galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
marudzący początkujący - kilka pytań
Autor Wiadomość
sylwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Lut, 2014   marudzący początkujący - kilka pytań

witam

jestem po 3 pierwszych rozgrywkach indywidualnych i nasuwa mi się kilka pytań

scenariusz początkowy - mroczna puszcza

1. faza wyprawa odkrycie przeciwności - wszystkie efekty kart muszą zostać rozpatrzone - rozumiem że zaraz po odkryciu?

2. czy kartę obszaru ze strefy przeciwności muszę aktywować gdy tylko ją odkryję czy kiedy chcę albo w ogóle mogę ją zignorować

3. czy aktywowana karta obszaru wyjęta ze strefy przeciwności też liczy się przy rozpatrywaniu wyprawy?

4. po co jest zwarcie graczy skoro i tak trzeba przeprowadzić test zwarcia i będzie się walczyć z wrogiem?

5. czy karta dodatków jest kupiona do postaci na stałe czy na jedną rundę - np jest napisane na karcie " fo końca tej fazy wszystkie postaci z cechą Gondor otrzymują również +1" - i tak w tylko w tej rundzie czy w każdej już do końca gry.

6. scenariusz mroczna puszcza - wersja 0 punktów wyprawy - muszę znaleźć i pokonać Pomiot ungoliaty.

- czy w takim wypadku nie rozpatruję już fazy wyprawy?
- czy rozpatruję karty obszarów ? czy mogę je olać?
- co jeśli walczę z przeciwnikiem a karta Pomiot Ungoliaty zostanie pobrana z talii spotkań jako zakryta - efekt cienia i nie trafi do strefy przeciwności?
- co z kartą obszaru jeśli trafi jako zakryta na kartę przeciwnika?

tyle na początek

pozdrawiam
 
     
EstEst
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Lut, 2014   

1. Tak (oczywiście można je skontrować np. kartą Sprawdzian Woli).

2. Aktywować tj. zmienić w obszar aktywny? Możesz tylko w fazie podróży, która jest po fazie wyprawy. Najwyżej jeden obszar na raz jest aktywny.

3. W chwili wyjęcia, tak (bo leży w strefie przeciwności). Gdy ją przesuniesz stamtąd jako aktywny obszar, przestaje się liczyć. Ale (z wyjątkiem możliwości niektórych kart) w tej fazie w której została wyciągnięta dodaje swoje zagrożenie do SP.

4. Po pierwsze, gdy grasz w wiele osób, zwarcie graczy pozwala wybrać, jaki stwór do kogo przyjdzie - w testach zwarcia wrogowie przychodzą według algorytmu.

Po drugie, możesz czasem chcieć wejść w zwarcie z przeciwnikiem, którego poziom zwarcia jest wyższy niż twój poziom zagrożenia. Na przykład: masz kilku takich wrogów w strefie przeciwności i wolisz ich pokonywać po jednym na raz niż czekać, aż spadną ci na głowę wszyscy jednocześnie. Albo może przeszkadzać ci poziom zagrożenia jaki tworzą w strefie przeciwności i by obniżyć ten poziom przed następną fazą wyprawy, ściągasz tego wroga do siebie.

5. Jest zawsze napisane na karcie. W twoim przykładzie jest do końca tej fazy. No to do końca tej fazy, a nie do końca gry. Jeśli nie ma ograniczenia, to do końca gry.

6. a) Oczywiście rozpatrujesz
b) Rozpatrujesz
c) No to pech. Musisz przejść talię jeszcze raz. Dlatego na początku tej fazy można sobie wyciągnąć pająka ze stosu przeciwności. Można jak najbardziej wyciągnąć pomiot i jest gwarancja, że nie trzeba na niego czekać.
d) To co zwykle - odkładana jest na stos odrzuconych. W ogóle, jeśli jakaś karta wchodzi jako efekt cienia, to liczy się tylko jej cień (czyli napisy na dole karty, oddzielone jakimiś ozdóbkami). Jej nazwa, typ i opis w ogóle są nieistotne.
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Lut, 2014   

