galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

X-Wing dyskusja ogólna - Scum and villainy - Strona konfliktu

aryss - Pią 15 Sie, 2014
Temat postu: Scum and villainy - Strona konfliktu
Na Genconie zapowiedziano na koniec roku nowa frakcje, zaanosnowano :
IG-2000, M3A Interceptor, StarViper
Pakiet z repaintami Z oraz Y a takze kartami do konwersji Slave i HWK na nowa frakcje.

Wychodzi koncem roku wiec baj baj mysli o zakupie armady :D

Oldster - Pią 15 Sie, 2014

Skąd masz newsa? Podziel się linkiem. No chyba że piszesz z Genconu farciarzu :)
aryss - Pią 15 Sie, 2014

Niestety siedzialem na Twitt-conie wylacznie czytajac co wrzucaja Covenanty :
https://twitter.com/teamcovenant :(

Oldster - Pią 15 Sie, 2014

Znając życie TeamCovenant lada moment puszczą filmik o tym na youtube. Przed chwilą znalazłem ich filmik na którym widać partię Armady:

https://www.youtube.com/watch?v=hrxO1t9wY10

Barbus - Pią 15 Sie, 2014

No a jeszcze zapowiedzieli to: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=4994
Teokrata - Sob 16 Sie, 2014

https://www.youtube.com/w...2b2kJBe-bmF_0og
pod koniec filmiku widac modele nowej frakcji:

- przerobiony Y-Wing oraz Z-95 (dodatek ala "asy")
- M3-A interceptor
- viper znany bardziej jako "Virago"
- IG-2000

ponadto frakcja bedzie mogla uzywac skonwertowanego firespraya oraz HWK-290


Teokrata - Sob 16 Sie, 2014

jesli dobrze widze na filmiku FFG z drugiego dnia to...

I) Viper ma 3 ataku, 3 kostki obrony, 4 hulla i 1 shield, akcje: focus, target lock, barrel roll, boost

II) M3-A interceptor ma 2 ataku, 3 obrony, 2 hulla i 1 shield, akcje: focus, target lock, barrel roll, evade

III) IG-2000 ma 3 ataku, 3 obrony, 4 hulla i 4 shieldów, ackje: focus, target lock, boost, evade

Teokrata - Sob 16 Sie, 2014

X-Wing Updates
http://teamcovenant.com/s...-announcements/

Wave 6 – Scum and Villainy Faction!
StarViper Expansion Pack
M3-A Interceptor Expansion Pack
IG-2000 Expansion Pack
Most Wanted Expansion Pack – Y-Wing & Two Headhunters
Slave 1 and HWK Conversion Kit.
Online Toolkit – X-Wing Command – Collection Tracking and Squad Buidling

Patsy - Sob 16 Sie, 2014

No i jest oficjalna zapowiedź na stronie FFG: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=4998

Jak dla mnie, po szybkim spojrzeniu to Accuracy Corrector oraz kombniacja M3-Z + “Heavy Scyk” Interceptor + powiedzmy HLC brzmią srogo

aryss - Sob 16 Sie, 2014

Viper będzie mial nowy rodzaj manewrow ? Bo ten znaczek na dialu wyglada dziwnie no i cena jego jest wieksza nizli reszty. Jeśli faktycznie wejdzie U-Turn to stwierdzam 100% trafność swoich typów na Gencon :D

--
Dobra doczytalem, no nic czekam na U-Turna dalej wiec :D

Patsy - Sob 16 Sie, 2014

Ano Viper i IG-2000 zapowiadają się ciekawie z kojasem po skosie.
A IG-2000 wszyscy piloci są unikatowi i posiadają inicjatywą 6 (same szatany :twisted: ), a dodatkowo dzielą się swoimi specjalnymi umiejętnościami.

Crane - Sob 16 Sie, 2014

aryss napisał/a:
Dobra doczytalem, no nic czekam na U-Turna dalej wiec :D

Ale to chyba nową miarkę by musieli dać, swoja drogą w Star Treku AW taki numer zrobili.

aryss - Sob 16 Sie, 2014

Wyższa cena SV skłaniała mnie do takiego myślenia że mogliby dodać ją. Zreszta tak naprawde miarka nie byłaby konieczna bo można by po prostu robić beczke odwracając statek o 180 stopni ( kwestia zachodzenia na przeszkody imo byłaby pomijalna w przypadku tego manweru ).
Shantruin - Nie 17 Sie, 2014

Patsy napisał/a:
A IG-2000 wszyscy piloci są unikatowi i posiadają inicjatywą 6 (same szatany :twisted: ), a dodatkowo dzielą się swoimi specjalnymi umiejętnościami.


Aczkolwiek różnorodność tychże pilotów powala - IG-88A, IG-88B, IG-88C i IG-88D - z jednej strony fajnie, bo fluffowo, z drugiej... meh. Ale w ogóle nie podoba mi się design tego statku, i nie jestem wielkim fanem tego konkretnego droida, także moja ocena jest zupełnie subiektywna :P


Dla mnie chyba najbardziej kuszącą opcją w S&V na razie jest swarm Zetek i M3-A z jakimiś fajnymi działkami.

Ale teraz tak po kolei, wzdłuż artykułu:

1. Nowa ikonka, Illicit upgrade, to moim zdaniem świetny pomysł. Dzięki temu S&V od razu zyskują coś, co podkreśla ich wyjątkowość - coś, czego brakuje w tym momencie Imperialnym.
2. Most Wanted.

2a. Y-wing - malowanie niezłe, ale widziałem lepsze :P W sumie niewiele można powiedzieć, poza tym, że miło, że dorzucili dial w kolorach S&V (swoją drogą prześliczny!) i torpedę zamieniającą slot w bombę. Aha, i świetnie rozwiązany problem droidów przez zmianę ikonki. Więcej będzie można powiedzieć jak pokażą nowe wieżyczki i salvaged astromechy.

2b. Zetki - ta z 7 ma mega fajną zdolność, co najfajniejsze, totalnie kontradyktoryjną względem rebelianckiego Crackena. Lubię to. Poza tym jeśli Amerykanie dobrze odgadli pilota z 5 skilla, to ma on spoko fluff - będzie artykulik na X-winga :D Aha, i slot na Illicit - miód!

2c. HWK - niewiele do powiedzenia, pożyjemy, zobaczymy.

2d. Firespray - no o tym to bym mógł osobny artykuł napisać. Nowy Boba to najładniejsza karta w grze, no po prostu przepiękna. I jego zdolność! Więc tak działa Fett kiedy Vader nie zakazuje mu dezintegracji :P W pilotach ciekawi jeszcze nowa Kath oraz Emmon Azzamen, który przywozi też tytuł do swojego Firespray - Andrastę. Niemienny Mandalorianin z 5 skilla to miły, ale nie jakiś mega potrzebny dodatek. Aha, slot na Illicit! :D

2e. Inne karty - Greedo - no cóż, jest przynajmniej klimat :P Poza tym 3 nowe droidy - fajnie, będzie z czego wybierać, i jeszcze dwóch załogantów... No zapakowali to pudło do granic możliwości, i słusznie!

3. StarViper - wspominałem już, jak piękne są diale do S&V? ;) Sam statek też jest chyba jednym z najładniejszych w grze. Do tego niezły koszt, Xizor ze świetną umiejętnością, przydatny i niedrogi tytuł, fajny medal (Bodyguard), genialny Illicit. Ciekawe, czy Calculate będzie odwrotnym C-3PO? Poza tym S-loop! Podsumowując - zestaw bliski ideałowi. Accuracy Corrector - przydatna sprawa na Lambdę bądź B-winga.

4. M3-A Scyk. Zawsze ogromnie podobał mi się ten statek i cieszę się, że go widzimy (choś dziwię się, że wyprzedził choćby Cloakshape'y). Już widać jego dwa zastosowania - pilot z 8 skilla to odwrotna Howlrunner, może się przydać w swarmach, zaś tańsi piloci mogą poszaleć z działkami. Liczę zwłaszcza na Flechette Cannon, które jeśli podąży tropem torped, może być niedrogie i skuteczne :)

5. IG-2000 - komentarz na górze. Wiem, że świetne staty i w ogóle, ale nie przemawia do mnie ten statek :P

Rogue30 - Nie 17 Sie, 2014

Shantruin napisał/a:
Dzięki temu S&V od razu zyskują coś, co podkreśla ich wyjątkowość - coś, czego brakuje w tym momencie Imperialnym.

A cóż takiego ma wg Ciebie Rebelia, co podkreśla ich wyjątkowość?

Shantruin - Nie 17 Sie, 2014

Droidy :P Plus Rebelia jest standardowo tą "wytrzymalszą" frakcją, z większą ilością tarcz, etc. Rebelia ma też od zatrzęsienia synergii w wielu różnych statkach - a Imperium tylko biedną Howl i Lambdy.
Oldster - Nie 17 Sie, 2014

https://www.youtube.com/w...2b2kJBe-bmF_0og

Team Covenant zrobiło wywiad z dwoma projektantami X-winga (link powyżej), w którym twórcy zdradzają sporo na temat S&V i mówią wiele ciekawych rzeczy na temat procesu tworzenia dodatków (np że było 11 różnych wersji mechaniki maskowania dla Phantoma zanim wybrali tę której możemy używać) i ogólnie o procesie trzymania balansu w grze. Całość niestety tylko po angielsku ale pozwolę sobie przetłumaczyć coś co bardzo mnie cieszy: "Fani Tie Advanced, miejcie wiarę. Nie został zapomniany." :D :D :D

Shantruin - Nie 17 Sie, 2014

Genialny wywiad - podoba mi się to, jak chłopacy ledwie powstrzymują się, żeby nie zaspojlerować miliarda nowości - widać, że do gry podchodzą z entuzjazmem i że grali w nią zanim dołączyli do ekipy twórców (tekst "Czy kiedykolwiek myślałeś, że powiesz "Expose to dobre kombo?"" powalił mnie na łopatki ze śmiechu :P ).

Dali też do zrozumienia, że mają pomysł na dalszy rozwój gry i śledzą to co się dzieje na scenie turniejowej, a to dobrze wróży na przyszłość.

No i "Fans of TIE Advanced, just have faith!" xD

Rogue30 - Nie 17 Sie, 2014

Shantruin napisał/a:
Droidy :P Plus Rebelia jest standardowo tą "wytrzymalszą" frakcją, z większą ilością tarcz, etc. Rebelia ma też od zatrzęsienia synergii w wielu różnych statkach - a Imperium tylko biedną Howl i Lambdy.

Ok, byłem ciekaw co masz na myśli. No faktycznie, Rebelia też ma bomby, ich statki są tak samo szybkie i zwrotne, no i oczywiście mała synergia Imperium nijak ich nie odróżnia. Jak ktoś lubi, to zawsze dziurę w całym znajdzie:
zegarkom elektronicznym brakuje wskazówek
zeszytowi w linie brakuje kratek
bezprzewodowej myszce brakuje kabla
zgrabnym dziewczynom brakuje tłuszczu
:grin:

Shantruin - Nie 17 Sie, 2014

Okej, niech będzie, Imperialni mają Phantoma z Cloakiem :P I białe koio na Defenderze, i full stopa na Lambdzie.

