galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 3
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: Smoki - pytania o zasady
Batman

Odpowiedzi: 34
Wyświetleń: 15427

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   Temat: Smoki - pytania o zasady
Cytat:

W każdym razie: po dłuższym namyśle sądzę, że w zakończeniu "Królestwo smoków" nie powinno się losować żetonów, a jeżeli tak nakazuje jakaś karta - pada się ofiarą smoczego gniewu. Wtedy rozgrywka faktycznie ma sens. Szkoda tylko, że trzeba się tego domyślać, a nie jest to sprecyzowane np. w Instrukcji do Smoków.


Zgadzam się z powyższą interpretacją i również uważam, że powinni to doprecyzować, powinno się pojawić w oficjalnym FAQu.

Cytat:

Mamy jeszcze zakończenie "Zabójcy Smoków". No i pytanie, czy w tym wypadku losujemy żetony i kładziemy łuski na kartach Smoczych Władców? Bo każdy z nich ma już po 5 łusek, które zabiera się po wygranej walce z danym SW. No, a jeśli nie losujemy żetonów i nie kładziemy łusek na planszy, nie wprowadzamy do rozgrywki kart Smoków. Wychodzi więc na to, że w tej rozgrywce nie ma kart Smoków i żetonów, kto dojdzie do Korony Władzy walczy ze Smoczymi Władcami i zdobywa łuski, których w całej rozgrywce jest tylko 15. Wychodzi więc na to, że w momencie, gdy którykolwiek z Poszukiwaczy zdobędzie ósmą łuskę, grę można kończyć, bo i tak już nikt inny nie ma szans na zwycięstwo.


Na karcie Zabójcy Smoków napisane jest:

"(...) Zamiast żetonów Życia, umieść na każdej karcie Smoczego Władcy pięć smoczych łusek."

I tutaj rozpatruję dwie interpretacje:

1. Twoja interpretacja, rozgrywka taka nie podoba mi się z powodów, które napisałeś - brak kart Smoków, maksymalnie po ósmej łusce koniec rozgrywki.
2. Początkowe pięć łusek traktujemy dokładnie tak, jak żetony życia - czyli nijak się nie mają do łusek "koronacyjnych", rozgrywamy normalną rozgrywkę według zasad smoków. Rozgrywka moim zdaniem ciekawsza i bardziej nieprzewidywalna (co nie znaczy oczywiście, że lepsza, chętnie poznam Wasze opinie).

Moim zdaniem zgodna z zamierzeniem autorów jest Twoja interpretacja. Skłania mnie do tego opis przygotowania do gry, według instrukcji:

"Przygotowanie kart Smoczych Władców: Należy potasować trzy karty Smoczych Władców i umieścić je zakryte obok planszy głównej. Następnie należy odkryć losowo jedną z tych kart i umieścić na niej żeton Korony. W tym momencie pozostałe dwie karty Smoczych Władców również zostają odkryte i na każdej karcie umieszcza się pięć żetonów Życia."

Według karty zakończenia "Zabójcy Smoków":

"Na początku gry umieść obok planszy odkryte karty Smoczych Władców. Zamiast żetonów Życia, umieść na każdej karcie Smoczego Władcy pięć smoczych łusek."

Moim zdaniem te różnice w przygotowaniu do gry sugerują, że autorzy chcieli, aby w Zabójcach Smoków grać bez losowania żetonów Smoków, a co za tym idzie - kart Smoków.
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Batman

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 362154

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Pią 09 Lis, 2012   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Witam

Wiem, że temat był wałkowany wielokrotnie, ale mimo wszystko nie daje mi spokoju. Chodzi o limit zaklęć rzucanych przez postać w danej rundzie.

W instrukcji napisane jest:

"Podczas swojej tury gracz może rzucić tyle Zaklęć ile posiadał ich na jej początku. Podczas tury innego gracza gracz może rzucić tylko jedno Zaklęcie. Ta zasada nie dotyczy Zaklęcia Rozkazu"

Nie ma ani słowa o limicie zaklęć na rundę. Jeżeli dobrze rozumiem, to, grając Wróżką z jej specjalną zdolnością:

"Zawsze musisz posiadać przynajmniej jedno Zaklęcie (za każdym razem, kiedy wykorzystasz swoje ostatnie Zaklęcie, losujesz nowe)."

możemy rzucić w swojej turze trzy zaklęcia (maksymalna liczba, nie uwzględniając specjalnych przyjaciół czy przedmiotów i Rozkazu), po czym od razu dobieramy zaklęcie i w turze kolejnego Poszukiwacza możemy je rzucić, itd. aż do swojej tury. W ten sposób maksymalnie można w jednej rundzie rzucić: liczba_graczy + 2 zaklęcia.

Wiem, że ogólnie przyjęte jest, że w danej rundzie (nie turze) można rzucić tyle zaklęć, ile mieliśmy na początku swojej tury (sam tak gram), tylko na jakiej podstawie ustalono taką zasadę? Szukałem sporo i nie znalazłem nigdzie nic na ten temat (poza nieoficjalnymi interpretacjami fanów, które moim zdaniem nie są zgodne z instrukcją).
  Temat: Smoki - pytania o zasady
Batman

Odpowiedzi: 34
Wyświetleń: 15427

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Czw 08 Lis, 2012   Temat: Smoki - pytania o zasady
Mam dwa pytania.

Pierwsze dotyczy jednego z alternatywnych zakończeń - "Królestwo Smoków". Jeżeli dobrze rozumiem - w tym zakończeniu nie losujemy żetonów smoków na początku każdej tury poszukiwacza? Nie jest to napisane wprost, ale inny wariant nie ma sensu, a może się mylę? Fragmenty opisu karty:

*Na początku gry wylosuj jedną kartę Smoczego Władcy i umieść ją odkrytą na Koronie Władzy - będzie on Królem Smoków w tej rozgrywce.

*Za każdym razem, kiedy poszukiwacz ma wylosować żeton Smoka, zamiast tego pada ofiarą Smoczego Gniewu Króla Smoków.

Drugie pytanie dotyczy jednej ze specjalnych zdolności Smoczej Kapłanki:

*Za każdym razem kiedy spotykasz Smoka, możesz złożyć ofiarę zamiast go atakować. (...)

Pytanie brzmi - czy kiedy kapłanka wylosuje w swojej turze wroga - smoka, który ją atakuje, może skorzystać ze swojej specjalnej zdolności, czy też może z niej korzystać jedynie wówczas, gdy trafia na pole z już odsłoniętą kartą smoka (ona atakuje smoka, a nie na odwrót)?
 
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.26 sekundy. Zapytań do SQL: 15