galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Znak Starszych Bogów - Gates of Arkham

Tyglysiak - Sob 14 Lut, 2015
Temat postu: Gates of Arkham
Ktoś coś słyszał o planie wydania po polsku "Gates of Arkham"? Mam nadzieję, że Galakta nie ma zamiaru zaszlachtować tegoż zacnego tytułu.
Bary - Pon 16 Lut, 2015

Rzuć okiem na plany wydamnicze 2015. Jest tam info o pierwszych przymiarkach do tego dodatku.
Tyglysiak - Pią 20 Lut, 2015

Bary napisał/a:
Rzuć okiem na plany wydamnicze 2015. Jest tam info o pierwszych przymiarkach do tego dodatku.


Dzięki za info. Uspokoiłem się... nieco :wink:

Morsereg - Czw 09 Lip, 2015

Galakta zapowiedziala dzisiaj wydanie drugiego dodatku, po polsku, do Znaku Starszych Bogow:
http://galakta.pl/wyjdz-n...kletego-miasta/

jaram sie jak ulice Arkham ;)

kowal85 - Sob 11 Lip, 2015

I tak trzymać.

Jest to moje numerów uno wśród planszówek :-)

Bardzo dobra recenzja (po angielsku), Julii z bgg
Warto przeczytać, Julia wypisuje bardzo dużo interesujacych kwestii na temat dodatku.

recenzja Gates of Arkham

Krzysiek - Pon 14 Gru, 2015

Tyglysiak napisał/a:
Bary napisał/a:
Rzuć okiem na plany wydamnicze 2015. Jest tam info o pierwszych przymiarkach do tego dodatku.


Dzięki za info. Uspokoiłem się... nieco :wink:
2015 się kończy a Bramy Arkham są teraz w planach wydawniczych na 2016.
Czy jest sens bym zawracał Galakcie głowę i pytał o dokładniejszą datę? Zakupy planszówek wolę zaplanować trochę wcześniej.

Rotevil - Czw 28 Sty, 2016

Bramy arkham oficjalnie po polsku już można kupić, ktoś już miał okazję zagrać? :roll:
Nexus - Pią 29 Sty, 2016

Pierwsze spostrzeżenie: na trzeciej stronie dołączonej do polskiego wydania instrukcji znajduje się błąd w tłumaczeniu.
Jest: "(...) znajduje się na karcie Przygody w Innym Świecie (...)"
Powinno być: "(...) znajduje się na karcie Przygody lub w Innym Świecie (...)"

Nexus - Pią 29 Sty, 2016

Nexus napisał/a:
Pierwsze spostrzeżenie: na trzeciej stronie dołączonej do polskiego wydania instrukcji znajduje się błąd w tłumaczeniu.
Jest: "(...) znajduje się na karcie Przygody w Innym Świecie (...)"
Powinno być: "(...) znajduje się na karcie Przygody lub w Innym Świecie (...)"


Dla jasności, chodzi o opis kiedy należy korzystać z kart wydarzeń.

ragathol - Pią 29 Sty, 2016

Jestem przed pierwszą partią i mam pytanie odnośnie karty wejścia:

1.Nie udało mi się wykonać przygody i zostaje na jej karcie.
2.Nowa tuta. Robię ruch na kartę wejścia "Ulice Arkham", rozpatruje jej działania ( Możesz wydać 2 trofea, aby skorzystać z jednego z poniższych efektów, a następnie przesunąć się na wybraną Przygodę w Arkham: ).
3.Nie wydaje trofeum ( lub wydaje ) i przesuwam się na kartę przygody w Arkham.

I co wtedy? Tylko na niej pozostaje czy normalnie ją rozpatruje?

W akcjach wygląda to tak:
1 ruch na kartę wejścia
2 rozpatrywanie katy wejścia i nakaz przesunięcia na kartę przygody
3 przesunięcie na kartę przygody
4 pozostanie i koniec czy rozpatrzenie karty przygody????

ragathol - Pią 29 Sty, 2016

Jestem już po pierwszej partii. Grałem w ten sposób że po rozpatrzeniu wejścia przenosiłem się na kolejną przygodę i ją rozpatrywałem.

