galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Civilization - Civilization PBF

Night wolf - Czw 14 Lut, 2013
Temat postu: Civilization PBF
Witam

Szukam chętnych graczy do Cywilizacji przez PBF, oczywiście będę moderatorem. Sesja odbyłaby się tutaj na forum Galakty. Na razie bez dodatku (no chyba że ludzie będą bardzo chcieli grać z dodatkiem wtedy dokonam zakupu :) ), co do zasad na jakich się to odbędzie dogadamy się jak już uzbiera się 4 graczy. :D

TomBird - Nie 17 Lut, 2013

Ja chętnie ;) Też mam tylko podstawkę ;)
Matthias[Wlkp] - Pon 18 Lut, 2013

W sumie to czemu by nie :) . Podstawka może być.
Rojber - Pon 18 Lut, 2013

Ja również chętnie zagram. :) Mam obie wersje ale nie ma problemu - mogę zagrać w podstawową. :D
Koomote - Wto 30 Kwi, 2013

Chętnie zagram (z dodatkiem lub bez) jeśli nadal coś takiego organizujecie.
TERF - Sob 01 Cze, 2013

podłanczam się do listy ;)
TERF - Pon 03 Cze, 2013

cos pomysł upadl?

jak cos ja tez moge grac z dodatkiem (posiadam i całkiem całkiem) lecz mapa na 5 musi byc inna niz w instrukcji ;)

Night wolf - Pon 15 Lip, 2013

Oj dawno mnie nie było tutaj na forum :) tzn w temacie civki :) Zacząłem grać w GoTa i BSG na innym forum może przez to ;/. Ale dalej jestem zainteresowany prowadzeniem teraz mam już jakieś doświadczenie w tym więc będzie mi łatwiej :) Tylko czy dalej są chętni? Preferowałbym grę w 4 osoby bez dodatku którego nie mam :)
Obiecuje zaglądać teraz cały czas do tego tematu :P Zamiast czekać na PW :D

TERF - Pon 15 Lip, 2013

ja ja ja ja chetny ;)
Koomote - Pon 15 Lip, 2013

Jestem chętny.
Night wolf - Sro 17 Lip, 2013

Na razie tylko wasza dwójka się zgłosiła ;/
TERF - Pią 19 Lip, 2013

Oj przedtem tylu chetnych a teraz coś słabo :(
Rojber - Sob 20 Lip, 2013

Oczywiście jestem chętny do gry moi przyjaciele!
TomBird - Sob 20 Lip, 2013

Również chętny :D
4 osoby i mistrz gry musiałby być. Ja jako mistrz odpadam :D

TERF - Sob 20 Lip, 2013

mistrzów to teraz mamy 2 ;)

wiec jest nas łącznie 5. Musicie ustalic kto nim bedzie i gramy ;)

Night wolf - Sob 20 Lip, 2013

A kto oprócz mnie miałby jeszcze prowadzić ? :D
TERF - Sob 20 Lip, 2013

hehe nie doczytałem wypowiedzi TomBird do konca. Wiecmamy 4 wiec go?
Rojber - Sob 20 Lip, 2013

Jedziemy!
Night wolf - Nie 21 Lip, 2013

Dobra to zaczynajmy zabawę, ale wpierw ustalmy kilka rzeczy :)

Skład:
TomBird
Rojber
Koomote
TERF

Chcecie losować miasta czy wybierać ?

TERF - Nie 21 Lip, 2013

nie miasta tylko nacje ;)

ja jestem za losowaniem ;)

TomBird - Nie 21 Lip, 2013

Ja również jestem za losowaniem.
Chociaż na co dzień gram bez Amerykanów, którzy są po prostu słabi. Ale jakby co się dostosuję :D

Rojber - Nie 21 Lip, 2013

Amerykanie przy odpowiedniej taktyce też mają swoje atuty, ale jak uważacie. :) Losujemy :P
Night wolf - Nie 21 Lip, 2013

Amerykanie się nie wylosowali :)

Wyszło z losowania coś takiego:

Jeśli ktoś ma jakieś zażalenia to pisać jak nie to zakładam nowy temat i rozpoczynamy Turę "0".

Jakieś pytania organizacyjne?

Koomote - Nie 21 Lip, 2013

Nigdy wczesniej nie gralem przez forum, dlatego mam pyt. Gdzie mam opisywać swój ruch? I jak wyglądają tury? Ile jest czasu na ruch?:) i takie tam
TERF - Nie 21 Lip, 2013

pierwszy gracz to kto?

oraz można gdzies umiescic na foum lub na plaszy opisy rodow i cudow swiata

dobrze tez zrobic jakas rozpiske technologi aby mozna bylo z kazdego miejsca grac a nie tylko w domu ;)

TomBird - Nie 21 Lip, 2013

Dla Egiptu musi być jeszcze wylosowany cud świata ;)
Rzeczywiście rozpiska technologii mogłaby przyspieszyć nasze ruchy.

Wskazujemy pierwszego gracza i jedziemy :) No chyba, że na początek wszyscy podajemy gdzie ustawiamy pionki ;)

Night wolf - Nie 21 Lip, 2013

Koomote napisał/a:
Nigdy wczesniej nie gralem przez forum, dlatego mam pyt. Gdzie mam opisywać swój ruch? I jak wyglądają tury? Ile jest czasu na ruch?:) i takie tam


Tury wyglądają dokładnie tak samo jak w rzeczywistości, będziesz pisał w odpowiednim wątku który dopiero założę. Gra przez forum jest znacznie dłuższa, może trwać nawet miesiącami... dlatego dałbym na odpisy maksymalnie 24h chyba że macie inną propozycję.

Zarys tury:
1.Początek tury
Zaczynamy od pierwszego gracza deklaracje ustroje, karty kultury, miasta itd. Jeśli nic nie robisz to też to piszemy żeby inni nie czekali :)
Budowa miasta - każde miasto które stawiamy od razu nazywamy ułatwi to później zarządzanie miastem.

2.Handel
Sumuje wam wymianę handlową, tutaj możecie deklarować swoje oferty handlowe jak wszyscy pasują to przechodzimy dalej. Tutaj niema kolejności :)

3. Zarządzanie Miastami
Zaczynamy od pierwszego gracza deklaracje.

4.Ruch
tak jak wyżej
przykład:
Wóz C4>D4 odkrywa E4
Armia C2>E2
itd

5.Badanie
Każdy deklaruje jaka technologie kupuje.

Wszystkie deklaracje pogrubiamy żebym nie musiał szukać w tekście informacji.

TERF napisał/a:
pierwszy gracz to kto?

oraz można gdzies umiescic na foum lub na plaszy opisy rodow i cudow swiata

dobrze tez zrobic jakas rozpiske technologi aby mozna bylo z kazdego miejsca grac a nie tylko w domu ;)


Pierwszego gracza zaraz wyznaczę jak założę nowy temat. Cud też będzie, pisałem że to podgląd na sytuacje.

