galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - dyskusja ogólna - Kilka pytań na początek

radzioo_m - Wto 15 Lis, 2016
Temat postu: Kilka pytań na początek
Witam

Zamierzam zakupić podstawkę gry Władca Pierścieni. Pewnie będę grał solo, no chyba, że uda mi się przekonać żonę do wspólnej gry. Swoją drogą szkoda, że dopiero teraz zauważyłem, że jest to gra, do której można się zabrać samemu. W każdym razie mam parę pytań na początek dotyczących samej gry oraz rozszerzeń, które też pewnie zakupię niedługo.

1. Po pierwsze zastanawiam się, którą wersję językową wybrać. Językiem angielskim władam całkiem nieźle więc to nie jest problem. Zastanawiam się jednak czy jest coś, co przemawiałoby za wyborem jednak oryginalnej wersji. Przykładowo, dostępność rozszerzeń, jakość polskiego wydania? Czy może nie ma to jednak znaczenia i gra po polsku jest po prostu wygodniejsza.

2. Jak rozumiem talię do gry można budować z dowolnych kart z dodatków, jeśli się takowe posiada (oczywiście zgodnie z zasadami gry i tak by talia miała sens)?

3. Trochę poczytałem postów i poradnika dla nowych graczy, jakie dodatki kupować (dzięki za podanie go na forum), ale mam pytanie. Wyszło mi, jeśli dobrze zrozumiałem, że jeśli chciałbym odegrać przygodę hobbitami - podróż z Shire do Rivedell to warto kupić rozszerzenie "Czarni jeźdźcy" i "Martwe Bagna" z "Cieni Mrocznej Puszczy". Oczywiście posiadając core set. Czy takie coś miałoby sens?

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.

Maciug - Sro 16 Lis, 2016

1. Nie wszystkie dodatki (jeszcze?) zostały przetłumaczone na język polski, więc jest to jakiś argument żeby iść w te stronę, aczkolwiek wydaje mi się że dodatki Polskie dostaniesz po niższych cenach niż ich angielskojęzyczne wersje, a liczba dodatków przetłumaczonych na nasz ojczysty język i tak jest bardzo duża.

2. Dokładnie tak, możesz składać dowolne kombinacje kart z kilkoma warunkami (max 3 kopie tej samej karty, minimum 50 kart w tali). Powiem więcej - Samo składanie talii to połowa zabawy, ponieważ jest mnóstwo kart (bohaterów, wydarzeń, dodatków i sprzymierzeńców) którzy za sprawą swoich specjalnych mechanik i właściwości pozwalają na tworzenie wymyślnych i ciekawych talii.

3. Jako pierwszy dodatek polecam Khazad Dum (przygody nie są przesadnie trudne, a sam dodatek dodaje dużo ciekawych kart no i można już kombinować budować talie krasnoludów :)
,,Czarni jeźdźcy,, to ciekawy dodatek, aczkolwiek odradzam zakupienie go jako pierwszego(tryb kampanii, który może nie być odpowiedni dla początkującego gracza,który jest tam zawarty, a raczej dodatkowe karty do grania w niego), no chyba że interesuje Cię tworzenie talii hobbitów, która swoją droga jest moim ulubionym zestawieniem.

Zawojak - Sro 16 Lis, 2016

Myślę, że na początek dobrym pomysłem będzie Khazad-dum, aczkolwiek ja kupiłem najpierw mały dodatek - Martwe Bagna, następnie - Hobbit. Górą i Dołem; co jak uważam było świetnym wyborem chociaż może być ciężko z przechodzeniem scenariuszy z Hobbita, ale za to dostajesz świetne karty gracza, co na początek przygody z WP:LCG jest bardzo ważne.

PS: Radzę najpierw kupić samą podstawkę, bo nigdy nie wiadomo co się komu spodoba.

radzioo_m - Sro 16 Lis, 2016

Myślę, że ze "spodobaniem się" raczej nie będzie problemu. Władcę Pierścieni uwielbiam od dzieciaka. A i z paroma karciankami się zetknąłem. Lata temu trochę grałem w Star Wars nieistniejącej już (chyba) firmy Decipher. Potem był Władca Pierścieni taj samej firmy, ale już nie bardzo miałem z kim grać, chociaż te karty mam do dziś. Następnie jakiś czas grywałem w Magicka najpierw wersję papierową, a potem z braku większej ilości wolnego czasu i chętnych do gry, w wersję online.

Tak czy inaczej pewnie na początek kupię core set i może 1 czy 2 rozszerzenia z "Cienie Mrocznej Puszczy". A za jakiś czas jak już będę bardziej wiedział co i jak dokupię jakiś duży dodatek.

majjdaan2 - Czw 17 Lis, 2016

Ja tak samo kocham Władce Pierścienia. Jest to naprawde ciekawe.
radzioo_m - Pią 18 Lis, 2016

Podstawka zamówiona ale przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie.

