galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Znalezionych wyników: 167
galakta.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
  Temat: ROK 2015 - Plany Wydawnicze
syd3r

Odpowiedzi: 399
Wyświetleń: 122029

PostForum: Plany wydawnicze   Wysłany: Sob 24 Sty, 2015   Temat: ROK 2015 - Plany Wydawnicze
Tradycyjne, coroczne pytanie czas zadać: czy jest szansa na Cosmic Encounter po polsku?
  Temat: Akolita Czarodziejów Złota - Interpretacja treści Karty
syd3r

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 1693

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Sob 24 Sty, 2015   Temat: Akolita Czarodziejów Złota - Interpretacja treści Karty
W momencie gdy wybierzesz Akolitę na atakującego, to wybierasz też jedną jednostkę przeciwnika. Podczas tego ataku wybrana jednostka nie weźmie udziału w walce - więc nie doda swojej siły do puli obrażeń.

Akolita nadal może zostać zraniony przez innych obrońców (zależy jak przeciwnik postanowi rozdzielić obrażenia).
  Temat: Kilka pytań na początek
syd3r

Odpowiedzi: 14
Wyświetleń: 5641

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   Temat: Kilka pytań na początek
fahrad napisał/a:
@syd3r dzięki za wyrozumiałość i odpowiedź.

Drobiazg. Ale jak widzisz to forum jest nieco nieżywe. Jeśli chcesz pytać o zasady Inwazji, to najlepiej zrobisz, jeśli przenieś się na forum http://whinvasion.pl

fahrad napisał/a:
1. czy jeśli jakaś jednostka o HP 1, wystawiona do obrony dostaje, w wyniku działania efektu karty -1 HP, to znaczy, że opuszcza natychmiast grę , jeszcze przed przydzielaniem obrażeń, tak?

Tak, ginie przed przydzielaniem obrażeń.

fahrad napisał/a:
2. jeśli jakaś jednostka "mobilna" (np. 36.Rajtarzy), zostanie spaczona, w wyniku efektu innej karty, a potem w wyniku swojego efektu karty (czyli owej mobilności)(bo rozumiem,że mimo spaczenia może z niej korzystać?) wchodzi do strefy z kartą 116. Wykopalisko spaczeń, to co się wtedy dzieje (podwójne spaczenie???-chyba nie)? Czy taką kartę można normalnie odpaczyć w fazie królestwa?

Spaczona jednostka zachowuje swoje zdolności. Spaczenie uniemożliwia tylko wybranie jej do ataku lub na obrońcę.
Nie można drugi raz spaczyć karty już spaczonej. W opisanej sytuacji wykopalisko nie zadziała. Rajtarów będzie można normalnie przywrócić.

fahrad napisał/a:
3.karta 41.Kapliczka Taala. Czy jeśli na początku tury deklaruję jakąś jednostkę objętą efektem tej karty, to czy liczy się liczba rozwinięć w strefie, w momencie tej deklaracji, czy też w fazie Królestwa dokładam 1 developkę do tej strefy i mam +1 "młotka"?

Modyfikator jest naliczany w momencie uruchomienia efektu. Jeśli potem liczba Rozwinięć się zmieni, to już nie ma znaczenia.
  Temat: Kilka pytań na początek
syd3r

Odpowiedzi: 14
Wyświetleń: 5641

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Pią 24 Paź, 2014   Temat: Kilka pytań na początek
fahrad napisał/a:
1.96.Spaczeniowy meteoryt.Chciałbym sprecyzować, czy jeśli nie mam jednostek w odpowiadającej strefie, to otrzymuję obrażenie w odpowiadającej strefie, czy też mogę wybrać strefę, która otrzyma to obrażenie (a jeśli tak, czy mogę przydzielić takie obrażenie strefie, która płonie)?

Wybierasz strefę, która otrzyma obrażenie. Nigdy nie można przydzielić ani zadać obrażeń strefie, która płonie.

fahrad napisał/a:
2.31.Błogosławieni Sigmara.Czy, jeśli w wyniku opuszczenia gry przez tę kartę, cofam przeciwnikowi na rękę jednostkę, która ma już obrażenia, to czy te obrażenia "znikają"?

Obrażenia znikają zawsze, kiedy karta opuszcza grę. Podobnie jest z żetonami zasobów, które na niej leżą i z dołączonymi do niej dodatkami - wszystko to jest odrzucane.

fahrad napisał/a:
3.34.Kapłani-Wojownicy. Grałem z siostrzeńcem i była taka sytuacja, że zaatakowałem jego Pole Bitwy, przydzieliłem wszystkim jego jednostkom obrażenia pozwalające je zniszczyć (reszta na Stolicę), następnie on przydzielił obrażenia moim jednostkom, w tym Kapłanom-Wojownikom. Teraz pytanie, czy jeśli wcześniej już przydzieliłem wystarczającą liczbę obrażeń jego jednostkom, to czy to "przekierowane" mam zadać swojej jednostce, czy też mimo wszystko dołożyć jednostce przeciwnika "z naddatkiem"?