Co do rozpiski postaram się zrobić, większość materiału mam po angielsku/polsku na jutro przygotuje każdemu plik z rozpiską.

Wpierw rozpoczynamy od tury 0 czyli każdy będzie deklarował gdzie co stawia. I teraz jak często mam aktualizować mapę?
Ogólnie są 3 sposoby chyba że ktoś ma pomysł na jakiś inny.
I. Będę pisał miedzy waszymi postami po waszych deklaracjach.
II. Będę aktualizował pierwszy post w którym będzie zawsze aktualna mapa.
III. Zrobimy osobny wątek dla mnie, w którym będę zbierał poszczególne tury, żeby było czytelne dla każdego.

TomBird - Nie 21 Lip, 2013

24h na ruch jest jak dla mnie ok. Jeśli ktoś nie wykona w tym czasie ruchu, wtedy przychodzi kolej następnej osoby. Jeśli 2-3 razy pod rząd się tak zdarzy, to ta osoba powinna automatycznie być wykluczona z gry, chyba że uprzedzi wcześniej, że jej nie będzie.

Jak dla mnie pierwsza opcja jest w porządku. Niech wszystko będzie w jednym wątku, a ukazywanie zmian po każdym ruchu będzie pozwalało no spojrzenie wstecz na ruchy przeciwników.

Mam jeszcze dwa pytania. Jak będzie wyglądała walka? Może najlepiej byłoby je odbywać między sobą na np. GG, albo PW, w czasie kiedy obie osoby są online? Znacznie byłoby to przyspieszone.
Kolejne pytanie to używanie kart kultury, które na przykład przerywają ruch gracza w pewnym momencie. Jak wyglądać będzie ich używanie?

Reszta jak dla mnie jasna, można zaczynać ;)
No i liczę, że wszyscy postaramy się być aktywni i przynajmniej jedną turę dziennie uda się rozegrać, żeby nie trzeba było grać do grudnia, albo jeszcze dłużej :D

Night wolf - Pon 22 Lip, 2013

Problem jest z wykluczaniem taki że trzeba będzie szukać gracza w zastępstwo a to też może trochę trwać ;/

Co do walki to odbywać się będzie przez forum, każdy ma do tego wgląd, poza tym jeśli na gg i pw gracze umieją się skontaktować to tym bardziej tutaj.

Co do kart kultury to po prostu po zadeklarowaniu swoich ruchów ktoś może zadeklarować użycie wszelkiego rodzaju kart Zdrad. Wtedy osoba musi podać na nowo swoje ruchy od momentu przerwanego ruchu. Ruchy które zostały podane nad ruchem który został przerwany nie można już zmienić.

Przykładowo

Gracz A
Wóz C2>C5
Armia D2>D3
2xArmia F5>D8
Wóz F8>H6
Armia G3>H4

Gracz B
Ktoś rzuca na "Armia F5>D8" Zdradę w D5

Gracz A
Wóz C2>C5 <-nie może zmienić
Armia D2>D3 <-nie może zmienić
Armia F5>D8 <- może zmienić od miejsca na które została rzucona zdrada czyli D5.
Wóz F8>H6 <- może zmienić całkowicie ruch
Armia G3>H4 <- może zmienić całkowicie ruch

Warto więc przemyśleć kolejność wykonywania ruchów.

TomBird - Pon 22 Lip, 2013

Ok, w takim razie wszystko jasne ;)
Ewentualnie mógłby być osobny temat do samych walk, żeby główny był bardziej przejrzysty, ale o tym już można zdecydować w trakcie gry ;)
Jak dla mnie można zaczynać!

TERF - Pon 22 Lip, 2013

ok dla mnie też ;)
Koomote - Pon 22 Lip, 2013

Dla mnie ok. Zauważyłem, że mapa jest odwrotnie ustawiona :wink: , choć zapewne nie ma to kolosalnego wpływu na rozgrywkę.
Rojber - Pon 22 Lip, 2013

Ja również zaznajomiłem się z ogólnymi zasadami. Czekam na cud hehe :P
TERF - Pon 22 Lip, 2013

a jeszcze gdzie umiescic trzeba ilość pkt handlowych graczy oraz ilość monet ;)
Night wolf - Pon 22 Lip, 2013

Wysłałem wszystkim spisy, oprócz Koomote bo masz zablokowane PW.
Jeśli ktoś widzi błędy to pisać poprawie, robiłem to na szybko.

Co do torów będą na razie tylko jako jpg z excela postaram się dorobić wszystko do mapy :)
Postaram się jeszcze dzisiaj założyć temat do gry a ten zostanie jako dyskusyjny.

Mapa będzie poprawiona co do ustawień kafelków :)

Koomote - Pon 22 Lip, 2013

Odblokowałem PW
Night wolf - Wto 23 Lip, 2013

Tak wygląda po modyfikacji mapa:



Jakieś sugestie ?

TomBird - Wto 23 Lip, 2013

Popraw Chińczyków, bo dałeś im za dużo piechoty. Tylko Niemcy zaczynają z większą ilością jednostek.
Normalnie nie widać kto ile jednostek ma danego typu, ale jak ktoś by się uparł, to mógłby przejrzeć historię gry zawodników, więc i tak byłoby to jawne :)
Musiałbyś nam jeszcze na PW przesłać jakie silne te jednostki dostaliśmy ;)

Ja teraz czekam na rozstawienie Koomote i też swoje wpiszę ;)

Koomote - Wto 23 Lip, 2013

Miłej zabawy i powodzenie :smile: :)
Rojber - Wto 23 Lip, 2013

To jak z tymi kartami jednostek? :P
TERF - Wto 23 Lip, 2013

widze ze zielony ma 7 WH chyba jakiś błąd ;)

A wedlug zasad nie dostaje sie na poczatku w turze 0 pkt WH a potem dopiero zaczynamy I ture?

TomBird - Wto 23 Lip, 2013

Nie no wszystko jest w porządku. Zielony ma 7 WH, bo ma Kolos Rodyjski, który zawsze na początku tury daję +3 WH
Poza tym tura 0 to było rozstawienie. Teraz gramy już praktycznie 1-szą turę, więc przy fazie handlu normalnie było podliczanie WH ;)

Night wolf - Wto 23 Lip, 2013

Już przez chwile się zgubiłem XD

Jednostki rozesłane chyba każdy rozumie co znaczą symbole itd :)

TERF - Sro 24 Lip, 2013

na potwierdzenie mojej uwagi na temat WH - instrukcja s. 12

6. USTAWIENIE WSKAŹNIKA WYMIANY HANDLOWEJ
Każdy gracz zlicza wszystkie symbole wymiany handlowej(@) znajdujące się na ośmiu polach na peryferiach jego stolicy i następnie ustawia wskaźnik wymiany handlowej znajdujący się na jego arkuszu cywilizacji (większy, zewnętrzny wskaźnik) tak, aby wskazywał tę wartość. Na przykład, jeżeli na peryferiach stolicy gracza znajdują się trzy symbole wymiany handlowej, gracz ustawia swój wskaźnik na „3”.