Jakie koszulki polecacie? Wiem, że był już taki temat np w archiwum. Niestety został zakończony ze 3 lata temu więc może od tego czasu się trochę zmieniło w ofercie sklepów. Sam z koszulkami na karty miałem ostatnio do czynienia chyba jeszcze dawniej, jak grywałem trochę w Magic the Gathering. Wtedy używałem koszulki firmy Ultra-Pro z kolorowymi tyłami dla lepszego oznaczenia talii. Mam je nawet jeszcze ale do Władcy wolałbym coś przezroczystego no i nie wiem jeszcze czy format kart jest taki sam.

Jahmel - Pią 18 Lis, 2016

Osobiście używam Maydaya, kiedyś były fajne "szmateksy" Max Sleeva za 4 zł. Rozmiar Standard. Jest kilka ofert na rynku, musisz sprawdzić co najbardziej będzie Ci pasowało, drogie ale grube i sztywne FFG, szmaciane, delikatne, z kropką w rogu, etc. Przejdź się do sklepu i poproś typa żeby zrobił Ci prezentację albo jakiś znajomek może coś ma. Dobrze że chcesz zadbać o karty :)
Fred - Pią 18 Lis, 2016

Ja używam zwykłych Ultra Pro SILVER za 3 zł. Mi wystarczają. Nie gną się, nie rozrywają, a mają tę zaletę, że są cienkie, więc deck spotkań i gracza o wiele łatwiej tasować. Jeżeli w pewnym momencie będą jakieś wymiętoszone czy coś innego się stanie, bez żalu wydam kolejne 3 zł i w 10 minut wymienię 100 najgorszej jakości :razz:
Oczywiście cena jest ich wielką zaletą.
Do kart bohaterów używam Ultra Pro PLATINUM; są sztywniejsze.

esiu1986 - Sro 12 Lip, 2017

Mam jedno pytanie odnośnie kolejności czynnośći podczas przygotowania gry.
Chodzi mi głownie o moment w którym odwracamy kartę wyprawy ze strony 1A na 1B.
Kiedy należy to zrobić? Grałem do tej pory tak, że:
- Dobierałem startowe 6 kart
- Rozpatrywalem Przygotowanie z Karty Wyprawy i przechodzilem do pierwszej rundy
- Dobranie karty, zasoby, planowanie i przydzielenie postaci do wyprawy
- Odkrycie Karty Wyprawy i zastosowanie sie do polecen na stronie 1B
- Itd.

Czy jak na gram solo i na Karcie Wyprawy pojawia sie polecenie " Po odkryciu: Odkryj po 1 karcie z talii spotkan na gracza", tzn, że w pierwszej rundzie muszę odkryć jedną kartę wskutek tego efektu i kolejną podczas fazy odkrywania przeciwnośći (jedna karta na gracza)?

Będę wdzięczny za pomoc.

tomtom - Pią 14 Lip, 2017

Cześć

Faza zasobów następuje po odwróceniu karty wyprawy na stronę 1B, więc jeśli efekt na tej stronie zakłada np. odkrycie karty i pechowo wyciągniesz coś, co chciałbyś anulować sprawdzianem woli, to niestety nie możesz tego zrobić, bo jeszcze nie masz zasobów.
Jeżeli karta wyprawy zakłada czynności do wykonania ("setup"), to te czynności wykonujesz przed odwróceniem karty na stronę 1B.

W kwestii drugiego pytania - tak, odkrywasz jedną kartę wskutek efektu na karcie wyprawy, a potem kolejną/kolejne w fazie przeciwności.

Cread - Sob 15 Lip, 2017

Ale jeśli mnie pamięć nie myli Sprawdzian woli anuluje efekt po odkryciu karty z talii spotkań, a nie z talii wyprawy...
tomtom - Sob 15 Lip, 2017

OK, ale ja nie o tym
Wiele kart wyprawy na stronie 1B ma efekt "po odkryciu: odkryj 1 kartę z talii spotkań na gracza", taka karta może mieć "po odkryciu", który chciałbyś anulować, ale z braku kasy nie możesz.

Amane - Czw 19 Paź, 2017
Temat postu: re
Bardzo fajne porady, mnie też się przydadza :)
sandramaj - Pią 02 Lut, 2018

Mam jedno pytanie odnośnie kolejności czynnośći podczas przygotowania gry.
Chodzi mi głownie o moment w którym odwracamy kartę wyprawy ze strony 1A na 1B.
Kiedy należy to zrobić? Grałem do tej pory tak, że:
- Dobierałem startowe 6 kart
- Rozpatrywalem Przygotowanie z Karty Wyprawy i przechodzilem do pierwszej rundy
- Dobranie karty, zasoby, planowanie i przydzielenie postaci do wyprawy

sonofthewild - Pon 12 Lut, 2018

sandramaj napisał/a:

Chodzi mi głownie o moment w którym odwracamy kartę wyprawy ze strony 1A na 1B.


sekcja "Rozgrywka" - str. 10 instrukcji ;) Odwracasz gdy zakończysz Przygotowanie ;)

>> czyli dobrze robisz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group