Bardziej chodziło mi o to, że Imperium dostaje co prawda nowe zabawki, ale wszyscy inni dostają lepsze/ciekawsze. Siła Imperium zawsze wynikła z ich manewrowości, a aktualna dominacja Sokołów całkowicie neguje tę przewagę (strzelanie dookoła). Nowe ulepszenia, zwłaszcza Stay on Traget czy Dash Rendar dodatkowo pogłębiają sytuację, w której umiejętność latania, przewidywania i planowania manewrów maleje na znaczeniu, tym samym zmniejszając znaczenie głównego atutu Imperialców. Oczywiście to tylko moja całkowicie subiektywna opinia :)

Rogue30 - Nie 17 Sie, 2014

Oj przesadzasz, właśnie obejrzałem wywiad (bardzo ekscytujący, dobrze wróży grze kiedy są tacy designerzy) i jak sam usłyszałeś jest różnorodność na stołach a fani Interceptorów będą się cieszyć ( :grin: !). Ponadto wyniki z wszystkich regionalsów pokazują, że wygrywa mniej więcej tyle samo Imperialnych co Rebeliantów. Decimator też wkrótce nieźle namiesza, tak więc wiesz, "lepsze/ciekawsze" decyduje tylko o tym czym kto lubi grać.
Shantruin - Pon 18 Sie, 2014

Fakt, różnorodność na stołach Nationalsowych cieszy (nadal nie ogarniam gościa, który wbił do top8 na 3 Omicronach i Bounty Hunterze :P ), szkoda tylko, że nie dotarła do Polski. Obym się mylił, i oby na Mistrzostwach latały jak najbardziej zróżnicowane eskadry :D
Rogue30 - Pon 18 Sie, 2014

BTW Gencon wygrał Whisper, Fel i Yorr vs Lando i Chewie. :smile:
regrof - Sro 20 Sie, 2014

Yorr?

Co to się nie porobiło...

aryss - Sro 20 Sie, 2014

Lepsze, w top8 byla rozpa z 3 Lambdami i FS
Kalins01 - Pon 15 Wrz, 2014

Witam,

a czy może orientujecie się Panowie kiedy można się spodziewać w sprzedaży nowej frakcji?
Może macie w tej kwestii jakieś informacje?

Pozdrawiam,
Kalins

Xanatos47 - Pon 15 Wrz, 2014

Kalins01 napisał/a:
Witam,

a czy może orientujecie się Panowie kiedy można się spodziewać w sprzedaży nowej frakcji?
Może macie w tej kwestii jakieś informacje?

Pozdrawiam,
Kalins
Też jestem ciekaw :D Może szybciej się przeniosę na Scumsów niż posklejam rebelię jako taką :D Obecnie już pieniążki czekają w stanie zamrożenia na asów rebelii :P
Oldster - Pon 15 Wrz, 2014

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ale jeżeli dobrze pamiętam to FFG mówiło o końcówce tego roku. Moim zdaniem to trochę szybko jako że V fala ma być za miesiąc. Czyżby FFG chciało przyspieszyć wydawanie kolejnych fal?
Shantruin - Pon 15 Wrz, 2014

Nic o żadnych przyspieszeniach nie wiadomo, VI fala zapowiedziana jest na koniec tego roku :)
regrof - Pon 15 Wrz, 2014

Czyli będzie gdzieś w lutym;)

Albo w kwietniu - tak było z "Asami Imperium" zapowiedzianymi też w podobnym terminie rok temu;)

Shantruin - Wto 16 Wrz, 2014

Noooo, nie powiedziałbym, Wave IV była na czas, Asy i Wave V też raczej się nie spóźnią. FFG ostatnio wyrabia już trochę lepiej - ja w każdym razie liczę na Scumy pod choinkę :)
Patsy - Wto 16 Wrz, 2014

No Asy na czas będą, ale V fala to, jeśli wierzyć stronie FFG, to raczej będzie mieć spore opóźnienie - miała być do końca września, a do tej pory nie opuściła drukarni.
Teokrata - Wto 16 Wrz, 2014

Scumy do X-winga to dla mnie chyba najlepszy news od FFG w tym roku ;-)
czekalem na Virago (star viper), czekalem, czekalem i sie doczekalem :mrgreen:

Oldster - Wto 16 Wrz, 2014

Patsy napisał/a:
No Asy na czas będą, ale V fala to, jeśli wierzyć stronie FFG, to raczej będzie mieć spore opóźnienie - miała być do końca września, a do tej pory nie opuściła drukarni.


Chris Petersen mówił na Genconie że V fala będzie w październiku więc jest jeszcze trochę czasu.

Barbus - Pon 22 Wrz, 2014

V fala płynie.
Patsy - Pon 06 Paź, 2014

FFG rzuciło na swej stronie spoilery kart rozwinięć typowych dla S&V, czyli Illicit i Salvaged Astromechs + kilka innych kart z dodatku Most Wanted: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=5107
Teokrata - Pon 06 Paź, 2014

Illicit Dealings
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=5107






Shantruin - Wto 07 Paź, 2014

Najpierw Illicity:
:arrow: "Hot Shot" Blaster - za 3punkty? Trochę "meh". Czasem uratuje tyłek, czasem nic nie zrobi. A zabije go to, że ciężko będzie znaleźć na niego punkty w rozpie.
:arrow: Feedback Array - też meh. Może na Slave czy IG ma jakiś sens, ale jest tak mega sytuacyjne, że rzadko będzie lądować w rozpiskach. Koszt wykorzystania zbyt duży. Fajnie kombiłby się z następną kartą, ale ni dy rydy.
:arrow: Dead Man's Switch - piękna! Naprawdę niezła karta, zwłaszcza na bardziej manewrowych statkach. Lubię to.
:arrow: Internal Dampenaers - było. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu, bo karta może mieć potencjał.

Astromechy: KOCHAM je wszystkie! Zielone trójki na Y-wingach? To zupełnie nowy styl latania! "Geniusz" - no brainer jeśli bierzemy bomby a nie stać nas na Unhinged Astro. No i Salvaged Astromech - poor man's Chebacca, ale nadal miodny. Praktycznie każdy kryt "Statek" mocno boli Y-wingi, więc ta karta może stanowić mur między staniem się latającym warzywem a realnym zagrożeniem na stole.


Bomb Loudout - czekałem na tę kartę od drugiej fali. I cieszę się jak głupi, że jako graczowi rebelii udało mi się jednak dorwać akrylowe żetony bomb xD Będzie BUM! :)

Zetki - N'dru Suhlak był już zaspojlerowany, więc powiem tylko, że ma przecudnego arta i na pewno jedna z moich zetek dostaje jego malowanie :) - ano, i sam statek: koszt + umiejętność + ulepszenia - jeden z najlepiej zapowiadających się scumów. Binayre - ot, zetka. Art słaby.

Teokrata - Wto 07 Paź, 2014

Shantruin napisał/a:
Binayre - ot, zetka. Art słaby.

jego plus jest taki, ze z samobojczym switchem kosztuje 14 :mrgreen: tora, tora, tora

Patsy - Wto 07 Paź, 2014

Shantruin napisał/a:
Geniusz" - no brainer jeśli bierzemy bomby


niestety powinno być bombę - za pomocą "Bomb Loudout" zamieniamy tylko jeden slot torpedowy w bombowy, a jako że jest to karta limitowana, nie można drugiej zamontować na tym samym statku. W takim wypadku tylko raz w grze będziemy mogli odpalić bombę. Ponadto jeśli skorzystamy z zdolności Geniusza to sami oberwiemy od eksplozji, chyba, że na Y zamontujemy "Ulepszenie silnika" i wykonamy boosta. Dobre w tym rozwiązaniu jest to że zarówno droid, jak i Bomb Loudout kosztują 0 punktów, ale jest to jednostrzał.

Grichalk - Wto 07 Paź, 2014

Patsy napisał/a:
Shantruin napisał/a:
Geniusz" - no brainer jeśli bierzemy bomby


niestety powinno być bombę - za pomocą "Bomb Loudout" zamieniamy tylko jeden slot torpedowy w bombowy, a jako że jest to karta limitowana, nie można drugiej zamontować na tym samym statku. W takim wypadku tylko raz w grze będziemy mogli odpalić bombę. Ponadto jeśli skorzystamy z zdolności Geniusza to sami oberwiemy od eksplozji, chyba, że na Y zamontujemy "Ulepszenie silnika" i wykonamy boosta. Dobre w tym rozwiązaniu jest to że zarówno droid, jak i Bomb Loudout kosztują 0 punktów, ale jest to jednostrzał.


Ale warty, jeżeli wszystkie statki od bomby zostaną zjonowane :)

Patsy - Wto 07 Paź, 2014

A jaka bomba jonizuje?
Shantruin - Wto 07 Paź, 2014

Plota jest o takiej nowej :P Ponadto Scumowe Y-wingi mogą mieć Dead Man's Switch, więc niech sobie umierają :P
Patsy - Wto 07 Paź, 2014

Shantruin napisał/a:
Plota jest o takiej nowej :P Ponadto Scumowe Y-wingi mogą mieć Dead Man's Switch, więc niech sobie umierają :P


Cóż, z bombą zobaczymy, ale na Y nie będzie można mieć Dead Man's Switch gdyż mają nie posiadać slota na Illicit:

Cytat:
Of the seven different starships introduced to the Scum faction – or reengineered to suit its fleets – all but the Y-wing and M3-A “Scyk” interceptor gain access to the illicit upgrade, though the StarViper-class attack platform only gains access to the upgrade type through the use of the unique Virago Title card.

Grichalk - Sro 08 Paź, 2014

Patsy napisał/a:
A jaka bomba jonizuje?


Aktualnie żadna, ale skoro pojawiły się rakiety, to tylko kwestia czasu jak pojawi sie i bomba.

Patsy - Pon 20 Paź, 2014

Wieści, wieści, wieści

Jak dla mnie po prostu bomba (protonowa:). S&V i ich nowe Y podobają mi się coraz bardziej - szczególnie Kavil slotem na talent i wieżyczką autoblasterową lub blasterową + R4.

Barbus - Sro 22 Paź, 2014

No Kavil rządzi. Z Oportunistą wyciągnie 5 kości ataku.
Mareczq - Sro 12 Lis, 2014

A ja mam pytanie, czy Ścigani będą mieli karty, które będą wymagane przy grze turniejowej dal Rebelii i Imperium? To jest to co mnie najbardziej wkurza. Powinni już odejść od tego, wydać oficjalne zasady On-Line, i aby można było robić rozpiski na papierze... to naprawdę nie pomaga - zwłaszcza nowym. Jest już za dużo opcji i dodatków. Gra przestała być "w miarę" tania jak na bitewniaka, bo teraz musimy kupować statki których nawet nigdy nie użyjemy bo są nam potrzebne odpowiednie karty:/

Albo miech chociaż wydadzą dodatek, w którym są WSZYSTKIE karty ulepszeń jakie do tychczas wyszły (oddzielnie dla Rebelii i Imperium) w np. 2 szt. Wydać takie coś za 29.90 zł co te 2 fale, i sprawa rozwiązana.