Uwaga:
Gracze otrzymują punkty wymiany handlowej ponownie podczas pierwszej tury gry.


tez długo grałem tak jak wy aż jeszcze raz czytałem instrukcje i skorygowałem mój błąd ;)

czyli każdemu należy doliczyć WH mi np +3 ;)

TomBird - Sro 24 Lip, 2013

Łooo, człowieku :D Właśnie uświadomiłeś mi, że zawsze źle grałem :D
Trzeba poczekać na Night Wolfa, żeby doliczył w takim razie :D

A ja mam jeszcze pytanie odnośnie fazy ruchu. Jeśli mamy zamiar odkryć nowy kafelek mapy, to deklarujemy, że odkrywamy, czekamy na Night Wolfa, żeby odkrył i później ruszamy dalej, tak?
Rozumiem, że jak dwa kafelki będę chciał odkryć, to mogę zadeklarować, że oba odkryję i później dokończyć ruchy wszystkimi pionkami? Czy pojedynczo musi być odkrywane?

Koomote - Sro 24 Lip, 2013

Zgadza się, w chwili obecnej Egipt powinien mieć 11 handlu.
TERF - Sro 24 Lip, 2013

jak dla mnie to mozna od razu bedzie szybciej np ja wykonam wozem 1 ruch wozem i odkrycie oraz jedna armia odkrywa i robiu ruch(ale bede musial czekac na kafelek oraz druga armia robi 2 ruchy.

I tu jest pytanie czy tak mozna bo armie stoja na jednym kafelku i podczas pierwszego ruchu ich uklad sie nie zmieni ;)

TomBird - Sro 24 Lip, 2013

W Twoim wypadku akurat to jest dość jasna sytuacja. Wozem odkryjesz kafelek i już tam nie wjedziesz :D A tam gdzie masz dwie armie to będziesz musiał odkryć jedną z armii i poczekać, aż zobaczysz jak wygląda tam mapa ;) Czyli zostanie Ci 1 ruch armią, którą odkryłeś i 2 ruchy drugą armią, która tam stoi ;)
Night wolf - Sro 24 Lip, 2013

W pierwszych turach to raczej czyjeś ruchy nie wpływają na kogoś innego więc jeśli ktoś chce to może pisać nie czekając na innych, ale musi pamiętać że jeśli taki ruch wybrał to już go nie zmieni.

Podczas ruchów mapę będę aktualizował bardzo często zwłaszcza w pierwszych turach podczas odkrywania :)

TomBird - Sro 24 Lip, 2013

Jest jeszcze jeden błąd.
Niemcom nie odjąłeś dostępnych do wybudowania pionków armii ;) zostało im 5, a powinno 4. Z tego co pamiętam to tylko Rosjanie mają o jeden więcej ;)

Jako że na razie nie ma znaczenia kto się pierwszy rusza to ja już sobie odkryję dwa kafelki ;)
Ale reszta, taka jak badania, czy zarządzanie miastami muszą być wykonywane po kolei, nawet na początku gry ;)

TERF - Sro 24 Lip, 2013

TomBird napisał/a:

Ale reszta, taka jak badania, czy zarządzanie miastami muszą być wykonywane po kolei, nawet na początku gry ;)


akurat badania sa tajne i leca na PW

jak dla mnie to jak ktos ma życzenie i działania innych graczy go nie interesują to może wcześniej budować itd ale jak to zrobi i bedzie żałować to już tylko jego wina bez możliwości zmiany

TomBird - Sro 24 Lip, 2013

Racja, zapomniałem, że badania odkrywa się jednocześnie :) Tak więc rzeczywiście badania na PW ;)

Zarządzania poza kolejką też nie powinno się robić, bo przecież są ograniczone ilości surowców i budynków. Wiadomo, że w pierwszej, czy drugiej turze się nie wyczerpią, ale tak dla zasady lepiej, żeby odbywało się to po kolei.
Natomiast ruchy w 2-3 pierwszych turach nic nie powinny zmienić. Dopiero później kolejność będzie miała znaczenie.
Więc może umówmy się, że od 4-tej tury ruch musi być też wykonywany zgodnie z kolejką?

TERF - Sro 24 Lip, 2013

jak dla mnie to wszystkie powinny byc w kolejności, jedynie jak gracz chce sam na wlasna odpowiedzialność coś zrobić to moze podać jesli to nie zblokuje w jakims stopniu gracza/y poprzedzających (np. surowce) lecz nalezy pamietac ze sa karty kultury np. blokujace akcje miejska co moze powodowac iz przeciwnik wiedzac wczesniej kto co zrobi zaplanuje sobie komu utrudnic.

I tu jest pytanie co w sytuacji np.
Gracz 4 ma karte blokujaca akcje miejska. W czasie jego nieobecności gracz 1, 2 i 3 wykonali swoje akcje ale on chcial zablokowac gracza 1 ale nie byl na forum i nie mial jak tego uczynic.

Prawidlowo powinnismy zagracz ze po kazdej akcji miejskiej wszyscy powinni deklarowac ze nie maja zadnych intencji i kolejny gracz moze wykonywac swoje czynności. Rozwiązanie najlepsze ale za to bardzo problematyczne i rozciagnie gre. (ta sytuacja nie ma miejsca na poczatku gry ale pozniej moze miec)

TomBird - Sro 24 Lip, 2013

Nie, myślę że nie ma sensu aż tak wydłużać gry. Jednak na potrzeby forumowej rozgrywki trzeba grać w odrobinę prostszą wersję.
Według mnie powinno być tak:

Załóżmy, że chcę użyć kartę kultury podczas fazy ruchu, przeciwko jednemu z graczy, w trakcie gdy będzie się on poruszał pionkiem.
Mogę to zrobić dopóki jego post z ruchami jest ostatni (czyli żaden kolejny gracz nie wykonał jeszcze ruchu). Dla dania szansy, możemy ewentualnie przyjąć, że nie można wykonać żadnej czynności przed upływem 30-60 min po akcji poprzedniego gracza...

W razie gdybyśmy bardzo chcieli użyć jakiejś karty, można ewentualnie dać znać na PW Night Wolfowi, że w przypadku "jakiegoś tam" ruchu chcemy użyć karty. Wiadomo, że go też może nie być w danym momencie na forum, ale w pewien sposób zwiększa to nasze szanse :D

Inne opcje gry, zbyt mocno mogą ją rozciągnąć w czasie według mnie.

