galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Civilization - Cywilizacja PBF #1

Night wolf - Pon 22 Lip, 2013
Temat postu: Cywilizacja PBF #1
Rozpoczęcie - Tura 0

Gracz rozpoczynający: Rojber (gramy zgodnie z ruchem wskazówek).





Podajemy rozstawienie.

Rojber - Pon 22 Lip, 2013

Miasto buduję na O3
pionek armii - P4
cud świata - N3
pionek wozu - N4

TERF - Wto 23 Lip, 2013

Stolica na O14
Armia na N13
Wóz na N15

W rozpisce brakuje ze mam +2 jednostki piechoty ;)

Egipt jaki cud dostał? - ok juz widze :)

edit:
A jak bedziemy wiedziec ile mamy jednostek danego typu? Np. 3 piechoty, 1 jazdy, 1 strzelców?

Koomote - Wto 23 Lip, 2013

Stolica - B14
Armia - C13
Wóz - C15

TomBird - Wto 23 Lip, 2013

Stolica B3
Armia B4
Armia C2
Wóz C3

Night wolf - Wto 23 Lip, 2013

Tura 1


1. Początek tury
Egipt -> Kolos Rodyjski +3WH

2. Handel
Egipt +4WH
Niemcy +3WH
Chiny +3WH
Rosja +3WH

3. Zarządzanie miastami
Zakładam że w poprzednich fazach nic nie robicie, jeśli ktoś jednak chce coś zrobić to pisać :P

Rojber - Wto 23 Lip, 2013

Egipt -> buduję pionek armii na N4
TERF - Wto 23 Lip, 2013

Niemcy - budują armia na N13
Koomote - Sro 24 Lip, 2013

Chiny - buduję figurkę armii na C13
TomBird - Sro 24 Lip, 2013

Rosja - Wóz na B4
Night wolf - Sro 24 Lip, 2013

Aktualna mapa:

Dodałem wszystkim po +3/+4 WH których nie uwzględniłem turze 0. :)

4. Ruch

TomBird - Sro 24 Lip, 2013

ROSJA

Wóz C3 --> D3 + odkrycie kafelka mapy

Armia B4 odkrywa kafelek mapy

Czyli tą armią zostanie mi jeszcze jeden ruch, a dwóm nieużytym pionkom po 2 ruchy.

Rojber - Sro 24 Lip, 2013

Egipt ruch

wóz N4 -> M4 i odkrywa kafelek

armia z P4 odkrywa kafelek - (zostanie jeszcze jeden ruch)


drugą armią czekam na to co odkryję

TERF - Sro 24 Lip, 2013

Niemcy ruch:

wóz N15 -> M15 + odkrycie kafelka

I armia - odkrycie kafelka +czeka na kafelek
II armia - czeka na kafelek

Night wolf - Sro 24 Lip, 2013

Aktualna mapa:

Koomote - Sro 24 Lip, 2013

Armia 1 na D13 + odkrycie kafelka po prawej stronie
Armia 2 odkrycie kafelka u góry i czeka na rezultat...
Wóż z ruchem czeka na odkryte kafelki...

Night wolf - Sro 24 Lip, 2013

Aktualna mapa:

Rojber - Sro 24 Lip, 2013

Egipt pozostałe ruchy

armia P4 -> P5
armia N4 -> N5 -> O5 -> odkrywa chatkę

Night wolf - Sro 24 Lip, 2013

Aktualna mapa:

TomBird - Sro 24 Lip, 2013

Ja już swój ruch też zrobię, jako że nie ma wpływu na decyzje innych graczy:

Rosja

Armia C2 --> D2 --> E2

Reszta zostaje tak jak jest ;)

Koomote - Sro 24 Lip, 2013

Armia C13>C12
Wóz >D15
koniec ruchu

TERF - Czw 25 Lip, 2013

NIemcy

obie armie N13 ->N12

koniec ruchu

Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

5. Badania
Egipt ->Metalurgia
Niemcy ->Nawigacja
Chiny ->Kodeks prawny
Rosja ->Nawigacja

Tura 2


1. Początek tury
Pierwszym graczem zostają Niemcy.
Egipt -> Kolos Rodyjski +3WH

Piszecie czy coś robicie, jak nic to Pass :)

TERF - Czw 25 Lip, 2013

blad na mapie - moje armie stoja razem na N12

pass w pierwszej fazie i drugiej ;)

E: 3 Faza buduję wóz na N13

TomBird - Czw 25 Lip, 2013

Również pass w 1-szej i 2-giej fazie

W pierwszej fazie bodajże deklarujemy do których miast wysyłamy to co zbierają wozy, tak? Ale jako, że na razie tylko stolica, to można pominąć ;)

Rojber - Czw 25 Lip, 2013

1 i 2 faza - pass
Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

Koomote wysłał mi już wcześniej że zmienia ustrój na republikę.

