galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co robimy źle?
Autor Wiadomość
bellatrix850
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Lip, 2014   Co robimy źle?

Witajcie. Chcemy z Narzeczoną zasięgnąć porady. Otóż gramy od tygodnia w X-Wing, ogólnie bardzo się nam podoba, ale mamy jeden problem-Imperium zawsze przegrywa. Jakbyśmy nie składali eskadr-zawsze kończy się jego klęską-największym sukcesem do tej pory było strącenie 2 X-Wingów z eskadry 3 X-Wingi i 1 Y-Wing vs. 4 Myśliwce i jeden Tie Advanced. Dzisiejsza gra zakończyła się kompletną klapą, Imperium nie zdołało zadać nawet jednego uszkodzenia X-Wingom. Rakiety protonowe dokonały dzieła zniszczenia. Nie pomaga zamienianie się stronami, modyfikowanie liczby statków, uzbrojeń, stosowanie beczek, skupień i uników.
Gramy na 100 punktów, dysponujemy 2 podstawkami i pierwszym cyklem dodatków.
Będziemy wdzięczni za wszelkie sugestie.
Dziękujemy.
 
     
Teokrata
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Lip, 2014   

problem w tym, ze imperium jest za malo, na poziomie core setu i 1 fali dodatkow najlepsze co Imperium moze wystawic to 7 TIE fighterow z Howlrunner na czele albo 8 zwyklych :roll: na tych statkach, które macie chyba najlepsze co moze wystawić Imperium to:

Empire - 100 points
Darth Vader/TIE Advanced (29) + Cluster Missiles (4)
Howlrunner/TIE Fighter (18) + Determination (1)
4x Academy Pilot/TIE Fighter (12)

najprosciej bedzie jednak dokupic Slave I i za 33 punkty w miesjce vadera z rakietami wchodzi Bounty Hunter ;-)
 
     
Breed9000
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Lip, 2014   

Imperium jest "trudniejsze w obsłudze". Sztuka wygrywania imperium polega na ograniczaniu możliwości ofensywnych przeciwnika. - wychodzenie z pola ostrzału kiedy jest to możliwe oraz "branie" uników na oczywistych celach dla rebelii.

Ten artykuł być może trochę pomoże.

http://www.x-wing.pl/beczka-w-kosmosie/
 
     
mateuszboo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Sie, 2014   

Miałem ten sam problem w momencie, gdy mój oponent wystawił B-Winga (wcześniej go nie miał).

Tie Advanced/Tie Bomber to statki bardzo sytuacyjne. Mocno polecam zakup Firespray'a (Slave I) i/lub Tie Phantoma. Ten pierwszy wystawiany z Ciężkim Działem Laserowym (HLC) i asystą Jonusa (Tie Bomber) jest straszliwym problemem dla Rebelii, natomiast Phantom to najokrutniejszy kąsacz, jakiego Imperium widziało. Mimo 2 punktów kadłuba i 2 tarcz, z umiejętnym użyciem Zaawansowanego Systemu Maskującego (ACD) jest praktycznie nie do skubnięcia, łatwo wskoczyć nim komuś na plecy, a przy pomocy Wymanewrowania jest to totalny killer (np. przy wejściu na plecy B-Winga w zasięgu 1 mamy 5 kości ataku, zwykle z dostępnym skupieniem, gdy nasz przeciwnik ma zredukowaną do 0 liczbę kości obrony - miazga).
 