Night wolf - Sro 24 Lip, 2013

Rozłożyłem armie łatwiej będzie mi to kontrolować :)

Co do przerwania niestety tutaj jest zawsze problem, będę rozpatrywał ruchy według kolejności co piszecie. I ewentualnie cofniemy do akcji gracza która została przerwana, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.

Co do ruchów fajnie będzie jak później będziecie podawali ruch jednostkami bardziej dokładnie powiedzmy że wóz chce jechać z A1 do D4 to może to zrobić na kilka sposobów:
a1>d1>d4
a1>a4>d4
a1>a2>b2>b3>c3>c4>d4
itd
więc przy każdej zmianie kierunku trzeba to wpisać, od tego może zależeć czy ktoś wejdzie w pole jakieś akcji komuś czy nie :)

Koomote - Sro 24 Lip, 2013

Pomysł z "przerwą" między kolejnymi ruchami graczy jest ok, choć wolałbym żeby to była przynajmniej godzinka.
Ewentualnie, żeby ten czas skrócić (szczególnie w późniejszym etapie gry), każdy z graczy mógłby wysyłać info na PW ,że "nie reaguje w żaden sposób w tej fazie czy danej turze" lub przeciwnie podać info, że przymierzam się na zablokowanie ruchu, akcji itd"

MalyFarciarz - Sro 24 Lip, 2013

Siema :D Chciałem wytknąć Wam błąd i dlatego się zarejestrowałem. Egipcjanie powinni dostać cud po zbudowaniu początkowego miasta.
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

Właśnie dzisiaj zobaczyłem errate i jest tam trochę zmian szkoda że galakta jeszcze nie umieściła u siebie tego ;/
TERF - Czw 25 Lip, 2013

Night wolf napisał/a:
Właśnie dzisiaj zobaczyłem errate i jest tam trochę zmian szkoda że galakta jeszcze nie umieściła u siebie tego ;/


oooo a jest juz errata? dzieki za info. Galakta niestety czasem tak ma do BW tez jeszcze nie zrobiła choć obiecali rok temu :(

Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

Prośba od razu piszcie jakie badania robicie mi na pw :) przyspieszy to rozgrywkę połowa ludzi mi już podała :)
TERF - Czw 25 Lip, 2013

czy armia z wozem moze atakować wioski? bo ja gram ze nie ale nie jestem pewien czy to tak na pewno jest ;)
TERF - Czw 25 Lip, 2013

TomBird napisał/a:
Również pass w 1-szej i 2-giej fazie

W pierwszej fazie bodajże deklarujemy do których miast wysyłamy to co zbierają wozy, tak? Ale jako, że na razie tylko stolica, to można pominąć ;)


tak? ja zawsze gralem ze podczas zarzadzania aby przyspieszyc gre bo wowczas sie liczy produkcje ale jak tak chcecie to bede o tym teraz pamietac ;)

TomBird - Czw 25 Lip, 2013

TERF napisał/a:
czy armia z wozem moze atakować wioski? bo ja gram ze nie ale nie jestem pewien czy to tak na pewno jest ;)


Armia razem z wozem z tego co wiem to może. Tak samo jak możesz zaatakować inne armie razem z wozem. W przypadku porażki - wóz na pewno znika.
Tak czy inaczej można najpierw zaatakować wioskę armią i później dołączyć wozem i w sumie na to samo wyjdzie :D

TERF napisał/a:
tak? ja zawsze gralem ze podczas zarzadzania aby przyspieszyc gre bo wowczas sie liczy produkcje ale jak tak chcecie to bede o tym teraz pamietac ;)


Ja też tak gram, bo jest zdecydowanie szybciej, ale nie wiem czy preferujecie dokładnie trzymać się zasad wypisanych w instrukcji, czy ten aspekt również uprościmy :)

Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

Mi to obojętne, zależy to od was :) niby ma to pewne znaczenie ale minimalne :)
TERF - Czw 25 Lip, 2013

TomBird napisał/a:
TERF napisał/a:
czy armia z wozem moze atakować wioski? bo ja gram ze nie ale nie jestem pewien czy to tak na pewno jest ;)


Armia razem z wozem z tego co wiem to może. Tak samo jak możesz zaatakować inne armie razem z wozem. W przypadku porażki - wóz na pewno znika.
Tak czy inaczej można najpierw zaatakować wioskę armią i później dołączyć wozem i w sumie na to samo wyjdzie :D

Instrukcja str. 20
Cytat:
Pionki wozów nie mogą wejść na pole, na którym znajduje się znacznik chatki lub wioski.


To oznacza ze nie wolno. Ale jak chcecie grac inaczej to ok. Jak dla mnie łączy się pionki z wozami w celu ich obrony a nie ataku. Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna.

Oczywiscie dostosuje sie do reszty i bede sie stosowac do waszej decyzji.

TomBird - Czw 25 Lip, 2013

TERF napisał/a:
Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna.


Nie, w żadnym wypadku wóz nie może wpłynąć na wielkość ręki bitewnej.


Poza tym, skoro instrukcja jasno mówi, że wozem nie można wjechać na wioskę, to w takim razie tego nie róbmy. Nie pamiętam szczegółowo wszystkich zasad, a nie chce mi się przeglądać dokładnie instrukcji ;)
Tak więc tylko i wyłącznie pionkami armii możemy wjechać na wioski/miasta ;)

TERF - Czw 25 Lip, 2013

TomBird napisał/a:
TERF napisał/a:
Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna.


Nie, w żadnym wypadku wóz nie może wpłynąć na wielkość ręki bitewnej.



Instrukcja str.20
Cytat:
PIONKI WROGÓW
Wozy nie mogą wchodzić na pola, na których znajdują się pionki wrogów. Jeżeli armia wejdzie na pole, na którym znajduje się wrogi pionek, jej ruch natychmiast się kończy. Jeżeli na polu znajdują się tylko wrogie wozy, zostają one natychmiast zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup tak, jakby wygrał bitwę(patrz strona 25). Jeżeli na polu znajduje się co najmniej jedna wroga armia, dochodzi do bitwy (patrz strona 23). Jeżeli na polu znajduje się mieszanka zarówno armii jak i wozów, dochodzi do bitwy, jednak jeśli strona, która przegra bitwę, ma na polu wozy, zostają one zniszczone wraz z armiami. Następnie łup jest przyznawany normalnie.
Przykład:
Armia wchodzi na pole, na którym znajdują się dwie wrogie armie i wrogi wóz. Dochodzi do bitwy, a atakujący gracz odnosi zwycięstwo. Dwie armie oraz wóz zostają zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup za zabicie jednostek wroga.


Ręka bitewna str. 23
Cytat:
+2 do wielkości ręki za każdą przyjazną jednostkę, poza pierwszą, która znajduje się na polu (należy pamiętać, że gracze nie mogą przekroczyć limitu ustawienia swoich
cywilizacji).