Wrażenia:
Poprostu super!!!!! To już inna gra niż była, sam pomysł wykorzystania rewersu kart przygód jest super. Daje to ogromną niepewność jak nie widzimy zadań na karcie oraz ogromne pole do podejmowania decyzji - wymienić przygodę na nową a może ją odkryć i zobaczyć zadania (wszystko za trofea) bo może kryć cenne nagrody. Zdecydowanie więcej interakcji między postaciami, karty pozwalają naprawdę sobie pomagać i wspierać. Rozwiązanie przygód w innym świecie - mega dobre, wraz z żetonami bram (przeczytaj instrukcje ). Poziom trudności w końcu stanowi wyzwanie, w sklepiku już nie można kupić rzeczy czy śledztwa tylko wszystko trzeba zdobyć.
Dla tych co mają Nieznane Siły to dodam że klątwa i przekleństwo też tu występuje więc kości się nie marnują. Tym którzy się zastanawiają nad kupnem polecam przeczytać instrukcje ale dodam że warto bo wnosi tą grę na naprawdę dobry poziom.

P.s. sorki za trochę chaotyczny wpis ale jest pisany świeżo po partyjce.

kowal85 - Sob 30 Sty, 2016

Echhhhy, ja dopiero będę w poniedziałek się cieszył, hehe.

A tu ciągłe podkręcanie atmosfery... :-)

Morsereg - Pon 01 Lut, 2016

dobra, potrzebowal bym prostej odpowiedzi, bo jedna rzecz nie jest dla mnie jasna.

mamy efekt ktory umieszcza w grze karte przygody w innym swiecie:
- bierzemy karte przygody w innym swiecie,
- wkladamy jako 7 karta przygod,
- gdy do niej dochodzimy kladziemy dwa markery bram.

czy dokladnie tak samo jest gdy otwieramy brame?
czy jak jest opcja otwierania bramy to robimy to natychmiastowo (czyli, ze nie kladziemy jej pod 6 kartami przygod).
sklanial bym sie do odpowiedzi, ze natychmiast kladziemy na stole zakryta przygode w innym swiecie poniewaz w instrukcji na 5 stronie jest znaczek brama - nalezy otworzyc brame (zamiast dokladac karte spotkan w innym swiecie)

ragathol - Wto 02 Lut, 2016

"Kiedy jakiś efekt otwiera bramę, albo umieszcza w grze kartę Przygody w Innym Świecie, należy wylosować kartę z talii Przygód w Innym Światach i umieścić ją zakrytą pod sześcioma kartami Przygód w Arkham. Następnie należy wziąść dwa identyczne żetony bram i umieścić jeden ana karcie Przygody w Innym Świecie, a drugi na karcie Przygody w Arkham, na Której nie ma żetonu bramy Ani pieczęci."

Tak więc, kiedy się otwierają bramy:
1. Kiedy masz efekt "otwiera się brama" np. na wydarzeniu lub karcie mitu (o północy otwiera się brama) lub na torze zagłady Przedwiecznego (kiedy zakrywasz symbol bramy).
2. Kiedy musisz umieścić w grze Kartę Przygód w Innym Świecie np. jako nagroda za wykonanie przygody lub kiedy użyjesz zaklęcia, itp.

Co wtedy:
1. Bierzesz Kartę Przygody w innym świecie i kładziesz ja zakrytą obok (lub jak mówi instrukcja pod) sześcioma kartami Przygód w Arkham. (zostanie odkryta jak zrobisz na nią ruch)
2. Następnie bierzesz 2 identyczne żetony bram i jeden dajesz na Przygodę w Innym Świecie a drugi na Przygodę w Arkham.
3. Zgodnie z zasadami, w tym samym momencie możesz mieć otwarte 3 bramy, jeśli jakiś efekt karze otworzyć bramę lub umieścić kartę Przygody w Innym świecie a Ty masz już otwarte 3 bramy (brak wolnych żetonów bram), zamiast tego pojawia się potwór.

I tak np. możesz jak mi się przytrafiło na koniec swojej tury otworzyć 3 bramy.
1 za efekt na karcie wydarzenia jak wkroczyłem na Przygodę w Arkham
2 za efekt na karcie mitu "o północy otwiera się brama"
3 potem z nowej karty mitu dodałem żeton na torze zagłady Przedwiecznego i zakryłem symbol bramy

kowal85 - Sro 03 Lut, 2016

Bramy Arkham dzisiaj mnie wymiotły, znalazłem 2h na jedną grę. Zagrałem dwoma bohaterami.

Karty mitów mają bardzo fajne działania, a najlepszą rzeczą w tym dodatku to są karty wydarzeń. Ja tu banan na twarzy bo mam chęć skoczyć do Innych Światów a tam wydarzenia "Wróc do Bram Arkham, kończy sie twój ruch.", taki smaczek mi się trafił.

