galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
I OFICJALNY TURNIEJ WE WŁADCA PIERŚCIENI GRA KARCIANA
Autor Wiadomość
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Lut, 2014   I OFICJALNY TURNIEJ WE WŁADCA PIERŚCIENI GRA KARCIANA

Szanowni Gracze,

Nastał dzień zwycięstwa! Odnaleziono Jedyny Pierścień! Dokonała się rzecz przełomowa! Epicka i napawająca nadzieją na przyszłość! Przetrzyjcie oczy, szykujcie talie Sauron czeka!

W imieniu własnym - pomysłodawców, organizatorów i sędziów głównych, czyli Marcina 'Lekta' Wiatraka i Łukasza 'Cread' Słowińskiego, Polskiego Wydawcy gry firmy Galakta oraz Organizatora Konwentu Pyrkon Klubu Fantastyki Druga Era mamy zaszczyt zaprosić Wszystkich Graczy na
I OFICJALNY TURNIEJ WE WŁADCA PIERŚCIENI GRA KARCIANA edycja 2014.

CZAS I MIEJSCE:
Turniej odbędzie się dnia 22 marca 2014 roku w Poznaniu, podczas konwentu Pyrkon.
Listę zapisów na Turniej zamykamy w sobotę o godzinie 10:00!
Start godzina 10:30!

Turniej trwać będzie do późnych godzin popołudniowych z przerwami między poszczególnymi rundami oraz jedną dłuższą przerwą obiadową.

Pełny harmonogram dostępny będzie wkrótce na stronie głównej konwentu Pyrkon oraz na oficjalnym forum Galakta.pl.

AKDREDYTACKA - WPISOWE ORAZ OŚWIADCZENIE O ZGODZIE OPIEKUNA PRAWNEGO
Udział w turnieju wymaga dokonania opłaty wpisowej w wysokości - 15,00 zł.
Kwota obejmuje pokrycie nagród oraz wszystkich kosztów organizacyjnych związanych z techniczną stroną przeprowadzenia turnieju.
Opłatę wpisową należy wnieść maksymalnie do godziny 10:00 w sobotę 22 marca 2014 roku w PAWILONIE NR 7A na terenie konwentu Pyrkonu.

NAGRODY:
I miejsce: Dwójka Graczy, którzy zwyciężą w IOT otrzymają po egzemplarzu gry 'Wojna o Pierścień'
II miejsce: Dwójka Graczy, którzy zajmą 2 miejsce w IOT otrzymają po egzemplarzu gry 'Hobbit: Pustkowie Smauga'
III - miejsce: Dwójka Graczy, którzy zajmą 3 miejsce w IOT otrzymają bony pieniężne do zrealizowania w sklepie Internetowym firmy Galakta ich wysokość uzależniona będzie o ostatecznej liczby uczestników IOT.
IV miejsce - Pyrfunty do wykorzystania podczas konwentu*
Pozostałe miejsca - Drobne nagrody pocieszenia.

* Organizatorzy zastrzegają prawo do zmiany puli nagród. Końcowa lista nagród uzależniona będzie od ostatecznej liczby uczestników oraz finalnej formy, ponieważ turniej może zostać rozegrany w trybie solo, jeżeli liczba uczestników będzie niewystarczająca lub nieparzysta.

KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ W TURNIEJU?
W turnieju może wziąć udział każdy Gracz, który ukończył 12 rok życia i okaże Organizatorom podpisaną przez opiekuna prawnego zgodę na udział w Turnieju.
WAŻNE: Po otrzymaniu zgłoszenia na Turniej od Gracza niepełnoletniego Organizatorzy odeślą kopię oświadczenia dla opiekuna prawnego do samodzielnego wydruku i podpisu przez opiekuna prawnego.

REGULAMIN:
Regulamin Turnieju w formie zwartej dostępny będzie na oficjalnego stronie Polskiego wydawcy gry firmy Galakta - www.galakta.pl oraz na oficjalnym forum.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY:
Formularz należy wysłać w formie e-maila jako ZWYKŁY TEKST/TRYB TEKSTOWY
Formularz prosimy wysłać na adres lotrlcg@wp.pl jako załącznik NOTATNIK, czyli w formacie txt.
UWAGA: Szanowny Graczu jeżeli zgłasza siebie oraz osobą, z którą chciałbyś wziąć udział w turnieju prosimy o wysłanie jednego zgłoszenia, zostaniecie wówczas potraktowani jako PARA :)

Tytuł NOTATNIKA: Imię i nazwisko, Zgłoszenie na Turniej

WZÓR FORMULARZA:
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY NA I OFICJALNY TURNIEJ WŁADCA PIERŚCIENI GRA KARCIANA
GRACZ 1:
IMIĘ:
NAZIWSKO:
PSEUDONIM:
WIEK:
E-MAIL:
TELEFON KONTAKTOWY:

GRACZ 2:
IMIĘ:
NAZIWSKO:
PSEUDONIM:
WIEK:
E-MAIL:
TELEFON KONTAKTOWY:

WYPIS TALII GRACZY:

GRACZ 1:
Według wzoru:
a) Bohaterowie (nazwy kart - strefa wpływów, ilość całkowita):
b) Sprzymierzeńcy:
c) Wydarzenia:
d) Dodatki:
= Min. 50 kart/ Maks. 60 kart

GRACZ 2:
Według wzoru:
a) Bohaterowie (nazwy kart - strefa wpływów, ilość całkowita):
b) Sprzymierzeńcy:
c) Wydarzenia:
d) Dodatki:
= Min. 50 kart/ Maks. 60 kart

* * *

TALIE GRACZY:
Talie Graczy główna i rezerwowa muszą zostać złożoną zgodnie z Oficjalnym Regulaminem Turnieju.
Ilość kart w obu taliach, to nie mniej niż 50 kart a nie więcej niż 60 kart. Z zachowaniem zasady maksymalnie 3 kopii tej samej karty.
Każdy z Graczy musi zgłosić 2 talie – 1 główną oraz 1 rezerwową talię.