1. Mówiąc precyzyjnie musisz rozpatrzeć słowa kluczowe (np. Mroczna fala) i efekty opatrzone słowem "Odkrycie"
2. Masz 2 fazy Wyprawy i Podróży. Słowa bliskoznaczne, ale w grze nie mające ze sobą nic wspólnego. W Wyprawie wszystkie obszary lądują w strefie przeciwności i najczęściej nie masz nic do gadania. I nieważne ile ich wejdzie, w Podróży możesz ściągnąć najwyżej jeden.
3. Nie. Po to ściągasz obszary i wrogów, aby nie przeszkadzali w wyprawie.
4. Przekonasz się, że ma sens ;)
5. Zasadniczo na stałe. A jak kolega wspomniał, rozróżnianie rundy i fazy jest tutaj bardzo istotne.
6. a) ciągle możesz przegrać przez zagrożenie 50
b) nic się nie zmienia
c,d) konieczność wyciągnięcia pająka jest tutaj najczęściej błogosławieństwem. A karta może być albo zwykłą kartą albo kartą cienia. Zawsze rozpatrujesz ją tylko pod jednym kątem, całkowicie ignorując drugą część.
 
     
Chrostek84
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Lut, 2014   

ad 1. Rozpatrujesz tylko efekty z kart z adnotacją: Po odkryciu. Inne efekty rozpatrujesz w odpowiednich momentach. Kiedy i jak to jest wyraźnie opisane na danej karcie. Jeśli chodzi Tobie o jakąś konkretną kartę to podaj jej nazwę będzie łatwiej odpowiedzieć.
ad 2. Obszar staje się obszarem aktywnym kiedy wybierasz go w fazie podróży . W danym momencie może być tylko jeden aktywny obszar. Gracze nie mogą podróżować na nowy obszar, jeśli jakiś obszar jest już aktywny. Gracze muszą najpierw zbadać
aktywny obszar, aby móc podróżować gdzie indziej.. Do podróży możesz wybrać dowolny obszar znajdujący się w strefie przeciwności.
ad 3. Nie. Zagrożenie aktywnego obszaru jest liczone podczas rozpatrywania wyprawy.
ad 4. Dobrowolnie można wejść w zwarcie z jednym wrogiem w fazie spotkań podczas kroku zwarcie graczy. Można to zrobić z kilku powodów: możesz wybrać wroga który ma wyższy koszt zwarcia niż wynosi twój poziom zagrożenia (podczas testu zwarcia taki wróg nie wchodzi z Tobą w zwarcie, a np. jego pokonanie jest wymagane do przejścia do kolejnego etapu wyprawy np. Górski troll w Podróży wzdłuż Anduiny), inny przykład to gra dwóosobowa w której jeden gracz ma talie do questowania a drugi gracz do walki. Drugi z graczy może wtedy dobrowolnie wejść w zwarcie z wrogiem , który w innym wypadku wszedłby w zwarcie z graczem , który zajmuje się questowniem.
ad 5. Dodatki są dołączone na stałe do postaci chyba , że jakiś efekt spowoduje ich odrzucenie. Karta " Za Gondor" nie jest dodatkiem tylko wydarzeniem. Karty wydarzeń mają działanie natychmiastowe i jednorazowe. W tym wypadku tylko do końca tej rundy.
ad 6. Faza wyprawy jest zawsze. Musisz ją rozpatrywać i przydzielać do niej postacie inaczej przegrasz przez 50 poziom zagrożenia. To samo tyczy się obszarów. Jeśli nie będziesz na nie podróżował i tym samym usuwał ich ze strefy przeciwności to przegrasz przez 50 poziom zagrożenia. W opisie scenariusza jest, że każdy gracz musi wyszukać w tali jednego Pająka. Pomiot Ungolianty jest Pająkiem i właśnie trzeba go w tym momencie włożyć do strefy przeciwności. Wtedy na pewno nie zejdzie jako karta cienia. Każda karta rozdana jako karta cienia po walce trafia na stos kart odrzuconych. Po odkryciu kart rozdanych jako karty cienia rozpatrujemy tylko ich efekty pod kreska opisane jako Cień. Jeśli obszar, wróg lub podstęp posiadają opcję Cień, to treść tej opcji jest rozpatrywana, jeśli natomiast jej nie mają to nic się nie dzieje.

Mam nadzieję , że moje tłumaczenia rozwiały Twoje wątpliwości.
 
     
sylwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Lut, 2014   

bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź - jak ktoś wytłumaczy to wydaje się łatwe :wink:
coś czuję, że dzisiaj nie pośpię.
co prawda do tej pory przegrywam ale mam nadzieję na zmianę tego trendu
 
     
sylwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

trend się nie zmienił - przegrywam i to sromotnie. Leje mnie każdy jak chce i gdzie chce.

albo ginę od zagrożenia albo od wrogów.