Można przydzielić więcej obrażeń, niż jest potrzebne do zniszczenia jednostki. Więc w tym wypadku Kapłani-Wojownicy mogą przekierować obrażenie na jednostkę przeciwnika.
  Temat: High Elfy proszę o pomoc
syd3r

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 3217

PostForum: Budowa talii   Wysłany: Wto 02 Wrz, 2014   Temat: High Elfy proszę o pomoc
https://deckbox.org/decks/whi

Wpisujesz angielskie nazwy kilku elfich kart (które lubisz) -> Wyskakują talie zawierające te karty -> Przeglądasz talie i wybierasz coś dla siebie.
  Temat: Inwazja: kim najłatwiej się gra?
syd3r

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 2914

PostForum: Inwazja - dyskusja ogólna   Wysłany: Czw 24 Lip, 2014   Temat: Inwazja: kim najłatwiej się gra?
W podstawce krasnoludy są najsilniejsze, a Chaos jest najsłabszy. Potem to już bywało różnie.

Trudno jest dać jakąś konkretną radę gdy chodzi o gotowe talie. Musisz wyczuć swoje słabe strony - może zaniedbujesz dociąg? może za bardzo obudowujesz jedną strefę? itp. Pograj trochę i postaraj się ocenić w czym przeciwnik ma przewagę. Potem dostosuj strategię.
  Temat: Inwazja: kim najłatwiej się gra?
syd3r

Odpowiedzi: 7
Wyświetleń: 2914

PostForum: Inwazja - dyskusja ogólna   Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   Temat: Inwazja: kim najłatwiej się gra?
Napisz więcej o waszej grze: gracie na podstawce, czy z jakimiś dodatkami? macie gotowe talie, czy możesz coś tam modyfikować?
  Temat: Pytanie od początkującego
syd3r

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 4324

PostForum: Inwazja - dyskusja ogólna   Wysłany: Czw 03 Lip, 2014   Temat: Pytanie od początkującego
poulskrzypud napisał/a:
A ja chciałem zapytać czy organizowane są jakieś turnieje we Wrocławiu?

Zdaje się, że jakieś są. Poszukaj tu: http://whinvasion.pl/viewforum.php?f=13
  Temat: Pytania
syd3r

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 10009

PostForum: Szturm na Uthulan   Wysłany: Nie 01 Cze, 2014   Temat: Pytania
kalinek napisał/a:
1)Chodzi mi o "rajtarzy" i "kapliczkę taala" czy istnieje możliwość że mam Rajtarów w królestwie odpalam bonus z kapliczki taala załóżmy że dostaje 4 młotki za rozwinięcie wiec dostaje 4 kasy ekstra pod koniec fazy królestwa przenoszę Rajtarów do questa i dostaje 4 karty ekstra?

Tak, wszystko się zgadza.
kalinek napisał/a:
2)Jeśli przesuwam jednostkę za pomocą Świątyni Shallyi to przed przyznaniem surowców czy po?

Z tego co napisano w FAQ wynika, że początek fazy Królestwa jest po dobraniu zasobów.
kalinek napisał/a:
3)Jeśli dołączę do Rajtarów na polu bitwy "trening rycerski" to ten młotek działa też przy przenoszeniu jednostki do innej strefy?

Dodatki pozostają dołączone do jednostki przy jej przenoszeniu do innych stref. Zastrzeżenie dotyczy tylko momentu zagrywania karty dodatku.
kalinek napisał/a:
4)Gwardia Elektorska czy jej efekt aktywuje sie za każdą turą czy tylko w tej turze jak sie go wystawiło i jeśli za każdym razem to jeśli przestawie Rajtarów na początku swojej tury do questa gdzie już jest Gwardia czy bedę dociągał jedną kartę ekstra (czy gwardia dostanie ten eksta młotek)

Zdolność Gwardzistów działa wielokrotnie (nawet kilka razy na turę). Wywołuje ją dowolne wejście jakiejkolwiek jednostki do strefy z gwardzistami: zagranie samych Gwardzistów aktywuje ich własną zdolność, zagranie dowolnej innej jednostki, oraz przeniesienie jednostki z innej strefy. Więc przemieszczający się Rajtarzy również aktywują zdolność Gwardzistów.
  Temat: Pytania
syd3r

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 10009

PostForum: Szturm na Uthulan   Wysłany: Nie 01 Cze, 2014   Temat: Re: Pytania
kalinek napisał/a:
1)Wojownik Cienia- czy traktuje go jako słowo klucz "zwiad" czyli po jego ataku odrzucam kartę?