Gracz zobowiązani są do posiadania własnych kopii rozgrywanego aktualnie na turnieju scenariusza wraz z kartami Wypraw oraz Talii Spotkań oraz własnych paneli zagrożeń wraz z żetonami Postępu, Obrażeń (Ran) oraz Zasobów.

Obowiązuje również zasada "znacznika unikatowości", zgodna z oficjalną instrukcją do gry.

* * *

KONTAKT:

Wszelakie zapytania prosimy kierować na: lotrlcg@wp.pl

Odpowiednio w tytule według przykładu:
a) Imię i nazwisko - Zgłoszenie na turniej (WYŁĄCZNIE FORMAT TEKSTOWY) lub
b) Zapytanie o turniej

Wiadomości zatytułowane inaczej nie będą brane pod uwagę. Dziękujemy za ułatwienia nam życia :)

Z pozdrowieniami
Organizatorzy i sędziowie główni
Marcin 'Lekt' Wiatrak i Łukasz 'Cread' Słowiński

Do zobaczenia na Pyrkonie! :)
Ostatnio zmieniony przez Lekt Nie 09 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lut, 2014   Przybyły posiłki!

Witajcie,

Zapraszamy na nowo utworzony profil Turnieju - niestety FB nie pozwolił na użycie pewnej nazwy, stąd stosowna improwizacja.

IOT NA FEJSIKU!

Ostatnio zmieniony przez Lekt Nie 09 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lut, 2014   REGULAMIN

Witajcie,
Poniżej zamieszczamy oficjalny regulamin IOT:



Regulamin I Oficjalnego Turnieju Władca Pierścieni Gra Karciana
(LOTR LCG)


I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejszy dokument w formie oficjalnego regulaminu jest zbiorem wszystkich zasad obowiązujących podczas I Oficjalnego Turnieju (zwanego dalej
I OFICJALNYM TURNIEJEM - w skrócie IOT) w grę Władca Pierścieni Gra Karciana
* org. Lord of the Rings LCG
a) Organizatorami IOT są: Marcin 'Lekt' Wiatrak oraz Łukasz 'Cread' Słowiński (sędziowie główni i pomysłodawcy turnieju) - Organizatorzy Turnieju zwani dalej w skrócie OT

b) Sponsorami głównymi oraz Współorganizatorami są:
* Polski wydawca gry firma
* Klub Fantastyki Druga Era (Organizator konwentu Pyrkon).

II. DATA I MIEJSCE
a) Czas: IOT odbędzie się w dniu 22 marca 2014 roku w Poznaniu na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w ramach Konwentu Pyrkon edycja 2014. Harmonogram przebiegu turnieju dostępny będzie wkrótce!
b) Miejsce: Konwent PYRKON 2014; na MTP - Międzynarodowych Targach Poznańskich sp. z o.o., ul. Głogowska 14, IOT odbywać się będzie w PAWILONIE 7A.
c) W IOT może wziąć udział każdy, kto spełni wymogi przedstawione w niniejszym regulaminie.

d) Gracz biorący udział w IOT musi spełnić następujące warunki:
* mieć ukończone 12 lat życia
* przed rozpoczęciem IOT drogą elektronicznego zgłoszenia musi przedłożyć OT spis swoich talii
* musi pokryć opłatę wpisową w wysokości 15,00 złotych
* okazać podpisaną zgodę na uczestnictwo w IOT przez opiekuna prawnego
w przypadku uczestnika niepełnoletniego
* talia gracza musi spełniać wymogi opisane w niniejszym regulaminie.

III. KOSZT UCZESTNICTWA
Wzięcie udziału w IOT wiąże się z pokryciem przez uczestnika opłaty wpisowej, która wynosi 15,00 zł Wpłatę należy dokonać u OT na terenie konwentu nie później niż do godziny 10:00 w sobotę dnia 22 marca 2014 roku.

a) Wpłat można dokonywać również w piątek 21 marca od momentu rozpoczęcia konwentu. Miejsce przyjmowania opłat wpisowych znajdować się będzie
w Pawilonie 7A.

b) Minimalny wiek uczestników IOT to 12 lat. W przypadku osoby niepełnoletniej wymagane jest okazanie zgody opiekuna prawnego, zgodnie, z którą ten bierze odpowiedzialność za uczestnika w trakcie trwania zawodów. Podpisana zgoda musi zawierać bieżącą datę, czytelny podpis oraz numer dowodu osobistego opiekuna prawnego.

c) Po otrzymaniu zgłoszenia na IOT od Gracza niepełnoletniego OT odeślą kopię oświadczenia dla opiekuna prawnego do samodzielnego wydruku
i podpisu. Oświadczenie należy zabrać ze sobą na Turniej.

IV. NAGRODY
a) Na IOT przewidziane są następujące nagrody:
*I miejsce: gra planszowa Wojna o Pierścień
*II miejsce: gra planszowa Władca Pierścieni: Konfrontacja
*III miejsce: bony do realizacji w sklepie Internetowym firmy Galakta
*miejsce IV: Pyrfunty uprawniające do zniżkowych zakupów na terenie konwentu
*Miejsca V- n: drobne nagrody pocieszenia.
Pula nagród może ulec zmianie w zależności od frekwencji Graczy oraz ostatecznego trybu jaki przyjmie Turniej.