2. Handel
Egipt +4WH
Niemcy +3WH
Chiny +3WH
Rosja +4WH

3. Zarządzanie miastami
Ruch Niemiec naniesiony.

Aktualna mapa:

Koomote - Czw 25 Lip, 2013

Zarządzanie miastami:
Buduję Wóz w stolicy na C15

TomBird - Czw 25 Lip, 2013

Rosja:

Buduję armię na C3

Rojber - Czw 25 Lip, 2013

Egipt

buduję koszary na P2

Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

Aktualna mapa:


4. Ruch

Koomote - Czw 25 Lip, 2013

Chiny:
Ruch: Wóz D15-->E14
Armia C12-->C11
Armia D13-->D12 + odsłania mapę po prawej
Wóz C15-->C16

to wszystko z mojego ruchu

TERF - Czw 25 Lip, 2013

NIEMCY

Wóz M15 - zostaje bez ruchu
2 armie atakują N12 -> N11 (wioska) - reka bitewna 5 j.
wóz N13 ->N12

TomBird - Czw 25 Lip, 2013

Jeszcze zanim powalczycie wypiszę swoje ruchy :D

ROSJA:

ARMIA I WÓZ B4 ---> B5 ---> B6

ARMIA E2 ---> F2 odkrycie chatki

WÓZ D3 ---> D2 ---> E2

ARMIA C3 ---> D3

Koomote - Czw 25 Lip, 2013

Barbarzyńcy:
A1

TERF - Czw 25 Lip, 2013

Niemcy

nowy front P2

Koomote - Czw 25 Lip, 2013

Barbarzyńcy:
P3 vs P2

TERF - Czw 25 Lip, 2013

Niemcy

nowy front P2

Koomote - Czw 25 Lip, 2013

Barbarzyńcy:
nowy front J2

TERF - Czw 25 Lip, 2013

niemcy

atakuja jednostką p2 -> j2 - zabija
dalej
j2 atakuje a2 - zabija
dalej
a1 atakuje p3(posiada 2 rany) -zabija


Niemcy w bitwie traca jednostke p2

KONIEC

Rojber - Czw 25 Lip, 2013

Egipt ruch

armia O5 -> n5 --> N6

armia P5 -> p6 --> O6


wóz bez zmian

Night wolf - Czw 25 Lip, 2013

Rosja +6 kultury za podbite wioski.
Niemcy otrzymują Wielkiego człowieka (Budowniczy)- umieszczasz go?

5. Badania
Egipt - Kodeks prawny

Tura 3
1. Początek tury
Pierwszym graczem zostają Chiny.
Egipt -> Kolos Rodyjski +3WH

Aktualna mapa:

Koomote - Pią 26 Lip, 2013

Początek tury:
Zakładam miasto Armią C11

TomBird - Pią 26 Lip, 2013

Rosja

Zakładam miasto wozem na E2

Night wolf - Pią 26 Lip, 2013

Aktualna mapa


Egipt zmienia ustrój na republikę.
Egipt zakłada miasto armią w O6.

TERF - Pią 26 Lip, 2013

Niemcy

Stawiają wielkiego człowieka na N15

W fazie zarzadzania miastem budują armie na N14

Night wolf - Pią 26 Lip, 2013

2. Handel
Egipt +10WH
Niemcy +3WH
Chiny +5WH
Rosja +7WH

3. Zarządzanie miastami

Aktualna mapa:

Koomote - Pią 26 Lip, 2013

Wydaję 6 kultury (zebrane z wiosek) żeby przesunąć sie na torze (+2 karty)
czekam na karty...:)

Koomote - Pią 26 Lip, 2013

Chiny:
Buduję w stolicy "P.Handlowa" na B13 (wykorzystując 2 młotki z Wozu)
W mieście buduję: figurkę Armii na B10

TomBird - Pią 26 Lip, 2013

ROSJA

Stolica - Buduję Port na A2 (6p ma miasto, natomiast dodatkowe 2p daje mi komunizm)
Miasto - Werbuję jednostkę artyleryjską

Czekam na jednostkę, poza tym to wszystko z zarządzania miastami :)

Rojber - Pią 26 Lip, 2013

Egipt

Stolica - pionek armii na N2

miasto - koszary na P5 (za darmo w ramach zdolności cywilizacji)


Mamy nazywać nasze miasta? Bo tak chyba mieliśmy robić :P

Koomote - Pią 26 Lip, 2013

Chiny Ruch:
Armia D12-->F12
Wóz E14-->E12
Armia B10-->B9 (eksploracja wioski)
Wóz C16-->D15

Night wolf - Pią 26 Lip, 2013

3. Ruch
Chiny +3K

Aktualna mapa:

TomBird - Sob 27 Lip, 2013

Haha :D Przepraszam, ale jakoś tak pominąłem wzrokiem ten ruch Niemców :D

W takim razie ruszam się:"

ROSJA

ARMIA D3 --> E3 --> E4
WÓZ B6 --> C6 --> D6
ARMIA B6 --> B7 -- C7 (eksploracja chatki)
ARMIA F2 --> F1 --> G1

Rojber - Sob 27 Lip, 2013

Egipt

armia N2 -> M2 ->> L2

armia N6 -> N7 --> N8 (atak na wioskę)


wóz bez zmian

Night wolf - Sob 27 Lip, 2013

Aktualna mapa:


Egipt rozpoczyna bitwę z barbarzyńcami.

TomBird - Sob 27 Lip, 2013

Walka:

Barbarzyńcy

P1

Rojber - Sob 27 Lip, 2013

Barbarzyńcy - Egipt

P1 - ginie : (A2)

TomBird - Sob 27 Lip, 2013

J3 : A2 - ginie

Martwe jednostki barbarzyńskie: P1
Martwe jednostki Egiptu: A2

Rojber - Sob 27 Lip, 2013

J3 :
: (J3)

Martwe jednostki barbarzyńskie: P1
Martwe jednostki Egiptu: A2

TomBird - Sob 27 Lip, 2013

J3 :
: J3
A3:

Martwe jednostki barbarzyńskie: P1
Martwe jednostki Egiptu: A2

Jeszcze ostatnią jednostkę wyłóż i koniec będzie. Zwycięstwo Egiptu.