Rzuty szły mi dzisiaj jak nie wiem, prawie w ogóle nie musiałem używać małych kart, oprócz żetonów z butem :-)

Karty umiejętności sprawiły że nie popadłem w szaleństwo :D

Miałem zagwostkę bo miałem sporą przerwę z ZSB, w sprawie błogosławieństwa - chodzi o białą kość - używam jej tak długo aż nie zostanę przeklęty albo inny efekt mi nie usunie błogosławieństwa, czy ta kość jest tylko jednorazowego użytku ?

Krzysiek - Czw 04 Lut, 2016

kowal85 napisał/a:
Miałem zagwostkę bo miałem sporą przerwę z ZSB, w sprawie błogosławieństwa - chodzi o białą kość - używam jej tak długo aż nie zostanę przeklęty albo inny efekt mi nie usunie błogosławieństwa, czy ta kość jest tylko jednorazowego użytku ?
Informacje kiedy odrzucić błogosławieństwo są podane na karcie błogosławieństwa.
Dopóki je masz, zawsze dodajesz białą kość do puli. Nie jest jednorazowa.

ragathol - Czw 04 Lut, 2016

Wildze że już trochę graczy ma dodatek, to proszę powiedzcie jak gracie z kartą Ulice w Arkham? Chodzi o problem który opisałem.
kowal85 - Czw 04 Lut, 2016

ragathol napisał/a:
Jestem przed pierwszą partią i mam pytanie odnośnie karty wejścia:

1.Nie udało mi się wykonać przygody i zostaje na jej karcie.
2.Nowa tuta. Robię ruch na kartę wejścia "Ulice Arkham", rozpatruje jej działania ( Możesz wydać 2 trofea, aby skorzystać z jednego z poniższych efektów, a następnie przesunąć się na wybraną Przygodę w Arkham: ).
3.Nie wydaje trofeum ( lub wydaje ) i przesuwam się na kartę przygody w Arkham.

I co wtedy? Tylko na niej pozostaje czy normalnie ją rozpatruje?

W akcjach wygląda to tak:
1 ruch na kartę wejścia
2 rozpatrywanie katy wejścia i nakaz przesunięcia na kartę przygody
3 przesunięcie na kartę przygody
4 pozostanie i koniec czy rozpatrzenie karty przygody????


"Kiedy badacz przesuwa się na zakrytą kartę Przygody w Arkham, natychmiast rozpatruje efekt opisany na rewersie karty. Następnie odwraca kartę i kończy swoją fazę Ruchu".

A w kwestii przebywania na Wejściu, chyba zasady jak z podstawki, można albo wykonać Przygodę albo akcje na Wejściu. Tak mi sie wydaje.

ZSB podręcznik

Strona 5, Tura gracza
2. Rozpatrywanie przygody albo czekanie przy Wejściu.

ragathol - Czw 04 Lut, 2016

Czyli grasz że jak zrobisz ruch na kartę wejścia i wydasz trofea to na niej zostajesz (ją rozpatrzysz i koniec). Mnie zastanawia zapis na karcie "Możesz wydać 2 trofea, aby skorzystać z jednego z poniższych efektów, a następnie przesunąć się na wybraną Przygodę w Arkham"

a następnie przesunąć się - czyli nie muszę czekać na wejściu tylko mogę się jeszcze poruszyć

A więc robiąc akcje na wejściu i tak mogę (jak chce) się jeszcze raz poruszyć.

Vizer - Pią 05 Lut, 2016

https://community.fantasyflightgames.com/topic/173750-movement-from-outer-worlds-cards/

Wg tego tematu, to musisz wręcz po wykorzystaniu trofeów z karty wejścia przejść do robienia przygód Arkham i tylko ich, więc nie można rozpatrywać kart w Innych Światach. Nie wiem jak jest w angielskiej instrukcji, ale nasz rodzimy przekład faktycznie nie jest jednoznaczny i ciężko stwierdzić jak ostatecznie ma to wyglądać. Dodatek na pewno jest nastawiony na dynamizm rozgrywki, więc możliwe ze punkt, że musisz przejść na jakieś zadanie jest prawdziwy, co do tego, że nie można wykonywać wtedy zadań w Innych Światach nie jestem do końca przekonany, bo wydaje się to głupie i niezrozumiałe.