Nie. Zwiad i Zwiadowca to nie jest to samo (po angielsku lepiej widać różnicę, bo tam jest odpowiednio Scout i Ranger).
kalinek napisał/a:
2)Rycerz na zimnokrwistym- mam pytanie co do odporności czy jeśli atakują go 3 jednostki po 1 młotku to czy anuluje wszystkie 3 obrażenia czy tylko od jednej jednostki

Jeśli jednostki atakują w fazie Pola Bitwy to wszystkie obrażenia atakujących są pomieszane w jednej puli. Wtedy obrażenia są równocześnie przydzielane, równocześnie zadawane i Odporność zadziała tylko raz. Rycerz anuluje jedno obrażenie.

Jeśli jednostki atakują przy pomocy jakiejś zdolności, jedna po drugiej (np. trzech Wojowników Cienia na początku tury), to Odporność zadziała za każdym razem.
kalinek napisał/a:
3)Nocne najazdy- rozumiem że kiedy nazbierają sie na tej karcie 3 zasoby to każda jednostka w każdej strefie dostaje młotek czyli w królestwie bede dostawał wiecej zasobów?

Tak, każda twoja jednostka, gdziekolwiek jest, ma jeden młotek więcej.
kalinek napisał/a:
4) mogę mieć tylko jedną Lśniąca wierze w królestwie gdyż posiada flage?

W tym samym czasie możesz mieć tylko jedną Lśniącą Wieżę w grze (strefa nie ma znaczenia).
  Temat: Pytanie od początkującego
syd3r

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 4324

PostForum: Inwazja - dyskusja ogólna   Wysłany: Pon 19 Maj, 2014   Temat: Pytanie od początkującego
A karty po angielsku możesz oglądać na deckboxie:
http://deckbox.org/games/whi/cards
(możesz je tam wyszukiwać dodatkami, rasami, po nazwie itd.) Jak będziesz miał więcej kart to warto założyć tam konto - będziesz mógł zarządzać kolekcją i swoimi taliami.
  Temat: oni som wielgachni
syd3r

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 10558

PostForum: Cykl Morrslieba   Wysłany: Pon 19 Maj, 2014   Temat: oni som wielgachni
Chodzi o jednostki w grze (twoje, albo przeciwnika - to nie ma znaczenia). Przykładowo: jeśli w grze jest pięć jednostek o kosztach 1, 2, 2, 3, 3, to karta odnosi się do tych dwóch o koszcie 3.
Jeśli na kartach jest mowa o "koszcie" to chodzi zawsze o wydrukowany koszt, czyli liczbę u góry z lewej, bez kosztu lojalności.
  Temat: Pytanie od początkującego
syd3r

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 4324

PostForum: Inwazja - dyskusja ogólna   Wysłany: Pon 19 Maj, 2014   Temat: Pytanie od początkującego
ich und du napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie , czy opłaca się kupować Upadek Karak Grimaz i Zguba Derricksburga w wersji angielskiej? :lol:

Tak. Według mnie to teraz najlepsze rozwiązanie (o ile jakoś radzisz sobie z angielskim :) ).
  Temat: Pytanie od początkującego
syd3r

Odpowiedzi: 10
Wyświetleń: 4324

PostForum: Inwazja - dyskusja ogólna   Wysłany: Pon 19 Maj, 2014   Temat: Pytanie od początkującego
Tak naprawdę każdy dodatek ubarwia po trochu zabawę. Radzę kupować wszystko, byle jak najtaniej :)

A jak chcesz celować w konkretne dodatki, to poczytaj:
http://maledictor.blogspo...tonu-czyli.html
http://maledictor.blogspo...tonu-czyli.html
http://maledictor.blogspo...tonu-czyli.html
(pamiętaj tylko, że "Upadek Karak Grimaz" i "Zguba Derricksburga" są niedostępne w sklepach).

Do tego "Kataklizm" jest fajnym dodatkiem, jeśli masz możliwość grać w 3-4 osoby.
  Temat: Zazdrosne oczy i postęp misji
syd3r

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 2698

PostForum: Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja   Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   Temat: Zazdrosne oczy i postęp misji
Chodzi o to, że Resources (zasoby) i Resource Tokens (żetony zasobów) to nie są synonimy.

Zasoby zwykle zaznacza się żetonami zasobów, ale nie każdy żeton zasobów oznacza zasoby (czasami jest znacznikiem czegoś innego).
 
Strona 1 z 12
Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.28 sekundy. Zapytań do SQL: 15