Toudi - Czw 13 Lis, 2014

Mareczq, czy będą karty wymagane do gry Rebelią lub Imperium? Odpowiedź brzmi nie. Ale na pewno przyda się BTL-A4 Y-wing, czy Bomb Loadout, to przy Rebelii, przy Imperium na razie tylko Andrasta wchodzi grę (ale pewno jeszcze coś odkryją dodatkowego).
Dodatkowe bomby zawsze mogą się przydać, a możliwość oddania 2x strzału przez Y-winga pewno będzie bardzo przydatna.

Mareczq - Czw 13 Lis, 2014

Czyli jednak jest spora szansa, że gracz "turniejowy" nie grający szumowinami i tak będzie zmuszony posiadać ten dodatek? Po akcji z 3CP0 naprawdę mogli by już zmienić to podejście...
aryss - Czw 13 Lis, 2014

Mareczq napisał/a:
Czyli jednak jest spora szansa, że gracz "turniejowy" nie grający szumowinami i tak będzie zmuszony posiadać ten dodatek? Po akcji z 3CP0 naprawdę mogli by już zmienić to podejście...

Jak to zmuszony ?
Za przeproszeniem pierniczysz waćpan bo żadna karta nie jest obecnie wymagana do gry i by osiągać suckesy. Jakby tak było to wszyscy latali by HSF z żółtym robotem.

MMB - Czw 13 Lis, 2014

aryss napisał/a:
Mareczq napisał/a:
Czyli jednak jest spora szansa, że gracz "turniejowy" nie grający szumowinami i tak będzie zmuszony posiadać ten dodatek? Po akcji z 3CP0 naprawdę mogli by już zmienić to podejście...

Jak to zmuszony ?
Za przeproszeniem pierniczysz waćpan bo żadna karta nie jest obecnie wymagana do gry i by osiągać sukcesy. Jakby tak było to wszyscy latali by HSF z żółtym robotem.

Dokładnie. Spójrz sobie na turniejowe rozpiski Swarma na TIE'ach i zobacz ile dodatków zostało wykorzystanych - a dopiero potem wpadaj w panikę.

Mareczq - Czw 13 Lis, 2014

Panowie, a nie za ostro?:)
Uważacie, że ta polityka jest OK? Rozumiem, że można tańszymi opcjami wygrywać i chwała im za to (bez tego ta gra by nie miała sensu). Jednak nadal jeśli SubOptymalna rozpiska (a to nie oznacza, zawsze wygrywająca!!!) wymaga od Ciebie kupienia X-Y-Z TYLKO dla samych kart, to dla mnie to jest po prostu wyciąganie kasy na siłę i co ważniejsze, po prostu nie do końca przemyślany system pod tym względem.

Nie jestem w tą grę doświadczonym graczem i wcale nie narzekam tak bardzo jak próbujecie to pokazać ;) Kupię co potrzeba i będę się z tego cieszył. Nadal jednak wolał bym kupować nowe dodatki dla statków , a nie dla samych kart...

Kończymy ten OT - dostałem swoją odpowiedź, wypowiedziałem swoje zdanie na ten temat.

Jak zacznę poważniej grać turniejowo (co mam wreszcie w Planach) to będę mógł się wdać w poważniejsze dyskusje, bo teraz moja wiedza jest tylko papierowa.

Grichalk - Pią 14 Lis, 2014

Popytaj graczy Warhammera, jak firma wydająca ten system doi graczy. Nie dość, że winduje ceny, to wydaje oddziały które musisz mieć.
Tutaj masz przynajmniej w miarę ok ceny i tak jak napisali wyżej, nie musisz mieć wszystkiego. Po prostu zwiększasz sobie możliwości gry w ten sposób.

Mareczq - Pią 14 Lis, 2014

Dobra wracając do tematu. Są gdzieś dostępne dokładne statsy nowej frakcji tak aby można na papierze coś juuż ocenić ?:)
Patsy - Sob 15 Lis, 2014

Co do statystyk statków to są znane (za wyjątkiem kosztów niektórych), co do informacji o zdolnościach pilotów, kartach ulepszeń itp, to FFG powoli je ujawnia w swych artykułach.

http://www.fantasyflightg...&ecan=160&epn=0

no i mniej więcej są o nie aktualizowane różne buildery np:

http://xwing-builder.co.uk/build

Mareczq - Sob 15 Lis, 2014

No właśnie już po zapostowaniu inteligentnie sprawdziłem Buidlera i przekonał mnie do tej strony konfliktu. Na papierze wygląda na grywalną , bardzo mi się podoba że możemy dzięki temu mieć też kilka starych statków inaczej malowanych (to samo jak z Asami, bardzo mi się ten pomysł podoba ;) ).

A co do tematu to, czy Serissu nie będzie królem nowej taktyki Roju wraz z Z-95 ? Jego zdolność daje prawie 1 dodatkową kostkę uników każdemu statkowi w zasięgu 1 i ma skill pilota 8 więc całkiem nieźle. Można zmieścić się z 7 sztukami Z-95 wraz z nim i Swarm. Myślałem też aby tutaj Deads Man Switch, ale jakoś do końca nie moge sobie tego wyobrazić abyśmy sami siebie nie trafiali tym ;P

Do tego mam pytanie. IG88-D + Agressor - ma opcję Title IG-2000. Szczerze jest to unikatowy pilot i z tego co widzę jedyny do Agressora (chyba, że to nie pełny spoiler jeszcze). Więc jak to ma działać? Przecież 2-giego statku z tym wystawić nie możemy... Chyba, że jest jakiś inny statek który może mieć Title IG-2000? (szczerze nie znalazłem ;P)

Patsy - Sob 15 Lis, 2014

Co do Agressora to do tego statku będzie aż 4 unikatowych pilotów (tak stoi w spoilerze tej frakcji, o czym już w tym temacie pisano)
Mareczq - Sob 15 Lis, 2014

Rozumiem, Czyli pewnie będzie można wystawić 3 pilotów z tą zdolnością, co da możliwość fajnego combienia się. Przyjemne.

A opierałem się na tym co jest w spoilerach w programach, i tam jest tylko jeden na razie wymieniony ;)

Barbus - Nie 16 Lis, 2014

No na 100 wystawisz maksymalnie dwóch.
Mareczq - Nie 16 Lis, 2014

No nie znany kosztów pozostałych, mogą być po 30 punktów, wtedy będziesz miał 10 punktów na Skille Pilotów ;)
goki - Nie 16 Lis, 2014

Mareczq napisał/a:
No nie znany kosztów pozostałych, mogą być po 30 punktów, wtedy będziesz miał 10 punktów na Skille Pilotów ;)


pozostali maja tez PS6, wiec raczej nie beda mieli nizszego kosztu

Mareczq - Nie 16 Lis, 2014

No to w takim razie mogą mieć 1-2 mniej, czyli wystawimy max 2-uch, czyli pewnie jest to słaba opcja w standardowym formacie - co innego EPIC.
tencogoniema - Pią 28 Lis, 2014

nowy jestem gralem kilka razy mam pytanie
http://galakta.pl/gry/gry...x-wing-scigani/ oni to kiedy beda do kupienia czy juz sa?

Breed9000 - Pią 28 Lis, 2014

http://galakta.pl/plany-w...wnicze-nowosci/
Dopiero będą. W 2015.

Kosmiczny pirat - Wto 30 Gru, 2014

No i jak podoba się Wam M3-A Interceptor:
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=5282


ytsunkai - Wto 30 Gru, 2014

wygląda tak sobie, piloci imienni lepiej ... jednak mnie bardziej się podobają piloci z Z i Y.

zależy tez od tego jaki będzie dial manewrów dla tego stateczku ...

pewnie kupię, bo mój syn się odgraża, że będzie grał scumami ..

ale nie robi na mnie wielkiego wrażenia ...

Mareczq - Wto 30 Gru, 2014

Ogólnie model fajny, taki ciężki troszkę inny klimat niż SW, podoba mi się i tak (bardziej niż HWK-290 , dużo bardziej ;P) .

Co do samego statku w grze. Przede wszystkim jest to droższa wersja Tie/F , w zamian za zmianę jednego Hulla, w Tarczę i dodanie target lock-a. Przy czym koszt wzrasta o 2punkty... dostajemy też więcej opcji ulepszenia to fakt, ale kosztuje nas to 2 punkty i pewnie z ciężkim działem / magma działem ten statek może mieć wpływ na grę. Z 2-giej strony mamy nagle statek warty 23 punktów, który może być ściągnięty realnie na 1 strzał przy pechu (mała szansa, ale jednak jest). Według mnie wygląda to na powtórkę z A-Winga... Niby tani statek, a jednak za drogi ;P A-Wing kosztuje w teorii 1 więcej, i ma 1 tarczę więcej. Nie wiem czy Beczka , czy Boost są lepsze - ale oba dają opcję modyfikacji ruchu więc pewnie są równomierne;) Do tego A-wing za 17 punktów po odchudzeniu , może brać 2 talenty pilota.

Fajny jest natomiast ten tańszy pilot imiennym który dostaje unik, jak ktoś w niego nie trafi. To naprawdę może się sprawdzić, i kolega ma szansę unikać naprawdę wielu trafień (realnie to będzie pewnie tak, że z urządzeniem maskującym, będziemy mieli 4 kości + 1 unik z skilla, to na daleki zasięg praktycznie nie będzie opcji trafienia go).

ytsunkai - Wto 30 Gru, 2014

Cytat:
.... który może być ściągnięty realnie na 1 strzał przy pechu (mała szansa, ale jednak jest).



ta mała szansa wcale nie jest taka mała jak trochę pograsz ... a jak np. na soontirze na daleki ze stealthem rzucasz 5 blanków .... to masz ochotę złożyć zabawki i iśc do domu :)

Patsy - Wto 30 Gru, 2014

Ogólnie to na temat M3-A to mam zbliżone odczucia jak przedmówcą. Mi ten model się bardzo podoba, choć nieco odbieg od znanej z filmów gwiezdnowojennej stylistyki. Szczególnie tu jednak przypadło mi do gustu malowanie (w porównaniu z innymi statkami z X-winga), choć to faktycznie dobrze się będzie się dało ocenić dopiero po zakupie.

