. Gracz barbarzyńca jest
obrońcą, a jednostki barbarzyńców zawsze mają rangę równą
1 (łucznik, włócznik lub jeździec). Więcej informacji na temat
rozgrywania bitew znajduje się na stronie 23 w akapicie
„Walka”. |
A tam jest między innymi podpunkt 2. "2. PODLICZANIE PREMII BITEWNEJ" więc uznałem, że skoro odwołują się do tego to tak jest
Może ktoś jeszcze się wypowie żeby nie było, że gramy niezgodnie z przepisami
Night wolf - Sob 27 Lip, 2013
Przeglądałem instrukcje i fora i nic nie znalazłem nawet jest przykład walki z barbarzyńcami i nikt o tym nie wspomina.
BGG
TERF - Sob 27 Lip, 2013
moze ja zle gralem nie wiem wiec jak gramy? aby wszyscy wiedzieli co i jak
Night wolf - Sob 27 Lip, 2013
Koszary normalnie dają do bitew z wioskami bo nigdzie nie widzę czegoś co by na to nie pozwalało.
Koomote - Sob 27 Lip, 2013
Z tego co pamiętam, a tak grałem wszystkie partie, to premie liczą się zawsze.
TERF - Sob 27 Lip, 2013
ok to wychodzi ze ja zle gralem musze to skorygowac
Night wolf - Nie 28 Lip, 2013
Pytanko monetę liczy się od razu czy od następnej tury?
TERF - Nie 28 Lip, 2013
ja gralem od razu ale nie pamietam dokladnie
TomBird - Nie 28 Lip, 2013
Night wolf napisał/a: | Pytanko monetę liczy się od razu czy od następnej tury? |
Od razu gdy jest kontrolowana, przesuwa się wskaźnik ilości monet. Tak więc jest od razu liczona
Koomote - Nie 28 Lip, 2013
TomBird napisał/a: | Night wolf napisał/a: | Pytanko monetę liczy się od razu czy od następnej tury? |
Od razu gdy jest kontrolowana, przesuwa się wskaźnik ilości monet. Tak więc jest od razu liczona |
Zgadza się.
TomBird - Nie 28 Lip, 2013
Cytat: | niemcy
N12 buduje miasto |
Chyba na N11?
TERF - Nie 28 Lip, 2013
tak moj blad N11
na szybko pisalem
TERF - Wto 30 Lip, 2013
chyba nie mozna przechodzic przez wioski bez zatrzymania sie na niej?
Rojber - Wto 30 Lip, 2013
TERF napisał/a: | chyba nie mozna przechodzic przez wioski bez zatrzymania sie na niej? |
Dokładnie, wtedy musisz się zatrzymać.
Cytat: | Pionek armii, który wejdzie na pole, na którym znajduje się znacznik chatki lub wioski musi natychmiast zakończyć swój ruch i uważa się, że przystępuje do odkrywania chatki lub wioski. |
TERF - Sro 31 Lip, 2013
taka prozba do GM aby w PW usuwał już wykorzystane chatki. W moim wypadku to Wielki Człowiek - chatke/wioske wymienia sie od razu na wielkiego czlowieka(czyli wioske sie odrzuca - a czlowiek zostaje)
no i podac gdzies koszt badan I poziom, II poziom itd chyba ze gdzies to przeoczylem ale nie widze
TomBird - Sro 31 Lip, 2013
Koszt badań jest dość prosty do zapamiętania
6 WH za pierwszy poziom, a za każdy kolejny dodajesz 5 WH. Czyli 11, 16 itd.
TERF - Sro 31 Lip, 2013
co 5? zawsze? dawno nie gralem wiec nie pamietam tak dokladnie
TomBird - Sro 31 Lip, 2013
Zawsze
6, 11, 16, 21, 26
A maksymalna ilość WH to 27
TERF - Sro 31 Lip, 2013
dzieki za przypomnieni
Night wolf - Sro 31 Lip, 2013
Taka mała prośba jeśli ktoś zdobywa coś monety WH czy kulturę za jakieś akcje itd to piszcie to od razu w nawiasie bardzo to mi ułatwi edycje
TomBird - Czw 08 Sie, 2013
Zastanawiam się, czy TERF wie, że to on walczy z Egiptem jako barbarzyńcy
TERF - Czw 08 Sie, 2013
hehehe no wlasnie nie wiedzialem i czekalem na wasze ruchy
Night wolf - Pon 02 Wrz, 2013
Koomote napisał/a: | Chiny:
MiastoF11: buduje cud Luwr .Zagrywam kartę "Dar z dalekich stron", korzystam z surowca Zboże, które zagrywam na Budownictwo (+5 młotków, moneta dla Niemców), +2 z WozuD15, + obniżam handel z 14 do 2 żeby dostać +4 młotki = 20.
|
dokładna rozpiska tego powinna wyglądać tak:
Dar z dalekich stron
ZM: +młotków(czemu moneta dla niemców chyba że czegoś nie widze?)