V. ZASADY IOT
a) W trakcie IOT obowiązują oficjalnie zasad gry zawarte w instrukcji znajdującej się w Zestawie Podstawowym oraz pozostałych produktach z serii Władca Pierścieni Gra Karciana, uzupełnione o zapisy zawarte w oficjalnych zasadach turniejowych oraz najnowszych FAQ i erratach.

VI. FORMAT IOT
a) IOT zostanie przeprowadzony w myśli zasad systemu parowego, na który składać się będą części systemu pucharowego- 1/8, ćwierćfinały, półfinały oraz finał, a także meczu o 3. miejsce. OT zastrzegają możliwość zmiany formatu turnieju ze względu na niewystarczającą ilość Graczy lub ich nieparzystą liczbę. Wówczas turniej zostanie rozegrany w formacie solo, czyli określonej serii meczów podczas trwania każdej z rund - każdy Gracz samodzielnie będzie zmagał się z danym scenariuszem, posiadając w wyznaczonym czasie dwie próby jego przejścia.

b) Do następnej rundy przejdą Gracze z najmniejszą liczbą punktów po podliczeniu końcowym.
Część eliminacyjna oraz finałowa odbywać się w SOBOTĘ w trakcie jej trwania przeprowadzonych zostanie wymagana z ilością uczestników liczba rund rozgrywanych w systemie szwajcarskim (np. według przykładu: 32 graczy, czyli 16 par - 8 meczy 1/8, 4 meczy ćwierćfinały, 2 półfinały, mecz o 3. miejsce i finał) lub turnieju otwartego w ramach gier solo.
System rozegrania IOT uzależniony jest od wcześniej zgłoszonej liczby uczestników.
Rozgrywki części finałowej odbędą się tego samego dnia w godzinach popołudniowych. Równolegle do finału odbędzie się mecz o 3. Miejsce, które posłużą wyłonieniu zwycięzców dla turniejowego podium.

VII. SĘDZIOWIE GŁÓWNI I POMOCNICZY
a) Na IOT obecnych będzie dwóch sędziów główny (OT) odpowiedzialnych za czuwanie nad prawidłowym przebiegiem rozgrywek, odpowiadaniem na pytania związanych z zasadami oraz rozwiązywaniem kwestii spornych. Sędziowie główni mogą wskazać spośród uczestników kilu sędziów pomocniczych. W tym wypadku zostaną oni wskazani przed rozpoczęciem rozgrywek. Ich zadaniem będzie zgłaszanie sędziom głównym wszelakich zaobserwowanych nieprawidłowości.

b) W przypadku problemów z interpretacją zasad decyzja sędziów głównych będzie ostateczna.

c) Sędzia ma prawdo zdyskwalifikować uczestnika w przypadku naruszenia regulaminu (próbie oszustwa, kilkukrotnego upomnienia itp.). Gracz, który dopuści się naruszenia zasad otrzymuje oficjalne upomnienie w postaci pierwszego ostrzeżenia - zielona karteczka . Drugie napomnenie - żółta karteczka skutkować będzie automatyczny przerwaniem rozgrywanego scenariusza czyli porażką oraz nałożeniem na Gracza kary punktowej uzależnionej od ilości uczestników. Trzecie ostrzeżenie - czerwona kartka jest równoznaczne z wykluczeniem z turnieju bez możliwości odwołania od decyzji.

VIII. WYMOGI DOTYCZĄCE TALII

a) Każdy gracz biorący udział w IOT musi posiadać własne talie kart gracza - pierwszą zwaną dalej talią główną oraz talię rezerwową - obie spełniające wymagania zawarte w instrukcji do gry oraz zgodne z Zasadami Turniejowymi dostępnymi na stronie internetowej:

Władca Pierścieni LCG - Zasady Turniejowe

b) Z podanymi poniżej odstępstwami:
Maksymalna ilość kart talii Graczy - talii głównej oraz talii rezerwowej, został ustalony na minimum 50 kart oraz maksimum 60 kart dla każdej z talii.

c) Podczas IOT wolno wykorzystywać jedynie oryginalne karty do gry Władca Pierścieni Gra Karciana.

d) Do rozgrywek dopuszczone są wszystkie wersje językowe gry, Jeżeli gracz posiada karty w języku angielskim lub innym, musi mieć przy sobie wydrukowany opis karty w języku polskim! Inaczej karta zostanie odrzucona przez sędziego jako niespełniająca wymogów turniejowych.

e) Wszystkie karty wykorzystywane w taliach turniejowych muszą być w czystych przezroczystych koszulkach, muszą być również niepozaginane oraz pozbawione zabrudzeń i wszelakich znaków umożliwiających rozpoznanie karty przed jej wylosowaniem.
Talia Gracza -główna oraz pomocnicza - może liczyć nie mniej niż 50 kart, a nie więcej niż 60 kart wraz z zachowaniem zasady maksymalnie 3 kopii tej samej karty (dotyczy kart Sprzymierzeńców, Wydarzeń oraz Dodatków) na całą talię.

f) Każdy gracz musi (!) zgłosić oraz posiadać podczas IOT talię rezerwową, którą obowiązują identyczne zasady jak talię główną.
Pomiędzy rozgrywaniem kolejnych rund i scenariuszy OT dopuszczając możliwość dobierania kart z obu talii, co rozegrania kolejnej rundy. Formalnie Gracz przystępując do turnieju posiadać będzie pulę 100-120 kart, zgłoszonych uprzednio organizatorom.

g) Ponadto, każdy z graczy zobowiązany jest posiadać własny zestaw żetonów postępu, zasobów oraz ran, panel zagrożenia oraz odpowiedni rozgrywany właśnie scenariusza (karty wyprawy oraz adekwatna talia spotkań).
Turnieje zostanie rozegrany według formatu uproszczonego, tj. tej samej talii Gracza dla każdego ze scenariuszy. Z możliwością wykorzystania talii głównej lub rezerwowej.