Co do wyliczania kosztów, to ja właśnie z względu na kruchość tego statku, nie wiem czy bym montował na nim HLC. Tańszy o 3 punkty Mangler jest tu chyba rozsądniejszym rozwiązaniem, szczególnie że dostaje się go razem z modelem. W takim wypadku będzie go można już porównywać do TIE Interceptora, a nie starego A-Winga. Do tych porównań i oceny brakuje nam jeszcze zdecydowanie poznania manewrów jakie ten statek będzie mógł wykonywać, a wiec dość zasadniczej rzeczy.

Cytat:
(realnie to będzie pewnie tak, że z urządzeniem maskującym, będziemy mieli 4 kości + 1 unik z skilla, to na daleki zasięg praktycznie nie będzie opcji trafienia go).


Cóż już nie raz widziałem jak takie statki (np TIE Interceptory) były zestrzeliwane, nawet od jednego strzału. Co do tego uniku to umiejętność fajna, ale nie zawsze będziesz miał ten unik. Jak wejdzie choć 1 hit to stracisz urządzenia maskujące i nie zdobędziesz uniku, a więc nagle statek staje się prawie nagi :wink: (wszytko zależy od kostek, a te lubią zaskakiwać)

Mareczq - Wto 30 Gru, 2014

Tylko cała ta gra to kwestia zwiększania/zmniejszania szczęścia ;P Tak to już jest w takich bitewkach.

Jednak mając 1 pewny unik, i 5 kości manewrów naprawdę ciężko będzie nam wbić hita, wiadomo będzie to możliwie, ale realnie na te powiedzmy 100 gier to % na pewno by wyszło, że taki statek zdecydowanie większość ataków na odległość 3 broni ;) Nie ma tutaj nic do rzeczy czy grałem 1 raz, czy 1000 razy ;P Zwłaszcza, że jego zdolność nie pogarsza się przy Gunner/Luke (po pierwszym pudle dostajemy unik, i mamy go na 2-gi atak).

Tak czy siak według mnie jest on za kruchy, bo jednak z odległości 1, 4 kości już się pewnie przebiją - co znaczy, że stracimy kartę, i unik. W efekcie 2-gi atak kolejnego statku z 3-4 kośćmi pewnie nas zabije ;P I nadal trzeba pamiętać, że mówimy o imiennym pilocie za 18 punktów ;)

ytsunkai - Wto 30 Gru, 2014

Statystycznie 5 zielonych i unik daja radę przeciwko 3hitom.

Niestety statystycznie jak idę na spacer z psem to mamy po trzy nogi:)


Natomiast jak się takim jajkiem wleci na zasięg 1 to pozamiatane ... 4 hitow nie da rady obronić.

Generalnie w naszej grze jest bardzo dużo sposobów poprawienia wyniku ataku i bardzo niewiele poprawiających poziom obrony (a dodatkowo uników jest mniej niż hitow na kości :)

Tak więc grajcie ofensywnie !!!

Kosmiczny pirat - Wto 30 Gru, 2014

Chociaż jeszcze czekam na swój zestaw startowy, to bardzo się cieszę na trzecią frakcję. Wydaje się być bardzo dobrym pomysłem na odświeżenie odtwarzanego uniwersum na galaktycznym polu bitwy. Bardzo dobrze, że przynajmniej część statków odbiega kolorystycznie od schematu rebelia-imperium. Trzymam kciuki za różnorodność rej frakcji.
Mareczq - Wto 30 Gru, 2014

A co myślicie o pozostałych? Co powiecie o Star Viper-ach?

Najtańszy pilot 25 punktów, i dostajemy za to 3 powera, i 3 uniki, z 4 hull-a i 1 tarczą. To się wydaję naprawdę fajne, i możemy tego tak samo 4 szt. wystawić - czyli jak B-Wingi. Przy tym mamy zwrotne całkiem statki, z beczką, boostem i prawdopodobnie troszkę ciekawszym nawrotem (troszkę to oceniam na oko, ale wydaje mi się, że nawrot z lekkim skrętem może częściej dać nam pozycję bez wystawienia się). Oczywiście 1 tarcza może być tutaj zbyt problematyczna, praktycznie będziemy przyjmować szybko krytyki.

Kosmiczny pirat - Wto 30 Gru, 2014

Ja na razie się nie wypowiem, a te Wasze wpisy to trochę dla mnie, jak czytanie depeszy nadanej starą Enigmą. Widzę litery ale nie rozumiem o co chodzi :P
Barbus - Czw 01 Sty, 2015

StarViper jest bombowy jak dla mnie. Najlepszy zestaw akcji w grze i bardzo dobre manewry. To pierwszy mały statek, który ma komplet białych lub zielonych jedynek na dialu. No i pętla segnora jest lepsza niż koiogran. Wiadomo, czasem będziemy żałowali, że nie mamy obrotu na wprost, ale to i tak dwa manewry do wyboru zamiast jednego. Dać takiemu zaawansowane sensory, żeby mógł się beczkować albo boostować przed manewrem i otrzymamy bardzo zwrotny i nieprzewidywalny statek.
Mareczq - Pią 02 Sty, 2015

Też tak o nim sądzę, ale nie wiem czy ten 1 tarcz, nie będzie jednak go boleć vs. statki 360. Zobaczymy w praniu, ale też mi się podoba na razie najbardziej ze statków złoczyńców ;)
Kosmiczny pirat - Sob 10 Sty, 2015

Off Jenkins wziął byka za rogi tzn. nową frakcję i odgraża się, że to nie jest jego ostatnie słowo w tym temacie ;)
http://www.x-wing.pl/hola...kcja/#more-2562

Mareczq - Sob 10 Sty, 2015

Przyjemnie przemyślenia. Jednak według mnie nie powinno się oceniać Szumowin tylko na bazie samego Moste Wanted. Przecież dodatki będą też w nowych statkach, warto popatrzeć na większy obrazek ;)

To co mi się nie podoba to naprawianie niektórych statków/umiejętności za pomocą nowej frakcji... dlaczego Y-Wing Rebeliancki jest naprawiony w dodatku Moste Wanted??:D Przecież nowy jest to kolejna zabawa w wymuszanie kupowania... ;P I trzeba przyznać, że to naprawienie Y-Winga to najfajniejsza rzecz dla mnie ;P Na drugim miejscy nowy Boba Fet, z którym nie będę już się czuł, ze płacę tylko za samego Skilla ;P

Kosmiczny pirat - Sob 10 Sty, 2015

Zgadzam się z Tobą, że nie ma co oceniać przez pryzmat samych Ściganych, a co więcej, to napiszę, że ja z nowej frakcji jestem zainteresowany wyłącznie nowymi statkami, a nie przeróbkami Y-wingów itp. Mimo wszystko najbardziej irytuje mnie zachowanie FFG, co do "naprawy" wydanych statków poprzez wciskanie kart do nich w takich dużych zestawach. Wiem, że to kasa itd. ale to jest po prostu chamstwo i wystawienie dupy do klienta. Tak wiem, nikt mnie nie zmusza do zakupu ale to nie jest fair. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wydawanie małych packów, które zawierałyby same karty, bądź zamieszczanie tego typu ulepszeń do pojedynczych figurek z danej frakcji. Marzenia ściętej głowy ale kto wie ;)
Niedzwiedz87 - Pon 12 Sty, 2015

Panowie, Panie - widzieliście? http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=5299
Mareczq - Pon 12 Sty, 2015

Ta statek jest piękny... zdecydowanie mój faworyt. Z taką zwrotnością, to naprawdę piękna maszyna... do tego zdolność B ,C i D są naprawdę mocne (A jakoś mi mniej się podoba, na pewno jest bardzo mocna vs. Swarm, ale ogólnie jak zagramy vs. 2-3 statki, to wtedy realnie jest to Shield Upgrade). Chodź najbardziej mi się chyba C podoba... statek z super zwrotnością, z 3 kostkami obrony i darmowym Evade co turę...

I teraz tak ich tytuł, powoduje, że każdy z nich dostaje zdolność drugiego... Przecież te rozpiski będą dominować stół... Dwóch takich kosztuje 72 punkty. mamy 28 punktów na ulepszenia, dwa statki które są ciężkie do zabicia (8 żywności, z 3 kośćmi i evade co turę... no w to będzie trzeba postrzelać jak w Hana aby ubić), które mają niezłą zwrotność, i dużą siłę ataku (ta zdolność pilota "ala" gunner wymiata...).

Niedzwiedz87 - Pon 12 Sty, 2015

ja osobiście widze B i D z tytułami IG2000 obydwa z autothrusters i HLC dotego po jakiś sensownym talencie :P
pytanie jak długo taka rozpiska na dwa statki wytrzyma na stole ale frajdy będzie dużo :]

Mareczq - Czw 22 Sty, 2015

http://www.amazon.co.uk/d...rds=Most+Wanted
Więc w Amazone za 3 dni ma być ;P Ktoś wie kiedy w Polsce?

Barbus - Pią 23 Sty, 2015

Amazon kłamie:) dodatki nadal płyną z Chin.Nie ma bata, żeby ktokolwiek miał je za 3 dni. Chyba że na transport napadli somalijscy piraci.
Mareczq - Pią 23 Sty, 2015

A nie mogli samolotem przetransportować części ? Tak wiem transport w pi@$# droższy,a le czasami szybkie strzały takie się opłacają i tak. Samolot to 7-10 dni realnie roboczych ze wszystkim z Chin, a statek to 30-45 dni ;P
Barbus - Pią 23 Sty, 2015

Do tej pory nikt tego nie robił. Jedynym sposobem na zdobycie dodatków wcześniej było kupienie ich na GenConie albo wygranie na oficjalnych eventach. Pomijając kwestię transportu wydaje mi się, ze sprzedawców obowiązuje oficjalna data premiery, przed którą nie mogą dokonać sprzedaży, a tej FFG jeszcze nie podało.
Mareczq - Sob 24 Sty, 2015

No i mamy troszkę więcej :
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=5335

Jedna rzecz która mi się nie podoba w nowej frakcji to brak jakiegokolwiek odzwierciedlenia w grze, że oni jednak są szumowinami, którzy mogą być kupieni przez każdego. Dlaczego nie stworzyli specjalnych zasad, w których każda inna frakcja może ich wynająć? Oczywiście za odpowiednią cenę... np. powinno być tak, że każdy statek // pilot ma pewną "cenę" w punkach którą trzeba zapłacić aby móc go wynająć. Np. powiedzmy extra 3-4 punkty dla IG-2000. To by naprawdę fajnie urozmaiciło grę ;) Oczywiście nadal taki statek mógł by tylko używać rozszerzeń dla szumowin, ale klimat i grywalność by ostro wzrosły. I nadal jak y grało sie szumowinami dla nich samych, miało by się tańsze statki.

