galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 187
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: który polecicie dodatek
Boskurek

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1132

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Wto 15 Wrz, 2015   Temat: który polecicie dodatek
Hej.
Jeśli masz w planach dokupować pozostałe, to zacznij od Gór i Królowej Lodu. Urozmaicą rozgrywkę a nie wywindują poziomu trudności. Potem Podziemia jak dołożysz, to rozpoczynając rozgrywkę możesz od razu wybrać się w Góry, a jak się napakujesz trochę, to do Podziemii.

Inna wersja to dokupienie Smoków - dość mocno zmieniają zasady rozgrywki i windują poziom trudności.
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Boskurek

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 382116

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Czw 20 Sie, 2015   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Crowmaster W instrukcji do Smoków nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie o Derwisza, a przynajmniej nie bezpośrednio. Ja natomiast interpretuję to tak: w Smoczej Wieży losujesz karty na początku tury i w zależności od tego ilu wrogów pokonałeś - o tyle pól się poruszasz. Mamy więc inne zasady poruszania się w Smoczej Wieży, podobnie jak w standardowej Krainie Wewnętrznej. Dlatego moim zdaniem zdolność Derwisza nie powinna tu mieć zastosowania. Ale jak zwykle zależy to od tego jak sobie ustalicie w ekipie. Jeżeli przyjmiecie, że można tak postępować Derwiszem, to spoko. Tylko wtedy reszta ekipy powinna się skupić na skasowaniu go zanim dojdzie do Smoczej Wieży :) Podobnie jest z Alchemikiem i nieskończonym nabijaniem kasy w Magicznym Emporium w Mieście.

Nowicjusz Ten temat już był na forum poruszany - ogólna zasada jest taka, że jakiekolwiek zaklęcia wpływające na skuteczność w walce rzuca się przed rzutami kośćmi. Rzut kością jest równoznaczny z uzyskaniem wyniku walki, czyli w momencie gdy rzuciłeś kością, walka się już zakończyła. Zaklęcie które zmieniło porę dnia nie ma już na wynik walki. Po rzutach kością można natomiast rzucić zaklęcia wpływające na wynik walki (np. chroniące przed utratą życia).

Podobnie rzecz ma się z zaklęciami jak Przyzwanie Anioła, czy Przypadek. Zaklęcia te można zniwelować zaklęciem Rozproszenie Magii, czy odbić Odbiciem tylko jeżeli osoba na którą rzucono to zaklęcie nie rzuciła jeszcze kością. Jeżeli już rzucisz kością, to zaklęcie wywiera natychmiastowo efekt i wtedy możesz już tylko użyć zaklęcia, które np. zapobieże utracie punktu życia. Ale nie można rzucić kością i widząc niekorzystny wynik użyć Rozproszenia Magii. Inny przykład - zaklęcie Zropuchowacenie i Odbicie. Odbić można tylko przed rzutem kością. Nie można poczekać na wynik i odbić "wyniku" zaklęcia.
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Boskurek

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 382116

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Pon 03 Sie, 2015   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Hej. Co do utraty punktu życia. Jeżeli udało Ci się uchronić od utraty punktu zaklęciem (albo w jakikolwiek inny sposób - np. dzięki przedmiotowi) to zadanie jest nie zaliczone. Podobnie jeżeli walczysz z jakimś wrogiem, który poza zabraniem Ci punktu życia wywołuje jakiś inny negatywny efekt - np. utratę tury - jeżeli przegrasz walkę, ale unikniesz utraty życia, drugi negatywny efekt też nie działa.
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Boskurek

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 382116

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Nie 08 Lut, 2015   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Cześć.
Moim zdaniem w momencie, gdy Poszukiwacz otrzymał zaklęcie NATYCHMIASTOWO musi je odrzucić i wykonać Zadanie Czarownika. Typowa dla TMiM sytuacja, w której coś dzieje się natychmiastowo. Gdybyś np. przed tym jak uzyskał zaklęcie rzucił na danego Poszukiwacza "Osłabienie Umysłu" (zmniejsza ilość mocy o 3) i w efekcje miałby moc 2 lub 1, to nie mógłby otrzymać zaklęcia i wykonać Zadania.