IX. DOPUSZCZONE DODATKI

a) Podczas IOT uczestnicy mogą w swoich taliach wykorzystywać karty
z następujących produktów z serii Władca Pierścieni Gra Karciana
- Lord of the Rings LCG
:
* Zestaw Podstawowy
* Rozszerzenie: Khazad-dum
* Rozszerzenie-Saga: Hobbit - Górą i Dołem z wykluczeniem kart z cechą [i]Skarb oraz kart ze strefy Bilba
* Rozszerzenie: Spadkobiercy Numenoru
* Rozszerzenie Saga: Hobbit - Na Progu z wykluczeniem kart z cechą Skarb oraz kart ze strefy Bilba
* Rozszerzenie-Saga: Czarni Jeźdźcy z wykluczeniem kart z cechą Łaska
* Sześć Zestawów Przygodowych z Cyklu Cienie Mrocznej Puszczy (Polowanie na Golluma, Starcie u stóp Samotnej Skały, Podróż do Rhosgobel, Wzgórza Emyn Mull, Martwe Bagna, Powrót do Mrocznej Puszczy)
* Sześć Zestawów Przygodowych z Cyklu Dwarrowdelf (Brama Czerwonego Rogu, Droga do Rivendell, Czatownik, Mrok Morii, Kamienne Podstawy Ziemi, Cień i Płomień)
* Sześć Zestawów Przygodowych z Cyklu Przeciwko Cieniowi (Obawy Namiestnika, Las Druadan, Spotkanie przy Amon Din, Atak na Osgiliath, Krew Gondoru, Dolina Morgul).

X. PRZESTRZEGANIE REGULAMINU I KARY
a) Nad poprawnym rozgrywaniem turnieju czuwać będą sędziowie główni oraz sędziowie pomocniczy.
Jeżeli sędzia pomocniczy zauważy naruszenie zasad turniejowych zobowiązany jest natychmiast zgłosić to do jednego z dwóch sędziów głównych. Każdy upomniany Gracz w zależności o poziomu upomnienia otrzyma odpowiednio: zieloną kartkę, żółtą (drugie upomnenie), czerwona oznacza natychmiastowe wykluczenie z dalszego udziału w turnieju.

b) Do sędziów głównych, należy ostateczny głos w przypadku kwestii spornych, nieuregulowanych zapisami niniejszego regulaminu oraz zapisów oficjalnej instrukcji do gry.
Uwagi i wnioski mogą podczas turnieju składać wybraniu spośród uczestników IOT sędziowie pomocniczy.

XI. LISTA SCENARIUSZY
* 1/8 finału: Zestaw Podstawowy: Podróż w Dół Anduiny
* Ćwierćfinały: Cykl Cienie Mrocznej Puszczy: Podróż do Rhosgobel
* Półfinały: Cykl Dwarrowdelf: Czatownik
* Mecz o III. miejsce: Khazad-Dum: Ucieczka z Morii
* Finał: Cykl Dwarrowdelf: Cień i Płomień*

OT zastrzegają sobie możliwość zmiany formatu rozgrywania turnieju w przypadku niewystarczającej ilości uczestników na formułę gry solo przeciwko grze, wówczas każdy z graczy będzie rozgrywał indywidualnie dany scenariusz w systemie punktowym.

XII. KONTAKT

Wszelakie zapytanie prosimy kierować na:
E-mail: lotrlcg@wp.pl

Odpowiednio w tytule według przykładu:
* Zgłoszenie na turniej
* Zapytanie o turniej

Znajdziecie nas również na Facebooku:
FACEBOOK IOT WP LCG


XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Organizatorzy:
* Sędziowie główni: Marcin 'Lekt' Wiatrak, Łukasz 'Cread' Słowiński
Sponsorzy i współorganizatorzy:
* Galakta, ul. Łagiewnicka 39, 30-417 Kraków, e-mail: firma@galakta.pl,
* Klub Fantastyki Druga Era organizator Konwentu Pyrkon, PYRKON 2014
Termin: 22.03.2014 r., godzina: start 10:30 - przewidywane zakończenie ok. 22:00
Miejsce: Poznań, konwent Pyrkon 2014

DO ZOBACZENIA NA PYRKONIE!
Moc i Jedyny Pierścień są z nami :)
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Lut, 2014   REGULAMIN - rozszerzenie

Szanowni Gracze,

Pragniemy szybko reagować na zmiany sytuacji. Jeżeli do dnia 16 marca (włącznie) oficjalny FAQ 1.6 zostanie przez firmę Galakta przetłumaczony na język polski, będzie on obowiązywał na Turnieju.
Na obecną chwilę obowiązuje instrukcja do podstawki oraz FAQ 1.5.