Barbus - Sob 24 Sty, 2015

W Imperial Assault jest tak, że Imperium może wcielać do armii Scumów a Scumsi mogą wcielać rebelię(że niby jakiś tymczasowy sojusz). Z jednej strony fajne, bo powiela możliwości, ale z drugiej strony trochę zaciera granice między frakcjami, przez co nie mają własnej tożsamości. Dozwolona jest praktycznie każdy miks. Nie można mieszać tylko rebeliantów z imperialnymi.
Wydaje mi się, że w X-Wingu powinni tego unikać, bo szybko powstałyby jakieś super mocne combosy. Np. Serissu i Howlrunner w jednym swarmie. Albo Xizor oddający kryty Chewiemu. Albo jakiś pilot z Bodyguardem dający Soontirowi z PTL i SD albo Phantomowi dodatkową kość obrony. Coś takiego byłoby nie do zajechania. Ciężko byłoby wycenić punktowo takie opcje.

zioło123 - Sob 24 Sty, 2015

Takie sojusze prowadza do naprawde chorych kombinacji co widac po wh40k tam sojusze zabily system
Mareczq - Sob 24 Sty, 2015

No dobrze, ale nadal wszystko zależy jak to się wyważy. Wystarczy na combogennych statkach np. dać koszt wynajęcia 10 punktów... to naprawdę jest od "ch%#$%". Po porostu nie czuję klimatu, że "szumowyny" łącza siły aby walczyć z rebelią i imperium, a za kasę już wynająć się ich nie da... to powiedział bym, że bardziej jest prawdopodobne, że będą biły się między sobą, niż z Imperium/rebelią... dla nich wolą pracować.

Do tego zawsze można zrobić oznaczenie, tylko szumowiny w kontekście, że tego pilota nie można wynająć. Wszystko jest do obmyślenia, ale nadal mam wrażenie, że ta 3-cia frakcja jest bardzo na siłę. Mówię o klimacie, nie o mechanice i sensie vs. gry turniejowe. To zupełnie co innego, ale jak przesadzi się z odejściem od "klimat" to gra po prostu straci urok ;P A to właśnie mnie do niej przyciąga... ;P

Elrond - Sob 24 Sty, 2015

Zebrałem do tej pory wszystko co było do X-winga ale Szumowin nie zamierzam zbierać. Właśnie ze względu na klimat. Kompletnie mi nie pasują do wojny między Imperium i Rebelią. Dla Szumowin walka z Imperium czy Rebelią byłaby trochę jak strzał w kolano. Lepiej się dla nich opłaca współpraca. Klimatycznie kompletne dla mnie bezsensu robienie Szumowin jako oddzielnej frakcji. Gdyby byli oni jako wsparcie np. niektórzy dla Rebelii, a inni tylko dla Imperium, to byłaby całkiem inna bajka.
Masłonator - Sob 24 Sty, 2015

Aj tam jakieś farmazony. Grunt że będzie większa różnorodność na turniejach i Meta się mocno ruszy :D


P.s Czarne Słońce było wystarczająco potężne by liczyć się jako osobna frakcja i rzucić wyzwanie Imperium, (za co przypłacili srogo) więc jak dla mnie to ma to Klimatyczne uzasadnienie.

zioło123 - Sob 24 Sty, 2015

Poza tym imperium ma fetta i jeszcze kilku przestępców
Barbus - Nie 25 Sty, 2015

Rebelia i Imperium mają Scuma do wynajęcia: nazywa się Najemny Drugi Pilot ;)
Ja od początku chciałem, aby X-Wing pozostał walką pomiędzy Imperium i Rebelią, ale jak już mają wprowadzić Scumów, to więcej klimatu widzę w osobnej frakcji niż w wynajmowaniu ich przez pozostałe dwie. Po pierwsze ze wszystkich pilotów w Scumach wynajmowani byli właściwie tylko łowcy nagród czyli Boba i IG. Jeszcze o Kavilu jest informacja, że był imperialnym korsarzem. Reszta to przede wszystkim członkowie organizacji przestępczych. Piloci tacy jak Black Sun Soldier, Syndicate Thug, Cartel Spacer to nie zbiry do wynajęcia, a żołnierze z prywatnych armii. Nie wyobrażam sobie też, aby Xizor jako szef Czarnego Słońca dał się komukolwiek wynająć. Przynajmniej nie jako pilot do bitwy
Dla mnie już nawet wcielenie Boby do Imperium było mało klimatyczne. Imperium nie lubiło współpracować z łowcami nagród. Piett mówiący, że "nie potrzebują tego ścierwa" dobrze prezentuje postawę wszystkich imperialnych oficerów. Wyjątek stanowił Vader, ale nawet on nie wynajmował ich do walki, a do odnalezienia/schwytania swoich wrogów. Imperium miało tylu pilotów i tyle statków, że nie musiało zatrudniać najemników. Dlatego ten Boba walczący ramię w ramię z pilotami TIE zawsze raził mnie trochę w oczy.
Scumy jako trzecia frakcja w mojej opinii mają sens. Czarne Słońce było wielką, wpływową organizacją, pod którą podlegało wiele karteli, organizacji przemytniczych i piratów. Ja odbieram to tak, że wszyscy większość pilotów ze Scumów to po prostu żołnierze podlegający w mniejszym lub większym stopniu Czarnemu Słońcu. Tak jak napisał Masłonator, dysponowało ono sporą armią. Poza tym na pewno chętniej niż Imperium wynajmowało łowców nagród do walki.

Oldster - Nie 25 Sty, 2015

Jeśli nie czujecie klimatu Scumów to zachęcam do przeczytania "Cieni Imperium". W finale jest scena gdzie Rogue Squadron walczy z pilotami Black Sun gdy nagle pojawia się chmara Tieów z pobliskiego Niszczyciela. Cała scena idealnie pasuje do X-winga i na pewno pojawią się scenariusze próbujące ją odtworzyć. To jasne że przy otwartej walce wielkich flot piraci nie mieli by szans ale do potyczek myśliwców doszło pewnie wiele razy. Uważam przez to że frakcja Scumów pasuje do gry świetnie. Armada może już nie mieć tego szczęścia.
Barbus - Pon 02 Lut, 2015

Galakta daje Scumom czas aż do marca, więc możliwe, że nieprędko ich zobaczymy.
Mareczq - Pon 02 Lut, 2015

Co poradzić :) Trzeba się cieszyć, że YT-2400/VT-49 nadal są dominującymi statkami ;P

Raider kiedy?

Barbus - Pon 02 Lut, 2015

Zazwyczaj od pierwszej zapowiedzi do premiery mija 4-5 miesięcy, więc pewnie II kwartał br.
Mareczq - Pon 02 Lut, 2015

No to jeszcze trzeba szukać Tie/A za 30 zł ;P
Barbus - Sro 04 Lut, 2015

Chyba dwie ostatnie karty ze Scumów, które pozostawały tajemnicą:



Mareczq - Sro 04 Lut, 2015

Calculation zajebiste, podoba mi się, przy tym koszcie to naprawdę fajna karta:)

Nie ma to jak dwoma kartami "zaj@#%" VT-49 ;P

Pytanie teraz czy jak wydam to jedno oko, to mogę wszystkie zamienić na Hity? Czy jednak jest tak jak myślę, że używają Calculation niestety wydając Focus mogę tylko to jedno oko zamienić na krytyk, a reszta oczek zostaje bez zmian?

Barbus - Sro 04 Lut, 2015

Jak wydasz na Calculation, to reszta oczek nie zmienia się na hity. Na resztę musiałbyś mieć drugi żeton.
Mareczq - Sro 04 Lut, 2015

Tak myślałem - troszkę gorsze niestety.

Czyli mając np. 2-3 żetony, mogę sobie zrobić 2-3 krytyki?:P

Nadal jednak najczęściej zmienia się jedno oczko ;)

Barbus - Sro 04 Lut, 2015

Wydaje mi się, że możesz wydać maksymalnie jeden żeton na tę umiejętność. W przeciwnym razie napisaliby: wydaj dowolną liczbę żetonów skupienia, za każdy wydany żeton możesz zamienić oko na kryta.
Może nie jest to mocarna zdolność, ale z tych najtańszych medali chyba jak dotąd najlepsza.

Mareczq - Sro 04 Lut, 2015

Nie no właśnie mi chodzi o jej "taniość" - to kolejna rzecz, która będzie biła po statkach z dużą ilością kadłuba... Naprawdę uparli się aby te YT-2400/1300/VT-49 przestały dominować stoły ;P
regrof - Czw 05 Lut, 2015

Barbus napisał/a:
Wydaje mi się, że możesz wydać maksymalnie jeden żeton na tę umiejętność. W przeciwnym razie napisaliby: wydaj dowolną liczbę żetonów skupienia, za każdy wydany żeton możesz zamienić oko na kryta.
Może nie jest to mocarna zdolność, ale z tych najtańszych medali chyba jak dotąd najlepsza.


Nie zgadzam się z tobą. Literalna wykładania mówi wydaj żeton. Czyli z każdy żeton możesz użyć jej zdolności.

Najlepszą kartą za 1 punkt jest i będzie VI;)

Barbus - Czw 05 Lut, 2015

Zobaczymy, co w FAQ napiszą :p
Rogue30 - Czw 05 Lut, 2015

regrof napisał/a:
Barbus napisał/a:
Wydaje mi się, że możesz wydać maksymalnie jeden żeton na tę umiejętność. W przeciwnym razie napisaliby: wydaj dowolną liczbę żetonów skupienia, za każdy wydany żeton możesz zamienić oko na kryta.
Może nie jest to mocarna zdolność, ale z tych najtańszych medali chyba jak dotąd najlepsza.


Nie zgadzam się z tobą. Literalna wykładania mówi wydaj żeton. Czyli z każdy żeton możesz użyć jej zdolności.


Chyba coś Ci się pokręciło z tą wykładnią, zastanów się, "when attacking you may...".
FAQ str. 8:
A game effect can only resolve once per opportunity. For example, Luke
Skywalker’s pilot ability applies “when defending,” so he can only use his ability
once against each enemy attack.

Mareczq - Czw 05 Lut, 2015

Tak i tutaj chyba będziesz mógł użyć tego raz, na kostkę ;) Czyli możesz wydać 2 żetony, aby zmienić 2 oczka na krytyki... ;P
Rogue30 - Czw 05 Lut, 2015

Chyba nie przemyślałeś tej wypowiedzi.
Mareczq - Czw 05 Lut, 2015

Jak mam dwa żetony skupienia, i zaatakuje kogoś 3 kostkami, wyrzucę na nich 3 oczka, to co mogę zrobić?

1) Zamienić wszystkie na hit-y , wydając jeden żeton skupienia
2) Zamienić jeden na krytyk, dwa na hity wydajać dwa żetony skupienia
3) Zamienić dwa na krytyk, wydając dwa żetony skupienia (jedno oko zostanie nie zmienione)
4) Nic nie wydawać i spudłować ;P

Ja to tak rozumiem ;) Jeśli poprzedni post za słabo to wyjaśniał, to mam nadzieję, że tutaj już jest dobrze ;P

Rogue30 - Czw 05 Lut, 2015

Mareczq napisał/a:
3) Zamienić dwa na krytyk, wydając dwa żetony skupienia (jedno oko zostanie nie zmienione)

Czyli chcesz użyć Calculation dwa razy na jeden atak, co jest zabronione przez zasadę, którą wkleiłem.