W sumie troszkę źle zagrałem przy drugim ruchu... Byłem w stanie mu dwie jednostki zniszczyć... :D

Rojber - Sob 27 Lip, 2013

J3 :
: J3
A3:
: P2

Martwe jednostki barbarzyńskie: P1
Martwe jednostki Egiptu: A2

Egipt podbił wioskę!

Właśnie obawiałem się o jazdę, że możesz też mieć o sile 3 więc podsunąłem artylerię na pierwszy ogień abyś zaatakował ich mającą nad nimi przewagę jazdą. Tak też się stało hehe :P

Night wolf - Nie 28 Lip, 2013

Niemcy:
1 armia N11 -> O11 -> P11
1 armia N11 -> N12 -> M12
wóz N12 -> N11
armia N14 -> M14 -> L14
wóz M15->M16


Aktualna mapa:


5. Badania
Egipt ->Irygacja
Niemcy ->Garncarstwo
Chiny ->Brak
Rosja ->Żeglarstwo

Tura 4


1. Początek tury
Pierwszym graczem zostaje Rosja.
Egipt -> Kolos Rodyjski +3WH

Piszecie czy coś robicie, jak nic to Pass :)

TomBird - Nie 28 Lip, 2013

Początek tury i Handel Pass
TERF - Nie 28 Lip, 2013

niemcy

N11 buduje miasto ;)

E: poprawione, no i pass

Rojber - Nie 28 Lip, 2013

Egipt buduje miasto na L2

W fazie handlu pass

Koomote - Pon 29 Lip, 2013

Chiny:
Początek tury i faza handlu: nic nie robię

Night wolf - Pon 29 Lip, 2013

2. Handel
Egipt +14WH
Niemcy +6WH
Chiny +6WH
Rosja +8WH

3. Zarządzanie miastami

Aktualna mapa:

TomBird - Pon 29 Lip, 2013

ROSJA

Stolica - werbuję jednostkę piechoty
Miasto - buduję pionek armii na F2

Rojber - Pon 29 Lip, 2013

Egipt

stolica - karta jednostki piechoty
miasto O6 - karta jednostki artylerii (cofam 3 punkty wymiany handlowej, dodaję 1 produkcji + 1 z wozu)
miasto L2 - buduje pionek armii na K2

TERF - Pon 29 Lip, 2013

niemcy

stolica - buduje port na P14 (6P ze stolicy + 1P z wozu)
miasto - buduje wóz na M12

Koomote - Pon 29 Lip, 2013

Chine
Wydaje 3 punkty kultury na początek...

Night wolf - Pon 29 Lip, 2013

Aktualna mapa:

Koomote - Pon 29 Lip, 2013

Chiny:
Stawiam "Przemysłowca" na C14
Stolica: buduję kartę jednostki Łucznik
Miasto: buduję figurkę armii na D10

Night wolf - Pon 29 Lip, 2013

4. Ruchy
Aktualna mapa:

Poprawka (Egipt +1 Moneta na Kodeksie prawnym za bitwę w Turze 3)

TomBird - Pon 29 Lip, 2013

Rosja

Armia C7-->C8-->C9-->C10-->C11 Korzystam ze zdolności kradzieży Rosjan. Kradnę "Kodeks Prawny"

Armia E4 odkrywa mapę

Reszta ruchów po odkryciu mapy ;)

Night wolf - Pon 29 Lip, 2013

Aktualna mapa:

TomBird - Wto 30 Lip, 2013

Rosja - pozostałe ruchy

ARMIA G1-->H1-->I1
ARMIA F2-->G2-->H2-->I2-->I3
ARMIA E4-->E5-->E6-->E7 (eksploracja chatki)
WÓZ D6-->E6-->E5-->E4

Night wolf - Wto 30 Lip, 2013

Aktualna mapa:

Rojber - Wto 30 Lip, 2013

Egipt

armia N8 -> M8 --> odkrywa kafelek

wóz M4 --> L4 (najazd na chatkę)

armia K2 --> J2 (najazd na chatkę)

TERF - Wto 30 Lip, 2013

NIEMCY

armia L14 -> K14 -> J14
armia P11 -> P10 (chatka)
armia M12 -> odkryfa kafelek

reszta po odkryciu kafelka ;)

Night wolf - Wto 30 Lip, 2013

Aktualna mapa:

TERF - Wto 30 Lip, 2013

NIEMCY

armia M12 -> L12 (wioska)
wóz M12 -> M13 ->L13

Koomote - Wto 30 Lip, 2013

Chiny:
WózE12-->E11-->F11
WózD15-nie rusza się
ArmiaF12-->F10
ArmiaD10-->F10
ArmiaB9-->B11

Night wolf - Wto 30 Lip, 2013

Aktualna mapa:

5. Badania
Egipt ->Demokracja
Piechota awansuje na 2 poziom!

Niemcy ->Piśmiennictwo
Chiny ->Budownictwo
Rosja ->Hodowla Zwierząt

Tura 5


1. Początek tury
Pierwszym graczem zostaje Egipt.
Egipt -> Kolos Rodyjski +3WH

TERF - Sro 31 Lip, 2013

NIEMCY

pass

Koomote - Sro 31 Lip, 2013

Chiny
Poczatek Tury i Handel: pass

TomBird - Sro 31 Lip, 2013

Również pass
Rojber - Sro 31 Lip, 2013

ja również pass w pierwszych dwóch fazach. :)
Night wolf - Sro 31 Lip, 2013

2. Handel
Egipt +14WH
Niemcy +7WH
Chiny +6WH
Rosja +8WH

3. Zarządzanie miastami

Aktualna mapa:

Rojber - Sro 31 Lip, 2013

Egipt

miasto L2 - pionek armii na K3
miasto O6 - cud świata wyrocznia na N7 (koszt 10 z kodeksem prawnym) - 3 produkcji z miasta + 2 z wozu + dodaję zboże spod chatki na technologię budownictwo i dostaję w zamian brakujące 5 produkcji
stolica - karta jednostki piechoty (5 punktów ze stolicy, i cofam o 6 WH aby dostać jeszcze 2 - razem 7)


+ cofam 6 WH aby dostać żeton na technologię demokracja

TERF - Sro 31 Lip, 2013

NIEMCY

stolica - buduje spichlesz na N13
miasto - buduje spichlesz na M12

Night wolf - Czw 01 Sie, 2013

Nowy Cud Świata:
Angkor Wat


Chiny:
Wydają 3 punkty kultury - otrzymują 1 kartę
Odrzucają kartę: Dar z dalekich stron

Stolica: buduję jednostkę Artylerię
Miasto: Buduję cud "Porcelanowa wieża" na B10 -7młotków miasto +2 wóz D15 + 1 za -3 handlu + 5 wydaję zboże z chatki zagrywając akcje z technologii "Budownictwo"


Nowy Cud Świata:
Luwr


Aktualna mapa:

TomBird - Czw 01 Sie, 2013

ROSJA

Stolica - buduję cud Wiszące ogrody na C3 za 10P dzięki Hodowli Zwierząt (7P z miasta + 2P z komunizmu + 2P z Wozu = 11P)

Miasto - Buduję jednostkę artylerii

Night wolf - Czw 01 Sie, 2013

Nowy Cud Świata:
Zamek Himeji

Aktualna mapa:



4. Ruch

Rojber - Czw 01 Sie, 2013

Egipt

wóz L4 --> L5 (chatka)

armia J2 -> I2 --> I1 (atak na armię rosyjską)


reszta ruchów po odkryciu chatki i bitwie

Night wolf - Czw 01 Sie, 2013

Aktualna mapa:

Poprawiłem ilość posiadanych jednostek bo nie zauważyłem że nie aktualizowałem tego.

Bitwa pomiędzy:
Rosją(obrońca):Egiptem(atakujący)

CŚ: Wyrocznia odkrywa rękę bitewną Rosji:
P1
A2
A2


Egipt Premia bitewna +4

Rozpoczyna Rosja.

TomBird - Czw 01 Sie, 2013

ROSJA : EGIPT

P1:

Rojber - Czw 01 Sie, 2013

Rosja - Egipt

P1 - ginie : J3-X

TomBird - Czw 01 Sie, 2013

ROSJA : EGIPT
:J3-X
A2:

Rojber - Czw 01 Sie, 2013

Rosja - Egipt

:J3-X
A2:
:P4

TomBird - Czw 01 Sie, 2013

Rosja - Egipt

: J3-X
A2 :
: P4
A2 :

Rojber - Czw 01 Sie, 2013

Rosja - Egipt

: J3-X
A2 :
: P4
A2 :
: A2

zabite jednostki:
Rosja - P1
Egipt - ---

wynik 4 : 9 (+4)
4 :13

Egipt zabiera Rosji 3pkt wymiany handlowej.
Dostaję też drugą monetę na kodeks prawny za zwycięstwo w bitwie.

Pozostałe ruchy:

armia M8 -> M7 --> L7

armia K3 -> J3 --> I3 (atak na armię Rosjan)

Night wolf - Pią 02 Sie, 2013

Aktualna mapa:


Bitwa pomiędzy:
Rosją(obrońca):Egiptem(atakujący)

CŚ: Wyrocznia odkrywa rękę bitewną Rosji:
A2
P2
A2

Egipt Premia bitewna +4

Rozpoczyna Rosja.

TomBird - Pią 02 Sie, 2013

ROSJA - EGIPT

P2 :

Rojber - Pią 02 Sie, 2013

ROSJA - EGIPT

P2-ginie : A2

TomBird - Pią 02 Sie, 2013

ROSJA - EGIPT

: A2
A2 :

Rojber - Pią 02 Sie, 2013

: A2
A2-ginie : J3

TomBird - Pią 02 Sie, 2013

ROSJA - EGIPT

A2 - ginie : A2 - ginie
: J3

Rojber - Pią 02 Sie, 2013

ROSJA - EGIPT

: J3
: P3

zabite jednostki:
Rosja - P2, A2, A2
Egipt - A2

wynik: 0: 6(+4)
0:10
Egipt zabiera Rosji jeden z surowców pod chatką za zwycięstwo w bitwie.

Wszystkie ruchy wykonane.

TomBird - Pią 02 Sie, 2013

Rojber napisał/a:

zabite jednostki:
Rosja - P2, A2, P2
Egipt - A2


P2, A2 i A2 straciłem :)

Rojber - Pią 02 Sie, 2013

ok, poprawiłem :)
TERF - Pią 02 Sie, 2013

NIemcy

armia L12 -> K12 -> J12
armia J14 -> J15 -> I15(chatka)
armia P10 -> O10

wozy bez ruchu

Koomote - Pią 02 Sie, 2013

Chiny ruch
ArmiaB11-->C11-->D11
2ArmieF10-->G10-->H10 (odsłania chatkę, zdobywam 3pkt kultury)
WózF11-->F12
WózD15_bez zmian

TomBird - Pią 02 Sie, 2013

Koomote napisał/a:
Chiny ruch
ArmiaB11-->C11-->D11


Nie można przechodzić przez miasta

Koomote - Pią 02 Sie, 2013

Można, figury nie mogą jedynie zakończyć ruchu na mieście.
TERF - Pią 02 Sie, 2013