@EDIT
Znalazłem odpowiedź na to pytanie od twórców, czyli jednak trzeba przenieść się na zadania po wykorzystaniu trofeów, albo mozna nic nie robić i wtedy zostać na karcie wejścia :)
LINK: https://www.boardgamegeek...official-answer

ragathol - Pią 05 Lut, 2016

I wszystko jasne :smile: DZIĘKI za odpowiedz :grin:
ragathol - Nie 07 Lut, 2016

kolejna partia za mną. Dostałem w taki wp......ol że aż się przeraziłem :twisted: . Przedwieczny Yog-Sothoth (poziom trudności: szaleńczy) jest nie do przejścia. Jak komuś sie uda to pełen szacun :wink: Dodam że nowe postacie w porównaniu ze starymi wymiatają w kooperacji.
c08mk - Nie 07 Lut, 2016

Pytanie czy gracie jeszcze w podstawkę i czy Nieznane Siły są w użyciu?
Nie mam tej gry ale ... obserwuję : )

Vizer - Nie 07 Lut, 2016

Fakt, teraz gra jest zdecydowanie trudniejsza, ale to bardzo na plus. Fajną robotę robią właśnie te zakryte zadania i wreszcie Inne Światy mają istotne znaczenie! Gra jest bardzo dynamiczna i na pewno, jeśli wrócę do wcześniejszych części, to spróbuję przerobić zasady na podobne jak w tym dodatku :)

@c08mk Bramy Arkham to jakby osobna trochę gra, gdzie z wcześniejszych części korzysta się z kart powszechnych, unikatowych itd., przedwiecznych i badaczy. Jednakże karty mitów i karty przygód są zastępowane przez ten dodatek. Także wydawało mi się to krokiem w tył, ale po rozegraniu kilku partii zmieniłem zdanie i uważam, że gra nic przez to nie straciła, a wręcz przeciwnie zyskała. Na forach angielskich znalazłem różne warianty gry używających kart z podstawki i z Nieznanych Sił, wydają się sensowne, ale jeszcze nie wypróbowałem, także można jeszcze trochę w tej kwestii pokombinować :)

ragathol - Pon 08 Lut, 2016

W podstawkę już nie gram, Bramy w Arkham wymiatają. Z podstawki wykorzystujesz jej całą zawartość oprócz kart przygód w muzeum (karty przygód w innych światach dodajesz do Bram w Arkham), kart mitów i karty wejścia. Nieznane Siły nie są konieczną pozycją, ale dodają do gry 2 kości i 2 efekty: błogosławieństwo i klątwę (też wykorzystywaną w Bramach w Arkham), nowych przedwiecznych, postacie, zaklęcia, itd. I analogicznie jak z podstawki wykorzystujesz jej całą zawartość oprócz kart przygód w muzeum (karty przygód w innych światach dodajesz do Bram w Arkham), kart mitów i karty wejścia. Jedna ważna sprawa: w podstawce jest kilka kart z błędnie wydrukowanymi zasadami, w Nieznanych Siłach dostajemy (gratis w ramach naprawienia błędu) ich poprawne kopie. Więc uważam że naprawdę warto zainwestować w ten dodatek.

P.s. ostatnio zauważyłem że wybierając postacie zwiększamy swoje zwycięstwo nawet o 50% ale też dodam że z Yog-Sothoth (poziom trudności: szaleńczy) nic to nie pomogło :shock:

Oto moja lista top postaci do Bram w Arkham:

1. Gloria Goldberg - Pisarka (podstawka), żółta i czerwona kość za free w innym świecie, dużo bram się pojawia i uważam że postać obowiązkowa jeśli wybieramy postacie.
2. Patrice Hathaway - Skrzypaczka (bramy), postać wsparcia, wiele razy uratowała wiele przygód przez swoją umiejętność: INNI BADACZE MOGĄ WYDAWAĆ ŻETONY WSKAZÓWEK NALEŻĄCE DO PATRICE, JEŚLI NA TO POZWOLI.

Gramy w 3 osoby i 3 postać to zawsze dylemat bo są 2:

1. William Yorick - Grabarz (bramy), za każde trofeum potwora dostaje żółtą i czerwoną kość a potworów jest dużo.
2. Trish Scarborough - Szpieg (bramy), po porażce może nie odkładać kości kosztem zdrowia i poczytalności. Zdrowa z żółta i czerwoną kością robi miazgę.

Rotevil - Pon 08 Lut, 2016

Hehe niezłego mi smaka robicie na ten dodatek, muszę jakoś koniecznie znaleźć czas żeby kupić ten dodatek i zagrać.... :cool:
Kosmiczny pirat - Sro 24 Sie, 2016

Bramy Arkham do zgarnięcia w konkursie na Przystanku Planszówka: Pstryknij fotkę Przedwiecznemu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group