Jak wyznaczę ludzi na wyprawę to nie ma mnie kto obronić albo potem atakować gdyż już postaci są wyczerpane.
Jak podejdę w ograniczony sposób do wyprawy to mam się kim bronić albo atakować ale zagrożenie rośnie i znowu padam.

Żona się ze mnie śmieje i podważa moje umiejętności logicznego myślenia :mrgreen:
ale ja się nie poddaję
 
     
sylwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

jeszcze jedno pytanie - jeśli w strefie przeciwności mam 2 wrogów z równym lub niższym koszcie zwarcia od zagrożenia - to wchodzę naraz w zwarcie z dwoma wrogami czy jednym a z następnym w następnej rudzie?
 
     
pattom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

sylwiusz napisał/a:
jeszcze jedno pytanie - jeśli w strefie przeciwności mam 2 wrogów z równym lub niższym koszcie zwarcia od zagrożenia - to wchodzę naraz w zwarcie z dwoma wrogami czy jednym a z następnym w następnej rudzie?


Robisz testy zwarcia. Jeśli są wrogowie z równym lub niższym poziomem zagrożenia niż Twój to wchodzą z Tobą w zwarcie. Wchodzisz w zwarcie z tyloma wrogami z iloma test zwarcia na to pozwala.
 
     
sylwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2014   

witam

scenariusz Przeprawa przez mroczną puszczę. Muszę znaleźć i pokonać pomiot ungolianty. A jeśli prędzej już ubiłem to paskudztwo i poszło na stos kart odrzuconych to co? wyciągnąć i zlać jeszcze raz?
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Mar, 2014   

Pomiot nie daje punktów zwycięstwa, więc z punktu widzenia gry natychmiast po pokonaniu go odrzucasz i zapominasz jakiego powodu tam trafił.
 
     
Corran
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

sylwiusz napisał/a:
scenariusz Przeprawa przez mroczną puszczę. Muszę znaleźć i pokonać pomiot ungolianty. A jeśli prędzej już ubiłem to paskudztwo i poszło na stos kart odrzuconych to co? wyciągnąć i zlać jeszcze raz?
Moim zdaniem pokonanie go wcześniej nie powoduje spełnienia warunku wygranej (chociaż można z tym dyskutować). Chcąc mieć pewność, że spełniłem wszystko co nakazuje scenariusz przyjąłbym, że należy go pokonać ponownie po odkryciu karty 3B z tym warunkiem zwycięstwa. Zgodnie z instrukcją "po odkryciu" tej karty możesz (a nawet musisz) "przeszukać talię Spotkań i stos odrzuconych kart Spotkań, wybrać 1 kartę Pająka i umieścić ją w strefie przeciwności". Czyli możesz wybrać jako pająka właśnie Pomiot Ungolianty. Gdy go pokonasz, wygrywasz grę.
 
     
psborsuk
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

Corran napisał/a:
"przeszukać talię Spotkań i stos odrzuconych kart Spotkań, wybrać 1 kartę Pająka i umieścić ją w strefie przeciwności".

Czy aby na pewno? nie mam karty przed sobą, ale kojarzy mi się, że przeszukujesz tylko talię Spotkań. Jest zapis o stosie kart odrzuconych?
 
     
pattom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

psborsuk napisał/a:
Corran napisał/a:
"przeszukać talię Spotkań i stos odrzuconych kart Spotkań, wybrać 1 kartę Pająka i umieścić ją w strefie przeciwności".

Czy aby na pewno? nie mam karty przed sobą, ale kojarzy mi się, że przeszukujesz tylko talię Spotkań. Jest zapis o stosie kart odrzuconych?



Wybrana Ścieżka: Nie Schodźcie za nic ze Ścieżki!


3B

Po odkryciu: Każdy gracz musi przeszukać talię Spotkań i stos odrzuconych kart Spotkań, wybrać 1 kartę Pająka i umieścić ją w strefie przeciwności.

Aby wygrać tę grę, gracze muszą odnaleźć i pokonać Pomiot Ungolianty.
 
     
psborsuk
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

No i wszystko jasne, dzięki!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13