Koomote napisał/a:
Można, figury nie mogą jedynie zakończyć ruchu na mieście.


potwierdzam ;)

PS w dodatku moga sie zatrzymywac ale przekształacją się albo w dodatkową premie itewną lub produkcje ;)

TomBird - Pią 02 Sie, 2013

Coś mi się pomyliło :D

ROSJA:

ARMIA E7 --> D7 --> C7

WÓZ E4 --> E5 --> D5

Night wolf - Pią 02 Sie, 2013

Aktualna mapa:

5. Badania
Egipt -> Garncarstwo
Niemcy ->Hodowla Zwierząt
Chiny ->Metalurgia
Rosja ->Brak

Tura 6


1. Początek tury
Pierwszym graczem zostają Niemcy.
Egipt -> Kolos Rodyjski +3WH

TERF - Nie 04 Sie, 2013

niemcy pass
Koomote - Nie 04 Sie, 2013

Chiny
pass, handel tez pass

TomBird - Nie 04 Sie, 2013

Rosja buduje pionek armii na wiszących ogrodach.
Rojber - Nie 04 Sie, 2013

Egipt pass podczas początku tury i handlu
Night wolf - Nie 04 Sie, 2013

2. Handel
Egipt +14WH
Niemcy +9WH
Chiny +6WH
Rosja +9WH

3. Zarządzanie miastami

Aktualna mapa:

TERF - Pon 05 Sie, 2013

Niemcy

stolica - koszary N14
miasto - koszary O12

Koomote - Pon 05 Sie, 2013

Chiny: -- Zagrywam szpiega na kartę "Piśmiennictwo" - anulując akcję budowy koszarów w Berlinie.
-- Zagrywam kartę kultury Dezorientacja na Armię rosyjską C7 i przesuwam figurkę -->C6--C5
-- Wydaję 3 punkty kultury żeby przesunąć się na torze. (czekam na kartę z dalszym ruchem)

Night wolf - Pon 05 Sie, 2013

Aktualna mapa:

Koomote - Pon 05 Sie, 2013

[b]Chiny
Stolica: buduję baraki na A15 (+2 młotki od WozuD15)
Miasto: buduję baraki na B11
[/b]
wszystko

TomBird - Pon 05 Sie, 2013

ROSJA

Stolica - Buduję PORT na A3 (6P + 2P Dzięki Komunizmowi)
Miasto - Buduję Jednostkę Artylerii

Z zarządzania miastami to wszystko, ale jeszcze przy okazji sprawa do Night Wolfa - Nie otrzymałem informacji jaki surowiec został mi skradziony przez Egipt po przegranej bitwie. Możesz mi wysłać aktualny spis?

Rojber - Pon 05 Sie, 2013

Egipt

stolica - jednostka artylerii
miasto O6 - wydobywa kadzidło
miasto L2 - jednostka artylerii


Wydaję jedwab spod chatki i wydobyte kadzidło aby położyć żeton monety na technologii garncarstwo.

TERF - Wto 06 Sie, 2013

NIEMCy ruch

wóz L13->L12->K12

armia I15->H15(chatka)

koniec ruchu

Koomote - Wto 06 Sie, 2013

Chiny ruch:
ArmieH10 -->H9-->H8
ArmiaD11-->E11-->E12
WózD15_bez zmian
WózF12-->F11

koniec

TomBird - Wto 06 Sie, 2013

ROSJA:

Wóz - D5 --> E5
Armia - C5 --> C6-->C7-->C8-->D8
Armia - C3 --> C4 --> C5 --> C6 --> C7

Rojber - Wto 06 Sie, 2013

Egipt

wóz L5 -> M5 --> M4
armia I3 -> H3 --> H4 (atak na wioskę)
armia I1 -> I2 -> J2


reszta bez zmian

Night wolf - Wto 06 Sie, 2013

4. Ruch
Aktualnie się odbywa, a nawet już kończy :D

Aktualna mapa:


Egipt rozpoczyna bitwę z barbarzyńcami.

Night wolf - Wto 06 Sie, 2013

4. Ruch
Aktualnie się odbywa, a nawet już kończy :D

Aktualna mapa:


Egipt rozpoczyna bitwę z barbarzyńcami(TERF).

CŚ: Wyrocznia odkrywa rękę bitewną barbarzyńców.
J2
A2
P3

Koomote - Sro 07 Sie, 2013

Niezła ręka;)
TERF - Czw 08 Sie, 2013

no to bysmy czekali i czekali ;)

A2:

Rojber - Czw 08 Sie, 2013

A2:
: P4

TERF - Czw 08 Sie, 2013

A2:
: P4
J2 :

Rojber - Czw 08 Sie, 2013

A2:
: P4
J2 :
: P3

TERF - Czw 08 Sie, 2013

A2:
: P4
J2 :
P3 (ginie): P3 (ginie)

Rojber - Czw 08 Sie, 2013

A2:
: P4
J2 :
: A2

wynik: barbarzyńcy przegrali z Egiptem 4:6(+4 premii)

4:10

TERF - Sob 10 Sie, 2013

no to badania ;)
Rojber - Sob 10 Sie, 2013

Night wolf kiedyś pisał, że wyjeżdża na wakacje więc chyba do środy go nie będzie :P
Ale możemy już mu wysłać co badamy to będzie mniej czekania na kolejne ruchy :)

Night wolf - Czw 15 Sie, 2013

5. Badania
Egipt ->Odlewnictwo
Niemcy ->Irygacja
Chiny ->Irygacja
Rosja ->Irygacja

Tura 7


1. Początek tury
Pierwszym graczem zostają Chiny.
Egipt -> Kolos Rodyjski +3WH

Sorki że dopiero teraz odpisuje ale już mówiłem że będę miał wyjazd.:)

Koomote - Czw 15 Sie, 2013

Chiny Początek tury:
buduję miasto WozemF11

TomBird - Czw 15 Sie, 2013

Rosja:

Buduję miasto wozem na E5
Buduję pionek wozu na wiszących ogrodach.