     
Teokrata
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Sie, 2014   

z tego co macie przeciwko b-wingom (innym statkom z 1 obrony) dobre sa cluster missiles na Vaderze (bo ma focus + target lock i np predatora), TIE swarm (7-8 statkow) wlatujacy na zasieg 1, faktycznie firespray z HLC i np reconem za 43 punkty a jesli przeciwnik lata na niskich pilot skillach to kup phantoma, wez whispera z veteran instincts albo echo z push the limit do tego advance cloacking device i jesli chcesz go przypakowac recon i fire control system, rebelia bedzie miala duzy problem z takim statkiem. Bwingi nie sa zbyt manewrowe wiec bedzie je tez karcil np Boba Fett z navigatorem i outmanevrem i tutaj tez jest opcja na HLC ale taki statek bedzie drogi punktowo. ja osobiscie preferuje interceptory, ale te statki sa "kruche" i trudne w lataniu
 
     
Patsy
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Sie, 2014   

Teokrata napisał/a:
echo z push the limit do tego advance cloacking device


akurat to należy do raczej słabych pomysłów. Po wykonaniu drugiej akcji z "push the limit" Pahntom dostaje stresa i po ataku nie może wykonać akcje wejścia w cloaka z "advance cloacking device" i aż prosi się o zestrzelenie.

Co do rakietowego Vadera, to z cluster missiles dobrze współgra talent celność - dzięki niemu możesz zamienić w obu wykonywanych atakach oczka w hity, a nie w jednym na co pozwala focus.
 
     
Teokrata
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Sie, 2014   

Patsy napisał/a:
Teokrata napisał/a:
echo z push the limit do tego advance cloacking device


akurat to należy do raczej słabych pomysłów. Po wykonaniu drugiej akcji z "push the limit" Pahntom dostaje stresa i po ataku nie może wykonać akcje wejścia w cloaka z "advance cloacking device" i aż prosi się o zestrzelenie.


przeciez druga akcje takim Echo robisz po darmowej akcji cloack z ACD :roll: tak samo jak Turrem
 
     
Patsy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Sie, 2014   

Teokrata napisał/a:
Patsy napisał/a:
Teokrata napisał/a:
echo z push the limit do tego advance cloacking device


akurat to należy do raczej słabych pomysłów. Po wykonaniu drugiej akcji z "push the limit" Pahntom dostaje stresa i po ataku nie może wykonać akcje wejścia w cloaka z "advance cloacking device" i aż prosi się o zestrzelenie.


przeciez druga akcje takim Echo robisz po darmowej akcji cloack z ACD :roll: tak samo jak Turrem


No ale jak dobrze czytam zasady to jest na odwrót, według kart, kolejność jest taka:
1)zwykła akcja w fazie akcji
2)"po wykonaniu akcji", a więc jeszcze w fazie akcji, a nie jak wykonasz atak czy co innego, akacja z PTL + stres(od tego momentu nie można wykonać żadnej akcji)
3)atak
4)i tu by była darmowa akcja z ACD (albo Turra), której nie można zrobić z uwagi na żeton stresu
 
     
Rogue30
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Sie, 2014   

Patsy napisał/a:
2)"po wykonaniu akcji", a więc jeszcze w fazie akcji, a nie jak wykonasz atak czy co innego

"po wykonaniu akcji" działa też po wykonaniu darmowej akcji, czyli:
zwykła akcja
atak -> darmowa akcja ze zdolności karty (np. ACD, Turr) -> druga darmowa akcja z PTL
 
     
Patsy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Sie, 2014   

Hmm, no tak, nad takim zastosowanie PTL po darmowej akcji się nie zastanawiałem i się z nim jeszcze nie spotkałem, z drugiej strony mocno ogranicza to wybór manewrów na następną turę co dla Phantoma jest ważne (choć oczywiście Echo to dotyczy w mniejszym stopniu) i bywa ryzykowne, w sytuacji gdy przeciwnik jest nam w stanie wpakować drugiego stresa.
 
     
Teokrata
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Sie, 2014   

Patsy napisał/a:
Hmm, no tak, nad takim zastosowanie PTL po darmowej akcji się nie zastanawiałem i się z nim jeszcze nie spotkałem, z drugiej strony mocno ogranicza to wybór manewrów na następną turę co dla Phantoma jest ważne (choć oczywiście Echo to dotyczy w mniejszym stopniu) i bywa ryzykowne, w sytuacji gdy przeciwnik jest nam w stanie wpakować drugiego stresa.

coś za coś, teoretycznie ryzykowane już jest latanie statkiem za 40 punktów i 4hp
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 14