galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
tomaz866
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Maj, 2014   

Cytat:
Także nie ma się co burzyć, że smok czy inne bydle zasłania wam przejście.

Cytat:
Nie chodzio o to czy smok czy inny duzy potwor zaslania wejscie, tylko czy przy setupu spotkania mozna ustawic potwory tak aby wystawaly poza swoj kafelek do ktorego zostaly przypisane. Faktycznie jesli jest tak, ze ilosc potworow nie zmiesci sie na kafelu gdzie domyslnie zostaly przypisane to moga wystawac poza, ale tego stwierdzenia nie mozna sobie ot tak wykorzystac jak mamy 3/4 kafelka puste i np smoka ktory 2 z 6 pol zajmuje na kafelku a reszta jest poza.


Racja i z tym się zgadzam, jeśli potwór może się zmieścić na kafelku startowym trzeba go ustawić tak żeby się zmieścił, dopiero jeśli nie ma takiej możliwości można go ustawić poza kafelkiem
 
     
Thorrek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Maj, 2014   

Dobra, teraz rozumiem. Nie może być tak, że jeśli jakaś grupa potworów zaczyna na kafelku np.: Brzeg Rzeki, Laboratorium, Kanały, Krypta, Karawana, Cmentarz itd. to Mroczny Władca ustawi dużego potwora tak, żeby częściowo był tylko na tym kafelku, a reszta wychodziła już gdzieś na jakiś korytarz. To nie ma sensu i byłoby bardzo nieuczciwe, bo taki potwór ma bliżej do bohaterów czy celu misji. Jeśli smoki zaczynają w Smoczej Jamie to nie tylko ogonem są na tym kafelku, ale całym swoim cielskiem, które zajmuje 6 pól. Każdy kafelek startowy ma z reguły tyle miejsca, żeby cała grupa potworów spokojnie się na nim zmieściła. Jedynie kafelki Wejścia/Wyjścia są za małe i przy wsparciu czy początkowym setupie potwory mogą wyjść poza obręb tych pól.
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Maj, 2014   

No to już wszystko jasne. Dzięki za odpowiedzi.
 
     
anonim
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Cze, 2014   

To teraz ja zadam pytania:
1) Kolczuga
Twoja szybkość spada do 4 i nigdy nie może wzrosnąć powyżej 4.
Są jakieś karty dzięki którym mogę zwiększyć prędkość i równocześnie są blokowane przez Kolczugę? Czy może tu chodzi o to że nie mogę używać zmęczenia do zwiększenia ruch?
2) Ciężki płaszcz
Jaką ma cenę? Wydaje mi się że 500 złota to pomyłka a pod tą liczbę kryje się 75 złota.
3)Jaskiniowy pająk
Sieć: Każdy bohater, który sąsiaduje z jaskiniowym pająkiem, zostaje oplątany siecią.
Kiedy to następuje? Czy np. jak bohaterem wszedłem na pole sąsiednie z pająkiem i w tej samej turze z niego wyszedłem to mnie oplątał? Czy może oplątuje dopiero wtedy gdy zaczynam ruch z sąsiedniego pola?
4) Wilczy dół
Zagraj tę kartę, kiedy bohater wejdzie na puste pole. Ten bohater wykonuje test. Jeśli test zakończył się porażką, bohater traci 1 punkt ruchu. Jeśli nie posiada już punktów ruchu do stracenia (np. jeśli ruszył się za punktruchu otrzymany w zamian za punkt zmęczenia), zostaje ogłuszony
Jeśli w czasie pierwszej akcji się ruszyłem i na ostatnim polu dostałem wilczy dół i nie zdałem testu, czy mogę stracić 1punkt ruchu z drugiej akcji przy założeniu że też ją wykorzystam na ruch?
 