Rojber - Czw 15 Sie, 2013

Egipt pass podczas początku tury i handlu
TERF - Pią 16 Sie, 2013

niemcy
buduje miasto wozem na K12

Koomote - Pią 16 Sie, 2013

Chiny handel: pass
TERF - Pią 16 Sie, 2013

niemcy pass
TomBird - Pią 16 Sie, 2013

Rosja
Handel pass ;)

Koomote - Pią 16 Sie, 2013

Chiny Zarządzanie Miastami:
Stolica: buduję Wóz naA14 (+2 młotki z WozuD15)
MiastoC11: buduję jednostkę Artylerię
MiastoF11: buduję Warsztat na E11

Night wolf - Pią 16 Sie, 2013

2. Handel
Egipt +14WH
Niemcy +15WH
Chiny +12WH
Rosja +11WH

3. Zarządzanie miastami

Aktualna mapa:


Chiny mają do poprawy wóz bo nie można stawiać go w centrum miasta. :)

TomBird - Pią 16 Sie, 2013

Rosja:

Miasto E2 - wydobywam surowiec - ZBOŻE
Stolica - Werbuję jednostkę jazdy
Miasto E5 - Werbuję jednostkę jazdy



Na mapie jest błąd - na początku tury na wiszących ogrodach postawiłem WÓZ, a nie armię ;)

Night wolf - Pią 16 Sie, 2013

Aktualna mapa:

Dodałem wóz Chinom.
Poprawiłem Wóz Rosji.

Rojber - Pią 16 Sie, 2013

Egipt

stolica - wydobywam zboże
miasto O6 - wydobywam kadzidło
miasto L2 - wydobywam kadzidło wozem

- cofam 6 WH aby dostać żeton monety na demokrację
- wymieniam wydobyte kadzidło i zboże aby dostać żeton monety na garncarstwo

kładę drugie wydobyte kadzidło na odlewnictwo i dostaję 7K

TERF - Sob 17 Sie, 2013

NIEMCY
Miasto K12 buduje armie (miasto 3P + 1P wóz) na J12
Miasto N11 buduje spichlerz na o10
Stolica buduje koszary na N14

Koomote - Sob 17 Sie, 2013

Chiny ruch:
ArmieH8 -->H9-->G9
ArmiaE12-->D12-->D11
WózA14-->A15-->A16
WózD15-bez zmian

TomBird - Sob 17 Sie, 2013

Jeszcze poczekajmy, bo TERF musiałby zrobić coś innego stolicą. Przecież koszar już nie ma do budowy :P
TERF - Nie 18 Sie, 2013

ok nie wiem czemu myslalem ze jest jeszcze jeden budynek koszar. w takim razie buduje w stolicy woz na N15
Night wolf - Nie 18 Sie, 2013

4. Ruch
Ruch Chin naniesiony.

Aktualna mapa:

TomBird - Pon 19 Sie, 2013

ROSJA:

WÓZ - C3 --> C4 --> C5 --> C6

ARMIA - D8 --> C8 --> C9 --> C10 --> C11 (Korzystam z umiejętności Rosjan, kradnąc technologię PIŚMIENNICTWO)

ARMIA C7 - bez zmian

Rojber - Pon 19 Sie, 2013

Egipt

armia H4 -> H5 --> H6 (chatka)

armia L7 -> K7 --> J7 (atak na wioskę)

armia J2 -> J3 --> J4


wóz bez zmian

TERF - Pon 19 Sie, 2013

hehe i znowu czekacie na mnie nie wiem czemu (a raczej wiem nie zauwazylem ze chiny sie juz ruszyly)

NIEMCY ruch:
2 armie J12 -> I12 wioska (bitwa)
armia H15 ->I15 -> I14
wóz N15 ->M15

KONIEC RUCHU

TomBird - Pon 19 Sie, 2013

Najpierw jeszcze walczysz jako barbarzyńca przeciwko Egiptowi :P
TERF - Wto 20 Sie, 2013

Wiem ale kart nie mam ;)
Night wolf - Wto 20 Sie, 2013

Egipt rozpoczyna bitwę z barbarzyńcami(TERF).

CŚ: Wyrocznia odkrywa rękę bitewną barbarzyńców.
J2
A2
P2


Sorki za małe opóźnienie.

TERF - Wto 20 Sie, 2013

A2:
Rojber - Wto 20 Sie, 2013

A2:
:A4

TERF - Sro 21 Sie, 2013

A2:
:A4
J2:

Rojber - Sro 21 Sie, 2013

A2:
:A4
J2-ginie: P4

TERF - Sro 21 Sie, 2013

A2:
:A4
: P4
P2:


przedtem miało być P2 ale pewnie i tak nie mialo by to różnicy ;)

Rojber - Sro 21 Sie, 2013

Za dużej różnicy by pewnie nie było :)

A2:
:A4
: P4
P2-ginie: P3xx

Wynik: 2:15(4 za koszary)

Egipt zdobywa wioskę :) + moneta na kodeks prawny za wygraną bitwę.