Mareczq - Czw 05 Lut, 2015

Ok mi się wydaje, że FAQ to wytłumaczy, i wtedy zobaczymy ;) Jak by działało tak jak mówię, by naprawdę miało to sens .
regrof - Czw 05 Lut, 2015

Rogue30 napisał/a:
regrof napisał/a:
Barbus napisał/a:
Wydaje mi się, że możesz wydać maksymalnie jeden żeton na tę umiejętność. W przeciwnym razie napisaliby: wydaj dowolną liczbę żetonów skupienia, za każdy wydany żeton możesz zamienić oko na kryta.
Może nie jest to mocarna zdolność, ale z tych najtańszych medali chyba jak dotąd najlepsza.


Nie zgadzam się z tobą. Literalna wykładania mówi wydaj żeton. Czyli z każdy żeton możesz użyć jej zdolności.


Chyba coś Ci się pokręciło z tą wykładnią, zastanów się, "when attacking you may...".
FAQ str. 8:
A game effect can only resolve once per opportunity. For example, Luke
Skywalker’s pilot ability applies “when defending,” so he can only use his ability
once against each enemy attack.


Ujmę to tak, problemem jest użycie określenia "spend", a porównanie tego do zasad Luka nie jest wystarczające. Nie jest na 100% pewny czy ta zasad będzie odnosić się też do tej karty, nie mogę znaleźć podobnie działającej karty/pilota, podobnie mamy chyba tylko u Gravena i jego umiejętność działa zawsze gdy "spend a fokus token".

Ale mogę się mylić, jest to ciekawa sprawa.

Rogue30 - Czw 05 Lut, 2015

Wydaje mi się to spójne i nie ma potrzeby na FAQ (chociaż nie zaszkodzi - tak nawiasem: podoba mi się FAQ do X-winga - zawsze to mniej kłótni, więcej grania):

trigger: "when attacking"
effect: "you may spend a focus token to..."

Nie możesz zrobić tak:
odpalam Calculation, bo atakuję - patrz trigger.
efekt: wydaję żeton #1
efekt: wydaję żeton #2

Cały tekst zdolności działa, musisz wykonać całość, dokładnie to, co jest napisane, więc poprawnie jest tak:
odpalam Calculation, efekt: wydaję żeton #1
odpalam drugi raz Calculation, efekt: wydaję żeton #2

I tu zabezpiecza przed tym "once per opportunity".

Jeśli to nie przekonuje, to może inaczej:

trigger: "when attacking"
effect cost: "you may spend a focus token"
effect result: "to change 1 of your..."

Tekst Luke'a po prostu nie ma kosztu, jest za free. Za free "you may change 1...", za free możesz change another 1 - ups nie możesz, bo zasada.

Fel - trigger: "when you receive a stress token..." Tutaj każdy token odpala efekt.

Keyan - trigger: "when attacking", koszt: "you may remove 1 stress token...", rezultat: "to change all your..."
Jeśli nie będziemy się tego trzymać, to pozwoliłoby na zrzucenie więcej niż jednego stresu - inaczej mówiąc nie możesz za każdy stres zrobić rezultat, prawda? Możesz wydać tylko jeden żeton.

Keyan Farlander can use his ability only once
per attack; see “Abilities Resolve Once per
Opportunity” on page 8.

Rexler ma dokładnie ten sam zwrot "...you may spend a focus token..."

Rexler Brath may only use his pilot ability
once per attack; see “Abilites Resolve Once
per Opportunity” on page 8.

dlaczego? Bo trigger jest "after you perform an attack that deals at least 1 damage card to the defender".

I jedynka nie jest konieczna, chociaż jak jest, to jest bardziej spójne i eleganckie, ale po angielsku 'a' = 'one' = 1
"spend a focus token" = "spend 1 focus token".
Co innego "for each focus token spent"

albo Garven - trigger: "after spending a focus token", efekt: "you may..." - możesz to zrobić za każdy token, bo taki jest tu trigger.

Barbus - Czw 05 Lut, 2015

Ja grając w niezliczoną liczbę gier FFG zauważyłem, że stosują ten sam system we wszystkich. Jeśli jest napisane, że możesz coś wydać, żeby zamienić 1 wynik, to możesz zrobić to raz. W innym wypadku piszą "wydaj dowolną liczbę" albo "wydaj do trzech żetonów" itp. No i argument Rouge'a jak dla mnie rozwiązuje sprawę.
Z drugiej strony nie byłoby to jakieś przepowerne. Trzeba się postarać, żeby mieć dwa focusy na statku np. dorzucić Recona. Wtedy kosztuje to już 4 punkty, więc całkiem rozsądnie.

regrof - Pią 06 Lut, 2015

Teraz jestem w pełni przekonany.

Poz tym przemyślałem to i w innym wypadku, poza wywodem Rogue30, ta karta w pewnych wypadkach byłaby przegięta.

Martini3g - Pią 06 Lut, 2015

Nie wiem czy wiecie, ale tu już można zamawiać w miarę rozsądnej cenie :)
http://planszak.pl/pl/p/S...ng-Scigani/2975

Mareczq - Pią 06 Lut, 2015

Rozsądna to bezie 115 zł jak za podstawkę ;P Przy tym $ pewnie nie możliwe, ale szukać będę ;D (w tym samym sklepie widzę E-winga za 99 zł... poczekam co bezie u innych ;) )
Barbus - Pią 06 Lut, 2015

Cena StarVipera jest fajna, bo powinna być 25% wyższa od ceny standardowego małego statku. Obsługa sklepu chyba nie ogarnęła.
Patsy - Wto 17 Lut, 2015

No i już jest data oficjalnej. światowej premiery Scumsów: 26.II.
Barbus - Wto 17 Lut, 2015

Na stronie Galakty pojawiła się ta sama data ;)
Jolly_Roger - Wto 17 Lut, 2015

Czy ja dobrze rozumiem, że w podstawce dostanę dodatkowe karty do Firespraya, HWK i Y-winga? Czy jeśli mam te statki w wersji Rebel/Imperium, to będę ich teraz mógł używać w wersji Scum? W podstawce będzie jeden Y i dwie Zetki, ze swoimi kartami?
Elrond - Wto 17 Lut, 2015

Tak, w podstawce do Scumsów masz karty, które pozwolą Ci użyć HWK, Firespray'a i Y-Winga oraz dodatkowo do Y-Winga i Zetek z zestawu Scumsów. Łącznie dużo kart.
Mareczq - Czw 19 Lut, 2015

Czy 26-tego w Polsce bezie można kupić samą podstawkę do szumowin, czy też wszystkie dodatki od razu wyjdą?
Barbus - Czw 19 Lut, 2015

Wszystko wychodzi razem jako VI fala.
Mareczq - Czw 19 Lut, 2015

Zabolało finansowo mocno... ;P No w sumie i lepiej, od razu będzie można fajnie pograć ;)
Barbus - Czw 19 Lut, 2015

Nie jest źle, najbliższy potem jest dopiero Raider w maju lub później.
Mareczq - Czw 19 Lut, 2015

No w moim przypadku oznacza to 500 zł tera z;) Raider to pewnie będzie ok. 300 zł, więc nawet lżej ;P
Barbus - Czw 19 Lut, 2015

Bywało gorzej. W zeszłym roku Asy Imperium, zaraz po tym dwa wielkie statki i chwilę później 4. fala. Z resztą tutaj http://morgad.pl/pl/p/Sta...gani-SWX28/2798 MW mamy za 1 grosz, więc jakoś to będzie ;)
Oldster - Czw 19 Lut, 2015

No ok, ale dlaczego w sklepie Galakty Ścigani kosztują więcej niż podstawka?
Rogue30 - Czw 19 Lut, 2015

Wszystkie ceny są wyższe, wygląda na to, że będzie drożej.
xdamian - Czw 19 Lut, 2015

a z terminami to prze strajk dokerów w US nic pewnego powiedzieć się nie da.
Rogue30 - Czw 19 Lut, 2015

Nie dotyczy Scum.
Mareczq - Pią 20 Lut, 2015

Ktoś już namierzył/dogadał się z jakimś sklepem na super cenkę na nowe dodatki? Może jakoś byśmy wszyscy razem do jednego sklepu uderzyli jako "kolektyw" i wywalczyli lepsze ceny? Jak zamówi się po 10 szt. z modelu to wyjdzie na pewno taniej ;)

Ogólnie ja kupowałem zawsze w Gemiko i pogadam z nimi, ale ostatnio raczej już cenami tak super mi nie rzucali jak 3-4 miechy temu.

stey - Sob 21 Lut, 2015

jeżeli chodzi o ceny to chyba xjoy.pl jest bezkonkurencyjny.
Barbus - Sob 21 Lut, 2015

Na gamelordzie jest taniej.
Mareczq - Nie 22 Lut, 2015

tylko xjoy ostro schodzi z cenami. Jak kupowałem podstawę i 1 falę całą, to u nich było wyraźnie najtaniej - ale trzeba było prosić o rabat ;) Zeszli ok. 5% od ceny wystawione w sklepie.

Gamelord z tego co wiem prawie nie schodzi z cen, po prostu wystawia tanio już od razu.

Jak ktoś chce kupić najtaniej to tak jak pisałem najlepiej się zgadać. Jak by 4-5 osób razem się zebrało, na pewno będzie można wynegocjować najlepszą cenkę - zamówienie za 500 zł, a za 2000-2500 zł to jednak duża różnica ;)

Barbus - Nie 22 Lut, 2015

Tymczasem jeden z forumowiczów FFG podzielił się tym, co zdradził mu jeden z twórców X-Winga na turnieju sklepowym.

"Wave 7 is pretty much done. And Bombers/Bombs will be getting a lot of love in that wave.



He's working on wave 8 right now.



He's not Armada exclusive, they still pull him over to do x-wing stuff.



He's pretty sure we'll see stuff from Rebels eventually.



They pay attention to what's going on on the forums, but not so much for specific ideas, but moreso for what ships/cards are really good, which ones need help etc. That seemed to be what he was getting at when I asked him.



the possibility of a "card only" expansion is pretty much 0.



He thinks the "X-Wing needs a boost." Pretty sure he just meant a "fix" rather than the boost action but who knows.



he if he could he'd reduce the price of the ordance, but that's not something you can do in a tabletop game. So they're working on other ways to get them worth bringing to the table."