Pozdrawiamy,
Lekt & Cread
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   Errata do Regulaminu - namistka F.A.Q.u

Szanowni Gracze,

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

WIEK UCZESTNIKA:
Pragniemy doprecyzować regulamin, więc dokładamy kilka podręcznych informacji:
Wiek minimalny ustalony na 12 lat jest granicą nie przekraczalną. W przypadku wybitnie specjalnego odstępstwa, możemy rozważyć możemy założyć, iż w Turnieju weźmie udział osoba mając 10 lat, rozeznana w zasadach itd., które przybędzie z fizycznym opiekunem prawnym w postaci np. rodzica, asystującego temuż graczowi. Inne rozwiązanie nie wchodzi w rachubę.

WARIANT TURNIEJU:
Padają zapytanie o możliwość rozgraniczenie Turnieju na trym solo - sobota oraz kooperacja - niedziela. Kochanie nie chcemy być wredni :) bo pewnie mielicie regulamin i składacie talie pod podaną listę scenariuszy, ale na razie nie zgłosiła się ani jedna osóbka - czyli wychodzi 1:0 dla Saurona. Gandalf dajesz ciała!

Organizacja dwóch oddzielnych trybów Turnieju w 2014 roku na konwencie Pyrkon nie wchodzi w rachubę. Przykro nam, ale nie wynika to z naszej złej woli, tylko czasu oraz uwarunkowań konwentowych i oficjalnych nagród na Turniej.

RUNDY CZY SYSTEM PUCHAROWY?
Ogromnie chcielibyśmy móc odpowiedzieć na to pytanie już dziś, lecz na razie przy założeniu 16-32 osób (marzenie?) turniej najprawdopodobniej będzie jednak rozgrywany w trybie każdy z Graczy zmierzy się z podanym w oficjalnym regulaminie scenariuszem, za ukończenie, którego otrzyma odpowiednią liczbę punktów. W przypadku remisu planujemy podać scenariusz dodatkowy - o czym napiszemy wkrótce :-)
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   Errata do Regulaminu - wersja oficjalna

Szanowni Gracze,

Poniżej prezentujemy oficjalną erratę do Regulaminu Turnieju.
Wzięliśmy pod uwagę Wasze zdanie i kilka kwestii uległo rewizji.

Errata do Regulaminu I Oficjalnego Turnieju Władca Pierścieni Gra Karciana

W IOT może wziąć udział każdy, kto spełni wymogi przedstawione w niniejszym regulaminie.
Gracz biorący udział w IOT musi spełnić następujące warunki:
* mieć ukończone 12 lat życia
* jedynym wyjątkiem od powyższej reguły jest obecność fizyczna prawnego opiekuna uczestnika turnieju, który nie ukończył 12-go roku życia podczas trwania całego turnieju, wówczas dopuszczalny minimalny wiek uczestnika może wynieść minimum 9 lat. W przypadku stwierdzenia nieobecności opiekuna podczas rozgrywania dowolnej rundy, Gracz ów zostanie zdyskwalifikowany. Opiekun towarzyszący Graczowi nie może brać fizycznie udziału w rozgrywce i pomagać
* przed rozpoczęciem IOT drogą elektronicznego zgłoszenia musi przedłożyć OT spis swoich talii (zapis uchylony)

FORMAT IOT
Obecnie IOT przybierze formę rozgrywek parowych. Co to oznaczaw praktyce?

W przypadku braku wcześniejszego zgłoszenia dwóch uczestników zespołu, na miejscu zostaną przydzielona w sposób losowy druga osoba do skompletowania zespołu. Tym samym (o ile pozwoli na to liczba uczestników), odchodzimy od formatu gry solo.

W przypadku nieparzystej liczby uczestników będzie stosowana zasada "BYE" - gracz, który nie będzie miał przydziału zespołowego przechodzi dany scenariusz z najwyższą liczbą pkt. Następnie zostanie on dołączony do zespołu, który uzyskał najmniejszą liczbę punktów rankingowych.

Zmianie ulega także sposób zdobywania punktów. Każdy zespół rozegra wszystkie scenariusze, które będą odpowiednio punktowane w zależności od sumy punktów, jakie zespół uzyska pod koniec rozgrywki. Np. mamy 10 zespołów dwuosobowych. Pierwszy zespół kończy scenariusz z liczbą 125 pkt., drugi z liczbą 134 itd. W ten sposób pierwszy zespół zdobywa 10 pkt. za zwycięstwo w tej rozgrywce, drugi 9 pkt. itd.

Wygrywa ten, który w kwalifikacjach uzyska najwięcej zdobytych w turnieju punktów.

WYMOGI DOTYCZĄCE TALII
Niniejszym uchylamy zapis o konieczności mailowego zgłoszenia dwóch talii. Jednocześnie w mocy pozostaje minimalna i maksymalna ilość kart Gracza użytych podczas rozgrywania poszczególnych rund. Minimalna liczba kart wynosi 50 kart, maksymalna 60 kart dla jednej talii.

Każdy z Uczestników może w związku z tym przywieźć na Turniej od 100 do 120 kart, z których pod dany scenariuszy będzie mógł złożyć odpowiednią talię.

LISTA SCENARIUSZY
RUNDA I: Zestaw Podstawowy: Podróż w Dół Anduiny
RUNDA II: Cykl Cienie Mrocznej Puszczy: Podróż do Rhosgobel
RUNDA III : Cykl Dwarrowdelf: Czatownik
RUNAD IV: Khazad-Dum: W Otchłań
RUNDA V: Cykl Dwarrowdelf: Cień i Płomień
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Mar, 2014   [WAŻNE] Sprawy organizacyjne

Szanowni Gracze,

Pyrkon już za 3 dni, do Turnieju jeden dodatkowy dzień.
Pragniemy przypomnieć o kilku bardzo istotnych kwestiach organizacyjnych.