Night wolf - Czw 22 Sie, 2013

Niemcy rozpoczyna bitwę z barbarzyńcami(Koomote).
Koomote - Czw 22 Sie, 2013

P1:
TERF - Pią 23 Sie, 2013

P1:
:J2

Koomote - Pią 23 Sie, 2013

P1:
J3xx:J2(ginie)

TERF - Pią 23 Sie, 2013

P1(ginie):A1
J3xx:

Koomote - Pią 23 Sie, 2013

A2x:A1(ginie)
J3xx:

TERF - Pią 23 Sie, 2013

A2x:
J3xx(ginie):P2
:p2

+2 premi za generała - zwycięswo ;)

oj zle to rozegralem ale coż

Night wolf - Nie 25 Sie, 2013

5. Badania
Egipt ->Prasa drukarska
Niemcy ->Kawaleria
Chiny ->Silnik parowy
Rosja ->Kawaleria

Niemcy otrzymują jednostkę kawalerii i surowiec kadzidła z swojej specjalnej umiejętności.

Tura 8


1. Początek tury
Pierwszym graczem zostaje Rosja.
Egipt -> Kolos Rodyjski +3WH

TERF - Nie 25 Sie, 2013

niemcy
poczatek i handel pass

Koomote - Nie 25 Sie, 2013

Niemcy tracą jedną Armię (w walce z barbarzyńcami)

Chiny: poczatek tury i handel pass

Rojber - Nie 25 Sie, 2013

Egipt

początek tury i handel Pass

TomBird - Nie 25 Sie, 2013

Rosja
Początek tury - buduję pionek armii na wiszących ogrodach
Handel - pass

Zarządzanie miastami:

Kładę kadzidło spod chatki na technologię kawaleria i otrzymuję 5pkt kultury. 3 punkty zużywam, aby poruszyć się raz na torze kultury. Czekam na kartę, później reszta z zarządzania miastami ;)

Night wolf - Pon 26 Sie, 2013

2. Handel
Egipt +14WH
Niemcy +16WH
Chiny +13WH
Rosja +11WH

3. Zarządzanie miastami

Aktualna mapa:

TomBird - Pon 26 Sie, 2013

ROSJA

Stolica - Na C3 buduję pionek armii

Dwoma pozostałymi miastami buduję po jednostce jazdy ;)

Rojber - Pon 26 Sie, 2013

Egipt

Kładę kadzidło spod chatki na odlewnictwo i dostaję 7 kultury, razem mam 14 z czego 9 wydaję żeby 3 razy poruszyć się na torze kultury

pozostałe 5 wydaję na prasę drukarską aby otrzymać monetę
kładę żelazo i pszenicę spod chatek aby otrzymać monetę na garncarstwo

Resztę ruchów i zarządzanie miastami zrobię po otrzymaniu kart i wielkiego człowieka :P

Rojber - Sro 28 Sie, 2013

Położę wielkiego człowieka na K2

cofam wskaźnik WH o 6 aby dostać monetę na demokrację

stolica wydobywa wozem kadzidło

miasto O6 wydobywa kadzidło

miasto L2 jednostka piechoty

Night wolf - Sro 28 Sie, 2013

Aktualna mapa:

TERF - Pią 30 Sie, 2013

NIEMCY

miasto K12 + wóz M15 - buduje spichlerz na J13
miasto N11 + wóz - buduje port na M11
stolica - buduje port na O13

wydaje kadzidlo na Kawalerie i wydaje 3K aby dostac karte

ps z mapy jeden pionk mojej armi trzeba usunac ;)

Koomote - Sob 31 Sie, 2013

Chiny:
MiastoF11: buduje cud Luwr .Zagrywam kartę "Dar z dalekich stron", korzystam z surowca Zboże, które zagrywam na Budownictwo (+5 młotków, moneta dla Niemców), +2 z WozuD15, + obniżam handel z 14 do 2 żeby dostać +4 młotki = 20.
Stolica zbieram 5 punktów kultury i wydaję 3 żeby przesunąć się na torze.
MiastoC11 - buduję figurkę armii na C10
...czekam na kartę :wink:

TERF - Sob 31 Sie, 2013

używam szpiega i anuluje akcje miejska

Cytat:

Chiny:
MiastoF11: buduje cud Luwr .Zagrywam kartę "Dar z dalekich stron", korzystam z surowca Zboże, które zagrywam na Budownictwo (+5 młotków, moneta dla Niemców), +2 z WozuD15, + obniżam handel z 14 do 2 żeby dostać +4 młotki = 20.

Night wolf - Wto 03 Wrz, 2013

4. Ruch

Od razu jak już wiecie co będziecie chcieli badać to mi wysyłać :)

TomBird - Pon 09 Wrz, 2013

Przepraszam Was wszystkich bardzo za moją nieobecność. Niestety splot różnych zdarzeń nie pozwolił mi na wejście choć na chwilę na forum. Jeszcze raz przepraszam!

Rosja:

obie Armie C3 --> C4 ---> C5 --> C6 --> C7

wóz bez zmian

Rojber - Wto 10 Wrz, 2013

armia J7 --> I7

armia H6 -> H7 --> I7

armia J4 -> J5 --> J6

wóz bez zmian

Night wolf - Wto 10 Wrz, 2013

Niemcy:
armia I14 > I13 > I12

koniec ruchu

Koomote - Wto 10 Wrz, 2013

Chiny:
ArmiaD11-->C10
ArmieG9-->G8
WózD15-->G14
wszystko

TERF - Wto 10 Wrz, 2013

armia I14->i13->i12

koniec

Night wolf - Sro 11 Wrz, 2013

5. Badania
Egipt ->Kolej żelazna
Niemcy ->Inżynieria
Chiny ->Filozofia
Rosja ->Matematyka

Tura 9


1. Początek tury
Pierwszym graczem zostaje Egipt.
Egipt -> Kolos Rodyjski +3WH

TomBird - Sro 11 Wrz, 2013

początek tury - buduję pionek armii na Wiszących ogrodach
Rojber - Czw 12 Wrz, 2013

Początek tury - używam karty wymiana myśli i chciałbym wymienić się technologią I poziomu z Chińczykami i biorę filozofię :)
TERF - Czw 12 Wrz, 2013

NIemcy nic nie robia
Koomote - Czw 12 Wrz, 2013

Od Rosji biorę Garncarstwo
Poczatek tury i handel nic nie robię.