Musze znaleść jeszcze co to jest przyjazdna jednostka. Dziś może po pracy przeczytam całość dla odświerzenia pamięci ;)

Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

TERF napisał/a:
TomBird napisał/a:
TERF napisał/a:
Jest to istotne atak jednym pionkiem a pionkiem z wozem zmienia reka bitewna.


Nie, w żadnym wypadku wóz nie może wpłynąć na wielkość ręki bitewnej.



Instrukcja str.20
Cytat:
PIONKI WROGÓW
Wozy nie mogą wchodzić na pola, na których znajdują się pionki wrogów. Jeżeli armia wejdzie na pole, na którym znajduje się wrogi pionek, jej ruch natychmiast się kończy. Jeżeli na polu znajdują się tylko wrogie wozy, zostają one natychmiast zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup tak, jakby wygrał bitwę(patrz strona 25). Jeżeli na polu znajduje się co najmniej jedna wroga armia, dochodzi do bitwy (patrz strona 23). Jeżeli na polu znajduje się mieszanka zarówno armii jak i wozów, dochodzi do bitwy, jednak jeśli strona, która przegra bitwę, ma na polu wozy, zostają one zniszczone wraz z armiami. Następnie łup jest przyznawany normalnie.
Przykład:
Armia wchodzi na pole, na którym znajdują się dwie wrogie armie i wrogi wóz. Dochodzi do bitwy, a atakujący gracz odnosi zwycięstwo. Dwie armie oraz wóz zostają zniszczone, a atakujący gracz zdobywa łup za zabicie jednostek wroga.


Ręka bitewna str. 23
Cytat:
+2 do wielkości ręki za każdą przyjazną jednostkę, poza pierwszą, która znajduje się na polu (należy pamiętać, że gracze nie mogą przekroczyć limitu ustawienia swoich
cywilizacji).


Musze znaleść jeszcze co to jest przyjazdna jednostka. Dziś może po pracy przeczytam całość dla odświerzenia pamięci ;)


Tutaj od razu jest błąd:
za każdą przyjazną jednostkę<----jednostki to karty

W innym temacie jest o tym:

Ash napisał/a:
Matthias[Wlkp] napisał/a:
Czy ktoś miał już okazję porównać wersję PL i ENG? Ktoś już wyhaczył jakieś błędy, na które zwrócić uwagę?


W rozdziale 'Walka': 1. Przygotowanie sił bitewnych napisane jest:

'+2 do wielkości ręki za każdą jednostkę', a powinno być '+2 do wielkości ręki za każdą armię'.

Błąd dosyć dużego kalibru. Jaki sens ma wydawanie gry po Polsku, jeżeli i tak muszę przeczytać angielską instrukcję??? Ktoś z Galakty grał w tę grę? Przecież ten fragment jest tak głupi, że aż się prosiło spojrzeć w angielską wersję jak jest naprawdę. Gdzie errata panowie?


Michal napisał/a:
Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Faktycznie, niestety tutaj wdarł się błąd, na szczęście jednak jest on w takim miejscu, że z kontekstu wynika iż chodzi o figurkę.

Na pewno poprawimy to podczas dodruku.

TomBird - Czw 25 Lip, 2013

Hmm, dziwne :D Zawsze grałem w ten sposób że wóz nic nie daje w bitwie, a tylko dodatkowe armie mogą zwiększyć rękę bitewną. Przynajmniej kilku ciekawych rzeczy się dowiem :D

Ale tak czy inaczej, już doszliśmy do tego, że wjechać wozem nie można na wioskę ani wrogą jednostkę, czyli w ten sposób nie powiększy się ręka bitewna. Tylko i wyłącznie w obronie to zadziała. Tak przynajmniej wynikałoby z instrukcji ;)

EDIT: Dopiero teraz zauważyłem co napisał Night Wolf, więc nieaktualne, to co powyżej wyskrobałem :D
Na szczęście okazało się, że pod tym względem dobrze grałem :D

Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

W ang. instrukcji:

Cytat:
+2 hand size for each friendly army figure in the square
beyond the first (remember that players cannot exceed their
civilization’s stacking limit)

MalyFarciarz - Czw 25 Lip, 2013

Wóz nie zwiększa ilości ręki, nawet podczas obrony. Liczą się jedynie pionki.

To nie jedyny błąd jaki popełniliście. Tylko Egipt mógł zbadać technologie w 1 turze.

Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

Czemu tylko egipt? każdy miał po 6 WH tyle ile jest wymagane na I poziomie.
MalyFarciarz - Czw 25 Lip, 2013

Nie mogli mieć po 6 WH ponieważ zaczynasz od 0. W fazie handlu podliczasz i mieli po 3. Podliczyłeś 2 razy. Sprawdź w instrukcji
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

W fazie 0 dostajesz i w 1 tirze dostajesz już o tym była mowa tutaj :) Też tak grałem jak ty :)


Cytat:
6. USTAWIENIE WSKAŹNIKA
WYMIANY HANDLOWEJ
Każdy gracz zlicza wszystkie symbole wymiany handlowej
( @ ) znajdujące się na ośmiu polach na peryferiach jego stolicy
i następnie ustawia wskaźnik wymiany handlowej znajdujący się
na jego arkuszu cywilizacji (większy, zewnętrzny wskaźnik) tak,
aby wskazywał tę wartość. Na przykład, jeżeli na peryferiach
stolicy gracza znajdują się trzy symbole wymiany handlowej,
gracz ustawia swój wskaźnik na „3”.

Uwaga: Gracze otrzymują punkty wymiany handlowej ponownie podczas pierwszej tury gry.

MalyFarciarz - Czw 25 Lip, 2013

Sam zauważyłem teraz, że źle graliśmy.
TERF - Czw 25 Lip, 2013

dlatego lubie choc raz zagrac przez pbf bo mozna wyjasnic wszystkie niejasnosci we wlasnej grze.

Wy robiliscie blad w fazie 0 ja za to gralem ze wozy zwiekszaja reke. W wersji ang. pisze czarno na bialym, szkoda ze ktos tego nie wylapal przed drukiem :(

E mozna do mapy dodac koszt budynkow aby nie lukac na technologie co chwila?

Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

TERF napisał/a:
dlatego lubie choc raz zagrac przez pbf bo mozna wyjasnic wszystkie niejasnosci we wlasnej grze.


Też uważam że grając PBF dużo można się nauczyć :)

TERF napisał/a:

E mozna do mapy dodac koszt budynkow aby nie lukac na technologie co chwila?


Dodam :) jakieś jeszcze życzenia :P

Swoją drogą jak rozgrywamy bitwy ? Ja mam być barbem czy inny gracz? Jeśli ja to trochę nie uczciwe może być bo znam jakie kto ma karty i mogę grać starając się niszczyć lepsze a zostawiać słabsze.

TERF - Czw 25 Lip, 2013

gracz z lewej czy z prawej? nie pamietam.