7. fala dodatków gotowa, prace nad 8. trwają. Nieźle.

ljal - Nie 22 Lut, 2015

Co kupujecie do scumów?
Barbus - Nie 22 Lut, 2015

Ja na początek wszystko x2.
slavkovic - Nie 22 Lut, 2015

Co nie którzy widzę mają rozmach...Tylko po co?:)Dla kart?
ljal - Nie 22 Lut, 2015

A inni, troche rozkminiam temat i nie jest to takie jasne.
Rogue30 - Nie 22 Lut, 2015

Ale co? Pod kątem co się opłaca kupić? Ile jest kart w czym? Inne?
Patsy - Nie 22 Lut, 2015

Co do zakupów S&V, to pewien czas temu na Team Covenant omówiono sprawę zakupów

Ja z swojej strony zamierzam kupić:

Ściganych x1 (najważniejszy dodatek dla osób które już grają, by móc skonwertować swą flotę)

IG-2000 x2 (z względu na tytuł tego statku to się rozumie samo przez siebie - jakby co to odsyła do artykułu TC, poza tym jest tu klika ciekawych kart: "Mangler" Cannon, Accuracy Corrector ni i Dead Man's Switch :twisted: )

StarViper x1 (wyłącznie dla kart: Calculation, Autothrusters i kolejnego Accuracy Corrector jak wyjdzie Raider z nowymi TIE Advance to może się przydać)

M3-A x1 (tak by czasem zamiast Z-95 jego użyć jako zapychacza, a poza tym dla Flechette Cannon)

Mareczq - Pon 23 Lut, 2015

Ja kupię min. 1x Ścigani, może 2 szt., IG-2000 na pewno 2 szt., StarVuper-a myślę nad 3 sztukami bo mi się cholernie podoba statek, a M3-A tylko 1 szt. bo nie wierze w tej statek - czyli dla kart i wypchaj dziury lO
Barbus - Pon 23 Lut, 2015

slavkovic napisał/a:
Co nie którzy widzę mają rozmach...Tylko po co?:)Dla kart?


Żeby mieć z czego wybierać, ale przede wszystkim dla Epików, w które bardzo lubię grywać. Gdybym miał się ograniczyć do gier turniejowych, to pewnie wziąłbym:
Ścigani x1 - wiadomo, must have. Mnóstwo przydatnego stuffu, za relatywnie mało kasy
IG-2000 - na początek jeden, potem może drugi. Latanie dwoma nie wydaje mi się jakieś mega mocne.
Starviper x1 - dwóch raczej nie ma sensu brać, bo Virago może być tylko jeden ;] fajny statek, z fajnymi kartami (m.in autothrusterami)

Scyka chyba bym nie wziął. Model bardzo mi się podoba, ale w grze raczej bez rewelacji. Żadnych dobrych kart też nie wprowadza. Stealth Device jest w Fajersraju, a Mangler Cannon w IG. Flechete Cannon mnie nie jara.

Mareczq - Pon 23 Lut, 2015

Oj nie doceniasz StarVipera według mnie, ale zobaczymy jak to przyjmie realnie scena turniejowa ;P

Tak samo uważam Scyk-a za troszkę przy drogi statek, będzie tak samo jak z A-Wingami...

Według mnie wymiatać może teraz 2x F-31 z Bobą i Scarlet ;) Ciekawe czy żeton będzie 2-stronny właśnie z nimi, czy z kimś innym (czyli czy jak będę chciał grać Bibą u Scarket to czy muszę kupić 2xScigani czy nie ;P).

Barbus - Pon 23 Lut, 2015

Starviper jest bardzo podobny do E-Winga. Niemal identyczne staty i koszt. Boost może być jakąś przewagą, ale piloci z niskim PS nie wykorzystają go aż tak bardzo. Manewry mają dosyć podobne, może z lekką przewagą StarVipera. Mimo wszystko bardzo podobne statki, a skoro E-Wingów w rozpiskach nie wideujemy w liczbie większej niż jeden, to tego samego spodziewam się w przypadku Star Vipera. Tym bardziej, że Virago, który pozwala zrobić z niego naprawdę fajną maszynę, jest unikatowy i tylko dla imiennych.

Boba pewnie będzie na żetonie z Emonem a Scarletka z Mandalorianem. Ale żeby latać dwoma legalnie na turnieju potrzebujesz dwóch scumowych kółek do Firespray'a.

Elrond - Pon 23 Lut, 2015

Czy dla kogoś, kto nie ma zamiaru grać Scumsami, jest sens coś z nich kupować? Mam na myśli jakieś przydatne karty, trochę szkoda wywalać kasę na cały statek, skoro nie będzie się nim grało.
Barbus - Pon 23 Lut, 2015

Ja bym rozważył zakup Starvipera albo M3-A. W pierwszym jest fajny talent - Calculation. Do tego jest Accuracy corrector, który może przydać się w przyszłości z TIE Advanced. No ale największym hitem tego dodatku, a może całej fali są Autothrustery. Dla Interceptorów must have jak dla mnie. W tym dodatku jest też stary dobry Hull Upgrade.
W M3-A są fajne działka. Mangler Cannon to ciekawa opcja na Outridera, bo może nieźle kopać, a jest tańsze od HLC no i likwiduje martwe pole. Jest też Flechette Cannon, które za 2 punkty zawsze można dopchać do jakiegoś B-Winga.

Mareczq - Pon 23 Lut, 2015

Ja jakoś w Flechetta nie wierzę ;P
Mareczq - Pon 23 Lut, 2015

A czum się różnią kółka Imperium od Szumowin? Mają chyba takie same dokładnie manewry?:) To takie już czepianie się, dla czepiania.
Barbus - Pon 23 Lut, 2015

Zgodnie z takim rozumowaniem możnaby używać imperialnych żetonów do podstawek - mają dokładnie takie same staty i pola rażenia. Niestety, wydaje mi się, że zasadach turniejowych FFG wprowadzi wymóg używania tylko diali w scumowych barwach.
Jolly_Roger - Pon 23 Lut, 2015

Jest sens zakupić brakującego mi HWK, żeby mieć ewentualnie do Scumów? Czy to zbędny wydatek?
Barbus - Pon 23 Lut, 2015

Według mnie tak. Scumowy HWK ma świetnych pilotów, a sam dodatek i wprowadza fajne karty ulepszeń np. wieżyczkę blasterową, którą nie pogardzi Kavil ze scumowego Y-Winga.
regrof - Wto 24 Lut, 2015

Nie planuje na razie grać S&V, ale Starvipera pewnie kupie.

Autotrushery - to kary na które czekają piloci Tie/Interceptorów, poza tym wspomniana kalkulacja wydaje się ciekawym talentem.

aryss - Sro 25 Lut, 2015

No ja początkowo chyba wezme po 1 sztuce każdego pudełka i 2x IG ( jakby jednak naszło mnie na latanie nimi coś turniejowo). Obawiam się jednak że wraz z wyjściem restrykcji diali/kartonów czeka mnie zakup drugiego pudełka ściganych pod rozpy 2xFS.
Mareczq - Sro 25 Lut, 2015

No właśnie powinni jednak pozwolić grać tymi Dialami tylko, to naprawdę nie jest takie straszne, a płacenie 130 zł dla jednego dialu troszkę denerwuje ;P Chodź w sumie kupiłem Corvettę dla 4 kart, no ale co tam ;P
Barbus - Czw 26 Lut, 2015

No ja mam za sobą pierwszą grę Scumami. Niestety nie jakąś wymarzoną rozpiską, bo miałem pod ręką tylko dwa M3-A i dwa Starvipery. Zagrałem Guri na wypasie, Blac Sun Enforcerem, gołą Serissu i pilotem kartelu. Guri nie dała czadu niestety i dosyć szybko spadła, ale ma potencjał. Serissu za to fajnie działała. Statki z agility 3 i przerzutem kości były bardzo odporne.
Mareczq - Pią 27 Lut, 2015

Fajnie, no ja niestety dopiero zagram w przyszły weekend, ale na pewno na pierwszy ogień 2xIG ;)
Barbus - Sob 28 Lut, 2015

FFG pozwoliło używać kółek z innych frakcji.
Mareczq - Sob 28 Lut, 2015

O no to bardzo fajne ;) To 1 szt. podstawki przestępców mi wystarczy. ;P
ataman - Pon 02 Mar, 2015

Ja miałem okazję wypróbować w boju Ściganych. Nowy Boba (z ulepszeniem silnika) rządzi. :mrgreen:
Jolly_Roger - Czw 05 Mar, 2015

Dla żartu poleciałem dzisiaj 2x Y-wing + 2x Z-95 (Scum oczywiście) kontra 2x Tie + Phantom + Interceptor. Pomijając wszelkie rozpiski napiszę jedno - trafiłem 3 hity na całą grę... Także tak... mam katar, to pewnie przez to ;)
ytsunkai - Czw 05 Mar, 2015

dość elitarna lista jak na scumy (choć piszesz bez szczegółów) ....
... niemniej nawet najlepsza taktyka nie wytrzyma w przypadku ch.... rzutow :) ))

Jolly_Roger - Czw 05 Mar, 2015

Właśnie chyba nie umiem tym latać, bo taktyki raczej w mojej flocie nie było. Spróbuję coś rozpisać z Firespray'em.
ytsunkai - Czw 05 Mar, 2015

na razie mam tylko Star Vipera (z dodatkami do interceptora raczej) i nie spodziewam się grania S&V, ale potencjalnie mają możliwości pomieszania w grze.
A jak nie to przynajmniej będzie bardziej kolorowo ...

Rogue30 - Czw 05 Mar, 2015

O, to na pewno. Scumy już wygrywają turnieje, ku memu lekkiemu zaskoczeniu. :smile:
ljal - Czw 05 Mar, 2015

To moze warto zagrac boba i Kath scarlet z 2xrecon spec? Bedzie goraco ..
Mareczq - Czw 05 Mar, 2015

jaka rozpiski 2xIG88 polecacie na pierwszy raz ??:) W sobotę wreszcie sobie pogram nowościami ;)
taka bedzie ok ??:
Cytat:

IG88-B + Heavy Laser Cannon + Push The Limit + Advanced Sensors + Autothrusters + IG-2000;
IG88-C + Push The Limit + Advanced Sensors + Autothrusters + "Mangler" Cannon + IG-2000;

Rogue30 - Czw 05 Mar, 2015

ljal napisał/a:
To moze warto zagrac boba i Kath scarlet z 2xrecon spec? Bedzie goraco ..

Coś czuję, że za jakiś czas będzie narzekanie, że Boba jest za słaby. :grin:

Mareczq - Czw 05 Mar, 2015

Za słaby??:d Chyba za mocny ;P Nowy Boba wydaje mi się najmocniejszą stroną szumowin ;P
Barbus - Czw 05 Mar, 2015

Nowy Boba i Scarletka jak dla mnie wymiatają. Szalenie podoba mi się opcja Engine Upgrade, Droid K4 i PTL. Jutro będę testował w towarzystwie IG.
Mareczq - Czw 05 Mar, 2015

Zdradzisz jaka rozpiska Boba , i jaka jutro IG ?
Barbus - Czw 05 Mar, 2015

Ja chcę zagrać Scarletka lub Boba + jakiś IG ;] Na początek chcę wziąć Scarletkę.