     
Thorrek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Cze, 2014   

Odpowiem jak najlepiej potrafię:
1) Przejrzałem wszystkie przedmioty oraz relikty i faktycznie chyba nie ma (póki co!) takiego itemu co by zwiększał szybkość. Jedynie niektóre zbroje zmniejszają ją do 4, a nawet 3. Ma to swój skutek w umiejętnościach bohaterów i ich bohaterskich wyczynach. Niektóre z nich mówią, żeby wykorzystać swą szybkość, albo dwu-krotność szybkości do poruszenia się i wtedy posiadacz ciężkiej zbroi musi rozpatrzeć skilla według tego limitu, a nie tego co ma na karcie postaci.
2) Owszem - Ciężki płaszcz ma cenę 75 złota.
3) Potężny jaskiniowy pająk posiada umiejętność Sieć. Każdy bohater, który sąsiaduje z tym pająkiem jest oplątany (nieważne czy bohater podszedł do pająka, czy na odwrót). "Aby opuścić obecnie zajmowane pole taki bohater musi otrzymać 1 zmęczenie..." Czyli dopóki figurka bohatera stoi o co najmniej 1 pole dalej - nic się nie dzieje. Nawet jak sąsiaduje i jest już w sieci, to póki się nie rusza, nie ponosi kary. Jedynie opuszczając to miejsce otrzymuje zmęczenie.
Na Twoim przykładzie, jeśli wszedłeś na pole sąsiednie z pająkiem (jesteś w sieci), a następnie je opuściłeś (bo nie chciałeś, żeby pająk mógł od razu Cię gryźć po kostkach w swojej turze, tylko musiał ruszyć odwłok) to dostaniesz jedną kropelkę potu.
4) Kartę Wilczy Dół rozpatruje się natychmiast i skoro oblałeś test to zostałeś ogłuszony, a w takim razie Twoja druga akcja to po prostu zdjęcie tego ogłuszenia. Nie możesz po fakcie próbować się tłumaczyć, że np. przerwałeś 1 akcję ruchu na 2 akcję ruchu. Taki manewr jest wprawdzie dozwolony, ale trzeba go wcześniej zadeklarować, a do tego jest on dobrze opisany w FAQ (tu fragment): "Nie ma potrzeby rozróżniania tych dwóch akcji ruchu, ponieważ obie są takimi samymi akcjami. Jeśli karta nakazuje zakończyć akcję ruchu, a figurka wykonywała dwie akcje ruchu, obie akcje się kończą, a figurka traci wszystkie niewykorzystane punkty ruchu..."
Dodatkowo w FAQ padło też pytanie czy można użyć zmęczenia, żeby "wyratować się" z Wilczego Dołu i odpowiedź jest przecząca - efekt karty rozgrywa się natychmiast, nie wolno kombinować.
 
     
Maciek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Cze, 2014   

1. Z tego co pamiętam są np buty które zwiększają szybkość o 1. Są również karty pancerzy które wprost mówią że nie mozesz poswiecic dodatkowego zmeczenia aby się poruszyć. Jeśli nie jest to napisane wprost należy wiec uznać że można wydać zmeczenie do poruszenia się

moje pytanie co do 3

Czy przechodzac przez 3 pola sąsiadujące z potężnym pajakiem otrzymuje 3 punkty zmeczenia czy tylko 1 punkt kiedy wychodze poza jego zasięg?
 
     
Thorrek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Cze, 2014   

Odpowiadając na Twoje pytanie - 3 punkty zmęczenia, ale żeby wszyscy to dobrze zobaczyli to zobrazujmy sobie tą sytuacje.
Wyobraźmy sobie, że pająk to X:
OOO
OXO
OOO
Wchodzimy na pole po lewej od niego, zaznaczmy figurkę literą B (bohater):
BOO
OXO
OOO
Nasza figurka jest w tym momencie oplątana. Jeśli będzie przedzierać się na prawo:
OBO
OXO
OOO
W tym momencie otrzymuje już 1 zmęczenie:
OOB
OXO
OOO
Teraz już drugie zmęczenie, a po opuszczeniu tego pola jeszcze jedno, bo wciąż wygrzebuje się z sieci. Dlatego (jeśli to oczywiście możliwe) bohater musi odskoczyć od pająka, albo zabić go zanim pójdzie dalej, aby nie dostać tej kary.
Z drugiej strony podpowiedź dla wszystkich Mrocznych Władców. Można zagrać kartę "Mroczny Urok" no kogoś o słabej woli i zmusić go do chodzenia wokół naszego pająka, aby się nasz biedny bohater namęczył. Efekt bardzo wredny.
Mam nadzieje, że problem z Siecią został wyjaśniony.
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Cze, 2014   

@up: dostaje 3 punkty zmęczenia.
Ja do pająka mam jeszcze 1 pytanie: Czy zabicie pająka uwalnia bohatera z sieci? Np dajmy na to że MW podszedł pająkiem pod bohatera. Bohater następnie już w swojej turze zatłukł pająka. Czy dalej jest w sieci, czy już nie i nie musi brać łezki za opuszczenie pola?
 