Inny przykład - Zadanie mówi "Pokonaj Zwierzę". Po rzutach kością okazuje się, że Poszukiwacz ma większą skuteczność ataku niż Wróg - Zwierzę. Ale ktoś rzuca zaklęcie, które powoduje, iż walka kończy się remisem. Albo walczysz z Trollem, który po przegranej walce ma szansę się zregenerować - w takiej sytuacji Zadanie nie zostaje wykonane, ponieważ istnieją w grze możliwości zakończenia walki remisem, pomimo tego, że po rzutach kośćmi ktoś miał większą skuteczność ataku. Z tego co kojarzę nie ma sposobu sprawienia, że ktoś "czegoś nie otrzymuje, w momencie, gdy to otrzymał".

Mamy tutaj problematyczną kwestię rozróżnienia sytuacji, w których coś dzieje się (lub) nie natychmiastowo. Dla mnie to już kwestia wyczucia/doświadczenia.

Inne wyjaśnienie: w opisanej przez Ciebie sytuacji, żeby rzucić zaklęcie (podejrzewam, że była to "Likwidacja") na danego Poszukiwacza musi on posiadać co najmniej jedno zaklęcie. Skoro je posiadał, to w pierwszej kolejności musiał wypełnić Zadanie Czarownika.
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Boskurek

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 382116

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Nie 28 Gru, 2014   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Hej.
Kiścień jest potężną bronią. Używasz jej w następujący sposób:
- ustalasz wartość siły Poszukiwacza: początkowa + żetony + bonusy z kart przyjaciół/przedmiotów itd.
- rzucasz dwoma kośćmi, sumujesz wynik i dodajesz do powyższej wartości siły.
W ten sposób otrzymujesz skuteczność ataku. I tak, to może być duża liczba.
Pod tym względem nie różni się od innych broni - zawsze tak samo rozpatrujesz walkę. Kiścień zmienia tylko sposób rzucania kością - dwie zamiast jedną.
Z tego względu nie można używać w walce dwóch kiścieni na raz (zdolność np. Wojownika) - bo sposób użycia Kiścienia nie może się kumulować, tak jak nie można skumulować użycia dwóch Koni i rzucać trzema, lub czterema kośćmi za ruch.
  Temat: Które kupić
Boskurek

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 2080

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Wto 23 Gru, 2014   Temat: Które kupić
Hej.
Myślę, że nie ma się nad czym zastanawiać - kupuj nową wersję. Nie będziesz musiał się denerwować szukając dodatków i kupować niekompletne zestawy używane na allegro. Gra jest fajnie wydana i daje dużo frajdy. Czy da się grać na wszystkie dodatki? Nie mam co prawda Puszki Pandory, ale na resztę - da się. Tylko trzeba się zdecydować na jakie Alternatywne Zakończenie się gra (bo jest tego sporo). Żeby ogarniać całą grę polecam dokładanie kolejnych dodatków co jakiś czas, i ogranie nowości. Ale to już kwestia indywidualnego wyboru.
Pozdrawiam
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Boskurek

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 382116

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Czw 11 Gru, 2014   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Hej. Nie, jeśli Poszukiwacz posiada amulet nie działają na niego żadne efekty zaklęć.
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Boskurek

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 382116

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
A do mnie z kolei bardziej przemawia wersja Nemomona. Dlaczego?

Widzę to w ten sposób, że pewne zakazy odbierają nam możliwość wyboru, ale również zawężają możliwości wyboru. Pewne nakazy, z kilku możliwych opcji wskazują tą, którą musimy wybrać.