Zapisy na Turniej zamykamy tuż przed rozpoczęciem, czyli 10:30 w sobotę. Prosimy mieć odliczone 15,00 zł :)

Zabierzcie takie Spotkań do wszystkich 5 scenariuszy oraz długopis, będzie potrzebny przy wypełnianiu punktowej karty wyprawy.

Karty w koszulkach, oświadczenia od opiekunów prawnych.
Pełen harmonogram przebiegu turnieju dostępny będzie na miejscu.

Na chwile obecną oficjalnie zgłosiły się dwie pary (drużyny) plus jeden uczestnik. Liczymy na Was na samym Pyrkonie. Jeszcze nie jesteśmy pewni czy załamywać ręce czy brnąć w zaparte. Dla Graczy od graczy, ale bez Graczy będzie żal, smutek i zgryzota.

Pamiętajcie także o panelach zagrożenia i żetonach.

Gandalf Was wypatruje, nie zawiedźcie najfajniejszego z Czarodziejów.
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Mar, 2014   Errata 2.0 do Regulaminu - wersja oficjalna

Szanowni Gracze,

Po konsultacjach wprowadzamy nieznaczną erratę do Regulaminu, stanowiącą podsumowanie wszystkich pytań, które padły przez ostatnich kilka tygodni.

ERRATA z dnia 19 MARCA 2014 r.

KARY PUNKTOWE
Każdy z Graczy może otrzymać indywidualną karę punktową za próbę złamania zasad regulaminu Turnieju. Upomnienia - zielone, żółte oraz czerwone zostają obłożone dodatkową karą punktowa przy podliczaniu wyniku scenariusza, odpowiednio:

ZIELONA +25 pkt.
ŻÓŁTA +50 pkt.
CZERWONA +100 pkt - jest ona równoznaczna z wykluczeniem danego Uczestnika z Turnieju.

Kara jest naliczana jednorazowo po wręczeniu Uczestnikowi danego ostrzeżenia.

DODATKOWY SCENARIUSZ REMISOWY
W przypadku, gdy po rozegraniu ostatniej rundy V i podliczeniu całkowitej punktacji dwie drużyny uzyskają identyczny wynik punktowy, w ramach rozstrzygnięcia zostanie rozegrany specjalny scenariusz remisowy, dla którego talię Spotkań wraz z kartami scenariusza dostarczają Organizatorzy Turnieju.

PUNKTACJA
Decyzja odnośnie metody końcowego zliczania punktów, zostaje uwarunkowana od liczby Uczestników Turnieju i zostanie ostatecznie podjęta przez Sędziów Głównych podczas trwania Turnieju.

Proponowany system punktacji opierał się o liczbę drużyn i prezentował się w sposób następujący: drużyna z najmniejszą końcową ilością punktów po zakończeniu rundy otrzymuje 10 pkt (przy 10 drużynach), kolejna 9, następna 8 itd.
W przypadku mniejszej ilości drużyn przewidujemy sumowanie punktów całkowitych z danej rundy. Po rundzie V drużyna z najmniejszą całkowita liczbą punktów wygra Turniej.
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   Relacja z I Oficjalnego Turnieju we Władca Pierścieni LCG

Relacja z I Oficjalnego Turnieju
we Władca Pierścieni Gra Karciana (LOTR LCG)


by Lekt & Cread

Poznań, Pyrkon 2014, sobota 22 marca




Słowem wstępu
We Władcę Pierścieni gramy praktycznie od początku pojawiania się karcianki na polskim rynku. Będąc z krwi i Mocy nerdami 'Star Warsowymi' w LOTR LCG znaleźliśmy miłą odskocznię od mieczy świetlnych, Yody i hipernapędów. Długo marzył nam się event z prawdziwego zdarzenia, pragnienie to powtarzali liczni Gracze w forumowych dyskusjach. Turniej musiał i od początku miał być oficjalny, z nagrodami, z pompą i blichtrem. Krótki okres przygotowań i (niestety) słaba reklama nie zniweczyły marzeń.
Dopięliśmy swego!

Balrog ubity, Gandalf uratowany!
Kurz i wrzawa opadły. Organizatorzy niebywale zmęczeni po schodzeniu dziesiątek kilometrów na MTP, lecz bezspornie szczęśliwi! Pyrkon, Pyrkon i po Pyrkonie. Tegoroczny festiwal przyniósł burze emocji, tabuny fantastycznie poprzebieranych uczestników, spotkania ze starymi przyjaciółmi oraz nowe znajomości. Przede wszystkim jednak odbył się I Oficjalny Turniej we Władca Pierścieni Gra Karciana. Gandalf postawił warunek, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik, zatem stoły zarezerwowaliśmy w piątek, rozwieszając skromne plakaty informacyjne. Piątkowy wieczór spędziliśmy na omawianiu spraw organizacyjnych, przygotowaniu dokumentacji oraz przy użyciu elfickiego napitku próbach opanowania lekkiego zdenerwowania pomieszanego z ekscytacją.
Choć obiektywnie całości festiwali ocenić się nie da, pawilon 7A, w którym odbywał się turniej wchłonął wszystkich bez reszty. Gandalf porwawszy nam całą długą sobotę, późnym popołudniem znikł bez słowa pożegnania na grzbiecie Cienistogrzywego... ach ci Czarodzieje...
Zapraszamy, na którą relację przebiegu imprezy.