Wylosuj mu karty i przeslij i zaczniemy walke. Jest pierwsza wiec jak beda jakies mankamenty to bedziemy korygowac wtrakcie ;)

Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

Po lewej do Koomote on zaczyna jako obrońca :)

Co do prowadzenia walki proponuje coś takiego:

Przykładowe otwarcie:
Kod:

Gracz A
Obrońca:Atakujący
(P1):

atakujący wtedy może założyć kolejny front albo przejść do ataku:

Gracz B
Obrońca:Atakujący
P1:
:(P1)

Gracz A
P1:(A1)
:P1

Gracz B
:A1
:P1
:(P2)

Gracz A
:A1
:P1
(A1):P2

Gracz B
:A1
:P1
:P2-X
:(P1)

X to rany
() to właśnie dokładana jednostka

chyba że macie jakiś inny pomysł?

TERF - Pią 26 Lip, 2013

wyjezdzam na weekend i bede mial utrudnienia w dostepie do neta wiec prosze o wyrozumiałość.

Co do wczorajszej bitwy to byla mała i dało to się spamietac ale rozwiazanie podane przez night wolf jest ok. Dla przykładu przedstawie wczorajsza bitwe ta metoda ;)

Cytat:

Obrońca : Atakujący
(A1) :


Cytat:

Obrońca : Atakujący
A1 :
: (P2)


Cytat:

Obrońca : Atakujący
A1 :
(P3)-xx : P2 -xx


Cytat:

Obrońca : Atakujący
A1 :
P3-xx :
: (P2)


Cytat:

Obrońca : Atakujący
A1 :
P3-xx :
: P2
(J2) :


Cytat:

Obrońca : Atakujący
A1 :
P3-xx :
: P2
J2-xx : (P2)


Cytat:

Obrońca : Atakujący
A1-ginie : (J2)
P3-xx :
: P2
: P2


Cytat:

Obrońca : Atakujący
: J2
P3-xxx : (A1)
: P2
: P2


Cytat:

Obrońca : Atakujący
: J2
: A1
: P2
: P2


Jeszcze sprawa walki miedzy graczami - a raczej nagordami gramy na zasadach erraty (badz dodatku bo tam sa te same zasady walki co w erracie) czyna zasadach podstawowych z instrukcji. Osobiście preferuje z dodatku ale jak tam chcecie ;)

TomBird - Pią 26 Lip, 2013

W trakcie bitwy na dole można też dopisywać poległe jednostki obu graczy, żeby było przejrzyściej ;)

A możesz napisać jakie są zmiany w erracie? Zawsze grałem tylko tym co jest w instrukcji w podstawowej wersji gry ;)

Night wolf - Pią 26 Lip, 2013

Taki sam system jest w dodatku:
Kod:

[b]Jeśli przegrany miał jeden lub więcej pionków na polu:[/b]
Zwycięzca otrzymuje 1 łup.
[b]Jeśli przegrany bronił jednego ze swoich miast (ale nie stolicy):[/b]
Zwycięzca otrzymuje 2 łupy.
[b]Jeśli przegrany bronił swojej stolicy: [/b]
Zwycięzca natychmiast wygrywa grę osiągając zwycięstwo militarne.

Zwycięzca natychmiast wydaje zdobyty łup, zużywając go do
zakupu efektów opisanych poniżej. Zwycięzca otrzymujący
więcej niż 1 łup może zakupić tyle efektów na ile go stać i może
zakupić ten sam efekt kilka razy. Na przykład gracz, który
otrzymuje 2 łupy, może kupić jeden efekt kosztujący 2 łupy, dwa
różne efekty w cenie 1 łup każdy albo 2 identyczne efekty
w cenie 1 łup każdy.

EFEKTY KOSZTUJĄCE 1 ŁUP
 Kradzież do trzech punktów wymiany handlowej ze
wskaźnika wymiany handlowej przegranego.

 Kradzież do trzech żetonów kultury od przegranego.

 Kradzież przegranemu jednego dowolnego surowca
(zakryte znaczniki chatek i wiosek mogą być wybierane,
ale zwycięzca nie może ich podglądnąć przed
dokonaniem wyboru).

 Zmuszenie przegranego do odrzucenia żetonu monety
wybranego przez zwycięzcę. Efekt ten nie działa na
inwestycje.

EFEKTY KOSZTUJĄCE 2 ŁUPY
 Nauczenie się jednej z technologii, którą zna przegrany,
a która nie jest znana zwycięzcy, bez ponoszenia jej
kosztu w punktach wymiany handlowej. Zwycięzca
musi mieć dozwolone miejsce w swojej piramidzie
technologicznej, aby móc z tego skorzystać.

 Kradzież przegranemu jednej karty wydarzenia
kulturalnego. Zwycięzca podczas dokonywania wyboru
może patrzeć tylko na tyły kart.

 Kradzież przegranemu jednego żetonu monety
i umieszczenie go na arkuszu cywilizacji zwycięzcy.
Efekt ten nie działa na inwestycje.


A swoja drogą gdzie jest napisane coś o tym że Egipt nie może umieść od razu cudu podczas przygotowania gry?

TomBird - Pią 26 Lip, 2013

TERF napisał/a:
wyjezdzam na weekend i bede mial utrudnienia w dostepie do neta wiec prosze o wyrozumiałość.


Ale będziesz w stanie się zalogować chociaż dwa razy dziennie? Bo jak nie, to może lepiej zrobić przerwę i powrócić do gry w poniedziałek, czy tam wieczorem w niedzielę ;)


Chiny dostają po 3 żetony kultury za odkrycie każdej chatki i podbicie wioski, więc jest ok ;)
Lepiej jak takie pytania w tym temacie będą zadawane, żeby ten od grania był bardziej przejrzysty.

Nagrody za wygrane bitwy są dość podobne do tych podstawowych, więc jak chcecie to można grać według erraty. Dostosuję się ;)

TERF - Pią 26 Lip, 2013

aaa ok pomylilem graczy myslalem ze egipt o tym pisal ;)


ok postaram sie nie zasmiecac (usune posta)

2 razy moze dam rade 1 raz na 80%. wiec jak wolicie ;)

TomBird - Pią 26 Lip, 2013

No to można grać. Najwyżej poczekamy ;)

Tak w ogóle, to jak ktoś z góry informuje że go nie będzie, to te "24h" nie liczymy.