I tak, karta Likantropa nakazuje, po trafieniu na dany Obszar, zaatakować Poszukiwacza, który tam się znajduje. Czyli z 2 lub więcej dostępnych opcji (zależnie od obszaru i dodatków jakie używamy), możemy wybrać tylko zaatakowanie innego Poszukiwacza.

Specjalna zdolność Szpiega z kolei wyklucza opcję atakowania Poszukiwacza, na którego obszar przenosisz się korzystając ze specjalnej zdolności. Trafiasz na obszar i z dostępnych opcji można tylko go zbadać - tak, jakby żaden Poszukiwacz tam nie przebywał.

Uznawanie zasady trudniejszej za lepszą, to typowa zasada domowa. Jak Ci się podoba, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jej używać. Czy zwiększy poziom trudności? Może. Ale może też doprowadzić do chamskiej sytuacji, w której Szpieg będzie za kimś łaził dotąd, aż go ubije. A to już nie jest fajne.
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Boskurek

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 382116

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Pon 17 Lis, 2014   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
A co do kart Zdarzeń, to ja gram tak, że dana karta leży na obszarze (i "blokuje" możliwość losowania kolejnej - chyba że obszar mówi o 2 lub więcej kartach) tak długo, jak wywierany przez nie efekt trwa. W przypadku Zamieci są to bodaj dwie tury każdego gracza.
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Boskurek

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 382116

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Pon 17 Lis, 2014   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Hej. Jeśli chodzi o przerzucanie wyników kośćmi, to moim zdaniem (nie jestem tak obeznany z aspektami technicznymi jak Nemomon) mamy lekkie niedoprecyzowanie w instrukcji, ale to można już u siebie w domu, ze współgraczami ustalić zawczasu. Wytłumaczę na przykładzie.

Załóżmy, że atakujący wygrywa po rzutach kośćmi. Podejmuje więc decyzję, że nie wykorzysta punktu losu. Broniący się z kolei chce skorzystać z punktu losu.

Instrukcja precyzuje, że: w tej sytuacji atakujący nie może już wycofać swojej decyzji i skorzystać z punktu losu.

Przykład drugi: atakujący po rzutach kośćmi decyduje się skorzystać z punktu losu.

Instrukcja nie precyzuje: czy broniący się może poczekać ze swoją decyzją o wykorzystaniu punktu losu do momentu aż zobaczy, jaki rezultat wyrzuci atakujący w ponowionym rzucie.

I tu mamy dwie interpretacje:
1. broniący się może poczekać na rezultat powtórzonego rzutu atakującego - wtedy wie na czym stoi, czy jest w ogóle sens wykorzystywać punkt losu;
2. broniący podejmuje decyzję niejako w ciemno - wie że atakujący uzyska inny wynik, ale nie wie, czy decyzja o ponowieniu rzutu ma sens.

Opcja 1 daje większe szansę broniącemu się (ja tak gram, atakujący musi bardziej uważać). Opcja 2 to większa losowość. Albo wierzysz Nemomonowi na słowo, albo wybierz swoją interpretację. I po problemie.
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Boskurek

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 382116

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Sro 12 Lis, 2014   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Hej,
Podobnie u mnie, nie gramy już na podstawowe zakończenie z Zaklęciem Rozkazu, co najwyżej Zakończenie Alternatywne Korona i Berło - czyli nie rzuca się kością, tylko z automatu rzuca zaklęcie zabierające 1 punkt życia, a pozostali nie mogą już odzyskiwać ani otrzymywać punktów życia.
  Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Boskurek

Odpowiedzi: 1873
Wyświetleń: 382116

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   Temat: Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Wilkołak nie jest kartą postaci. Ale wracając do meritum: wykonując rzut za Wilkołaka (jak i za Żniwiarza) można wykorzystywać punkty losu.