A było ich 7, zwali się Drużyną Czarodzieja!
Na Turniej drogą maliową zgłosiło się siedmiu uczestników (Lekt: "Przy dwunastu odegralibyśmy Naradę u Elronda :-D "; Cread: "Acz z nami to już była Dziewiątka, czyli albo sławetna Drużyna czy też Bractwo Pierścienia, albo kompania Nazguli - jak kto woli"). Pośród uczestników zagościła Negushi - jedna przedstawicielka płci pięknej, która dzielnie
i wprawnie gromiła orki w towarzystwie Schena. Kulgan wraz z Xiędzem przyjechali mocno zdeterminowani, aż z nad morza (mistrzowskie spisy talii!), natomiast Kris z Kawjorem prowadzili zażarty pojedynek z czasem przy przygodach toczących się w Morii (jako ciekawostkę dodajmy, iż posiadali anglojęzyczną wersję gry).


Kulgan, Xiądz, Kris i Kawjor debatują nad kolejnymi ruchami


Najmłodszym LOTRowym karciankowcem okazał się Kacper, który mimo ogromnego zapału zrezygnował z dalszego udziału po porażce w pierwszym scenariuszu. Niestety dał
o sobie znać największy urok i przekleństwo zarazem - kooperacyjność. Przy większej liczbie uczestników planowane było zastosowanie zasady 'BYE', a tak przed drugą rundą pozostały trzy drużyny.


Negushi i Schen pomagają Kacprowi zmierzyć się z Trollem nad Anduiną!


Gandalf wzywa! Szykujcie talie, liczcie żetony!
Turniej rozpoczęliśmy zgodnie z planem - w sobotę o 10:30 czasu krasnoludzkiego. Zatrąbiły rogi Gondoru, a nasi Gracze zaczęli się schodzić. Większość znaliśmy wirtualnie, dyskutując wspólnie na forum gry od prawie dwóch lat, teraz nadszedł moment, aby przenieść cyfrowe polemiki na poziom realny. Powitaliśmy naszych Uczestników, rozdaliśmy regulaminy, rozłożyliśmy zegary szachowe (wszystko w zgodzie z turniejowym systemem szwajcarskim wg. zasad FFG). Orgowy stół zakryły nagrody ufundowane przez polskiego wydawcę gry firmę Galakta. Porządku przez najbliższe kilka godzin pilnowali Cread w stroju Wiedźmina oraz 1/2; Gandalfa w uosobieniu Lekta z kosturem oraz w szarej magowej czapie (kapelusz nie był zbyt wygodny, ale czego się nie robi dla ulubionej karcianki!). Dodajmy, iż było nam ogromnie smutno, iż nie możemy zagrać dla czystej zabawy, lecz sędziowanie zobowiązuje.




Nagród pilnowała Pani Nero, czyli żona Creada w stroju Wraitha :-)


Na każdy z pięciu przygotowanych scenariuszy drużyny miały godzinę czystej gry. Pierwszą rundą było zmierzenie się z 'Podróżą w Dół Anduiny', czyli ucieczka' bądź też 'odwrót na z góry zaplanowaną pozycję'. Scenariusz toczył się ze zmiennym szczęściem. Gwoździem do trumny tej przygody było wylosowanie drugiego Trolla. Wyprawa na rozgrzewkę, równie mocno rozbudziła apetyty na dalszą walkę. Następnie Drużyna Gandalfa zawędrowała do Rhosgebel, aby wspomóc Radagasta i uratować Orła. Wyczekiwanie na kartę Athelasu, bądź metodyczne leczenie skrzydlatej istoty, wprowadziły nieco zamieszania i element losowości, acz wszystkim wystarczyło zaledwie kilka rund, aby osiągnąć kres wyprawy. Miły akcentem przerywnikowym było dostrzeżenie znacznika pierwszego gracza, który wędrował po stole wokół kart Kulgana i Xiędza.



Gollum w Morii najpewniej szukał guza :-)


Od trzeciej rundy, czyli 'Czatownika' żarty definitywnie się skończyły. Macki fruwały w powietrzu, a 'Kraken'; na oryginalnej karcie solidnie nas rozbawiał. Wodnego robala należało ubijać metodycznie, jego zdolność regeneracji okazałą się mocno męcząca, zaś scenariusz przeszła tylko jedna drużyna!
Ostatnie dwie rundy, czyli 'W Otchłań' oraz 'Cień i Płomień' stanowiły wisienką na krasnoludzkim torcie. Gandalf uśmiechał się ukradkiem zza mgły, obserwując starania Graczy. Mnóstwo schodów, tunele, szczypiący w oczy kurz i czyhający za plecami śmiertelny pomiot Tolkienowskiego piekła. Balrog! 'Otchłań' nie okazała się łaskawa dla Krisa
i Kawjora, przed pozostałymi drużynami postawiliśmy godne wyzwanie. Władca Morii sam się nie pokona!



Negushu i Schen tłuką Zgubę Durina!


Po czwartym scenariuszu sytuacja punktowa wciąż nie była wykrystalizowana. Walka o szczyt podium toczyła się między Negushi i Schenem a Kulganem i Xiędzem. Balrog miał pośrednio zdecydować, któż uratuje Gandalfa i zwycięży w turnieju. Różnica 4 rund na korzyść drużyny Kulgana i Xiędza zaważyła i z wynikiem 74 punktów w pięciu eleganckich rundach. Ostatecznie obyło się bez zapowiadanych kart punktowych, natomiast osamotnionych pod Anduinie Negushi i Schena pilnował Cread. Po prawie 7 godzinach grania bez większych przerw Turniej dobijał ku końcowi. Odwiedził nas również gość specjalny. Biedny, smutny i skrzywdzony, gdyż sztuka kosmetologiczna w Śródziemiu nie stoi na zbyt wysokim poziomie. Gdy na stole wylądował Boromir, który wyraźnie przesadził z elfim botoksem pokładaliśmy się ze śmiechu :-)



Tak trudno pięknym być... :-)




[Wiedźmiński sędzia obserwuje zacięty pojedynek z Balrogiem.