Night wolf - Pią 26 Lip, 2013

Popieram to żebyście tutaj mi wytykali błędy to od razu będę starał się je poprawić :)
Niestety ale prowadzenie Civki jest ciężkie bardzo dużo trzeba uwzględniać. Ale myślę że za parę tur już będzie bez błędów. :)

To ja od razu mówię że 9 sierpnia znikam na kilka dni(od piątku do środy) raczej nie będę miał dostępu do neta, nawet nie chce, trzeba się od chamić raz na rok :D

TomBird - Pią 26 Lip, 2013

Night wolf napisał/a:
To ja od razu mówię że 9 sierpnia znikam na kilka dni(od piątku do środy) raczej nie będę miał dostępu do neta, nawet nie chce, trzeba się od chamić raz na rok :D


Tobie nie podarujemy i opuszczą Cię kolejki! :D

Dopatrzyłem się jednej nieścisłości w spisie, który nam na początku przesłałeś. W opisie technologii 2-go poziomu "Matematyka" powinno być jeszcze dodane, że można aktywować tę zdolność surowcem żelaza ;)

Night wolf - Pią 26 Lip, 2013

Poprawiona matematyka

Poprawiłem też Kolej żelazną na której powinna być moneta i odlewnictwo na której nie powinno jej być według faq.

TomBird - Sob 27 Lip, 2013

Zrobiłbym już ruch, ale poczekajmy na TERF'a i jego zarządzanie miastami, żeby nie robić chaosu w temacie ;)
Night wolf - Sob 27 Lip, 2013

Ale on już zrobił zarządzanie

TERF napisał/a:
Niemcy

Stawiają wielkiego człowieka na N15

W fazie zarzadzania miastem budują armie na N14

TomBird - Sob 27 Lip, 2013

Takie pytanie - czy to na pewno ja powinienem być barbarzyńcami przeciwko Egiptowi? Wydawało mi się, że TERF.
Ale jakby co to nie ma problemu, tylko daj znać :D
Chyba że to chwilowe posunięcie, jako że TERF wyjechał?

Night wolf - Sob 27 Lip, 2013

Tak powinien być TERF bo on jest po lewej ale żeby nie czekać ty rozegrasz jeśli to nie problem :)
TERF - Sob 27 Lip, 2013

dzieki ze mnie wyreczyliscie ja nie zglaszam sprzeciwu co do zastepstwa ale do wyniku to chyba jakis blad bo podczas walki z dzikimi nie wlicza sie premi bitewnej

czyli

barbarzyncy 6
egipt 5

ale sprawdzcie bo nie mam za bardzo jak ;)

TomBird - Sob 27 Lip, 2013

Zaciekawiło mnie to i spojrzałem. Ale nic nie jest napisanego w instrukcji, że przy walce z barbarzyńcami nie liczy się premii bitewnej. No chyba że na innej stronie coś takiego jest.
Sprawdźcie jeszcze ;)

Rojber - Sob 27 Lip, 2013

Teraz to i ja nie wiem :P

Ja jedynie mogę napisać, że grałem z premią, ponieważ w instrukcji jest tak:

Cytat:
Jeżeli znacznik przedstawia wioskę, próbuje ona odeprzeć najeżdżającą
cywilizację. Gracz po lewej gracza, który przeprowadza
najazd, wciela się w rolę „gracza barbarzyńcy” i bierze po jednej
karcie jednostki artylerii, piechoty oraz jazdy dobierając je z odpowiednich
talii (jeżeli jedna lub więcej talii jest wyczerpanych,
braki należy uzupełnić dobierając z jednej z pozostałych talii
– zgodnie z wyborem gracza barbarzyńcy). Te trzy jednostki to
BARBARZYŃCY i należy je trzymać osobno od własnych jednostek
gracza barbarzyńcy. Następnie dochodzi do bitwy pomiędzy
graczem barbarzyńcą (korzystającym jedynie z jednostek barbarzyńców)
oraz graczem najeżdżającym. Gracz barbarzyńca jest
obrońcą, a jednostki barbarzyńców zawsze mają rangę równą
1 (łucznik, włócznik lub jeździec). Więcej informacji na temat
rozgrywania bitew znajduje się na stronie 23 w akapicie
„Walka”.


A tam jest między innymi podpunkt 2. "2. PODLICZANIE PREMII BITEWNEJ" więc uznałem, że skoro odwołują się do tego to tak jest :P


Może ktoś jeszcze się wypowie żeby nie było, że gramy niezgodnie z przepisami :)

Night wolf - Sob 27 Lip, 2013

Przeglądałem instrukcje i fora i nic nie znalazłem nawet jest przykład walki z barbarzyńcami i nikt o tym nie wspomina.
BGG

TERF - Sob 27 Lip, 2013

moze ja zle gralem nie wiem wiec jak gramy? aby wszyscy wiedzieli co i jak ;)
Night wolf - Sob 27 Lip, 2013

Koszary normalnie dają do bitew z wioskami bo nigdzie nie widzę czegoś co by na to nie pozwalało.
Koomote - Sob 27 Lip, 2013

Z tego co pamiętam, a tak grałem wszystkie partie, to premie liczą się zawsze.
TERF - Sob 27 Lip, 2013

ok to wychodzi ze ja zle gralem musze to skorygowac ;)
Night wolf - Nie 28 Lip, 2013

Pytanko monetę liczy się od razu czy od następnej tury?
TERF - Nie 28 Lip, 2013

ja gralem od razu ale nie pamietam dokladnie
TomBird - Nie 28 Lip, 2013

Night wolf napisał/a:
Pytanko monetę liczy się od razu czy od następnej tury?


Od razu gdy jest kontrolowana, przesuwa się wskaźnik ilości monet. Tak więc jest od razu liczona ;)

Koomote - Nie 28 Lip, 2013

TomBird napisał/a:
Night wolf napisał/a:
Pytanko monetę liczy się od razu czy od następnej tury?


Od razu gdy jest kontrolowana, przesuwa się wskaźnik ilości monet. Tak więc jest od razu liczona ;)

Zgadza się.

TomBird - Nie 28 Lip, 2013

Cytat:
niemcy

N12 buduje miasto ;)



Chyba na N11? :D

TERF - Nie 28 Lip, 2013

tak moj blad N11

na szybko pisalem ;)

TERF - Wto 30 Lip, 2013

chyba nie mozna przechodzic przez wioski bez zatrzymania sie na niej?
Rojber - Wto 30 Lip, 2013

TERF napisał/a:
chyba nie mozna przechodzic przez wioski bez zatrzymania sie na niej?


Dokładnie, wtedy musisz się zatrzymać.

Cytat:
Pionek armii, który wejdzie na pole, na którym znajduje się znacznik chatki lub wioski musi natychmiast zakończyć swój ruch i uważa się, że przystępuje do odkrywania chatki lub wioski.

