galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady alternatywne (czuwanie, leczenie)
Autor Wiadomość
gumrri 

Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 1
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014   Zasady alternatywne (czuwanie, leczenie)

Witam,

Rozegrałem kilka partii GoW w trybie dwuosobowym. Trzeba przyznać, że gra ma stosunkowo wysoki poziom trudności i co niestety trzeba stwierdzić, występuje duża losowość. Kilka rozgrywek przegrałem z powodu zwykłego niefarta, pozostał niesmak gdy misterny plan runął zmieciony kulnięciem kości :)

Ostatnim razem wprowadziłem dwie zmiany, które nadały grze trochę dynamiki. Mam teraz wrażenie, że mam także większy wpływ na rozgrywkę.

Jak wiemy w fazie COGa mamy możliwość rozegrania karty (wykonanie akcji) oraz następnie wykonanie akcji specjalnej (aktywowanie ekwipunku, leczenie gracza, podniesienie broni). Dodałem dwie akcje specjalne, które można wykonać po ruchu:

1. Warta - rzucając kartę z symbolem warty ustawiamy figurkę w tryb czuwania. Nie ukrywam, że inspiracją tutaj był Space Hulk. Figurkę w tym trybie oznaczam na mapie stawiając obok niej żeton amunicji. Tryb czuwania trwa do rozpoczęcia kolejnej tury danego gracza. Gracz wybiera której broni dotyczy ten tryb. Następnie w fazie ruchu szarańczy każda figurka przeciwnika, która znajdzie się w PW (ograniczonym zasięgiem broni rzecz jasna) aktywuje strzał COGa. W tym wypadku gracz nie może wykorzystywać żetonu amunicji (korzysta więc z pierwszej wartości broni). Kwestią umowną jest ograniczenie ilości strzałów. Ja zastosowałem zasadę, że każde pole w PW jakie przemierza szarańcza aktywuje strzał. W przypadku gdy na kościach ataku wypadną dwie czarne ścianki następuje zacięcie (odrzucamy żeton i figurka wychodzi z trybu czuwania).

2. Leczenie - jako akcję specjalną można też dokonać leczenia (swojego COGa lub stojącego na naszym polu). W tym celu należy odrzucić kartę rozkazu zawierającą symbol +2 i gracz może rzucić dwiema czerwonymi kośćmi lecząc COGa o wartość jaka wypadnie na kościach.

Uwagi:
- pozostaje zasada, że nie można wykonać więcej jak jednej akcji specjalnej,
- ustawienia COGa w czuwaniu oczywiście wyklucza wykorzystanie karty warty w czasie ruchu szarańczy

Teraz wrażenia z rozgrywki przeprowadzonej z tymi zasadami.
- tryb czuwania w zasadzie zastąpił opcję warty, choć z wyjątkami gdyż jeśli gracz wykorzystał akcję na leczenie lub podniesienie broni/ekwipunku rzucenie w trakcie ruchu szarańczy karty warty nadal było użyteczne,
- wbrew pozorom leczenie nie jest tak skuteczne jak się wydaje, wielokrotnie było stratą jednej karty rozkazu (trudno, ryzyk-fizyk), w szeregu przypadków na kościach wypadało + czyli była to de facto zamiana karty rozkazu na inną, nie miałem epickiego leczenia za ++ ++,
- wprowadzone zmiany nieco ułatwiły rozgrywkę ale nadal stanowi ona wyzwanie i jest duże prawdopodobieństwo, że gracze zginą.

Opcjonalnie można wprowadzić też zasadę wymiany broni między graczami - grałem z tą zasadą ale nie nastąpiła żadna wymiana więc trudno powiedzieć na ile jest to użyteczne. Za bardzo nie wypływa to na balans gry, a gdyby dodać, że kosztuje jedną kartę rozkazu byłoby minimalnym ułatwieniem.

Jeśli ktoś zechce przetestować wprowadzone przeze mnie zasady chętnie wysłucha opinii. Większa ilość rozegranych partii pozwoli wprowadzić zmiany.[/b]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13