Rojber - Czw 12 Wrz, 2013

Egipt

Podczas handlu wymieniam się z Rosją - dostaję zboże a oddaję moją jedyną kartę kultury.

TomBird - Czw 12 Wrz, 2013

Jakby co potwierdzam wymianę ;)
Poza tym w handlu już nic nie robię ;) Można przejść do zarządzania miastami ;)

Rojber - Czw 12 Wrz, 2013

Egipt

kładę kadzidło na odlewnictwo i dostaję 7K. 5K wydaję na prasę drukarską aby otrzymać żeton monety.

stolica poświęca się na rzecz sztuki - 2K

miasto O6 poświęca się na rzecz sztuki - 2K

Wydaję pozostałe 6K aby 2 razy poruszyć się na torze kultury

reszta po otrzymaniu kart :)

Night wolf - Sob 14 Wrz, 2013

2. Handel
Egipt +15WH
Niemcy +23WH
Chiny +12WH
Rosja +11WH

3. Zarządzanie miastami

Aktualna mapa:

Rojber - Sob 14 Wrz, 2013

Egipt

miasto L2

8P + 1P z wozu - karta jednostki piechoty

to wszystko

TERF - Nie 15 Wrz, 2013

NIEMCy

miasto K12 + oba wozy - akwedukt na J11

stolica - 2 jednostki piechoty

miasto N11 - port na N10

Koomote - Pon 16 Wrz, 2013

Chiny:
Wydaję 3 surowce na filozofię żeby otrzymać "Wielkiego Człowieka" (czekam na typka :wink: z dalszym ruchem)

PRZEMYSŁOWCA kładę na B15 i zbieram Stolicą 7 kultury (łącznie z wozem).
Wydaję 3 kultury żeby otrzymać "Wielkiego Człowieka" (czekam na typka z dalszym ruchem)

Społecznika kładę na C12 MiastemC11 zbieram 4 kultury i wydaję 5 kultury i 3 handlu, żeby dostać kartę kultury...czekam na kartę z dalszym ruchem:)

Odrzucam jedną kartę kultury i wydaję kolejne 5 kultury i 3 handlu , żeby dostać kartę kultury. (jeśli dobrze obliczyłem zostanie mi 0 kultury i 7 handlu. Z dalszym ruchem poczekam na kartę.

Odrzucam kartę kultury. MiastoF11 buduję jednostkę Piechoty
koniec fazy zarzadzania

TERF - Czw 26 Wrz, 2013

no to czas na rosje ;)
Night wolf - Sro 16 Paź, 2013

Aktualna mapa:


Sprawdźcie czy wszystko gra bo po takim okresie miałem zamieszaniem w moich notatkach i nie bardzo wiedziałem co gdzie jest XD

Szaweł - Czw 17 Paź, 2013

Stolica - port C4

Miasto E2 - port E3

Miasto E5 - port D4

Nie bardzo wiem którą drogą chciał iść mój poprzednik XD ale zdaje mi się, że w kolejnej turze w zarządzaniu miastami Rojber zwycięży ekonomicznie?

Rojber - Czw 17 Paź, 2013

Jest taka możliwość :P

Ruch Egipt

pionki I7 -> J7 --> J6


to wszystko :)

TERF - Pon 21 Paź, 2013

NIEMCY

pionki bez zmian

Koomote - Pon 21 Paź, 2013

CHINY
armieG8-->E10
wszystko

Szaweł - Wto 22 Paź, 2013

ROSJA

armia C7->B6

eta wsio

Night wolf - Pon 28 Paź, 2013

Badanka poproszę :) na razie 1 osoba mi podesłała
Szaweł - Wto 29 Paź, 2013

Ja nic nie badam :)
Szaweł - Sro 06 Lis, 2013

Nic się nie ruszyło?
TERF - Sro 06 Lis, 2013

ja wyslalem
Koomote - Sro 06 Lis, 2013

Ja też wysłałem
Rojber - Sro 06 Lis, 2013

Ja również wysyłałem :)
Night wolf - Sro 27 Lis, 2013

5. Badania
Egipt -> Komputery
Niemcy -> Biologia
Chiny ->Brak
Rosja ->Brak

Mapa:


Egipt zwycięża Ekonomicznie!

Gratuluje i przepraszam że ogłoszenie zwycięzcy trwało tak długo ;/
Dziękuje wszystkim za grę :) Szawłowi szczególnie za to że podjął się gry w zastępstwie, widząc że i tak był na straconej pozycji.

Dwie sprawy prowadzenie Civki jest trudne i w przyszłości będę wiedział na co uważać bo w kilku momentach się pogubiłem ;/. Co do samego zwycięstwa Egipt miał niesamowity start i jednostki które mu losowało bardzo dobrze wykorzystał do osiągnięcia zwycięstwa :)

Jeszcze raz dziękuje wszystkim za grę i przepraszam za zamułę.

Jeśli są chętni na kolejną sesję to proszę pisać mam nadzieje, że tym razem już nie będę popełniał błędów i przeciągał sesji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group