TERF - Sro 31 Lip, 2013

taka prozba do GM aby w PW usuwał już wykorzystane chatki. W moim wypadku to Wielki Człowiek - chatke/wioske wymienia sie od razu na wielkiego czlowieka(czyli wioske sie odrzuca - a czlowiek zostaje) ;)


no i podac gdzies koszt badan I poziom, II poziom itd chyba ze gdzies to przeoczylem ale nie widze ;)

TomBird - Sro 31 Lip, 2013

Koszt badań jest dość prosty do zapamiętania ;)

6 WH za pierwszy poziom, a za każdy kolejny dodajesz 5 WH. Czyli 11, 16 itd.

TERF - Sro 31 Lip, 2013

co 5? zawsze? dawno nie gralem wiec nie pamietam tak dokladnie ;)
TomBird - Sro 31 Lip, 2013

Zawsze ;)

6, 11, 16, 21, 26

A maksymalna ilość WH to 27 ;)

TERF - Sro 31 Lip, 2013

dzieki za przypomnieni ;)
Night wolf - Sro 31 Lip, 2013

Taka mała prośba jeśli ktoś zdobywa coś monety WH czy kulturę za jakieś akcje itd to piszcie to od razu w nawiasie :) bardzo to mi ułatwi edycje :)
TomBird - Czw 08 Sie, 2013

Zastanawiam się, czy TERF wie, że to on walczy z Egiptem jako barbarzyńcy :D
TERF - Czw 08 Sie, 2013

hehehe no wlasnie nie wiedzialem i czekalem na wasze ruchy ;)
Night wolf - Pon 02 Wrz, 2013

Koomote napisał/a:
Chiny:
MiastoF11: buduje cud Luwr .Zagrywam kartę "Dar z dalekich stron", korzystam z surowca Zboże, które zagrywam na Budownictwo (+5 młotków, moneta dla Niemców), +2 z WozuD15, + obniżam handel z 14 do 2 żeby dostać +4 młotki = 20.


dokładna rozpiska tego powinna wyglądać tak:
Dar z dalekich stron
ZM: +młotków(czemu moneta dla niemców chyba że czegoś nie widze?)
ZM: budowanie luwru
Z tego wynika że przepada karta kultury, wydane zboże chyba że się mylę...

TERF - Pon 02 Wrz, 2013

mi tez tak sie wydaje ze przepada karta kultury, i wszystkie wymienione dobra tj. pkt wymiany handlowj wymienione na młotki itd.

bo anuluje ta ostatnia akcje czyli "samą budowe"

Koomote - Pon 02 Wrz, 2013

Ja też bym tak uznał, przepada wszystko. ( to musiał być 007 :wink: ) Zastanawia mnie tylko czy młotki z handlu przepadają (czy są dedykowane, jak Wóz?), póki co możemy uznać, że przepadają. Monetka dla Niemców ponieważ na karcie kultury jest napisane, "(...)następnie wybierasz innego gracza, który otrzymuje 1 monetę"
TERF - Pon 02 Wrz, 2013

popsułem mu budowe i monete zarobiłem ale ironia losu ;)
TERF - Wto 03 Wrz, 2013

od jutra bede szukał mitycznych stworów na Krecie i bede miał ograniczony dostęp do neta wiec moge zamulać grę.

choć ostatnio coś się sama zamuliła :(

TERF - Pią 06 Wrz, 2013

czemu nikt sie nie rusza i ogolna cisza panuje?
Koomote - Pią 06 Wrz, 2013

Dobre pytanie:)
Night wolf - Pią 06 Wrz, 2013

Tombirda już od 26 sierpnia nie było z tego co widze
Koomote - Czw 10 Paź, 2013

Coś się zwiesiła gra...;/
TERF - Czw 10 Paź, 2013

i to na calego niestety :(
Koomote - Czw 10 Paź, 2013

Chyba trzeba podjąć jakąś decyzję chłopaki?! Jeśli o mnie chodzi, myślę że można do końca tygodnia poczekać i jeśli będzie nadal cisza to zakończyć grę...Egipt zwyciężył na moje:) Co o tym myślicie?
TERF - Pią 11 Paź, 2013

znaleść zastępstwo i tyle ;)
Szaweł - Pią 11 Paź, 2013

Chciałem prosić o jakieś namiary gdzie mogę znaleźć Civ pbf, żeby z kumplem w pracy pograć, ale w międzyczasie mogę zastąpić zaginionego gracza... Nigdy nie grałem w nic PBF, ale myślę, że jakoś dam radę... tylko, że nie wiem jak obecnie wygląda układ mapy i nie mam np. opisów kart technologii a nie pamiętam ich wszystkich na pamięć no i z drugiej strony nie przyniosę ich sobie z domu do roboty :D
Night wolf - Pią 11 Paź, 2013

Zróbmy tak czekamy na odpowiedz do niedzieli, jeśli Tombird się nie odezwie to Szaweł wchodzi na jego miejsce jeśli wszyscy się zgodzą.
Szaweł - Pią 11 Paź, 2013

Ja się zgadzam ;)

Taki joke przy weekendzie :D

Rojber - Sob 12 Paź, 2013

Oczywiście też się zgadzam :P
Koomote - Sob 12 Paź, 2013

Może być :neutral:
TERF - Nie 13 Paź, 2013

popieram
Szaweł - Wto 15 Paź, 2013

To skoro nikt nie ma nic przeciwko... Jak wygląda obecnie układ na mapie i kto się rusza?

Podeślijcie mi gdzie znajdę opisy technologii w razie gdybym chciał jakąś opracować.

Night wolf - Sro 16 Paź, 2013

Na mapie wszystko jest opisane :) postaram się ja zaktualizować do twojego ruchu materiały podsyłam na pw.
Koomote - Pią 15 Lis, 2013

Jak tam sytuacja, ktoś zna powód zastoju :?:
Szaweł - Pią 22 Lis, 2013

Chyba NightWolf już się znudził... :???:
Night wolf - Pią 22 Lis, 2013

Witam sorki za długą nie obecność ale mam problemy techniczne jutro postaram się napisać i wyjaśnić sytuacje. Ktoś pisał do mnie z was na gg chyba?
Night wolf - Sro 27 Lis, 2013

Obiecałem w sobotę ale niestety trochę robotą zostałem zawalony ;/. Przerwa spowodowana została padnięciem dysku na którym przechowywałem między innymi dane z sesji. Z góry przepraszam że nawet nie wszedłem tutaj was poinformować o zaistniałej sytuacji ;/
Koomote - Sro 27 Lis, 2013

To było ciekawe doświadczenie. Wielkie dzięki za organizację gry. :mrgreen:
pozdrawiam

TERF - Czw 28 Lis, 2013

czyli koniec?

szkoda ale dzieki za organizację. ;)

jak dla mnie gra przez pbf sie za bardzo nie sprawdza za duzo rzeczy które należy wykonać co przeciąga grę oraz niektóre akcje np zatrzymanie budowy itp nalezy wykonać w danej chwili co jest troche przekłamana np. gracz podaje 3 akcje a ja wybieram sobie ktora najmniej mi sie podoba i ja anuluje ;)

Rojber - Czw 28 Lis, 2013

Wygrałem więc kończymy :P

Dzięki za grę :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group