|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
|
Horror w Arkham - Klątwa Czarnego Faraona - edycja poprawiona
Lunar - Wto 24 Maj, 2016 Temat postu: Klątwa Czarnego Faraona - edycja poprawiona
No to już wiemy , że ostatnia część została domknięta! Do mnie już płynie, a składniki z dodatku Uniwersytet Miskatonic czekają niecierpliwie by się zlepić z resztą <3
Jak tylko przyjdzie to fotorelacja, wrażenia jak zawsze I chyba mając Faraona wreszcie grywalny (i wygrywalny) stanie się autorski dodatek Klątwa Złotego Skarabeusza, który jest niektórym fanom znany.
Lunar - Czw 26 Maj, 2016
I przybyło. Teksty z kart jak na pierwszy rzut oka nienaganne Zdaję sobie sprawę, że to kopie pierwszego faraona, jeżeli chodzi o wydarzenia. Dla mnie to całkowita nowość, gdyż zbierać zacząłem na chwilę tuż przed wydaniem Innsmouth w Polsce Wówczas Faraon stawał się powoli niedostępny. Doczekaliśmy tej chwili
Zawartość z Miskatonic dodana <3 (5 przedmiotów muzealnych + 9 spotkań muzealnych).
Fotorelacja (cośtam można przeczytać z nowości).
Zawartość mieści się w pudełkach. Kart dzielnic jest naprawdę dużo (dwie dzielnice w jedną kupkę ledwo mieszczą się w miejscu na nie w pudełkach dużych). Karty mitów i bram tworzą 10-centymetrowe stosy i wypełniają CAŁY rowek z pudełka Uniwersytetu Miskatonic Na styk, ale się da.
Dla mnie zwieńczenie cyklu było oczywistym zakupem. Na relację z gry trzeba będzie poczekać. Zbieranie ekipy trwa ^^
espanoles - Czw 26 Maj, 2016
a powiedz mi taką rzecz- na pierwszym zdjęciu te żetony to co to?
Z tego co mnie pamięć nie myli, to zmianie uległy wartości bonusów Sprzymierzeńców i chyba dwie karty spotkań..
Generalnie zwieńczenie tematu HORROR w ARKHAM - łezka się w oku kręci..
Szkoda, że poszli w kierunku utopijnego Eldritcha...
sirafin - Pią 27 Maj, 2016
espanoles napisał/a: | Z tego co mnie pamięć nie myli, to zmianie uległy wartości bonusów Sprzymierzeńców i chyba dwie karty spotkań... | Różnic jest jednak trochę więcej.
https://boardgamegeek.com/thread/672636/list-changes-between-original-and-revised-expansio
Lunar - Pią 27 Maj, 2016
Link Sirafina wszystko ładnie objaśnia. Są subtelne różnice (do podejrzenia chociażby na Arkham Horror wiki ) w kartach + aktualizacja treści do zasad.
9 żetonów okrągłych z czarnymi sylwetkami w kapeluszach to patrole policyjne. Muzealne przedmioty i cała otoczka z nimi związana robi dodatkowy niepokój w mieście i robi się nam z niego istne Innsmouth z godzinami policyjnymi. Zastąpiło to blokadę dzielnicy dla badacza z pierwotnego Faraona. Teraz można przez daną dzielnicę czmychać, ale trzeba udane skradanie albo jesteś zapuszkowany
Pojedynczy symbol z okiem Ra to żeton pradawnych szeptów, pokazujący dzielnicę, gdzie odbywa się spotkanie muzealne (nowa talia, której część kart pokazane na zdjęciach) - w wyniku którego można zdobyć przedmiot muzealny. Tak więc myślę, że Złoty Skarabeusz świetnie współgrać z tym będzie (dotychczas ten autorski dodatek pozwalał jedynie na licytację w bibliotece i zakup muzealnego przedmiotu za cieżki hajs/trofea).
Jeżeli ktoś również jest z pokolenia, które nie poznało pierwszego Faraona, to jest fascynacja. Zaklęcia o egipskim smaczku - dużo zaklęć - to jest to co lubię. Mam w sobie coś z hazardzisty, gdyż uwielbiam ryzykanckie postacie parające się magią ^^
Arkham ma już przesyt dodatków i przyznaję, że jest trud z ogarnianiem, rozkładaniem i składaniem gry (to dla mnie największa bolączka). Problemem jest też totalnie rozsypane prawdopodobieństwo zwycięstwa (na podstawkę było parę sposobów i trików - teraz mieszanina zdarzeń bardzo wielu dodatków sprawia, że gra się tylko dla funu i a nuż widelec uda się wygrać, ale raczej nie ^^ Prawdopodobieństwo znaku starszych bogów etc. dostatecznie utrudniło rozgrywkę
Nemomon - Pią 27 Maj, 2016
To aż zaskakujące, iż tego dodatku nie dotknęła Klątwa Czarnego Faraona... Poprzedni Czarny Faraon był strasznie przeklęty... .
espanoles - Pią 27 Maj, 2016
no ja już ograłem starego Faraona i aż tak mi chajs nie płynie żeby wrzucić kolejne 90-100 na dodatek, który już tak jakby mam za mało zmian w stosunku do oryginału. Jedno muszę przyznać - sam Faraon był małym dodatkiem i Skarabeusz pod niego był idealnym podkładem
Lunar - Sob 28 Maj, 2016
Trochę bolą mnie Maski (przedmioty), choć rozumiem ich zmianę.