ZM: budowanie luwru
Z tego wynika że przepada karta kultury, wydane zboże chyba że się mylę...
TERF - Pon 02 Wrz, 2013
mi tez tak sie wydaje ze przepada karta kultury, i wszystkie wymienione dobra tj. pkt wymiany handlowj wymienione na młotki itd.
bo anuluje ta ostatnia akcje czyli "samą budowe"
Koomote - Pon 02 Wrz, 2013
Ja też bym tak uznał, przepada wszystko. ( to musiał być 007 ) Zastanawia mnie tylko czy młotki z handlu przepadają (czy są dedykowane, jak Wóz?), póki co możemy uznać, że przepadają. Monetka dla Niemców ponieważ na karcie kultury jest napisane, "(...)następnie wybierasz innego gracza, który otrzymuje 1 monetę"
TERF - Pon 02 Wrz, 2013
popsułem mu budowe i monete zarobiłem ale ironia losu
TERF - Wto 03 Wrz, 2013
od jutra bede szukał mitycznych stworów na Krecie i bede miał ograniczony dostęp do neta wiec moge zamulać grę.
choć ostatnio coś się sama zamuliła
TERF - Pią 06 Wrz, 2013
czemu nikt sie nie rusza i ogolna cisza panuje?
Koomote - Pią 06 Wrz, 2013
Dobre pytanie:)
Night wolf - Pią 06 Wrz, 2013
Tombirda już od 26 sierpnia nie było z tego co widze
Koomote - Czw 10 Paź, 2013
Coś się zwiesiła gra...;/
TERF - Czw 10 Paź, 2013
i to na calego niestety
Koomote - Czw 10 Paź, 2013
Chyba trzeba podjąć jakąś decyzję chłopaki?! Jeśli o mnie chodzi, myślę że można do końca tygodnia poczekać i jeśli będzie nadal cisza to zakończyć grę...Egipt zwyciężył na moje:) Co o tym myślicie?
TERF - Pią 11 Paź, 2013
znaleść zastępstwo i tyle
Szaweł - Pią 11 Paź, 2013
Chciałem prosić o jakieś namiary gdzie mogę znaleźć Civ pbf, żeby z kumplem w pracy pograć, ale w międzyczasie mogę zastąpić zaginionego gracza... Nigdy nie grałem w nic PBF, ale myślę, że jakoś dam radę... tylko, że nie wiem jak obecnie wygląda układ mapy i nie mam np. opisów kart technologii a nie pamiętam ich wszystkich na pamięć no i z drugiej strony nie przyniosę ich sobie z domu do roboty
Night wolf - Pią 11 Paź, 2013
Zróbmy tak czekamy na odpowiedz do niedzieli, jeśli Tombird się nie odezwie to Szaweł wchodzi na jego miejsce jeśli wszyscy się zgodzą.
Szaweł - Pią 11 Paź, 2013
Ja się zgadzam
Taki joke przy weekendzie
Rojber - Sob 12 Paź, 2013
Oczywiście też się zgadzam
Koomote - Sob 12 Paź, 2013
Może być
TERF - Nie 13 Paź, 2013
popieram
Szaweł - Wto 15 Paź, 2013
To skoro nikt nie ma nic przeciwko... Jak wygląda obecnie układ na mapie i kto się rusza?
Podeślijcie mi gdzie znajdę opisy technologii w razie gdybym chciał jakąś opracować.
Night wolf - Sro 16 Paź, 2013
Na mapie wszystko jest opisane postaram się ja zaktualizować do twojego ruchu materiały podsyłam na pw.
Koomote - Pią 15 Lis, 2013
Jak tam sytuacja, ktoś zna powód zastoju
Szaweł - Pią 22 Lis, 2013
Chyba NightWolf już się znudził...
Night wolf - Pią 22 Lis, 2013
Witam sorki za długą nie obecność ale mam problemy techniczne jutro postaram się napisać i wyjaśnić sytuacje. Ktoś pisał do mnie z was na gg chyba?
Night wolf - Sro 27 Lis, 2013
Obiecałem w sobotę ale niestety trochę robotą zostałem zawalony ;/. Przerwa spowodowana została padnięciem dysku na którym przechowywałem między innymi dane z sesji. Z góry przepraszam że nawet nie wszedłem tutaj was poinformować o zaistniałej sytuacji ;/
Koomote - Sro 27 Lis, 2013
To było ciekawe doświadczenie. Wielkie dzięki za organizację gry.
pozdrawiam
TERF - Czw 28 Lis, 2013
czyli koniec?
szkoda ale dzieki za organizację.
jak dla mnie gra przez pbf sie za bardzo nie sprawdza za duzo rzeczy które należy wykonać co przeciąga grę oraz niektóre akcje np zatrzymanie budowy itp nalezy wykonać w danej chwili co jest troche przekłamana np. gracz podaje 3 akcje a ja wybieram sobie ktora najmniej mi sie podoba i ja anuluje
Rojber - Czw 28 Lis, 2013
Wygrałem więc kończymy
Dzięki za grę
|
|