Scarletka bankowo z Engine Upgrade, PTL, Droid K4 i tłumikami inercyjnymi.
IG-88D z sensorami, lone wolfem, hlc, autothrusterami i tłumikami.

Mareczq - Czw 05 Mar, 2015

No ja wreszcie swoje rozpakowałem, zdziwiłem się jak małe są IG tak naprawdę. Jednak taki YT-1300 przy nich jest ogromny ;P Z w-giej strony Star Viper jest większy niż się spodziewał, i rozumiem dlaczego jest droższy ;) Jednak IG moim zdaniem nie powinien kosztować tyle samo co YT, Lambada czy FireS, jest od nich jednak wyraźnie mniejszy, tak na oko z 2x mniejszy pod względem ilości plastiku ;P

Sam będę latał 2xIG na pewno , zobaczymy jak się tym lata ;P

Barbus - Pią 06 Mar, 2015

Mnie poraziła różnica w rozmiarze między IG i Deckiem. Z tymi dwiema wypustkami na przedzie IG wygląda trochę jak jakaś larwa Decimatora :D



Myślę, że ilość plastiku wykorzystana do zrobienia modelu ma niewielki wpływ na cenę. Z resztą na takiego StarVipera nie poszło go dużo więcej niż na B-Winga. Starviper po prostu zajmuje więcej miejsca i musieli wsadzić go do większego blistera, co podniosło koszt transportu.

Mareczq - Pią 06 Mar, 2015

Tak ale sam model jest bardziej skomplikowany (Viper vs. B-Wing), wiec tutaj mogę zrozumieć róznice w cenie ;)

IG jednak jest naprawdę mały, spokojnie by wszedł do tego samego blistera co StarViper ;) Według mnie to tak troszkę na siłe zrobione, bo musieli dać większy state do Scumsów, no to padło na niego ;P Zaleta taka, że chociaż IG nie wypada z podstawki (bo wszystkie VT-49 z jakimi miałem odczynienia nie trzymały się jak się je podnosiło...:/. a 4 szt. miałem w mych rękach... troszkę słabo, pewnie za ciężkie są ;P) .

Barbus - Pią 06 Mar, 2015

Czy ja wiem, czy bardziej skomplikowany. Troszkę sobie rzeźbię w wolnym czasie i myślę, że Starviper byłby łatwiejszy do zrobienia niż B-Wing. Ten drugi ma więcej szczegółów i zagłębień. Starviper jest po prostu taki rozczapierzony.
Mareczq - Pią 06 Mar, 2015

Raczej pytanie brzmi do którego "forma" musi być większa ;) Bo to raczej ma znaczenie na koszta.

MI się wydaje jednak, że Star Viper jest troszkę "większy" i bardzijej skomplikowany ;) Jednak fakt pewnie teraz jak by B-Wing wyszedł tak samo by stał 70 zł ;)

Crane - Pią 06 Mar, 2015

Nie wiem jak to wygląda w przypadku X-Winga, ale kiedyś jeden z twórców pewnego bitewniaka wspomniał, że co prawda cena materiału przy dużych modelach prawie nie odgrywa roli, ale większe modele muszą dłużej przebywać w formie aby ostygnąć, a za czas pracy maszyny i operatora przecież się płaci.
Mareczq - Pią 06 Mar, 2015

W przypadku plastiku na pewno tak jest, że koszt jest nie wiele większy (ale nadal na ogromną skalę, np. 10% większy koszt materiałów już ma jakieś tam znaczenie). Chodzi o to , że zrobienie samej formy też coś tam kosztuje ;) Osobiście siedzę w rynku komputeów, i moja firma m.in. produkuje obudowy do komputerów, i wiem ile kosztuje taka forma do panelu przednio z plastiku ;) Jest to naprawdę duży koszt, i zwraca się dopiero po sprzedaniu kilku tysięcy obudów ;)
Barbus - Sob 07 Mar, 2015

Dzisiaj w Toruniu w finale 2x 2x IG.
ytsunkai - Sob 07 Mar, 2015

trochę się nie spodziewałem ...

kto z kim grał w finale (personalnie znaczy) ?

i kogo pokonali po drodze?

pytam z ciekawości, bo nie mogłem pojechać do Torunia

Masłonator - Sob 07 Mar, 2015

Dzisiaj w Bielsku do finału dotarły jak burza 2x IG-88 nie tracąc nawet jednego hulla (tylko shieldy bodajże) Autothrustersy i darmowy evade z IG-88C? robią swoje.
Barbus - Sob 07 Mar, 2015

ytsunkai napisał/a:
trochę się nie spodziewałem ...

kto z kim grał w finale (personalnie znaczy) ?

i kogo pokonali po drodze?

pytam z ciekawości, bo nie mogłem pojechać do Torunia


Personalnie Lemur i Arek Cała chyba. Więcej nie wiem, bo sam też nie mogłem pojechać.

Barbus - Nie 08 Mar, 2015

Ja za to zebrałem ostre baty w dwóch pierwszych towarzyskich rozgrywkach scumowymi Fajersrajami i IG, ale w obu miałem PTL, a grałem przeciwko Wesowi z R3-A2, który strasznie ograniczał mnie stresami.

Scumowy Boba nie zrobił na mnie jakiegoś wielkiego wrażenia. Jego przerzuty to jednak nie taki mega zysk, jak się spodziewałem bo sam mocno dostaje po gębie w tym zasięgu 1.

Kath jednak bardziej mi podeszła, bo może strzelać z 4 kości nawet z zasięgu 3 nie wspominając o pięciu, jeśli jest na jedynce. Dziewczyna ma moc, jeśli się ją dobrze poprowadzi.

IG są kozackie, ale niełatwe w prowadzeniu. Zdecydowanie nie są to takie samograjki jak turrety. Tym bardziej szacun dla zwycięzców z Torunia.

Mareczq - Pon 09 Mar, 2015

Bez przesady IG też nie są takie trudne , według mnie łatwiejsze od Phantomów. Więcej wybaczają, zwłaszcza jak wybierzesz sobie wersję D ;)

Moja pierwsza gra była z B i C, i szczerze przejechałem się po przeciwniku (on grał nowymi Y-Wingami z dwoma strzała, z wsparcie B-Winga z Combo z nowym działem co jak już wbija, to zawsze przejdzie jeden krytyk). Oczywiście on też nie by zbyt "mobilny" może dlatego miałem wrażenie, że znacznie mi się łatwiej "ustawić" stół niż przeciwnikowi. Tutaj zadem statek nie straci wszystkich osłon, ale muszę powiedzieć że ten B-Wing był naprawdę mocny, i jak już by któremuś tarce spadły to pewnie szybko by mógł mnie nim dobić... bardzo fajne kombo!!!

Druga gra była B i D, vs swarm Z-tek z nowym "lordem" co pozwala przerzucać kości obrony. Było ciężej muszę powiedzieć, dużo częściej "wpadałem" na przeciwnika tak że mi zablokował strzał. Jednak "dwa" ataki na turę z dużego statku zrobiły swoje i o statecznie nic nie straciłem (ale jeden statek był już bez tarcz i z 2 obrażeniami, drugi chyba został z 1 tarczą). Muszę powiedzieć, że nowe swarmy jest mocniejszy niż się spodziewałem ;P Jednak chyba nadal Tie-F są fajniejsze według mnie ;P

Barbus - Sro 11 Mar, 2015

Ja dziś grałem opcją B i C. Obydwa z zestawem: weteran, FCS, mangler, jon, autothrustery i sejsmik. Fajnie pykło, zwłaszcza kombinacja działek, fcs i zdolności IG-88B. Do zwinnych statków strzelałem zawsze najpierw z jona. Przeciwnik miał do wyboru wpuścić hita, ale otrzymać też jona albo się wybronić i obrywać od manglera z lockiem. Tak czy siak był udupiony.
Mareczq - Czw 12 Mar, 2015

No właśnie miałem ten sam pomysł na kolejną rozpiskę, ale zamiast manglera brał bym ciężkie działo. Jednak ta jedna kostka więcej przy rozpisce gdzie mamy tylko dwa ataki (tak wiem powtarzalne potem, ale realnie max 2 ataki trafią).

B i C też mi się wydają najmocniejsze. D na papierze wydawał się mega fajny, ale ta opcja dodatkowego nawrotu nie była aż tak przydatna w praktyce jak myślałem - ale może to kwestia lepszego ogrania statków ;) W A jakoś nie wierzę - trzeba trafić na Swarm-a aby to miało sens ;P

Ogólnie IG według mnie to najmocniejsza opcja na turniej według mnie od Scumsów ;) Chodź muszę jeszcze przetestować Slave 1 w nowej wersji ;P Niestety swarm jestem pewien, że jest słabszy od Imperialnego (lepsza obrona nie jest warta, lepszego ataku), a Viper niestety miałeś rację barbus jest mega wrażliwy i za łatwo spada przy swoim koszcie... ;) Y-wingy są ok, działają ale nie są rewelacyjne , wreszcie sa grywalne, ale zdecydowanie nic przegiętego. Nie grałem jeszcze HWK - ale jakoś w niego nie wierzę z zasady ;P



Ps. grał ktoś już w epika na 4 szt. IG? Jestem ciekawy jak to się sprawuje... ;P

Barbus - Czw 12 Mar, 2015

Chciałem wrzucić HLC, ale mi już nie starczyło punktów. Chyba, żeby wywalić sejsmiki, bo ani razu nie użyłem i dać HLC tylko jednemu, a niech drugi lata z manglerem. Można niby zrezygnować z weteranów, ale przydają się w walce z Dashem i wieloma Scumami.
Mareczq - Czw 12 Mar, 2015

Ja bym wywalił sejsmiki ;P Nie przepadam, a ciężkie działo to jednak ciężkie działo... ;) Atak z siłą 4 robi swoje ;P
Barbus - Czw 12 Mar, 2015

Fajne są, jak ktoś ci się przyklei na ogonie. W jednej grze mi ich brakowało, ale w kolejnych w ogóle nie użyłem. Pewnie zrezygnuję z nich na rzecz ulepszenia jednego Manglera do HLC.
Rogue30 - Sro 29 Kwi, 2015

Rogue30 napisał/a:
Coś czuję, że za jakiś czas będzie narzekanie, że Boba jest za słaby. :grin:

Długo nie trzeba było czekać :smile:
https://community.fantasyflightgames.com/index.php?/topic/174554-help-me-understand-boba-cant-make-him-work/

Shantruin - Sob 09 Maj, 2015

Amerykanie :P Boba jest cud, miód i orzeszki, naprawdę fajna umiejętność - zwłaszcza że przerzuty zielonych kostek to wciąż sytuacja wyjątkowa ;)
SiD - Sob 13 Cze, 2015

Czy ktoś z graczy kupił dodatek Ścigani tylko ze względu na wzbogacenie modelami floty Rebeli? Chętnie bym odkupił zbędne kółka manewrów.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group