A teraz pytanie ode mnie:

Elementalista spotyka wroga, który ma zarówno siłę, jak i moc. W zależności od tego, której cechy Elementalista ma mniej, walka będzie albo zwykła, albo psychiczna. Ponieważ żeton na postaci jest odwrócony na jasną stronę, Elementalista ma więcej siły. Będzie więc walka psychiczna.
Pytanie: jeżeli w tym momencie Elementalista zdecyduje odwrócić żeton i zmienić układ puntków:
- rodzaj walki zmienia się na zwykłą, bo teraz Elementalista ma więcej mocy,
czy:
- pozostajemy przy walce psychicznej, bo w momencie określenia rodzaju walki Elementalista miał mniej mocy?

Patrząc na problem szerzej - co z zaklęciami zwiększającymi ilość danego współczynnika, np. podwajającymi początkową wartość siły/mocy? Czy ich użycie również może zmienić rodzaj walki (zwykła/psychiczna) tuż przed rozpoczęciem walki?
  Temat: Alternatywne zakończenie a nakładka smoków
Boskurek

Odpowiedzi: 1
Wyświetleń: 1600

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Czw 23 Paź, 2014   Temat: Alternatywne zakończenie a nakładka smoków
Hej.
Na upartego można. Wydaje mi się, że mimo wszystko rozgrywkę należałoby toczyć rozgrywkę z wszystkimi zasadami Smoków, żeby Smocze Łuski były w grze. A po dotarciu do Korony Władzy można walczyć, zamiast z Władcą Smoków, z Królową Lodu, czy inną istotą z kart alternatywnych zakończeń. Wydaje mi się, że da się to pogodzić.
  Temat: Miecz Prawdy razem z Tarczą Oporu
Boskurek

Odpowiedzi: 6
Wyświetleń: 2647

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Sob 27 Wrz, 2014   Temat: Miecz Prawdy razem z Tarczą Oporu
Cześć,
To pytanie do tematu o zasadach. Ale oto odpowiedź:
Kombinacja tych dwóch przedmiotów daje dużą przewagę. Ale taki Poszukiwacz nie jest nietykalny.
Po pierwsze - zaklęcia. Zropuchowacenie, Strzaskanie, Zawładnięcie - to tylko niektóre z przykładów. Więc jest czym "nadgryźć".

Poza tym w walce psychicznej Miecza Prawdy najprawdopodobniej nie można używać (no chyba, że jest zapis na karcie o "jakiejkolwiek walce" a nie tylko "walce". Więc jeżeli ktoś ma odpowiednią zdolność, to ma również szansę na zwycięstwo.

Złodziej, może po prostu ukraść te przedmioty. Podobnie, odebrać je może Kupiec (czy tam Handlarz), Szynkarka, Czarownica.

Łowca Nagród może zremisować w walce i wtedy wygra.

A to na pewno nie wszystkie przykłady.
  Temat: dodatek miasto, karta: król żebraków
Boskurek

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 2002

PostForum: Talisman: MAGIA I MIECZ   Wysłany: Pon 22 Wrz, 2014   Temat: dodatek miasto, karta: król żebraków
Hej.
To raczej pytanie do tematu o zasadach. No ale skoro już tu jesteśmy...
Przedmiot wybiera gracz, który Ci go oddaje. Właśnie dlatego, że nie ma zapisów:
-losowo wybrany przedmiot
ani
-możesz zabrać po jednym przedmiocie każemu z Poszukiwaczy.
Rzeczywiście opis karty wydaje się być niedoprecyzowany. Ale bazując na moim doświadczeniu z TMiM tak to interpretuję. Po prostu wskazane jest KTO i CO ma zrobić. Nie ma dodatkowych wskazówek? Czyli wybierają dowolnie spośród swoich przedmiotów.

Uwaga - pamiętaj o obostrzeniu, że nie można oddać innemu Poszukiwaczowi przedmiotu, którego nie może on posiadać, np. ze względu na charakter.
Można natomiast oddać przedmioty szkodliwe, jak np. Żywa Lalka.
 
Strona 1 z 13
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.31 sekundy. Zapytań do SQL: 15