galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
igrim

Dołączył: 29 Mar 2014
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 29 Mar, 2014   

Witam,
Mam pytanie dotyczące aktywacji potworów przez MW pochodzących ze wsparcia. W niektórych przygodach MW otrzymuje wsparcie na koniec swojej tury, a w innych na początku. Moje pytanie brzmi: Czy, jeżeli MW otrzymał jako wsparcie potwora na początku swojej tury, to czy może takiego potwora od razu w danej turze aktywować?
 
     
Arbaal 

Wiek: 30
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 504
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 29 Mar, 2014   

Jak dostaje na początku to może aktywować, jak na końcu to nie może. Czasem bywa jeszcze inaczej ze wsparciem lub z pojawianiem się potworów ale jest to dobrze opisane przy każdym scenariuszu.
_________________
 
 
     
ttrotyl

Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 92
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014   

W opisie scenariusza w punkcie Potwory używa się określenia "jedna otwarta grupa". Co poeta miał na myśli?
 
     
keldorn 
Keldorn

Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014   

Wybierasz sposrod grup potworów ktore spelniaja warunki spotkania. Warunki spotkania sa opisane symbolami na górnej stopce kazdego spotkania.
MW wybiera sobie taka grupe wg wlasnych upodoban (biorac pod uwage czy scenariusz nie przewiduje inaczej) i przestarzegajac liczebnosci grupy wprowadza do gry
 
     
solooffortune

Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 1
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014   

Odnośnie pkt doświadczenia: Jak rozumieć instrukcje, która mówi że po zakończonej przygodzie zarówno MW jak i bohaterowie otrzymuje po jednym pkt doświadczenia. Czyli MW jeden i bohaterowie jeden czy MW jeden i kazdy z bohaterów po jednym?
 
     
Thorrek

Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 29
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014   

MW i każdy z bohaterów otrzymują po jednym. Czasami zwycięska strona dostaje dodatkowy punkt, w przypadku bohaterów również każdy z nich by dostał.
 
     
Gontar87


Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 2
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Mam pytanie odnoście zdolności Proroka jaką jest "Krzepiące proroctwo".

Czy żeton wizji musi być odrzucony przez postać która go posiada zanim zostanie on przekazany za pomocą tej zdolności innej postaci?
 
     
Kieves

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 9
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

Czy mi się wydaje, czy w razie porażki MW w pierwszym spotkaniu misji "Krew bohaterów" z podstawki Descenta, przygoda kończy się automatycznym zwycięstwem graczy?

Cytaty:

Cytat:
Jeśli mroczny władca pobrał krew od każdego z bohaterów (posiada po jednym żetonie każdego bohatera ) [z pierwszego spotkania - przyp. mój], lady Eliza Farrow może zamienić Heinricha w wampira.


Zmiana Heinricha w wampira jest warunkiem zwycięstwa MW. Skoro więc MW przegrał pierwsze spotkanie i nie uzyskał wszystkich żetonów bohaterów (po jednym na każdego), to Eliza nie może zmienić W OGÓLE Heinricha w wampira, więc automatycznie przegrywa drugie spotkanie?

Ktoś coś?
 
     
Thorrek

Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 29
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

Jest akapit w Specjalnych Zasadach pt. Więcej Krwi:
"Lady Eliza Farrow może napić się krwi...musi wykonać akcję, będąc na polu sąsiadującym z nieprzytomnym bohaterem. W takim wypadku mroczny władca zabiera żeton odpowiedniego bohatera..."
Czyli oprócz tego, że może się uleczyć, to na polu gry Mrocznego Władcy ląduje żeton bohatera, a więc można uzyskać te, których się nie zdobyło w pierwszym spotkaniu, a potem dręczyć Heinricha.
 
     
tomaz866

Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 18
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2014   

Witam , mam pytanie myślę że dość istotne, a nie mogę znaleźć nigdzie dobrego wytłumaczenia:

Czy jeśli bohater ( wiedźmiarz ) lub potwór w wyniku ataku nie zadadzą obrażeń ponieważ ilość obrażeń na kościach została zanegowana tarczami na kościach obrony to czy bohater ( wiedźmiarz ) lub MW ( mając odpowiednią kartę Siewcy Zarazy ) może przeznaczyć wzmocnienie z kości ataku na zauroczenie lub skażenie ??

Proszę o pomoc
 
     
Crowmaster

Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 26
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2014   

Ja mam szybkie pytanie bo sprzeczne informacje do mnie docieraja. Chodzi o pogloski:

- MW nie musi zagrywac pogloski z reki, a przy przejsciu do nastepnego aktu wyrzuca wszystkie karty aktu pierwszego
- Jezeli jakas pogloske MW zagra i jest ona zadaniem (questem) to bohaterowie musza wybrac ta przygode przed interludium (lub finalem) czy nie musza wybierac zadnego zadania z poglosek?
 
     
Arbaal 

Wiek: 30
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 504
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 29 Kwi, 2014   

Cytat:
Czy jeśli bohater ( wiedźmiarz ) lub potwór w wyniku ataku nie zadadzą obrażeń ponieważ ilość obrażeń na kościach została zanegowana tarczami na kościach obrony to czy bohater ( wiedźmiarz ) lub MW ( mając odpowiednią kartę Siewcy Zarazy ) może przeznaczyć wzmocnienie z kości ataku na zauroczenie lub skażenie ??


Mówię z pamięci ale jak się nie mylę to powinien być gdzieś zapis, że trzeba zadać przynajmniej jedno obrażenie aby wszedł status. Czyli jak ktoś wybroni wszystkie obrażenia to nie ma statusu.

Cytat:
MW nie musi zagrywac pogloski z reki, a przy przejsciu do nastepnego aktu wyrzuca wszystkie karty aktu pierwszego


Tak

Cytat:
Jezeli jakas pogloske MW zagra i jest ona zadaniem (questem) to bohaterowie musza wybrac ta przygode przed interludium (lub finalem) czy nie musza wybierac zadnego zadania z poglosek?


Mogą, nie muszą. Jednak jeśli nie zrobią zadania z I aktu to w drugim im się nie odblokuje zadanie. Są karty podróży które zmuszają mistrza podziemi aby zagrał kartę przygody pierwszego aktu.
_________________
 
 
     
tomaz866

Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 18
Wysłany: Wto 29 Kwi, 2014   

Cytat:
"Mówię z pamięci ale jak się nie mylę to powinien być gdzieś zapis, że trzeba zadać przynajmniej jedno obrażenie aby wszedł status. Czyli jak ktoś wybroni wszystkie obrażenia to nie ma status"

przepraszam ale jakoś nie pojawił mi się cytat dla tego zaznaczyłem sam :)

Masz rację jest taki zapis w zasadach lecz tyczy się on do stanów ( unieruchomienie, choroba itd. ), a zauroczenie i skażenie nie są stanami i zastanawiam się czy one wchodzą bez obrażeń, dzięki za pomoc jeszcze będę szukał :) jeśli wchodzą bez obrażeń to zauroczenie u Wiedźmiarza jest dość przypakowane :)

Taki punkt widzenia ze strony MW :)

Pozdrawiam
Tomek
 
     
Koomote 


Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 61
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014   


Mam pytanie. Czy w obu przypadkach figurki maja siebie w polu widzenia?
 
     
Arbaal 

Wiek: 30
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 504
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014   

W pierwszym przypadku widzi.
W drugim przypadku nie widzi ponieważ linia widzenia przechodzi przez krawędź kafelka.
Jest to jasno opisane w instrukcji :)
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12