Maska Trzech Losów w oryginale pozwalała na kopię zdolności np. Mandy Thompson tyle razy ile używająca postać ma poczytalności (mniam) <3
Teraz widzę, że maskom zmieniono kopiowanie zdolności badaczy. Mimo, że odeszło to do lamusa to maski teraz stały się niesamowicie potężne. Każdy wojak wreszcie ma max woli i waleczności, a Maska Występków to istna kopalnia przedmiotów, ten zaopatrzyciel chyba już nie opuści sklepiku aż do jego zamknięcia Ja to MUSZĘ zobaczyć w akcji, bo prędzej gra nas czasowo wykończy albo kośćmi niż nasze postacie poginą z takim pałerem. :>
espanoles - Nie 14 Sie, 2016
Lunar napisał/a: | Maska Występków to istna kopalnia przedmiotów |
Przecież to jakaś niezbalansowana rzeźnia jest! Ten przedmiot jest kosmiczny, chociaż też dużo zależy od samej rozgrywki - musiałbyś grać chyba w 5osób, żeby jedna osoba bezkarnie siedziała pół gry w sklepie i czatowała na powiedzmy 'znak starszych bogów' czy inne rarytasy, obławiając się na potęgę
Kosmiczny pirat - Sro 24 Sie, 2016
Klątwa Czarnego Faraona do zgarnięcia na Przystanku Planszówka: Pstryknij fotkę Przedwiecznemu.
Amisz - Wto 01 Sty, 2019 Temat postu: problem ze zrozumieniem karty karta mitu:
"Pogłoska:
Kiedy ta karta wchodzi do gry umieść na niej 5 żetonów zagłady
Trwały efekt:
Pod koniec każdej fazy mitów (począwszy od tury następującej po wejściu tej karty do gry) należy przenieść 1 żeton zagłady z tej karty na tor paniki i podnieść poziom paniki o 1. Dowolny badacz może odrzucić Przedmiot muzealny albo Przedmiot unikatowy aby zniwelować oba efekty.
Sukces:
Jeśli po usunięciu z tej karty ostatniego żetonu zagłady na torze paniki nie ma żadnego żetonu zagłady odrzuć tę kartę. Każdy z graczy może wylosować 1 zaklęcie
Porażka:
Jeśli po usunięciu z tej karty ostatniego żetonu zagłady na torze paniki znajdują się jakieś żetony zagłady odrzuć tę kartę i wszystkie żetony zagłady z toru paniki. Poziom paniki wzrasta o liczbę odrzuconych żetonów zagłady."
&&&
nie bardzo kapuje o co w tej karcie chodzi, bardzo proszę o pomoc - wyjaśnienie
Krzysiek - Pon 21 Sty, 2019 Temat postu: Re: problem ze zrozumieniem karty
Amisz napisał/a: | Dowolny badacz może odrzucić Przedmiot muzealny albo Przedmiot unikatowy aby zniwelować oba efekty. | Wedle mojej wiedzy powinno być "wyczerpać Przedmiot muzealny albo odrzucić Przedmiot unikatowy". Karta oryginalna.
Ale to przy okazji, na główne pytanie to zbytnio nie wpływa. Amisz napisał/a: | karta mitu:
"Pogłoska:
Kiedy ta karta wchodzi do gry umieść na niej 5 żetonów zagłady
Trwały efekt:
Pod koniec każdej fazy mitów (począwszy od tury następującej po wejściu tej karty do gry) należy przenieść 1 żeton zagłady z tej karty na tor paniki i podnieść poziom paniki o 1. Dowolny badacz może odrzucić Przedmiot muzealny albo Przedmiot unikatowy aby zniwelować oba efekty.
Sukces:
Jeśli po usunięciu z tej karty ostatniego żetonu zagłady na torze paniki nie ma żadnego żetonu zagłady odrzuć tę kartę. Każdy z graczy może wylosować 1 zaklęcie
Porażka:
Jeśli po usunięciu z tej karty ostatniego żetonu zagłady na torze paniki znajdują się jakieś żetony zagłady odrzuć tę kartę i wszystkie żetony zagłady z toru paniki. Poziom paniki wzrasta o liczbę odrzuconych żetonów zagłady."
&&&
nie bardzo kapuje o co w tej karcie chodzi, bardzo proszę o pomoc - wyjaśnienie | Ta karta mitu niestety już w wersji oryginalnej miała bardzo niefortunnie opisany efekt.
Co się tutaj faktycznie dzieje na koniec każdej fazy mitu:
1. Zdejmujesz z tej karty 1 żeton zagłady.
2. Podnosisz poziom paniki o 1 i kładziesz 1 żeton zagłady na torze paniki. Efekty z tego punktu to właśnie "oba efekty" które można zniwelować. Efekt z punktu poprzedniego zawsze zachodzi.
Jeżeli przez wzytkie 5 tur efekt z punktu 2giego był niwelowany to pogłoska kończy się sukcesem.
W przeciwnym wypadku pogłoska kończy sie porażką i za każdy żeton zagłady na torze Paniki trzeba znowu podnieść poziom paniki.
Tak więc w sumie w każdej turze jesteśmy zagrożeni dwukrotnym zwiększeniem paniki - raz w danej turze i jeszcze raz na koniec pogłoski.
|
|