galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Eldritch Horror: Przedwieczna groza - Początek przygody

Gamma - Sro 04 Kwi, 2018
Temat postu: Początek przygody
Witam. Chciałbym zacząć przygodę z Eldritch Horror. Chcę zakupić grę główną wraz z dodatkiem Zaginiona Wiedza.
Mam w związku z tym kilka pytań:
1. Co mi jeszcze będzie potrzebne? Jakieś dodatkowe kości? Jakieś erraty do wydrukowania? Jakieś inne dodatkowe materiały?
2. Jaki tani organizer polecanie na elementy gry?
3. Czy koszulki na karty są potrzebne czy są na tyle dobrze wykonane, że to zbędny wydatek?
4. Jakie kolejne dodatki z czasem warte są kupna?

sirafin - Sro 04 Kwi, 2018

Ad. 1)
Ddatkowe kości się przydadzą dla wygody - da się grać czterema, ale to często bedzie wymagało przerzucania. Druga sprawa to estetyka - w grze są zwykłe, gładkie czarne kostki, które wyglądają ubogo przy innych elementach gry. Ja mam dzisięć zielonych marmurkowych kości i tak gra mi się zdecydowanie przyjemniej.

Errata jest krótka i chyba nie jest potrzebna (wersje po dodruku chyba mają już naniesione poprawki). Większość pliku to FAQ, przejrzyj i zdecyduj, czy jest sens mieć to wydrukowane.
http://galakta.pl/downloa..._Errata_FAQ.pdf

Z dodatkowych materiałów skołuj jakieś dowolne znaczniki, które posłużą jako żetony Skupienia i pozwolą od razu wprowadzić do gry akcję Skupienia. Ację tę wprowadzają dopiero duże dodatki, ale można (i warto) ją wprowadzićod razu.
Cytat:
Akcja Skupinia
Badacz może wykonać ją na dowolnym polu, by otrzymać 1 żeton Skupienia.
> Podczas testu badacz może poświęcić żeton Skupienia, aby
przerzucić jedną kość. Nie ma limitu żetonów Skupienia,
które gracz może poświęcić, aby przerzucać kości.
> Badacz może posiadać najwyżej dwa żetony Skupienia.


Ad. 2)
Tu niezbyt pomogę, bo sam drukuję sobie jedynie tekturowe pudełka na karty, a żetony/znaczniki trzymam w woreczkach strunowych. Niektórzy używają dedykowanych organizerów, ale to już odczuwalny wydatek. Jeszcze inni sięgają po pudełka edkarskie / na śróbki.

Ad. 3)
To zależy. Nie ma kart, które trzyma się w ręku, wszystko leży na stole, więc zużycie nie jest duże, a sama jakość kart jest dobra. Druga sprawa, kart jest mnóstwo, więc koszulki będą sporo kosztować, a talie zrobbią się dużo grubsze. Z drugiej strony, jeśli się kupuje dodatki z dużym odstępem w czasie, to nie chciałoby się, żeby na rewersach były widoczne nawet najmniejsze różnice w zużyciu. Wydaje mi się, że przeciętny gracz może sobie darować koszulkowanie.

Ad. 4)
Moim zdaniem przy wyborze najlepiej kierować się tematyką, bo w konću mówimy o grze, w której fabuła jest głównym atutem i osią rogrywki.

sirafin - Sro 04 Kwi, 2018

Ad. 1)
Dodatkowe kości się przydadzą dla wygody - da się grać czterema, ale to często będzie wymagało przerzucania. Druga sprawa to estetyka - w grze są zwykłe, gładkie czarne kostki, które wyglądają ubogo przy innych elementach gry. Ja mam dziesięć zielonych marmurkowych kości i tak gra mi się zdecydowanie przyjemniej.

Errata jest krótka i chyba nie jest potrzebna (wersje po dodruku chyba mają już naniesione poprawki). Większość pliku to FAQ, przejrzyj i zdecyduj, czy jest sens mieć to wydrukowane.
http://galakta.pl/downloa..._Errata_FAQ.pdf

Z dodatkowych materiałów skołuj jakieś dowolne znaczniki, które posłużą jako żetony Skupienia i pozwolą od razu wprowadzić do gry akcję Skupienia. Akcję tę wprowadzają dopiero duże dodatki, ale można (i warto) ją wprowadzić od razu.
Cytat:
Akcja Skupienia
Badacz może wykonać ją na dowolnym polu, by otrzymać 1 żeton Skupienia.
> Podczas testu badacz może poświęcić żeton Skupienia, aby
przerzucić jedną kość. Nie ma limitu żetonów Skupienia,
które gracz może poświęcić, aby przerzucać kości.
> Badacz może posiadać najwyżej dwa żetony Skupienia.


Ad. 2)
Tu niezbyt pomogę, bo sam drukuję sobie jedynie tekturowe pudełka na karty, a żetony/znaczniki trzymam w woreczkach strunowych. Niektórzy używają dedykowanych organizerów, ale to już odczuwalny wydatek. Jeszcze inni sięgają po pudełka wędkarskie / na śrubki.

Ad. 3)
To zależy. Nie ma kart, które trzyma się w ręku, wszystko leży na stole, więc zużycie nie jest duże, a sama jakość kart jest dobra. Druga sprawa, kart jest mnóstwo, więc koszulki będą sporo kosztować, a talie zrobią się dużo grubsze. Z drugiej strony, jeśli się kupuje dodatki z dużym odstępem w czasie, to nie chciałoby się, żeby na rewersach były widoczne nawet najmniejsze różnice w zużyciu. Wydaje mi się, że przeciętny gracz może sobie darować koszulkowanie.

Ad. 4)
Moim zdaniem przy wyborze najlepiej kierować się tematyką, bo w końcu mówimy o grze, w której fabuła jest głównym atutem i osią rozgrywki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group