Gdy podliczaliśmy punkty, Gracze rozeszli się pokonwentować, napić kawy i zjeść coś słodkiego. Po krótkiej przerwie, nadeszło wielkie rozstrzygnięcie. Gandalf zaaprobował wyniki, po czym wdzięczny za pomoc zniknął. Podczas ogłaszania wyników obecny był przedstawiciel sponsora nagród Mateusz Szupik. Wręczyliśmy nagrody, na koniec robiąc pamiątkowe zdjęcie.



Przedstawiciel Galakty Mateusz Szupik wręcza bony za III miejsce




Drużyna Gandalfa z nagrodami


Tabela wyników:
Drużyna A - Kris i Kawjor
Drużyna B - Kulgan i Xiądz
Drużyna C - Negushi i Schen
Drużyna D - Kacper

RUNDA I: Zestaw Podstawowy: Podróż w Dół Anduiny
A - 138 (9 rund)
B - 114 (6 rund)
C - 131 (8 rund)
D - porażka (Kacper po I rundzie niestety zrezygnował z dalszego udziału).

RUNDA II: Cykl Cienie Mrocznej Puszczy: Podróż do Rhosgobel
A - 77 (2 rundy)
B - 88 (3 rundy)
C - 86 (3 rundy)

RUNDA III : Cykl Dwarrowdelf: Czatownik
A - porażka
B - 129 (5 rund)
C - porażka

RUNAD IV: Khazad-Dum: W Otchłań
A - Porażka
B - 155 (7 rund)
C - 131 (6 rund)

RUNDA V: Cykl Dwarrowdelf: Cień i Płomień
A - x
B - 74 (5 rund)
C - 108 (9 rund)

Wyniki końcowe I Oficjalnego Turnieju:
I miejsce z wynikiem 22 punktów turniejowych: Kulgan i Xiadz - nagrody
2 x - 'Wojna o Pierścień'
II miejsce z wynikiem 20 punktów turniejowych: Negushi i Schen - nagrody
2 x - Hobbit: Pustkowie Smauga'
III miejsce z 10 punktami turniejowymi: Kris i Kawjor - nagrody bony do sklepu Internetowego Galakta.pl oraz Pyrfunty.

Efekt wieńczy dzieło
Choć idea pomysłu imprezy rodziła się w ciężkich bólach (od listopada ubiegłego roku) udało nam się spełnić pragnienie Czarodzieja. Nauczyliśmy się wielu przydatnych rzeczy, w tym zachowania sporego zapasu czasu szczególnie dla Wydawcy gry na wydanie odpowiedni decyzji. Dodatkowo trudność wspólnego grania w LOTR LCG na poziomie turniejowym polega na przymusie udziału dwóch dobrze zgranych uczestników, stanowiących team przeciwko danemu scenariuszowi. W pełni liczyliśmy się z koniecznością losowego parowania na miejscu, acz nikt więcej nie dołączył do nas podczas samego Pyrkonu. Ów fakt mocno nas niepokoi, gdyż obserwując forum, widzimy iż Graczy jest całkiem sporo. Obecnie najbardziej ciekawi nas, w którą stronę pójdzie rozwój polskiej sceny LOTRowej karcianki. Mamy ogromną nadzieję, że ten turniej otworzy cykl kolejnych, będących, na co najmniej takim samym poziomie przygotowania naszych graczy. Liczymy też, że skoro udało się zorganizować takie wydarzenie, to pozostali polscy gracze zaangażują się w równym stopniu w jego organizację, rozwój i uczestnictwo.

Wielkim nieobecnym I Oficjalnego Turnieju był Borsuk nasz serdeczny forumowy znajomy i zapalony gracz LOTR LCG! (dzięki za komplet żetonów), którym w tym samym czasie prowadził turniej Full Thrusta, a drugim okiem doglądał rozgrywek 'BattleTech'.




Borsuk uśmiechnięty, acz rozdarty między własny turniej a LOTRa


Serdecznie gratulujemy, pozdrawiamy i dziękujemy za pomoc Szaremu Pielgrzymowi!
Od graczy dla graczy! Niech Moc i Jedyny Pierścień będą z Wami!

Organizatorzy i sędziowie głowni
Marcin 'Lekt' Wiatrak i Łukasz 'Cread' Słowiński





Dwa szczęśliwe karciankowe sędziowskie nerdy!


EDIT:
Z powodu problemu ze zdjęciami - raz są raz znikają - zapraszamy tutaj:ZDJĘCIA Z TURNIEJU
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Maj, 2014   Nowy wymiar :)

Witajcie,

Od Turnieju minęły już po prawdzie dwa miesiące, jednak pozwalam sobie wrzucić link do PrzystankuPlanszówka, który zamieścił naszą relację wraz ze zdjęciami :)
Kto jeszcze nie oglądał oraz nie czytał o zmaganiach Gandalfa z Balrogiem serdecznie zapraszamy!

Wszystko w ramach akcji
Pamiętajcie! 50 Czarnych Jeźdźców = The Road Darkens PL
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 13