     
Thorrek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Cze, 2014   

No to znów spójrzmy na kartę Jaskiniowego Pająka: "Każdy bohater, który sąsiaduje z jaskiniowym pająkiem, zostaje oplątany siecią." A ponieważ pokonanego potwora usuwa się z planszy, to bohaterowie przestają z nim sąsiadować, więc nie działa już na nich Sieć. Dlatego po zabiciu potężnego pająka można ruszać się swobodnie.
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Cze, 2014   

To jeszcze takie 2 pytania:

1. Czy bohater może użyć podczas swojej tury 2 razy tego samego eliksiru?
np:
Bohater ma zmęczenie na maksa. wypija eliksir, powodujący, że mu zmęczenie znika, następnie porusza się za całe zmęczenie, wypija drugi taki eliksir, bo miał dwa, odzyskuje całe zmęczenie, porusza się za nie znowu, a jeszcze następnie wykonuje 2 akcje, bo do tej pory żadnej nie zużył.
Czy może po wypiciu eliksiru zmęczenie nie znika od razu, ale tak, jak w wypadku odpoczywania - na koniec tury tego bohatera?
Moim zdaniem może, ale się upewniam...

2. Jak rozumieć tekst na karcie "zadaje +1 serce"? Czy to są obrażenia, które po prostu dodaje się do kości ataku i można je obronić tarczą, czy te obrażenia są zadawane dodatkowo, poza atakiem.
np:
Gracz grający bohaterem rzuca za atak 2 serca, a broniący potwora MW rzuca 3 tarcze. Gracz ma zdolność, że przy każdym ataku zadaje +1 serce. Czy to znaczy, że to serce zostanie i tak zadane, czyli potwór otrzyma 1 obrażenie, czy może kości obrony zniwelują to obrażenie?
Sam obstawiam, że zniwelują, ale wolę się upewnić.
 
     
Maciek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Cze, 2014   

1. mroczny władca nie może używać w jednej turze dwóch kart o tym samym działaniu na jednego potwora ale jest to wyraźnie napisane że nie może tego robić. Tutaj sytuacja jest troche analogiczna ale NIE jest wyraźnie napisane że bohater nie może tego zrobić a więc jak to bywa w descencie wszystko co nie jest zakazane jest dozwolone

2. Niwelują. +1serce dodaje sie du puli ataku. Chyba że jest napisane że otrzymuje dodatkowo 1serce (np za kazdym razem kiedy zostaje raniony) - wtedy jesli zostaną zadane obrazenia dodaje sie do nich jeden, jeśli obrazenia nie zostana zadane - nic sie nie dzieje
 
     
keldorn
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

ad 1. Na poczatku mialem obiekcje co do tego czy przypadkiem wypicie tego eliksiru nie jest na akcje, ale sprawdzilem i faktycznie mozna go po prostu wypic. TAk wiec opisana przez ciebie opcja z wypiciem zuzyciem staminy, znowu wypiciem, zuzyciem staminy oraz 2x akcja ruch jest dozwolona. Jednak w moim przypadku jakbym chcial cos takiego zrobic to mroczny wladca juz na mnie by zucil 5 pulapek, 3 sieci i inne karty ktore zablokowaly by moje poruszanie.

ad 2. nie ma czegos takiego jak punty zadawane po obronie (mowie o zwyklej walce, niektóre artefakty moga zadawac obrazenia po walce). tutaj liczy sie cala pule obrazen, potem cala pule obory. Jesli obrazenia > obrona wtedy wchodza i tyle. Wyjatkiem jest atak przebijajcy, ktory po prostu ignoruje ilosc wyrzuconych tarcz.
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

Dzięki.
Już wszystko jasne.
W takim razie gramy dobrze. :D
@keldorn:
Owszem. MG mógłby w różny sposób blokować taki ruch, pod warunkiem, że ma czym zablokować. Nie zawsze opłaca się zbieractwo kart. Zależy to od misji (przynajmniej wg mnie :D ). Poza tym właśnie pytanie o to, czy w ogóle mogą tak robić bohaterowie (bo jak nie mogą, to nie ma co blokować :D ).
 
     
Koomote
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Cze, 2014   

Czy wykonując specjalną akcję potworami np: "Skowyt", "Zaklinanie", czy "Rzut" Ettinem - traktuje się to jako atak. Czy Żywiołak może wykonać akcję OGIEŃ, a w drugiej akcji ZIEMIĘ, która nie zadaje obrażeń lub POWIETRZE?
 
     
tomaz866
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Cze, 2014   

Koomote napisał/a:
Czy wykonując specjalną akcję potworami np: "Skowyt", "Zaklinanie", czy "Rzut" Ettinem - traktuje się to jako atak. Czy Żywiołak może wykonać akcję OGIEŃ, a w drugiej akcji ZIEMIĘ, która nie zadaje obrażeń lub POWIETRZE?


Jeśli w specjalnej akcji nie ma wzmianki że potwór "wykonuje atak" to nie traktuje się tego jako akcji ataku tego potwora, czyli może wykonać atak jako drugą akcję :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.29 sekundy. Zapytań do SQL: 13